View Full Version : Pikakommentteja puhelinmalleista
Kommenttejani tän hetken yleisimmistä malleista:
3310 hirvee teinihalko
3330 hirvee teinihalko naurettavilla pelitehosteilla
3410 sama kuin edellä mut kalliimpi
3510 yllättävän ok ilmeisesti, mut teinihalko kuitenkin
5210 suojakuoret jees, muuten kai ihan lelu ja halko
5510 naurettava "teinikommunikaattori"
6210 halko, jossa akku löystyy
6310 samat sanat
6310i halko jossa akun löystyminen sentään korjattu
6510 suht tyytyväinen omistaja olen, ei halko, ei isompia bugeja
8310 hyvä mut turhan kallis verrattuna 6510:iin
9210i varmaankin kaikinpuolin mahtava
Muiden valmistajien kaikki mallit: käsitykseni mukaan suttuiset näytöt, huono grafiikka, epäloogisia käyttää, huono näppäintuntuma.
Tää oli vaan tämmönen perstuntuma, en montaakaan noista ole edes nähnyt livenä. Toivottavasti herättää keskustelua.. :)
Miksi sanot lähes kaikkia puhelimia haloiksi? Eipä ne nyt niin isoja ole.
Oman puhelimen kehua näkyy myöskin olevan pelissä mukana.
6510:sta mulla on jäänyt vähän paha maku suuhun mitä oon seurannut mitä kaverilla alko ilmenemään, pari kuukautta ollut ja kuoret nitisee ja natisee aivan liikaa, toki on puhelin pieniä kolhuja saanut.
no nehän on halkoja kaikki muut paitsi 8210 (muinaisjäänne), 6510 ja 8310. Ei tuu ainakaan muita ei-halkoja nokialaisia mieleen..
no nehän on halkoja kaikki muut paitsi 8210 (muinaisjäänne), 6510 ja 8310. Ei tuu ainakaan muita ei-halkoja nokialaisia mieleen..
Entä 8850?
Sitten lisäksihän olisi Aasia- ja Amerikka-malleja tukuttain.
Minä en ainakaan sanoisi sellaisesta puhelimesta mitään, jolla en ole leikkinyt. "Ilmeisesti ok, mutta teinihalko". Puhu sellasista puhelimista, josta tiedät varman päällekkin jotakin.
Minä en ainakaan sanoisi sellaisesta puhelimesta mitään, jolla en ole leikkinyt. "Ilmeisesti ok, mutta teinihalko". Puhu sellasista puhelimista, josta tiedät varman päällekkin jotakin.
Turha tämmöinen topikki, jos alku olisi parempi niin ehkä sitten...
Muiden valmistajien kaikki mallit: käsitykseni mukaan suttuiset näytöt, huono grafiikka, epäloogisia käyttää, huono näppäintuntuma.
Kriittisyys huipussaan. Jokaisella toki saa olla omat mielipiteet, mutta...
T39:ssä ei ainakaan ole suttuinen näyttö. Se ei ole kovin epälooginen käyttää, hieman erilainen kuin Nokia mutta ihan hyvä kuitenkin. Aluksi näppäintuntuma oli vähän outo, mutta siihen tottui nopeasti.
Tämä oli jälleen sitä oman puhelimen kehumista, mutta kuten kaikki tietävät, T39:lla ja monilla muilla erkeillä on tuskaisen hidasta kirjoittaa tekstiviestejä. Muuten ohjelmistopuoli tuntuu olevan ihan hyvin kunnossa. Saa nähdä sitten jos ja kun kokeilen wap-grps:ää että kuinka hyvin se toimii.
Turha tämmöinen topikki, jos alku olisi parempi niin ehkä sitten...
Niimpä..
Tämmöisiä topikkeja alkaessaan laatia kannattaa miettiä kaksi kertaa, että onko siinä oikeasti mitään järkeä..
monilla muilla erkeillä on tuskaisen hidasta kirjoittaa tekstiviestejä.
T66 pysyy täysin mukana kirjoituksessa ja ei muutenkaan hidastele yhtään, noh T66 onkin bisnespuhelin
personal jesus
11.08.02, 20:47
5210:aa olen noista käyttänyt ja siitä jäi ihan hyvä maku suuhun. Akun kesto ei vaan riittänyt 2-3 päivää kauemmaksi aikaa omassa käytössäni. Halko se ei kyllä ollut, vain vähän pulleampi, kuin 8210 kevyestä suojauksesta johtuen.
