PDA

View Full Version : DNA:n laskutus ja olematon liittymä

Simpleton
04.08.03, 20:51
Sain tänään DNA:n loppulaskun aikaisemmin irtisanomasta liittymästäni. Tarkistin tiedot, jotka pitivät paikkansa lukuunottamatta yhtä asiaa. Laskuun oli ilmaantunut nimissäni oleva Yritysliittymä, josta oli veloitettu kuukausimaksut kesä- ja heinäkuulta. Kyseistä liittymää minulla ei ole koskaan ollut. Soitin aspaan ja siellä myönnettiin virheeksi. Maksettavaa kyseisestä "liittymästä" olisi tullut 19.84 euroa.

muokkedee
04.08.03, 21:10
Nyysseissä oli myös juttua, että joku oli sulkenut liittymänsä 2 vuotta sitten ja nyt saanut Yritysliittymästä laskun, jota sillä ei ole ikinä ollutkaan.

DNA:nhan piti parantaa laskutustaan, mutta nyt näyttää pahasti että ne lähettelee noita Yritysliittymän laskuja kaikille siinä toivossa että jotkut ne epähuomiossaan maksaa?

sovelias
04.08.03, 21:15
No vahinkoja tapahtuu, julmaa mutta koomista tilanteessa on se että muutama viikko sitten poliisi varoitteli huijareista jotka lähettelevät tekaistuja pinehköjä laskuja firmoille.

Simpleton
04.08.03, 21:20
DNA:nhan piti parantaa laskutustaan, mutta nyt näyttää pahasti että ne lähettelee noita Yritysliittymän laskuja kaikille siinä toivossa että jotkut ne epähuomiossaan maksaa?
Eli opetuksena on se, että kannattaa olla tarkkana. Sitäpaitsi Yritysliittymän avaaminen vaatii käsittääkseni y-tunnuksen.

muokkedee
04.08.03, 21:29
No vahinkoja tapahtuu

Vahinkoja sattuu kaikille ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mutta miten on mahdollista, että DNA on lähettänyt usealle Yritysliittymän laskun, vaikka heillä ei ikinä ole ollutkaan Yritysliittymää.

Ymmärtäisin asian, jos se olisi lähtenyt yhdelle henkilölle, mutta nyt tiedän kolme tapausta, jotka ovat saaneet Yritysliittymästä turhan laskun. Mielestäni tämä ei enää ole vahinko ja jos on, niin olisi julkinen anteeksipyyntö paikallaan :)

Tämän takia pidän näppini kaukana kyseisestä yrityksestä.

Jussi
04.08.03, 21:32
Ymmärtäisin asian, jos se olisi lähtenyt yhdelle henkilölle, mutta nyt tiedän kolme tapausta, jotka ovat saaneet Yritysliittymästä turhan laskun. Mielestäni tämä ei enää ole vahinko ja jos on, niin olisi julkinen anteeksipyyntö paikallaan :)
"Uusi laskutusjärjestelmä" lienee käynyt "yhden testin liian vähän" läpi. ;)

Kotkis
04.08.03, 21:43
Ei näistä dna:n laskutussekoiluista enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa..?

liekki
04.08.03, 21:46
Se onkin mielenkiitoista että aina laskutetaan "vahingossa" liikaa, vai onko jollekkin muka tullut joskus selkeästi liian pieni lasku. Tai jopa palautuksia vuosien takaa?

Muistui taas elävästi mieleen kun joskus modeemiaikoina tappelin Elisan kanssa joka kuukausi, noin puolen vuoden ajan liian suurista lankapuhelin laskuista. =) Aina myönsivät: Joo tässä on pieni virhe, voit hävittää sen vanhan laskun, niin lähetän sinulle uuden.

Sitten tuli mitta täyteen ja vaihdoin adsl-liittymään.

Marjo.
04.08.03, 23:10
Se onkin mielenkiitoista että aina laskutetaan "vahingossa" liikaa, vai onko jollekkin muka tullut joskus selkeästi liian pieni lasku. Tai jopa palautuksia vuosien takaa?

