View Full Version : Mitä uutta odotatte nokian tuovan matkapuhelinmarkkinoille?
Mitä uutta odotatte nokian tuovan matkapuhelinmarkkinoille vuoden loppuun mennessä?
Jorma Ollila sanoi:
- Vuoden 2003 kuluessa aiomme vahvistaa tuote- ja teknologiajohtajuuttamme julkistamalla kaikkiaan ennätykselliset yli 35 uutta mallia.
Mitä uutta odotatte nokian tuovan matkapuhelinmarkkinoille vuoden loppuun mennessä?Niin sinänsä tuossa lainauksessa ei kai otettu kantaa montako tuodaan myyntiin.
Toki tuosta voi pohtia myös montako tulee GSM markkinoille ja esitelläänkö UMTS tuotteita.
Julkisuudesta poimittuna on kai lupailtu halpaa kamerakonetta, BT tukea on myös luvattu vahvistaa, samoin Communicaattori sarjaa on lupailtu, toinen asia koska Communicaattori sarjan koneita tulee myyntiin.
Jos EDGE verkkoja alkaa oikeasti jossain päin avatuuun, niin niihin tarvitaan ehdottomasti EDGE PCMCIA korttia, ei sillä pelkällä luurilla niin merkitystä.
Myös EDGE tuki on luvattu ensivuonna halppis malleja lukuunottamatta uusiin laitteisiin.
On myös annettu ymmärtää että uuden tyyppisiä laitteita olisi tulossa.
Mutta jos 35 mallia, jos niistä 10-12 euroopan markkinoille. 1-2 UMTS luuria, 0-2 kiinteätä tai muuten ei "kännykkää" niin jää siinä joka luokkaan silti 1-2 uutta konetta, kun vielä huomioidaan että 3100 ja 6600 on jo julkistettu. Tuskin pelkistä simpukka versioista on kyse.
Jonkinlaisena tekniikkafriikkinä ei kiinnosta jos ne ominaisuudet on ripoteltu 35 eri malliin...
Odotamme siis mielenkiinnolla meinaako Nokia vihdoin hemmotella vuosien tauon jälkeen myös sitä vaativinta kuluttajaryhmää.
Halpa kamerapuhelin on se mitä tarvitaan.
Ammattilainen
21.07.03, 18:27
Jonkinlaisena tekniikkafriikkinä ei kiinnosta jos ne ominaisuudet on ripoteltu 35 eri malliin...
Odotamme siis mielenkiinnolla meinaako Nokia vihdoin hemmotella vuosien tauon jälkeen myös sitä vaativinta kuluttajaryhmää.
Epäilen, että saadaan odottaa aika pitkään...
Nemesis-88
21.07.03, 22:26
Halpa kamerapuhelin on se mitä tarvitaan.Eikös 3650 ole aika halpa ainakin Puhelinkioskissa.
itse odotan megapixeliluokan kamerapuhelinta.
tai 300k kamerapuhelinta jossa on salama.
tosin aikomustakaan ei oo ostaa mut ois hyvä jos tulis markkinoille
uus kommu kameralla olis jotain.
Nokian etumatkaa lisäisi mukavasti uusi commu megapixeliluokan kameralla..
,mutta onko nokian etumatka hyvä asia??
Nemesis-88
21.07.03, 23:40
,mutta onko nokian etumatka hyvä asia??Miten niin ei olisi??
,mutta onko nokian etumatka hyvä asia??Miten niin ei olisi??
sama kai se on kuka siellä kärjessä on kuhan tekee sen hyvin ja tyylikkäästi
Nemesis-88
21.07.03, 23:43
sama kai se on kuka siellä kärjessä on kuhan tekee sen hyvin ja tyylikkäästiSamaa mieltä.
Taskuun mahtuva puhelin jossa on Bluetooth. Pienestä (kirjaimellisesti) meikäläisen sais tyytyväiseksi...
Nokian etumatkaa lisäisi mukavasti uusi commu megapixeliluokan kameralla..
,mutta onko nokian etumatka hyvä asia??
En nyt olisi niinkään varma, että takaako 1000 euron huippupuhelin etumatkaa, koska tuollaisen puhelimen kohderyhmä on kohtalaisen pieni. Halpa kamerapuhelin sen tekee, jos joku. Siinäkin vaikuttaa tietenkin muiden valmistajien julkaisut.
uus kommu kameralla olis jotain.
