PDA

View Full Version : SE Z600 arvostelu

Sivuja : [1] 2

Avenger
05.09.03, 15:17
Nyt pojat ja tytöt lukemaan arvostelu SE:n uutukaisesta :)

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-z600-en.shtml

mik-ko
05.09.03, 16:01
Jääpä ostamatta toi malli kun ei ollut sitä 4mb muistia eikä parempaa kameraa kuin T610:ssä. =(

Tapi
05.09.03, 16:57
Jääpä ostamatta toi malli kun ei ollut sitä 4mb muistia eikä parempaa kameraa kuin T610:ssä. =(
Aivan - pelkkä läppämalli ei jaksa kiinnostaa.

Blur
05.09.03, 22:03
Huomenna tulee Z200 ja T230 arvostelut kanssa!!

arivi
23.11.03, 12:56
Tuolla Pinkoodi2:ssa on mainittu miinuksena tuo "raskas käyttää" (Z600). Tarkoitetaanko tuolla vain tuota läpän aukaisua ja jos, niin kuinka raskas se oikeastaan on? Saako esim. yhdellä kädellä auki?

sovelias
23.11.03, 13:32
Tuolla Pinkoodi2:ssa on mainittu miinuksena tuo "raskas käyttää" (Z600). Tarkoitetaanko tuolla vain tuota läpän aukaisua ja jos, niin kuinka raskas se oikeastaan on? Saako esim. yhdellä kädellä auki?Ei se nyt mahdoton ole, laite on vain huomattavan kookas, ja jostain neidistä voi tuntua että että raskas.

Jussi2000
23.11.03, 14:32
Ai huomattavan kookas?. Taitettuna 90 x 48 mm, ei tuo nyt niin kookkalta vaikuta.

sovelias
23.11.03, 14:48
Ai huomattavan kookas?. Taitettuna 90 x 48 mm, ei tuo nyt niin kookkalta vaikuta.Pidät pienenä?
n. puolet paksumpi kuin t610
~10% leveämpi kuin t610
Sen ~10% lyhyempi on kuin t610
Niin ei sitä ainakaan tuohon t610;n verrattuna voi sanoa pieneksi.
Toki johonkin p900:Seen verrattuna voi just just olla pienempi, mutta ei välttämättä siltä tunnu.

arivi
23.11.03, 15:07
No ei ehkä kannata verrata T610:an, vaan muihin simpukoihin. Esim. Moton V500 on suunnilleen samaa kaliberia, eikä erot ole suuria muihinkaan. Ainoastaan tuo paksuus pistää silmään, kun on kaikista malleista paksuin (28mm). Esim. Moton V600 on "vain" 23mm.

Jussi2000
23.11.03, 15:13
Ai huomattavan kookas?. Taitettuna 90 x 48 mm, ei tuo nyt niin kookkalta vaikuta.Pidät pienenä?
n. puolet paksumpi kuin t610
~10% leveämpi kuin t610
Sen ~10% lyhyempi on kuin t610
Niin ei sitä ainakaan tuohon t610;n verrattuna voi sanoa pieneksi.
Toki johonkin p900:Seen verrattuna voi just just olla pienempi, mutta ei välttämättä siltä tunnu.

Vertasinko sitä T610:n? Eipä tuo nyt yleisesti ottaen mikään pienin puhelin ole, mutta kohtuukokoinen simpukka kuitenkin.

säätäjä
23.11.03, 15:43
Tuolla Pinkoodi2:ssa on mainittu miinuksena tuo "raskas käyttää" (Z600). Tarkoitetaanko tuolla vain tuota läpän aukaisua ja jos, niin kuinka raskas se oikeastaan on? Saako esim. yhdellä kädellä auki?Ei se nyt mahdoton ole, laite on vain huomattavan kookas, ja jostain neidistä voi tuntua että että raskas.

Kiitos. Jouset olivat testipuhelimessa aika jäykät. Uskoisin niiden hieman löystyvän käytössä.

sovelias
24.11.03, 09:07
Vertasinko sitä T610:n? Eipä tuo nyt yleisesti ottaen mikään pienin puhelin ole, mutta kohtuukokoinen simpukka kuitenkin.Mihin sitä pitäisi verrata? T610:aa ei pidetä markkinoiden pienempinä, mutta kuitenkin kohtuu pienenä (suhteessa ominaisuuksiin) Älypuhelimiin verrattuna z600 on kohtuu kokoinen, mutta tuskin sitä sellaisiin verrataan, jos vertaa simpukkoihin niin 1. sukupolven kamera simpukatkaan eivät tunnu suurelta tuohon verrattuna.
Kiitos. Jouset olivat testipuhelimessa aika jäykät. Uskoisin niiden hieman löystyvän käytössä.Ei ollut mitenkään tarkoitus loukata enkä kommentillani ketään tarkoittanut,anteeksi.
Mieltäisin jäykkyyden olevan sellainen ettei ylitsepääsemätön ja kokoa-ajatellen luonnollinen. Toki jäykempi kuin sellaisessa laitteessa jossa läppä osa on huomattavasti pienempi.Ainoastaan tuo paksuus pistää silmään, kun on kaikista malleista paksuin (28mm). Esim. Moton V600 on "vain" 23mm.Niin jos paksuudella ei ole väliä, niin voi sitä kohtuu kokoisena pitää. Mutta kun ajattelee että johonkin pienempään muutenkin paksuun simpukkamalliin lisätään läppään puolisenttiä, niin kai sillä nyt on merkitystä.
V600:sta jotku eivät pidä pienenä, mutta tuo z600 on isompi kuin se.

Mäksä
24.11.03, 13:47
s300 on vasta pieni simpukka. v600 on suht iso ainakin mulle.

se riippuu ihan miten sitä kattoo

Mie
24.11.03, 16:05
Ai huomattavan kookas?

Isoksi minäkin sitä pikaisten tyyppien perusteella sanoisin... Jotenkin tuntui todella "kolholta" kädessä. Vaikea sanoa mitään enempää kun tuo testaus rajoittui ihan pariin minuuttiin. Kyllä T610 tuntuu tuon rinnalla HUOMATTAVASTI sirommalta ja pienemmältä...

blade
24.11.03, 17:30

V600 suht iso sulle!!??!!
Kehuit E700:sen pienuutta ja ulkomitoiltaan V600 on identtinen, ehkä jopa hiukan pienempi, kuin E700!En laske antennia mittoihin.
Tosi on, että S300 on pienimpiä simpukkaluureja mitä löytyy.

Mäksä
24.11.03, 17:32

V600 suht iso sulle!!??!!
Kehuit E700:sen pienuutta ja ulkomitoiltaan V600 on identtinen, ehkä jopa hiukan pienempi, kuin E700!En laske antennia mittoihin.
Tosi on, että S300 on pienimpiä simpukkaluureja mitä löytyy.

no kuten todettu aivan miten katsoo. e700 on mulle kamera puhelimeksi todella pieni mutta simpukkana se on suuri koska vertaan kaikki simpukat s300:een. mutta mulle toi koko ei nyt niin paljoa vaikuta sillä onhan mulle nyttenkin tulossa aika suuri puhelin

edit ja v600:ssa on paino mikä vaikuttaa myös.

aphc
06.12.03, 11:37
Kuuluuko z600:n myyntipakkaukseen datakaapeli?

Jussi2000
06.12.03, 11:41
Kuuluuko z600:n myyntipakkaukseen datakaapeli?

Ei taida vakiona paketista löytyä, vaan on lisävaruste. Kannatta kylläkin harkita tietokoneeseen BT donglen ostoa USB:hen, on hinnaltaa samaa luokkaa.

arivi
06.12.03, 11:47
Kuuluuko z600:n myyntipakkaukseen datakaapeli?Jos sinulla on P800 käytössäsi (sigusi) ,niin sen kautta BT:lla tai Irdalle data kulkee moitteetta Z600/T610 uumeniin. (siis kaikki data)

Ippe-
08.12.03, 16:29
Tänään UPS kantoi vihdoinkin paketin ovelle josta paljastuikin ainakin miun kouraan mukavasti sopiva z600. Luuri ei olekkaan niin kookas, kuin foorumikirjoituksista pelkäsin.. (ei siis pelkästään täällä.)
Eipä tässä nyt vielä paljoa ole kerennyt räpeltämään, mutta senverran että muutamat soittoäänet ja teemat bt:llä puhelimeen siirsin. Kameraa en vielä käynyt rääkkäämään.

Kyllä tuo ihan siro puhelin on, eikä mahdotonta ole avata tuota läppää yhdellä kädelläkään. Ei kyllä ainakaan minua haittaa tuo saranan "jäykkyys". Tuntuu vaan paljon luotettavammalta. Ja nuo "night"-kuoret on kyllä melkosen hienot.
Näyttö mukavan kirkas ja selvä, soittoääniä en vielä kummemmin kuunnellut.

Nyt ois sitten ylimääräinen C100 nurkissa :)

moba
08.12.03, 19:59
Tänään UPS kantoi vihdoinkin paketin ovelle josta paljastuikin ainakin miun kouraan mukavasti sopiva z600. Luuri ei olekkaan niin kookas, kuin foorumikirjoituksista pelkäsin.. (ei siis pelkästään täällä.)
Eipä tässä nyt vielä paljoa ole kerennyt räpeltämään, mutta senverran että muutamat soittoäänet ja teemat bt:llä puhelimeen siirsin. Kameraa en vielä käynyt rääkkäämään.

Kyllä tuo ihan siro puhelin on, eikä mahdotonta ole avata tuota läppää yhdellä kädelläkään. Ei kyllä ainakaan minua haittaa tuo saranan "jäykkyys". Tuntuu vaan paljon luotettavammalta. Ja nuo "night"-kuoret on kyllä melkosen hienot.
Näyttö mukavan kirkas ja selvä, soittoääniä en vielä kummemmin kuunnellut.

Nyt ois sitten ylimääräinen C100 nurkissa :)

Otappas nopeasti muutama kuva ja lataa ne koneelle, että nähdään mimmonen kuvanlaatu niissä kuvissa oikein on. Meinaan olen itsekin tuota z600:sta harkinnut.

Ippe-
08.12.03, 21:15
Täällä muutama kuva sitten. (http://personal.inet.fi/koti/s.mansikka/z600/z600.html)
Ovat mitä ovat. "oikea" kamera on sitten erikseen.

arivi
08.12.03, 21:19
Glider, oletko tutustunut T610 luuriin. Kiinnostaisi hieman tietää onko mikään muuttunut olennaisesti käyttiksen tai muun suhteen. Pitäisi tulla itselleni tuo Z600 jouluksi, joten ehtiihän sitä sitten tutkimaan itsekin, mutta nyt sait kuitenkin mielenkiinnon heräämään ennenaikaisesti ;)

Ippe-
08.12.03, 22:57
Glider, oletko tutustunut T610 luuriin. Kiinnostaisi hieman tietää onko mikään muuttunut olennaisesti käyttiksen tai muun suhteen. Pitäisi tulla itselleni tuo Z600 jouluksi, joten ehtiihän sitä sitten tutkimaan itsekin, mutta nyt sait kuitenkin mielenkiinnon heräämään ennenaikaisesti ;)

Enpä ole edes kädessä pitänyt. Elikkä en osaa mennä puhelinten eroista ja yhtäläisyyksistä sanomaan mitään.

WYX
09.12.03, 08:09

Taitaapi koneistoltaan olla sama puhelin, kun kuorta ja akkua lukuunottamatta hyvin samat ominaisuudet.

http://www.esato.com/phones/index.php?phone=74&cp=105

arivi
09.12.03, 08:29
Taitaapi koneistoltaan olla sama puhelin, kun kuorta ja akkua lukuunottamatta hyvin samat ominaisuudet.Juu, näin on, että sama on, mutta pieniä muutoksia kuulemma softassa/toiminnoissa on, joten siitä mielenkiintoni heräsi.

moba
09.12.03, 15:22
Täällä muutama kuva sitten. (http://personal.inet.fi/koti/s.mansikka/z600/z600.html)
Ovat mitä ovat. "oikea" kamera on sitten erikseen.

Kamera näyttää olevan aika kehno. Onko Motorolan E365:ssa parempi?

O.J.
13.12.03, 12:19
Tuosta TM-ketjusta poimittua: (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=278524#278524)

Tuommoisen huomasin, että SE Z600:n kohdalle oli merkitty näppäinlukko. Onko siinä sellaista? Eihän simpukka-tyypin puhelin sellaista tarvitse.Onhan siinä näpäimiä sivuilla.

Onko siinä muitä näppäimiä, kuin E/SE-tyylin kuulokkeen volyyminsäätönäppäimet? Ja jos on, niin mitä niistä voi tapahtua läpän ollessa kinni, jos niitä painelee vahingossa ilman näppäinlukon kiinni ollessa?

arivi
13.12.03, 12:58
Onko siinä muitä näppäimiä, kuin E/SE-tyylin kuulokkeen volyyminsäätönäppäimet? Ja jos on, niin mitä niistä voi tapahtua läpän ollessa kinni, jos niitä painelee vahingossa ilman näppäinlukon kiinni ollessa?Ei varmaan ole kovin monella laitetta käytössä vielä, mutta niillä äänenvoimakkuus- ja kameranapilla ei pitäisi tapahtua mitään läpän ollessa suljettuna. Ainoastaan valo syttyy pikkunäyttöön ja toisella painalluksella pikkunäytön tila vaihtuu.
Edelläoleva tieto löytyi yllättäen manuaalista (http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?template=SP1_18_1&B=ie&PID=10104&FID=4706&LM=SB_V&FileCatID=16&MN=&noredir=1) :)

Mauri82
14.12.03, 22:39
Tässäpä teille linkki yhteen melko kattavaan arvosteluun.

http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=492

arivi
14.12.03, 22:48
Tässäpä teille linkki yhteen melko kattavaan arvosteluun.Ihan hyvä, mutta niin auttamattoman vanha, että luettu jo moneen kertaan ;) No, ensi viikolla (52) tulee käyttökokemuksia. (Jos tulee markkinoille ;)

Blur
14.12.03, 22:52
Tässäpä teille linkki yhteen melko kattavaan arvosteluun.Ihan hyvä, mutta niin auttamattoman vanha, että luettu jo moneen kertaan ;) No, ensi viikolla (52) tulee käyttökokemuksia. (Jos tulee markkinoille ;)
Toivottavasti tulis täältäkin suunnasta käyttökokemuksia viikolla 52 ;).

