View Full Version : me45 + psion revo plus
onko kellään tietoa mistä saisi asiantuntevaa opastusta revon tietoliikenne asetuksista.pitäisi yhdistää me45 ja revo plus niin että sillä voisi selailla www sivuja.olen asentanut opera ohjelman revoon mutta ongelmia riittää vielä ihan mukavasti.
No et turhaa viitsinyt yhtään kertoa minkälaisia ongelmia? Itse leikkinyt tuon Revon kanssa päivittäin nyt parin viikon ajan ja saanut sen toimimaan varin kivuttomasti 4 eri puhelimen kanssa.
Gprs-yhteyden toimintaan saanti vaatii laitteeseen MobileGPRSUpdaten. Muutenhan nuo yhteydet tehdään sitten eSetupin kautta. Kerroppa mikä sulla on ongelmana ja mimmoista yhteyttä olet tuohon ajatellut virittää niin koitetaan auttaa..
Kerro vaikka, miten tuo mob.gprs-update saadaan laitteeseen helpoiten. Onnistuuko yhteyden luominen sen jälkeen ongelmitta, erikoisjippoja? Itselläni on käytössä R+ ja 8310.
Itsellä oli myös N8310 ja Revo+. Helpoiten onnistuu kun käyt sen imuroimassa vaikka tuolta:
http://www.pison.de/downloads/MobileGPRSUpdate.sis
Asennat sen vaikka koneen kautta Revoosi ja sen jälkeen teet vielä resetin. Tämä jälkeen käyt tekemässä eSetupissa asetukset. Käytännössä mitään muuta ei tarvita kuin tuo numero *99# numeroksi(ainakin Soneralla) ja sen jälkeen yhteys jo toimiikin.
Lisäksi puhelimessa pitää olla toki apn-osoite laitettuna oikein.
Jos tulee ongelmaa niin kyseleppä lisää.
Joo.. no mä en ainakaan saanut yhteyttä "vieläkään" toimimaan, joten pieni lisäapu olisi tarpeen. Asensin tuon päivityksen ja asetukset ovat mielestäni oikein (?), mutta selain herjaa network problemia. Puhelin on ME45 ja liittymä DNA GPRS. Tuossa eSetupissa ihmetyttää kun ei pysty tekemään yhteyttä, jossa ei käytetä olenkaan salasanoja sun muita, joten laitoin siihen manually config. mutta yhteyden muodostuminen kyllä tökkää johonkin muuhun aikaisemmin. Onko modeemiasetuksissa joitain erityistä huomioitavaa? Nyt olen laittanut suunnilleen samat asetukset mitkä on myös PC:ssä.. Epäilyttää mahtaako infrapunayhteys tökkiä vai mikä on? Hermothan tässä menee kyseisten laitteiden kanssa..
Kokeiles laittaa käyttäjätunnukseksi ja salasanaksi ihan mitä vaan, ainaskin palmi vaati siihon jotain mitä vaan tekstiä, että alko gerpsi toimia.
akiro kyseli mitä ongelmia psionissa ja internettiin menossa ilmenee.olen mielestäni päässyt jo melko pitkälle mutta yhtään sivua ei vielä ole latautunut näytölle.olen tähän mennessä saanut asennettua psioniin tietoliikenne ohjelma operan sekä mobile gprs updaten.okei.psion kyllä yrittää ruveta lataamaan sivua. me45 soittaa mutta koskaan se ei saa yhteyttä palvelimeen. olisiko minulla väärä puhelinnumero asetettu psioniin.laitoin saman puhelinnumeron kuin mitä lankamikro käyttää.ainiin käytän dna:N liittymää.dna:n ohjeissa puhuttiin puhelinnumero *99#.mutta ei kovinkaan selvästi ilmoitettu mihin tämä kyseinen numero pitäisi asentaa.tietäisikö joku.että sellaisia ongelmia tällä kertaa. ps.ehkä jo jouluksi omaan langattomaan internettiin.
Kokeilin laittaa nuo tunnukset ja salasanat, mutta siitä ei näyttänyt olevan apua. Löysin Psionin sivuilta, jotkut vanhat ohjeetkin Siemensin ja Psionin yhdistämiseen, mutta niistäkään ei ollut apua.. Olen kokeillut varmaan kaikkia mahdollisia asetuksia, mutta mitkään eivät tunnu toimivan.. Alkaa pikkuhiljaa toivo menemään.. P.S Langattomasti netissä vuonna 2010
älähän menetä toivoasi temex. olen kuullut parilta palstalaiselta että näiden koneiden naittaminen onnistuu niin kyllä se siitä.niitä asetuksia näyttää olevan niin tuhottomasti että kyllä se vika sieltä täytyy löytyä.miten muuten sait esetuppiin internet servisen puhelinnumeroon laitettua *merkin.ymmärtääkseni siihen pitäisi laittaa*99#.mutta minä en ole saanut siihen edes tähtimerkkiä.eli mitä nappuloita painelen että kyseinen asia onnistuu
Konsultoidaanpas sitten kanssaeläjiä jos saisitte apua ongelmiinne :)
Elikkäs alkuperäisten ohjeiden mukaan siis olette asentaneet MobileGPRSUpdaten ja resetoineet laitteen (pitäs kuulua 2 piippausta).