Eiköhän samalla voitaisi sanoa mielipide jokaisesta maailman GSM puhelimesta, eikä vain Nokian aikaan saamista malleista. En lähde nyt sanomaan mitään mainituista luureista. Nokian 6000-sarja kuitenkin se sarja, mistä eniten Nokiassa pidän. 3000-sarja lopetukseen, tai täydelliseen muodon muutokseen.
Ensinnäkin sanon että tää topikki on yliturha :P
Muiden valmistajien kaikki mallit: käsitykseni mukaan suttuiset näytöt, huono grafiikka, epäloogisia käyttää, huono näppäintuntuma
Toiseks:
Andyl, jos ei sulla oo mitään hajuakaan muiden valmistajien puhelimista, niin älä arvostele et niis on huono graffa, suttuset näytöt (mitälie tarkotatkaan, pikseleitä?) jnejne. Mun kokemus esim Samsung T100:sta on se että näyttö on erittäin kirkas, todella tarkka (tarkempi mitä nokian mallit, t100:ssa 128x160 pikseliä 6210 96x60) ), käyttölogiikka oli erinomainen (mielestäni parempi ja hienompi kun nokioissa), ja näppäintuntuma oli miljoonakertaa parempi mitä 3330:ssa tai 5210:ssa jne. Jokatapauksessa todella hieno ja hyvä puhelin.
T68i:ssä on mun mielestä todella looginen valikkorakenne ja suhtkoht hyvä näppäintuntuma, todella hyvä puhelin.
S45 on todella hyvä puhelin, värinäyttö on ainoa puute.
En jaksa jatkaa listaa, muilta valmistajilta löytyy niin paljon hyviä malleja =)
Eli en todellakaan yhdy sun kanssa tohon että kaikkien muiden valmistajien kaikki mallit on ns. roskaa =)
3310 hirvee teinihalko
6310 samat sanat
Tää oli vaan tämmönen perstuntuma, en montaakaan noista ole edes nähnyt livenä. Toivottavasti herättää keskustelua.. :)
Heh heh...
Täysin turha topikki
[T66 pysyy täysin mukana kirjoituksessa ja ei muutenkaan hidastele yhtään, noh T66 onkin bisnespuhelin
Tottakai, sehän on Oulun lähistöltä kotoisin.
Mikä T66:sta tekee bisnespuhelimen? Kukaan bisnesmies ei käytä sellaista, jota saa olla joka välissä latailemassa. Ja bisnesäijät tarttee varmaan myös joitain ominaisuuksia.
personal jesus
11.08.02, 23:57
Ja bisnesäijät tarttee varmaan myös joitain ominaisuuksia.
Ainoat, mitä tähän keksin, on kolmitaajuus ja kalenteri.
3310 hirvee teinihalko
6310 samat sanat
Tää oli vaan tämmönen perstuntuma, en montaakaan noista ole edes nähnyt livenä. Toivottavasti herättää keskustelua.. :)Kaikkihan noi kommentit on tyyliin "oma vehje tykki, muut paskoja, enkä suostu edes kokeilemaan" vähän alkaa ikä askarruttamaan tossa vaiheessa. Et todellakaan tunnu olevan mikään matkapuhelinpioneeri, ei tämä oo mikään teinien leikkikenttä, sellaiset voorumit on ihan erikseen. Ei ehkä säännöissä lue mutta hyviin tapoihin kuuluu perustella mielipiteensä, perustelemattomat mielipiteen on ainakin mun mielestä tulkitaan enemmänkin riidan haastamiseksi.
3310 hirvee teinihalko
6310 samat sanat
Tää oli vaan tämmönen perstuntuma, en montaakaan noista ole edes nähnyt livenä. Toivottavasti herättää keskustelua.. :)Kaikkihan noi kommentit on tyyliin "oma vehje tykki, muut paskoja, enkä suostu edes kokeilemaan" vähän alkaa ikä askarruttamaan tossa vaiheessa. Et todellakaan tunnu olevan mikään matkapuhelinpioneeri, ei tämä oo mikään teinien leikkikenttä, sellaiset voorumit on ihan erikseen. Ei ehkä säännöissä lue mutta hyviin tapoihin kuuluu perustella mielipiteensä, perustelemattomat mielipiteen on ainakin mun mielestä tulkitaan enemmänkin riidan haastamiseksi.