Taitaa olla niin, että jos on saanut liian pienen laskun, pidetään suu visusti kiinni ja toivotaan, ettei kukaan huomaa mitään. ;) Sitten kun sitä ruvetaan jälkikäteen karhuamaan, voikin taas siitä itkeä joka paikassa...

sovelias
05.08.03, 08:39
Se onkin mielenkiitoista että aina laskutetaan "vahingossa" liikaa, vai onko jollekkin muka tullut joskus selkeästi liian pieni lasku. Tai jopa palautuksia vuosien takaa?Ohan näitä, tiedän pari tapausta missä ei tullu kuin kk maksut ~puolenvuoden ajan, ottivat yhteyttä operaattoriin ja saivat sitten oikena laskun, joko tosin oli aikas suuri pitkästä ajasta johtuen :)

Mäksä
05.08.03, 09:35
vahinkoja tapahtuu ja ne ilmoittivat että parantaa laskutusta ja edelleen se on kesken mutta itselleni ei ole kertaakaan tullut mitään laskutus häikkää paitsi yhden kerran ku niillä oli laskutus koneet rikki niin sitten ne päätti tehä silleen etten maksa sitä kk:ta ollenkaan mutta mun kannalta huonolla tavalla ei oo kertaakaan laskuja tullut ja liittymä on ainakin minulla ja kaikilla ketä tunnen niin toiminut yhtä hyvin kuin rl ja sonera

smrk
05.08.03, 11:21
No vahinkoja tapahtuu, julmaa mutta koomista tilanteessa on se että muutama viikko sitten poliisi varoitteli huijareista jotka lähettelevät tekaistuja pinehköjä laskuja firmoille.

Vahinkoja sattuu, koska niistä ei tule juuri mitään seurauksia. Hyvällä tuurilla asiakas maksaa epähuomiossa ja huonolla asia korjataan. Mielestäni tollaistesta pitäisi olla sanktio, esim. 150 euron hyvitys asiakkaalle. Tämä panisi firmat panemaan enemmän resursseja sen valvomiseen, ettei virheellisiä laskuja lähde.

Pakana
05.08.03, 22:45
Mulle on sattunut niinpäin että on tullut liian pieni lasku.

Eli kun [hyödykkeen*] otin valitsin että maksan sen kerran vuodessa - mutta muutin sitten mieleni, ja soitin aspaan, että jatkossa laskut 3kk välein. Ensimmäinen 3kk laskun maksoin - seuraava lasku tuli vasta vuoden päästä. Sen jälkeen on aina 3kk:n välein tullut laskut. Periaatteessa sain 9kk ilmaiseksi :)

*= Enpähän sen tarkemmin mainitse mistä oli kyse.

Kotkis
05.08.03, 23:21
vahinkoja tapahtuu ja ne ilmoittivat että parantaa laskutusta ja edelleen se on kesken mutta itselleni ei ole kertaakaan tullut mitään laskutus häikkää paitsi yhden kerran ku niillä oli laskutus koneet rikki niin sitten ne päätti tehä silleen etten maksa sitä kk:ta ollenkaan mutta mun kannalta huonolla tavalla ei oo kertaakaan laskuja tullut ja liittymä on ainakin minulla ja kaikilla ketä tunnen niin toiminut yhtä hyvin kuin rl ja sonera
Oletko Mäksä jo ajansäästämiseksi tallentanut standardivastauksesi koneellesi - josta sen saa kätevästi copy&pastettua tänne jokaiseen threadiin, jossa dna:n ongelmista kerrotaan? ;)

Mäksä
05.08.03, 23:22
Oletko Mäksä jo ajansäästämiseksi tallentanut standardivastauksesi koneellesi - josta sen saa kätevästi copy&pastettua tänne jokaiseen threadiin, jossa dna:n ongelmista kerrotaan? ;)

eipä oo ja tosta että en maksanut tota yhtä kk:ta ollenkaan ni en oo muistaakseni maininnut ees muualla

sovelias
06.08.03, 08:44
Oletko Mäksä jo ajansäästämiseksi tallentanut standardivastauksesi koneellesi - josta sen saa kätevästi copy&pastettua tänne jokaiseen threadiin, jossa dna:n ongelmista kerrotaan? ;)Jos sillä on mäksäraattori :)
eipä oo ja tosta että en maksanut tota yhtä kk:ta ollenkaan ni en oo muistaakseni maininnut ees muualla

muju
06.08.03, 11:51
tänään kolahti postiluukusta dnan lasku ja ihan oikein ne oli liittymätyypin laittaneet... kuten muunkin laskun. ajanjakso tosin oli kesä- ja heinäkuulta. lasku on kyllä nyt parempi kuin ennen -> selkeämpi ja saa enemmän tietoa siitä kuinka lasku on kertynyt. (selkeämpi mun mielestä ;)

