View Full Version : moniko vaihtanut jo operaattoria?
siis moniko foorumin käyttäjistä on jo vaihtanut liittymäänsä pitäen edellisen numeronsa??
en ole itse vaihtanut, mutta kavereista ainakin viisi on jo vaihtanut...
sonera -> saunalahti
sonera -> radiolinja
sonera -> cubio
näihin ovat vaihtaneet
Odotan ensi viikkoon ja kunnon tarjouskilpailun alkuun. Sitten otan ylihelpon Telia numeron käyttöön.. ja jätän Soneran.
Vaihdan lähiaikoina luultavasti toisen liittymistäni Saunalahden tasahintaan. Tällä hetkellä se on vielä Classic duo.
Olen harkinnut dna:han vaihtamista (kakkosliittymä), mutta saa nyt nähdä jaksaako kikkailla...
ite en oo vaihtanu enkä tiiä kavereistakaan ketään...tosin en oo ollu jutuissakaan. kakkos liittymän aattelin vaihtaa mutta en jaksanu
vartoillaan vartoillaan,
täytyy kattoo uudestaan liittymää ens vuoden puolella kun soneran 90:n edut on käytetty..
Canis lupus
26.07.03, 21:34
Toinenkin Dna:n liittymä haudataan kun Gigantissa radiopuhelinten lisäksi tulee puheaikaa ja ilmainen liittymismaksu sekä kuukausimaksu joksikin aikaa.
Eli vähän vielä odotellaan ,että pahin vaihtohulina laantuu.
Eipä ole vielä tullut vaihdettua. Odottelen rauhassa alkuhulinan yli ja vaihdan sitten. Muutamat kavereista ovat kyllä jo vaihtaneet.
Laittakaa viesteihinne mistä vaihdetaan ja mihin niin saadaan pientä tilastonpoikasta...
Kaverini vaihtoi Sonera -> Cubio
Kaverini vaihtoi Sonera -> Cubio
itelläki oli mieles kakkos dna>cubio mutta tulin tulokseen että se tulee kalliimmaksi mulla joten en vaihtanukkaan
Yksi tuttuni on myös vaihtamassa DNA -> Sonera. On aikoinaan vaihtanut soneralta pois, mutta ei ole halunnut vielä vaihtaa takaisin ettei numero muutu taas. DNA on kuulemma ollut palvelussaan pettymys Soneraan verrattuna.
Yksi tuttuni on myös vaihtamassa DNA -> Sonera. On aikoinaan vaihtanut soneralta pois, mutta ei ole halunnut vielä vaihtaa takaisin ettei numero muutu taas. DNA on kuulemma ollut palvelussaan pettymys Soneraan verrattuna.
mul on aivan päin vastoin..mulla oli kaiken maailman ongelmii soneralla
Puskaradiosta oon kuullu kyllä kovasti että DNA:sta kannattaa pysyä erossa. Ei toimi laskutus eikä palvelutkaan. Soneralla ei oo nyt viime aikoina ollu muuta kun kerran se GPRS vähän aikaa pimeänä. Ei muuta vikaa nyt tuu yhtäkkiä mieleen. Soneraa oon käyttäny jo Tele ajoista lähtien.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että millasia ongelmia?
Canis lupus
26.07.03, 22:49
Laittakaa viesteihinne mistä vaihdetaan ja mihin niin saadaan pientä tilastonpoikasta...
Dna -> Rätinä
Puskaradiosta oon kuullu kyllä kovasti että DNA:sta kannattaa pysyä erossa. Ei toimi laskutus eikä palvelutkaan. Soneralla ei oo nyt viime aikoina ollu muuta kun kerran se GPRS vähän aikaa pimeänä. Ei muuta vikaa nyt tuu yhtäkkiä mieleen. Soneraa oon käyttäny jo Tele ajoista lähtien.
Kaikkea mitä puskaradiossa sanotaan ei kannata uskoa. Kannattaa suhtautua epäillen. Ongelmia, siis ihan todellisia ongelmia, on varmasti jokaisella operaattorilla, varmasti Dnallakin mutta on meitä tyytyväisiäkin asiakkaita joilla Dna on pelannut kaiken suhteen hyvin, tai jopa paremmin kuin hyvin. Itse olen törmännyt mm. sellaiseen tyyppiin joka ihan huvikseen vaan haukkuu Dnata. Uskot tai et. Kyseessä oli eräs provoilija eräässä nimeltä mainitsemattomassa foorumissa. Pahinta vaan on se, että kun joku provoilija laittaa liikkeelle jonkun paikkansapitämättömän huhun niin se leviää kuin kulovalkea, siihen ei välttämättä suhtauduta epäilyksellä vaan se otetaan tosissaan, se taas nakertaa luottamusta operaattoriin vaikka ei pitäisi. Siksi kannattaa suhtautua varauksella huhuihin. Täällä ei provoilu ole päässyt edes alkuun, kiitos siitä moderaattoreille ja pakolliselle rekisteröinnille jotka olis suotavia muihinkin foorumeihin netissä. Tämä vain tällainen sivukommentti noista puskaradion jutuista, osa ehkä totta, osa varmasti ei.