Onhan niissä jokaisessa perustelu ja ne oli vain mun mielipiteitä. Eli lyhyesti vielä mielipiteeni: Kaikki muut Nokiat tuntuvat liian isoilta, paitsi 8210, 6510 ja 8310, joista 8210 on auttamattomasti vanhentunut ja 8310 on turhan kallis verrattuna 6510. Eli mä tykkään eniten 6510:stä, joka mulla myös on. Eli tuo kaikki oli vain perustelua, miksi mä tykkään eniten 6510:stä. Tämän oli tarkoituskin herättää keskustelua, että muutkin perustelisivat miksi juuri heidän kännykkänsä on paras. Ei oo tarkotus haastaa riitaa kenenkään kanssa todellakaan. Sana on vapaa.
Onhan niissä jokaisessa perustelu ja ne oli vain mun mielipiteitä. Eli lyhyesti vielä mielipiteeni: Kaikki muut Nokiat tuntuvat liian isoilta, paitsi 8210, 6510 ja 8310, joista 8210 on auttamattomasti vanhentunut ja 8310 on turhan kallis verrattuna 6510. Eli mä tykkään eniten 6510:stä, joka mulla myös on. Eli tuo kaikki oli vain perustelua, miksi mä tykkään eniten 6510:stä. Tämän oli tarkoituskin herättää keskustelua, että muutkin perustelisivat miksi juuri heidän kännykkänsä on paras. Ei oo tarkotus haastaa riitaa kenenkään kanssa todellakaan. Sana on vapaa.Joka tapaukesessa melko naurettavia noi sun mielipiteet varsinkin muiden valmistajien suhteen. Sitäpaitsi tämä halkoraja ei ole mikään tarkka absoluuttinen mitta vaan ihmisten päässä oleva mielikuvitusraja. Enkä sitäpaitsi pidä edes sun 6510 mitenkään mahdottoman pienenä se vain on suhteessa muihin markkinoiden kolmanneksi pienin luuri, mutta absoluuttinen koko on kuitenkin vielä melko iso; kokonaiset 0.83dl(yksinkertainen kertolasku) ja 3330 1.2dl eli vain noin 30% suurempi.
Onhan niissä jokaisessa perustelu ja ne oli vain mun mielipiteitä. Eli lyhyesti vielä mielipiteeni: Kaikki muut Nokiat tuntuvat liian isoilta, paitsi 8210, 6510 ja 8310, joista 8210 on auttamattomasti vanhentunut ja 8310 on turhan kallis verrattuna 6510. Eli mä tykkään eniten 6510:stä, joka mulla myös on. Eli tuo kaikki oli vain perustelua, miksi mä tykkään eniten 6510:stä. Tämän oli tarkoituskin herättää keskustelua, että muutkin perustelisivat miksi juuri heidän kännykkänsä on paras. Ei oo tarkotus haastaa riitaa kenenkään kanssa todellakaan. Sana on vapaa.Joka tapaukesessa melko naurettavia noi sun mielipiteet varsinkin muiden valmistajien suhteen. Sitäpaitsi tämä halkoraja ei ole mikään tarkka absoluuttinen mitta vaan ihmisten päässä oleva mielikuvitusraja. Enkä sitäpaitsi pidä edes sun 6510 mitenkään mahdottoman pienenä se vain on suhteessa muihin markkinoiden kolmanneksi pienin luuri, mutta absoluuttinen koko on kuitenkin vielä melko iso; kokonaiset 0.83dl(yksinkertainen kertolasku) ja 3330 1.2dl eli vain noin 30% suurempi.
No kyllä se 30% ero aika isolta silmämääräisesti tuntuu.. Saattaahan jotkut muiden valmistajien uutuudet ihan ok olla, mut jotenki vaan menny usko niihin, kun oon joitakin nähny ja ne on ollu mun mielestä todella surkeita. Oon nähny nimittäin joitakin Ericssonin malleja joissa on ollut todella pieni 2 rivinen näyttö, ihan ku jossain hakulaitteessa, ja tajuton antenni, ja todella epäloogisen oloisia käyttää. Ja sit Siemensin oisko ollu joku M35 tai jotain, niin tosi suttuisen oloinen näyttö ja jotenkin "tahmean" oloiset näppäimet ja hankalan oloinen käyttää (tais olla 4 navinäppäintä rivissä???) ja piti ihme ääntä soittaessa. Usko meni.