Tässä laitetaan siis vain netti toimimaan GPRS:sän kautta, eli mailiasetukset jätetään tekemättä. Oletan, että olette tehneet internettiä varten puhelimeenne GPRS-asetukset(pelkät wap-asetukset eivät tietenkään riitä, osaan neuvoa nuo ainakin tuohon 8310:llaan).
Sen jälkeen Extras->eSetup
Oma eSetuppini on ainakin versiota 1.14, en tiedä onko se muuttunut päivityksessä.
Eli tekemään uutta yhteyttä ja ekana kysytään puhelinnumeroa.
Klikkaa Smart dialling-vaihtoehto pois ja kirjoita numerokohtaa: *99#
(tähden saa painamalla Shift+Help samaan aikaan).
username ja passwordiin voit laittaa vaikka: nakki/nakki. (ÄLÄ valitse manual loginia vaan jätä se tyhjäksi)
Kysytään login scriptiä ja siihen: No
Ip Address: Automatically assigned
Dns server: Automatically assigned
Name: nakki mato
email address: veijo@nak.com
pop3: nak.fi
Mailbox login details: Use my internet login details
Outgoing mail:nak.fi
Modem:Infrared mobile phone
Lopuksi nimi yhteydelle ja tehdään siitä default-yhteys.
Finish ja laite hetken noita tallentelee.
--
Puhelimesta infrapuna päälle, laitteesta infrapuna send, Opera käyntiin ja www.fi osoitepalkkiin.
Laite kysyy, että mitä yhteyttä käytetään ja kun tuosta äsken tehdystä tehtiin default niin pitäisi sen näkyä suoraan ja OK. Hetken päästä pitäisi puhelimessa lukea jotain gprs-yhteyden auki olemisesta ja Operan pitäisi lähteä hakemaan sivua. Näin ainakin minulla(tein nuo ohjeet ja samalla tein uuden yhteyden ja juuri nyt tuo tuota www.fi:n sivua availee).
Ericssonin puhelimilla kuulemma saattaa joutua tekemään IP ja DNS-asetukset käsin, mutta tästä ei ole minulla varmaa tietoa(pystynen tuonkin testaamaan ensi viikolla).
Toivottavasti tästä oli apua jollekkin ja lisää infoja saapi kysellä
laittelin nuo ilmoittamasi asetukset revoon mutta rupesi herjaamaan network not available.chek your control panel settings.eli asetuksissa lienee vieläkin parannettavaa.ihmettelen kyllä mitä vielä voisi olla.rupesin miettimään sitä mobile gprs ohjelman asentamista ja varsinkin sitä asennuksen jälkeen tehtävää resetointia.taisi jäädä tekemättä.nyt kylläkin näillä uusilla asetuksilla puhelin ei edes yrittänyt soittaa ulos.kun taas vanhoilla asetuksilla missä laitoin puhelinnumeroksi saman mikä on lankamikrossa me 45 yritti muutaman kerran hälyyttää mutta ei saanut vastausta serveriltä.yritän ehkä vielä asentaa sen gprs ohjelman uudestaan ja resetoida koneen sen jälkeen (tarkoitat varmaankin että lanka pc resetoidaan eli laitetaan pois ja uudestaan päälle) tässä on vaan se pirunmoinen propleema että viimeksi kun asensin gprsupdatea tein monta tuntia töitä ja lopulta se meni vahingossa.luultavasti taas sama tuntien räpeltäminen edessä.no ei siinä mikään auta.sormenpäät sinun on verillä ansaittava jokapäiväinen glopaali internet yhteytesi.
niin siis resetoinnilla tarkoitan toki Revon resetoimista...
joo ei se revon resetointi auttanut.alkaa loppuun eväät.control paneelin takaa löytyy ainakin kolme kohtaa mitkä voivat vaikuttaa dialing,internet,modems asetuksia oletko muuttanut niitä ????
Katselin nuo nyt läpi ja mielestäni niihin ei mitään muutoksia ole tullut. Mutta naputellaanpa tähän..
Dialling:
Location - Home ja sen jälkeen alla on +44-alkuinen numero
Tone Dialling - Tone time 6, Delay 4, Pause 32
Country - United Kingdom
Modems:
Current modem - Infrared mobile phone
Ja editistä löytyypi seuraavaa:
Modem:
Name - Infrared mobile phone
Speed - 115200
Connect via - Infrared
Fax Class - Auto
Options:
Loudspeaker - Never
vomule - quiet
pause - 4
Initialisation:
Init string - Atz
muut tyhjinä
Advanced:
Flow control - Hardware (RTS/CTS)
Terminal detect - tyhjänä
Carrier detect - valittuna
Modem type - Mobile
Internet:
Show connection dialog valittuna
If idle stay online for 20 minutes
Ja editistä sitten
Service:
name - matkistesti
connection type - dial-up
smart diallin - tyhjä
standard dial-up number - *99#
Account:
manual login - tyhjä
username - nakki
passwd - nakki
Addresses:
Get ip - valittuna
get dns - valittuna
Login:
use login - tyhjä
Advanced:
muut tyhjänä paitsi Allow plain text authentication valittuna
--
Tuossahan noi olisivatten. Sanohan vielä mikäs operaattori sulla oli käytössäsi? Ja sulla on varmaan gprs-palvelut oikein kytkettynä liittymääsi? Lisäksi tuli mieleeni tapaus, jossa kaveri puhui, että ericssonin puhelimella olisi dns-serverit pakko laittaa käsin, jotta yhteys toimii, mutta tämä on huhua. Voiskohan siemensissä olla sama homma?