Mäksä
06.08.03, 12:02
Jos sillä on mäksäraattori :)

toi oli hyvä...*reps*

lugas
07.08.03, 17:22
Sain tänään DNA:n loppulaskun aikaisemmin irtisanomasta liittymästäni. Tarkistin tiedot, jotka pitivät paikkansa lukuunottamatta yhtä asiaa. Laskuun oli ilmaantunut nimissäni oleva Yritysliittymä, josta oli veloitettu kuukausimaksut kesä- ja heinäkuulta. Kyseistä liittymää minulla ei ole koskaan ollut. Soitin aspaan ja siellä myönnettiin virheeksi. Maksettavaa kyseisestä "liittymästä" olisi tullut 19.84 euroa.

Sain samanlaisen laskun joka oli päivätty 30.07. Irtisanoin kyseisen liittymän ainakin vuosi sitten. Tosin ei se mikään yritysliittymä ollut. Puhelimella en päässyt aspaan vaan sähköpostiin vastattiin tänään ja pahoiteltiin tapahtunutta.

juppepuputti
08.08.03, 10:46
Toi DNA:n laskutuspuoli on ihan sekaisin .... Aspan tätit ei TODELLAKAAN Tiedä mistä puhuvat , ja syöttävät täyttä paskaa ihmisille. Viimeksi eilen pyysin aspan tätin puhumia asioita paperille(s-posti) .. Vastaus oli että hän ei voi lähettää ollenkaan s-postia<-- outoa ...

Irtisanoin liittymäni (+GPRS) toukokuun loppupuolella. Täti vastasi että liittymässä on 2 viikon irtisanomisaika (<-- ok lukee sopimuksessakin) , mutta lisäpalveluissa ei ole joten se irtisanottiin 31.5 .. Aspan täti sanoi , että maksettuani toukokuun laskun , homman pitäisi olla ok , koska alle 3,5 € laskuja ei lähetetä .... Pyydettyäni NÄITÄ kirjallisesti , ei ole vastausta kuulunut !!!!!

Nyt tuli sitten lasku KOKO kesäkuulta liittymästä ja gprs:ä ...
PER... siellä DNA:lla ei toimi edes yksinkertaiset laskutusohjelmat (olivat meinaan kumossa kun ekan kerran soitin aspaan) .. Täytyy ihmetellä millä tekniikalla ne nuita puheluita välittää. Työntekijöillä ei ole sähköposteja ... TMS.. tms..

Nyt aspan täti väittää että loppulasku lähetetään aina , oli se kuinka suuri tahansa .. GPRS:ssä myönsi virheen tapahtuneen , mutta mitään kirjallista dokkaria en ole vielä asiasta saanut ..
VITTU ton puljun kanssa pitäis kaikki puhelut sinnepäin nauhottaa .. olen pyytänyt ainakin 10 kertaa lähettämään palautetta minulle erilaisista viosta tms.. ja vastaukseksi olen saanut yhden vakioviestin, jossa selitettiin miten GPRS ei toimi joittenkin lupaamalla 80kbs nopeudella ....

LOPPUKANEETTINA... Aspan täti ei edes osannut sanoa mitä teen ton laskun kanssa kun eräpäivä alkaa lähestyä ... maksanko vai revinkö ...
V..... amatöörejä.

Jussi
08.08.03, 10:51
Toi.. Vastaus oli että hän ei voi lähettää ollenkaan s-postia<-- outoa ...
Hieman itse asian ytimen ohi mutta ei ollenkaan outoa; joissakin yrityksissä on käytäntönä ettei yksittäinen asiakasneuvoja voi lähetellä vapaasti sähköpostia yrityksen tarjoamasta postista (ts. yrityksen nimissä), vaan on esim. rajattu yrityksen sisäiseen liikenteeseen.

