PDA

View Full Version : Visa electronin käyttö internet ostoksissa

Jupex
08.09.03, 09:18
Miten tuo kortti käy nettimaksamiseen? Itse houkuttelis ostaa jotain GSM roinaa (värikuoria jne.) ulkomailta.

Derryth
08.09.03, 11:01
Sammon korteilla voi kuulemma joissakin liikkeissä maksaa. Muilla ei onnistu.

Jupex
08.09.03, 11:04
Sammon kortti on. =)

Millä perusteella se toimii toisissa liikeissä ja toisissa ei?

Anonymous
08.09.03, 11:12
Sammon kortti on. =)

Millä perusteella se toimii toisissa liikeissä ja toisissa ei?

Käsittääkseni yleensä suositaan yleisimpiä maksuvälineitä/kortteja ja varsinkin pienien liikkeiden ei kannata kaikki hyväksyä maksuvälineiksi koska siitä tulee vaan ylimääräisiä kuluja. Esim. meillä ei tuo kortti kelpaa mutta tavalliset pankki-/luottokortit käy kyllä. (Ei olla nettiliike).

Jay20
08.09.03, 15:24
mun ymmärtääkseni Visa Electron käy melko harvaan nettikauppaan - siinähän on ideana suoraveloitus, jolloin ei voi tili ylittyä

Anonymous
08.09.03, 15:32
Esim. meillä ei tuo kortti kelpaa

Tehkää jotain. Alkeellista.

Anonymous
08.09.03, 16:11
Esim. meillä ei tuo kortti kelpaa

Tehkää jotain. Alkeellista.

Alkeellista, huh huh... Ei ole alkeellista vaan korttia tarjotaan maksuvälineeksi ehkä kerran viikossa niin ei ole järkeä. Olemme huoltoliike joka myy puhelimiakin mutta ei niitä mainosta joten suurin osa asiakkaista(yli 95%) on muilta paikkakunnilta eli emme ole heihin kasvotusten yhteydessä. Ja on tullut huomattua että noiden korttien käyttäjät eivät aina ole niitä eniten tuhlaavia...

Jupex
08.09.03, 16:26
Tilasin värikuoret ulkomailta. Electronilla. Missään ei sanottu että electron ei käy. Syötin tarvittavat tiedot. Sain s. postiini mailia jossa luki "thank you for your order. bla bla bla... your order will be handeled within 2 working days and shipped to you within 6-9 working days" ts. n 9 pv:n pääästä pitäis kuorien olla täällä.

Mitäs nyt? Saanko kuoret?

vtormane
08.09.03, 18:30
Tilasin värikuoret ulkomailta. Electronilla. Missään ei sanottu että electron ei käy. Syötin tarvittavat tiedot. Sain s. postiini mailia jossa luki "thank you for your order. bla bla bla... your order will be handeled within 2 working days and shipped to you within 6-9 working days" ts. n 9 pv:n pääästä pitäis kuorien olla täällä.

Saisko udella, mistä tilasit? :)

Jupex
08.09.03, 18:35
Amerikasta :P

www.tangshop.com

Anonymous
08.09.03, 20:03

Tarkkaile katevarauksia, jos sellainen ilmestyy niin tuleevatten sit :)

Daniel Braun
08.09.03, 20:26
Itseasiassa, tuskinpa tulee...
Olen ainakin käsittänny näin, että kyseitä korttia ei voi käyttää "ns. käsisyöttönä"...
En oo varma.

Electronilla et voi esimerkiksi kirjoittaa rahaa baaritiskiltä (poikkeuksia tapahtuu, tutut ja tms jutut joskus...) ja sitä ei saa edes kaupasssa näppäillä koneelle, jos ei magneettiraitalukija suostu oikein tunnistamaan.

lassej
08.09.03, 20:53
Olen ainakin käsittänny näin, että kyseitä korttia ei voi käyttää "ns. käsisyöttönä"...

Tuo pitää paikkansa. Ainakin omassa Nordean electronissani lukee isolla että Electrical use only.

Mitä tuon levinneisyyteen tulee, oma mutu tuntuma on että on enemmän liikkeitä joissa tuo kelpaa kuin liikkeitä missä se ei kelpaa.

Liikkeistä jotka ei tuota kelpuuta tulee ensimmäisenä mieleen Lidl.

Muutama nettikauppakin taitaa tuon hyväksyä, esim. veljeni on tilannut tuolla kortilla kiipeilykamoja espanjalaisesta nettikaupasta (jonka nimeän en nyt muista...)

Jupex
08.09.03, 22:06
Tuleeko mulle ny joku ilmoitus jos toi tilaus kusee? Tilaan sitte anovo finlandilta ne kuoret...

jukra
08.09.03, 22:18

Tuo pitää paikkansa. Ainakin omassa Nordean electronissani lukee isolla että Electrical use only.

Muutama nettikauppakin taitaa tuon hyväksyä, esim. veljeni on tilannut tuolla kortilla kiipeilykamoja espanjalaisesta nettikaupasta (jonka nimeän en nyt muista...)

Kyllä electron toimii nettikaupoissakin. Tuo on käsittääkseni vain aika epävirallista touhua. Eikös Amazonissa ainakin toimi electron, näin muistan lukeneeni. Aika harvassa nuo on mutta jossain silti, isommissa pääasiassa.

Thelmi
08.09.03, 22:20
Enpä ole törmännyt vielä yhteenkään nettikauppaan missä voisin maksaa omalla Visa Electronilla. Käytän sitä kuitenkin aika paljon kivijalka kaupoissa sillä en pidä käteisestä lompakossani, jos sitä on liian iso summa. Kortti on kätevä. Ulkomailla varsinkin.

YGW
08.09.03, 22:29
Enpä ole törmännyt vielä yhteenkään nettikauppaan missä voisin maksaa omalla Visa Electronilla. Käytän sitä kuitenkin aika paljon kivijalka kaupoissa sillä en pidä käteisestä lompakossani, jos sitä on liian iso summa. Kortti on kätevä. Ulkomailla varsinkin.
Mitens muuten toi osuuspankin visa electroni käy ulkomailla ollaan kaverin kanssa ens kesänä lähössä intercityllä vähän reissaamaan ja aattelin että miten rahapoliitiikan kanssa että kannattaako varata paljonki mukaan vai käykö useassaki paikassa electroni?

juhilus
08.09.03, 22:36

No en ole minäkään törmännyt nettikauppaan, jossa electron käy. Kaverini vaihtoi noin vuosi takaperin electronin juuri visaan, koska mitkään nettikaupat eivät sitä hyväksyneet. Ulkomailla toimii käsittääkseni ihan ok käteisennostoon, mutta kaupasta ostamisen kanssa on vähän heikompaa. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti ottaa ennemmin normaali visa kuin electroni, jos sellaisen vain saa. Eihän tuo visa maksa halvimmillaan kuin 16€ vuodessa.

Avenger
08.09.03, 23:36
Enpä ole törmännyt vielä yhteenkään nettikauppaan missä voisin maksaa omalla Visa Electronilla.

Itse olen Sammon kortilla tilaillut esim. Amazon.co.uk, Play.com yms.

Anonymous
08.09.03, 23:37
Electronilla et voi esimerkiksi kirjoittaa rahaa baaritiskiltä

Miksi se sitten on Nordean korttiehtojen mukaan mahdollista?

Jupex
09.09.03, 07:58
Hmm ... kaikille tiedoksi:

Thank you again for your order from TangShop.com

The following items have been shipped to:

***omat osoitetiedot tässä***

using Standard

You can always find out the current status of your order by going to

***tilauksen urli tässä***

ja sitten mitä on tilattu... veroja menee 0 taalaa =)

että eiköhän ne tule =)

MadMan
09.09.03, 11:14
Kyllä Visa Electron kortti voi toimia nettikaupassa. Mitään käytännön esteitä sille ei ole. Ja kyllä korttia voi käyttää "käsisyöttöisestikin". Idea on se, että kortti toimii reaaliajassa (melkein), eli tekee heti katevarauksen tilille, ja näin estetään tilinylitykset.
Nämä kortit on sitä paitsi yleistymässä kovaa vauhtia. Tavallisille pankkikorttiasiakkaille näitä tarjotaan jatkuvasti. Itsekin olen saanut ainakin kolme mainosta kotiin viimeisen muutaman kuukauden aikana.