käytössäni on dna liittymä ja gprs on päällä.noissa asetuksissa oli eroavaisuuksia aika paljonkin muuttelin ne samoiksi kuin sinulla.ei muuta muutosta paitsi psion ilmoittaa nyt could not open file.mitä tarkoitat dns-servereillä.
mitä tarkoitat dns-servereillä.
Dns-serveri muuttaa joku.kone.fi -nimen ip-numeroksi 123.456.789, joka tarvitaan, jotta kone löytyy. Jos dns-serveriä ei ole käytössä joudut jokaisen osoitteen laittamaan ip-numeron avulla itse.
Dns-serverin osoite yleensä gprs-yhteydessä annetaan automaattisesti vastapuolen (operaattorin) toimesta yhteyttä muodostettaessa.
syy tuskin löytyy ip osoitteesta.olen laittanut sen kuten muutkin asiaaan kuuluvat asetukset puhelimeen operaattorin ohjeiden mukaan.asentelin uudestaan psioniin mobilegprsu updatea. jostain ihmeestä psionin kuvaruudulla näkyy nyt kaksi ohjelmaa.mobile gprsupdate.sis sekä mobile gprsupdate.link.mitähän eroa näillä on ja jatko kysymys missä tämän mobile gprsupdate pitäisi näkyä psionissa.operahan haetaan käyttöön extras kuvakkeen takaa mutta mobilegprsupdate ei ole sijoittunut extras:sin taakse vaan se löytyy salkusta dokumenteista. ihmettelen miksi.
syy tuskin löytyy ip osoitteesta.olen laittanut sen kuten muutkin asiaaan kuuluvat asetukset puhelimeen operaattorin ohjeiden mukaan.Kyse on siis mitä ilmeisimmin siitä tuossa dns:ssä, että yleensä operaattori antaa automaattisesti dns:n osoitteen, mutta ilmeisesti se joskus joudutaan manuaalisesti asettamaan päätelaiteeseen. Edelläkin oli mainittu asetuksena "dns: automatically assigned", tähän kohtaan siis saattaa joutua laittamaan dns:n osoitteen.
Vai oliko sinulla juuri tämä dns:n ip laitettuna asetuksiin?
Mulla ei näy tuo MobileGPRSUpdate yhtään missään. Eli teitkö varmasti pöytäkoneeltasi sen asennuksen revolle, etkä vaan kopioinut sitä jonnekkin? Itsellänikään ei mitään sen enempää tuosta tapahtunut, mutta resetin jälkeen toimi GPRS-yhteys mitä se ei aiemmin tehnyt(aiemmin yhteys aukesi, mutta katkesi ennekuin dataa alkoi siirtyä).
Melkein suosittelen ottamaan yhteyttä operaattoriin suoraan, he osaavat varmasti antaa omat oikeat asetuksensa.
Ootko kokeillut, että toimiikos sulla dial-up-yhteydet tuon kanssa ollenkaan?
Ja toimiihan infrapuna varmasti(eli saat siirrettyä tekstiviestit ja muut revon ja puhelimen välillä?).
yritin siirtää revolta tekstiviestin puhelimeeni eihän sekään onnistunut ilmoitteli taas jostain ongelmasta mutta infrapuna toimii kyllä koska revo on joillain vanhoilla kokeilu asetuksilla ollut yhteydessä puhelimeen.muistaakseni annoin niihin asetuksiin lanka-pc internet puhelinnumeron.ainoastaan niillä asetuksilla olen päässyt jopa puhelimeen saakka mutta siihen sekin ilo loppui.mitä tarkoitat dial-apeilla.ville epäili vahvasti että dns-servereissä on vika.laittelin nekin revoon mutta ei pelittänyt.tosin yksi asia ihmetytti dna:n ip-osoite wap-asetuksilla on172.18.64.2 eli puhelimeen asennettavat.mutta gprs-yhteyteen internet asetuksille ilmoittavat ip-osoitteeksi "dynamic". mitähän meinaavat tuolla.
No toi vaikuttaisi melkein jo siltä, että sun infrapuna ei jostain syystä toimi oikein.
Se, että dna:n ip-osoite on dynamic tarkoittaa juurikin asetuksista kohtaa:
Addresses:
Get ip - valittuna
get dns - valittuna
elikkäs se hakee sekä ip:n, että dns-palvelimen osoitteet palveluntarjoajalta.
Tällä hetkellä kuitenkin näyttäs toi sun tilanne siltä, että puhelin ja Revo ei kommunikoi oikein, koska ilmeisesti kun yrität avata yhteyttä niin puhelimeen ei ilmesty mitään tietoa gprs-yhteyden avaamisesta.