Toinen on se, kun asiakkaalle antaa s-postiosoitteensa niin tästä saa "ikusien ystävän" joka jaksaa aina lähestyä juuri tätä nimenomaista asiakasneuvojaa suoraan sähköpostilla eikä ensisijaisia, suositeltavia kanavia pitkin.

lemon
08.08.03, 10:56
Tosiaan vaikka liittymän irtisanoo ja se kirjataan systeemeihin niin liittymä ei sulkeudu tuon kahden viikon jälkeen vaikka sellainen tieto löytyy järjestelmästä.
Esim.
Asiakas on irtinanonut liittymän heinäkuun 10. Liittymän terminointipäiväksi järjestelmä kirjaa 24. päivän heinäkuuta ja se löytyy systeemeistä. Mikäli asiakas ei ole aktiivinen seuraamaan liitymän sulkeutumista voi liittymällä vieläkin soitella tai ainakin puhelut tulee läpi. Että näin yhdellä omakohtaiseti kokemalla vastaavalla tapauksella. Ainoastaan päivämäärät on vaihdettu esimerkkiin nähden.

sovelias
08.08.03, 10:59
siellä DNA:lla ei toimi edes yksinkertaiset laskutusohjelmat (olivat meinaan kumossa kun ekan kerran soitin aspaan)No kyseessä on vähän monipuolisemmat systeemit kuin passeli. Ja asiakas palvelun käyttöliittymät voivat varsinhyvin olla välillä nurin.LOPPUKANEETTINA... Aspan täti ei edes osannut sanoa mitä teen ton laskun kanssa kun eräpäivä alkaa lähestyä ... maksanko vai revinkö ...
V..... amatöörejä.Eiköhän se lue siellä ohjeissa...
Eli yleis ohje, riidaton osa maksetaan ilman muuta, sen maksamatta jättämiseen ei ole perusteita.
Jos kuitenkin käy ilmi että joudut riidanalaisen osan maksaan tällöin voidaan periä asiaankuuluvat kulut.

Jussi jo sähköpostin selvittikkin.

Henna78
08.08.03, 12:37

Minullekin tuli jostain Internetin hakemistopalvelusta 70 euron lasku pari viikkoa sitten. Hauskinta siinä oli että lasku tuli sellaisen yrityksen nimellä jota ei koskaan edes ole ollut olemassa. Roskiin.

Ei varmaan kannata sekoittaa dna:n sekoilevaa laskutusta näihin todellisiin huijareihin :)

juppepuputti
08.08.03, 12:55
quote]Eiköhän se lue siellä ohjeissa...
Eli yleis ohje, riidaton osa maksetaan ilman muuta, sen maksamatta jättämiseen ei ole perusteita.
Jos kuitenkin käy ilmi että joudut riidanalaisen osan maksaan tällöin voidaan periä asiaankuuluvat kulut.
Jussi jo sähköpostin selvittikkin.[/quote]

Kahden puhelun jälkeen minulla ei ole harmainta hajua mikä on riidanalaista maksua ,mikä ei ....... Jos toi laskunkin korjaaminen tapahtuu yhtä ripeästi kuin kaikki muukin DNA:lla, kerkeää eräpäivä laskusta menemään umpeen monella viikolla .....
Yhä edelleenkään minulla ei ole minkäänlaista dokkaria puheluista / asioista ...Eihän noitten respantätien nyt sentään tarvitse sähköposteja omalla osoitteellaan lähetellä ... voisihan lähettäjä olla vaikka muotoa aspa@dnahaisee.fi .

Mitenkä helvetissä nyt luulette minun todistavan että aspan neiti lupasi irtisanoa gprs:n 31.5 ja liittymän 6.6 (tjsp) , ja lupasi että kesäkuulta ei enää laskuja lähetellä , jos minulla ei ole minkäänvaltakunnan doccaria asiasta ....

