PDA

View Full Version : Miten rikkoa Nokian känny?

zwek
30.08.03, 22:04
Okei, tämä saattaa kuullostaa oudolta, mutta miten Nokian känny rikotaan niin, ettei siitä näe että se on tahallaan rikottu, eli esimerkiksi miten saadaan aikaan sellainen oikosulku ettei känny toimi enää? Kyse ei ole vakuutuspetoksesta tai huollon huijaamisesta, vaan mä saan uuden kännyn vaan jos mun tämänhetkinen menee rikki. Ja mua kun haluttaa joku jossa on melodiset äänet.

Ollilan Jokke
30.08.03, 22:08
IBL*

(*in before lock) ;)

Conda
30.08.03, 22:09
Okei, tämä saattaa kuullostaa oudolta, mutta miten Nokian känny rikotaan niin, ettei siitä näe että se on tahallaan rikottu, eli esimerkiksi miten saadaan aikaan sellainen oikosulku ettei känny toimi enää? Kyse ei ole vakuutuspetoksesta tai huollon huijaamisesta, vaan mä saan uuden kännyn vaan jos mun tämänhetkinen menee rikki. Ja mua kun haluttaa joku jossa on melodiset äänet.

Ootko 12 vai 13?

Jollemi
30.08.03, 22:11
Kuulostaa vanhempien huijaamiselta. Huijaaminen on aina huijaamista vaikka voissa paistettais.

Ollilan Jokke
30.08.03, 22:11
Ootko 12 vai 13?

Mä veikkaan että kakstoista ja pual.

Kuulostaa vanhempien huijaamiselta. Huijaaminen on aina huijaamista vaikka voissa paistettais.

Tai työnantajan. Ehkä hän haluaa uuden työsuhdekännykän. :P

Conda
30.08.03, 22:14
Ootko 12 vai 13?

Niinpä, mutta syy "melodiset soittoäänet" antaa olettaa ensimmäistä vaihtoehtoa :)

zwek
30.08.03, 22:19
Ootko 12 vai 13?

Niinpä, mutta syy "melodiset soittoäänet" antaa olettaa ensimmäistä vaihtoehtoa :)

Osuit oikeaan, eli työsuhdekännyä, ja noi piipitykset aiheuttaa mulle päänsäryn, joten sen takia haluan melodiset soittoäänet ja mun känny soi melkein non-stop ;-)

dexta
30.08.03, 22:41
ainakin 5210:llaa on yllättävän vaikea rikkoa. Eräs heitti sellaisen seinään niin lujaa kuin pystyi (ihan vain testatakseen kestävyyttä, kaikenlaisia tyyppejä sitä onkaan vapaalla jalalla:) ja ainoastaan näytön alakulmaan tuli mitätön musta kohta ja toinen antennin kiinnike hajos...

Crossfade
30.08.03, 22:43

ei luulis olevan niin vaikeeta että pitäs ihan täältä tulla kysymään :D

dexta
30.08.03, 22:45
Mikäs puhelin on kyseessä?

=Henkkis=®
30.08.03, 22:49
Ottaa kuoret auki, antaa vaikka 12V sille :) nii eiköhän jotkut piirit mene rikki ;) 230V on hengenvaarallinen jo itselleen ja jää myös varmasti jäljet. EN SUOSITTELE YLI 12V ylöspäin meneviä jännitteitä sinne sohimaan.

Mut koitas neuvotella se luuri kuules ekana. toi on aikas epätoivoista :)

sovelias
30.08.03, 22:54
He!
Voi käydä niinkuin eräällä saman idean saaneelle, sai käytetyn 6150:n tilalle :)
Tarinoita liikkuu myös 3310:n saamisesta "hajonneen" 6210:n tilalle.

Joppe
31.08.03, 01:40
Työnantajan huijaaminenhan nyt on jokaisen ihmisen kansalaisvelvollisuus. :)

Kokeile vastata siihen joskus, niin ehkä se ei sitten soi niin usein ja pitkään. :)

Paras tapa on palaveri esimiehen kanssa. Muistutat, että tyytyväinen työntekijä tekee parempaa tulosta. Kännykät on kuitenkin niin halpoja, ettei esimies varmaan hirveästi jaksa alkaa vastaankaan väittämään. Tuossa tahallaan rikkomisessa on kuitenkin omat riskinsä, etkä siitä kiinni jäämällä todellakaan ainakaan paranna asemaasi työpaikassasi. Pieni asia, mutta kysymys on periaatteista, puolin ja toisin.