Voithan sä vaikka koettaa laittaa puhelinnumeroksi ton *99#:n tilalle oman gsm-numerosi ja jos puhelimesi lähtee soittamaan kun yrität avata yhdeyttä niin silloin ainakin yhteys revon ja puhelimen välillä on ok.
ville epäili vahvasti että dns-servereissä on vika.
En epäillyt, että dns:ssä on vika, vaan vastasin kysymykseesi tuosta dns-serveri-huhusta, joka esitettiin, koitin selventää, mitä sillä tarkoitetaan.
joo rupesin tutkimaan sitä infrapunan lähettämistä.ensinnäkin kumpi pitää valita infrared send vai infrared receive.löytyy revon vasen laita keskellä kämmenmikro symbolin alta.tekstiviestiasetuksien kanssa myös hieman vaikeuksia.suomen kielisten ohjeiden mukaan tools-valikosta pitäisi löytyä account settings mutta jäi löytymättä.olisiko väärin ohjeissa.
Infrared send on se oikea valinta. Ja sit puhelimesta infrapuna päälle niin pitäs yhteys toimia.
olen tässä kohta varmaan yhteensä 15 tuntia koettanut saada tätä revoa ja me 45:tosta sinne internettiin mutta vielä antaa odottaa.oppiihan tässä kyllä uusia asioita mukavasti.muu perhe tosin alkaa olemaan aika kireän tuntuisia.no asiaa.olen hakkaillut niitä asetuksia niin moneen kertaan revoon että se vika ei voi olla niissä.joten se mobilegprsupdite.olen senkin asentanut kolmeen kertaan.lienee sivuseikka mutta akiro sanoi että asetuksen jälkeen revo täytyy resetoida.ymmärrän sillä että laite pois päältä ja uudestaan päälle sen jälkeen pitäisi kuulua 2 piippausta. ei ole kuulunut piipauksia mikähän tässä lienee vikana.akiro tuntuu tietävän tästä ongelmastani todella paljon ja onkin jo diagnostoinut ongelman infrapunapuolelle.olen kääntymässä aivan samalle kannalle.en vain keksi enään mitä asialle voisi tehdä.tietäisikö kukaan asiantuntevaa liikettä minne voisin marssia tämän kanssa.olisi kai kaikki helpoin vaihtoehto.
No siis, lujeppa manuaalista miten se resetointi tehdään niin se hoituu. Eli reset menee revossa painamassa siellä laitteen alla olevaa reikää numero 1 jollain terävällä esineellä kun laite on suljettuna ja sen jälkeen kun avaat niin pitäisi sen piippauksen kuulua.
Infran kanssa en osaa kyllä suuremmin neuvoa kun itselläni se on toiminut kaikilla 3 puhelimella suoraan laittamalla infra päälle puhelimesta ensin ja sen jälkeen infra send revosta.(Nokia 8310, t68i, Motorola t218(tms).
Ehkäpä Siemensin tuotetuki osaa antaa jotain apua tuossa.
Olethan muuten tehnyt gprs-internet-asetukset myös puhelimeesi?
no nyt on resetoitu ohjeiden mukaan.mikä se reikä nro.2 on.me 45 on gprs internet asetukset tehty.kännykällä surffailu sujuu kyllä hyvin.temex tuskaili viikko sitten että me 45+revo ei sovi yhteen.lohduttelin että kyllä se siitä mutta kai se on pakko kohta uskoa ei ne SOVI yhteen.olen kokeillut kohta kaikki eri variaatiot mitä löytyy. akiro sanoi että on saanut kolmella eri kännyllä homman toimimaan.mutta ymmärtääkseni me45:sella et ole yrittänyt.ihan mielenkiinnosta et saisi mistään kyseistä kännyä lainaan.kokeilisit että onko asia tosiaan niin mitä me temexin kanssa epäillään ei ne toimi yhdessä.
Valitettavasti ei ole siemensejä käytettävissä/kokeiltavissa(ellei joku kyseisen luurin haltija asu Lahdessa ja haluaisi joku päivä uhrata hetken aikaansa). Melkein kannattaa ihan suosiolla kysellä Siemensiltä vaikka sähköpostilla. He varmaan osaavat sanoa ja selvittää missä vika.
Käyppä katsomassa http://www.mikemcc.net/ sieltä löytyy joitain asetuksia
eri kännyköille psionin kanssa. Onko kukaan muuten saanut toimimaan revon nettiyhteyttä kaapelin avulla ? Itse olen yrittänyt V66:lla huonolla menestyksellä.
Olin tuossa viettämässä ansaittua lomaa ME45:stä ja Revosta ja tulin nyt kotiin palattuani välillä tarkastamaan miten tilanne on täällä edistynyt. Olette ilmeisesti yrittäneet kaikkia mahdollisia keinoja saada kyseiset laitteet toimimaan, mutta turhaan.. Jos yhtään lohduttaa niin ei paremmin mene itsellänikään. Löysin tuolta netistä kaiken maailman ohjeita ja kikkoja, mutta eivät nekään näyttäneet auttavan ongelmaan. Pitää ilmeisesti kääntyä henkiparantajan puoleen.. Ilmoitelkaa jos keksitte jotain uusia ratkaisuja..