Sonerasta Saunalahteen (TivKOR) olen ollut menossa, mutta nyt on vielä puheaikatarjoukset osaksi käyttämättä, joten ne luultavasti ne tulee käytetyksi loppuun. Vaihdoin juuri kyllä yhden liittymistä classic duo> privat duo ja otin 90€ puheaikaa.
Lisäksi vertailin tuossa viime laskua Saunalahden hintoihin, niin Sonera tuli kyllä halvemmaksi ainakin näin kesäaikaan, kun on etusopimus ja alennettuja puheluhintoja ja vielä puheaikatarjoukset 10€/ kk. Sitten kun laskelma näyttää toisinpäin, niin on aika lähteä Soneralta.
Jotain uutta liittymää Soneralta odottaisin, jossa tekstarit olis halpoja tai jopa ilmaisia!!! Tuo remmijuttu ei jaksa innostaa, kyllä hinta pitäisi olla pysyvä ja viesti pitäisi voida lähettaa oikeaan numeroon normaalisti.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että millasia ongelmia?
no mulla oli soneran kanssa lähinnä just laskutus ongelmii...pari kertaa laskutettiin liian suuria summia ja pari kertaa jopa lähettivät vahingos jonkun toisen tyypin laskun mun nimelle :)
kuuluvuudessa ei oo ollu kummallakaan ongelmia.
dna:lla oli ekana vuonna mutta itekki ku kierrän joka kesä suomee ni oon huomannu selvän parannuksen vuosi vuodelta.
kyllä dna on paras liittymä joista mulla on kokemusta...tai no ei mulla itellä oo ku sonerasta ja dna:sta mtuta mutsilla on ollu rätinä ja parilla kaverilla on ollu myös saunalhati ja niihin oon verrannut.
tänä kesänä kävi kyllä tosi hassu juttukin kun tuolla kesätöissä niin siellä hallin sisällä dna:lla oli täydet palkit ja puhelut toimi moitteetta ku kaikilla työn tekijöillä oli joko sonera/rätinälinja niin niillä ei ollut kenttiä ennen ku meni ulos hallista nooh edellis viikoll sit kaikki oli vaihtanu dna:han ja oli tyytyväisiä ku töissäki toimi puhelimet :)
Joo ainahan jollekkin sattuu "flaksi" eikä ongelmia tuu. Oon kuullu Soneran ongelmistakin täällä lähialueella mutta ei mulla oo koskaan mitään ollu. Kuitenkin kun parilla kaverilla oli DNA ja toisella oli laskutukset aina sekaisin (aina oli laskussa liikaa minuutteja puheluissa ja oli kerran mm. veloitettu palveluista joita ei oltu koskaan käytetty/kytketty) ja toisella ei GPRS toiminu koskaan. Jotenkin antaa huonon kuvan kun ei valittamallakaan oo asiat parantunu.
Ainiin onhan mulla ongelmia kanssa, pitäisi toisesta liittymästä lähteä se 10e/kuukausi mutta huomasinkin että ei ollut lähtenyt mutta sensijaan oli hyvitetty 2 kuukauden kuukausi maksut(7e)??:)
Ei tuu varmaankaan vaihdettua liittymää. Oli kyllä harkinnassa että jos dna -> sonera, mutta taidan jättää vielä tältä kerralta. Saas nyt nähdä mitä tulevaisuudessa tullaan tekemään.
Ainiin onhan mulla ongelmia kanssa, pitäisi toisesta liittymästä lähteä se 10e/kuukausi mutta huomasinkin että ei ollut lähtenyt mutta sensijaan oli hyvitetty 2 kuukauden kuukausi maksut(7e)??:)
mikä liittymä? dna? se puheaika alkaa ens kuusta meinaan :)
Killeri_84
27.07.03, 01:28
piti vaihtaa toi dna pois ja sonera tuli tilalle=)
Puskaradiosta oon kuullu kyllä kovasti että DNA:sta kannattaa pysyä erossa. Ei toimi laskutus eikä palvelutkaan.