...Ihmisen sairaalloinen pelko tuntematonta kohtaan... vahvistaa IT oppi-isäni iankaikkista lausetta "Käyttäjä on panikoiva lauma eläin, älä kerro sille mitään ennen kuin kaikki on kunnossa"
T66 pysyy täysin mukana kirjoituksessa ja ei muutenkaan hidastele yhtään, noh T66 onkin bisnespuhelin
Kappas, no onhan siinä sitten hyvääkin. Mutta edelleenkään en voi kutsua sitä siksi miksi sinä haluat, koska kuten sanottu, siitä puuttuu monille bisnesmiehille tärkeitä dataominaisuuksia, kalenteri, 3-taajuus ja akun kestoa. Lisäksi se on liian pieni. ;)
T68i:ssä on mun mielestä todella looginen valikkorakenne ja suhtkoht hyvä näppäintuntuma, todella hyvä puhelin.
S45 on todella hyvä puhelin, värinäyttö on ainoa puute.
Samsungista vielä: olen itsekin kyllä kuullut T100:n näytöstä ja ominaisuuksista paljon hyvää, mutta omaa kokemusta ei ole. T68i on kyllä hieno ja looginen vehje, näppäimet taitavat olla hieman paremmat kuin T68m:ssä...
S45: Bluetooth puuttuu myös. Eri asia kuka sitä vielä tarvii, mutta... hinta on kyllä kohtuullinen. Ja ilmeisesti toimivuus myös, kuten Siemenseissä yleensäkin.
...Oon nähny nimittäin joitakin Ericssonin malleja joissa on ollut todella pieni 2 rivinen näyttö...
Taitaa olla aika kauan siitä kun Erkillä ois ollut kaksirivinen näyttö.
Tuosta T66:sesta, ei se minusta ole liian pieni ulkomitoiltaan. Hyvin pystyy käyttämään.
3310 hirvee teinihalko
6310 samat sanat
Kaikki muut on halkoja paitsi 9210i? *LOL* :D
9210i taitaa olla muuten niin mahtaisa, että se saa "anteeksi" suuren kokonsa.
Ammattilainen
13.08.02, 13:25
Eiköhän tämän aiheen aloittajan mielipide saa jäädä omaan arvoonsa. Hänhän kirjoittaa itse, ettei ole edes nähnyt kaikkia puhelimia, joita arvostelee. Samaten jyrkkä suhtautuminen toisiin merkkeihin kuin Nokia, tulee varmaan muuttumaan, kun ikää tulee lisää ja tulee mahdollisesti kokeiltua muitakin kuin Nokian puhelimia.
Itse olen käyttänyt kaikkia Nokian malleja viimeisen viiden vuoden aikana ainakin jonkin aikaa ja lisäksi vielä Sonyn, Philipsin, Panasonicin, Samsungin, Ericssonin ja Siemensin puhelimia. Kaikissa on ollut omat hyvät ja huonot puolensa. Minun käyttöön Siemensin mallit ovat olleet mielestäni kaikkein sopivimpia. Esim. nykyinen ikioma puhelimeni, Siemens ME45, on täynnä ominaisuuksia, joista pidän. Se on sopivan kokoinen, siinä on iso näyttö, näppäimet eivät ole liian lähellä toisiaan, toimintojen ohjelmoitavat pikanäppäimet ovat tosi kätevät, hyvä kalenteri ja datayhteksiin GPRS. Lisäksi laite on vielä isku- ja roiskevesisuojattu.
Myös nykyinen työpuhelimeni (Ericsson T65) on osoittautunut ihan kelpo puhelimeksi.
Ainoa aiheen aloittajan kehuma (yllättäen oma) puhelin, Nokia 6510 osoittautui minun makuuni liian pieneksi. Paksuilla sormilla oli vaikea käyttää tiukkaan kasaan tungettuja nuoli-, luuri- ja valikkonäppäimiä.
Jos moittii jotain merkkiä, kannattaa se tehdä vasta sitten, kun on ensin kokeillut sitä vähän pitempään. Monet, jotka vaihtavat vaikkapa Nokiasta Siemensiin, saattavat ensin valittaa käytön vaikeutta. Kyseessä on vain tottumiskysymys. Kun käyttää vaikka viikon Siemensiä, ei asiaan enää kiinnitä huomiota.
Yleensäkään näihin puhelinvalintoihin ei voi antaa yksioikoista vastausta, mikä on paras puhelin. Se on aina siitä kiinni, mitä arvostaa.