Se kakkos reikä on koko vehkeen nollaaminen (painaa tarpeeks kauan 1 ja 2 yhtäaikaa pohjaan.)
Mitenkäs kun tuossa pöydällä köllöttää Revo+ ja 6510, pitäisi toimia ihan samalla tavalla kun 8310 kanssa ? Mitä yhteyttä suosittelette ?
Käyttääkös kukaan teistä mitään irc clienttiä, ja mistä semmosen olette löytänyt ? (kun koulut alkaa sais jotain hommaa tunneille ;)
Ainiin ja onko mitään mahdollisuuksia testata tota selailua tietokoneen kautta ?
Käyttääkös kukaan teistä mitään irc clienttiä, ja mistä semmosen olette löytänyt ?
En ole käyttänyt, mutta muistaakseni moinen ohjelma löytyi jostain päin osoitetta www.psionplace.com
Mitenkäs kun tuossa pöydällä köllöttää Revo+ ja 6510, pitäisi toimia ihan samalla tavalla kun 8310 kanssa ? Mitä yhteyttä suosittelette ?
Itselläni on käytössä Mtv3:n ilmainen nettiyhteys soittamista varten ja hyvin toimii.
Käyttääkös kukaan teistä mitään irc clienttiä, ja mistä semmosen olette löytänyt ? (kun koulut alkaa sais jotain hommaa tunneille ;)
Ainiin ja onko mitään mahdollisuuksia testata tota selailua tietokoneen kautta ?
Tietokoneen kautta selailu muistaakseni jotenkin onnistui, en ole itse testannut, mutta herra Google osaa varmaan kertoa. Irc-clienttiä taas en ole mistään löytänyt. Psion 5:lle löytyy, mutta en saanut sitä Revossa toimimaan. Eli irkkaamisen hoidan käyttämällä ssh-yhteyttä ja ajamalla irssiä(toimii loistavasti, mutta ikävällä viiveellä gprs-yhteydestä johtuen).
Kokeiles näitä. Johan pitäis toimii.........
MODEEMIN ASENNUS
1. control panel -> modems -> new
Name: Siemens ME 45
Speed: 115200
Connect via: Infrared
Fax Class: auto
OPTIONS
ei muutoksia
INITIALIZATION
Init. (reset) string: ATZ tai AT+CGQREQ=1,3,4,3,7,31
Data.Init String: AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET"
ADVANCED
Flow control: Software
Terminal detect: ei valittu
Carrier detect: ei valittu
Modem type: Mobile
PUHELINVERKOYHTEYS
OK -> OK -> Internet -> new
Name: DNA-GPRS
Connection type: dial-up
Use "smart" dialing: ei valittu
Standard dial-up number: *99#
ACCOUNT
Manual login: ei valittu
Username: tyhjä
Password: tyhjä
Confirm password: tyhjä
ADDRESSES
Get IP address from server: valittu
Get DNS address from server: ei valittu
Primary DNS address: 217.78.192.78
Secondary DNS address: 217.78.192.22
LOGIN
ei muutoksia
ADVANCED
Enable PPP extensions: ei valittu
Allow plain text authentication: valittu
Use Call back: ei valittu
kiitoksia pda-guru.nämä antamasi asetukset veivät asiaa eteenpäin sillä ne puuttuivat minulta ainakin osittain.mutta itse asiaan en päässyt vieläkään.network probleemaa huutelee vieläkin.millaisia asetuksia olet laittanut extran takaa löytyvään esetuppiin.
Olethan asentanut GPRSUpdaten Psioniin???? Löytyy osoitteesta: http://www.x-docs.net/tools/MobileGPRSUpdate.zip
Siitähän taisi olla mainita jo aikaisemmin.
Onhan Data String komentona at+cgd jne jne.....???
Kokeiles laittaa Init.String komennoksi: AT&F\Q1
Johan on kumma jos yhteys ei aukea.
Ps. Tyhmä kysymys. Onhan sulla GPRS-palvelut simmillä auki??? ;)
asentelin mobilegprs:ässän uudestaan ilmoittamastasi osoitteesta.tämä oli winzip pakattu vanha ei.lopputulos ei muuttunut.ohjelma näkyy documenteissä nimeltä versio1.isp.pitäisikö se asentaa jotenkin vielä tästä eteenpäin.ihmettelen vaan että psion ei edes yritä óttaa yhteyttä me45:seen.yritin muuttaa sitä asetusta mistä ilmoittelit ei vaikutusta.paitsi että psin ilmoittaa vaihteeksi internal communication error.opera ohjelmasta vielä sen verran että valikossa näyttää olevan neljä ohjelmaa mitä itse käytät.huh huh on tämä psion aika epeli.
tulin siinä mökiltä ja juutuin taas tämän revon ääreen.aika synti tallaisena päivänä.osaisiko joku nero sanoa miksi psion ei saa yhteyttä me 45:seen.psion ilmoittaa infrared sendin valinnan jälkeen seuraavaa could not connect the other machine cannot receive infrared from this machine.me 45:sesta on irda päällä.liittyykö tämä tuohon mystiseen mobilegprs ohjelmaan.minkä olen kyllä mielestäni oikein asentanut psioniin.mielestäni ruvetaan olemaan lähellä ratkaisua jokin pikkujuttu vielä tökkää vastaan mutta mikähän se olisi.olisiko alan asiantuntijoilla jotain vinkkejä mitä voisi kokeilla.