Ei tuohon mitään puskaradiota tarvita. Kattoo vaan tätäkin foorumia, niin varmaan puolet kaikista liittymäongelmista koskee Dna:ta, vaikka heidän markkinaosuus ole lähelläkään sitä. ;)
Killerwhale
27.07.03, 02:17
Olin tämän viikon tyttöystävän porukoilla maalla, tuli kuultua kaikenlaista juttua.. Pari kaveria levitti juttua kokemuksistaan dna:n kanssa, valittelivat kun ei ollut kuulunut. Näin epäluulo levisi muihinkin kanssaihmisiin. Näytin, että katsoppas, sinulla on 2 palkkia, minulla täydet koko ajan. Myöhemmin kävi ilmi, että kokeilut olivat rajoittuneet vuoteen 2001 pääsääntöisesti.. mielestäni oleellista tietoa. Onhan tuohon verkkoon tehty jos jonkinlaista parannusta siitä lähtien. Dna kun tuli markkinoille kuitenkin vasta 2001 alussa, se on otettava huomioon.
Mutta asiaan, tilastoa, torstaina ja perjantaina tein ohimennen 13 numeronsiirtoliittymää, joista noin puolet ja puolet Radiolinjaa ja Soneraa.
Itselläni on DNA ja toiminut suht. moitteettomasti
Muutamia ongelmia kuitenkin tullut vastaan:
-kun kytkin päälle grps palvelun tekstiviestinä, ei palvelu auennut. Soitin neljän päivän aikana viisi kertaa asiakaspalvelunn ja pyysin tarkistamaan missä vika. Aina luvattiin että palvelu on päällä hetken kuluttua, viimeinen soitto ainoastaan tuotti tuloksen.
-joskus Turussa puhellessani on verkko ollut varattu eikä ole pystynyt soittamaan. Kerran puhelu jopa katkesi kesken kaiken ja tuli ilmoitus verkko varattu.
Laskutus ym. on toiminut ihan moitteetta. Luulen että suurin osa ns. kuuluvuusongelmista joista juttuja kiertää johtuu matkapuhelimesta. Itse olen ainakin huomannut että eri puhelimia käytettäessä tämä kuuluvuuskin on erilainen, jos ottaa jonkin uuden puhelimen niin palkit saattaa hyvinkin heitellä, mutta jos kokeilee jollain 5 v. vanhalla nokian tiiliskivellä niin palkkit pysyy täysillä lähes koko ajan.
Minun on erittäin hankala päättää mille operaattorille vaihtaisin ja harkinassa on myös, tarvitsenko omaa liittymää enää ollenkaan.
Haen liittymältäni sitä vaihtoehtoa, että omaan verkkoon soittaminen olisi etenkin iltaisin ja viikonloppuisin edullista. Myös puhelut muihin verkkoihin pitäisi olla sopuhintaisia.
Dna tulee lähinnä mieleen, sillä tuttavilla on paljon dna:ta ja teliaa. Dna:n etuna on lähipiiri, joka on kätevämpi heimoon ja kotisoittoon verrattuna. En voi kuitenkaan suoraan siirtyä telian liittymästä dna:han, joten se vähän hankaloittaa. Myös laskutuksen sekoilut ja asiakaspalvelun laatu hirvittää.
Toinen vaihtoehto olisi Soneran Privat Duo. Sonera antaa hyviä etuja vanhoille asiakkailleen ja soitto iltaisin ja viikonloppuisin maksaa mihin tahansa 0,13cent/min.
Radiolinjan liittymistä ei mikään oikeastaan sovi hyvin minulle. Myös etuohjelma on mielestäni surkea esim. etusopimukseen verrattuna. Kaveripiiristä taitaa löytyä vähiten rällää.
Odottelen Tele2:sen tulemista markkinoille ja seuraan tuleeko heiltä kampanjoita. Yksi tärkeä asia on saada liittymään myös uudisasiakas etu.
Myös tiettyjen palveluiden, kuten GPRS on liittymässäni sopuhintaan toimittava. Haen lähinnä sellaista GPRS perusominaisuutta.
Saunalahti on poissuljettu, koska heillä ei ole kampanjoita. Cubio ja Globetel ovat piskuisia, jotka eivät tule lyömään itseään läpi.
mikä liittymä? dna? se puheaika alkaa ens kuusta meinaan :)
Eiku sonera, ja tietääkseni sillä ei ole välikuukausia?
Kävin lauantaina vaihtamassa DNA:n Radiolinjaan + GPRS Primetime. Mukana tuli 90 €puheaikaa, vuoden ilmaiset puhelut yhteen Radiolinjan numeroon, SOK:n 50€ lahjakortti. Tampereen Markantalosta hain ja vaihtoehtona tuolle lahjakortille olisi ollut myös DVD-soitin. Molemmat sekä lahjakortti että Dvd-soitin on hyödynettävissä joulukuussa. Kannatti ajaa 300km. Heh, onneks oli muutaki asiaa Tampereelle..
Canis lupus
28.07.03, 15:31
Nyt on Dna tässä perheessä historiaa.
Sais vaan loppulaskut niin voisi unohtaa koko pas**n.
