PDA

View Full Version : Motorolan huolto on sieltä ja syvältä

Jupex
30.07.03, 10:04
T720 On ollut juhannuksesta asti huollossa... kauankohan vielä kestää? Alkaa hermot palaa.

zener
30.07.03, 10:16
Eikö kannattas soittaa tai mennä käymään ja hoputtaa? En minä ainakaan rupeaisi nuin pitkään odottelemaan.

Jupex
30.07.03, 10:19
Eikö kannattas soittaa tai mennä käymään ja hoputtaa? En minä ainakaan rupeaisi nuin pitkään odottelemaan.

Soitettu on .... kuulemma ruuhkaa.... tämä noin 1,5 viikkoa sitten luvattiin aloittaa työt samantien... edelleen hiljaista pitelee :( lähtee muuten myyntiin samantien kun saan huollosta. Jaksa enää tapella.

Mäksä
30.07.03, 12:09
kattelit tota samsungin c100:Sta niin oma mielipide on että tuskin niiden huolto pelaa sen paremmin ku motollakaan sillä ku kummallakin on suomessa yks huolto (oisko peräti ollu sama paikkakin???) niin ei sieltä sen nopeemmin tuu ku kaikki tuodaan yhteen paikkaan niin väkisinkin kestää. osta sit vaikka joku SE tai nokia jos haluat puhelintas nopeesti käyttää huollossa. mun periaate on kyllä ostaa sellanen luuri jota ie tartte huollossa edes käyttää (en oo kertaakaan käyttäny mitään) ja siihen mun mielestä kyllä sit taas samsung on oikea valinta ;)

Jupex
30.07.03, 12:13
Samaa ite ajattelin ... Samsungia ei tartte huoltaa :D

Mitä tosta rotomolasta voi pyytää?

Mäksä
30.07.03, 12:13
Samaa ite ajattelin ... Samsungia ei tartte huoltaa :D

Mitä tosta rotomolasta voi pyytää?
kuin vanha?

Jupex
30.07.03, 12:16
Ostettu viime syssynä kun se eka satsi tuli suomeen :P Mitä tästä nyt on aikaa... 9kk? Datanaru kuuluu pakettiin...

Anonymous
30.07.03, 12:29
Motorolan ja Samsungin huolto ovat yhdessä ja samassa paikassa ja ainoa paikka joka noita Suomessa korjaa.

Jupex
30.07.03, 12:33
Mutta haittaako se jos Samsungia ei tartte huoltoon kiikuttaa.

Mäksä
30.07.03, 12:34
Mutta haittaako se jos Samsungia ei tartte huoltoon kiikuttaa.
ei :) mutta mistä voit olla niin varma ettei tartte...jos sattuu huono yksilö tms...saanko muuten udella et mikä motoon tuli

Jupex
30.07.03, 12:37
Laturin liitin puhelimenpäästä sanos pox. Eikai senkummepaa mitään.

Tanjuzka
30.07.03, 13:03
Motorolan huolto on todella hidas tällähetkellä. ja näin kesäaikaan kaikki huollot ruuhkautuvat.

motorolan t720sta saa reilu 100€.

veppis
31.07.03, 10:03
Erehdyin viemään Nokia -puhelimeni samaan paikkaan huollettavaksi kuin Jupex. Luotin yritykseen, koska mainostavat isolla olevansa valtuutettu huolto.

No puhelin on ollut nyt 3 viikkoa huollossa ja syyksi huollon kestolle on tarjottu vaikka mitä tekosyitä aina kesä(loma)ruuhkista "maahantuojan" (keskushuollon?) hidasteluun.

Pyysin saada swap-laitetta, niin niitä ei ole kuulemma saatavissa, koska niistä tulee huollolle välillisiä kustannuksia. Ja tilauskesto swap-laitteelle oli epämääräinen päiviä. Haloo! Jos on Club Nokia huoltoliike, niin käsittääkseni on sitoutunut noudattamaan vaadittavia ehtoja.

Täytyy siis sanoa, että A Novo Finland Oy on surkein huoltoliike mihin olen törmännyt! Lähetinkin Nokialle kirjallisen reklamaation siitä, miten tuollainen yritys voi olla Nokian valtuuttama huoltoliike.