Anonymous
16.12.03, 00:42
Muuten harkitsin vakavasti, mutta sitten näin kameralla otetut kuvat =/ Joo ja löytyy digikamera, mutta 3650:aa huonompi laatusta kamerapuhelinta en ota.

arivi
19.12.03, 15:21
No niin, Z600 latauksessa. Koko ei ole mietenkään erityisen iso mielestäni (joskin ei pienimpiin kuuluvakaan), ainoastaan tuo paksuus saattaa joillekin olla rajoittava tekijä. Näytön kirkkaus erittäin hyvä. Myöskin päällisin puolin tyytyväinen näkemääni (mustat kuoret), vaikka tuolla luurin ulkonäöllä ei sinänsä ole itselleni merkitystä. Läppä aukeaa pienellä totuttelulla näppärästi myös yhdellä kädellä kunhan nostaa kantta riittävän alhaalta (siis kaukaa saranasta).
Paketissa: Itse luuri, akku, laturi, kahdet kuoret (mustat ja hopeat), manuaali (Ruotsi ja Suomi).
Myöhemmin lisää.

Jussi2000
19.12.03, 16:27
Oletko Arivi laittanut merkille että puhelimen saranarakenne on todella tukeva, ei nirise eikä narise on paljon parempi kuin simpukoissa yleensä on. Lisäksi tuosta "paksuudesta" senverran ettei tuo nyt mitenkään mahdoton ole pikemminkin hyvin käteenistuva suljettuna samoin kuin aukiollessaan. Näppiksetkin ovat hyvänkokoiset.

rutina
19.12.03, 17:26
Onkos tässäkin puhelimessa sellainen 16h alkulataussysteemi? P800 ei ollut, piti vaan pistää piuhaan kiiinni ja sai heti käyttää.. Onko muúten akku Litium Polymeeri?

arivi
19.12.03, 17:26
Jep, erittäin tukeva rakenne. Ei tuo paksuus siis minua haittaa lainkaan, pistin vain tuohon edelliseen sen vuoksi, että jos se jollekin hankintaa suunnittelevalle on oleellinen tieto. Näppistuntuma on muutenkin aikas messevä, eritoten tuo, että ne on hieman luurin pintaa alempana, on mielestäni erittäin hyvä ratkaisu. Lisäksi tuon "ohjauslevyn" toiminta on mielestäni jotenkin vakaampi kuit zoikkarin(T610). Valikkotoiminnot muuten lähes identtidset T610:n kanssa.
Ja olihan tuolla myyntipaketissa vielä tuo softa-CD.
Manuaalissa on ilmoitus "Akkua ei ole ladattu myyntihetkellä", mutta on siihen jonkinlainen esilataus tehty (~50%).

arivi
19.12.03, 17:36
Onkos tässäkin puhelimessa sellainen 16h alkulataussysteemi? P800 ei ollut, piti vaan pistää piuhaan kiiinni ja sai heti käyttää.. Onko muúten akku Litium Polymeeri?Voi käyttää (omalla vastuulla ;) Akku on Li-ion (780mAh), joten on syytä pitää yksi pitkä lataus ensimmäisten päivien aikana. Ei siis tarvitse roikottaa piuhassa 16h putkeen, vaan riittää että akkua pidetään laturissa vaikka se näyttää täyttä. Tällä varmistetaan, että akun suorituskyky tulee käyttöön mahdollisimman tehokkaasti (eli pidentää akun ikää).

rutina
19.12.03, 17:41
Onkos tässäkin puhelimessa sellainen 16h alkulataussysteemi? P800 ei ollut, piti vaan pistää piuhaan kiiinni ja sai heti käyttää.. Onko muúten akku Litium Polymeeri?Voi käyttää (omalla vastuulla ;) Akku on Li-ion (780mAh), joten on syytä pitää yksi pitkä lataus ensimmäisten päivien aikana. Ei siis tarvitse roikottaa piuhassa 16h putkeen, vaan riittää että akkua pidetään laturissa vaikka se näyttää täyttä. Tällä varmistetaan, että akun suorituskyky tulee käyttöön mahdollisimman tehokkaasti (eli pidentää akun ikää).

Ok.. Näin ajattelinkin..

Jussi2000
20.12.03, 10:08

Toi Li-ion akku on kyllä aika outuo valinta Z600 malliin sikäli kun T610:ssä on Li-Pol akku joka on kevyempi kun Li-ion akku joten tuo akku selittää hiukan painoeroa vrt. T610.

rutina
20.12.03, 11:24

Toi Li-ion akku on kyllä aika outuo valinta Z600 malliin sikäli kun T610:ssä on Li-Pol akku joka on kevyempi kun Li-ion akku joten tuo akku selittää hiukan painoeroa vrt. T610.

Tätä minäkin ihmettelin, miksei samantien pistetty Li-Polymeria, tuskin hintaero on mikään valtava..

Xaeron
20.12.03, 21:59
Hmm.

Itse ajattelin maanantaina käydä ostamassa tuon Z600:n, kun tulee käytyä Tampereella (joulua olen siis viettämässä toisaalla) lyhyesti.

Mutta saako tuota Z600:sta mistään kivijalkaliikkeestä järkihintaan? Jos ei saa tuohon n. 350 euroon mitä puhelinkioskissa maksaa niin pitääpi sitten tilata ja siinä on se huono puoli ettei jouluksi saa :(

Mutta kovin näyttää hyvältä luurilta :)

rutina
22.12.03, 12:22
Tänään tuli ja on kyllä pakko sanoa, että on se hemmetinmoinen luuri. Näyttö on upea, kameralla saa ihan tarpeeks hyviä kuvia, näppäimet on todella hyvät, softa ei bugita ja on nopea ja mikä tärkeintä, ei natise eikä nitise mistään kohtaa. Hieman on paksu ja näytön avaaminen on hiukan raskasta, mutta noi on pikkuongelmia, joihin varmaan totuu ja toi avausmekaniikkakkin varmaan löystyy ajan myötä hieman, jolloin käytettävyys paranee. Onhan tuosta jäykkyydestä se etu, ettei tunnu yhtään heppoiselta vehkeeltä.

Ranki
22.12.03, 14:51
Onko mahdollista?

mulla on salainen numero ja yritin etsiä Z600 asetusta "oman numeron lähetys--->PÄÄLLÄ. Ei löytynyt. Soitin Sony Ericssonin aspaan ja sieltä sanottiin että ko. asetus puuttuu Z600.

Eli nyt joudun aina kun soitan, joudun manuaalisesti valitsemaan oman numeron lähetys päällä.

Onko asia näin?

Tehy03
22.12.03, 14:58
Aika kummaa jos puuttuu tai sitä ei saa mitenkään muutettua

arivi
22.12.03, 15:40
Todennäköisesti puuttuu, sillä ainakaan T610:ssa kyseistä toimintoa ei ollut.
*31# - laita koodi vastaanottajan puhelinnumeron eteen, kun haluat, että salainen numerosi näkyy puhelun vastaanottajalle.
Tuon voi laittaa suoraan yhteystietoihin niiden henkilöiden numeron eteen, joille haluat numeron näkyvän.

DirtyJ
22.12.03, 16:29
Olen ehkä sokea, mutta mikä on tuon kameran tarkkuus? Siis resuluutio/pikselit??

-tiger-
22.12.03, 16:47
Olen ehkä sokea, mutta mikä on tuon kameran tarkkuus? Siis resuluutio/pikselit??
CIF 288*352

arivi
22.12.03, 16:48
Olen ehkä sokea, mutta mikä on tuon kameran tarkkuus? Siis resuluutio/pikselit??352x288 pixels
E: Ja pienemmät kuvat 160x120

DirtyJ
22.12.03, 17:23
Jep, kiitoksia...

cheesepoff
22.12.03, 18:17
Tämä kuuluisi ehkä jonkisortin "käyttökokemukset" -otsikon alle... Mut toimiikohan muilla värinähälytys? Ite olen vääntänyt ja kääntänyt asetuksia, boottailu puhelinta, mut eipä vaan pelitä... mikähän liene pielessä? Vai softa/rauta-vika?

Arviomies
22.12.03, 18:19
Tämä kuuluisi ehkä jonkisortin "käyttökokemukset" -otsikon alle... Mut toimiikohan muilla värinähälytys? Ite olen vääntänyt ja kääntänyt asetuksia, boottailu puhelinta, mut eipä vaan pelitä... mikähän liene pielessä? Vai softa/rauta-vika?

Eihän vaan ole laturissa puhelin?

jk
22.12.03, 18:19
Eihän vaan ole latauksessa kun koitat toimiiko värinä, kun puhelin latautuu värinä ei toimi.

arivi
22.12.03, 18:21
Kyllä toimii värinä: Asetukset -> Äänet ja hälytykset -> Värinähälytin ja sitten "käytössä".

cheesepoff
22.12.03, 19:23
Hupsista heijaa... johan rupes värisemään... ensimmäinen ericssoni sitten vuoden 1998, joten antakee armoa! ;)

Arviomies
22.12.03, 19:35
Hupsista heijaa... johan rupes värisemään... ensimmäinen ericssoni sitten vuoden 1998, joten antakee armoa! ;)

Älä huoli, ei ne nokiatkaan värise laturissa ;-)

Xaeron
22.12.03, 19:42
Nyt olen jotakuinkin 10 minuuttia kerinnyt tsekkailla ja loistavalta vaikuttaa. :d

Näytön tarkkuus on ainakin minun silmiäni hivelevä - entisenä t68i käyttäjänä.. :o

DirtyJ
22.12.03, 19:55
Testasin äskettäin Z600:sta ja en tykännyt alkuunkaan näppäimistä, jotenkin eivät vaan passanneet mun nakeille. Myöskään en pitänyt siitä että läpät ovat eri tasossa. Muuta en äkkiseltään hoksannut. Pieniä vikojahan nämä sillain on, mutta kyllä se mun vaakakupin hieman kallisti enemmän V500:n suuntaan (ainakin toistaiseksi)...

O.J.
22.12.03, 20:18
...jotakuinkin 10 minuuttia...

Näytön tarkkuus on ainakin minun silmiäni hivelevä - entisenä t68i käyttäjänä.. :o

Sitten kun tulee enemmän kokemuksia, niin kerro käytännön eroista lisää. Kuuloke/mikrofoniääni, akun käytännön kesto, tekstiviestimuistin määrä, valikkonopeus jne.

Toki muutkin voivat kommentoidaT68i/Z600 sellaisia eroja, mitkä eivät tule välttämättä esille specsejä selatessa.

cheesepoff
22.12.03, 21:44
Älä huoli, ei ne nokiatkaan värise laturissa ;-)
Mutta Siemenspä väriseekin ;)

arivi
24.12.03, 10:06
Z600:ssa huoltovalikkoon pääsee samoin kuin T610:ssa, eli:
Oikea, *, vasen, vasen, *, vasen, *.
Valikosta saa mm. säädettyä kontrastia enemmän kuin asetusvalikosta.
Ja vielä tärkein, eli: Omalla vastuulla.

rmake
24.12.03, 10:34
Tuli tuossa vaihdettua P800 Z600:seen ja vaikuttaa ihan asialliselta laitteelta, en jaksanut odottaa että V600 tulee markkinoille...
Ekat tuntumat ovat että hiukan paksun oloinen, samoin läpän avaus on hiukan hankala alkuun, muuten ihan fiksun tuntuinen.
Opetteleminen vaan on taas näppäinten käytössä, vielä kun tuossa olisi samanlainen rulla sivussa kuin P800, ja hiukan parempi kamera, niin johan olisi peli. No, eilen tuli postissa Dimage Z1, joten ei varmaan tuolla puhelimen kameralla ole paljoa käyttöä.
Kuinka noiden soitoäänien lataaminen kävisi parhaiten, mulle jäi ylimääräinen P800 telakka, mutta jostain syystä tuo image editor ja synkronointi ohjelma ei tunnista sitä, vaikka telakassa valo syttyy kun siihen laittaa puhelimen. Jos kuvien siirron pitäisi onnistua tuolla ohjelmalla, niin millä sitten äänet siirretään?
Jotenkin vaan tuntuisi että samat pinnit on kytketty jos ostan sen usb-kaapelin tuohon, joten pitäisi kyllä toimia tolla P800 telakallakin.
Onko jotain hyviä saitteja missä noita soittareita ja muuta sälää olisi, mulla on P800 ääniä hirveä läjä koneella, mutta jos niitä ei saa puhelimeen, niin eipä ole suuri ilo, tuo nauhoitus on vielä huonopmpi kuin P800, joten siitä ei ole iloa :(

Hauskaa joulua kaikille!!

arivi
24.12.03, 10:46
Ekat tuntumat ovat että hiukan paksun oloinen, samoin läpän avaus on hiukan hankala alkuun, muuten ihan fiksun tuntuinen.Tuota paksuudesta on jokainen "kokeilija" huomauttanut, mutta kyllä siihen tottuu ja sen kanssa oppii elämään ;)
Kuinka noiden soitoäänien lataaminen kävisi parhaiten, mulle jäi ylimääräinen P800 telakka, mutta jostain syystä tuo image editor ja synkronointi ohjelma ei tunnista sitäP800 telakalla (piuhalla) ei taida saada siirrettyä mitään, ainoastaan lataus toimii. Koitin tuota T610:lla ja ei skulannut. Itse siirrän fileet Z600:n P800:n kautta, eli telkan kautta P800:n ja siitä vaikka infralla Z600:n.
Onko jotain hyviä saitteja missä noita soittareita ja muuta sälää olisi...Nämä pitäisi olla ilmaisia:
http://www.todot610.fr.st/
http://www.myt610.net/

rmake
24.12.03, 11:19
Ekat tuntumat ovat että hiukan paksun oloinen, samoin läpän avaus on hiukan hankala alkuun, muuten ihan fiksun tuntuinen.Tuota paksuudesta on jokainen "kokeilija" huomauttanut, mutta kyllä siihen tottuu ja sen kanssa oppii elämään ;)
Kuinka noiden soitoäänien lataaminen kävisi parhaiten, mulle jäi ylimääräinen P800 telakka, mutta jostain syystä tuo image editor ja synkronointi ohjelma ei tunnista sitäP800 telakalla (piuhalla) ei taida saada siirrettyä mitään, ainoastaan lataus toimii. Koitin tuota T610:lla ja ei skulannut. Itse siirrän fileet Z600:n P800:n kautta, eli telkan kautta P800:n ja siitä vaikka infralla Z600:n.
Onko jotain hyviä saitteja missä noita soittareita ja muuta sälää olisi...Nämä pitäisi olla ilmaisia:
http://www.todot610.fr.st/

Kiitoksia tiedosta, täytynee varmaan ostaa sitten se oma usb piuha.

arivi
24.12.03, 11:52
Kiitoksia tiedosta, täytynee varmaan ostaa sitten se oma usb piuha.Tarkennuksena vielä, etten siis itse saanut toimimaan T610:n kanssa. Tämähän ei tietenkään tarkoita, etteikö olisi yhteensopiva Z600:n kanssa, joten ehkä kannattaa hieman odotella käyttökokemuksia. Tai ainakin varmistus sille, että mikä piuha käy.

