View Full Version : Hesen liittymä
Kuulin TODELLA villin huhun, jonka mukaan Hesburgerit alkaisivat myydä liittymiä, siis ihan jotain tyyliin Hesburger liittymiä!!! Käsittääkseni Soneran verkossa toimivat....
Onko kenelläkään mitään tarkkaa tietoa tästä???
On tämä sairas ala jos tämä huhu toteutuu =)
Enpä ole moista kuullut :D
LOL :D
Saako kympillä liittymä aterian? 5e puheaikaa+valitsemasi ateria:)
Kuulin TODELLA villin huhun, jonka mukaan Hesburgerit alkaisivat myydä liittymiä, siis ihan jotain tyyliin Hesburger liittymiä!!! Käsittääkseni Soneran verkossa toimivat....
Onko kenelläkään mitään tarkkaa tietoa tästä???
On tämä sairas ala jos tämä huhu toteutuu =)
Siis brändiliittymä, jota muutama vuosi sitten mm. Kiss FM yritti RSL Comin kautta. Mikä ettei. Brändiliittymät saavat siis jatkoa Kiss, CDF, Stockmannin ja NWI:n lisäksi. Vielä olisi kiva tietää kenen kanssa on tehty sopimus; Sonera, Saunalahti, RSL Com vai GlobeTel.
Karu Jätkä
28.07.03, 10:11
[quote=RonJeremy]Siis brändiliittymä, jota muutama vuosi sitten mm. Kiss FM yritti RSL Comin kautta. Mikä ettei. Brändiliittymät saavat siis jatkoa Kiss, CDF, Stockmannin ja NWI:n lisäksi. Vielä olisi kiva tietää kenen kanssa on tehty sopimus; Sonera, Saunalahti, RSL Com vai GlobeTel.
Aika taitaa alkaa olla kypsä brändi-liittymille. Operaattorit voivat saada vielä aikaan kasvua kaupallistamalla liittymänsä jonkun tuotemerkin alle. Miksi oikeastaan ei?
Järjettömäksi menee koko touhu sanon minä!
- Hei! Mitäs sulle sais olla?
- Mä ottaisin isot ranskalaiset, hampurilaisen, ison kokiksen ja matkapuhelinliittymän
- Okei. Otatko muuta?
- Ei kiitos, kyllä tässä on kaikki
:)
Jos en ihan väärin muista, niin hinnat on seuraavat:
Avaus 6e (menee suoraan bonuskortille)
Kk-maksu 4e
Puhelut 0,15e/min
Terkstarit 0,08e/kpl
Ja laskun loppusummasta menee bonusta kortille (hesen bonuskotille)
Ja operaattorinahan on Sonera
Jos en ihan väärin muista, niin hinnat on seuraavat:
Avaus 6e (menee suoraan bonuskortille)
Siis mitä? Maksan avausmakson, jonka voin nostaa bonuksena takaisin? Vai avauksesta saa 6 eskoo bonusta?
Kk-maksu 4e
Puhelut 0,15e/min
Terkstarit 0,08e/kpl
Kohtuullinen hinnoittelu. Tekstaajille parempi kuin Tasahinta, joka on taas puhujille parempi. Taidan kuitenkin kallistua Tasahintaan.
Ja laskun loppusummasta menee bonusta kortille (hesen bonuskotille)
Mielenkiintoista! Nykyään bonuksia kertyy vain elintarvikkeista. Vaikka osassa Heseistä voit ostaa tupakkaa, lehtiä ja polttoaineita niistä ei kerry bonusta, paitsi polttonesteistä saa tietyissä tilanteissa alennusta.
Ja operaattorinahan on Sonera
Myös palveluoperaattorina?
Karhu ('!')
28.07.03, 14:03
- Hei! Mitäs sulle sais olla?
- Mä ottaisin isot ranskalaiset, hampurilaisen, ison kokiksen ja matkapuhelinliittymän
- Okei. Otatko muuta?
- Ei kiitos, kyllä tässä on kaikki
:)
Otatko mukaan vai puhutko täällä?
Puhun täällä ;)
Ei hemmetti... vois ny hesekin vähän rajoittaa, muutaman vuoden päästä ku sinne menee ja pyytää juustoaterian niin ne sanoo että ei me enää niitä myydä, mutta saisiko olla liittymä, salaattikastiketta, kännykkä, öljynvaihto...
Karhu ('!')
28.07.03, 16:44
Kohta ei voi mennä Heseen enää kun tyrkytetään vaan liittymiä, kohta ne liittymät seisoo siellä lämpölamppujen alla prkl...
Kohta ei voi mennä Heseen enää kun tyrkytetään vaan liittymiä, kohta ne liittymät seisoo siellä lämpölamppujen alla prkl...
Sitten pitää siirtyä mäkkäriin :). Paremmat sapuskat siellä on muutenkin (mielestäni). Kunnes ne rupeavat kauppaamaan siellä McLiittymää. Osta Big Mac niin saat ilmaiseksi 10e arvosta puheaikaa omaan McLiittymääsi :)
Puhun täällä ;)
LOL *reps*
mitähän tostakin mahtaa tulla ;)
Mitenkähän toi liittymän myynti toteutus..
Voi hampurilaista jonottavat hermostua jos tiskillä aletaan vääntämään liittymä sopparia.
Olisko joku nettipääte myymälöihin.. missä voi vääntää itelleen liittymän.
Mitenkähän toi liittymän myynti toteutus..
Voi hampurilaista jonottavat hermostua jos tiskillä aletaan vääntämään liittymä sopparia.
Olisko joku nettipääte myymälöihin.. missä voi vääntää itelleen liittymän.
Tämähän on aivan sama juttu kuin ärrän liittymän myynti, en sitten tiedä miten se siellä on alkanut sujua mutta luulis ettei hesellä mitää ongelmaa tule... jos tuo liittymä edes tulee..
Joo kuulin saman huhun eri taholta...eli kyllä Hese on tulossa. itsellä oli joskus Kiss FM liittymä hetken, mutta se ei oikein vakuuttanut. Siinä oli halvat tekstiviestit mikä houkutteli joskus, mutta asiakaspalvelu yms ihan surkeaa.
Joo kuulin saman huhun eri taholta...eli kyllä Hese on tulossa. itsellä oli joskus Kiss FM liittymä hetken, mutta se ei oikein vakuuttanut. Siinä oli halvat tekstiviestit mikä houkutteli joskus, mutta asiakaspalvelu yms ihan surkeaa.