Tulen pitämään huolen ettei yksikään lähipiiriini kuuluva ihminen käytä enää ko. lafkan palveluja ellei se ole aivan välttämätöntä.

mikkvi
31.07.03, 10:27
Mä oon antanut jo kahdelle motorolan omistajalle uuden luurin tilalle, kun reissut on venynyt yli kuukauden mittaiseksi.
Ja jos asikkaalla on puhelin ollut viikon käytös ja yli kuukauden huollos.. niin ei oikeen muukaan auta.

Anonymous
31.07.03, 10:59
Yli 3viikkoa huollossa on kyllä pitkä aika. Ihmisten on kesäisin vaan ymmärrettävä että hommat lisääntyy noin kolmeksi kuukaudeksi ja osa on kesälomallakin joten jonot kasvaa. Tälle alalle ei löydy päteviä ihmisiä tarpeeksi varsinkaan kesäajan tuuraajaksi joten minkäs teet..?

Itsekin teen tällä hetkellä lähes 100h viikossa töitä mutta silti meilläkin jono on viikon verran. Asialle ei vaan olla keksitty meilläkään ratkaisua. Ala on huonosti palkattukin joten ei houkuttele pätevää porukkaa tarpeeksi.

gupla
31.07.03, 11:18
Täytyy siis sanoa, että A Novo Finland Oy on surkein huoltoliike mihin olen törmännyt! Lähetinkin Nokialle kirjallisen reklamaation siitä, miten tuollainen yritys voi olla Nokian valtuuttama huoltoliike.

Valitettavaa, mutta totta, ovat nuo jokavuotiset kesäajan pitkät toimitusajat. Poikkeuksiakin huolloissa löytyy, mutta toki niissäkin saattavat esim takuuvaihdot kestää. Takuuvaihtolaitteiden toimitukset kun tuntuvat takkuavan Nokiallakin näin kesällä.
Työntekijöiden on kuitenkin saatava lomansa pitää eikä jokaisen tilalle voida palkata kesätyöntekijää, eikä kaikilla kesätyöläisillä homma ole luonnollisestikaan niin hyvin hallussa kuin vakituisilla.

Onneksi Nokian osalta löytyy vaihtoehtoja... Ikävää tietenkin sitten Motorolan omistajille.

blade
31.07.03, 14:25
Kaveri osti toukokuun lopussa Sampan Gigantista.Lähti huoltoon 25. kesäkuuta eikä vielä näy.Soitettu pari kertaa Giganttiin ja kyselty mikä v*ttu maksaa.....porukkaa lomalla, ei me tiedetä ym. ym.!!!Viimein sain huollon numeron ja soitin kaverin nimissä sinne ja kysyin onko luurini räjähtänyt vai mikä maksaa?Otti imei koodin ylös ja aikoi laittaa heti jonon kärkeen.Saas nähdä, kauanko vielä menee:)

veppis
31.07.03, 14:26
No nyt sitten oli tänään soitettu A Novosta ja vastaajaan oli jättänyt väsyneen kuuloinen nainen viestin, jossa sanottiin puhelimen olevan noudettavissa. Ilmeisesti muillakin asiakkailla palaneet hermot tai sitten helle vaan kiusaa...

Päivän alle 3 viikkoa huoltoreissu kesti. Toivottavasti luuri on edes kunnossa.

Ja mitä tulee kesällä näihin huoltoaikoihin...siksi mulla paloi hermot, koska jos olisin tiennyt kauan huolto kestää, niin olisin sinnitellyt kesäajan (ruuhkien) ohi. Minusta on moraalisesti arveluttavaa etteivät kaikki huollot uskalla sanoa kauan huolto kestää, koska pelkäävät menettävänsä asiakkaan.

Olenpahan taas vähän viisaampi puhelimen huoltopaikan valinnan suhteen...