Tietysti aina löytyy ihmisiä, joille pitää olla Soneran puhelin ja Nokian liittymä. Ja kaikki muu on paskaa, josta on turha edes yrittää puhua.. :)
personal jesus
13.08.02, 14:01
0.83dl(yksinkertainen kertolasku) ja 3330 1.2dl eli vain noin 30% suurempi.
1.2/0.83= ~1,4457831325301204819277108433735
=> ero on kyllä ~45%. (kun se lasketaan oikein)
Se on siis huomattava.
Ammattilainen: Luulis että Sonera kattois pahalla, jos myyt heidän liittymiä ja itelläs on RL.
Mä haluisin olla Soneran asiakas, mut joudun olemaan RL:n mies ku Sonera on niin pirun kallis...
Eipä pysty muuten muiden valmistajien luureihin edes tilaamaan logoja, soittoääniä, kuvaviestejä, animaatioita...
Eipä pysty muuten muiden valmistajien luureihin edes tilaamaan logoja, soittoääniä, kuvaviestejä, animaatioita...
Se on kyllä paha. Tosi paha.
Esa! Ikä näkyviin foorumille, on helpompi suhtautua eri kirjoituksiin!
P.S. Syyllistyn kyllä välillä itsekin lapsellisuuksiin, mutta......
Se on kyllä paha. Tosi paha.
Aivan, erittäin paha puute puhelimessa;-)
Soittoääniä ja taustakuvia voi kyllä muihinkin merkkeihin hakea ilmaiseksi. Valitettavasti aina niitä ei tarvitse tilata ja maksaa ~1 euroa/kpl...
Ammattilainen
14.08.02, 11:01
Kyllähän se tosiaan on monelle ihan kynnyskysymys puhelimen hankinnassa, saako siihen logoja. Monesti huvittaa, kun asiakas esittää kolme kysymystä valitessaan puhelinta. Nämä ovat yleensä, "Saako siihen logoja? Saako siihen soittoääniä? Mitä pelejä siinä on?". Se, miten puhelin toimii puhelimena, on sivuseikka. Tietysti, jos kentät häipyy, on mukava pelata matopeliä, kun ei voi soittaa mihinkään.. Ja onhan sitten pienemmät laskutkin..
Andyl: Ei Soneralla ole mitään sanomista siihen, mitä liittymää käytän vapaa-aikanani. Myymme Soneraa ja Radiolinjaa ja koska itselläni on tuttavapiirissä pääasiassa Radiolinjan käyttäjiä, on siviililiittymäni myös Radiolinja. Silloin vaimoni ja tuttavani säästävät puhelinlaskuissa verrattuna siihen, että soittaisivat ja viestittelisivät Soneran kauppiasliittymääni.
Ei tod. mulle oo tärkeitä logot yms. En oo montaa kertaa elämässäni tilannut. Ja nimenomaan boigotoin ns. teinipeliluureja eli etenkin 3000-sarjaa. Tuli vaan mieleen yks ominaisuus joka Nokioissa on ja muissa ei. Ja jos joku vihjaili että mun ikä ois erityisen alhainen, niin luulenpa että se on korkeampi kuin monella täällä...
Ei tod. mulle oo tärkeitä logot yms. En oo montaa kertaa elämässäni tilannut. Ja nimenomaan boigotoin ns. teinipeliluureja eli etenkin 3000-sarjaa. Tuli vaan mieleen yks ominaisuus joka Nokioissa on ja muissa ei. Ja jos joku vihjaili että mun ikä ois erityisen alhainen, niin luulenpa että se on korkeampi kuin monella täällä...
Kommenteista ja arvosteluperiaatteista päätellen joko ikä ja/tai ÄO on alhainen. Kannaittaisi varmaan aloittaa maailmankatsomuksen laajentaminen vaikkapa tutustumalla muihinkin kännyköihin kuin Nokialaiseen.
Kommenteista ja arvosteluperiaatteista päätellen joko ikä ja/tai ÄO on alhainen. Kannaittaisi varmaan aloittaa maailmankatsomuksen laajentaminen vaikkapa tutustumalla muihinkin kännyköihin kuin Nokialaiseen.
ÄO-testeistä on tullut varsin kelvollisia tuloksia, n. 130 useasta. Käykää itsekin tekemässä. Pistäkää hakusanaksi "älykkyystesti". Ja ikä on varsin sopiva (ei niin matala)
monilla muilla erkeillä on tuskaisen hidasta kirjoittaa tekstiviestejä.