Kissi on ilmeisesti hävinny kokonaan?
Olen taas kuullut huhun, että Jippii jotenkin mukana toiminnassa, tiedä sitten...
Eiköhän sen liittymä ole kuollut jo. Ei löydy mitään tietoa liittymästä mikä olisi päivitetty vuoden sisällä ja sen asiakaspalvelunumerokaan ei toimi, joten tämä hieman viittaa siihen.
Tuo hese kyllä kuulostaa sellaiselta liittymältä jonka voisi ottaakkin kolmos liittymäksi... riippuu nyt tulevaisuudesta, voi tulla tarjouksia tyyliin avaa liittymä saat 10e:n lahjakortin
Eiköhän sen liittymä ole kuollut jo. Ei löydy mitään tietoa liittymästä mikä olisi päivitetty vuoden sisällä ja sen asiakaspalvelunumerokaan ei toimi, joten tämä hieman viittaa siihen.
Käyttäjille on luultavasti tarjottu mahdollisuutta jatkaa Soneran asiakkaana samalla numerolla tai sitten tarjottu maksutonta uuden liittymän avaamista (+mahd. muita etuja).
Pystyykö joku KISS FM -liittymän käyttäjä varmistamaan?
Hesen liittymä vaikuttaa muuten hyvin mielenkiintoiselta idealta, esim. jos puheluista saa bonusta Heselle. Tai muita etuja kuten alennuksia tuotteista. Harmi vaan että on väärän ketjun lanseeraama. Hesessä tulee käytyä vaan äärimmäisessä hädässä (= ei muita hampurilaispaikkoja lähellä).
Ei tässä ole enää järkeä. Mutta tää on tätä nykypäivän maailmaa. Tuputetaan sitä mikä menee kaupaksi.
Heseliittymä on todellakin tulossa. Sain vahvistuksen ihan omistajilta, kun kyselin asiaa. Tietoa liittymästä pitäisi ilmestyä televisioon ja Heseille lähiaikoina. Itse veikkaisin aikalähelle koulun alkua. Mikä hauskinta niin kyseinen henkilö ei osannut sanoa kuka on verkko-operaattori ja kuka palveluoperaattori tässä hommassa. Kuitenkin sen osasivat kertoa että bonusta kertyy. Saunalahteen kytkökset voivat olla mahdollisia sillä aikoinaan eräässä Hesen tarjouslehtisessä oli kuponki jolla sai edukkaasti jonkin aterian ja muutaman tunnin surffiaikaa. Tuo oli joskus 199X, jolloin vielä ISP:t laskutti minuuttiveloitusta puhelilaitosten lisäksi.
Nyt on turmion tielle lähdetty, jos hesessä tulee vierailtua vielä nykyistäkin enemmän :-)
Karu Jätkä
29.07.03, 13:56
Varmaan hampurilaiset voi sitten kohta maksaakin soittamalla ostaessa johonkin Hesen palvelunumeroon tai shopperiin. Ja tekstiviestitarjousta vilauttamalla saa isomman Cocan jne.
"piip-piip piip-piip yksi viesti saapunut"
"Olet juuri puhunut 10 eurolla, näyttämällä tämän viestin saat Hesburgerista ilmaisen hampurilaisen" ;)
Onhan hesellä ennenkin ollu tekstari tarjouksia, ainakin 2 kertaa, mutta enää niitä ei ole näkyny...
E. kuumuuden aiheiuttamat vihreet poistettu
Jos vielä jäi epäselväki, niin verkko on Soneran ja Kortit ainakin aluksi Saunalahden. Avausmaksu kokonaisuudessaan kortille bonukseksi ja työntekikäetuna kk-maksu ilmaiseksi puheajaksi.
Jos vielä jäi epäselväki, niin verkko on Soneran ja Kortit ainakin aluksi Saunalahden. Avausmaksu kokonaisuudessaan kortille bonukseksi ja työntekikäetuna kk-maksu ilmaiseksi puheajaksi.
Ookko nää Hesessä töissä?
Em mää oo, mun kaverit on nääs :)
Em mää oo, mun kaverit on nääs :)
Kysy siltä kaveriltas, koska noita liittymii alkaa saada ja miten? Utelias kun olen...
Nyt saa sitten näitä MAHTAVIA liittymiä HESELTÄ =D
(tai ainakin esitteen sai jo...)
Hinnoista:
avaus: 6e (saa takaisin 6e lahjakortin)
kk-maksu: 4e
Puhelut:
Saunalahteen&HESE-liittymään 0,08
muut operaattorit: 0,15
tekstiviestit kaikkiin 0,08
GPRS 0e kk-maksu, 1,5e/Mt
Liittymän voit tilata HESEN tiskiltä ja kortti auki seuraavana aamuna kertoo esite (ei tietenkään koske numeronsiirtoasiakkaita, heillä norm. 5pvää).
Liittymähän on (ilmeisesti) brändätty Saunalahti ja siis käyttää Soneran verkkoa.
Että tämmöstä, LOL ja huoh.
Saakohan noita joka hesestä? Hoitaakohan saunalahti noiden liittymien asiakaspalvelun? Tuskin ainakaan hesen työntekijät...
Onko soitonsiirrot ilmaisia? Jos on, niin ei hassumpi liittymä.. ;)
EDIT: Lisätään kuitenkin sellainen yleinen "syvä uuh" ko. liittymälle..
Hmm vois jopa vaihtaakin liittymän Heseen
Ei näy hesburgerin weppisivulla mitään. Taitaa olla salaisuus - tai sitten nuo sivut ovat taas niitä päivitetään 2 kertaa vuosikymmenessä sivuja.
joo ei löydy mistään mitään vaikka kirjautuisikin... onko heseissä mitään tietoa tuosta?
Pyörähdin siinä kahdessakin eri paikassa. Kummassakaan ei näkynyt. Kyselin toisessa paikassa ja kuulemma olivat jotain tietoa saaneet, mutta materiaalia ei ollut vielä saapunut. Jahka tiettävästi ensiviikon aikana toimittavat materiaalin toimipisteisiin.
Kyllähän tuo Hese täytyy hankkia kun voi Soneran verkossa puhua soitonsiirroilla kaikkialle 8 cent/min.