Muutenkin jos firma on sitä kokoluokkaa, ettei uusia puhelimia niin vaan saada, niin saatat hyvinkin saada jonkun varastosta löytyvän luurin tilalle. Meneppä siis ihan rohkeasti kysymään vain.

Jace
31.08.03, 01:47
Ja mua kun haluttaa joku jossa on melodiset äänet.No sittenhän sitä vanhaa ei tarvitse rikkoa. Lähes 100% varmuudella siellä on ainakin yksi soittoääni, jossa on melodia. Ja kerta kyseessä on nokia, niin varmasti myös enemmänkin sillä johan 2110:sta löytyi melodisia soittoääniä.

Killerwhale
31.08.03, 01:49
Ja mua kun haluttaa joku jossa on melodiset äänet.No sittenhän sitä vanhaa ei tarvitse rikkoa. Lähes 100% varmuudella siellä on ainakin yksi soittoääni, jossa on melodia. Ja kerta kyseessä on nokia, niin varmasti myös enemmänkin sillä johan 2110:sta löytyi melodisia soittoääniä.

Veikkaisin kuitenkin, että tässä tapauksessa tarkoitettiin polyfonisia soittoääniä.

Jace
31.08.03, 02:00
Veikkaisin kuitenkin, että tässä tapauksessa tarkoitettiin polyfonisia soittoääniä.Veikkaa pois, mutta kaveri puhuu melodisista, joka ei tarkoita moniäänistä.

Killerwhale
31.08.03, 03:56
Veikkaisin kuitenkin, että tässä tapauksessa tarkoitettiin polyfonisia soittoääniä.Veikkaa pois, mutta kaveri puhuu melodisista, joka ei tarkoita moniäänistä.

En väitäkään, että se tarkoittaisi. Joskus menee termit sekaisin, jokainenhan tietää että suurimmassa osassa puhelimia on melodisia soittoääniä, polyfonisia soittoääniä kuitenkin vain uudemmissa puhelimissa.

Jace
31.08.03, 04:02
jokainenhan tietää että suurimmassa osassa puhelimia on melodisia soittoääniäno loppujen lopuksi ei, suurin osa ei tajua tuota melodisen ja polyfonisen eroa, koska kaikki operaattorit käyttävät termistöä mielensä mukaa väärin.

Huvittavinta tämän osalta on lukea gigantin mainoslehtistä, jossa kaikki mahdolliset termit on otettu käyttöön ja niitä käytetään sekalaisesti eri puhelinmallien kohdalla ja esitettään kuin olisi jotain uutta ja hienoa ja erillaista puhelimien kesken, vaikka kaikissa on kyse Polyfoniasta..

zwek
31.08.03, 11:40

Sori vaan, mutta lehtien mainoksissa sanotaan "Melodiset soittoäänet"...

zwek
31.08.03, 11:42
Mikäs puhelin on kyseessä?

6210

Mäksä
31.08.03, 11:42

niin sanotaan mutta kyllä yksäänisetkin on melodisia joten siinä taas mainokset puhuu p**kaa

Jollemi
31.08.03, 11:43

Lehdissä käytetään vääriä termejä.

Conda
31.08.03, 12:13
6210 on erityisen helppo saada vaihtoon kun vähän sitä akkua löystyttelee niin johan rupee virta katkeilemaan.

zonem
31.08.03, 12:18
Joskus kokeilin saanko rahat takaisin, jos kannettava cd-soittimeni menee p*skaksi takuuaikana.
Ostin kaupasta suklaalevyn, muovailin sitä käsissä, ja hiplasin sitä "silmää", ja ei kun huoltoon viemään.
No, odottelin pari viikkoo, ja sieltähän tulee sama takaisin, siihen oli vaan silmä vaihdettu.

Voi voi voi voi.. ;)

Edit: PS. Tämä ei tapahtunut itselleni.

zonem
31.08.03, 12:20

niin sanotaan mutta kyllä yksäänisetkin on melodisia joten siinä taas mainokset puhuu p**kaa

Eihän niissä mitään paskaa puhuta.