Eikohän se videokamera commu sieltä tule. Myyntiin ehkä ensikesäksi.
Itse odottelen ainakin sitä digi tv -kännyä, halpaa kamarapuhelinta ja megapixeliluokan kamerapuhelinta, kommunikaattoria en enää vaivaudu odottamaan, kun ei kuulemma ole korkealla prioriteetilla. Niin no hiukan odotan miten Nokia aikoo erottua simpukka-mallien markkinoilla...
EDIT: mahtaako Nokia julkaista mitään ennen marraskuuta tai koska NMIC 2003 onkaan (jos on)?
Itse odottelen ainakin sitä digi tv -kännyä,.Tuosta kokeilusta kertovissa jutuissa mainittiin että jos homma näyttää lupaavalta niin aikaisintaa muutaman vuoden päästä voisi näkyä markkinoilla.
julkistamalla kaikkiaan ennätykselliset yli 35 uutta mallia.15 niistä on luvattu kiinaan, missä Nokia uhoaa ohittavansa Motorolan markkinaosuudessa, Motorola lupaa julkistaa kiinaan 17 uutta mallia.
Toisaalta monissa tapauksissa puhelinten ulkonäössäkin on parannettavaa. Todella huomasin sen tänään, kun kävin tutkailemassa uusien Samsungien dummyjä. Tyylikäs ja pienikokoinen simpukka kameralla sekä symbianilla olisi se mihin Nokian kannattaisi mielestäni pyrkiä, tai ainakin itse ostaisin sellaisen, vaikka hinta olisi korkea.
En nyt olisi niinkään varma, että takaako 1000 euron huippupuhelin etumatkaa, koska tuollaisen puhelimen kohderyhmä on kohtalaisen pieni. Halpa kamerapuhelin sen tekee, jos joku. Siinäkin vaikuttaa tietenkin muiden valmistajien julkaisut.
totta. Itse tarkoitin etumatkalla lähinnä huippumallien myötä tulevaa teknistä etumatkaa muihin valmistajiin. Tällähetkellä SE P800 taitaa kuitenkin olla se kehittynein melko suuren volyymin matkapuhelin kotimaan markkinoilla ja euroopassa muutenkin. Tai no sehän on kuitenkin puhelin/pda yhdistelmä, kuten communicatoritkin. Sekään ei tosin ole täydellinen.
Nokia simpukka ilman ulkoista antennia. Se sais olla vielä V600 tasoa :)
Taskuun mahtuva puhelin jossa on Bluetooth. Pienestä (kirjaimellisesti) meikäläisen sais tyytyväiseksi...
Onhan Nokialla jo tällänen. 8910/8910i
Odottaisin niinkin yksinkertaista toimintoa kuin tekstin / numeroiden copy & paste. Jos oikein toiveita aletaan esittää, niin esim. 6310 "runkoon" tehty (=ihmisen kokoinen), "siistin" oloinen nyktekniikan luuri.
Odottaisin niinkin yksinkertaista toimintoa kuin tekstin / numeroiden copy & paste.
Niin tuliskohan tuo jo seuraavaan kommunikaattoriin :)
Niin tuliskohan tuo jo seuraavaan kommunikaattoriin :)Nyt meni vähän ohi? Copy Pastehan on nyt ollut pitkätajat Communicaattoreissa ja 7650:ssa jne.
Niin tuliskohan tuo jo seuraavaan kommunikaattoriin :)Nyt meni vähän ohi? Copy Pastehan on nyt ollut pitkätajat Communicaattoreissa ja 7650:ssa jne.
tosta ymmärsin että on jopa 3650:ssa? en mä vaan sellaista muista nähneeni :)
Joo, kyllä löytyy 7650:sta sekä 3650:sta. ABC/kynä -nappi pohjaan ja "maalaamaan" haluttava teksti, jonka jälkeen toiseen softanapeista tulee kopio-toiminto. Liittäminen samalla tavalla; ABC/kynä pohjaan ja softanappiin ilmestyy liitä.