Kyllähän tuo Hese täytyy hankkia kun voi Soneran verkossa puhua soitonsiirroilla kaikkialle 8 cent/min.
Niin, heti pitää pilata kunnon liittymä kikkailulla. Oletko miettinyt, että se että tollainen on teknisesti mahdollista ei tee siitä laillista. Ennen HPY:n puhelinautomaateista sattoi soittaa panemalla avaimen tai kolikon mikrofoniin ja lyömällä sillä luurinpidikettä. Ei tämäkään ollut laillista. Operaattorin hinnastossa on mainittu hinta muihin operaattoreihin soittamiselle. Se, että pystyt teknisesti kikkailemaan puhelun halvemmalla ei oikeuta ko. kikkailua.
Tänään näin ensimmäisen mainoksen kadulla, ajoin fillarilla ohi, en lukenut tarkemmin. Saunalahdesta siinä oli jotain...
http://www.hesburger.fi
Siihen tulee ikkuna jossa kerrotaan liittymästä... olen juuri lukemassa sitä
Viimeseen asti toivoin ettei tuollaista liittymää tulisi, mutta pakko kai on uskoa.
Viimeseen asti toivoin ettei tuollaista liittymää tulisi, mutta pakko kai on uskoa.
Jaa..
Ei tuo enää kuulosta niin hyvältä kuin aluksi, veikkaisin tälle kissin kohtaloa... eihän tuo yksinkertaisesti voi menestyä... ainakaan ilman kovia tarjouksia joita tuskin tulee...
Ei tuo enää kuulosta niin hyvältä kuin aluksi, veikkaisin tälle kissin kohtaloa... eihän tuo yksinkertaisesti voi menestyä... ainakaan ilman kovia tarjouksia joita tuskin tulee...
Kerropa mikä liittymässä ei miellytä?
T: Panu.
Niin yksinkertainen asia kuin mielikuva, jotenkin tuo kuulostaa vain niin "halvalta", siis hesburgerista ostettu liittymä. Minä ainakin yhdistän sen välittömästi hesen muuhun yleiskuvaan (mainokset ym.).
Voihan se toimia, ja siitä tulla suosittu mutta en kuitenkaan usko että esim. omassa kaveripiirissäni kukaan tuota liittymää hankkii, tai ei sitä koskaan tiedä.
Hoitaako Saunalahti tuon Hese-liittymän laskutuksen ja asiakaspalvelun?
Kyllä.
Kyllä mä tuon "hese" liittymän noin periaatteessa voisin ottaa.
Jos lähtisi paljon tekstiviestejä niin todennäköisesti ottaisin tuon. Mun käytölle tosin SL Tasahinta tai Cubio2 olisivat järkevämpiä.
Ja mikäs Hesburgerissa on vikana, kyllä ne hesen hampat aina mäkkärin voittaa, mäkissä on mun mielestä kuivia ne hampaurilaiset. Lisäksi tuossa lähistöllä on hese ja mäkki ja vain hesessä on autokaista :)
Ei tuo enää kuulosta niin hyvältä kuin aluksi
Ööh mikä kuulosti niin hyvältä aluksi, mutta nyt ei enää?
Ihan ok liittymä tuo kai on. Halvemmat puhelut ainakin kun nyt Soneralla ja samalla saa aina bonusta hesen kortille, hesessä kun tulee vierailtua ihan mukavasti :/
Tuo ei kyllä ole paha hinta, itse asiassa taitaisi sitten olla jopa halvin markkinoilla oleva liittymä. Vähän sama juttu kuin aikaan Kiss FM:n littymällä taisi olla sisäiset puhelut jotain 59 penniä/min ja ilmaiset siirrot. Tosin se huono puoli, että saa sitten olla jatkuvasti siirtämässä, kun tollasta liittymää nyt kuitenkaan juuri kenelläkään tule olemaan ja Saunalahdenkin markkinaosuus on käytännössä olematon.
Oikeastaan tuossa liittymässä mättää vain yksi asia: Hesburger. Todella harvaa firmaa vastaan omat antipatiat ovat niin suuret kun Heseä, suoraan sanottuna koko lafka vi*uttaa välillä melkein yli kaiken. Ja sanomattakin selvää, että vain äärimmäisessä hätätilanteessa tulisi edes mieleen käydä Hesessä, oisinkohan edellisen 10 vuoden aikana kerran käynyt. Että tältä pohjalta. ;)
Ei tuo enää kuulosta niin hyvältä kuin aluksi
Ööh mikä kuulosti niin hyvältä aluksi, mutta nyt ei enää?
Ihan ok liittymä tuo kai on. Halvemmat puhelut ainakin kun nyt Soneralla ja samalla saa aina bonusta hesen kortille, hesessä kun tulee vierailtua ihan mukavasti :/
Noh odotin ehkä että olisi tullut jotain uutta mutta ehkä minulla oli turhan suuret odotukset...
Kuinka paljon ja miten bonuksia kertyy? Esim. jos puhelin lasku olisi 30e/kk? Tuleeko myös kk maksusta bonusta vai vain pelkästään puheluista ja tekstiviesteistä?
Kuinka paljon ja miten bonuksia kertyy? Esim. jos puhelin lasku olisi 30e/kk? Tuleeko myös kk maksusta bonusta vai vain pelkästään puheluista ja tekstiviesteistä?
Et viittinyt katsoa Hesburgerin sivuja?
Hesen Bonuskortilla bonusta seuraavasti:
Kuukaudessa käytetty summa 20–34,99 e, bonus 1 %
Kuukaudessa käytetty summa 35–84,99 e, bonus 2 %
Kuukaudessa käytetty summa väh. 85 e, bonus 3 %
Kyllä mä noi tiiän, aattelin, että tuleeko jotain muutoksia bonus järjestelmään nyt liittymien tullessa tuotevalikoimiin...
Heh olipa yksi virhekkin tuossa hinnaston lopussa olevassa vertailutaulukossa, kun väittivät että dna perusliittymän kk maksu on 9,92e/kk
Oikeasti se on 3,20e/kk. Lienee ihan inhimillinen virhe. Tuskin mikään tahallinen harhautus.
Oli siinä muitakin virheitä, ainakin Soneran hintojen kohdalla...
Kyllä mä tuon "hese" liittymän noin periaatteessa voisin ottaa.
Jos lähtisi paljon tekstiviestejä niin todennäköisesti ottaisin tuon. Mun käytölle tosin SL Tasahinta tai Cubio2 olisivat järkevämpiä.