LOL_Voi pyhä esko, nyt mä repesin. :P Ei helkkari. Vouvou vouvou. ;)_LOL Pisnesluuri on hanurissas.
edit: pistetääs toi "bisnespuhelin" boldatuksi.
LOL_Voi pyhä esko, nyt mä repesin. :P Ei helkkari. Vouvou vouvou. ;)_LOL Pisnesluuri on hanurissas.
Nyt vasta huomasit? Mä olen nauranut sille kommentille jo monta päivää sitten! :-)
Nyt vasta huomasit? Mä olen nauranut sille kommentille jo monta päivää sitten! :-)
Siis oonhan mä ton sigun huomannu jo ajat sitten. Näitä vietejä tässä naureskelen. Vieläkin hymähdän asialle.
Kappas, no onhan siinä sitten hyvääkin. Mutta edelleenkään en voi kutsua sitä siksi miksi sinä haluat, koska kuten sanottu, siitä puuttuu monille bisnesmiehille tärkeitä dataominaisuuksia, kalenteri, 3- taajuus ja akun kestoa. Lisäksi se on liian pieni; )
nyt kyllä paljastit tyhmyytesi aika rankasti.LOL... vouvou vouvou. kannattaisi ottaa ensin selvää noista luureista ennen kuin aloittaa haukkumaan. T66:ssa ON KALENTERI JA KOLME TAAJUUTTA. vai väitätkö vastaan?
Kappas, no onhan siinä sitten hyvääkin. Mutta edelleenkään en voi kutsua sitä siksi miksi sinä haluat, koska kuten sanottu, siitä puuttuu monille bisnesmiehille tärkeitä dataominaisuuksia, kalenteri, 3- taajuus ja akun kestoa. Lisäksi se on liian pieni; )
nyt kyllä paljastit tyhmyytesi aika rankasti.LOL... vouvou vouvou. kannattaisi ottaa ensin selvää noista luureista ennen kuin aloittaa haukkumaan. T66:ssa ON KALENTERI JA KOLME TAAJUUTTA. vai väitätkö vastaan?
Nyt alkaa paljastumaan teinipeeloille tuttuja tuntomerkkejä. =) Sun ei tarvi huutaa. Vouvou Vouvou
Ja se EI ole mikään bisnespuhelin. Vouvou Vouvou
Oli miten oli, mutta ei siitä T66 tule "bisnespuhelinta" vaikka kuinka vääntäisi!
- lyhyt (suorastaan surkea) valmiusaika
- ei ole IR / Bluetooth, miten sais läppäriä kytkettyä siihen (järkevästi)?
- missä esim. HSCSD? Eipä taida löytyä!
- synkronointi PC:n kanssa?? Nope.....
- sähköposti-klientti??? Ei ole....
Ja mitä väliä sillä on jos se on bisnespuhelin vai ei?
Oli miten oli, mutta ei siitä T66 tule "bisnespuhelinta" vaikka kuinka vääntäisi!
- lyhyt (suorastaan surkea) valmiusaika
- ei ole IR / Bluetooth, miten sais läppäriä kytkettyä siihen (järkevästi)?
- missä esim. HSCSD? Eipä taida löytyä!
- synkronointi PC:n kanssa?? Nope.....
Ja mitä väliä sillä on jos se on bisnespuhelin vai ei?
Tuohon vielä lisäksi että se on liian kömpelö bisnesmiehelle (miehellä joka kayttää puhelinta paljon työssään). Ja eihän sillä väliä sinäänsä ole, lähinnä naurettavaa tuo bisnespuhelin t66:lla lesoaminen.
Oli miten oli, mutta ei siitä T66 tule "bisnespuhelinta" vaikka kuinka vääntäisit!
eihän siitä tarvii tulla bisne-puhelinta sillä sehän on jo BISNES-PUHELIN
Oli miten oli, mutta ei siitä T66 tule "bisnespuhelinta" vaikka kuinka vääntäisit!
eihän siitä tarvii tulla bisne-puhelinta sillä sehän on jo BISNES-PUHELIN
Voisiko joku kertoa minulle miten tuo business puhelin oikein maaritellaan? Itse olen ainakin liike-elamassa nahnyt lukemattomia puhelia aina aivan halvimmista perusmallista Communicatoriin.