Ohjelmista: Päin vastoin ... Passelille muutaman satasen ohjelmana sallittaneen pieni kaatuilu kotikonetta vastaavassa myllyssä silloin tällöin , mutta ison yrityksen joskus 100 tuhansia maksavat ohjelmistot eivät kyllä saa kaatuilla... silloin kyllä kannattaa harkita ohjelmisto talon vaihtoa ..

lemon
08.08.03, 13:07
Yhä edelleenkään minulla ei ole minkäänlaista dokkaria puheluista / asioista ...Eihän noitten respantätien nyt sentään tarvitse sähköposteja omalla osoitteellaan lähetellä ... voisihan lähettäjä olla vaikka muotoa aspa@dnahaisee.fi .

Mitenkä helvetissä nyt luulette minun todistavan että aspan neiti lupasi irtisanoa gprs:n 31.5 ja liittymän 6.6 (tjsp) , ja lupasi että kesäkuulta ei enää laskuja lähetellä , jos minulla ei ole minkäänvaltakunnan doccaria asiasta ....

Kaivat kynän ja paperia esiin.
Kirjaat puhelun alussa kirjaat milloin soitit ja kuka oli toisessa päässä. Itse konsultoidessa aspa kyllä ihan kiltisti kertoi nimensä. Nyt ootellaan että homma on hanskassa, mutta hanskat eivät ole hukassa.

sovelias
08.08.03, 13:22
Ohjelmista: Päin vastoin ... Passelille muutaman satasen ohjelmana sallittaneen pieni kaatuilu kotikonetta vastaavassa myllyssä silloin tällöin , mutta ison yrityksen joskus 100 tuhansia maksavat ohjelmistot eivät kyllä saa kaatuilla... silloin kyllä kannattaa harkita ohjelmisto talon vaihtoa ..Taitaa Passeli olla vakaimpia laskutus ohjelmia.

Laskutus ohjelma ei ole niin kriittinen sovellus että sen pitäisi toimia 99prosenttisesti.
Ja usein vika voi olla aivan muualla kuin laskutus ohjelmassa, luulen että usein ongelmia voi olla tietoliikenne yhteyksissä. Ainakin monissa isoissakin firmoissa on välillä lähiverkko nurin jossain päin, tai toimipisteiden väliset yhteydet poikki jne.
Tai sitten vain asiakaspalvelijan clientti kökköö tai winkku muuten vaan kiukuttelee.

juppepuputti
08.08.03, 14:45
Kirjaat puhelun alussa kirjaat milloin soitit ja kuka oli toisessa päässä. Itse konsultoidessa aspa kyllä ihan kiltisti kertoi nimensä. Nyt ootellaan että homma on hanskassa, mutta hanskat eivät ole hukassa.

Ja meinaat että tollaisen sitten vielä joku muukin uskoo , vai ...

juppepuputti
08.08.03, 14:53
Laskutus ohjelma ei ole niin kriittinen sovellus että sen pitäisi toimia 99prosenttisesti.
Ja usein vika voi olla aivan muualla kuin laskutus ohjelmassa, luulen että usein ongelmia voi olla tietoliikenne yhteyksissä. Ainakin monissa isoissakin firmoissa on välillä lähiverkko nurin jossain päin, tai toimipisteiden väliset yhteydet poikki jne.
Tai sitten vain asiakaspalvelijan clientti kökköö tai winkku muuten vaan kiukuttelee.

Niin , enhän mä sitä mitenkään ihmettele jos DNA:lla on ATK verkko(kin) nurin... Onhan niillä ollut aina aspaan soittaessani puhelinverkkokin jumissa ... Ei vaan anna hirveen luotettavaa kuvaa operaattorista jos eivät saa edes helpoimmasta päästäkään verkkoa toimimaan .... Ja tollasille putiikeille vielä annetaan lupa välittää puheluita ja jopa laskuttaa niistä ... ei h....i . Joku raja sentään pitäis olla ...