Esa Vuolas
23.07.03, 11:04
Kyllä on, kun painaa sitä nappia jossa on kynän kuva pohjassa, ja nuolilla valitsee tekstin, niin saa copy-pastettua. Manuaalien lukeminen on suotavaa. :P
Kyllä on, kun painaa sitä nappia jossa on kynän kuva pohjassa, ja nuolilla valitsee tekstin, niin saa copy-pastettua. Manuaalien lukeminen on suotavaa. :P
en oo koskaan manuskoita lukenu, enkä lue....ja sen kyllä huomaa d:o)
jan ykyäänhän ei enää kyseistä luuria mulla ole
Esa Vuolas
23.07.03, 11:08
Ihan totta, en mäkään niitä lue, jos ei ole mitään pahaa ongelmaa. Mutta oli ihan pakko manuaalista kattoa, kun ihmettelin, että mikäs ihmeen nappi toi on, kun ei sillä näytä mitään virkaa olevan. :)
Ihan totta, en mäkään niitä lue, jos ei ole mitään pahaa ongelmaa. Mutta oli ihan pakko manuaalista kattoa, kun ihmettelin, että mikäs ihmeen nappi toi on, kun ei sillä näytä mitään virkaa olevan. :)
en mäkään siihen koskaan kajonnut :)
mitäs muuten veikkaatte siitä tulevasta kommusta joskus ku tulee ni onko kosketusnäyttö vai ei (toivottavasti ei)
jan ykyäänhän ei enää kyseistä luuria mulla oleNiin no kannattas ehkä perehtyä myynnissä olevien mallien oleellisiin ominaisuuksiin enemmän kuin siihen koska joku tulossa oleva tulee ja onko siinä jotai epäoleellista vai ei.
Ja tuolla napilla tehdään muutakin kuin maalataan.
Esa Vuolas
23.07.03, 11:16
Voisitko kertoa mitä muuta? Mä en ole ainakaan löytänyt sille mitään muuta käyttötarkoitusta.
niin esim tekstareita kirjoittaessa mutta mä en käytä ku kirjotan t9:llä hiukan omalla tekniikalla ni tota ei tartte
Voisitko kertoa mitä muuta? Mä en ole ainakaan löytänyt sille mitään muuta käyttötarkoitusta.Kun kirjoittaa jotain niin siitä tulee tekstinsyöttöön liittyvä valikko (monikielisille hyötyä), ja toki phjassa pitämällä tuo maalaus mahdollisuus, joka esim kuvia lähettäessä/poistaessa hyvä.
Maaliminen/copy/paste niitä harvoja asioita mitä hivenen hankala tehdä yhdellä kdellä.
Esa Vuolas
23.07.03, 11:28
Kun kirjoittaa jotain niin siitä tulee tekstinsyöttöön liittyvä valikko (monikielisille hyötyä), ja toki phjassa pitämällä tuo maalaus mahdollisuus, joka esim kuvia lähettäessä/poistaessa hyvä.
Maaliminen/copy/paste niitä harvoja asioita mitä hivenen hankala tehdä yhdellä kdellä.Kiitoksia, tuosta saataakin olla apua joskus tulevaisuudessa.
Joo. Tuossahan oli hymiö perässä;)
Mitä tulee ABC-nappiin ja 3650aan, en minäkään tiennyt että sillä voi copy pastettaa.. kun aikoinaan oli testikäytössä luuri. Valikon kyllä osasin avata. Hankalahan sillä oli viestejä muutenkin kirjottaa kun on kommareihin tottunu. Mut nytpä tiedän:)
Onhan Nokialla jo tällänen. 8910/8910i
No lisätään sitten toiveisiin 'normaalihintainen'. :) Näin muuten eilen puhelinkaupassa ekaa kertaa livenä 8910i:n. Näppärän näkönen peli kyllä.
mutta se lienee turha toivo. Jäämme odottamaan uutta ice boxia
tai jukeboxia.
jan ykyäänhän ei enää kyseistä luuria mulla oleNiin no kannattas ehkä perehtyä myynnissä olevien mallien oleellisiin ominaisuuksiin enemmän kuin siihen koska joku tulossa oleva tulee ja onko siinä jotai epäoleellista vai ei.
Eikös täällä ollu topicina just tulevien mallien ominaisuudet.. jos sovelias haluaa keskustella myynnissä olevista malleista ni eiköhän täällä löydy topiceja yllin kyllin siihenkin.. kun käytät hakua niin löydät =)
Toiminto joka löisi automaattisesti luurin korvaan valituille numeroille..
Tuosta tykkäisin kovati......
