PDA

View Full Version : Internetiin BT:n kautta 3650:lla

palze
28.08.03, 17:11
Onko toi edes mahdollista? Itselläni kun bt on kytketty tietokoneen ja 3650n välille ja avaa vaikka Doriksen, niin puhelin ensin yhdistää btn kautta, mutta sitte tulee heti perään se ikkuna, missä pitää valita mitä yhteyttä (siis esim. mulla sonera wap, sonera internet ja sonera mms) käyttää. Joku noista on valittava tai homma katkeaa siihen. Miten ton yhteydenkyselyikkunan voi välttää ja valita noiden sijasta btn?

zonem
28.08.03, 18:02
Onko toi edes mahdollista? Itselläni kun bt on kytketty tietokoneen ja 3650n välille ja avaa vaikka Doriksen, niin puhelin ensin yhdistää btn kautta, mutta sitte tulee heti perään se ikkuna, missä pitää valita mitä yhteyttä (siis esim. mulla sonera wap, sonera internet ja sonera mms) käyttää. Joku noista on valittava tai homma katkeaa siihen. Miten ton yhteydenkyselyikkunan voi välttää ja valita noiden sijasta btn?

Tuossa ainakin yksi topic:

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=14043&

palze
28.08.03, 18:34
Kiitos. Näillä ohjeilla homma tosiaan toimii:

no mulla toimii homma näin. käyttis 2000, puhelin 3650, msi:n usb-palikka.
1)M-router yms. pitää olla koneella asennettuna.
2)puhelimen asetukset(työkalut->yhteysosoitteet->uusi yhteyosoite->oletusasetukset)

Yhteyden nimi: esim. bt:llä nettiin
siirtotie: gprs
yhteysosoitteen nimi:ei mitään
käyttäjätunnus: ei mitään
salasanan kysely: ei
salana: ei
todentaminen:vahva
yhdyskäyt.ip-osoite:0.0.0.0
LISÄASETUKSISSA:
puhelimen ip-osoite:vaihtuva
ensisij.nimipalvelin:0.0.0.0
toissij.nimipalvelin:0.0.0.0
palvelimen osoite:ei mitään
portin numero:0

3)kokeile! tietsassa pitää olla mrouter toiminnassa jotta yhteys toimii. tee vaikka uusi postilaatikko puhelimeen jossa käytät yhteytenä bt:tä tai sitten jollakin selaimella Opera yms.

Mulla on aina toiminu näillä asetuksilla.

zimon
28.08.03, 22:22
2)puhelimen asetukset(työkalut->yhteysosoitteet->uusi yhteyosoite->oletusasetukset)

LISÄASETUKSISSA:

3)kokeile! tietsassa pitää olla mrouter toiminnassa jotta yhteys toimii. tee vaikka uusi postilaatikko puhelimeen jossa käytät yhteytenä bt:tä tai sitten jollakin selaimella Opera yms.

Oletkos varma että se liikenne menee Bluetoothin kautta?

Ja ei ota GPRS:n kautta yhteyttä vaikka siirtotieksi valittu GPRS? Perin kummallista. 7650:ssa tuo ei näytä toimivan, vaan G syttyy ja menee neliön sisään, eli GPRS:n kautta liikenne kulkee.

IceDice
28.08.03, 23:14

LISÄASETUKSISSA:

Oletkos varma että se liikenne menee Bluetoothin kautta?

Ja ei ota GPRS:n kautta yhteyttä vaikka siirtotieksi valittu GPRS? Perin kummallista. 7650:ssa tuo ei näytä toimivan, vaan G syttyy ja menee neliön sisään, eli GPRS:n kautta liikenne kulkee.

Eli Bluetooth-softan täytyy olla yhteydessä kännykkään jotta tämä toimisi.
Joko tolleen mrouterista tai sitten bt-managerilla quick connection.
Sen kuuluu tuolla lailla tehdäkkin, mutta [G]-merkin pitäisi hävitä hetken kuluttua (eli puhelin alkaa käyttämään BT-softan kautta nettiä).
Varmista myös että sinun palomuurissa on asetukset, että BT-softa saa käyttää nettiä.

E: Ja vielä yksi juttu. Varmista että sinun pc:n nettiyhteys on sellanen, että se sallii yhteyden muunkin kuin proxyn kautta, muuten tämä ei toimi.