Valitettavasti vielä toistaiseksi minulla on sama tilanne. Pitää kait vielä jatkaa kavereiden käännyttämistä Saunalahti/Hese -akselille. Toisaalsta Tasahinta on sinäällään turvallinen ei tarvitse kinata minkä operaattorin asiakkaana milloinkin kohde on ollut ongelma tilanteissa.
Kyllä.
Mitä maksaa soittaminen Saunalahden liittymästä Heseen? Onko se sama kuin Saunalahteen vai kuin muihin?
Kyllä.
Mitä maksaa soittaminen Saunalahden liittymästä Heseen? Onko se sama kuin Saunalahteen vai kuin muihin?
käyppä kattelees täältä: http://www.hesburger.fi/hese-liittyma/hese.html
Saman kuin kaikkiin muihinkin Saunalahden liittymiin.
Hei luin aamulla Oululaisesta Kaleva-lehdestä juttua ko. liittymästä. Ymmärsinkö oikein, että puhelut toiseen Hesen liittymään oisivat 0,08 € min?
Mulla on Hesen boonuskortti, kertyykö sinne niitä bonuksia, kun liittymää käyttää tarpeeksi?
Kertyy, hesen sivuilta näkyy tarkemmin miten ne bonukset niistä puheluista ja tekstiviesteistä oikein kertyvät..
kuullosti aivan kauhistuttavalta, mutta tuohan on oikeastaan hyvä vaihtoehto, jos ajattelee vain hintoja..
mun mielestä tollanen on tosi huono idea. ei pitäis sotkee kahta toisistaan poikkeevaa asiaa toisiinsa, ei missään tapauksessa
Hmm tuli mieleen, että jos perheen kaikki liittymät on hesen liittymiä niin kertyykö kaikista liittymistä bonusta samalle yhdelle kortille?
Nemesis-88
05.08.03, 22:09
Kympissä oli juttua tästä äskön.
On se hienoa tarjota tekstaripalveluita,, jotka eivät sivujen mukaan toimi Hesen omissa liittymissä. Onko tullut jo korjaus?
Tosta hinnastosta sai ainakin sen kuvan että GPRS on ilmainen!!!.
GPRS: avausmaksu 0 €, kuukausimaksu 0 € sis. 1Mt, riittäis wap käyttöön hyvinkin. toimiikohan hesen liittymässä Wap?.
riittäis wap käyttöön hyvinkin. toimiikohan hesen liittymässä Wap?.No jos internet yhteys on niin kyllä siinä silloin WAP toimii.
Ja siis kun kyseessä Saunalahden liittymä, niin varmaan löytyy ihan oma WAP APN yhdyskäytävineen.
Tosta hinnastosta sai ainakin sen kuvan että GPRS on ilmainen!!!.
GPRS: avausmaksu 0 €, kuukausimaksu 0 € sis. 1Mt, riittäis wap käyttöön hyvinkin. toimiikohan hesen liittymässä Wap?.
hesen (<- huomaa taas, että olen muutanut turkuun) sivuilla ainakin ilmoitettiin kuukausimaksuksi 4 e.
hesen (<- huomaa taas, että olen muutanut turkuun) sivuilla ainakin ilmoitettiin kuukausimaksuksi 4 e.
GPRS
GPRS avausmaksu 0 e
GPRS kuukausimaksu 0 e/kk
(sis. 1 Mt liikennettä)
GPRS lisäliikenne 1,50 e/1 Mt
(pienin laskutusyksikkö 1 kilotavu (kt),
1 Mt = 1024 Kt)
www.hesburger.fi (http://www.hesburger.fi/hese-liittyma/hinnasto.html)Koko liittymän kk maksu on toki 4e
riittäis wap käyttöön hyvinkin. toimiikohan hesen liittymässä Wap?.No jos internet yhteys on niin kyllä siinä silloin WAP toimii.
Ja siis kun kyseessä Saunalahden liittymä, niin varmaan löytyy ihan oma WAP APN yhdyskäytävineen.
Kävin sauniksen sivuilta katsomassa, saunis WAP/GPRS toimii Soneran WAP ja GPRS asetuksilla joten eiköhän hesekin niillä toimi.
Mainittakoon täälläkin että Hesen paperiversiossa ei ole mainintaa tuosta 1 megan ilmaisuudesta, vaan siitä saa sellaisen käsityksen että kaikki liikenne maksaa sen 1,5e/Mt. Ts. 0 euron kk -maksu GPRS -palvelussa ei sisällä liikennettä laisinkaan.
kuullosti aivan kauhistuttavalta, mutta tuohan on oikeastaan hyvä vaihtoehto, jos ajattelee vain hintoja..
Samaan tulokseen itsekin tulin :-)
Mutta toisaalta, mitäpä muuta noissa täytyy juuri miettiäkään?
Mainittakoon täälläkin että Hesen paperiversiossa ei ole mainintaa tuosta 1 megan ilmaisuudesta, vaan siitä saa sellaisen käsityksen että kaikki liikenne maksaa sen 1,5e/Mt. Ts. 0 euron kk -maksu GPRS -palvelussa ei sisällä liikennettä laisinkaan.
Hmh. Onko kukaan vielä kysellyt, kumpi tieto mahtaa sitten pitää paikkansa?
Tällä hetkellä näyttäis pikaisen excel-vertailun jälkeen, että toi Hesen liittymä olis mulle halvin. Saunalahden tivkor olis toinen, mikä olis jees, kun kommunikointi tapahtuu enempi tekstiviestein kuin soitellen...
Aika siistiä, en ole vastaan tällaisia brändiliittymiä ollenkaan, vaikka itse tuskin ottaisinkaan sellaista.
"Huomenta päivää, mitä saisi olla?"
"Minimega ateria fantalla + yksi hesen gsm-liittymä"
"pieni hetki, kas näin tekee yhteensä 8.90€"
Aika siistiä, en ole vastaan tällaisia brändiliittymiä ollenkaan, vaikka itse tuskin ottaisinkaan sellaista.
"Huomenta päivää, mitä saisi olla?"
"Minimega ateria fantalla + yksi hesen gsm-liittymä"
"pieni hetki, kas näin tekee yhteensä 8.90?"