Kotkis
08.08.03, 19:47

Kyllä siinä ainakin paremmat lähtökohdat on reklamoida, kun osaa sanoa ajan ja henkilön (koko) nimen, jonka kanssa asiasta keskusteli. En tiedä, onko asiakaspalveluissa mahdollista tarkastella jälkikäteen, mitä kukin asiakaspalvelija on mihinkin kellonaikaan päätteellään tehnyt? Mutta joka tapauksessa se, että osaa nimetä työntekijän, jonka kanssa on keskustellut, auttaa varmasti alkuun. Se, että hän on ollut ko. ajankohtana töissä, pystytään helposti tarkastamaan.

Jotkut ovat suositelleet käyttämään näissä irtisanomishommissa faksia. Kuulemma siitä jäävä joku yksilöintitunnus(?) on hyvä todiste... onko näin? Jääkö se myös tietokoneella faksatessa jonnekin ylös?

sovelias
09.08.03, 08:40
Ei vaan anna hirveen luotettavaa kuvaa operaattorista jos eivät saa edes helpoimmasta päästäkään verkkoa toimimaan .... Ja tollasille putiikeille vielä annetaan lupa välittää puheluita ja jopa laskuttaa niistä ... ei h....i . Joku raja sentään pitäis olla ...No todellakaan jokin lähiverkko ei ole suhteessa kovinkaan tärkeä. Asiakas palvelu toki parantaa jos on tarpeeksi ihmisiä töossä joilla on yleensä toimivat ohjelmat käytössä.
Jos jokin ohjelmisto ymv. ei asiakaspalvelussa joskus pelee niin ei sitä kannata ihmetellä.
Sitä voi ihmetellä jos moneen viikkoon ei oteta irtisanomisia, palvelumuutkosia ymv. juurkin vastaan.

Juppe
09.08.03, 18:15
Minulle riitti tämä viimeinen DNA niitti! Eli irtisanoin liittymäni 10.06.03 ja sain viikko sitten loppulaskun,siinä oli laskutettu gprs ja kuukausimaksut kesäkuun loppuun.

Olen ottanut e-maililla 2 kertaa yhteyttä laskutukseen ja soittanut 3 kertaa,tulos että soittamalla ei pääse ja automaatti vastaa maileihin...jätänpä laskun maksamatta,kun kerran eivät voi virheitään korjata...

Anonymous
09.08.03, 18:21
Minulle riitti tämä viimeinen DNA niitti! Eli irtisanoin liittymäni 10.06.03 ja sain viikko sitten loppulaskun,siinä oli laskutettu gprs ja kuukausimaksut kesäkuun loppuun.

Olen ottanut e-maililla 2 kertaa yhteyttä laskutukseen ja soittanut 3 kertaa,tulos että soittamalla ei pääse ja automaatti vastaa maileihin...jätänpä laskun maksamatta,kun kerran eivät voi virheitään korjata...

Älä jätä laskua maksamatta. Etkö tiennyt että Dnalla ja monilla muillakin, mm. Radiolinjalla ja Soneralla on nykyisin kahden viikon (vai oliko pidempikin) irtisanomisaika?? Juuri tuon syyn takia kannattaa hyvissä ajoin soittaa operaattorille ja sanoa vaikka että haluan liittymän kiinni silloin ja silloin niin ei tule sitten tuollaisia yllätyksiä! Asiakkaallakin on hieman velvoitetta, nimittäin lukea ne sopimuspaperit. Ei niitä turhanpäiten siihen liittymän mukaan laiteta.

mikkvi
09.08.03, 18:25
Irtisanomis aikahan on 2 viikkoa.

Edit: no joo.toi kerkes jo tulla tossa

Juppe
09.08.03, 18:32
seliseli...kyllä mie sen tiiän!!! mutta,ei kai lisäpalveluiden irtisanomisaika ole 2 viikkoa??? ja sitäpaitsi laskutettu liikaa 1 viikko irtisanomisen jälkeen kuukausimaksua!!

Ennen sai liittymänkin kiinni samana päivänä,nykyään vain sanotaan että ei voi laittaa....(näin dna aspa kesäkuussa)

Radiolinjalla irtisanominen onnistuu vaikka hetinyt muttei tällä dna ongelma firmalla..

Anonymous
09.08.03, 18:42
seliseli...kyllä mie sen tiiän!!! mutta,ei kai lisäpalveluiden irtisanomisaika ole 2 viikkoa??? ja sitäpaitsi laskutettu liikaa 1 viikko irtisanomisen jälkeen kuukausimaksua!!