Mäksä
31.08.03, 12:26
Eihän niissä mitään paskaa puhuta.

no kyllä siin periaatteessa puhutaan sillä et voi päätellä siitä onko ne yks vai moniäänisiä ja sit ihmiset saa sen käsityksen että vaan moniääniset on melodisia

jogilius
31.08.03, 13:03
Ja sitte työnantajalle vaa linkki tähän threadiin. :o

tumppi
31.08.03, 13:52
Itellä on kanssa kokemusta työnantajan kännykän tuhoamisesta... Nokian 3210:n sai hajalle kun oli altistanut puhelinta "yllättäville" pudotuksille ja talvella kun ajelin moottorikelkalla ja puhelin oli taskussa, niin johan puhelin sai kosteutta. Eipä mennyt vajaa vuosi kun piti mennä pyytelemään uutta kännyä - tuloksena sain ihan pakasta vedetyn 3310. Meidän työpaikalla se on jo suuri saavutus. Sain tuon edesmenneen 3210:n nimittäin käytettynä.
Toinen hyvä kännyn tuhoamismenetelmä on pudottaa känny "vahingossa" puhelun ollessa auki WC-pönttöön tai jos sattuu olemaan kesämökillä tms vastaavassa paikassa, jossa on esim. likakaivo, niin kaivon tarkistuksen yhteydessä känny voi taas tipahtaa ihan "vahingossa" sinne. Älä kuitenkaan tiputä kännyä kenenkään käyttövesi kaivoon!!!

Voihan se sun kännykkä jäädä vahingossa auton katolle...
Onhan näitä konsteja...

Toivotan onnea ja menestystä tämän ketjun aloittajalle taistelussa saada uusi ja parempi känny. Työpaikallani on monta esimerkkiä kun ihmisiltä on "hieman yllättäen" rikkoutunut tai hävinnut Nokian 6110/6150 puhelimia, niin tilalle on annettu 3310-riepuja. On siinä monella naama venähtänyt ja töiden jälkeen puhelinkaupan kautta kotiin...

dexta
31.08.03, 14:09
haluatko vaihtaa tuon 6210:n kastuneeseen yksilöön? :)

Jace
31.08.03, 23:53
Sori vaan, mutta lehtien mainoksissa sanotaan "Melodiset soittoäänet"...Aivan, mutta melodisia soittoääniä löytyy jo 2110:sta. Polyfonisia kyllä sitten ei. Ja vielä kerrattakoon, koska kertaus on opintojen äiti (tai isä):
Melodinen = erisuuri kuin Polyfoninen (kansankielellä moniääninen)

parti
01.09.03, 00:30
Kai löytyy jostain joku ystävällinen sielu, joka omistaa epäkuntoisen 6210:n ja suostuu vaihtamaan sen sinun toimivaan yksilöön? Voit saada vielä bissen välirahaksi ;-)

O.J.
02.09.03, 20:42
TIG-hitsausta luurin lähellä. Kuulemma toimii ainakin N5210:ssä ja \\\R600:ssa. Jälkimmäinen palautui kuntoon softauksen jälkeen.

hyeena
03.09.03, 11:45

mä voisin jeesii mutta mun postaukset ei täällä tunnetusti kauaa juhli :)

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/mode.jpg

John
04.09.03, 16:17
Kai löytyy jostain joku ystävällinen sielu, joka omistaa epäkuntoisen 6210:n ja suostuu vaihtamaan sen sinun toimivaan yksilöön? Voit saada vielä bissen välirahaksi ;-)
haluatko vaihtaa tuon 6210:n kastuneeseen yksilöön? :)

dexta
04.09.03, 18:24
Jeps, ja 6210:llakin on jo mennyt:)

algernon
05.09.03, 14:21

... ihan kuin joku olisi kysellyt tätä ennenkin...

- J

EddieK
22.09.03, 18:54
Ei hätää kyllä nokia hajoaa aivan itsestään

Blue Joker
22.09.03, 18:57
Ja mua kun haluttaa joku jossa on melodiset äänet.

Voiko mitattomampaa syytä enää olla.

Ja P.S: Ne on polyfoniset...

Nemesis-88
22.09.03, 20:43
Ei hätää kyllä nokia hajoaa aivan itsestäänKannattaisko kohdella puhelintaan paremmin.

dexta
22.09.03, 23:34
Ei hätää kyllä nokia hajoaa aivan itsestään

Siemens hajoaa vielä varmemmin itsestään, kaksi ollu ja molemmat hajonnu:)

Nokioita ollu liikaakin ja oikeastaan vain yksi on hajonnu

EddieK
23.09.03, 15:14
Ei hätää kyllä nokia hajoaa aivan itsestäänKannattaisko kohdella puhelintaan paremmin.
ei tartte kun vaihtaa merkkiä ihan sama mihin muuhun