Mäksä
31.07.03, 14:26
Kaveri osti toukokuun lopussa Sampan Gigantista.Lähti huoltoon 25. kesäkuuta eikä vielä näy.Soitettu pari kertaa Giganttiin ja kyselty mikä v*ttu maksaa.....porukkaa lomalla, ei me tiedetä ym. ym.!!!Viimein sain huollon numeron ja soitin kaverin nimissä sinne ja kysyin onko luurini räjähtänyt vai mikä maksaa?Otti imei koodin ylös ja aikoi laittaa heti jonon kärkeen.Saas nähdä, kauanko vielä menee:)

motolla ois ollu tilanne täysin sama. sellasta se on ku on vaan yks huolto ni varmasti kesällä ruuhkaantuu

blade
31.07.03, 14:30

motolla ois ollu tilanne täysin sama. sellasta se on ku on vaan yks huolto ni varmasti kesällä ruuhkaantuu

Näinhän se on.Kyllä se pistää mietityttään, kun luuri on kuukauden käytössä ja jo toista kuukautta huollossa!Pitäis Motorolan ja Sampan hommata enemmän huoltopisteitä Suomeen.

Anonymous
31.07.03, 14:41
Samsungia ja Motorolaa myydään Suomessa niin vähän että ei kannata huoltojen panostaa siihen, en usko että yhdenkään huollon kannattaisi noita "riesaksi" ottaa. Esim. me ei harkitakkaan koska tiedetään että ei missään nimessä kannata.

sovelias
31.07.03, 17:20
No nyt sitten oli tänään soitettu A Novosta ja vastaajaan oli jättänyt väsyneen kuuloinen nainen viestin, jossa sanottiin puhelimen olevan noudettavissa. Ilmeisesti muillakin asiakkailla palaneet hermot tai sitten helle vaan kiusaa...Niin, Huoltoon vähemmän soitellaan iloisena ja kerrotaan että kaikki hyvin.
Minusta on moraalisesti arveluttavaa etteivät kaikki huollot uskalla sanoa kauan huolto kestää, koska pelkäävät menettävänsä asiakkaan.Turhaa varmaan aikataulua on tarkoituksellisesti pimittää, ainakaan ko merkkien kohdalta, sillä asiakkaalla on vähän vaihtoehtoja :)
Pitäis Motorolan ja Sampan hommata enemmän huoltopisteitä Suomeen.Toki tehostaminen olisi poikaa, mutta täälläkin toisaalla ihmettellään miksi laitteet maksavat Suomessa enemmän kuin keskieuroopassa.

Mäksä
31.07.03, 17:35
Pitäis Motorolan ja Sampan hommata enemmän huoltopisteitä Suomeen.

ei niiden kannata koska se tulee suhteessa kalliiksi siihen nähden mitä puhelimia suomessa myydään.

tänään kävin turussa pyörii useessa liikkeessä ja oikeen hämmästyin että miten monessa oli c100:sta ja v200:sta myynnissä. aina päämiehestä asti

Jupex
12.08.03, 14:55
Ei voi olla totta se puhelin tuli huollosta.

Vaihdettu:

- Koko läppä... siis sisältä ja ulkoa
- Lauturin liitin
- Laturi
- Akun kontaktit
- Softa

Se puhelin oli sitten vissiin ihan oikeesti rikki :o

DIMITRI
12.08.03, 18:31
Missä noi Samsungit nykyään huolletaan?
Alunperinhän kaikki menivät Ruotsiin huoltoon!

Esa Sakkinen
12.08.03, 19:00
Missä noi Samsungit nykyään huolletaan?
Alunperinhän kaikki menivät Ruotsiin huoltoon!
IT Services A NOVO Finland huoltaa Suomessa.

larha
12.08.03, 20:16
Joo motorolan huolto sukkaa..mulla oli puhelin siä melkein 6 viikkoo ja soittelin sinne pari kertaa ja hoputin, mutta sanottiin vaan että puhelin on juuttunut ruuhkaan. Pari päivää sitten T720i tuli takas, mutta en tajua mikä on vialla kun en voi lähettää valokuvaa toiseen kuvakännyyn. Lisäks kirjekuori vilkkuu yhtenään kännykän näytöllä eli viestimuisti olis muka täynnä. Oon poistanu monta viestiä, mutta vilkkuminen jatkuu.

blade
12.08.03, 21:39
Ei voi olla totta se puhelin tuli huollosta.