Thelmi
09.09.03, 16:07
Mitens muuten toi osuuspankin visa electroni käy ulkomailla ollaan kaverin kanssa ens kesänä lähössä intercityllä vähän reissaamaan ja aattelin että miten rahapoliitiikan kanssa että kannattaako varata paljonki mukaan vai käykö useassaki paikassa electroni?Toimii varmasti monessa paikassa. Unkarissa toimi pienen pienissä katukaupoissakin oma Handelsbankenin electron. Kätevä kortti. Pitäisi kokeilla tuota netti ostamista joskus tämän kanssa.

cheesepoff
09.09.03, 17:08
...ja varsinkin pienien liikkeiden ei kannata kaikki hyväksyä maksuvälineiksi koska siitä tulee vaan ylimääräisiä kuluja. Esim. meillä ei tuo kortti kelpaa mutta tavalliset pankki-/luottokortit käy kyllä. (Ei olla nettiliike).
Kannattaisikohan laskea kannattavuus uudelleen? Mikäli liike hyväksyy myös Electron/Maestro -kortit, perii Luottokunta pienempää provikkaa myös perinteisistä luottokorteista eli Visoista, Mastereista ja Eurocardeista...

Jay20
09.09.03, 17:28
Unkarissa toimi pienen pienissä katukaupoissakin oma Handelsbankenin electron.
Visa Electron hyväksytään muissa maissa (etenkin Euroopassa) paljon Suomea yleisemmin.

Daniel Braun
09.09.03, 17:33
Electronilla et voi esimerkiksi kirjoittaa rahaa baaritiskiltä

Miksi se sitten on Nordean korttiehtojen mukaan mahdollista?

Kyllä ainakin mulle on monessakin baarissa/ruokaravintolassa sanottu että "sori, toi on vaan maksukortti..." Kyllä itse olen käsittänyt että Tolla ei saa nostettua rahaa muuta kuin automaateilta.
Ainakin näin ennen oli!

Anonymous
09.09.03, 17:39
Ainakin näin ennen oli!

Näin ei virallisesti ole ole ollut ainakaan kahteen vuoteen Nordean korttiehdoissa. Lompakosta löytyy pankkikortti ja tuo elektro, kivempi on snagarilta ottaa burgerin lisäksi vähän tuohta tuolla, kun näkyy tilillä heti.

Daniel Braun
09.09.03, 17:43
Ainakin näin ennen oli!

Näin ei virallisesti ole ole ollut ainakaan kahteen vuoteen Nordean korttiehdoissa. Lompakosta löytyy pankkikortti ja tuo elektro, kivempi on snagarilta ottaa burgerin lisäksi vähän tuohta tuolla, kun näkyy tilillä heti.

Pitääkin sitten varmaan tulostaa nordean korttiehdot ja sujauttaa ne lompakkoon. Sais ainakin todeisteet ton tukemiseksi...

Ja, eiköhän se aikapaljon ole kiinne siitä mistä sitä rahaa yrittää kirjoittaa.
Käsittääkseni se ei ole kauppiaan velvollisuus jos tilanne ei sitä salli.
(esim, käteistä kassassa todella vähän tms.)

sovelias
09.09.03, 17:54
Käsittääkseni se ei ole kauppiaan velvollisuus jos tilanne ei sitä salli.Ei ole velvollisuus, asiasta on ymmärtääkseni käyty ainakin keskuliikeiden osalta neuvotteluja.
Kauppiaan ei edes kannata antaa rahaa (jollet sitä rahaa käytä ko liikkeessä) sillä siitä koituu kauppiaalle kuluja, eli jos se antaa sulle 50e niin kauppiaalle tulee vähemmän ja lisäksi vaiva, ja aina pieni riski.
Tälläisiä kortteja käsitellään monissa paikoin varsin sekavasti, jotkut luokittelee ne maksukorteiksi (esim . visa jne.) joista ei saa antaa rahaa, ja jotkin paikat pankkikortiksi (mikä ymmärtääkseni oikeampi tapa)

dolmo
09.09.03, 19:17
Itse olin hakemassa pankkikorttia electronin tilalle. Sanoivat että electronin käyttö on yleistynyt niin paljon että eivät enää taida edes luovuttaa tavallisia pankkikortteja vaan siirtyvät Visa Electroniin. Näin osuuspankissa ainakin. Kävin Nordeassakin kun tili kummassakin --> sielläkin sanottiin että Visa Electron ajaa saman asian kuin pankkikortti.

sovelias
09.09.03, 19:19
sielläkin sanottiin että Visa Electron ajaa saman asian kuin pankkikortti.No just joo.
Tosin tilanne muuttuu kokoajan.

Anonymous
09.09.03, 19:23
sielläkin sanottiin että Visa Electron ajaa saman asian kuin pankkikortti.No just joo.
Tosin tilanne muuttuu kokoajan.

No huh huh hei. Paljon on paikkoja jossa pankkikortti käy mutta ei elektro.

T: Omistan molemmat(tai no pankin omaisuuttahan ne...)

dolmo
09.09.03, 19:43

No eihän ne nyt täysin samaa asiaa missään nimessä aja. Ei kaikki putiikit nyt sitä kelpuuta. Mutta itse näen melkeinpä visa electronin tavalliseen pankkikorttiin verrattuna käytännöllisemmäksi jos sattuu ulkomailla matkustelemaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta luottokorttiin.. ;)

Daniel Braun
09.09.03, 20:11

No eihän ne nyt täysin samaa asiaa missään nimessä aja. Ei kaikki putiikit nyt sitä kelpuuta. Mutta itse näen melkeinpä visa electronin tavalliseen pankkikorttiin verrattuna käytännöllisemmäksi jos sattuu ulkomailla matkustelemaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta luottokorttiin.. ;)

Mutta, ei ne kaikki putiikit kelpuuta sitä pankkikorttiakaan... Joten, turha sillä käydä mitään perustelemaan/vertailemaan.
Omakohtaisesti koettuna (vain electron kortti, tosin kahdesta eri pankista...) voin sanoa että kyllä se electroni käy lähes yhtä useassa paikassa kuin pankkikorttikin.

Joten...

sovelias
09.09.03, 21:02
Mutta, ei ne kaikki putiikit kelpuuta sitä pankkikorttiakaan... Joten, turha sillä käydä mitään perustelemaan/vertailemaan.No pankkikortti huomattavasti useammassa paikassa kuin elctroni.
Ei kannata ollenkaan tuudittautua siihen että ko kortti kelpaisi, on varmaan hienoa jos bensa vähissä ja menee automaatille missä electroni ei kelpaa.
Pankki Kortti kelpaa nykyisin monessa taksissakin.

Sitä en missään tapauksessa kiistä etteikö paivapäivältä useammassa paikkaa kelpaisi.

juhilus
09.09.03, 21:06
Kaikilla ei ole mahdollisuutta luottokorttiin.. ;)

Tämä nyt onkin mielestäni ainoa syy ottaa visa electron eikä normaali visa+pankkikortti yhdistelmää. Tosin ei tuon normaalin visan saantiinkaan nyt mitään mahdottomia vaadita.

jukra
09.09.03, 22:29
Itse olin hakemassa pankkikorttia electronin tilalle. Sanoivat että electronin käyttö on yleistynyt niin paljon että eivät enää taida edes luovuttaa tavallisia pankkikortteja vaan siirtyvät Visa Electroniin. Näin osuuspankissa ainakin. Kävin Nordeassakin kun tili kummassakin --> sielläkin sanottiin että Visa Electron ajaa saman asian kuin pankkikortti.

Pöh Pöh Pöh. Itse juuri viime viikolla tilasin Electronin tilalle kunnon pankkikortin Osuuspankista, ongelmitta. Yksi syy tuollaiseen 'valehteluun' voi olla että varsinkin nuorille yritetään tyrkyttää Electronia eikä pankkikorttia, pankille pienempi riski kun tilin ylitys ei ole mahdollista.

Viimeinen niitti minun Electron arkkuuni oli se kun grillillä jossa Electronin pitäisi käydä maksu ei mennytkään läpi. Hienoa olla sitten odottelemassa ensin pari minuuttia kun maksua varmennetaan ja sitten odottelemassa vielä lisää kun myyjä takkuaa laitteen kanssa ja lopuksi luovuttaa samalla kun perään kerääntyy ja kerääntyy jonoa. Onneksi olin kaverin kanssa matkassa että sain makkaraperunani ;)

Pari kertaa on myös käynyt niin että kortti en tehnyt tililleni tuplavarauksen. Eli maksu on mennyt läpi kaksi kertaa, sitten on saanut juosta pankissa ensin jonottamassa ja sitten odottelemassa kun turhaa katevarausta puretaan.