Carolina olisi tarjouksessa :)
uh...
yks hyvä keksintö ois Plussa-liittymä tai YkkösBonus-liittymä (S-Etukorttiliittymä kuulostaa jo kinkyltä).
saa ehdottaa päättäville tahoille =)
uh...
yks hyvä keksintö ois Plussa-liittymä tai YkkösBonus-liittymä (S-Etukorttiliittymä kuulostaa jo kinkyltä).
Eikös plussaa ja/tai ykkösbonusta saa Soneran liittymällä ja S-Etukortilla saa bonusta Radiolinjalta.
Eikös plussaa ja/tai ykkösbonusta saa Soneran liittymällä ja S-Etukortilla saa bonusta Radiolinjalta.
Juu saa mut eikös olis hienoa et koko liittymä perustuisi bonuksiin... :)
uh...
dna:ltakin saa S-Etukortti-bonusta...
Ilmeisesti tuon s-ryhmän ja elannon (vai mikä se on) yhdistyminen näkyy niin että s-etukortti lopetetaan. joten saako sen jälkeen plussaa soneran liittymällä ja ykkösboonusta radiolinjalla vai mitenköhän se menee?
Ilmeisesti tuon s-ryhmän ja elannon (vai mikä se on) yhdistyminen näkyy niin että s-etukortti lopetetaan. joten saako sen jälkeen plussaa soneran liittymällä ja ykkösboonusta radiolinjalla vai mitenköhän se menee?
Tiettävästi vain HOK:n S -etukortti lopetetaan ja muilla S -etukorteilla saa vielä bonusta.
Tiettävästi vain HOK:n S -etukortti lopetetaan ja muilla S -etukorteilla saa vielä bonusta.
Ok, en ole seurailut suuremmin niin minulla ei ollut mitään varmaa tietoa...
Kuulin tossa joltain asikkaalta huhun, että hesburger maksais jonkun kymmentuhatta euroa korvausta esitteessä ollevassa, virheelisestä hinta tiedosta dna:lle.
Varmasti ihan mahdollista. Kyllähän toi on aika paha virhe, siis toi dna perusliittymän kk maksu olis 9,92e kun se oikeesti on 3,20.
Kuulin tossa joltain asikkaalta huhun, että hesburger maksais jonkun kymmentuhatta euroa korvausta esitteessä ollevassa, virheelisestä hinta tiedosta dna:lle.
Varmasti ihan mahdollista. Kyllähän toi on aika paha virhe, siis toi dna perusliittymän kk maksu olis 9,92e kun se oikeesti on 3,20.
No onhan tuo paha virhe, jopa niin paha että jokainen pystyy päättelemään sen virheeksi.
On noita virheitä muillekkin sattunut mutta ehkä niistäkin on maksettu korvausta, eipä tiiä..
No onhan tuo paha virhe, jopa niin paha että jokainen pystyy päättelemään sen virheeksi.
On noita virheitä muillekkin sattunut mutta ehkä niistäkin on maksettu korvausta, eipä tiiä..
No ei välttämättä kaikki tota tajua virheeksi.
Jos sä et tietäis dna hinnoista mitään, niin vois tota pitää ihan faktana.
Tuskinpa kymppitonnia maksavat. Halvemmaksi tulee painattaa uudet esitteet.
Eivät tosin ole vielä poistaneet tuota virhettä edes nettisivultaan.
No ei välttämättä kaikki tota tajua virheeksi.
Jos sä et tietäis dna hinnoista mitään, niin vois tota pitää ihan faktana.
Nojoo, ei kaikki tosiaan tiedä dna:n hintoja, mutta miksiköhän juuri tuo 9.92?
Nojoo, ei kaikki tosiaan tiedä dna:n hintoja, mutta miksiköhän juuri tuo 9.92?
Arvaus tapahtumista jossain mainostoimiston hämyisissä syövereissä, jossa kaksi heeboa tekevät ja tarkistavat taulukkoa:
-Mikä liittymä valitaan Soneralta?
-Classic
-Entä dna:lta?
-Perusliittymä?
-Radiolinjalta?
-Aina
-Sitten Soneran hinnat?
- Kaikkiin 16 senttiä
(tiedoksi lankaan ei ole laitettu hintaa)
-dna:lle
-Kahteen ekaaan 17 senttiä ja loppuihin 12 senttiä.
-Sitten Radiolinjalle
-kaikkiin 17 senttiä.
-Sitten tekstiviestit...
...
-Vielä kuukausimaksut Soneralle
-3,5
-Mikäs olikaan dna liittymän kk-maksu?
-...9,92?
- Radiolinjan
-3,33
Itse uskoisin että tavallaan molemmissa on hivenen syytä.
1) Tarkkaavaisuus on livennyt mainostoimistossa.
2) dna:lla on ollut hieman hankala liittymätyypin nimi.
kyllä se on totta että niitä hese liittymiäon saatavilla....
Ei kai ne nyt S-etukorttia lopeta. Mistä toi tieto on peräisin? Eikös se ole YkkösBonus-kortti joka poistuu tuosta kombinaatio-osuusliikkeestä ja jää vain Tradekan käyttöön? Elantohan käytännössä lakkaa olemasta, Elanto on sen jälkeen enää vain nimi keskusliikkeessä, HOK-Elanto. Maxit muutetaan Prismoiksi lukuunottamatta Hakaniemeä josta tulee Sokos-tavaratalo ja sen ruokapuoli muuttuu S-marketiksi, Elannon omistamat Siwat muuttuu Alepoiksi, Elannon Valintataloista tullee luultavasti S-marketteja, tosin osa Eltsun Siwoista ja Valtsuista kai lopetetaan tai siirretään Tradekalle ja niin Tradeka pääsee jälleen myös esim. Pk-seudulle toimimaan.
Lisäys: lainaus HOKin lehdistötiedotteesta 3.6.2003:
"S-Etukortin käyttö alkaa Elannon toimipaikoissa sitä mukaa kuin ne muutetaan uusin tunnuksin S-ryhmän
ketjuihin. Elannon ja Tradekan yhteistoimintasopimusten päättymisen yhteydessä Elannon Siwoista 46 ja
Valintataloista yksi siirtyvät Tradekalle. YkkösBonus-kortti käy edelleen kaikissa Elannon nykyisissä
toimipaikoissa vuoden 2004 loppuun asti.
Kun Elannon ja HOK:n sulautuminen on rekisteröity, niiden jäsenistä tulee ilman eri toimia Helsingin
Osuuskauppa Elannon jäseniä. HOK-Elannon jäsen saa automaattisesti S-Etukortin ja S-ryhmän kanta-asiakasjärjestelmän
tarjoamat edut."