Jape
24.12.03, 13:03
Eipä saanut Idesan toimitettua perjantaina tilattua Z600:aa jouluksi, vasta maanantaina saa. Eli joulu meni sen osalta v...iksi. No, mitäpä noista....

Muille hyvää joulua kuitenkin.

Tero Viitanen
27.12.03, 16:12
Katkaiseeko läpän sulkeminen käynnissä olevan sovelluksen esim. Sähköpostin,java-pelin,... Vai jääkö sovellus auki,jolloin sitä voi jatkaa läpän avattua?

arivi
27.12.03, 16:24
Katkaiseeko läpän sulkeminen käynnissä olevan sovelluksen esim. Sähköpostin,java-pelin,... Vai jääkö sovellus auki,jolloin sitä voi jatkaa läpän avattua?Peliä voi jatkaa "Resume game" siitä mihin jäi (vaatii varmaan peliltä tuen). Tekstiviesti jatkuu siitä mihin läpän suljettaessa jäi. Eli oletettavasti myös sähköposti. Nämä näin pikatestillä todettuna.

Tero Viitanen
27.12.03, 17:05
Eli läpän sulkeminen ei palauta puhelinta perustilaan,vaan keskeneräistä hommaa voi jatkaa läpän avattua? Esimerkiksi Motorolan t720:ssa läpän sulkeminen katkaisi java-sovelluksen.

arivi
27.12.03, 17:11
Eli läpän sulkeminen ei palauta puhelinta perustilaan,vaan keskeneräistä hommaa voi jatkaa läpän avattua? Esimerkiksi Motorolan t720:ssa läpän sulkeminen katkaisi java-sovelluksen.Minulla ei ole kuin yksi Java-peli luurissa ja se kyllä sammuu kun läppä suljetaan. Mutta Mophun-pelissä tapahtuu tuo edellisessä viestissä mainittu jatkomahdollisuus. Ja tekstiviestiä voi jatkaa niinkuin totesin. Jos haluat, että testaan jollain tietyllä ohjelmalla, niin laita infoa.

Tero Viitanen
27.12.03, 21:51
Onko z600 kaiutinpuhelintoimintoa?Plussat ja miinukset verrattuna t610?

arivi
27.12.03, 22:26
Onko z600 kaiutinpuhelintoimintoa?Plussat ja miinukset verrattuna t610?Z600/ T610 (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=20461)
Kaiutinpuhelutoimintoa ei taida löytyä.

Xaeron
27.12.03, 23:55
Juu ei ole kaiutinpuheluominaisuutta :/

Tero Viitanen
28.12.03, 19:50
Omistuuko outlook-synkkaus sarjaporttikaapelin avulla kuten t610? Onko sen pikkunäytön fonttikoko riittävän suuri?

arivi
28.12.03, 23:25
Omistuuko outlook-synkkaus sarjaporttikaapelin avulla kuten t610? Onko sen pikkunäytön fonttikoko riittävän suuri?Tuosta synkkauksesta ei ole mitään käsitystä, mutta pikkunäytön fontti on ainakin kellon ollessa on koko näytön korkuinen eli näkyy erittäin hyvin. Soittajan nimi näkyy minun silmilläni noin metrin päästä vielä hyvin. Fontin korkeus ~1/4-osa näytön korkeudesta.

Tero Viitanen
29.12.03, 11:22
Joo, toi synkkausjuttu on tällä hetkellä ainoa avoin kysymys ko. luurin suhteen. Olisko jollakulla heittää faktatietoa z600:n ja sarjaporttikaapelin (DRS-11) välityksellä tapahtuvan outlook-synkronoinnin toimivuudesta. Useissa mainoksissa mainitaan z600:lle vain "USB-support" kun taas T610:n yhteydessä mainitaan myös "RSR-232 support". Tajuaako puhelin yleensä ollenkaan käytettyä yhteysmuotoa, vai riittääkö sile vain että XTND Connect suostuu yhteistyöhön?

Tero Viitanen
29.12.03, 21:05
Kyllä ihminen on heikko hyvän tavaran edessä: vaihtui sitten T610 tuohon Z600:aan. Kyllä on hyvä luuri.Näyttö ja käyttö ovat erinomaiset,paksuuskaan ei haittaa enää totuttelun jälkeen.

oodi
29.12.03, 21:51
Tuli itsekin haettua tänäaamuna sitten Z600... paksuuteen totuttelussa voi mennä hetki, mutta ainakin soittoäänet ja näyttö on huomattavasti paremmat kuin wanhassa Siemensin ME45:ni ;)

soundnvision
30.12.03, 15:09
Aloha, voisiko joku auttaa seuraavassa kysymyksessäni?

Olen hankkimassa Z600:n, mutta haluaisin tietää mikä on tilanne kyseisen mallin USB-liittimen kanssa. Kaverillani on P800, ja hän käyttää "telakkaa" jolla pystyy hakemaan kuvia, soittoääniä MIDI- ja WAV-muodossa jne muuta kivaa. Onko tällainen mahdollista myös Z600:lla?

Itselläni on pc kiinteän nettiyhteyden kera, enkä ole valitettavasti lainkaan kokenut GPRS-tyyppaaja. Joten tuo USB yhteensopivuus olisi varmasti aika helppo ja ennen kaikkea simppeli tapa hankkia soittoääniä ja taustakuvia Z600:een, eikö? Muuta en oikeastaan kaipaisi.

-Tiedän että tämä on eka postaus täällä sivuilla, mutta jos saisin apua kysymykseen olin kovin onnellinen. Joten anteeksi vaivasta ja kiitos jo etukäteen! :)

arivi
30.12.03, 16:18
Olen hankkimassa Z600:n, mutta haluaisin tietää mikä on tilanne kyseisen mallin USB-liittimen kanssa. Kaverillani on P800, ja hän käyttää "telakkaa" jolla pystyy hakemaan kuvia, soittoääniä MIDI- ja WAV-muodossa jne muuta kivaa.Ehdottaisin seuraavaa, itselläni on sekä P800 että Z600. Ja haen kaiken tarvittavan P800:lla telakointiaseman kautta ja siirrän sitten infralla P800 -> Z600. Eli jos kaverisi hieman jeesaa, niin tällä tavoin tulee edullisimmaksi kaiken "roinan" haku Z600:seen. Telakointiasema ei ole nähdäkseni yhteensopiva Z600:n kanssa.

E: Ja vielä, että tuolla edellä mainitulla tavalla siirtyy myös teemat, pelit, kuvat, soittarit jne. Eli kaikki.

soundnvision
31.12.03, 01:31
Ehdottaisin seuraavaa, itselläni on sekä P800 että Z600. Ja haen kaiken tarvittavan P800:lla telakointiaseman kautta ja siirrän sitten infralla P800 -> Z600. Eli jos kaverisi hieman jeesaa, niin tällä tavoin tulee edullisimmaksi kaiken "roinan" haku Z600:seen. Telakointiasema ei ole nähdäkseni yhteensopiva Z600:n kanssa.

E: Ja vielä, että tuolla edellä mainitulla tavalla siirtyy myös teemat, pelit, kuvat, soittarit jne. Eli kaikki.

Kiitän ehdotuksesta!
Ainoa ongelma on vain se, että kaverini sattuu olemaan siis duunikaveri. Eli en oikeastaan näe häntä kuin duunissa, ja mikäli haluaisin siirtää musiikkia tai kuvatiedostoja hänen P800:n kautta, tarvitsisin saada tiedostot jostain muualta kuin työpaikan pc:stä. Joten homma menee valitettavasti vähän hankalaksi...

Tuo USB olisi kuitenkin omaan käyttöön paras juttu, mikäli se vain toimii toivomallani tavalla. Muussa tapauksessa Arivin ehdotus onkin kai ainoa keino. Osaisiko kukaan vielä vahvistaa tuota Z600:n USB kytkennän etuja? Voiko sillä siis siirtää MIDI-, WAV-, ja JPEG-tiedostoja pc:stä puhelimeen kivuttomasti?

P.S. vielä ihan sivukysymyksenä: Onko kenelläkään tietoa onko Z600:ssa nauhoittavaa soittoääntä?

arivi
31.12.03, 08:03
Eli en oikeastaan näe häntä kuin duunissa, ja mikäli haluaisin siirtää musiikkia tai kuvatiedostoja hänen P800:n kautta, tarvitsisin saada tiedostot jostain muualta kuin työpaikan pc:stä.No hieman hankalaahan se on, mutta näin meidän "firmassa" menetellään :) Eli kaveri antaa/lähettää linkin mitä hän haluaa, minä koppaan kaman P800:n, ja duunissa uppaan hänen luuriinsa.
Osaisiko kukaan vielä vahvistaa tuota Z600:n USB kytkennän etuja? Voiko sillä siis siirtää MIDI-, WAV-, ja JPEG-tiedostoja pc:stä puhelimeen kivuttomasti?Tuohon täytyy saada käyttäjäkokemus ennen vahvistamista, näissä on aikamoisia eroja, että mitä piuhalla siirtyy, mutta esim. infralla tai BT:llä siityy kaikki. (Oletuksena kyllä luulen, että onnistuu)
P.S. vielä ihan sivukysymyksenä: Onko kenelläkään tietoa onko Z600:ssa nauhoittavaa soittoääntä?Ei ole nauhoitusta.

soundnvision
31.12.03, 09:33
Ei ole nauhoitusta.

Ai? Outoa...
Näin ainakin väitettiiin seuraavassa linkissä:
http://www.mobileburn.com/review.jsp?Page=3&Id=492

"Last thing in this section is the sound recorder. You can record your own ringtones directly into the Z600, something I found to be quite entertaining when I reviewed the Siemens C55. Unlike the T610, though, the Z600 has no problem with playback volume. You can make usably loud ringtones this way, though the sound quality will probably keep you from using them. The microphone just doesn't seem to be clear enough for this purpose."

Kummallista että tuota ominaisuutta ei sitten täällä ole...?
En olisi oikeastaan muuten kysynyt, ellen olisi katsonut muita arvosteluja/puhelimen ominaisuus-listauksia ja manuaalia ennakkoon. Niissä ei mainittu nauhoittavaa soittoääntä.

Kiitoksia kovasti vastauksestasi Arivi, täytyy katsoa tuon USB:n suhteen, jos jollain olisi käyttökokemuksia. Mistäköhän saisi tietää millaista dataa sillä voi ylipäätään siirtää Z600:een ennen kuin hankkii koko piuhan?

sailor
31.12.03, 11:22
Yritin eilen pitkin päivää saada Z600 ylipäänsä kytkeytymään DCU-11 USB-kaapelilla ensin töissä ja sitten kotona. Töissä driverin asentaminen osoittautui mahdottomaksi (Windows 2000 ehdotti omaa driveria, eikä sallinnut muita, jonka jälkeen tulikin virheilmoitus). Kotona onnistui paremmin, mutta vain sillä seurauksella että kone ei edes noteeraa koko USB:tä! Mikä tahansa muu laite kun siihen kytkee, niin laite huomataan, mutta Z600:n kohdalla ei mitään!

En tiedä missä olen tehnyt väärin - sen takia halusinkin täältä tarkistaa jospa jollain olisi parempia kokemuksia / asennusapua. Infra ja Bluetooth ei paljokaan auta pöytäkoneisiin kytkentää...

soundnvision
31.12.03, 12:26
Yritin eilen pitkin päivää saada Z600 ylipäänsä kytkeytymään DCU-11 USB-kaapelilla ensin töissä ja sitten kotona. Töissä driverin asentaminen osoittautui mahdottomaksi (Windows 2000 ehdotti omaa driveria, eikä sallinnut muita, jonka jälkeen tulikin virheilmoitus). Kotona onnistui paremmin, mutta vain sillä seurauksella että kone ei edes noteeraa koko USB:tä! Mikä tahansa muu laite kun siihen kytkee, niin laite huomataan, mutta Z600:n kohdalla ei mitään!

En tiedä missä olen tehnyt väärin - sen takia halusinkin täältä tarkistaa jospa jollain olisi parempia kokemuksia / asennusapua. Infra ja Bluetooth ei paljokaan auta pöytäkoneisiin kytkentää...

Tuota olen pelännytkin... Tosin kuulemma kaverini P800 ei myöskään kytkeydy Windows 2000:en kanssa, vaan kuulemma "ainakin pelittää xp:llä ihan mainiosti".

Win 2000 on muutenkin aika huono noiden yhteensopivuuksien kanssa, joten vika saattaa olla siinäkin. Itselläni on Windows ME, ja toistaiseksi se on ainakin tajunnut muita USB liittimiä... Täytyy toivoa parasta!

P.S. Oletko sattumalta nimeltäsi "sailor"? vai johtuuko nicki kenties eräästä yhteisestä musiikillisesta tuttavuudesta? :)

Laza
31.12.03, 12:57
soundnvision:
Kyllä P800:n uusin (ja kyllä itse asiassa vanhemmatkin versiot) versio toimii hyvin Win2k:ssa, ei mitään ongelmia. On muutenkin vähän järkevämmäksi ja vakaammaksi muuttunut ko. softa vaikka vielä aika karmea resurssisyöppä onkin. WinME:llä olen myös kokeillut.

paul_a
31.12.03, 13:44
Yritin eilen pitkin päivää saada Z600 ylipäänsä kytkeytymään DCU-11 USB-kaapelilla ensin töissä ja sitten kotona. Töissä driverin asentaminen osoittautui mahdottomaksi (Windows 2000 ehdotti omaa driveria, eikä sallinnut muita, jonka jälkeen tulikin virheilmoitus). Kotona onnistui paremmin, mutta vain sillä seurauksella että kone ei edes noteeraa koko USB:tä! Mikä tahansa muu laite kun siihen kytkee, niin laite huomataan,

Kotona - sonyericssonin kotisivuilla on kuvattu tuo ongelma, eli phone monitor options:in com-portti pitää asentaa samaksi kuin USB-kaapeli ajurin ja sitten vielä Enable-päälle phone monitor options.

Töissä - kait asensit ajurin ennenkuin tökkäsit kiinni kaapelin? Vietin 4 tuntia siivotessa yhtä win2000 koneen rekisteriä, johon tökättiin nokian kaapeli kiinni ennenkuin ajurit asenettiin...

sailor
31.12.03, 13:44
P800:n (juniorilla on sellainen toista vuotta) kytkentä XP:hen (kannettavaan) aiheutti aikoinaan uskomatonta päänvaivaa USB-kaapelia käyttäen. En nyt tarkalleen muista miten siinä lopulta kävi, mutta muistaakseni sekä DCU-11 että konsolin käyttäminen epäonnistui ainakin ekaksi tyystin... P800 toimii nykyään ainakin W2k:n kanssa USB-konsoliin kytkettynä moitteettomasti. Näyttävät kokemukset olevan ristiriitaisia - syy lienee siis PC-puolella?