Myös se ainainen odottelu ottaa päähän, pikkaisenkin pienempi kauppa jos on = ei kiinteä linja niin vähimmäisaika katevarauksen läpimenoon on pari minuuttia. Fiksua seisoksella iso jono perässään kassalla kassaneiti ja itse tuskastuneena kynää pyöritellen kun tilillä kerran 100 varmasti on rahaa.
Makuunikaan ei hyväksi Electronia, ei ainakaan viimeksi ottanut. Samoin ei LIDL:kään hyväksy.
Pienimpiä ongelmia eivät myöskään ole ne kaupat joissa electron ei käy(niitäkin vielä on melkoisen paljon, onhan noita käsihöyliäkin vielä jossain kaupoissa). Seka bensa-automaatit, ainoastaan ST1:n automaatti syö Electronin mutta itsellänikin on tapana suosia ABC:ta S-bonusten vuoksi ja usein haluaisin tankata automaatilla/muuta mahdollisuutta ei ole mutta eipä onnistukaan ilman käteistä.

Ja jos en ihan väärin muista niin saahan normaaliin pankkikorttiinkin Electron ominaisuuden. Tuolla voi sitten ulkomailla maksaa ja nostaa käteistä.

Anonymous
09.09.03, 23:22
Ja jos en ihan väärin muista niin saahan normaaliin pankkikorttiinkin Electron ominaisuuden. Tuolla voi sitten ulkomailla maksaa ja nostaa käteistä.

Kerro lisää? Olisi aika rocks...

E: Ja tavalliseen pankkikorttiinhan vaaditaan 18v ikää ja tuloja(missään ei kerrota paljonko mutta aikanaan osa-aikatyöllä sain oman korttini Nordeasta). Ei kauhian vaikea saada.

juhilus
10.09.03, 00:27
E: Ja tavalliseen pankkikorttiinhan vaaditaan 18v ikää ja tuloja(missään ei kerrota paljonko mutta aikanaan osa-aikatyöllä sain oman korttini Nordeasta). Ei kauhian vaikea saada.

Vaaditaanhan tuohon electroniinkin 18 vuoden ikää tai sitten vanhempien suostumus(=isi maksaa). Kyllä sen pankkikortinkin voi alle 18 vuotias saada, jos vain on vähänkään välejä pankkiin. Itsellä ainakin on pankkikortti ollut 17 vuotiaasta lähtien ja kortin myöntämisen aikoina en ollut minkäänlaisessa työsuhteessa. Silloin ei tosin ollut Suomessa mitään electroneja olemassakaan...

sovelias
10.09.03, 00:32
Vaaditaanhan tuohon electroniinkin 18 vuoden ikää tai sitten vanhempien suostumus(=isi maksaa).Jaa, olen ymmärtänyt että 16v riittää.
Tuosta tulikin mieleen että ko korttia on ollut saatavilla jo 80luvulta asti.
Kyllä sen pankkikortinkin voi alle 18 vuotias saada, jos vain on vähänkään välejä pankkiin.Ymmärtääkseni ei pitäisi saada tosin voi olla että tilanteet muuttuvat.
16v muistaakseni voi saada vanhempien avustuksella mm. visan rinnakkaiskortin.

juhilus
10.09.03, 00:48
Vaaditaanhan tuohon electroniinkin 18 vuoden ikää tai sitten vanhempien suostumus(=isi maksaa).Jaa, olen ymmärtänyt että 16v riittää.
Tuosta tulikin mieleen että ko korttia on ollut saatavilla jo 80luvulta asti.
Visan sivuja lainatakseni:"Visa Electron voidaan myöntää 18 vuotta täyttäneille. 11-17-vuotiaat voivat saada Visa Electronin vanhempiensa suostumuksella. Pankki tekee päätöksen Visa Electron -kortin myöntämisestä."

Eli 11 vuotta riittää, kunhan vanhemmat suostuvat. Ilman sitä vaaditaan tuo 18 vuotta.Voi olla ihan hyvin mahdollista, että electron on ollut jo 80-luvulla, mutta vasta viimevuosina sitä on alettu pankkien toimesta "tyrkyttämään".

Kyllä sen pankkikortinkin voi alle 18 vuotias saada, jos vain on vähänkään välejä pankkiin.Ymmärtääkseni ei pitäisi saada tosin voi olla että tilanteet muuttuvat.
16v muistaakseni voi saada vanhempien avustuksella mm. visan rinnakkaiskortin.

Sitä en tiedä miten asian pitäisi olla, mutta minulla on kuitenkin pankkikortti ollut jo 17 vuotiaasta asti. Ihan oma eikä mikään rinnakaiskortti. Tiedän myös pari muutakin henkilöä, jotka ovat pankkikortin saaneet alle 18 vuotiaana. Pankkiasiat noin yleensäkin ovat edelleenkin kohtuullisen hyvin neuvoteltavissa, jos on väleissä pankin johtajien kanssa.

sovelias
10.09.03, 01:07
11-17-vuotiaat voivat saada Visa Electronin vanhempiensa suostumuksella. Pankki tekee päätöksen Visa Electron -kortin myöntämisestä."Ok. alaikärajaa on jossain vaiheessa pudotettu, oli muistaakseni joskus 15v, muutoksessa varmaan ehkä tullut tuo 18v ikäraja (on saattanut olla aina)Voi olla ihan hyvin mahdollista, että electron on ollut jo 80-luvulla, mutta vasta viimevuosina sitä on alettu pankkien toimesta "tyrkyttämään".On tainnut olla välillä hiljaiseloa ko kortin kohdalla ja pankkiryhmissä on varmaan myös ollut eroa. Muistaakseni sitä on ainakin 80luvun puolestavälistä asti saanut.Pankkiasiat noin yleensäkin ovat edelleenkin kohtuullisen hyvin neuvoteltavissa, jos on väleissä pankin johtajien kanssaTuossa olet aivan oikeassa, en epäile etteikö mainitsemaasi korttia voisi saada. Nykysin joustavuus varsinkin isoissa pankeissa on vaihtelevaa.

dolmo
10.09.03, 12:57
Pöh Pöh Pöh. Itse juuri viime viikolla tilasin Electronin tilalle kunnon pankkikortin Osuuspankista, ongelmitta. Yksi syy tuollaiseen 'valehteluun' voi olla että varsinkin nuorille yritetään tyrkyttää Electronia eikä pankkikorttia, pankille pienempi riski kun tilin ylitys ei ole mahdollista.

Heh. Äiti oli hukannut pankkikorttinsa, samalla siis meni pankkiin hoitamaan muut pankkiasiat kuntoon. Siinä samassa tarjottiin OKO:ssa uuden pankkikortin tilalle Visa Electronia.

En tiedä mistä johtuu.

jukra
10.09.03, 19:26
Heh. Äiti oli hukannut pankkikorttinsa, samalla siis meni pankkiin hoitamaan muut pankkiasiat kuntoon. Siinä samassa tarjottiin OKO:ssa uuden pankkikortin tilalle Visa Electronia.

En tiedä mistä johtuu.

Melko 100 varmasti kyseessä on juuri tuo ehdottamani asia. Electron on pankille paljon varmempi kortti kun tiliä ei voi ylittää. Säästyy pankin vaiva, rahat ja aika kun tilin ylityksiä ei tule.

Kerro lisää? Olisi aika rocks...

E: Ja tavalliseen pankkikorttiinhan vaaditaan 18v ikää ja tuloja(missään ei kerrota paljonko mutta aikanaan osa-aikatyöllä sain oman korttini Nordeasta). Ei kauhian vaikea saada

Muistaakseni OP:lla on sellainen harmahtava kultakortti jossa olen nähnyt electron tunnuksen. Yritin äkkiä etsiä nettisivuilta tietoa mutta en löytänyt.
Miksei tuollainen pitäisi olla ihan mahdollinen, itse en ainakaan keksi yhtään syytä siihen että noita ei voisi yhdistää.