Ennen sai liittymänkin kiinni samana päivänä,nykyään vain sanotaan että ei voi laittaa....(näin dna aspa kesäkuussa)

Radiolinjalla irtisanominen onnistuu vaikka hetinyt muttei tällä dna ongelma firmalla..

Radiolinjallakin on nykyisin kahden viikon irtisanomisaika!

Ja muuten, kyllä koskee myös lisäpalveluita:

1.1 Näitä toimitusehtoja sovelletaan DNA Finland Oy:n (jäljempänä DNA) asiakkaalle toimittamiin matkaviestinpalveluihin ja soveltuvin osin muihin palveluihin. Palvelut voivat sisältää matkaviestinliittymiä ja DNA:n muita matkaviestinpalveluja.

http://www.dnafinland.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/gsm/ehdot_toimitusehdot.shtml

Siitä ylimääräisestä viikosta toki voit reklamoida.

Juppe
09.08.03, 18:51
En ole mikään asianajaja,mutta en usko kuitenkaan tuohon että lisäpalveluiden irtisanomisaika on 2 viikkoa,väännä vaikka kuinka rautalangasta..mietihän vähän.

mikkvi
09.08.03, 19:02
Muutama euro sinne tänne.. =)

Anonymous
09.08.03, 19:11
En ole mikään asianajaja,mutta en usko kuitenkaan tuohon että lisäpalveluiden irtisanomisaika on 2 viikkoa,väännä vaikka kuinka rautalangasta..mietihän vähän.

No katohan kun etsin sitä GPRS-lisäehdoistakin mutta siinä ei ollut joten nuo yleiset ehdot siis koskettaa myös GPRS-lisäpalveluakin. Tarkista nyt asia kuitenkin vaikka Aspasta. Kyllä sinne varmasti jossain vaiheessa pääsee ilman pitkiä jonotuksia. On muuten kumma, sori vaan, että joillakin jonotus kuulemma kestää tosi pitkään, toisilla taas ei juurikaan tarvii jonottaa Aspaan (siis Dnan aspaan), ollaanko me sitten niin onnekkaita vai te jonottajat niin epäonnisia?

Juppe
09.08.03, 19:12
Mieti hyvä "Liittymämyyjä"!(anteeksi,matkapuhelinmyyjä), Esim: Dna marathon,irtisanomis aika 2 viikkoa? ja sen jälkeen muuttuu vasta normaaliksi...ei mene läpi...

Vaikka kyse onkin muutamasta eurosta,periaate on ettei turhasta makseta.

Ammattilainen
09.08.03, 19:37
Ainakin, kun irtisanoin Dna-liittymäni keväällä, GPRS loppui samana päivänä, kun pääsin tunnin jonotuksen jälkeen irtisanomaan liittymäni. Liittymän kk-maksua perittiin vielä kahdelta viikolta, mutta GPRS:n perusmaksua ei..

juppepuputti
10.08.03, 11:51
Juu .... Hyvittivät koko kesäkuun GPRS maksut , mutta siihen että alle 3,5 € laskua ei lähetetä sanoivat että "ei koske loppelaskuja ja summakin on 3.20€ ... No odotellaa , kun saan soneran laskuni , ja yritän veloittaa DNA:lta soitot aspaan ....

Killerwhale
11.08.03, 01:15

Kyllä siinä ainakin paremmat lähtökohdat on reklamoida, kun osaa sanoa ajan ja henkilön (koko) nimen, jonka kanssa asiasta keskusteli. En tiedä, onko asiakaspalveluissa mahdollista tarkastella jälkikäteen, mitä kukin asiakaspalvelija on mihinkin kellonaikaan päätteellään tehnyt? Mutta joka tapauksessa se, että osaa nimetä työntekijän, jonka kanssa on keskustellut, auttaa varmasti alkuun. Se, että hän on ollut ko. ajankohtana töissä, pystytään helposti tarkastamaan.

Jotkut ovat suositelleet käyttämään näissä irtisanomishommissa faksia. Kuulemma siitä jäävä joku yksilöintitunnus(?) on hyvä todiste... onko näin? Jääkö se myös tietokoneella faksatessa jonnekin ylös?