W2k on sekä töissä että kotona (toisessa kotikoneessa on W98, joka muuten pelaa erinomaisesti, eikä edes virukset tai hakkerit vaivaa, mutta se kun ei ymmärrä koko USB:tä).

Z600 kanssa en ole vielä antautunut katsotaan miten illan "neuvoa-antavat" auttavat... Jatkan taisteluni ensi vuoden puolella.

PS. soundnvisionille: nicki tuleepi harrastuksestani, joka ei liity musiikkiin...

paul_a
31.12.03, 13:47
Z600 kanssa en ole vielä antautunut katsotaan miten illan "neuvoa-antavat" auttavat... Jatkan taisteluni ensi vuoden puolella.

Mites muuten puhelin toimii? Eli "käyttökokemuksia", tekisi mieli vaihtaa Me45 pois tuommoiseen.

Asun peräkylässä (kaupunki jossa on vain 35 000 asukasta) joten täällä ei ole mahdollista saada kokeilla muuta kuin Nokian ja Siemensin puhelimen. Sain mäkitorppaan (joka oli ainut liike josta saa muuta kuin Nokia ja Siemenssiä, Motorolaa ei saa yhdestäkään edes tilaamalla) tilattua näytille yhden puhelimen ensi maanantaiksi, mutta eivät laita virtoja päälle siihen jossen lupaa ostaa sitä.

sailor
31.12.03, 14:00
Toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen Z600:een, mutta täytynee myöntää etten ole paljoakaan hienouksia vielä käyttänyt. Ainakin puhelimena toimii mainiosti - eikä soita itsekseen puheluita (kaikenlaiset avopuhelimet tuppasivat minulla taskusta soittamaan omiaan oli näppislukko päällä tai pois). Muksutkin pelaavat pelejä joista minä en osaa sanoa mitään, näyttävät ainakin toimivan :).

WAPiakin kokeilin hetken, mutten ole surffaillut - näytti toimivan.

Kuten aikaisemmasta tekstistä saattaa lukea en ole käyttnyt tietokoneen kanssa yhdessä, joten myöskään IR tai Bluetooth toimivuus on vielä kokeilematta.

Ainona haittapuolena on toistaiseksi mielestäni suhteellisen paksu ulkomuoto taitettuna...

cheesepoff
01.01.04, 17:39
Itsekin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen laitteeseen. Toiminta erityisesti heikolla kentällä vaikuttaa kiitettävältä. Kuljen usein junalla tiettyä samaa reittiä ja gprs ei katkea kertaakaan, toisin kuin aikaisempi Siemens s55 kadotti yhteyden jo kuuluvuuden pudotessa yhteen tolppaan. Erityisesti tätä arvostaa, kun operaattorina on dna... ;)

Akku kestää kovassakin käytössä kolmisen päivää, mikä on mielestäni ihan hyvä tulos. Tosin kaukana on aika, jolloin sain Nokian 6310:llä kellotettua 10 päivää...

Bluetooth toimii kuin junan vessa, äänet soivat kirkkaasti ja ulkonäössäkään ei ole vikaa. Moitittavaa on sen verran, jostain syystä wap 2.0 -sivuja laite aukaise (ei ainakaan 4mobile.net), vaikka ainakin speksien perusteella pitäisi aueta. Sellaisenkin "vian" olen huomannut, kun puhelinta pitää oikealla kädellä ja yrittää puhelun aikana säätää volyymia, niin peukalo tuppaa aina refleksin omaisesti puristamaan kamerapainiketta. Yhdenkin puhelun aikana sain räpsittyä neljä kuvaa pimeästä metsästä :) Ehkä vika on kuitenkin vain käyttäjässä...

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että Ericssonille on tehny hyvää, kun viirusilmät otti vastuun tuotekehityksestä!

rmake
01.01.04, 19:06
Yritin eilen pitkin päivää saada Z600 ylipäänsä kytkeytymään DCU-11 USB-kaapelilla ensin töissä ja sitten kotona. Töissä driverin asentaminen osoittautui mahdottomaksi (Windows 2000 ehdotti omaa driveria, eikä sallinnut muita, jonka jälkeen tulikin virheilmoitus). Kotona onnistui paremmin, mutta vain sillä seurauksella että kone ei edes noteeraa koko USB:tä! Mikä tahansa muu laite kun siihen kytkee, niin laite huomataan,

Kotona - sonyericssonin kotisivuilla on kuvattu tuo ongelma, eli phone monitor options:in com-portti pitää asentaa samaksi kuin USB-kaapeli ajurin ja sitten vielä Enable-päälle phone monitor options.

Töissä - kait asensit ajurin ennenkuin tökkäsit kiinni kaapelin? Vietin 4 tuntia siivotessa yhtä win2000 koneen rekisteriä, johon tökättiin nokian kaapeli kiinni ennenkuin ajurit asenettiin...

Jeh, sain tuolla toimimaan myös P800 telakassa ainakin tuon image editorin, mutta ongelma on vielä se että millä ohjelmalla ne soittoäänet saa siirrettyä.
Kuvat kyllä siirtyy puhelimeen tuolla ohjelmalla, mutta ei puhelimesta koneelle.
Ootteko löytänyt mitään ohjelmaa millä saisi äänet ja kuvat siirrettyä kumpaankin suuntaan?
SE:n support sivulla ei ainakaan ole mitään muita ohjelmia, pitänee varmaan soittaa aspaan ja kysyä sieltä.

sailor
01.01.04, 20:44
Joo, löysin itsekin tänään illalla k.o. käyttöohjeet ja sain selvästikin PC:n tajuamaan että kaapelin päässä on puhelin. Mutta. Jostain syystä kytkentä ei kuitenkaan tapahtunut, vaan phone monitorin mukaan yhteys jäi "kytkemään" ikuisiksi ajoiksi. Eikä tietenkään image editorikaan siten löytänyt puhelinta. Täytynee seuraavaksi kokeilla P800:n telakka, jospa sieltä saisi edes kuvat lähetetty toiseen suuntaan.

Ihmettelen hieman SE:n logiikkaa jos tarkoituksena todella on ettei muuta kuin image editorin kuvia pystytä kaapelia pitkin lähettämään, eikä niitäkään kuin PC:stä Z600:een?

Kerroppa rmake jospa löydät jostain (aspan avulla?) jokin käypä menetelmä tiedonsiirtoon kaapelin välityksellä.

Harald
01.01.04, 21:15
Voisko joku ko. mallin käyttäjä/joku, joka teitää asiasta, kertoa, millaiset soittoäänet puhelimessa on? Esitteessä lukee että 32-kanavaiset...? Ei kuitenkaa mitkään mp3/wav- äänet??? Voiko niitä tilata valmiina mistään vai pitääkö omakätisesti säveltää? Arivi??? :)

Jossai vaiheessa topicia oli puhetta ettei Z600 eikä T610 mahdollista sitä "näytä oma numero" - toimintoa, ellei sitä ota joka kerralla erikseen. Sama homma T68i:ssä, eli sama vika on jatkunu eikä opiksi ole otettu :(

mik-ko
01.01.04, 23:43
Voisko joku ko. mallin käyttäjä/joku, joka teitää asiasta, kertoa, millaiset soittoäänet puhelimessa on? Esitteessä lukee että 32-kanavaiset...? Ei kuitenkaa mitkään mp3/wav- äänet??? Voiko niitä tilata valmiina mistään vai pitääkö omakätisesti säveltää? Arivi??? :)

Jossai vaiheessa topicia oli puhetta ettei Z600 eikä T610 mahdollista sitä "näytä oma numero" - toimintoa, ellei sitä ota joka kerralla erikseen. Sama homma T68i:ssä, eli sama vika on jatkunu eikä opiksi ole otettu :(
Ei ne ole vielä ihan mp3/wav laatua, vaan siis 32-kanavaiset soittoäänet. Niitä voi tilata esim. buumista ja mtv3 mobiili palvelusta. Midin pystyy laittamaan myös soittoääneksi. Siis tarkotatko sitä että ei näy oma numero kun jollekkin soittaa. Numeron eteen pistää vaan #31#, niin ei näy oma numero....mutta onkohan se liian epäkätevää?

personal jesus
02.01.04, 08:24
ettei Z600 eikä T610 mahdollista sitä "näytä oma numero" - toimintoa, ellei sitä ota joka kerralla erikseen.
Siis tarkotatko sitä että ei näy oma numero kun jollekkin soittaa. Numeron eteen pistää vaan #31#, niin ei näy oma numero....mutta onkohan se liian epäkätevää?
Joo, se on todella epäkätevää. Tässä tarkoitettiin sitä, ettei haluamaansa tilaa voi pakottaa päälle, kuten Nokioissa, vaan joka kerta pitää valita joko numeron näkyminen tai salaaminen riippuen siitä, onko se operaattorin puolesta näkymätön vai ei.

soundnvision
02.01.04, 10:09
Hmmm... Onkohan ketään täällä vielä saanut ladattua tuolla USB-yhteydellä Z600:een ylipäätään mitään dataa, ja jos niin mitä?
Itseäni kiinnostaisi musiikki ja kuvatiedostojen siirtäminen.
Esim pystyykö pc:ltä siirtämään puhelimeen MIDI tai WAV/MP3 tiedostoja soittoääniksi? Tai JPEG tiedostoja taustakuviksi?

Tämän kun saisi tietää niin olisin melko tyytyväinen...

arivi
02.01.04, 10:48
Linkeissä soittoääniä, teemoja, pelejä ja taustoja.
http://todot610.weworkwell.net/
*31# puhelinnumeron eteen, niin salattu numero välittyy.
#31# puhelinnumeron eteen, niin numero ei näy vastaanottajalle.Nuo voi jo sisällyttää valmiiksi puhelinmuistiossa olevaan numeron eteen, jolloin tietyille vastaanottajille numero näkyy.

Jussi2000
02.01.04, 11:46

Mites muuten puhelin toimii? Eli "käyttökokemuksia", tekisi mieli vaihtaa Me45 pois tuommoiseen.

Asun peräkylässä (kaupunki jossa on vain 35 000 asukasta) joten täällä ei ole mahdollista saada kokeilla muuta kuin Nokian ja Siemensin puhelimen. Sain mäkitorppaan (joka oli ainut liike josta saa muuta kuin Nokia ja Siemenssiä, Motorolaa ei saa yhdestäkään edes tilaamalla) tilattua näytille yhden puhelimen ensi maanantaiksi, mutta eivät laita virtoja päälle siihen jossen lupaa ostaa sitä.

Se etteivät halua laittaa puhelinta päälle voi johtua Mäkitorpan halusta myydä sulle Nokia, ei nyt luulisi laitteen kuluvan jos sitä hiukan kokeilee. Kumma diileri kun ei yhtään esittelykonetta ole käytössä. Z600 on kyllä todella hyvä puhelin, saranointi on jämäkkä ei nitise eikä natise. Näyttö on hyvä, näppäimet tarpeeksi isot, soittoäänet hyvät jne. ainoa miinus on joillekkin puhelimen paksuus suljettuna mutta itselläni se kyllä istui hyvin käteen niin suljettuna kuin avattunakin.

arivi
02.01.04, 12:10
Asun peräkylässä (kaupunki jossa on vain 35 000 asukasta) joten täällä ei ole mahdollista saada kokeilla muuta kuin Nokian ja Siemensin puhelimen. Sain mäkitorppaan (joka oli ainut liike josta saa muuta kuin Nokia ja Siemenssiä, Motorolaa ei saa yhdestäkään edes tilaamalla) tilattua näytille yhden puhelimen ensi maanantaiksi, mutta eivät laita virtoja päälle siihen jossen lupaa ostaa sitä.Nyt teet näin, otat yhteyttä johonkin nettikauppaan ja sovit, miten saat testata puhelinta (jos tarvitsee muuta kuin normaalin tarkastuksen). Tämän jälkeen tilaat luurin ja palautat jos et ole tyytyväinen. Helppoa :)

Siis pointtina on asioista sopiminen, mikäli ne poikkeavat normaalista käytännöstä.

paul_a
02.01.04, 13:20
Nyt teet näin, otat yhteyttä johonkin nettikauppaan ja sovit, miten saat testata puhelinta (jos tarvitsee muuta kuin normaalin tarkastuksen). Tämän jälkeen tilaat luurin ja palautat jos et ole tyytyväinen. Helppoa :)

Ongelma ratkesi osittain jo. Löytyi "mallikappale" yhdestä liikkeestä (eli skeletoni) ja koko oli sopiva taskuun. Varoittelin tuttua myyjää että on tiedossa millä hinnalla z600 saa netistä, ja se sitten rupesi hyvittämään vanhasta puhelimesta melkein sen minkä olin siitä maksanut joten pakko kait tässä kaupat on tehdä.

Ainut ongelma on saatavuus: soitti maahantuojalle joka sanoi että erä z600 tulee 20.1 maahan, ja jos heti varaa niin saa yhden. Helmikuussa sitten Suomeen pätkähtää isompi erä, eli silloin niitä löytyy joka paikasta. Tietty käyn Mäkitorpassa kyselemässä hintaa, ja jossei ole "sopiva" niin sitä pitää kait tilata yksi kappale.

Nettikaupoissakaan tuota ei näyttäisi lyötyvän, mobbe.fi ilmoittaa että "Saatavuus: myynnissä" ja puhelinkioskissa on että tammikuussa tulee erä.

Siis pointtina on asioista sopiminen, mikäli ne poikkeavat normaalista käytännöstä.

Näin on, siksi yllätyin muutaman liikeen toiminnasta. Tuttu myyjä tässä toisessa Tekniset-myymälässä (joka oli kiinni kun kiersin keskiviikkona) lupasi hommata minkä tahansa (=motorola v300) kunhan hinnasta sovitaan. Mäkitorppa nyt selitti miksi heillä on vain Nokiaa, Siemenssiä ja SE, päämiehessä valitettavasti jouduin miesmyyjän kanssa asioimaan joten tuli se tuttu "mee sitten muualle ostamaan jossei Nokia kelpaa" (on aina ollut erittäin huono aspa) mutta tosiaan esim. GSM Storen ja DNA+ liikkeen tyyli "ei oo, ei saa" ihmetyttää. No tuli ainakin selväksi missä ei tarvi asioida.

rmake
02.01.04, 14:23
Joo, löysin itsekin tänään illalla k.o. käyttöohjeet ja sain selvästikin PC:n tajuamaan että kaapelin päässä on puhelin. Mutta. Jostain syystä kytkentä ei kuitenkaan tapahtunut, vaan phone monitorin mukaan yhteys jäi "kytkemään" ikuisiksi ajoiksi. Eikä tietenkään image editorikaan siten löytänyt puhelinta. Täytynee seuraavaksi kokeilla P800:n telakka, jospa sieltä saisi edes kuvat lähetetty toiseen suuntaan.