Tulojakaan ei välttämättä vaadita, tuo on täysin pankin harkintavallassa. Joissain pankeissa on 18v täyttäneille annettu heti pankkikortti jos vain halusivat sellaisen, oli tuloja tai ei. Yleensä nämä ovat olleet pienten kuntien pankkeja.
Minullekin pankkitäti sanoi että saan jos tahdon mutta koska electronissa oli käyttövoimaa vielä 04/04 saakka en ottanut kun täytin. Nyt tosiaan kävin tilaamassa. Kai hiukan täti katseli tilitietojani ja näki että tulojakin on kun parin viikon välein tulee palkkaa mutta uskoisin että ilmankin olisin kortin saanut.
Kaverini sen sijaan oli isomman pankin asiakas ja ei saanut korttia vaikka hänelläkin oli tuloja -hiukan-. Sanoivat että pari vuotta vaatisi vielä odottelua.

Micc0
11.09.03, 10:50
Mitens muuten toi osuuspankin visa electroni käy ulkomailla ollaan kaverin kanssa ens kesänä lähössä intercityllä vähän reissaamaan ja aattelin että miten rahapoliitiikan kanssa että kannattaako varata paljonki mukaan vai käykö useassaki paikassa electroni?

Ainakin Saksassa ja Englannissa on todettu ihan käytännössä toimivan oikein hyvin! ...eli siis pankkiautomaatista saa rahaa nostettua, kunhan automaatissa vaan on electronin logo. ...ja jos ei siinä mitään logoja ole, niin eiköhän se kortin takaisin sylje :) Itse tosin työntelisin vain koloihin joiden yhteydessä on electron logo ;)

Palvelumaksu siitä muistaakseni menee joka nostokerralla, että jos vaan uskaltaa, niin kannattaa nostaa sitten aina reilumpi summa kerralla.

kalamake
13.09.03, 19:35
Säästyy pankin vaiva, rahat ja aika kun tilin ylityksiä ei tule.

Meikä on kyllä mestari electronin kanssa.

Paikallinen baari näpytteli sen numeron ja sain tilin miinukselle(veloitus tapahtui useamman päivän päästä, ei kate varausta).
Tapahtui useamman kerran kunnes tuli baarille sanomista asiasta ja se loppui siihen.

Netistä tuli spammii jossa tarjottiin laskin/muistiota ilmaiseksi.
Ilmainen kokeilu kuukausi johonkin netti palveluun. Tuli sitten naputeltua kortinnumero sinne.
Eiköhän ne ottanut useamman kuukauden ajan rahaa tililtä kunnes huomasin.
Onneks sain rahat takaisin firmalta. Vähän pankki ihmetteli asiaa.
Ja silloinkin meni tili miinukselle.

Jupex
14.09.03, 18:05
Jaha .... tiliä on veloitettu 11 euron verran. Ei paha hinta kuorille. Tuotteen _pitäisi_ kolahtaa alkuviikosta postiluukkuun.

Jupex
17.09.03, 11:48
Kuoret tulivat eilen. Nopeaa toimintaa ja hyvännäköinen tuote.

Thelmi
17.09.03, 16:44

Ainakin Saksassa ja Englannissa on todettu ihan käytännössä toimivan oikein hyvin! ...eli siis pankkiautomaatista saa rahaa nostettua, kunhan automaatissa vaan on electronin logo. ...ja jos ei siinä mitään logoja ole, niin eiköhän se kortin takaisin sylje :) Itse tosin työntelisin vain koloihin joiden yhteydessä on electron logo ;)

Palvelumaksu siitä muistaakseni menee joka nostokerralla, että jos vaan uskaltaa, niin kannattaa nostaa sitten aina reilumpi summa kerralla. Öö.. En kyllä itse kirjoittanut tuota "Mitens muuten toi.." ;)

Thelmi
17.09.03, 17:22
Tilasinpa pari cd:tä amazon.co.uk:sta ja Visa Electron käy siellä maksusta. Nyt odotellaan sitten viikon verran tilauksia.

Anonymous
03.10.03, 01:47

Siirryin OP:n asiakkaaksi ja juttu menee niin että pankkiAUTOMAATTIkorttia ei enää saa, vain Visa Electronin. 2 kovin eri asiaa tuo automaattikortti ja pankkikortti.

Björne
07.10.03, 12:24
Siis -80/90 luvulla oli automaatti kortteja joilla sai nostettua vain automaatista. Lisäksi ainakin OP:lla oli -90 luvun alusta alkaen nuorille tarkoitettu kortti jonka sai 12 vuotiaana ja sillä sai nostettua vain automaatista. Sitten -90 luvun lopussa tuli visa electron jolla voi myös maksaa kaupoissa joissa suora pankkiyhteys + vermeet. Muistan joskus 5 vuotta sitten kun visa electron ei käynyt kuin parissa hassussa kaupassa Kuopion keskustassa, siis aivan tuuria jos kävi...
Ja se tiettyyn rahasummaan ottaminen riippuu aivan paikasta. Esim yhdessä baarissa kun ostin oluen niin baarimikko sanoi että 10e on minimi minkä pystyy ottamaan tililtä.
Ja syynä siihen että suosituissa baareissa ei käy visä electron välttämättä viikonloppuisin on se että tilin tarkistus on hidasta ja jonoja syntyy.

ebo
12.10.03, 17:23
Netistä tuli spammii jossa tarjottiin laskin/muistiota ilmaiseksi.
Ilmainen kokeilu kuukausi johonkin netti palveluun. Tuli sitten naputeltua kortinnumero sinne.
Eiköhän ne ottanut useamman kuukauden ajan rahaa tililtä kunnes huomasin.

Olen aina ihmetellyt, että miksi spämmiä kannattaa lähettää kusetustarjouksineen, kun ei kukaan kuitenkaan mene lankaan, mutta olen ilmeisesti yliarvioinut ihmiskunnan taas vaihteeksi. ;)

Yksi maksukorttien perusasioita on kyllä se, että numero annetaan vain silloin, kun oikeasti haluaa maksaa jotain. Sitä ei anneta demoversioita varten, ei "iän tarkistamiseen" tai muuhunkaan.

t. tero

Mersault
12.10.03, 19:44
Minun käsitykseni mukaan pankit omistavat yhdessä Luottokunnan kanssa yrityksen, joka hoitaa Visa Electron-kortin maksuliikenteen. Luottokunnan sivuilta näkee että Electron-korttiin sisältyy liikkeenharjoittajan maksama provisio (0.25%, EU:n ulkop 1.15%). Pankkikortissa ei käsittääkseni tätä provisiota ole (pankit haluavat ihmisten käyttävän pankkikorttia koska käteisen liikuttelu ei ole kustannustehokasta).

Näin ollen Visa Electronin suosittaminen pankissa pankkikortin asemasta vaikuttaa puhtaasti taloudelliselta kysymykseltä. Samoin kuin yhteen aikaan pankki (Nordea ainakin) tyrkytti Mastercardia joka välissä kun konttorissa kävi, silloin Luottokunta oli tehnyt diilin jolla pankki sai ensimmäisen vuosimaksun itselleen. Mastercardissa ei mielestäni ole mitään ominaisuutta jolla se voisi kilpailla Visan kanssa (jos joskus todellakin haluan ostaa uuden autoni luottokortilla rajattomalla limitillä niin hankin Diners clubin).

Puhdas Visa on mielestäni aivan lyömätön nettiostoksissa. Minullakin on lompakon pohjalla Visa Electron mutta en ole sitä moneen vuoteen käyttänyt.

Daniel Braun
12.10.03, 19:52
Tuli tossa muutes mieleen että kyselin tosta asiasta että pystyykö electronilla kirjoittamaan rahaa baareista/kaupoista jne...
Ei pysty.
Ainakaan Visan/luottokunnan puolesta se ei saisi olla mahdollista!
Baarit/kaupat käyttävät asiasta omia sääntöjään, mutta oikeasti tolla ei sais kirjoittaa käteistä rahaa senttiäkään...
Että siinä ne Nordean käyttöehdot!

Anonymous
12.10.03, 22:15

"Korttien erityiset ehdot; Visa Electron-kortti: "Suomessa voi rajoitetusti nostaa kortilla käteistä kauppojen kassoilta"

Ja olen näin myös tehnyt.

kristiina79
13.10.03, 13:07
Joskus muinoin kun tuon kortin otin, sanottiin että jotkut kaupat suostuu antamaan käteistä ja toiset ei..en ole itte kyllä kokeillut, mutta kyllä muuten kortti ollut aikas ahkerassa käytössä =)

Nyt kyllä ketuttaa kun kävin varmaan kuukausi sitten tilaamassa pankista uuden kortin(magneettinauha vioittui edellisestä) eikä se ole vieläkään tullut...argh..pari viikkoa piti vain kestää..