Vaihdettu:

- Koko läppä... siis sisältä ja ulkoa
- Lauturin liitin
- Laturi
- Akun kontaktit
- Softa

Se puhelin oli sitten vissiin ihan oikeesti rikki :o

No, nythän sulla on sitten "uusi" puhelin:)

Jupex
13.08.03, 07:34
Juu niin periaatteessa on mutta kuinka kauan.... kunhan saan tämän myytyä niin ostan Samsumg C100:sen.

Jupex
14.08.03, 00:20
Juu puhelin tuli, kera uuden laturin. No siitä puuttuu se europlugi, joten ei voi ladata. Kännyliikkeen tyttö soitti huoltoon... ja 10 minsan odottelun jälkeen vastaus:"Ai... tollanen homma.... kuule kaikki taitaa olla jo kotona... mä en noista tiedä... voisittekste soittaa huomenna uudelleen..."

Lähtee huomenna kiukkuista palautetta motorolan aspaan ja Anovolle.... Jos maksaa 400 eskoa laitteesta niin mielestäni on kohtuullista että se toimii edes sen takuuajan.

-edit-

Pyysivät kovin anteeksi ja antoivat punaiset värikuoret ilmaiseksi hyvitykseksi. Todella esimerkillistä toimintaa :)

-edit-

blade
14.08.03, 09:38
Juu puhelin tuli, kera uuden laturin. No siitä puuttuu se europlugi, joten ei voi ladata. Kännyliikkeen tyttö soitti huoltoon... ja 10 minsan odottelun jälkeen vastaus:"Ai... tollanen homma.... kuule kaikki taitaa olla jo kotona... mä en noista tiedä... voisittekste soittaa huomenna uudelleen..."

Lähtee huomenna kiukkuista palautetta motorolan aspaan ja Anovolle.... Jos maksaa 400 eskoa laitteesta niin mielestäni on kohtuullista että se toimii edes sen takuuajan.

-edit-

Pyysivät kovin anteeksi ja antoivat punaiset värikuoret ilmaiseksi hyvitykseksi. Todella esimerkillistä toimintaa :)

-edit-

Sullahan kävi ihan hyvä säkä!
Hyvä juttu.Ei se nyt niin suolesta se huolto olekaan:)

Tee
14.08.03, 11:34

Ihme! No, ei todellakaan. Itse en osta Gigantista enää yhtään mitään... tuli sen verran tapeltua sen kanssa. Syynä Samsungin huolto. Puhelin virui siellä täällä kuukauden päivät ja selityksiksi keksittiin vaikka mitä. Mulla meni hermo ja soitin suoraan jollekin päällikölle. Siinä sitten riideltiin lisää viikon verran. Gigantti piti kovasti omasta kannastaan kiinni ja minä omastani. Sitten viikon päästä tuli yllättäen soitto, että hae rahas takaisin...?!? No, hain sitten. Ihmettelen vaan, että mitäköhän puhelimelleni oli tapahtunut?

blade
14.08.03, 22:47

Ihme! No, ei todellakaan. Itse en osta Gigantista enää yhtään mitään... tuli sen verran tapeltua sen kanssa. Syynä Samsungin huolto. Puhelin virui siellä täällä kuukauden päivät ja selityksiksi keksittiin vaikka mitä. Mulla meni hermo ja soitin suoraan jollekin päällikölle. Siinä sitten riideltiin lisää viikon verran. Gigantti piti kovasti omasta kannastaan kiinni ja minä omastani. Sitten viikon päästä tuli yllättäen soitto, että hae rahas takaisin...?!? No, hain sitten. Ihmettelen vaan, että mitäköhän puhelimelleni oli tapahtunut?

Joo, en kyllä itse ole kertaakaan sponssannut Giganttia, enkä sponssaa.
No, kuiteskin Samppa vihdoin saapui viime viikon lopulla ja lähes kaikki oli uusittu läppää myöten.Kaveri vittuuntui jo odottamiseen ja myi luurinsa ennkkoon pois!Eikä oo katunu.

Mäksä
14.08.03, 22:58
no gigantista nyt ei osta kukaan....kakkosliittymän otin ku sai radiopuhelimet mut et sieltä jotain ostais? ei ikinä

bluewolf
10.10.03, 07:42
Täytyy siis sanoa, että A Novo Finland Oy on surkein huoltoliike mihin olen törmännyt!
Tulen pitämään huolen ettei yksikään lähipiiriini kuuluva ihminen käytä enää ko. lafkan palveluja ellei se ole aivan välttämätöntä.