On Psionissa Remote link off tilassa, kun alat yhteyttä muodostamaan?
Mitään erillistä infrapunan aktivointia ei tarvita kun yhteys otetaan puhelimeen!
ei ole.link infrared ja baud rate 115200.
Eli jos painat system näytössä CTRL+L niin link tulee olla off tilassa!!!!!!!
okay.remote link laitettu off tilaan.aika yllättävä valinta.opera lataa 20 sekuntia ja ilmoittaa network proplem.vieläkään yhteys siemensiin ei onnistu.mitähän tuo ilmoitus tarkoittaisi ??????????+
katselin tuossa näitä saamiani ohjeita taaksepäin ja tein yhteenvetoa ongelmastani.uskoisin että revossa alkaa olemaan asetukset kohdallaan.mutta psion ei vain pysty ottamaan yhteyttä me 45:seen eli sama vika mitä temex valitteli viestiketjun alkupäässä kuukausi aikaa.vika on käsittämätön en pysty ymmärtämään.ihan kuin psion tai me 45 olisi fyysisesti rikki.epäilisin vahvasti tätä vaihtoehtoa ellei psion olisi saanut yhteyttä me 45:seen jo kertaalleen .se onnistui joillakin ensinmäisillä asetuksilla joita haeskelin muutama viikko sitten.tosin en päässyt silloin kuin puhelimeen saakka en siitä eteenpäin. olen ajautunut umpikujaan en keksi enään mitä muuttelisin. olisiko jollain vielä hyviä vinkkejä.jollei muu auta täytyy kai tyhjentää koko psion kertaalleen ja aloittaa koko homma kiltisti alusta.nähtävästi jokin yksittäinen asetus vain on valittu väärin ja se estää revon kommunikaation puhelimen kanssa.
Sain oman ME45 toimimaan Ericssonin MC218 kanssa (joka on sama laite kun Psion Series 5mx).
Yhteyttä ei syntynyt millään, kun yritin työntää modeemin asetuksiin niitä AT+CDG...jne. alustuskomentoja. Sitten jätin kaikki pois, ja annoin olla sen perusasetuksen, mikä on valmiina jokaisen uuden modeemiyhteyden luomisvaiheessa (Init. string : ATZ) ja johan toimii, ilman mitään lisäohjelmistoja.
"Perusnollauksen" tosin jouduin tekemään pda:lle - eli kaikki paristot, myös varmistusparistot ulos.
Myös kalenteri- ja yhteystietojen vaihto onnistuu. Jostain syystä pda:ssa pitää vain olla valittu kaksi tuntia väärä aikavyöhyke, jotta kalenteritietojen kellonajat olisi oikein.
yritin muuttaa modeemin asetukset niinkuin ilmoitit. revo ilmoitti network avainlable.mutta se perusnollaus vielä puuttuu miten tarkalleen teit sen. ja mistä sait varmistus paristot pois.
Tietokoneen kautta selailu muistaakseni jotenkin onnistui, en ole itse testannut, mutta herra Google osaa varmaan kertoa. Irc-clienttiä taas en ole mistään löytänyt. Psion 5:lle löytyy, mutta en saanut sitä Revossa toimimaan. Eli irkkaamisen hoidan käyttämällä ssh-yhteyttä ja ajamalla irssiä(toimii loistavasti, mutta ikävällä viiveellä gprs-yhteydestä johtuen).
Mitä ssh-clienttiä käytät? Ja mistä sen imuroit?
hittolainen sain revon ottamaan yhteyden me45:seen. tosin siitä eteenpäin ei päästä puhelin hälyyttää 10s sekuntia ja yrittää päästä läpi numeroon 99 (liittymä dna).sitten me45 ilmoittaa yhteys purettu.olisiko vika siinä että oikea numero on *99#.mutta revo ei suostu ottamaan tuota tähteä eikä risuaitaa asetuksiin.asetusten luomisvaiheessa ne kyllä näkyvät mutta kun jälkeen päin selaan vanhoja asetuksia niin revo on hävittänyt ne.näkyvissä on vain 99 osaisiko joku sanoa mistä moinen.ja vaikuttaako juuri tuo asia ettei yhteyttä saada puhelimesta eteenpäin.
pieni tarkennus edelliseen viestiini.sain näkymään revoon tuon tähden ja risuaidan.mutta nyt ei enään synny yhteyttä edes revon ja puhelimen välille.sairasta.alkaa hermot tosiaan brakaamaan tämän kanssa.revo ottaa yhteyttä me45:seen kun laittaa pelkästään 99 mutta kun numeroksi muuttaa operaattori dnan ilmoittaman *99#.niin ei onnistu.antakaahan jotain vinkkejä miten edetä.