Tonppa
13.10.03, 16:13
Siis -80/90 luvulla oli automaatti kortteja joilla sai nostettua vain automaatista. Lisäksi ainakin OP:lla oli -90 luvun alusta alkaen nuorille tarkoitettu kortti jonka sai 12 vuotiaana ja sillä sai nostettua vain automaatista. Sitten -90 luvun lopussa tuli visa electron jolla voi myös maksaa kaupoissa joissa suora pankkiyhteys + vermeet. Muistan joskus 5 vuotta sitten kun visa electron ei käynyt kuin parissa hassussa kaupassa Kuopion keskustassa, siis aivan tuuria jos kävi...
Ja se tiettyyn rahasummaan ottaminen riippuu aivan paikasta. Esim yhdessä baarissa kun ostin oluen niin baarimikko sanoi että 10e on minimi minkä pystyy ottamaan tililtä.
Ja syynä siihen että suosituissa baareissa ei käy visä electron välttämättä viikonloppuisin on se että tilin tarkistus on hidasta ja jonoja syntyy.

OP:llä oli tuolloin Silvermatic Visa, joka oli Visa Electron ja siten siis aivan sama kortti kun nykyäänkin. Tuohon aikaan se ei vain käynyt missään maksuvälineenä.

Daniel Braun
13.10.03, 17:07

"Korttien erityiset ehdot; Visa Electron-kortti: "Suomessa voi rajoitetusti nostaa kortilla käteistä kauppojen kassoilta"

Ja olen näin myös tehnyt.

Pankki sanoo tuota.
Mutta, Visan/luottokunnan puolesta tuolle on ehdoton ei sanottu.
Visa määrää käytännössä ton toimintaa, mutta pankin sooloilevat...

Mutta.
Kuten ollaankin jo tässä sanottu useaan otteeseen että kauppa/baari päättää sen mitä tekee ton kirjoittamisen suhteen...

etrade
13.10.03, 18:59
Ja sinä Jean et pysty tekemään sille yhtään mitään että minä voin nostaa lukemattomista Helsinkiläisistä ravintoloista rahaa electronilla.

Tuli oltua kassavastaavana muutama vuosi sitten ja pankkikortin omistajilta sain parhaimpina päivinä 4000mk kun eivät pystyneet osoittamaan korttia omakseen. Eli saksilla poikki ja pankkiin. Visa electronin omistajilta en kyseisiä rahoja pystynyt ottamaan.

Pankkikorttia ei tarvi kun taksissa ja Lidlissä

Anonymous
13.10.03, 19:07
Jaa. Jännä kun minulle sanottiin että se on PANKIN ASIA. PISTE.

Daniel Braun
13.10.03, 19:34
Ja sinä Jean et pysty tekemään sille yhtään mitään että minä voin nostaa lukemattomista Helsinkiläisistä ravintoloista rahaa electronilla.

Tuota.
Mihinköhän tuokin liittyi?
Kuka on väittänyt että mua kiinnostais paskaakan se että juuri sinä voit nostaa rahaa baarista Helsingissä??
Ja oikeesti, ketä muutakaan se kiinnostaa??
Käsi ylös!
---------

Itsekin kyllä sillä kirjoittelen käteistä tutuissa baareissa jne.

Ja muutenkin, multa meni pahati ohi toi sun koko viestis.
Ei minkäänlaista logiikkaa...

jukra
13.10.03, 21:56
Pankkikorttia ei tarvi kun taksissa ja Lidlissä

ja sadoissa pikkukaupoissa, toreilla, jne jne.
Lisäksi jos ei aina jaksa odottaa paria minuuttia kun idioottimaisen hidas varmennus tapahtuu niin pankkikortti on asiaa.

tkorpela
15.10.03, 15:35
ja sadoissa pikkukaupoissa, toreilla, jne jne.
Lisäksi jos ei aina jaksa odottaa paria minuuttia kun idioottimaisen hidas varmennus tapahtuu niin pankkikortti on asiaa.

Ja lisäksi se varmennus on liian epäluotettava, minulla esim. VR:n automaateissa noin kerran kuussa tapahtuma keskeytyy kun katetta ei pystytä varmistamaan. Ja kerran yhdessä tietokonekaupassa myyjä ei saanut modeemipohjaista? varmennusta toimimaan useankaan yrityksen jälkeen. (Luulisi että yhteyden laatuun kiinnitettäisiin huomiota, koska sen on toimittava aina, tai jää maksu tekemättä).

Anonymous
16.10.03, 20:54
Electron teki sen taas, ähmeriasta hain kebabbia. "Ei mene läpi, onko sulla käteinen?".

Kivaa.

Miksi electron epäonnistuu niin usein kun käteisen nostaminen ei feilaa ikinä?

tane
17.10.03, 11:03
Miksi electron epäonnistuu niin usein kun käteisen nostaminen ei feilaa ikinä?

Pankkiautomaatilla on varmaan vähän luotettavammat yhteydet kun Ahmedin Kebabilla.

tuomov
17.10.03, 11:18
Petyin electroniin kun Pietarissa yllättäen en saanut automaatista rahaa vaikka electron-tunnus oli kyljessä.Ja rahaa oli silloin tilillä.

anjupi
17.10.03, 14:46
Petyin electroniin kun Pietarissa yllättäen en saanut automaatista rahaa vaikka electron-tunnus oli kyljessä.Ja rahaa oli silloin tilillä.

Onko korttisi sirullinen? Yleensä sirullista korttia pitää käyttää ulkomailla magneettijuovalla, vaikka automaatti antaisi mahdollisuuden sirun käyttämiseen. Myös ulkomaisten pankkien sirullisilla electron tai maestro korteilla suomalaisilla pankkiautomaateilla asioivien on käytettävä magneettijuovaa sirun sijasta. Näin taataan varmempi toimivuus.

tuomov
17.10.03, 19:34

Onko korttisi sirullinen? Yleensä sirullista korttia pitää käyttää ulkomailla magneettijuovalla, vaikka automaatti antaisi mahdollisuuden sirun käyttämiseen. Myös ulkomaisten pankkien sirullisilla electron tai maestro korteilla suomalaisilla pankkiautomaateilla asioivien on käytettävä magneettijuovaa sirun sijasta. Näin taataan varmempi toimivuus.

Kyllä kortissani on siru.Minä laitoin kortin ihan normaalista aukosta sisään,sillä mitään sirunlukijaa automaateissa ei ollut.Kokeilin muistaakseni ainakin neljää automaattia.

jukra
18.10.03, 11:42
Ja lisäksi se varmennus on liian epäluotettava, minulla esim. VR:n automaateissa noin kerran kuussa tapahtuma keskeytyy kun katetta ei pystytä varmistamaan. Ja kerran yhdessä tietokonekaupassa myyjä ei saanut modeemipohjaista? varmennusta toimimaan useankaan yrityksen jälkeen. (Luulisi että yhteyden laatuun kiinnitettäisiin huomiota, koska sen on toimittava aina, tai jää maksu tekemättä).

Näin juuri. Pari kertaa on kohdallani mennyt tuplavarmennus läpi vaikka olen asioinut kaupassa jossa kiinteä yhteys, ei modeemivekotin - noita on sitten mukava käydä purkamassa pankissa jälkikäteen. Lisäksi grillillä ei mennyt kerran ollenkaan läpi varmennus, soitti ja soitti mutta ei mitään.

Pkortissa myös se hyvä puoli että jos tietokoneet tilttaa kuten joskus voi käydä niin korttia voi silti aina 'höylätä' jos ja kun sellaiset laitteet jostain varastosta löytyy. Postissa olen ainakin kerran asioinut siten että koneet olivat tilt-game over ja minulla pelkkä electron. Siinä sai sitten patikoida lähimmälle automaatille rahaa hakemaan kun ei höylän läpi kortti mennytkään.

Mitä tulee tuohon että ei pysty ylittämään rajojaan, ainakin kohdallani viikolla tehdyt ostokset on veloitettu 99% seuraavana päivänä pankkikortin kanssa siis. Viikonloppuna / perjantaina tehdyt maanantaina eli ei tuokaan nyt mielestäni paha aika ole. Pitäisi tuon verran osata huolehtia raha-asioistaan että ei kovin paljon miinukselle saa vedettyä tuossa ajassa.

bestis
19.10.03, 22:38

Joo mulla on samat kokemukset petroskoista siellä on modeemi yhteys ja puhelinlinjat usein poikki. En tiedä toimiko Visa Gold paremmin?!

anjupi
20.10.03, 14:30
Joo mulla on samat kokemukset petroskoista siellä on modeemi yhteys ja puhelinlinjat usein poikki. En tiedä toimiko Visa Gold paremmin?!