Riippuen puhelinmallistasi tietenkin, mutta monissa nokialaisissa (anteeksi tietämättömyyteni mahdollisuuksista muiden merkkien kohdalla, muistelen että olisi joissain merkeissä/malleissa mahdollista, mutta ei mitään muuta kuin mutua) voit asettaa nämä "valitut numerot" omaan soittajaryhmäänsä ja sitten määritellä "hälyttävät puhelut" kohdasta ettei tuon soittajaryhmän numerot hälytä...
Toiminto joka löisi automaattisesti luurin korvaan valituille numeroille..Varsin ymmärettävä toive, jos kuitenkin kiire ko ominaisuuden kanssa niin s60 koneisiin on saatavilla softa joka hoitaa tuon.
Tuli vaan mieleen, että miten te oikein hoidatte noita ihmissuhde/työasioita kun aina itketään noita automaattisia luurin korvaan lyöviä softia.
Sanokaa suoraan ku soittavat ens kerralla, että ette halua yhteydenottoja. Jos niitä tulee lisää, niin sanokaa häirikölle että ilmoitatte asian poliisille. Puheluiden pitäisi nyt loppua. Jos ei niin teette rikosilmoituksen häiriköinnistä ja varmasti loppuu.
Tuo copy-paste olis tosiaan hyvä.
BT pitää myös olla mun seuraavassa luurissa ja "hyväntuntuinen" näppis.
Lisäksi hyviä ominaisuuksia olisivat:
-näppäinlukon avaaminen pin-koodilla
-parannellut käyttöprofiilit eli esim. viestin merkkiäänen voisi valita ryhmittäin
HulluJussi
25.07.03, 22:51
Joo tämä toimintohan on erinomainen ja löytyi jo Ericssoneista ja tietenkin SE:n luureista. Eli kun väsää esim "koti" profiilia niin ottaa siihen sallituiksi soittajiksi vain ne ketkä haluaa päästää läpi ja muut menee suoraan vastaajaan, oletuksena että operaattori tukee tätä ja palvelu on aktivoitu (varattuna suora siirto vastaajaan -toiminto). Kuitenkin SE:n luurit näytävät kaikki puhelut jotka ovat yrittäneet soittaa joten voit tarkkailla ja sitten soittaa takas jos tuntuu siltä. Monesti ihmetys on ollut suuri kun olen jollekin soittanut ja toinen osapuoli on ihmetellyt että "sullahan oli luuri kiinni kun meni suoraan vastaajaan, miten voit tietää että olen yrittänyt sulle soittaa". Muistikuvieni mukaan olen jo joskus muutama vuosi sitten tätä Nokialle ehdottanut mutta ehkä se on vaikea asia kun jo Ericsson sen joskus keksi
Totta, tämäkin ominaisuus on T39:ssä. Lisäksi voisi kopioida tästä hyvästä mallista hyvän kuuluvuuden, ei tarvitse arvailla vastapuolen sanomisia, loistava kosteudenkesto,uskomaton akku,varsinkin teoakulla, läppä estää turhat soitot mm hätänumeroon,kuten uutisissa tänään valitettiin. Lisävarusteet mm irtonäppis, valolisukkeet jne. T39 voisi hyvin ottaa uudelleen tuotantoon.Kämmenmikron kaverina loistava. Ja mikä näyttö aurinkopaisteessa. Ilmankos käytettyä jonotetaan jopa kuukausia.
Ettei eksytä aiheesta liikaa niin topic siis kuuluu:
Mitä uutta odotatte nokian tuovan matkapuhelinmarkkinoille?
Esa Vuolas
28.07.03, 15:02
Mitä uutta odotatte nokian tuovan matkapuhelinmarkkinoille?
Itse odottelen uuden Commun julkaisua, edellisestä onkin jo "hetki"..
Itse odottelen uuden Commun julkaisua, edellisestä onkin jo "hetki"..
Toivo elää myös täällä :)
Toiminto joka löisi automaattisesti luurin korvaan valituille numeroille.
Tai monesti tarkennettuna niin, että puhelut katkaistaan silloin, kun numero on tuntematon, jolloin se merkitsee monille hyvin todennäköistä mainos-, myynti- tms. häirikkösoittoa.
S60-laitteissa Blacklist-ohjelma täyttää tarpeen kohtuullisesti: http://www.tietokone.fi/softa/tiedosto.asp?id=12848 .
t. tero
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.