Ammattilainen
28.07.03, 15:33
Onneksi olkoon... ;)
Onneksi olkoon... ;)
mä en kyl vieläkään oo tajunnu että mikä siin on niin huonoo ku mä en tunne ketään kenellä ois ollu minkään näköisiä ongelmia (paitti tääl kaikki haukkuu) ja mä tunnen noin ~50 tyyppii kenel on dna
Sonera on ja ei ole tarvetta vaihtaa.
Ei ole tarvetta vaihtaa. Olen ollut DNA:n asiakas jo reilusti yli 2 vuotta ja ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Kuuluvuus on monessakin paikassa ollut parempi, jos vertaa kavereiden liittymiin esim. Sonerat ja Rätinälinjat. Nyt onkin monet kaverit vaihtaneet pikkuhiljaa DNA:han.
Aika vaikee kuvitella, et DNA:ssa vois olla niin paljon ongelmia kun täällä monet väittää..
Ei ole tarvetta vaihtaa. Olen ollut DNA:n asiakas jo reilusti yli 2 vuotta ja ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Kuuluvuus on monessakin paikassa ollut parempi, jos vertaa kavereiden liittymiin esim. Sonerat ja Rätinälinjat.
Rohkenen epaille. Soneran ja Radiolinjan verkoissa toki voi olla valilla ruuhkaista, mutta kylla kuuluvuus muuten on vahintaakin vastaava kuin DNA:lla.
Tata tuskin kiistaa edes DNA.
Tänään vaihdoin netin kautta DNA -> Saunalahti Tasahinta.
Vaihdoin kakkosliittymäni sonerasta radiolinjaan, kun sain aika hyvän puheaikatarjouksen.
Ei ole tarvetta vaihtaa. Olen ollut DNA:n asiakas jo reilusti yli 2 vuotta ja ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Kuuluvuus on monessakin paikassa ollut parempi, jos vertaa kavereiden liittymiin esim. Sonerat ja Rätinälinjat.
Rohkenen epaille. Soneran ja Radiolinjan verkoissa toki voi olla valilla ruuhkaista, mutta kylla kuuluvuus muuten on vahintaakin vastaava kuin DNA:lla.
Tata tuskin kiistaa edes DNA.
itse asiassa minäkin olen huomannut että monessa paikkaa dna kuuluu paremmin kuin sonera ja rl toki on aivan päin vastoinkin.
Ammattilainen
28.07.03, 22:14
Noissa kuuluvuuksissa on tosiaan paikallisia eroja. Toisessa paikassa voi olla toisella operaattorilla parempi kuuluvuus, toisessa taas toisella. Esimerkiksi Lapissa on nykyään paikkoja, joissa Radiolinja kuuluu kaikkein parhaiten, paremmin kuin Sonera, vaikka aiemmin asia oli päinvastoin. Samaten jotkut jaksavat ylistää Dna:ta, kun taas toisilla on siitä pelkästään negatiivisia kokemuksia..
Noissa kuuluvuuksissa on tosiaan paikallisia eroja. Toisessa paikassa voi olla toisella operaattorilla parempi kuuluvuus, toisessa taas toisella. Esimerkiksi Lapissa on nykyään paikkoja, joissa Radiolinja kuuluu kaikkein parhaiten, paremmin kuin Sonera, vaikka aiemmin asia oli päinvastoin. Samaten jotkut jaksavat ylistää Dna:ta, kun taas toisilla on siitä pelkästään negatiivisia kokemuksia..
musta tuntuu että toi on tuuripeliä että saako toimivan liittymän vai ei ;)
Lappalainen
28.07.03, 22:39
Ei ole vielä tarvinut vaihtaa kun ei ole kukan keksinyt tarjota sitä GPRS:ssää X E/kk/rajaton datamäärä 24/7.
Juuri tällähetkellä Soneran GPRS:ssä olisi tarvitsemani ominasuus(kuulema julkinen IP) ja voisi vaihtoa harkitakin, vaan kun ei kuulu meillä Sonera. Tolppia keskimäärin 1 tai ei yhtään. Radiolinjalla ja DNA:lla täydet tolpat.
DNA:n käyttökokemuksista vielä muutama sana...GPRS:n hinnoittelumuutokseen asti olin n.1,5 vuoden ajan suhteellisen tyytyväinen asiakas. Pääsääntöisesti kaikki toimi ihan kohtuullisesti, aspassa varsin mukavaa ja asiantuntevaa porukkaa, tosin jonotusajat hiukan turhan pitkiä. Haikein mielin luovuin, mutta kun ei enää vastannut se tärkein tuote tarkoitustaan :(
Eipä ole tullut tarvetta, Telia cityllä ja Radiolinja tandem kodilla pärjää ihan hyvin.
Sonera--->Saunalahti ja tyytyväinen olen...
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.