Devilution
14.08.02, 16:23
Vai bisnespuhelin... voi herramunjee. On siinäkin ylpeydenaihe. Veikkaanpa että abaut kaikkia muita paitsi ihan halvimpia malleja voi sanoa "bisnespuhelimiksi" jos käyttää tarpeeksi löysiä kriteereitä.
Voe tokkiisa :lol: *hypistelee bisnespuhelin 7110aansa*
Vai bisnespuhelin... voi herramunjee. On siinäkin ylpeydenaihe. Veikkaanpa että abaut kaikkia muita paitsi ihan halvimpia malleja voi sanoa "bisnespuhelimiksi" jos käyttää tarpeeksi löysiä kriteereitä.
Voe tokkiisa :lol: *hypistelee bisnespuhelin 7110aansa*
Voi teitä tietämättömät.. (viittaan seuraavaksi kuvailemaani taustatyöhön)
Business -puhelin on useilla isoilla yrityksillä standardoitu muutamaan malliin. Esim: Nokia 6310i ja Communicator. Sihteeri tms.. saattaa tulla toimeen pienemmälläkin mutta standardissa on hyvä pysyä.
OK, miksi: Useita syitä. Pääasiallisesti tuki, huolto yhteensopivuus, varmatoimisuus ja kateellisuus. Eli, Millä puhelimella saa ottaa yhteyttä firman verkkoon läppärin avulla esim. Tai saa lukea mailia.
Business puhelin standardissa on AINA: IR, kalenteri, datakelpoisuus, laskin. Nykyään jopa WAP. Useilla firmoilla on omia pieniä sovelluksia, mitä voidaan käyttää WAP:n kautta esim. tunti/ajankäyttö -palkkahallinto jne jne... Business puhelin standardia luodessa puhelin kiertää pari sihteeriä (käyttökokemukset), mikrotuen (ajurien ja varusohjelmien toimivuus) ja pomot (tärkeilyä :-).. Voihan olla, että joku firma specsaa omaksi standardikseen esim. kamerapuhelimen, jos sellaisen käyttö helpottaa ja halventaa työkalu kustannuksia.
Yleensä olen em. business mallin standardointiin törmännyt 500+ ihmisen yrityksissä. Mutta jos puhelintilauslomaketta (töissä) täyttäessäni minulle mainitaan pari yrityksen standardi business malli suositusta on minun uskottava että ne on testattu ja ei nyt voi sanoa hyviksi todettu, mutta ehkä kompromissinä kaikille osapuolille parhaat lajistansa sen yrityksen käyttötarkoituksiin.
Esimerkki mikrotuen antamasta hylsystä:
Puhelimen varusohjelmien käyttö läppärissä vaatii administrator (järjestelmänvalvoja) tason oikeudet joten ottaen huomioon firman tietoturvapolitiikan (kovalevyn salaus softat, antivirukset jnejne..) ei
em. softaa sallita koska käyttäjä saattaa sulkea saamillaan oikeuksilla jonkun toisen softan esim. kovalevyn salaus softan pois ja sinne lähti kun
läppäri pöllitään työmatkalla.
Business malleja valmistetaan eri matkapuhelinvalmistajien toimesta paljon, mutta mitkä mallit oikeasti päätyvät suurien yritysten standardi käyttöön.. Niitä malleja ei ole niinkään paljon.
Loppujen lopuksi: No, kyllähän monia voi todella sanoa pissness puhelimiksi, mutta mitkä todella on... Yritys kohtainen asia.
=Henkkis=®
14.08.02, 20:23
No turha aihe kieltämättä... Mutta kaverilla oli T39 tai sen näköinen no ericsson kuitenkin. Yllätyin todella sen näytön terävyyttä. Ja ei kai ainakaan uudemmissa pansuissakaan oo mitään vikaa näytön puolelta ja näppäimienkään ja käyttis oli kans ihan OK. Vaikka vannoutunut nokian käyttäjä olenkin. Ja sellasen business nokiankin omistan, tai oikeestaan 2 6310i ja 6310.