Juu, ei ne mullakaan siellä asetuksissa enää jälkeenpäin näy, mutta asetettaessa suostuu ottamaan tuo tähden ja risuaidan. Eli ku kerran laitat niin älä mene uudelleen asetuksiin.
viitsisikö joku guru vilkaista revon asetuksia missä mättää.puhelin me45,mikro psion revo,liittymä dna gprs.oireet ei pelitä .
modem settings
current modem=siemens me 45
modem
name=siemensme45
speed=57600baud
connect via=infrared
fax class=auto
options
loudspeaker in use=until call answered
volume=medium
pause time for "," 4 seconds
initialisation
init.(reset) string=atz
data.init.string=+cgdcont=,,"internet"
fax init.string=tyhjä
advanced
flow control=software(xon/xoff)
terminal detect=tyhjä
carrier detect=tyhjä
modem type=mobile
internet service settings
show connection dialog=valittu
if idle,stay online for=01:00
on exit,stay online for=00:00
connection type=dial up
use"smart"dialling=tyhjä
standard dial-up number=*99#
account
manual login=tyhjä
username=petrala
pasword=petrala
addresses
get ip address from server=valittu
get dns address from server=tyhjä
primary dns address 217.76.192.78
secondary dns address=217.78.192.22
login
use login script=tyhjä
advanced
muut tyhjiä paitsi allow plain text authentication=valittu
tässä näitä.oireet internettiin meno tökkii pahasti.mobile gprs ohjelma ymmärtääkseni on asennettu oikein.en kylläkään tiedä miten sen pystyisi parhaiten tarkistamaan.ottaisin tähänkin ongelmaan vinkkejä vastaan jos joku tietäisi.sen verran vielä että infrapuna psionin ja me 45 välillä toimii mutta revo ilmoittaa aina jotain tietoliikenne verkko ongelmia tai vastaavaa.
Kokeile näin:
Ota Revosta paristot ulos, myös varmistusparisto (pitäisi olla sellainen pieni pyöreä litteä hopeavärinen, noin 20 sentin kolikon kokoinen), joka on todennäköisesti omassa, läpällä suojatussa kolossaan, joka ei ole kovin iso (katso vaikka käyttöohjeesta).
Kun olet näin nollannut kaikki Revon asetukset, luo uudet asetukset, jossa kaikki on samalla tavalla kuin sulla nyt, PAITSI:
Data init. string: tyhjä
Flow control: None
Ainakin oman ME45:ni ja Psion series 5 mx:n sain toimimaan täten.
Laitanpa nyt sitten minäkin lusikkani soppaan....
Soittosarjan numeroa voisit kokeilla vielä muuttaa, ainakin itselläni *99***1# toimii, *99# ei. Ja littymänä DNA GPRS/ME45.
Eli:
standard dial-up number=*99***1#
ja kun tämän muuttaa, pitää muuttaa TAI jättää kokonaan tyhjäksi (en muista enää varmasti) myös tämä kohta:
data.init.string=+cgdcont=,,"internet"
===>>>data.init.string=+cgdcont=1,"ip","internet"
Lisäksi:
on exit,stay online for=00:00 , tuota voisi hieman "kohauttaa", laita arvoksi vaikka 00:04, auttoi ainakin mulla, vaikka periaatteessa tuolla ei pitäisi olla merkitystä.
(Käytössä olivat aikaisemmin Revo+ ja MC218. Nyt Ericsson MC 16. Ja puhelimena ME45)
Onnea valitsemallasi uralla ;)
SUURET KIITOKSET kaikille revon asetuksia lähettäneille.eilen illalla revo ja me 45 purjehtivat vihdoin ja viimein langattoman internetin taivaaseen.ne asetukset löytyivät kovan etsinnän tuloksena.kellään asetuksia lähettäneillä ei ollut täysin absoluuttisen oikeita asetuksia mutta niitä yhdistelemällä se oikea pooli löytyi.no meni siihen kai noin 30 tuntia mutta kai se on sen arvoista.no jooo.näyttö saisi olla aikalailla isompi jne edelleeeen..............
Mitä ssh-clienttiä käytät? Ja mistä sen imuroit?
Softan nimi on SyoSSH ja taitaapi löytyä tuolta - http://sourceforge.net/projects/syossh/
mitä tarkoitatte ssh-clientillä.olisiko joku ohjelma?????????????revoon??????
mitä tarkoitatte ssh-clientillä.olisiko joku ohjelma?
Ssh-clientti on suojatun yhteyden mahdollistava ohjema.
suojattu yhteys lienee hyvä mutta maksaako vaivaa ruveta asentelemaan.voipi olla taas aika homma.lienee aika vaikea sieppailla ilmasta noita tietoja.ehkäpä tuossa pankkiasioinnissa se olisi asiaa.itselläni kun käytän pankkipalveluja internetin kautta revon vasenpaan alareunaan ilmestyy lukon kuva tarkoittanee suojattua yhteyttä.olisiko yhteys silloin jo suojattu pankin toimesta.osaisiko joku valaista asiaa.