Joskus toukokuussa vein C 320:n Moton A-Novolle seppään. Homma ilmeni siten että puhelin sammuili taskussa ollessaan ja täysin itsekseen. Asun Itä-Suomessa, ostin puhelimen Loviisasta, kävin Hesaan mennessä Porvoossa ilmoittamassa että vikaa on puhelimessa. Setä ämpyili että huoltoon ei saa aikaa ;) sanoin että soitappa huvikses ja kysy eikö just tänään olis pikku hetkeä softapäivitykseen ja kas, aikahan järjestyi. Vein puhelimen Espooseen tiskille ja odottelin tunnin. Softa päivitetty mutta Englannin kieliseksi. Uudelleen tiskille, puolen tunnin kuluttua oli jo Suomikin valikoissa. Soittoäänet säilyvät kun muistaa mainita että ottavat varmuuskopion. Tässä esimerkki että kun päättää saada puhelimen mukaansa eikä usko tekosyitä kiireestä ja jonoista niin huoltokin pelaa. Jos laitoin myyjän kautta tuon, niin kaksi reissua vähintään, kieliongelman takia. Nyt on ollut virta päällä eikä ole temppuillut kertaakaan sen jälkeen, ja GPRS toimii kuin unelma, ainakin jos vertaa Siemeneen.

veppis
10.10.03, 20:10
Joskus toukokuussa vein C 320:n Moton A-Novolle seppään. Homma ilmeni siten että puhelin sammuili taskussa ollessaan ja täysin itsekseen. Asun Itä-Suomessa, ostin puhelimen Loviisasta, kävin Hesaan mennessä Porvoossa ilmoittamassa että vikaa on puhelimessa. Setä ämpyili että huoltoon ei saa aikaa ;) sanoin että soitappa huvikses ja kysy eikö just tänään olis pikku hetkeä softapäivitykseen ja kas, aikahan järjestyi.

Softapäivitys on hieman eri juttu kuin varsinainen mekaaninen huolto. Tuskin kovin moni huoltoliike korjaa laitteita HW-tasolla asiakkaan odottaessa.

Täytyy sen verran lieventää kommenttia A Novosta, että puhelimia siellä (tai yhteistyökumppaneilla) sentään osataan korjata. 7650 on toiminut moitteettomasti huollon jälkeen.

Juuso
14.10.03, 18:18
Itsellä oli n. kaksi vuotta sitten Moto T191. Noh, puhelin toimi pari viikkoa, kunnes lataamisen kanssa tuli ongelmia (Ei alkanut lataamaan). Puhelin Telian myymälän kautta huoltoon, kuukausi vierähtää, eikä puhelinta kuulu takaisin. Noh, liike antoi uuden tilalle, ja sama vika. Huoltoon, odottelin kuukauden, ei tullut takaisin. Ja taas uutta putkeen. Viimeinen yksilö toimii ongelmitta. (Viimeinen oli Kiinalainen, 2 muuta oli Koreassa kasattuja.) Nykyään puhelimena C350, ja isoveljellä toimiva T191. Että semmosta..

kurdt
06.12.03, 14:45
Minulla on nyt viikon ollut T720 siellä ja ensi viikolla olisi tarkoitus soittaa ja kysyä että mikähän mahtaa kestää kun niiden homma on yksinkertaisesti katsoa ja todeta että kuuluuko niiden fiksata se kuluttajansuojan velvoittamina. Ennen joulua sieltä on paras tulla joku puhelin, koska lähden jouluksi matkalle ja jos silloin ei ole kännykkää niin hermo palaa.

one
15.06.04, 09:34
Enpä jaksa lukea threadia läpi mut otsikko jo kertoo kaiken, olen täysin samaa mieltä! Siis vittu että menee hermo ton powermillin kanssa. En nyt jaksa tarkemmin selittää, vituttaa vaan niin paljo et oli pakko tulla tännekin mussuttamaan. En kyllä enää motorolaa osta pelkästään sen pelon takia että jos joutuu joskus turvautumaan huoltoon.