Ihmettelen hieman SE:n logiikkaa jos tarkoituksena todella on ettei muuta kuin image editorin kuvia pystytä kaapelia pitkin lähettämään, eikä niitäkään kuin PC:stä Z600:een?

Kerroppa rmake jospa löydät jostain (aspan avulla?) jokin käypä menetelmä tiedonsiirtoon kaapelin välityksellä.

Soitin tuonne aspaan ja tämmöistä dataa tuli: Kuvia EI saa kaapelilla pois puhelimesta mitenkään päin, ainoastaan BT, IP, ja verkon kautta (wap?).
Sen sijaan ohjelma jolla saa soittoäänet ja kuvat puhelimeen löytyi, testattu ja toimii, ja tuolta löytyy: http://www.sonyericsson.com/downloads/MyPictures_301163.exe

Nyt soi taas Indy Jones, ja herätyksenä Terminator :)

paul_a
02.01.04, 15:08
Soitin tuonne aspaan ja tämmöistä dataa tuli: Kuvia EI saa kaapelilla pois puhelimesta mitenkään päin, ainoastaan BT, IP, ja verkon kautta (wap?).

Oliko sitten tulossa kuva-USB tuki? Ostan muuten bluetooth sovittimen koneeseen, maksaa varmaan yhtä paljon kuin usb-piuha.

Siistiä, sais siirrettyä Doom:in 9-kentä midi soittariks.

soundnvision
02.01.04, 15:11
Sen sijaan ohjelma jolla saa soittoäänet ja kuvat puhelimeen löytyi, testattu ja toimii, ja tuolta löytyy: http://www.sonyericsson.com/downloads/MyPictures_301163.exe

Nyt soi taas Indy Jones, ja herätyksenä Terminator :)

Taisit juuri vastata minunkin kysymykseeni... Aivan loistavaa, kiitoksia rmake! :)

DaKyy
02.01.04, 15:33
Itsekin kyseisen puhelimen tilasin idesanista ja maksoinkin jo. Tosin vasta maksamisen jälkeen ilmoitettiin että saan puhelimen vasta parin-kolmen viikon päästä. No toivottavasti edes silloin.

arivi
02.01.04, 18:25
Itsekin kyseisen puhelimen tilasin idesanista ja maksoinkin jo. Tosin vasta maksamisen jälkeen ilmoitettiin että saan puhelimen vasta parin-kolmen viikon päästä. No toivottavasti edes silloin.Jännittävää kuulla Idesanin edustajan kommentit tästä kämmistä, eli myydään tuotetta jota ei ole.

Ja DaKyy, kaupanhan voi aina perua, jos menettely tai palvelu ei miellytä.

DaKyy
02.01.04, 18:59
Itsekin kyseisen puhelimen tilasin idesanista ja maksoinkin jo. Tosin vasta maksamisen jälkeen ilmoitettiin että saan puhelimen vasta parin-kolmen viikon päästä. No toivottavasti edes silloin.Jännittävää kuulla Idesanin edustajan kommentit tästä kämmistä, eli myydään tuotetta jota ei ole.

Ja DaKyy, kaupanhan voi aina perua, jos menettely tai palvelu ei miellytä.
Jeps tätä ajattelinkin. En ole tuon ilmoituksen jälkeen ollut yhteydessä idesaniin. Tuon puhelimen hinta ehtii tuossa ajassa jo tippua.

edit: lisäksi vielä aiemmista viesteistä Idesanilta sain sen kuvan että puhelin lähtee heti seuraavana arkipäivänä tulemaan.
Varastolle lähtee toimituspyyntö, kun maksusuoritus on rekisteröity.

rmake
02.01.04, 19:08

Oliko sitten tulossa kuva-USB tuki? Ostan muuten bluetooth sovittimen koneeseen, maksaa varmaan yhtä paljon kuin usb-piuha.

Siistiä, sais siirrettyä Doom:in 9-kentä midi soittariks.

Käsittääkseni ei ole tulossa, tuo p800 telakkahan on usb mallia joten usb piuhallahan se jo toimii, mutta kuvat ei siirry.
Joten suosittelen sitä BT adapteria.

oodi
02.01.04, 23:14
Itselläni se polkumyynnin bluetooth usb dongeli ja hienosti toimii Z600:n kanssa...

tosin joku ihme bugi oli kun käytti läppärin kaiuttimia + mikrofonia puheluun, niin meni niiden käytön jälkeen puhelimen oma mikrofoni ja kaiutin mykäksi, piti käynnistää uudelleen puhelin :P

Esa Sakkinen
02.01.04, 23:40
Tässä kävi niin, että aamupäivällä tuotetta vielä oli, mutta iltapäivällä ei. Kerroimme heti, kun huomasimme maksun tulleen, että nyt tuotetta ei kuitenkaan enää ole ennenkuin 2-3 viikon kuluttua toimittaa.

Toisaalta meillä on tunnettu ennakkotilauskäytäntö uutuustuotteiden kohdalla ja saatavuusriskistä/ toimitustakuurajoitteista on maininta toimitusehdoissamme. Joka tapauksessa asiakkaalla on aina peruutusmahdollisuus ja mahdollisesti jo maksettu hinta palautetaan heti, kun asiakas niin haluaa.

Tehy03
03.01.04, 00:00
Onko Z600 sama kamera kuin T610 vai onko se parempi

Anonymous
03.01.04, 00:12
Näppäimet ainakin näyttää valoisassa ja pimeässä rumilta. Jotenkin tulee nää ekat kännykät vuosien takaa mieleen...

Tehy03
03.01.04, 00:13
Mun mielestä näppäimet on tosi tyylikkäät

Tehy03
03.01.04, 00:19
Paljon tossa Z600 on sitä muistia?

Tehy03
03.01.04, 01:37
Miten hyvin toi Z600 akku kestää?

Tero Viitanen
03.01.04, 09:23
Tehy03:lle; kamera on laadultaan sama kuin T610,tosin kuvat näyttävät paremmilta Z600 paremman näytön takia.Muistia on noin 2MB ja akku on itselläni kestänyt noin 3vrk aktiivisella käytöllä. Z600 pyörittää javapelejä huomattavasti nopeammin kuin T610,tosin kaikki pelit (esim tetris) ei toimi täysin oikein Z600:ssa. Ei ole tarvinnut ainakaan vielä katua vaihtoa ;)

*Pete*
03.01.04, 10:55
Miten hyvin toi Z600 akku kestää?

Käytössäni akku kestää noin 1,5 vrk

arivi
03.01.04, 12:33
...Olisikohan aiheellista laittaa sivuille maininta tuosta tuotteen loppumisesta. Nythän siellä edelleen lukee: "Z600 uutuus! Sisäinen antenni - simpukkapuhelin JOULUKSI!" Joku ottaa pian tuon kirjaimellisesti ;)

Itse etenen aina suunnilleen allaolevan kaavan mukaan, vaikka nettisivuilla lukisi mitä.
-Ensin yhteys nettikauppaan, ja tiedustelu koska saa jos nyt tilaa.
-Sitten itse tilaus.
-Varmennus, että kaikki on kunnossa.

Tuon kaavan mukaan olen aina itse toiminut, ja kaikki sujunut ongelmitta. Vähän se tettää työtä itselle ja kauppiaalle, mutta eipä tarvitse olla epätietoisuudessa.

Tehy03
03.01.04, 19:33
Onko tossa Z600 tukevat noi värikuoret eli pysyykö ne hyvin kiinni alkaako heilumaan kun vaihtaa monestin. Kertokaa kokemuksia. Vielä semmoista että heiluuko tuo läppä kun se on kiinni luin vain tuolta että samsungin puhelimissa tuntuu heiluvan.

personal jesus
04.01.04, 01:07
Vielä semmoista että heiluuko tuo läppä kun se on kiinni luin vain tuolta että samsungin puhelimissa tuntuu heiluvan.
On sanottu tällä foorumilla läpän olevan tukeva eli tuskinpa heiluu. Joku Z600:aa käyttänyt varmaan vielä vahvistaa.

cheesepoff
04.01.04, 01:11
On sanottu tällä foorumilla läpän olevan tukeva eli tuskinpa heiluu. Joku Z600:aa käyttänyt varmaan vielä vahvistaa.
Kyllä on tukeva!

Tehy03
04.01.04, 09:20
Hyvä että on tukeva

Tehy03
04.01.04, 09:57
Eikä oo ollut särinä ongelmia niinkuin T610 kanssa on monella ollut?

cheesepoff
04.01.04, 11:44
Eikä oo ollut särinä ongelmia niinkuin T610 kanssa on monella ollut?
Ei särise, eikä rutise. Sellasen olen huomannu, että joidenkin puhelujen aikana jos keskustelussa tulee hieman pitempi hiljainen hetki, niin linja ikäänkuin hiljenee eli sellainen taustakohina häviää. Tämä tuntu ainakin aluksi siltä kuin yhteys olisi katkennu, mutta nyt siihen on tottunut. Ihmetyttää vaan, että kun tämä ei ilmene jokaisessa puhelussa... tai sitten toisten kanssa on vaan enemmän puhumista... ;)

cheesepoff
04.01.04, 11:53
Sen verran pitää vielä todeta, kun aikasemmin mainitsin akun kestävän kolmisen vuorokautta, niin akku tuntuu paranevan kuin vanha viini. Edellinen täyslataus on tehty 31.12.03 päivällä, nyt ollaan saavutettu neljä täyttä vuorokautta ja akun lataus näyttää vasta puoliväliä. Laitteella puhuttu muutama lyhyt puhelu ja wappailtu päivittäin uutiset á 5 min/vrk.

arivi
04.01.04, 11:56
Sen verran pitää vielä todeta, kun aikasemmin mainitsin akun kestävän kolmisen vuorokautta, niin akku tuntuu paranevan kuin vanha viini.Näinhän se on, että akku on täydessä iskussa vasta muutaman latauskerran jälkeen.

Tehy03
04.01.04, 11:57
Kerroppa vielä nuista värikuorista heiluvatko?

arivi
04.01.04, 12:01
Kerroppa vielä nuista värikuorista heiluvatko?Ei heilu eikä hölsky. Eli luurissa ei ole mitään rakenteellista seikkaa, jota voisi kritisoida.
Yritän ennakoida tällä vastauksella jo seuraavaa kysymystä ;)

Tehy03
04.01.04, 12:03
Kiitti vastaajille

cheesepoff
04.01.04, 12:06
Kiitti vastaajille
Ja sit eikun ostoksille...

Tehy03
04.01.04, 12:09
Joo puhelin varattu ja maanantaina saan myytyä vanhan puhelimen.

oh1jty
04.01.04, 12:38
Taitaa tuo Z600 olla aika onnistunut pakkaus taas kerran samoin kuin T610, paitsi alku versioiden ongelmia.
Tuntuu että SE alkaa päästä takaisin jaloillensä. Harmi vaan että SE:n puhelimiessa ei kauheasti enää Ericsson design näy (P900 ainoo missä erkki vilkkukin).

Tehy03
04.01.04, 12:42
Ainakin siltä vaikuttaa toivottavasti ei tule pettymystä.

aphc
04.01.04, 12:47
Taitaa tuo Z600 olla aika onnistunut pakkaus taas kerran samoin kuin T610, paitsi alku versioiden ongelmia.
Tuntuu että SE alkaa päästä takaisin jaloillensä. Harmi vaan että SE:n puhelimiessa ei kauheasti enää Ericsson design näy (P900 ainoo missä erkki vilkkukin).
Z600:ssa on myös tuo erkkivilkku.

Tehy03
04.01.04, 12:51
Onko?

arivi
04.01.04, 13:01
Onko?Jos sanotaan, että on erkkivilkku, niin miksi kysyt "onko?".
Tuo valo toimii lataus ja verkkoilmaisimena.
Suomenkielinen manuaali (http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?template=SP1_18_1&B=IE&PID=10104&FID=4706&LM=SB_V&FileCatID=16&MN=&noredir=1)

Tehy03
04.01.04, 13:13
en ainakaan kuvista ole huomannut missähän kohtaa se mahtaa olla

arivi
04.01.04, 13:20
Suomenkielinen manuaali (http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?template=SP1_18_1&B=IE&PID=10104&FID=4706&LM=SB_V&FileCatID=16&MN=&noredir=1)

Tehy03
04.01.04, 13:29
Ok nyt löytyi

mik-ko
04.01.04, 13:42
T610 on myös jonkinmoinen erkkiledi, joystikin keskellä vilkkuu punainen valo kun akku on lopussa.

Nemesis-88
04.01.04, 14:40
Z600:ssa on myös tuo erkkivilkku.Jos kyse on niistä 2 valosta niin löytyyhän ne P800:stakin.

O.J.
04.01.04, 14:45
Tuo valo toimii lataus ja verkkoilmaisimena.

Luin manuaalia, ei taidettu mainita, että toimiiko peräti niin kuin perinteisissä Erkeissä? Eli jää vilkkumaan tuplanopeudella viestin tultua.

Näihin jos joku osaisi jotain sanoa, niin olisin kiitollinen. (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=287324#287324)

arivi
04.01.04, 14:51
Luin manuaalia, ei taidettu mainita, että toimiiko peräti niin kuin perinteisissä Erkeissä? Eli jää vilkkumaan tuplanopeudella viestin tultua.Toimii samoin kuin erkeissä ennenkin, eli vilkkuu nopeasti viestin saavuttua.

oh1jty
04.01.04, 15:02
Mutta sammuu hetken kuluttua, eikö niin ?

Tehy03
04.01.04, 16:25
Vieläkin tuli lisää kysyttävää =) Haittaako Z600 paksuus kun puhelinta pitää taskussa eli häiritseekö puhelin taskussa?.

arivi
04.01.04, 16:27
Vieläkin tuli lisää kysyttävää =) Haittaako Z600 paksuus kun puhelinta pitää taskussa eli häiritseekö puhelin taskussa?.Ei häiritse. Jopa farkun taskussa kulkee sujuvasti. Toisaalta jotain toista saattaa häiritä se mikä itseä ei.

paul_a
04.01.04, 17:29
Omistaako kukaan ko. luuriin handsfreen? Eli myynnissä on vaikka minkälaista kapulaa, eniten viehätti se missä on bluetooth + mp3 soitin mutta 245 € hinta vähän muutti mieltä :(

Sitä fm-radiolla varustettua mallia en löytänyt puhelinkioski.fi:n hinnastosta....

O.J.
04.01.04, 18:57

Tähän kun vielä saisi vastauksen? Oletan ledin vilkkuvan tuplanopeudella vain ~20sek. T20:ssä se vilkkui vaikka maailman tappiin saakka, tuon ominaisuuden kun saisivat takaisin...