Tiedotteen löytää tästä linkistä:
http://www.hok.fi/hok_sivut/tiedotteet/HOK_Elanto_030603.pdf
muut tiedotteet :
http://www.hok.fi/hok_sivut/hok/tiedotteet.html
jaahas, muistin sitten väärin. muistaakseni hesarissa olisi lukenut että s-kortti poistuu ja ykkösboonus säilyisi. Noh, asiat on sitten noin, eipä se mua haittaa...
jaahas, muistin sitten väärin. muistaakseni hesarissa olisi lukenut että s-kortti poistuu ja ykkösboonus säilyisi. Noh, asiat on sitten noin, eipä se mua haittaa...
Niin, no Hesarissa on varmaan virheitä ja on ollut ennenkin ja paljon. Tosiaankin, käytännössä tos käy kuluttajan kannalta niin että Elanto poistuu katukuvasta, YkkösBonus-korttia ei kai lopeteta, se vaan lakkaa vuoden 2004 jälkeen käymästä HOK-Elannon toimipaikoissa ja toimii sen jälkeen Tradekan paikoissa, siis Tradekahan on mukana tos Ykkösbonus-järjestelmässä. Kun toi HOK on kuitenkin osana S-keskusliikettä ja SOK:kin kortti myös, niin ei ne S-etukorttia voi lakkauttaa.
Joko on kellään Hesen liittymä ? Toimiko avaus niinkuin piti ? Vanhan numeron säilyttäjillehän tuo odotusaika on se sama kuin muillakin.
Hankin Hese-liittymän noin 1,5 viikkoa sitten, liittymä aukesi samana iltana. Mutta en ole vielä ottanut liittymää käyttöö, sillä odottelen että vanha numeroni kytkeytyy siihen. Laitoin liittymän numerosiirto-lomakkeen postiin viikko sitten, joten toivottavasti numero siirtyy lähi päivinä.
Hese-liittymässä on muuten kuukausimaksuton gprs, joka toimi tosi hyvin. Puhelut Hesejen välillä on 0,08 € ja muihin liittymiin 0,15 € ja tekstiviestit kaikkiin liittymiin 0,08 € ja kk-maksu 4 €. Puheluiden hinnat ovat kaikkina vuorokauden aikoina samat.
Hese-liittymässä on muuten kuukausimaksuton gprs, joka toimi tosi hyvin. Puhelut Hesejen välillä on 0,08 € ja muihin liittymiin 0,15 € ja tekstiviestit kaikkiin liittymiin 0,08 € ja kk-maksu 4 €. Puheluiden hinnat ovat kaikkina vuorokauden aikoina samat.
No mikäs tuon gprs:n hinta sitten on? Tuskin ilmainen?
Eiköhän se ole normaali Saunalahden GPRS-palvelu, avaus 0€, kk-maksu 0€ ja siirretty data 1,5€/MB.
Eiköhän se ole normaali Saunalahden GPRS-palvelu, avaus 0€, kk-maksu 0€ ja siirretty data 1,5€/MB.
Juuri näin. Ja minä kun ehdin kuvittelemaan että se olisi ollut edullinen.
Eikös eka MB ole tuossa ilmainen ja seuraavat 1,5€ kpl?
Näin minäkin asian olen käsittänyt
Eli kun minulla on tässä kuussa käytetty n. 25 mb tiedonsiirtoa, niin tuo maksaisi 24*1,5= 36 euroa. Eikö? Taidan pitää denan gprs-käytössä.
No itse olen hieman testaillut tuota palvelua, sekä WAP että Internet-asetukseilla ja ainakin oma.saunalahti.fi:n erittelyn mukaan minulta velotaan niistä testailuista 0,6 euroa.
Onko netissä jotain paikkaa josta tuon käsityksen voisi käydä tarkistamassa?
Onko netissä jotain paikkaa josta tuon käsityksen voisi käydä tarkistamassa?
Saunalahden sivuilla ei puhuta kuin tuosta 1,5 euroa hinnasta. Ja hesen sivuilla on sama tieto...
Mistäs tuollaisen olet saanut päähäs?
Saunalahden GPRS-hinnoittelu:
Avaus 5€
Kuukausimaksu 4,7€ (sis. 1Mt)
Lisäliikenne 2€/1Mt
Lähde: Saunalahden GSM-hinnat vihkonen (toimitettu allekirjoittaneelle pari viikkoa sitten)
Mistäs tuollaisen olet saanut päähäs?
Saunalahden GPRS-hinnoittelu:
Avaus 5€
Kuukausimaksu 4,7€ (sis. 1Mt)
Lisäliikenne 2€/1Mt
Lähde: Saunalahden GSM-hinnat vihkonen
Oliskohan sulla vanha vihkonen, nettisivut kertoo juuri tuosta 0€ kytkentä, 0€ kk-maksu ja 1,5€/mt
[Oliskohan sulla vanha vihkonen, nettisivut kertoo juuri tuosta 0€ kytkentä, 0€ kk-maksu ja 1,5€/mt
Prkl... :D
Hesellä ensimäinen Mt ilmainen, Saunalahdella ei
Hese:
GPRS avausmaksu 0 e
GPRS kuukausimaksu 0 e/kk
(sis. 1 Mt liikennettä)
GPRS lisäliikenne 1,50 e/1 Mt
(pienin laskutusyksikkö 1 kilotavu (kt),
1 Mt = 1024 Kt)
Saunalahti:
GPRS avausmaksu 0,00 €
GPRS kuukausimaksu 0,00 €/kk
GPRS-dataliikenne (pienin laskutusyksikkö 1 kilotavu (kt), 1 Mt = 1024 kt) 1,50 €/Mt
Pitääköhän tämä nyt paikkansa vai onko Hesen sivuilla (taas yksi) virhe?!? Panu?
Hankin Hese-liittymän noin 1,5 viikkoa sitten, liittymä aukesi samana iltana. Mutta en ole vielä ottanut liittymää käyttöö, sillä odottelen että vanha numeroni kytkeytyy siihen. Laitoin liittymän numerosiirto-lomakkeen postiin viikko sitten, joten toivottavasti numero siirtyy lähi päivinä.
?
Mikä kuvio toi on?