Ammattilainen
15.08.02, 11:09
Minä työskentelin viime vuonna pari kuukautta kiinteistönvälittäjänä firmassa, jossa myyntineuvottelijoilla oli käytössä bisnespuhelin 3310. Sehän on tunnetusti erittäin sopiva paljon puhelinta käyttävälle kiinteisönvälittäjälle, kun siitä on kätevä näyttää asiakkaille asuntojen pohjapiirroksia sisäpuolen näytöltä, siinä on hyvä kalenteri ja hyvä toiminta-aika ilman, että tarttee koko ajan latailla.... Ja kun siihen laittaa vielä kirkkaan punaiset kuoret, niin a'vot, kyllä on niin bisnespuhelin, niin bisnespuhelin että...
Minä työskentelin viime vuonna pari kuukautta kiinteistönvälittäjänä firmassa, jossa myyntineuvottelijoilla oli käytössä bisnespuhelin 3310. Sehän on tunnetusti erittäin sopiva paljon puhelinta käyttävälle kiinteisönvälittäjälle, kun siitä on kätevä näyttää asiakkaille asuntojen pohjapiirroksia sisäpuolen näytöltä, siinä on hyvä kalenteri ja hyvä toiminta-aika ilman, että tarttee koko ajan latailla.... Ja kun siihen laittaa vielä kirkkaan punaiset kuoret, niin a'vot, kyllä on niin bisnespuhelin, niin bisnespuhelin että...
Kaikkia ei voi auttaa.. ei edes joka vuosi.. =)
Jaaha. Ei se ikä kyllä VÄLTTÄMÄTTÄ ratkaise.
Jaaha. Ei se ikä kyllä VÄLTTÄMÄTTÄ ratkaise.
Eikohan kirjoittajan kypsyys tule esille ilmankin mitaan pakollisia lisatietoja (Ika jne.).
Eikohan kirjoittajan kypsyys tule esille ilmankin mitaan pakollisia lisatietoja (Ika jne.).
Asiaa.
edit. Kyllä näitä n. parikymppisiä jatkuvasti autoaan ylistäviä tyyppejäkin täältä löytyy ;)
edit. Kyllä näitä n. parikymppisiä jatkuvasti autoaan ylistäviä tyyppejäkin täältä löytyy ;)
[offtopic taas]
Jos auto on "koko elämä" niin mikä sille voi? ;-) (en puhu itsestäni)
[/offtopic taas]
Ugh.
Itse asiassa ei olleet minun päästäni ettei T66:ssa olisi kalenteria tai kolmitaajuutta. Luin ne jonkun muun tekstistä. Millainen se T66:n kalenteri sitten on, onko yhtä hyvä kuin muissa uusissa Ericssoneissa? Eli onko parempi kuin esim 8310:ssä, jossa kyllä hintansa puolesta pitäisi olla hieman parempi kalenteri...
Ugh. Olen puhunut. Koska se ericsoni muuten bannattiin, olin silloin vähän pihalla foorumista? Mikä oli lopullinen syy?
Joo. Saihan sillä nauraa, ja joku voi nauraa tämänkin viestin typeryydelle. Mutta itsepähän tämän lähetin joten vastaan seurauksista :D
... (edit;numeroita..)
..
Taidat olla Firman kokoonpanolinjalla töissä, kannattaa varoa hartioiden jumiutumista ;)
5110: eskimopuikko
6110: helkkarin hyvä "eskimopuikko"
3110: hyvä perushalko
3310: lapsellinen
3410 : lapsellinen kuten kaikki nokia 3000sarjat paitti 3110
Ericsson
T10 karvalakki/pappakänny
T20 /e ihan hyvä, mutta paksu
A2618s: näppäilet eivät tottele kun puhelimelle kertyy ikää/on myös hias'
T68 : loistava!
t65: ihan ok.
GH174: mahoton halko,mutta toimintavarma :)
5110: eskimopuikko
6110: helkkarin hyvä "eskimopuikko"
3110: hyvä perushalko
3310: lapsellinen
3410 : lapsellinen kuten kaikki nokia 3000sarjat paitti 3110
Ericsson
T10 karvalakki/pappakänny
T20 /e ihan hyvä, mutta paksu
A2618s: näppäilet eivät tottele kun puhelimelle kertyy ikää/on myös hias'
T68 : loistava!
t65: ihan ok.
GH174: mahoton halko,mutta toimintavarma :)
Ihan hyviä kommentteja. Lisää näitä pikakommentteja, sehän tän ketjun tarkoituskin alunperin oli...
GH174: mahoton halko,mutta toimintavarma :)Jaa, tuosta olisin eri mieltä. Ei ominaisuuksia, surkea ääni, ei toimi kunnolla. halko se kyllä on.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.