Tehy03
04.01.04, 19:11
Parempihan se ois että se vilkkuis niin kauan kuin viesti on lukematta, mutta hyvä on edes tuollainen tuo vilkku

arivi
04.01.04, 20:11
Mutta sammuu hetken kuluttua, eikö niin ?Näin on, vilkku palautuu normaaliin verkkotilanäyttöön hetken kuluttua. Onhan tämä verkkotilan näyttö käyttäjän kannalta oleellisempi kuin lukemattoman viestin ilmaiseminen.

oh1jty
04.01.04, 21:06
Mutta sammuu hetken kuluttua, eikö niin ?Näin on, vilkku palautuu normaaliin verkkotilanäyttöön hetken kuluttua. Onhan tämä verkkotilan näyttö käyttäjän kannalta oleellisempi kuin lukemattoman viestin ilmaiseminen.

Käyttäjästä kiinni kumpi on oleellisempaa, itselle tuo viesti vilkku.

Tehy03
05.01.04, 08:40
Eihän tuohon Z600 jää mihinkään kohtaan yhtähelposti sormenjälkiä kuin T610 (siihen mustaan osaan) se on vaan niin ärsyttävä kun saa joka päivä olla pyyhkimässä niitä pois.

Jussi2000
05.01.04, 09:44
Eihän tuohon Z600 jää mihinkään kohtaan yhtähelposti sormenjälkiä kuin T610 (siihen mustaan osaan) se on vaan niin ärsyttävä kun saa joka päivä olla pyyhkimässä niitä pois.

Ei varmaan jos ei täysmustia kuoria hanki ja näyttöhän on eri osassa kuin näppis.

arves
05.01.04, 10:07
tuota itselläni tuo z600 oli hetken aikaa ja täytyy sanoa, että ne paketin mukana olevat mustat kuoret kyllä todellakin ovat "kosketusarat", eli jäljet todellakin näkyvät ja saa olla pyyhkimässä. En kokeillut niitä mukana olleita vaaleita mutta olettamukseni ei liene väärä, jos totean, että varmastikin ovat "käyttäjäystävällisemmät".

arivi
05.01.04, 10:30
tuota itselläni tuo z600 oli hetken aikaa ja täytyy sanoa, että ne paketin mukana olevat mustat kuoret kyllä todellakin ovat "kosketusarat", eli jäljet todellakin näkyvät ja saa olla pyyhkimässä.Kuoret on erittäin helppo irroittaa ja vaikka pestä tarvittaessa. Totta, että mustassa näkyy esim. rasvainen sormenjälki paremmin kuin hopeisessa pinnassa, mutta molemmissahan se jälki on. Onko sitten aiheellista pitää luuri koko ajan koskemattoman näköisenä ja minkä vuoksi, onkin sitten toinen juttu. Itselläni ei ole vastaavaa ongelmaa ollut, eikä ole tarvinut olla koko ajan pyyhkimässä.

Todenpuhuja
05.01.04, 18:16
Vaikuttaa kyllä oikeen hyvältä tää. Melkeen pakkohankinta, jos saan myytyä tän 5100:an. Ei kellään sattuis oleen tarvetta?

Ranki
06.01.04, 12:50
Käytössä ollut noin 2 viikkoa ja yllättävän usein menee tilttiin, Akku irti ja taas pelittää. onko muilla ollu samanlaisia ongelmia?

Blur
06.01.04, 12:52

Tähän kun vielä saisi vastauksen? Oletan ledin vilkkuvan tuplanopeudella vain ~20sek. T20:ssä se vilkkui vaikka maailman tappiin saakka, tuon ominaisuuden kun saisivat takaisin...
Samoin tuota maailman tappiin vilkkumista olen jäänyt kaipaamaan! Ei tarvinnut kun vilkasta lediä et onko tullu viestiä, nyt T68i:ssä pitää aina ottaa näppäinlukko pois ja kattoo.

cheesepoff
06.01.04, 12:57
Käytössä ollut noin 2 viikkoa ja yllättävän usein menee tilttiin, Akku irti ja taas pelittää. onko muilla ollu samanlaisia ongelmia?
Yhden kerran leipo kiinni paritettaessa Bluetooth-palikan kanssa, ei muuten.

arivi
06.01.04, 13:11
...nyt T68i:ssä pitää aina ottaa näppäinlukko pois ja kattoo.Z600:ssa nuo saapuneet viestit näkee ulkoisesta näytöstä.
Käytössä ollut noin 2 viikkoa ja yllättävän usein menee tilttiin, Akku irti ja taas pelittää. onko muilla ollu samanlaisia ongelmia?Ei kertaakaan jumittunut, vapautin kyllä heti käyttöönottaessani kaiken muistin käyttöön, eli poistin kaikki turhat (alkuperäiset) kilkkeet luurista. Täysin vakaasti ja bugittomasti toiminut.

Veikka
07.01.04, 12:02
Tere!
Hämmästyttää kun kello näkyy niin huonosti isolla näytöllä, kun läppä on auki ja puhelin menee valmiustilaan tms. Olisko tuohon jotain säätöä?

Kerran meni jumiin kun näppäilin "liian nopeasti" äänitiedostojen kanssa.
T. Ensikertalainen

arivi
07.01.04, 12:07
Hämmästyttää kun kello näkyy niin huonosti isolla näytöllä, kun läppä on auki ja puhelin menee valmiustilaan tms. Olisko tuohon jotain säätöä?Ainoa mahdollisuus on laittaa Asetukset -> Näyttö -> Valo -> Käytössä. Mutta akku sitten kyllä kuluu nopeammin kun valo on koko ajan päällä.

Jussi2000
08.01.04, 07:33
Hämmästyttää kun kello näkyy niin huonosti isolla näytöllä, kun läppä on auki ja puhelin menee valmiustilaan tms. Olisko tuohon jotain säätöä?Ainoa mahdollisuus on laittaa Asetukset -> Näyttö -> Valo -> Käytössä. Mutta akku sitten kyllä kuluu nopeammin kun valo on koko ajan päällä.

Tai taittaa puhelin kiinni, pikkunäytössähän kello näkyy selvästi.

Tehy03
08.01.04, 16:24
tänään sai itselle Z600 ja ei voi muuta sano kun että upea puhelin se on. Näppäimet ovat tosi hyvät ja niin myös näyttö. Pelit ovat aivan huippu luokkaa. Paksuus ei ainakaan minulle ole ongelma ja koko muutenkin on hyvä. Teksti viestiä kirjoittaessa kirjaimet tuntuvat tulevan esille huomattavasti nopeammin kuin T610. Lopuksi vielä että kyllä kannattaa ostaa jos kyseisen puhelimen ostamista harkitsee.

edit: Soittoäänet ovat aivan mahtavat =)

Tehy03
08.01.04, 20:34
Mulla ois tämmöinen pöljä kysymys, joka on että mikä tossa Colourbug pelissä on tarkoitus. Tiedä että ötökät pitää kaittaa niihin neljöihin, mutta eikö siinä ole muuta tarkoitusta.

kiuze
09.01.04, 15:02
Pitäisi pieni bluetoothillinen, mieluusti simpukkamalli hankkia, tuo Z600 näyttäisi speksien mukaan hienolta. Mutta: onko se yhtä onnettoman hidas kun esim. T68i? Onko käyttöliittymä muuten yhtä typerä, eli esim. SMS:n lähetys luettelosta vaatii kamalan määrän täysin ylimääräisiä painalluksia?

Edit: kävin kaupassa hiplaamassa, ihan ok oli nopeudeltaan tosin lievää lagia esiintyi. Menee hankintaan.

Tehy03
09.01.04, 15:08
On tuo käyttöliittymä ainakin nopeampi kuin T610.

paul_a
09.01.04, 17:08
Pitäisi pieni bluetoothillinen, mieluusti simpukkamalli hankkia, tuo Z600 näyttäisi speksien mukaan hienolta. Mutta: onko se yhtä onnettoman hidas kun esim. T68i? Onko käyttöliittymä muuten yhtä typerä, eli esim. SMS:n lähetys luettelosta vaatii kamalan määrän täysin ylimääräisiä painalluksia?

tekstiviestin lähetys: avaa läppä ja paina nuolta vasemalle, menee suoraan viestin kirjoitustilaan. Ensivaikutelma ok, mutta saako kamerasta äänen pois?

Hitaus: käynnistäminen kesti kauan, mutta valikossa liikkuminen on sujuvaa ja esim pelien avaus kestää noin 5 sek.

MMS ei myöskään kulje, tuli joku virhe kun tilasin asetukset mutta hyvin näytti lähtevän MMS - paitsi ettei tullu perille :(. DNAn aspan jonossa nyt 8 min, kaiutin ominaisuus ois kiva. Pitänee tilata hands-free radiolla...

DNA: Läpi 10 min kohdalla.

Tehy03
09.01.04, 17:12
Mulla samanlainen ongelma MMS viestin kanssa (radiolinjan liittymä) kun yritän tilata asetuksia niin tulee virhe. Osaako joku auttaa.

paul_a
09.01.04, 17:23
Mulla samanlainen ongelma MMS viestin kanssa (radiolinjan liittymä) kun yritän tilata asetuksia niin tulee virhe. Osaako joku auttaa.

Höö, mulla asetukset toimi - ainakin pystyin lähettämään omaan sähköpostiin kuvan.

Tehy03
09.01.04, 17:44
Radiolinjalle soitin ja sanoivat että asetuksia ei ole vielä saatavilla.

Tero Viitanen
09.01.04, 17:58
Z600 mms-asetukset ovat samat kuin T610. Tässä ohjeet radioLinjalta.

Ericsson T610: Kuvaviestiasetukset
Kuvaviestiasetukset

Kuvaviestiasetusten teon yhteydessä määritetään kahdet asetukset:

Käytettävän GPRS yhteyden asetukset. Yhteydelle annetaan nimi
Kuvaviesti asetuksissa käytetään kohdassa 1 määritellyn datayhteyden nimeä.
Datayhteys

1. Mene valikkoon ja selaa kohtaan Yhdistä. Paina YES.

2. Valitse WAP-asetukset ja paina YES.

3. Valitse WAP-profiilit ja paina YES.

4. Valitse Lisää profiili? ja paina YES.

5. Anna profiilille nimi esim. Kuvaviesti

6. Kohdassa Yhteyspalvelu painetaan Yes ja valitaan Lisää palvelu

7. Valitse GPRS-data ja paina Yes

8. Kohtaan Uusi palvelu kirjoita haluamasi datayhteyden nimi, esim. Kuvaviesti. (Tätä nimeä käytetään myöhemmin tässä ohjeessa.)

9. APN-nimi on mms

10. Käyttäjätunnusta ja Salasanaa ei tarvita

11.Paina Tallenna. Valitse juuri luotu yhteys Kuvaviesti ja valitse Muokkaa ja täytä vielä seuraavat kohdat:

12. Salasanapyyntö valitse Ei käytössä

13. IP-osoite on 213.161.041.057

Näiden asetusten lisäksi tulisi muuttaa suositeltavan palvelun asetukseksi GPRS ja GSM (Asetukset > Datayhteys > Suositeltava palvelu > GPRS ja GSM).

6. Palaa takaisin perustilaan.

Kuvaviestiasetukset

7. Selaa valikossa kohtaan Viestit ja paina YES

8. Selaa kohtaan MMS ja paina Yes

9. Selaa kohtaan Asetukset ja paina Yes

10. Voim.oloaika on Maksimi

11. Lukukuittaus on Ei käytössä

12. Toimituskuittaus on Käytössä

13. Rajoita viestejä on Kotiverkko

14. Sisältövaroitus on Ei käytössä

15. Sanomakeskus on http://mms.radiolinja.fi

16. WAP profiili kohdassa valitaan ensin Valitse ja sitten aiemmin luotu profiili Kuvaviesti

Kuvaviestiasetukset

1. Valitse päävalikosta Viestit ja paina Valinnat ja Avaa

2. Paina Valinnat ja Asetukset

3. Valitse Multimediaviesti ja paina Valinnat ja Avaa

4.Valitse Käytett. yhteysosoite kohtaan aiemmin luotu yhteys RL MMS

5. Toissijainen yhteys on Ei määritelty

6. Multimedian vast.otto on Aina käytössä

7. Viestin saapuessa on asiakkaan valinnan mukaan, viesti tulee automaattisesti kun valitaan Hae viesti heti

8. Salli nimett.viestit on Kyllä

9. Mainosten vastaanotto on Kyllä

10. Välitystiedot on Ei, samoin Estä välitystiet. läh. on Ei

11. Viestin voimassa on asiakkaan määriteltävissä. 3 päivää on maksimi

12. Kuvan koko on Suuri

13. Äänentoisto on Kaiutin

14. Painamalla neljä kertaa Takaisin palautuu puhelin alkutilaan

Terveisin

Radiolinja

Tehy03
09.01.04, 19:01
Kiitti asetuksista, jotka toimivat muuten, mutta en saa lähetettyä viestiä toiseen kännykkään sähköpostiin kylläkin onnistuu. Mikä neuvoksi?

kiuze
09.01.04, 20:40
[quote=giuseppe]
tekstiviestin lähetys: avaa läppä ja paina nuolta vasemalle, menee suoraan viestin kirjoitustilaan. Ok, mutta entäs kun viesti on kirjoitettu, sen lähettäminen? SE T68i vaatii kamalasti räpläämistä: yes, vasen, yes, kirjaimia, yes, oikeain numeron etsintä, yes, yes. Tossa on ainakin puolet liikaa.

cheesepoff
09.01.04, 21:13
...tekstiviestin lähetys: avaa läppä ja paina nuolta vasemalle, menee suoraan viestin kirjoitustilaan...
höh... mulla menee tosta vasemmasta nuolesta wäppiin...??

Blur
09.01.04, 21:19
...tekstiviestin lähetys: avaa läppä ja paina nuolta vasemalle, menee suoraan viestin kirjoitustilaan...
höh... mulla menee tosta vasemmasta nuolesta wäppiin...??
Vaihat sieltä Omat Valinnat kohasta sen ekaks minkä haluat toimivan vasemmasta nuolesta.

paul_a
10.01.04, 16:06
Ok, mutta entäs kun viesti on kirjoitettu, sen lähettäminen? SE T68i vaatii kamalasti räpläämistä: yes, vasen, yes, kirjaimia, yes, oikeain numeron etsintä, yes, yes. Tossa on ainakin puolet liikaa.

Viestin kirjoituksen jälkeen valitsen "Jatka", sitten tulee valikko josta voi valita "kohde" (Yhteystiedot, puhelinnumero, sim-tiedot, ei-tallennetut nro) - eli yhteystiedot, sitten tulee hakukenttä ja siihen esim nimen kaks eka kirjainta ja ok, sit katotaan että oikea yhteystiedot/kelataan kohdalle ja sit valitse, valitaan yhteystiedon "oikea" numero (työ, gsm jne) ja sit lähetetään.