Liittymä aukee eka jollekkin uudelle numerolle, ja sit myöhemmin numero vaihtuukin siiretyksi numeroksi?
Tässäpä teillä on yhden päivän kokemuksella Hese-liittymän koekaniini :) Hyvin kuuluu - ainakin tähän mennessä on pelannu. Odotellaanpa ensimmäistä laskua ennen kuin sanon yhtään enempää.
Mikä kuvio toi on?
Liittymä aukee eka jollekkin uudelle numerolle, ja sit myöhemmin numero vaihtuukin siiretyksi numeroksi?
Juuri niin. Eli jos on jo ko. operaattorin liittymä tai sen aukaisee, niin liittymä toimii normaalisti. Kun numeronsiirto tehdään niin sitten se numero tuleekin siihen jo toimivaan liittymään. Saunalahdella tuon voi tehdä netissä, jos on jo saunalahti esim. kakkosliittymänä.
Televisiossa mainostettiin hese-liittymää. Siinä sanottiin, että se toimii Soneran verkossa ja on yhteistyössä Saunalahden kanssa (en tiedä mitä sillä tarkoitettiin).
Televisiossa mainostettiin hese-liittymää. Siinä sanottiin, että se toimii Soneran verkossa ja on yhteistyössä Saunalahden kanssa (en tiedä mitä sillä tarkoitettiin).
Tarkoittaa sitä, että esimerkiksi minulle tuli vain Saunalahden hinnastot ja yleiset sopimusehdot ym. paperit, vaikka Hese-liittymän tilasinkin. Minulla on siis periaatteessa Sauniksen liittymä, joka muiden lailla toimii Soneran verkossa.
Kaiken mahdollistaa siis Sonera ;))
Jaa, pistetäänkö sitten mahdolliset tekniset ongelmat ja toimimattomuudetkin sitten Soneran piikkiin? Sinun luvallasi? ;)
Jaa, pistetäänkö sitten mahdolliset tekniset ongelmat ja toimimattomuudetkin sitten Soneran piikkiin? Sinun luvallasi? ;)
Allekirjoittanut keksi tämän eli en noin kirjoittanut ;) Tarkoitin lähinnä kuuluvuutta.
Puhun täällä ;)
-saisiko olla ketsuppia liittymänne seuraksi?
-valitan, majoneesi ei kuulu perushintaan....
Mikä kuvio toi on?
Juuri niin. Eli jos on jo ko. operaattorin liittymä tai sen aukaisee, niin liittymä toimii normaalisti. Kun numeronsiirto tehdään niin sitten se numero tuleekin siihen jo toimivaan liittymään. Saunalahdella tuon voi tehdä netissä, jos on jo saunalahti esim. kakkosliittymänä.
Tämä olisi yleisestikin hyvä tapa tehdä asia. Voisi ensiksi rauhassa kokeilla liittymän kuuluvuutta ja vasta sitten, jos on tyytyväinen siirtää numero. Nythän jos liittymä ei sitten kuulukaan tarvittavissa paikoissa on aika pahassa pulassa.
Onko Hese-liittymä käytännössä Saunalahden liittymä omalla brändillä ja hinnastolla?
Onko Hese-liittymässä samat ominaisuudet kuin Saunalahdessakin? Mm ilmainen vastaaja, MMS aikanaan (nyt testissä), Soneran roaming (myös hinnasto).
Paljonko soitonsiirrot maksaa?
Mitkä tekstiviestipalvelut (esim zedin 16400) Hese-liittymässä toimivat? Samat kuin Saunalahdella tai Soneralla vai solmiiko Hese itse omat sopimuksensa?
Palvelut lienevät täysin samat kuin saunalla, vain hinnat ovat eri.
Palvelut lienevät täysin samat kuin saunalla, vain hinnat ovat eri.
Niin mulle tuli ainakin ihan Saunalahden yleiset säännöt, hinnastot ja muut lappuset eikä mitään mainintaa koko Hese-liittymästä kuin yhdessä sopimuspaperissa. Vähän outoa, mutta ei se nyt asiaa miksikään muuta. Hyvin kuuluu edelleen :)
Suomen Huippu
10.09.03, 14:25
Itse harkitsen nykyisen Soneran vaihtamista Saunalahteen/Hesburgeriin, kun 90eur puheaika loppuu ensi vuoden alussa.
Hesen GPRS-hinnoittelu on sama 1,50eur/Mt, kuin Saunalahdellakin, mutta Hese tarjoaa yhden megatavun per kuukausi ilmaiseksi. Tämän kun huomasin, alkoi tuo Hese-liittymä kiinnostamaan toden teolla.
Tekstiviestithän Hesellä ovat sentin halvempia kuin Saunalahden Tasahinnassa. Puhelut ovat sentin kalliimpia, tosin Hesen ja Saunalahden liittymiin erittäin halpoja. Saunalahdellahan on se Tasahinta omiinkin liittymiin.
Mitä muuten puhelimen näytöllä lukee tolla Hese-liittymällä? Saunalahti tai Jippii vai Hesburger tms?
Onko Hese-liittymä käytännössä Saunalahden liittymä omalla brändillä ja hinnastolla?
kyllä.
Onko Hese-liittymässä samat ominaisuudet kuin Saunalahdessakin? Mm ilmainen vastaaja, MMS aikanaan (nyt testissä), Soneran roaming (myös hinnasto).
kyllä
Mitkä tekstiviestipalvelut (esim zedin 16400) Hese-liittymässä toimivat? Samat kuin Saunalahdella tai Soneralla vai solmiiko Hese itse omat sopimuksensa?
Samat kuin Saunalahdella - palvelutarjoajien määrä kasvaa koko ajan.
Mitä muuten puhelimen näytöllä lukee tolla Hese-liittymällä? Saunalahti tai Jippii vai Hesburger tms?
Eipä ole Heseä käytössä mutta omassa Sauniksen liittymässä puhelimen näytöllä lukee Jippii joten luulisin että sama koskee myös Heseä, korjailkaa joku jos tietoni on väärä. Hesehän on loppujen lopuksi vain eräs myyntikanava, Heseä ei pidä missään tapauksessa ainakaan kutsua operaattoriksi. Muistanette varmaan Kiss FM-liittymät ja Stockman dial-liittymät? :)
Eipä ole Heseä käytössä mutta omassa Sauniksen liittymässä puhelimen näytöllä lukee Jippii joten luulisin että sama koskee myös Heseä, korjailkaa joku jos tietoni on väärä.