Visa Gold toimii kuten normaali Visa, eli sen täytyisi kyllä toimia jokaisella Visan hyväksyvällä automaatilla tai Visan kelpuuttavassa kaupassa. Jos automaateista on löytynyt Visa-tunnukset, on ongelma kortin sijasta veli-Venäläisen yhteyksissä. Joissain tapauksissa voi myös kortin käyttörajat olla viilattu niin alas ettei nostot toimi. Näitä asioita kannattaa tiedustella enemmän tilipankistasi.

bestis
21.10.03, 02:01

Visa Gold toimii kuten normaali Visa, eli sen täytyisi kyllä toimia jokaisella Visan hyväksyvällä automaatilla tai Visan kelpuuttavassa kaupassa. Jos automaateista on löytynyt Visa-tunnukset, on ongelma kortin sijasta veli-Venäläisen yhteyksissä. Joissain tapauksissa voi myös kortin käyttörajat olla viilattu niin alas ettei nostot toimi. Näitä asioita kannattaa tiedustella enemmän tilipankistasi.

Mulla on sellaiset kokemukset että jotenkin Nordean sirullinen kortti toimi paremmin ulkomailla kuin sammo siruton (kyseessä electron). Toimiko muuten visa gold kortti pankki kortin tapaan vai soittaako se johonkin nii kuin electron?

anjupi
21.10.03, 09:03
Mulla on sellaiset kokemukset että jotenkin Nordean sirullinen kortti toimi paremmin ulkomailla kuin sammo siruton (kyseessä electron).

Voihan tuo olla mahdollista. Lähinnä tarkoitin sanomallani sitä, että ainakin Suomessa ulkomaiset electron ja maestro kortin harvoin toimivat pankkiautomaatin sirunlukijalla. Näillä täytyy siis käyttää magneettijuovaa.

Toimiko muuten visa gold kortti pankki kortin tapaan vai soittaako se johonkin nii kuin electron?

En nyt ole aivan varma mitä tarkoitat. Visa Gold on maksuaikakortti, jolla suoritetut maksut laskutetaan seuraavan kuukauden lopussa erääntyvällä laskulla. Eli ei toimi kuin electron. Lue lisää pankkisi internet-sivuilta tai http://www.visa.fi/.

Anonymous
21.10.03, 23:37
Kyllä sillä electrolla tilin voi ylittää. Tankki täyteen st1:llä ja kappas. Eipä tullut katevarausta ollenkaan. Veloitus kuitenkin normaalisti.

Keskustelua electrosta nettikäytössä:

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=19786

ericman
21.10.03, 23:57
Kaikissa takseissa ei voi maksaa Visa Electronilla.

jukra
22.10.03, 00:13
Kyllä sillä electrolla tilin voi ylittää. Tankki täyteen st1:llä ja kappas. Eipä tullut katevarausta ollenkaan. Veloitus kuitenkin normaalisti.

Eipäs sillä ST1:llä suoritetaan katetarkistus ennen tankkausta ja sitten tankkauksen jälkeen suoritetaan katevaraus todellisen lukeman mukaan. Tiliä ei siis voi ylittää tankkaamalla Electronilla ST1:llä.
Kokeilin nimittäin kerran huvikseni :P

Anonymous
22.10.03, 00:31
Joo joo mutta ei tullut katevarausta ollenkaan. Ei. Tarkistin kotiin tultuani, ei katevarausta missään vaiheessa ennen veloitusta.

jukra
23.10.03, 15:00
Sitten on tapahtunut jokin moka(taas Electron kusee).

Tuohan menee tosiaan niinkuin selitin, kun syöttää kortin automaatti kysyy mihin summaan asti kate tarkistetaan(oliko pienin 10e ja suurin 60e jos oikein muistan). Sitten automaatti tarkistaa katteen. Sen jälkeen tankataan ja kun tankkaus päättyy automaatti suorittaa katevarauksen tilille todellisen summan mukaan mitä meni löpöä. Veloitus suoritetaan sitten parin päivän päästä tuon katevarauksen mukaisesti.

Thelmi
05.01.04, 22:55
Äh.. Täytyy kyllä vaihtaa Sammon Electroniin niin toimii paremmin noi ostokset ulkomaisista nettikaupoista.

Mikse
06.01.04, 14:34
Siis Electron toimii ainakin jossain ulkomailla niinkuin normaali Visa. Itselläni kokemusta ainakin Ruotsi, Espanja ja Italia. Pankkikorttiahan se ei voita missään nimessä mutta eipä pankillakaan voi enää vetää tiliä miinukselle yhtä helposti kuin ennen. Jos Electron toimii, voi myös pankkikortin katteen (eli onko ostovoimaa) tarkistaa koneelta automaattisesti.

Paras vaihtoehto on siis Stockan tilikortti; korko todella pieni, käy (lue voi miinustaa) Alkossa, Sestossa, Essolla ym. Eli sillä elää helposti vaikka ei pätäkkää just sattuisi olemaan... Tiedä sitten onko välttämättä kovin hyvä...

Stüldt Håjt
06.01.04, 15:36
Sammossa on pankkikortin ikäraja 25v. Näin sanottiin, kun sitä yritin hakea.

Thelmi
06.01.04, 19:49
Sammossa on pankkikortin ikäraja 25v. Näin sanottiin, kun sitä yritin hakea.Visa Electron ei ole pankkikortti ja sen voi saada jo 11-vuotiaana vanhempien luvalla.Stockkan tilikortti on myös mulla ja ostelen sillä yleensä vaatteita stockkalta ja sun muuta sellaista käyttötavaraa.

Stüldt Håjt
07.01.04, 16:23
Sammossa on pankkikortin ikäraja 25v. Näin sanottiin, kun sitä yritin hakea.Visa Electron ei ole pankkikortti ja sen voi saada jo 11-vuotiaana vanhempien luvalla.Stockkan tilikortti on myös mulla ja ostelen sillä yleensä vaatteita stockkalta ja sun muuta sellaista käyttötavaraa.

Puhuinkin pankkikortista. Tuolla jossain joku sanoi pankkikortin ikärajan olevan 18v. Näin ei ainakaan Sammossa ole.

juhilus
07.01.04, 16:34

Puhuinkin pankkikortista. Tuolla jossain joku sanoi pankkikortin ikärajan olevan 18v. Näin ei ainakaan Sammossa ole.
Ovat sitten muuttaneet ikärajaa, sillä muutamilla minun tutuillani on Sammon pankkikortit ollu paljon ennen 25 ikää. Ja kuten lähes kaikissa pankkiasioissa tämäkin on neuvoteltavissa.

En nyt muuten tiedä mitä pankkitäti on sinulle sopertanut sillä Sammon sivuilta löytyy ainakin tämmöinen kohta.Kenelle pankkikortti sopii?
Pankkikortti soveltuu täysi-ikäiselle Sampo Pankin asiakkaalle joka on hoitanut raha-asiansa hyvin ja jolla on säännölliset tulot. Pankkikortti sopii maksuvälineeksi Suomessa. http://domino.sampo.fi/external/sbd/tuotteet.nsf/tuotteet/pankkikortti
Vai onko kenties Sammon mielestä vasta 25-vuotias täysi-ikäinen?

Thelmi
07.01.04, 16:50
Ihmehomma jos ei pankkikorttia myönnetä 18-vuotiaalle, jolla on talous kunnossa. No Sammostahan ei tiedä, mutta itse siirryn heidän asiakkaaksi piakkoin.

pimeys
07.01.04, 17:01
Keskustelun siirtyessä hieman syrjään alkuperäisestä aiheesta, eli Visa Electronin toiminnasta nettikaupoissa, kerron hieman omista kokemuksistani.

Sampon, siis vain ja ainoastaan Sampon Visa Electron on tähän mennessä toiminut yleisesti lähes kaikissa nettikaupoissa. Omaa kokemusta on lähinnä Jerseystä, Briteistä, Kanadasta, Jenkeistä ja Australiasta tilatessa, ja jokaisessa liikkeessä kortti on mennyt läpi tavallisena Visana, ja tilille tulee tilauksen verran rahavarausta. Parin päivän jälkeen varaus veloitetaan tililtä, jolloin tiliotteesta näkee mm. alkuperäisen valuutan, tilausmaan ja muuta jännää.