Eli jatka, ok, etsitään kohde + ok, valitaan kohde, valitaan kohteen numero, ok. Siemenssin ex-käyttäjänä sujuu ihan ok.

Yks "huono" puoli löytynyt - kun menee yhteystietoihin nuolella alaspäin niin et voi näppäillä kuin ekan kirjaimen nimestä, esim. itelläni on s:n alla aika monta nimeä...

cheesepoff
10.01.04, 16:20
Yks "huono" puoli löytynyt - kun menee yhteystietoihin nuolella alaspäin niin et voi näppäillä kuin ekan kirjaimen nimestä, esim. itelläni on s:n alla aika monta nimeä...
Jos hakemasi yhteystieto on S:n loppupuolella, kannattaa painaa T:tä ja sitten näpsytellä nuolella ylöspäin. Näin ainakin minä löydän nopeasti tiedot pitemmistä listoista.

kiuze
10.01.04, 16:38
Viestin kirjoituksen jälkeen valitsen "Jatka", sitten tulee valikko josta voi valita "kohde" (Yhteystiedot, puhelinnumero, sim-tiedot, ei-tallennetut nro) - eli yhteystiedot, sitten tulee hakukenttä ja siihen esim nimen kaks eka kirjainta ja ok, sit katotaan että oikea yhteystiedot/kelataan kohdalle ja sit valitse, valitaan yhteystiedon "oikea" numero (työ, gsm jne) ja sit lähetetään.

Eli jatka, ok, etsitään kohde + ok, valitaan kohde, valitaan kohteen numero, ok. Siemenssin ex-käyttäjänä sujuu ihan ok.Kuullostaa yhtä idioottimaiselta kun tuossa T68issä. Miksi ihmeessä pitää olla turhia valikkoja tuossakin?

Esim. Nokialaisissahan menee näin:
viesti kirjoitettu, painetaan TALK, nuoli alas, jos on alussa listassa niin nuolilla etsiä mutta muuten kirjaimia nimestä ja kun oikea tulee kohdalle, painetaan taas talk ja uudelleen talk. Tuostakin voisi viimeisen helposti poistaa jolloin lähetettäisiin automaattisesti kontaktin matkapuhelinnumeroon (tai ainoaan tallennettuun). Ei tuossa ole nyt kun 2 painallusta vähemmän mutta silti turhaa häslinkiä SE:n kanssa. Mutta ei varmaankaan häiritse yhtä pahasti kun tuon T68i:n kanssa kun valikko ei tahmaa.

Toinen kysymys, Z600ssa turhia "läpysköitä" ruudulle joita ei pysty kuittaamaan pois monien muiden tyyliin vaan on odotettava, esim. tekstiviestien poistossa "Deleted" jne?

aphc
10.01.04, 16:44
Esim. Nokialaisissahan menee näin: etc...
SE:llä on taas nopeampi vastata viestiin kuin mokialla.
Mielestäni tuosta asiasta ei kannata kovin suurta ongelmaa tehdä.

paul_a
11.01.04, 14:52
turhaa häslinkiä SE:n kanssa. Mutta ei varmaankaan häiritse yhtä pahasti kun tuon T68i:n kanssa kun valikko ei tahmaa.

Siemens Me45 tottuneena niin viestin kirjoittaminen & lähettäminen ainakin käy nopeammin, me45 oli osoitekirjan käyttö hitaampaa.

Toinen kysymys, Z600ssa turhia "läpysköitä" ruudulle joita ei pysty kuittaamaan pois monien muiden tyyliin vaan on odotettava, esim.

On, mutta nuo ei kestä niin kauan - eniten tuo MMS-viestin lähetys on "häirinnyt", kestää kumminkin 10-15sek kun se lähtee. Niitä on toisaalta tultu lähetettyä vain testausmielessä.

Itse ainakin olen ollut ihan tyytyväinen ko. puhelimeen, vaikka olen vastustanut kovasti kaikkea Ericssoniin liittyvä - Nokialla (ja Siemensillä) kertakaikkiaan ei ollut imho kilpailevaa tuotetta jossa olisi ollut edulliseen hintaan iso, hyvä värinäyttö. Ainut oli 6600, ja se on iso ja imho ruma.

Smirre
11.01.04, 16:52
viesti kirjoitettu, painetaan TALK, nuoli alas, jos on alussa listassa niin nuolilla etsiä... Ei tuossa ole nyt kun 2 painallusta vähemmän mutta silti

Vähän nipottamisen puolelle taitaa mennä....

DaKyy
12.01.04, 12:18
Hmm, enpä saa sähköpostia toimimaan kunnolla tuossa. Sonera on liittymänä, Wappi toimii kyllä GPRS:n kautta normaalisti. Mutta kun yrittää katsoa sähköpostia, tulee ilmoitus: "palvelinta ei löydy". Asetukset on muutamaan kertaan katsottu. Surfeu:ssa on tili, eli mailbox.surfeu.fi on saapuvien serveri; lähtevien serverinä käytän on smtp.inet.fi osoitetta, sen oikeellisuutta en tiedä.

Tero Viitanen
12.01.04, 12:32
Hmm, enpä saa sähköpostia toimimaan kunnolla tuossa. Sonera on liittymänä, Wappi toimii kyllä GPRS:n kautta normaalisti. Mutta kun yrittää katsoa sähköpostia, tulee ilmoitus: "palvelinta ei löydy". Asetukset on muutamaan kertaan katsottu. Surfeu:ssa on tili, eli mailbox.surfeu.fi on saapuvien serveri; lähtevien serverinä käytän on smtp.inet.fi osoitetta, sen oikeellisuutta en tiedä.

Toimiiko Soneralla sähköpostin luku wap-GPRS -asetuksilla vai tarviiko sitä varten laittaa "Internet"-GPRS -asetukset kuten Radiolinjalla? Virheilmoitus viittaisi siihen, että meiliä tsekatessa puhelin yrittää luoda GPRS-yhteyden väärän palvelimen kautta (jos kerran saapuvien palvelin on muutoin määritetty oikein)?

DaKyy
12.01.04, 12:38
Saattaisi olla
Pitääpä koittaa pistää itse asetukset tuohon vielä..

DaKyy
12.01.04, 12:42
Saattaisi olla
Pitääpä koittaa pistää itse asetukset tuohon vielä..
Noniin, lähti toimimaan kun pisti gprs asetukset käsin.

Anonymous
12.01.04, 14:36
Mites toi luuri tukee mailien liitetiedostoja saapuvia ja lähteviä?Siis
pop/imap maileja.
Ja tukee ilmeisesti myös bluetooth kuuloketta?
Ja akku kestää kauemmin ku 6600:ssa vai?
Ja kameraan ollaan tyytyväisiä?

paul_a
12.01.04, 15:02
Mites toi luuri tukee mailien liitetiedostoja saapuvia ja lähteviä?Siis pop/imap maileja.

Ei testattu vielä, perjantaina siirtyy numero RL ja sitten testaan.

Ja tukee ilmeisesti myös bluetooth kuuloketta?

Jep - jos on varaa moisiin, yli 100 euroa ne noista näyttäisi pyytävän.

Ja akku kestää kauemmin ku 6600:ssa vai?

Perjantaina sain puhelimen, latasin akkua 2½t ja näytti täyttä. Kl 12 irti laturista, käyttelin jonkun verran viikonlopun aikana (noin 1t puheluja, hirveästi pläräilyä & irda:n käyttö, pelien testausta, kuvien ottamista - eli uuden puhelimen ränkläämistä) - sunnuntaina kl. 20.30 näytti että ois vielä n. 1/3 akkua jäljellä, löin lataukseen kun en halunnut että heti maanatai-aamulla loppuu.

Ja kameraan ollaan tyytyväisiä?

Lelu mikä lelu. Eli kuva näyttää puhelimen näytöllä paremmalta kuin esim. n7250i ja n3200 kuvat johtuen siitä että puhlimen näyttö on parempi, mutta tietokoneella aika samanlaiselta.

Semmoinen "feature" huomattu että tykkä aika lailla valosta, vähän pitää ylhäältä tähdätä kun ottaa kuvan tai sit laittaa yömoodin päälle. Ainiin, sit on kans tultu napsittua puhelun aikana pari kuvaa :)

arivi
12.01.04, 15:56
Ja tukee ilmeisesti myös bluetooth kuuloketta?Jep - jos on varaa moisiin, yli 100 euroa ne noista näyttäisi pyytävän. Jabran BT200 pelittää ainakin hyvin ja maksaa ~70e tuolla (http://www.puhelinkioski.fi/products.php?g1=5babb7&g2=682d85)

paul_a
12.01.04, 16:24
Jabran BT200 pelittää ainakin hyvin ja maksaa ~70e tuolla (http://www.puhelinkioski.fi/products.php?g1=5babb7&g2=682d85)

Olin jotenkin onnistunut välttämään tuon tuotteen kun selasin noita, vaikka etsinkin Jabraa just hinnan takia. Amazon.de tarjoaa ko. tuotteen hintaan 55€ (sis postikulut kun on yli 20€), nyt rupeaa olemaan hinta kohdillaan.

250 ois vaan kiva, ainakin infosyncworld:in reviewissä sanotaan että käynnistyy nopeammin kuin Jabra 200 (jabra 200 noin 5 sek) ja vähän parempi etäisyys.

Suositteletko verrattuna langalliseen? Kerkesin jo tilaamaan HPR-20:sen :(

DaKyy
12.01.04, 17:33
En ole oikein tajunnut tuon näytönsäästäjän virkaa, sitä ei saa muuten päälle kuin painamalla risuaitaa ja sittenkin se katoaa. Itsestään se ei mene päälle ollenkaan vaikka se asetuksista on niin laitettu. Samaten tuo profiilien vaihtaminen, onko jotain nopeampaa tapaa kuin valikoiden kautta selaaminen?

aphc
12.01.04, 17:39
En ole oikein tajunnut tuon näytönsäästäjän virkaa, sitä ei saa muuten päälle kuin painamalla risuaitaa ja sittenkin se katoaa. Itsestään se ei mene päälle ollenkaan vaikka se asetuksista on niin laitettu. Samaten tuo profiilien vaihtaminen, onko jotain nopeampaa tapaa kuin valikoiden kautta selaaminen?
Laita profiilin vaihto omiin valintoihin ensimmäiseksi, niin voit vaihtaa profiilia perustilassa painamalla nuolta vasemmalla.

rutina
12.01.04, 17:45
En ole oikein tajunnut tuon näytönsäästäjän virkaa, sitä ei saa muuten päälle kuin painamalla risuaitaa ja sittenkin se katoaa. Itsestään se ei mene päälle ollenkaan vaikka se asetuksista on niin laitettu.

Kyllä se täällä vaan menee itsestään päälle. Eihän siitä oikeasti ole simpukkapuhelimessa mitään hyötyä, kun kuitenkin tulee läppä pistettyä kiinni aina käytön loputtua..

DaKyy
12.01.04, 17:53
Jeps, kiitoksia.

Tuota näytön"säästäjää" en ole vieläkään tajunnut... Ohjekirja ei sen enempää asiassa valaise.

DaKyy
13.01.04, 09:09
Sähköpostilla ei liitetiedostoja ainakaan saa puhelimeen siirrettyä.

Onkos joku saanut irkkiä toimimaan tuossa? WLirc?

sailor
13.01.04, 14:14
Jabran BT200 pelittää ainakin hyvin ja maksaa ~70e tuolla (http://www.puhelinkioski.fi/products.php?g1=5babb7&g2=682d85)

Suositteletko verrattuna langalliseen? Kerkesin jo tilaamaan HPR-20:sen :(

Bluetooth handsfree on ihan uskomaton juttu. En ole juuri handsfreetä aiemmin käyttänyt kun noi lankahärvelit on niin hankalia. Itselläni HBH-35 ja se on puhelimen paras ominaisuus, vaikkakin kallis luuri onkin. Ehdottomasti parempi kuin lankojen kanssa sählääminen. Ja puhelin voi olla missä vaan (kuuluvuusalueen sisällä siis). Suosittelen lämpimästi.

DaKyy
13.01.04, 15:17
Myöskin tuossa sähköpostin automaattisessa tarkastuksessa tuntuu jokin mättävän. Puhelin ilmoittaa että uusi viesti saapunut, vaikka ei postilaatikkoon ole tullut mitään.

arivi
13.01.04, 23:36
Puhelin ilmoittaa että uusi viesti saapunut, vaikka ei postilaatikkoon ole tullut mitään.Onko tämä jatkuvasti toistuva ongelma, eli toistuuko joka kerta kun viestiä ei tarkastuksen yhteydessä löydy?

mjkall
14.01.04, 11:05
tänään sai itselle Z600 ja ei voi muuta sano kun että upea puhelin se on. Näppäimet ovat tosi hyvät ja niin myös näyttö. Pelit ovat aivan huippu luokkaa. Paksuus ei ainakaan minulle ole ongelma ja koko muutenkin on hyvä. Teksti viestiä kirjoittaessa kirjaimet tuntuvat tulevan esille huomattavasti nopeammin kuin T610. Lopuksi vielä että kyllä kannattaa ostaa jos kyseisen puhelimen ostamista harkitsee.

edit: Soittoäänet ovat aivan mahtavat =)

Ilmeisesti Z60 on hyvä. Katsoin pari nuukasti pisteitä jakavaa testilehteä. Mobil antoi huikeat 83/100 ja näppäimistöstä täyden kympin http://www.mobil.se/tester/visa.asp?sid=2&id=544&cat=2 . Tämä on korkein näkemäni testipistearvo Mobilin sivuilla! Myös saksalainen Focus antoi hämmästyttävän korkean pistemäärän ei-nokialaiselle ja "käsiteltävyydestä" tuli "sehr gut" ja 5. sija kaikki testit-sarjassa http://focus.msn.de/PF1D/PF1DN/PF1DNA/pf1dna.htm?id=2905&applinterface=test&applpage_nr=4&applsuche_mod=297&applsuche_herst=11 . Taitaa hankinnalle olla perusteita!

paul_a
14.01.04, 11:40
"käsiteltävyydestä" tuli "sehr gut" ja 5. sija kaikki testit-sarjassa . Taitaa hankinnalle olla perusteita!

