View Full Version : GRPS 4+1 ja 3+1 käytännön ero?
Olen lukenut FAQ:n, mutta käytännön tilanteet kiinnostaisi. Huomaako GPRS-yhteydestä surffailukäytössä milloin mennään 3+1 tai 4+1 puhelimella? Nopeusmittarista tottakai, mutta onko ero oikeasti havaittava koska hidashan se linja on joka tapauksessa kiinteään verrattuna? Tähän asti olen tiputtanut listalta 3+1 laitteet armotta mutta silloin on mennyt jokunen muutoin kiinnostava.
Surffailessa eroa on vaikeampi huomata, surffailu nopeuteen vaikuttaa moni muukin asia.
Downloadatessa (esim www. sivun isompo kuva tai muu tiedosto) voi ero olla huomattava jos 4 aikajaksoa saadaan käyttöön ja sitä pystytään hyödyntää.
Surffaillessa ei ehkä huomaa niinkään, mutta ladatessa kyllä.
Näistä kuvista sen näkee selvästi:
http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee/gprs.htm
Nokian kuvasta puuttuu lukema, mutta se on siinä yllä. PV.
On myös muistettava että moni 3+1 tukee myös 2+2, jotkut 4+1 koneet tukee myös 3+2, muut vain yhtä ylöspäin.
Olen lukenut FAQ:n, mutta käytännön tilanteet kiinnostaisi. Huomaako GPRS-yhteydestä surffailukäytössä milloin mennään 3+1 tai 4+1 puhelimella? Nopeusmittarista tottakai, mutta onko ero oikeasti havaittava koska hidashan se linja on joka tapauksessa kiinteään verrattuna? Tähän asti olen tiputtanut listalta 3+1 laitteet armotta mutta silloin on mennyt jokunen muutoin kiinnostava.
no silloin kun käytin vielä dnaGPRSää niin omat kokemukset vuoden ajalta 3+1 puhelimella download oli luokkaa 3-3,5 ja 4+1 puhelimella 5-6 siis ihan ilman mitään downloadmanagereita.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.