Minulla on myös Nordean Electron, joka ei ole toiminut yhdessäkään niistä liikkeistä, joissa Sampon kortti toimii.

Tällä hetkellä on kovaa vauhtia tulossa tämä uusi Verified by Visa -systeemi, jolloin nettikaupankäynti onnistunee Electronillakin ihan virallisesti, kunhan liikkeet vain liittyvät tuohon systeemiin.

Stüldt Håjt
07.01.04, 17:06
Sanoivat silloin, noin puoli vuotta sitten kun Electronin hain, että ovat muuttaneet ikärajoja, eikä niitä anneta alle 25-vuotiaille.

Ehkä minua vain kusetettiin, kun pelkäsivät ulkonäön perusteella etten raha-asioita osaa hoitaa...

Ja itse olen tilaillut Amazon.co.uksta ja Play.comista Electronilla. Myös Yahoossa toimii, jos haluaa maksullisen sähköpostin.

Thelmi
07.01.04, 18:35
Sanoivat silloin, noin puoli vuotta sitten kun Electronin hain, että ovat muuttaneet ikärajoja, eikä niitä anneta alle 25-vuotiaille.

Ja itse olen tilaillut Amazon.co.uksta ja Play.comista Electronilla. Myös Yahoossa toimii, jos haluaa maksullisen sähköpostin.Jos ovat muuttaneet Electroninkin kohdalla, mitä en jaksa uskoa, kun nettisivuilla lukee, että 11-17 vuotiaat voivat saada sen vanhiempien luvalla ja yli 18 vuotias itse. Sammon pankkipalveluthan ovat maksuttomia alle 26-vuotiaille. Eli jos en saa sitä Electronia Sammosta niin ko.pankki on aika...Amazon.de toimii myös Electron. HMV.co.uk:ta pitää kokeilla joskus.

Stüldt Håjt
07.01.04, 20:17
Äh, epäselvästi kirjoitin. Eli siis pankkikortti vaatii sen 25v, ei Electron.

säätäjä
07.01.04, 20:40
Äh, epäselvästi kirjoitin. Eli siis pankkikortti vaatii sen 25v, ei Electron.

Saa pankkikortin aikaisemmin jos on vain säännölliset tulot tai jotain vastaavaa... itselläni oli viime talveen asti, mutta en uusinut korttia, koska olisi muuttunut maksulliseksi.

Thelmi
07.01.04, 20:53
Äh, epäselvästi kirjoitin. Eli siis pankkikortti vaatii sen 25v, ei Electron.No hyvä. Niin en minä pankkikorttia tarvi, itselleni se on epäkäytännöllisempi, kuin Visa Electron.

jukra
07.01.04, 20:59
No ovathan aika syvältä Sammon systeemit. Itse hain 3kk sitten OP:sta pankkikortin. Toki olen ollut asiakas koko ikäni(19v) mutta ei tarvinnut kuin kävellä tiskille ja kertoa että haluaisin p-kortin. Täti katseli päätettä, kysyi puhelinnumeroa talteen ja sanoi että kortin saa noutaa parin viikon kuluttua.

Nordeasta olisin saanut p-kortin heti kun olisin siirtänyt koko toimintani OP:lta heille - jäi siirtämättä, sen verran ylivoimaiset ovat imo OP:n nettipankkihommat jne.

Thelmi
07.01.04, 21:26
No ovathan aika syvältä Sammon systeemit. Itse hain 3kk sitten OP:sta pankkikortin. Toki olen ollut asiakas koko ikäni(19v) mutta ei tarvinnut kuin kävellä tiskille ja kertoa että haluaisin p-kortin. Täti katseli päätettä, kysyi puhelinnumeroa talteen ja sanoi että kortin saa noutaa parin viikon kuluttua.

Nordeasta olisin saanut p-kortin heti kun olisin siirtänyt koko toimintani OP:lta heille - jäi siirtämättä, sen verran ylivoimaiset ovat imo OP:n nettipankkihommat jne.Näin sen pitää mennäkin. Itselläni on vielä Nordeassa osakkeita ja harkitsin paluuta heille, mutta ei kiitos kuitenkaan ja Handelsbankeniin en muuten vaan ole alle vuoden kokemuksella järin tyytyväinen. Pitkäaikainen asiakas hyötyy monesti pankkipalveluissa.

lirva
08.01.04, 07:32
Saatiin joskus ilmaset kebabit, kun tilattiin kotiin kuljetuksella ja kysyttiin myyjältä käykö visa electron. Myyjä sitten sano että visa käy visa käy ja teki semmosen vanhan lappusen semmosella vetomasiinalla. Ikinä ei tililtä mitään velotettu parista kebabista. Toisen kerran ei enää vastaava onnistunu;). Taisivat oppia.

Anonymous
08.01.04, 07:47
Saatiin joskus ilmaset kebabit, kun tilattiin kotiin kuljetuksella ja kysyttiin myyjältä käykö visa electron. Myyjä sitten sano että visa käy visa käy ja teki semmosen vanhan lappusen semmosella vetomasiinalla. Ikinä ei tililtä mitään velotettu parista kebabista. Toisen kerran ei enää vastaava onnistunu;). Taisivat oppia.

Olisko noin. Tyhmempikin myyjä tajuaa ettei se Electro jätä mitään jälkeä siihen mankelilappuun=veloitus mahdotonta.

per
08.01.04, 09:02
Olen lukenut tätä trediä ja todennut että aika samanlaisia kokemuksia on tuosta electron kortista. Vaimo otti sen pari vuotta sitten ennen ruotsinmatkaa, sen sai heti mukaansa pankista, jotta voisi nostaa käteistä ja maksaa ostoksia ulkomailla ei mitää ongelmaa. Kotimaassa ei ole koskaan käytetty mutta kuin kerran yritin maksaa ryanair:in kotisivuilla lennon tre-skavsta niin ei millään suostunut toimimaan vaikka kotisivuilla erikseen oli maininta että electron toimii.

Olen kuitenkin päättänyt vaihtaa pankki/visa-yhdistelmä korteihin ja laitta electronkortin kokonaan pois sillä tuota muovia alkaa olla lompakko täynnä ja kaikissa nettikaupoissa ei käy diners club

Anonymous
08.01.04, 09:15
sen sai heti mukaansa pankista,

Miten sen muka heti mukaansa saa? ilman nimeä vai?

spiidi
08.01.04, 09:34
Joku pankki oli mistä electronin saa heti mukaansa, nimi ei vain tule nyt mieleen.. Itsellä on ongelmia Sammon kanssa, on jo neljäs electron menossa.. Kaikilla voi maksaa kaupassa mutta tililtä ei saa nostettua rahaa, eivätkä ne tollot ole lähettäneet uutta korttia uusilla tunnuksilla vaan kopioita ensimmäisestä kortista mikä ei toimi..
Mutta tänään pankkia vaihtamaan.

Anonymous
08.01.04, 09:36
Joku pankki oli mistä electronin saa heti mukaansa, nimi ei vain tule nyt mieleen..

Vaikea uskoa, maksa nyt kaupassa nimettömällä kortilla?

sovelias
08.01.04, 10:16
Vaikea uskoa, maksa nyt kaupassa nimettömällä kortilla?Voihan siihen kirjoittaa nimen :)

Thelmi
08.01.04, 17:06
Dodih.. Avasin tilin Sammossa ja TSH Visa Electron lähti tilaukseen :)

Stüldt Håjt
08.01.04, 19:59
Kyllä on Visa Electron viime päivinä vinkunut netissä, kun olen tavaraa tilannut. N. 200 rahaa palanut.

Kannattaa tilata esimerkiksi Amazon.comista kirjoja. Dollarin ollessa heikko saa kivasti halvemmalla.

Muistakaa myös verotus, ettei tule yllättäviä lisälaskuja & hakuja tullauspakoista.
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.html

Thelmi
08.01.04, 20:16
Kyllä on Visa Electron viime päivinä vinkunut netissä, kun olen tavaraa tilannut. N. 200 rahaa palanut.

Kannattaa tilata esimerkiksi Amazon.comista kirjoja. Dollarin ollessa heikko saa kivasti halvemmalla.