Mun näytöllä lukee Saunalahti, tivkor käytössä. Olettaisin, että heseliittymässäkin lukee Saunalahti, tietoa ei kyllä ole.
Eipä ole Heseä käytössä mutta omassa Sauniksen liittymässä puhelimen näytöllä lukee Jippii joten luulisin että sama koskee myös Heseä, korjailkaa joku jos tietoni on väärä.
Mun näytöllä lukee Saunalahti, tivkor käytössä. Olettaisin, että heseliittymässäkin lukee Saunalahti, tietoa ei kyllä ole.
Mulla on sit kortti vanhempaa sarjaa vaikka onkin tänä vuonna liittymä avattu...itse kortin päälläkin on Jippiin logo, hinnastoissa ym. lukee kyllä Saunalahti.
Kuinka vanha sun liittymäs on?
Aika tarkkaan kuukausi sitten sain sim-kortin kouraan.
Aika tarkkaan kuukausi sitten sain sim-kortin kouraan.
No ilmankos, mulla on muutamia kuukausia vanha liittymä niin siks siinä lukee vielä Jippii, eivät ehtineet siihen nimenmuutokseen mukaan.
No ilmankos, mulla on muutamia kuukausia vanha liittymä niin siks siinä lukee vielä Jippii, eivät ehtineet siihen nimenmuutokseen mukaan.
Käsittääkseni käyttivät vain vanhat kortit loppuun.
Käsittääkseni käyttivät vain vanhat kortit loppuun.
Sitä juuri tarkoitin. :)
Tässä puhelimessa lukee hetken ihan vaan Sonera. Jippiistäkin joku muistikiva - en kyllä muista nyt varmaksi, mutta mahdollisesti vaihtui siihen sekunnin päästä Soneran jälkeen... (ja nyt on logo eli ei lue mitään).
Siis Hese-liittymä on käytössä :)
Tässä puhelimessa lukee hetken ihan vaan Sonera. Jippiistäkin joku muistikiva - en kyllä muista nyt varmaksi, mutta mahdollisesti vaihtui siihen sekunnin päästä Soneran jälkeen... (ja nyt on logo eli ei lue mitään).
Siis Hese-liittymä on käytössä :)
Niin, se Sonera lukee sen vuoksi kun Saunis käyttää Soneran verkkoa. Teksti muuttuu hetken päästä Jippiiksi tai Saunalahdeksi. Sulla siis ei lue mitään Hesen kortilla(ko)??
Oikein vanhalla puhelimella (kuten oma G500:ni) taitaa Saunalahden liittymä tuoda näytölle tekstin Tele. ;)
Oikein vanhalla puhelimella (kuten oma G500:ni) taitaa Saunalahden liittymä tuoda näytölle tekstin Tele. ;)
Huh huh... :D
Suomen Huippu
11.09.03, 22:33
Joo niin meilläkin Soneran liittymällä joku Ericsson GH377 :D
Oliskohan vuodelta 1995-1996.
Silloinhan se teksti vielä piti paikkansakin. Muistan kun GSM Utsjoelle tuli... mutta se on toinen juttu se.
Niin, se Sonera lukee sen vuoksi kun Saunis käyttää Soneran verkkoa. Teksti muuttuu hetken päästä Jippiiksi tai Saunalahdeksi. Sulla siis ei lue mitään Hesen kortilla(ko)??
Hesen kortilla ilman logoa on ensin Sonera, sitten Jippii. Mutta logon kanssa ei tietenkään mitään.
Hesen kortilla ilman logoa on ensin Sonera, sitten Jippii. Mutta logon kanssa ei tietenkään mitään.
Hmm mun Hese liittymän nimi on kyl iha saunalahti ja se tulee heti näkyvii.. ja hyvin pyyhkii, ei mitää ongelmii, laskun loppusumma vaan on yli puolet pienempi ku enne... joten en ole hetkeäkää katunu että dnasta vaihdoin.. vielä ku joutuu noita dnan vanhoja laskuja odottelemaan.. tana.
Nyt myös yritysliittymä: http://www.hesburger.fi/heseyritysliittyma.phtml
Miten toi eroaa normaalista? Itse näin vain, että avausmaksua ei ollut.
On muuten hassua ilmoittaa hinnastossa
Puhelut ulkomaille
mpm + ulkomaanpuhelumaksu
Eikä hinnaston juuri pitäisi kertoa, mitä se maksaa, eikä käyttää termejä kuten "mpm" . Siis 15 c/min + ulkomaanpuhelumaksu. Ulkomaanpuheluoperaattori sitten käyttää termiä mpm, koska hän ei tiedä mitä se on.
Miten toi eroaa normaalista?
Hyvä kysymys. En kyllä erityisen pitkälle edes tutustunut...
Pitääköhän tämä nyt paikkansa vai onko Hesen sivuilla (taas yksi) virhe?!? Panu?
Vaikkei Panu ole vastannut, niin vastataan nyt sitten itse:
Hesen sivuilla oli näemmä (tahaton??!) virhe ja Hesen gprs:ään ei kuulu ilmaista ensimmäistä megatavua. Tai ainakaan siellä hinnastossa ei siitä enää mainita halaistua sanaa. Ts. sama gprs-hinnoittelu kuin Saunalahdella muutenkin.
...mitäs minä epäilin...
Ilmaiset puhelut Heseltä?
http://www.hesburger.fi/kilpailu/nettipuhelu/
Ilmaiset puhelut Heseltä?
http://www.hesburger.fi/kilpailu/nettipuhelu/
Eipäs mennä ihan liian pitkälle ettei toiminnan kannatavuus mene :)).
"Hesburger ryhtyy puhelinoperaattoriksi"
Noin kirjoittaa Kauppalehti tänään mutta ilmaisilla
nettisivuilla ei näy enempää. Onko jollain lehteä käsillä?
Tuolta löytyy:
http://www.suomenpuhelin.com/main.php?page=voipcalls
Tuolta löytyy:
http://www.suomenpuhelin.com/main.php?page=voipcalls
Puhelut 5 - 16,5 snt/min kun
gsm-pakettiliittymillä 3,58 snt/min
Kuusysiliittymässäkin kk-maksu
paljon pienempi ja puhelut vain 6,9 snt/min
Eli tuo sopii ihmisille joilla on laajakaista muttei kännykkää ;)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.