Jossain pcreview:in KAMERA-puhelintestissä sai surkeat (oliko 2,5 tähteä 5) sanoilla "mahtava näyttö ja todella mukava näppis ei paikkaa CIF-kameraa", muissa oli VGA-kamera :)

Ps. Laamat kaverit tossa laittelee jotain taustakuvia puhelimiinsa, itse käytän nykyään vaan ulkoasuja (=SE themet) :)

DaKyy
14.01.04, 11:57
Puhelin ilmoittaa että uusi viesti saapunut, vaikka ei postilaatikkoon ole tullut mitään.Onko tämä jatkuvasti toistuva ongelma, eli toistuuko joka kerta kun viestiä ei tarkastuksen yhteydessä löydy?
Joka tarkistuksen yhteydessä tulee ilmoitus: Uusi viesti. Sitten kun menee katsomaan, ei viestiä ole. Ja tietokoneella näkee hyvin ettei siellä todellakaan ole mitään viestiä. Eli kun asetan puhelimen tarkistamaan viestit 5min välein, puhelin piippailee kokoajan :)

arivi
14.01.04, 15:01
Joka tarkistuksen yhteydessä tulee ilmoitus: Uusi viesti.Mystinen juttu, lähettäisiköhän postipalvelin jonkin signaalin jota luuri kuvittelee viestiksi (mutu). Itselläni on Kolumbuksen palvelin posteissa (Soneran liittymä) ja mitään ilmoitusta ei tule jos laatikko on tyhjä. Asetuksina POP3 (Nopeampi kuin IMAP4). Tarkastukset suoritan kylläkin yleensä manuaalisesti ja lataan vain otsikot, mutta kokeilin tuota automaattista ja ihan oikein toimi.

DaKyy
14.01.04, 17:26
Joka tarkistuksen yhteydessä tulee ilmoitus: Uusi viesti.Mystinen juttu, lähettäisiköhän postipalvelin jonkin signaalin jota luuri kuvittelee viestiksi (mutu). Itselläni on Kolumbuksen palvelin posteissa (Soneran liittymä) ja mitään ilmoitusta ei tule jos laatikko on tyhjä. Asetuksina POP3 (Nopeampi kuin IMAP4). Tarkastukset suoritan kylläkin yleensä manuaalisesti ja lataan vain otsikot, mutta kokeilin tuota automaattista ja ihan oikein toimi.
Yhä mystisempää, nyt se nimittäin lopetti tuon.
Kokeilin myös kahdella muulla mailitililläni ja se teki tuota. Boottasin puhelimen, ei auttanut sekään. Nyt se vain jostain syystä sitten rupesi toimimaan :D

soundnvision
14.01.04, 18:59
Onko muuten mahdollista ladata noita SE:n teemoja (joko itsetehtyjä tai valmiita) suoraan omalle PC:lle, josta ne voisi siirtää USB:llä Z600:een?

Huom! ILMAN että käyttää wappia/gprs palveluja...? Ja jos niin kuinka tämä käytännössä tapahtuu? Mietin nimittäin että ainakin kuulemma MIDI fileja voi ladata pc:ltä puhelimeen, ilmeisesti niin kauan ne on omalla pc:n kiintolevyllä. Mutta saako noita Sony Ericssonin omien "Fun & Downloads" -sivujen matskua mitenkään ladattua suoraan omalle pc:lle?

Yritin ottaa asiasta selvää SE:n sivuilta, mutta en saanut muuta reittiä kuin WAP säätöä...

arivi
14.01.04, 19:29
Onko muuten mahdollista ladata noita SE:n teemoja (joko itsetehtyjä tai valmiita) suoraan omalle PC:lle, josta ne voisi siirtää USB:llä Z600:een?Tuossa linkissä ohjelma teemojen tekemiseen ja muokkaamiseen, sekä linkki teemasivulle josta niitä voi ladata omalle koneelle. Tuolla (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=23465&start=2)
Tuosta datan siirrosta narua pitkin löudät tietoa tuolta (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=23426) Eli se mikä pätee T610:an, pätee myös Z600:n ;)

E: Ja jos haluat Originaaleja, niin esim. tuolta (http://www.t610.org/beispiel/user/index.php?page_id=24) löytyy.
E2: Ja lisää tuolla (http://t610.longfur.nl/z600_themes.html)

soundnvision
14.01.04, 20:11
Tuossa linkissä ohjelma teemojen tekemiseen ja muokkaamiseen, sekä linkki teemasivulle josta niitä voi ladata omalle koneelle. Tuolla (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=23465&start=2)
Tuosta datan siirrosta narua pitkin löudät tietoa tuolta (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=23426) Eli se mikä pätee T610:an, pätee myös Z600:n ;)

E: Ja jos haluat Originaaleja, niin esim. tuolta (http://www.t610.org/beispiel/user/index.php?page_id=24) löytyy.
E2: Ja lisää tuolla (http://t610.longfur.nl/z600_themes.html)

Siis aivan fantastista... Kiitoksia todella, todella paljon!!

-tiger-
20.01.04, 16:50
tohon z600seen kun saa sen mp3 soittimen niin onnistuuko kameralla otettujen kuvien lähettäminen siihen memory stick duolle? bluetoothillahan toi toimii.
ja jos jollain olis tolla otettuja kuvia jostain ihmisistä niin olis hyvä, noi vapaalla.orgin kuvat kun ei oikeen kerro mitään kun harvemmin tommosia kuvia tulee otettua, mutta jos jollain on jostain sitzeistä kuvia tms niin vois laittaa johonkin ja pistää vaikka yvtä sitten jos ei kaikkien nähtäväks halua... kiittoos =)

kiuze
20.01.04, 22:28
Noin, nyt on Z600 käytössä. Mutta mikä on "Tila" näytössä oleva "Oma matkapuhelin: 0" ???
Samoin aika huvittavaa että tuossa näytössä kerrotaan puhelimen malli :O

Edit: aaah, liittynee jotenkin sim toolkittiin. Häviää bootissa ja tulee takaisin kun (yrittää) käyttää sim toolkittiä.

arivi
20.01.04, 22:57
Noin, nyt on Z600 käytössä. Mutta mikä on "Tila" näytössä oleva "Oma matkapuhelin: 0" ?????? Ei minulla näy "Tila"-näytössä kuin päivämäärä, profiili ja malli.

supersami
21.01.04, 22:55
puhelinmuistio->erikoisnumerot->omat numerot ja oma matkapuhelin. Eli näyttää siinä näytössä sen numeron minkä tuohon tallentaa... Se onko siinä mitään järkeä,on sitten taas aivan toinen juttu =)

arivi
21.01.04, 23:03
puhelinmuistio->erikoisnumerot->omat numerot ja oma matkapuhelin. Eli näyttää siinä näytössä sen numeron minkä tuohon tallentaa... Se onko siinä mitään järkeä,on sitten taas aivan toinen juttu =)Siis onhan tämä oman numeron näyttö monessa muussakin luurissa. Ehkä se on huonomuistisia varten. Tuotahan voisi käyttää sopivasti vaikkapa tunnuslukujen muistamiseen, tai jonkun muun usein tarvittavan (unohtuvan) numerosarjan muistamiseen.

djjarski
22.01.04, 09:02
Kuinka noiden soitoäänien lataaminen kävisi parhaiten, mulle jäi ylimääräinen P800 telakka, mutta jostain syystä tuo image editor ja synkronointi ohjelma ei tunnista sitä, vaikka telakassa valo syttyy kun siihen laittaa puhelimen. Jos kuvien siirron pitäisi onnistua tuolla ohjelmalla, niin millä sitten äänet siirretään?
Jotenkin vaan tuntuisi että samat pinnit on kytketty jos ostan sen usb-kaapelin tuohon, joten pitäisi kyllä toimia tolla P800 telakallakin.
Onko jotain hyviä saitteja missä noita soittareita ja muuta sälää olisi, mulla on P800 ääniä hirveä läjä koneella, mutta jos niitä ei saa puhelimeen, niin eipä ole suuri ilo, tuo nauhoitus on vielä huonopmpi kuin P800, joten siitä ei ole iloa :(

-Minulla on sama ongelma myös USB-johdon kanssa... mikäköhän on ettei tietokone eikä puhelin tunnista toisiaan. Kaikki ajurit on asennettu onnistuneesti... muttei silti pelitä!
-Hyvä Z600 sivu löytyy osoitteesta: http://www.myt610.net/z600/ ...sivuilta löytyy mm. soittoäänet, taustat, teemat, yms...

paul_a
22.01.04, 10:37
-Minulla on sama ongelma myös USB-johdon kanssa... mikäköhän on ettei tietokone eikä puhelin tunnista toisiaan. Kaikki ajurit on asennettu onnistuneesti... muttei silti pelitä!

Se XTDNConnect on syvältä?

Ippe-
22.01.04, 11:27
puhelinmuistio->erikoisnumerot->omat numerot ja oma matkapuhelin. Eli näyttää siinä näytössä sen numeron minkä tuohon tallentaa... Se onko siinä mitään järkeä,on sitten taas aivan toinen juttu =)

Huomasin jo ennen joulua ettei kyseinen ominaisuus omassa z600:ni toimi. Pääsikin jo tapaus unohtumaan, joten nyt onkin hyvä syy käydä päivittämässä softa. Jos vaikka saisi jo suomenkielenkin tähän. Onkohan Lappeenrannassa paikkaa jossa saisi softattua? Jos ei niin joskus Jyväskylässä käydessä sieltä varmaankin löytyy?

kiuze
22.01.04, 12:26
Ai-van! Kiitos. Vakiona tuo on pois päältä mutta kokeilin yhtä juttua jonka seurauksena se nolla sinne sitten ilmestyi. Miten ihmeessä sen saa pois, tuo ei hyväksy tyhjää ollenkaan?

supersami
22.01.04, 16:29
Numero poistuu ainakin käyttämällä vieraan sim-kortin puhelimessa,täytyy illalla kokeilla onko muuta konstia. Joo eihän tuo numeron näkyminen siinä mitään haittaa ja ehkä eniten hyödyksi nimenomaan jos haluaa muistaa jonkun numeron/tunnusluvun. Ei sitten tarvi sen takia aukoa läppää... Tuohon teemojen&soittoäänten siirtoon käytän itse bluetoothia,tuli jo aikanaan T68i oston yhteydessä hommattua ja nykyään käytän P800 ja Z600 kanssa. Eikä ole mitään ongelmia tiedonsiirrossa,suosittelen... =)

Blur
22.01.04, 18:29

Huomasin jo ennen joulua ettei kyseinen ominaisuus omassa z600:ni toimi. Pääsikin jo tapaus unohtumaan, joten nyt onkin hyvä syy käydä päivittämässä softa. Jos vaikka saisi jo suomenkielenkin tähän. Onkohan Lappeenrannassa paikkaa jossa saisi softattua? Jos ei niin joskus Jyväskylässä käydessä sieltä varmaankin löytyy?
Lappeenrannassa ei oo paikkaa missä softauttaa.. :(.
Lainaat mulle sitä ensviikon keskiviikkona niin käytän Helsingissä päivityksessä samalla kun käytän monta muutakin ;)))

-tiger-
22.01.04, 19:03
saako tossa muuten kuvaa katottua suurempana siis niin että nuolinäppäimillä liikkuu kuvalla(vrt.6600)? entä voiko kattoa koko näytöllä?

kiuze
26.01.04, 20:11
Ongelma: tuli puhelu johon en voinut vastata (autossa). Ei-vastaa siirtoa ei ole päällä. Puhelimeen ei jäänyt MITÄÄN tietoa saapuneesta puhelusta. Soittajalla ei ole numeronnäytön estoa päällä, ja vaikka olisikin, niin silti pitäisi jäädä luuriin tieto että on vastaamattomia puheluita. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja mitähän tuolle voisi tehdä?
Softa on R2F002, onko uudempaa?

paul_a
27.01.04, 11:26
saapuneesta puhelusta. Soittajalla ei ole numeronnäytön estoa päällä, ja vaikka olisikin, niin silti pitäisi jäädä luuriin tieto että on vastaamattomia puheluita. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja mitähän tuolle voisi tehdä?

Eikö puhelulistaankaan tullut mitään? Ei itelläni vastaavaa ole ainakaan tapahtunut - en nyt pysty tarkistamaan jäikö merkintä myös puhelulistaan ei vastatuista estetyista numeroista, piti kikkailla kortin kanssa ja se tyhjentää puhelulistan. Kaikista ei salatuista tietty jää merkintä.

Huomasit siis että puhelin soi? Painoitko muuten jotain / osuiko puhelin johonkin että puhelu olisi voinnut "hylkäytyä" ja joutua vastattuihin puheluihin?

Jos toistuu niin softapäivitys/huolto.

Beatster
27.01.04, 11:35
Mun softa versio on R5B001. Eiköhän tämä ole uudempi.

kiuze
27.01.04, 13:41
Eikö puhelulistaankaan tullut mitään? Ei itelläni vastaavaa ole ainakaan tapahtunut - en nyt pysty tarkistamaan jäikö merkintä myös puhelulistaan ei vastatuista estetyista numeroista, piti kikkailla kortin kanssa ja se tyhjentää puhelulistan. Kaikista ei salatuista tietty jää merkintä.
Huomasin että puhelin soi, ja sama soittaja soitteli myöhemmin uudelleen ja kertoi että oli soittanut aikaisemmin. Puhelulistaan ei jäänyt mitään merkintää, sinnehän jää mrkintä kaikissa tilanteissa, ei vastattu, vastattu, hylätty/siirretty vastaajaan. Läpän ollessa kiinni puehlun voi hylätä/siirtää vastaajaan mutta silti listaan jää merkintä.

Täytynnee pistäytyä softapäivityksessä.

paul_a
27.01.04, 14:31
Mun softa versio on R5B001. Eiköhän tämä ole uudempi.
Ja edittiä kehiin. Ja lisää.

R2 mulla käytössä softa versiona, R5:sessakin on bugeja. (kalenteri bugi - laita varaus alkaan tammikuussa ja loppumaan helmikuun alussa, ja kun katot helmikuuta niin siellä ei näy mitään vaikka kalenteri on täynnä merkintöjä).

R5 toinen bugi - jos puhelin soinnut yli 5sek niin ei välttämättä mene "muteksi" sivunapeista.

R5 parannukset: bluetooth, wap, sms ja mms korjauksia.

R5 pitäisi olla nopeampi käynnistää java-ohjelmia, mutta R6 kohta ulkona - on jo t610.

Smirre
29.01.04, 16:34
Millonkas Z600 hinta halpenee? ;)

Tehy03
29.01.04, 16:36
saapa nähdä ite tilasin z600 tammikuun alussa ja hinta on vaan noussut siitä 10 eurolla ;)

SilentPoet
30.01.04, 19:23
Laitoin tämän ketjun jatkeeksi, kun tässä oli muutama sivu takaperin asiaa z600 + jabra BT200-yhdistelmästä.

Ongelmani on tällainen:
Ostin viime tiistaina tuon hf:n ja olen sen jälkeen joutunut lataamaan sen jo kahdesti, koska akun varaus ei riitä niin millään.
Laitoin sen ensimmäisen kerran lataukseen tiistai-iltana ja otin irti keskiviikko aamuna. Käytin sitä keskiviikkona synkkauksen jälkeen n. 1h puhumiseen ja illalla sen varaus olikin jo ehtynyt (alle 10h). Annoin sen olla torstain kokon