Olisin erittäin kiitollinen, jos Petrala voisi julkaista nuo "taianomaiset" asetukset kokonaisuudessaan, jotta ei tarvitsisi alkaa kahlaamaan taas läpi tuhansia eri yhdistelmiä. (Ollaanhan tässä ikäänkuin samassa veneessä me kaikki revon omistajat..) Pääsisin minäkin nauttimaan langattoman internetin tarjoamista mahdollisuuksista vielä tämän vuoden puolella. Jos viitsit myös kertoa jouduitko mahdollisesti tekemään muitakin vippaskonsteja revolle oikeiden asetusten lisäksi..
tottahan toki jeesaan.yritän hakata ne tänne viimeistään ensiviikolla kun aikaa rupeaa taas löytymään.
Ok, odottelen jo malttamattomana..
no niin tästä ne asetukset
control panel / modems/ current modem=siemensme45
valitse edit
name=siemensme 45
speed=57600 baud
connect via=infradet
fax class =auto
valitse options
loudspeaker in use=until call answered
volume=medium
pause time for","=4 seconds
yllä mainituilla tuskin vaikutusta mutta siinä ovat nekin
valitse initialistation
init(reset)string=at+cgqreq=1,3,4,3,7,31
data init string=at+cgdcont=1,"ip","internet"
fax init string=tyhjä
yllä mainitut ratkaisevan tärkeitä toiminnan kannalta(huomasin kenttäkokeissa)
valitse advanced
flow control=software(xon/xoff)
terminal detect=tyhjä
carner detect=tyhjä
modem type=mobile
valitse ok kaksi kertaa
siirrytään internet
current internet service=nimi minkä olet antanut esetup asetuksille(tulee automaattisesti)
show connection dialog=valittu
if idle,stay online for=01:00
on exit,stay online for:00:04
valitse edit
name=sama kuin current internet service
connection type=dial up
use "smart" dialling=tyhjä
stantard dial up number=*99***1#
valitse account
tähän kenttään voit valita mitä itse haluat
valitse addresses
get ip address from server=valittu
get dns address from server=tyhjä
primary dns address=217.078.192.078
secondary dns address=217.078.192.022
valitse login
ei mitään valittu
valitse advanced
valittu ainoastaan allow plain text authentication
paina done sitten ok
sitten olisi extrasta löytyvä esetup
siellä on ymmärtääkseni lähinnä sähköpostiin liittyvää asiaa (en ole ehtinyt kokeilemaan vielä)mutta täyttelin nekin läpi joten kuten.siellä kysytään sitä puhelinnumeroa siihen hakkasin sen *99***1#.epäilen liittyykö nämä asetukset www sivujen selaukseen mitenkään.
tietysti olet asentanut opera ohjelman revoon.
sekä mobile gprsuupd ohjelman.(itse asensin niitä jopa kaksi,en tiedä kumpi oikea) osoitteet löytyvät kun tutkit tätä viesti ketjua taaksepäin.
jollei näillä asetuksilla revo herää ja seilaa internettiin niin jo on kumma.mutta kun kyse on tietoliikenne asioista niinsekin lienee mahdollista.siinä tapauksessa tyhjennä revo täysin(painat nuppuneuloilla reikiä 1ja 2 yhtäaikaa)ja hakaa nämä asetukset sen jälkeen uudestaan itse jouduin tekemään kyseisen toimenpiteen.
no ei muuta kuin onnea.ilmoittele miten kävi.
Laitoin nyt nuo yllä olevat asetukset Revoon, mutta eivät tuntuneet auttavan. Pitääkö muuten Revosta kytkeä tuo infrapuna erikseen päälle ennen kuin avaa operan? Kokeilin tuota infrared send toimintoa ja se ilmoitti ainakin, että on löytänyt toisen laitteen.. Jos ei muu auta niin täytyy varmaan tyhjentää koko laite..
jaaha vai ei vörki.mitä se ilmoittaa.asensitko ne kummatkin mobilegprs ohjelmat ja sen jälkeen puuttasit koneen (painoit reikää 1) paina myös menusta ja sen jälkeen remote link.sieltä valitset off.samaisesta paikasta löytyy infradet siihen valitset send.mitään se kummempia asioita ei pitäisi revon infrapunaan liittyä.pystyt seuraamaan revon yhteyden ottoa me45:seen parhaiten seuraamalla me45:sen irda tunnusta näytöstä.ei yhteyttä pallukan edessä kolme viivaa.revo yhteydessä puhelimeen pallukan edessä ))) kyseiset merkit.
Rupesin laittamaan asetuksia kohdalleen, en vielä asentanut GPRS Updatea, mutta ajattelin, että laitetaan valmiiksi. Nyt sitten ei toimi tekstiviestin lähetys Psionilla. Se ilmoittaa vainjotain Kernel-ongelmaa ja sitten mail-ohjelma suljetaan. Muuten puhelin ja Psion toimii keskenään hyvin.
minulle täysin uusi juttu.en ole käyttänyt revoa vielä muuhun kuin www sivujen selaukseen. täytyisi selvittää kumpi niistä mobile gprs ohjelmista on se oikea. se väärä ohjelma voi estää tekstiviestien lähetyksen.????????
Tänään sain yhteyden toimimaan Psionin ja Siemens ME45:n välille heti ekalla yrittämällä. Asetukset tein aikaisempien ohjeiden mukaisesti ja toimii. Kiitoksia!
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.