Muistakaa myös verotus, ettei tule yllättäviä lisälaskuja & hakuja tullauspakoista.
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.htmlEli Sammon electron toimii amazon.comissakin ? ;) hyvä homma. Ainakin jo Amazon.de ja co.uk:ssa toimii. Myös Play.com.

spiidi
08.01.04, 20:31

Ei vaan, jos siinä pankissa nyt sattui olemaan tili niin sai heti mukaansa visa electronin.. Muistais vaan sen pankin nimen.

Stüldt Håjt
08.01.04, 21:19
Eli Sammon electron toimii amazon.comissakin ? ;) hyvä homma. Ainakin jo Amazon.de ja co.uk:ssa toimii. Myös Play.com.

Hyvin toimii.

Niko Hokkanen
09.01.04, 00:00

Ja itse olen tilaillut Amazon.co.uksta ja Play.comista Electronilla. Myös Yahoossa toimii, jos haluaa maksullisen sähköpostin.Jos ovat muuttaneet Electroninkin kohdalla, mitä en jaksa uskoa, kun nettisivuilla lukee, että 11-17 vuotiaat voivat saada sen vanhiempien luvalla ja yli 18 vuotias itse. Sammon pankkipalveluthan ovat maksuttomia alle 26-vuotiaille. Eli jos en saa sitä Electronia Sammosta niin ko.pankki on aika...Amazon.de toimii myös Electron. HMV.co.uk:ta pitää kokeilla joskus. kyllä sen electronin saa yli 15 vuotias ilman vanhempia ainakin sammosta. sammon sivuilta: Kortti voidaan myöntää:
vähintään 11-vuotiaalle lapselle ja alle 15-vuotiaalle vain huoltajan suostumuksella. Huoltaja allekirjoittaa korttisopimuksen.
jos hakijalla on toimiva käyttötili Sampo Pankissa.
jos hakija on hoitanut raha-asiansa moitteettomasti.
itse olen 16 ja kävelin vaan pankkiin ja pyysin electronia ja täytin laput.
ja 4 päivän päästä tuli kortti.

Anonymous
09.01.04, 03:59

Ei vaan, jos siinä pankissa nyt sattui olemaan tili niin sai heti mukaansa visa electronin.. Muistais vaan sen pankin nimen.

Niin, electronissa pitää olla nimi niinkuin pankkikortissakin, esim:

4920 1234 5678 9012
MÖTTÖNEN MATTI KALEVI

Ja sitten se signature tietty. Jos sen electron saa pankista heti mukaan, taiotaanko se nimi siihen taikasauvalla, pyhällä hengellä vai millä? Pankin täti on mini-setec?

Karhu ('!')
09.01.04, 04:31
Mä sain electronin (Aktia) kun olin 15. Takana on tosiaan painettu nimi ja sitte piti pistää signature.

Thelmi
09.01.04, 14:30
Hyvin toimii.Hieno homma.

[/quote]kyllä sen electronin saa yli 15 vuotias ilman vanhempia ainakin sammosta. sammon sivuilta: Kortti voidaan myöntää:
vähintään 11-vuotiaalle lapselle ja alle 15-vuotiaalle vain huoltajan suostumuksella. Huoltaja allekirjoittaa korttisopimuksen.
jos hakijalla on toimiva käyttötili Sampo Pankissa.
jos hakija on hoitanut raha-asiansa moitteettomasti.
itse olen 16 ja kävelin vaan pankkiin ja pyysin electronia ja täytin laput.
ja 4 päivän päästä tuli kortti.[quote]Juu.. en vaan tuota ollut näkeväni sammon sivuilla. Itsellänikin on ollut Electron käytössä 16-vuotiaasta lähtien. Nyt jo kolmas tulossa.

jukra
09.01.04, 14:35
Ja sitten se signature tietty. Jos sen electron saa pankista heti mukaan, taiotaanko se nimi siihen taikasauvalla, pyhällä hengellä vai millä? Pankin täti on mini-setec?

Jep. Tässä on luultavasti sekoitettu automaattikorttiin jonka voi saada pankista heti mukaan. Sillä ei saa tehtyä mitään muuta kuin nostettua rahaa automaatista.

bestis
09.01.04, 15:00
Kyllä visa electron toimii nykyisin sellaisissa paikoissa missä siitä ei ole mainittukaan esimerkiksi paypal.com vaadi visa kortin mutta kun siihen kenttään syöttää visa electronin tietoja nii toimi myös ja hyvin, voi tilata mm. eBay.comilta.

Monien kauppojen hyväksyma Bidpal (by Western Union) toimi electronin kanssa

Sellainen palvelu kun eMusic.com, virallinen musiikki kauppa joka myy mp3sia tarjoaa 50 ensimmäistä mp3sta ilmaiseksi. Vaadi visan mutta electronkin kelpaa ihan hyvin.

Ryanair.com lentolippuja huippuedullisesti, hyväksyy electronin myös
(itse kävin Lontoossa, olen ihan tyytyväinen palveluun, hyvät koneet Boeing 837)

hOSTELS.com, hostelworld.com hyväksyy electronin myös, hostelin varaus elektronila sujui ongelmitta ja toiminut hyvin

(-) Maksoin visa electronillani 7 europan maissa ja Venäjällä ja EN suosittele ottamaan tätä korttia matkaan ainoaksi maksuvälineeksi
oman kokemuksini mukaan 33% electron korteissa saattaa ilmentyä ongelmiä ulkomailla jopa jos kortti toimi ongelmitta kotimaassa se ei vielä anna takua siitä että se toimis ulkomailla, niissä liikkeissa missä se käy;

(-)jopa pieni naarmu aiheuttaa sen että kortti ei toimi ulkomailla

(-)monissa ulkomaan kaupoissa on osto raja ennen kun korttia voi käyttää (noin 5e)

(-)jos nostaa rahaa ulkomailla ei euro maissa nosto palkkio 2%+2e, kokemuksieni mukaan yli 70e nostaminen ulkomailla (ei €) muuttu kannattavaksi

(+)tili ei ylity

(+)ulkomailla maksaessaan paras mahdollinen kurssi (ainakin Venäjällä, Isossa Britaniassa, Unkarissa, Virossa)

(+)ulkomailla maksaessaan ei maksu palkioita

Anonymous
09.01.04, 17:39

Mikä tämän tekee? Onko suomessa superhyvät korttimasiinat muuhun maailmaan verrattuna vai mikäs?

Thelmi
09.01.04, 18:57
Mulla on aina toiminu Electron ulkomailla, kunhan kaupassa se on käynyt maksuvälineenä. Paitsi kerran keskustan mäkkärillä ei toiminu. Niillä oli menny vissiin lukupääte hajalle, eli ei kortin vika.

bestis
11.01.04, 01:15
Mulla on aina toiminu Electron ulkomailla, kunhan kaupassa se on käynyt maksuvälineenä. Paitsi kerran keskustan mäkkärillä ei toiminu. Niillä oli menny vissiin lukupääte hajalle, eli ei kortin vika.

En väittänyt että kaikki kortit eivät toimi, suurin osa korteista toimi, mutta kokemuksini mukaan 3:ssa kortissa 10:stä saattaa tulla ongelmia

bestis
11.01.04, 01:21

Mikä tämän tekee? Onko suomessa superhyvät korttimasiinat muuhun maailmaan verrattuna vai mikäs?

Tätä en pysty selittäämään, mulle kävi näin viime kuussa Nordea kortin kanssa: toimi Suomessa mutta ulkomailla ei. Hyvä kun mukana oli toinen Sammon electron kortti jolla osto samalla kassalla onnistui.

Raha kortilla oli, eikä mitään nosto rajoja ole ylitetty kun se ei toiminut. Nordean kontorissa sanottiin että kortti on kulunut. Suomessa se kuitenki toimii vieläkin ihan normaalisti.

asdfghjklöä
12.01.04, 23:15
Visa electron ei käy missään taksissa. Takseissa ei ole laitteita, joilla saataisiin suora yhteys pankkiin. Langattomat suojatut verkot joita takseihin jouduttaisiin asentamaan tulisi liian kalliiksi.

Mulla ja kaverilla ei ainakaan toiminut Visa Electron millään pankkiautomaatilla, ilmotti vain että ei yhteyttä pankkiisi(oisko ollu peräti suomeks viel kaiken lisäks), mutta kaupassa kävi.

rutina
13.01.04, 18:21
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, ja kysynkin nyt itseäni viisaammilta, että toimiiko Visa Electron www.my-symbian.com : in nettikaupassa?

Thelmi
15.01.04, 17:11
No niin. tuli tänään postissa Sampo pankin Taru Sormusten Herrasta visa electroni.