Tiedän ainakin erään toisen operaattorin järjestelmästä, että kustakin muutoksesta, joka asiakkaan liittymään tehdään jää merkintä kuka tehnyt ja milloin. Vastaava tilanne järjestelmissä lienee kaikilla muillakin operaattoreilla.

Ammattilainen
19.08.03, 19:58
Muistipa Dna sitten ensimmäisen kerran minuakin tänään virheellisellä laskulla. Kun tulin työstä kotiin, huomio kiinnittyi Dna:lta tulleeseen kirjekuoreen. Kuvittelin sen ensin olevan internetlasku, mutta avaaminen osoitti sen olevan 19,84 euron suuruinen lasku Dna Liittymästä... Muuten hyvä, mutten ole koskaan sellaista omistanut. Tämä laskutettu liittymä oli oikeasti Perusliittymä ja se oli irtisanottu viime vuoden alkupuolella.. Ei siinä mitään. Pikainen (25 minuuttia jonossa, Radiolinjan liittymällä) soitto asiakaspalveluun, jossa neito kertoi kyseisen laskun olevan virheellinen. No shit, Sherlock! Tyttö pyysi minua hävittämään laskun ja niin teinkin. Minulla on kuitit tallessa kaikista Dna:lle menneistä maksuista juuri näitä tilanteita varten ja myös tiliotteet parilta vuodelta, jotta voin tarvittaessa todistaa maksaneeni laskut..

Juppe
19.08.03, 20:17
Maksoin Dna laskun "kiistattoman" osan eräpäivään mennessä ja en ole vieläkään saanut selvityksiä heidän puolelta vaikka laitoin sähköpostia jo yli 2 viikkoa sitten...
katsotaan vain...eiköhän ne vielä rupea karhuamaan olemattomia roposia...

En enää viitsi tuhlata rahojani jonottamalla ko. firman aspaan,kun en ole sinne päässyt ennenkään...

Minulla on nykyään uusi kirosana: DNA

Simpleton
22.08.03, 18:32
Tänään tuli postissa 19.8. päivätty kirje, jossa sanotaan : "Sait aiheettoman laskun laskutusjärjestelmän päivityksen yhteydessä tapahtuneen virheen takia.". Lopuksi : "Pahoittelemme tapahtunutta". Syytä onkin.

BiGG
23.08.03, 08:16
Mitenkäs tämä dna:n luvattu kk-maksu hyvitys? Liittymää ottaessani oli muistaakseni semmoinen "lupaus" että vähiten maksanut kuukausi hyvitetään vuoden päästä. Tjsp.
Pitää tutkia enempi papereita miten tuo menikään, mutta jos joku muistaa tälläisen tarjouksen niin voisi kertoa tuleeko sitä koskaan vai pitääkö alkaa soitteleen dna:lle päin...

BiGG
28.08.03, 08:06
Mitenkäs tämä dna:n luvattu kk-maksu hyvitys? Liittymää ottaessani oli muistaakseni semmoinen "lupaus" että vähiten maksanut kuukausi hyvitetään vuoden päästä. Tjsp.
Pitää tutkia enempi papereita miten tuo menikään, mutta jos joku muistaa tälläisen tarjouksen niin voisi kertoa tuleeko sitä koskaan vai pitääkö alkaa soitteleen dna:lle päin...

Vastaan omaan kyssäriini suoraan dna:n vastauksena:

"Maksuton kuukausi -kampanjaetusi hyvitetään samalla laskulla kuin dna-liittymäsi elokuun 2003 kuukausimaksu on veloitettu. - dna."

Voi olla että muutkin saitte dna:lta viestin eilen...

Anonymous
28.08.03, 10:00

Vastaan omaan kyssäriini suoraan dna:n vastauksena:

"Maksuton kuukausi -kampanjaetusi hyvitetään samalla laskulla kuin dna-liittymäsi elokuun 2003 kuukausimaksu on veloitettu. - dna."

Voi olla että muutkin saitte dna:lta viestin eilen...

Juu, tuli sellainen tekstari.