View Full Version : Kokemuksia A7600 Amilosta?
Eli onko kenelläkään arvon foorumilaisista mitään tietoa Fujitsu-Siemensin kannettavista ja tarkemmin vielä Amilo A7600:ta?
AMD Athlon 2500+/512Mt/60Gt/Combo/15" XGA/Win XP Home FI kuuluisi paketin peruskokoonpano, joten kyllä tuolla hetken aikaa sätkii...
On kokemusta juu ja jos olet sellaista ostamassa, niin ehkä ei kannata lukea mitä kohta kirjoitan ;)
Ostimme viime kesänä Fujitsu Siemens Amilo kannettavan. Kyseessä oli silloisen malliston "lippulaiva" 2ghz/265ddr/20gb/ati radeon. Ensimmäinen yllätys tuli kotona, kun Pc-Superstoressa oli ilmoitettu näytönohjaimen muistiksi 32mb ja sitä olikin vain 16mb. Tämä oli toki liikkeen vika, ei fujitsusiemensin. Konetta käytettiin normaalisti n.3 kuukautta. Se toimi hyvin ilman suurempia ongelmia.
Ongelmat alkoivat, kun kolmen kuukauden käytön jälkeen kone alkoi sammuilla aina kun sitä kuormitettiin, kuten pelien ja jopa cd:n polton aikana. Kuului vain sähköinen napsahdus ja koneesta katosi virrat. Sen sai kuitenkin aina takaisin päälle, odottamaan seuraavaa napsahdusta ;) .
Kone haettiin kotoa huoltoon. Ensimmäisellä kerralla koneen sanotiinn olevan aivan kunnossa (!). Huollon väki oli sillä counter-strikeä pelannut ja todennut sen toimivaksi.
Kone tuotiin takaisin ja parin päivän kuluttua kone alkoi sammuilla taas ja ei muuta kuin huoltoon. Nyt päätettiin ryhtyä osia tilailemaan Hollannista ja kone oli viikkoja huollossa, kun osia odoteltiin. Osat vaihdettiin lopulta ja kone toimi jonkun aikaa, sitten se alkoi taas sammuilla.
Nyt se vaihdettiin uudempaan malliin ilmaiseksi liikkeen toimesta. Eihän siinä mitään, mutta vanha verkkolaite jätettiin. Se osoittutui liikkeelle kalliiksi säästöksi, sillä n. 3 kuukauden käytön jälkeen kone alkoi taas sammuilla. Jopa useammin kuin ennen. Se päätyi jälleen kerran huoltoon ja eihän siitä apua ollut, vaan kone palautettiin jälleen rikkinäisenä. Sitten päätimme palauttaa koneen rahaa vastaan PC-Superstoreen. Siellä siitä ei enää maksettu kuin 1900e vaikka alkuperäisen koneen hinta oli lähes vuotta aiemmin ollut 2600e. Vian syytä ei ikinä saatu selville. Todennäköisesti syynä oli rikkinäinen verkkolaite, joka saattoi maksaa FujitsuSiemensille kaksi kannettavaa tietokonetta!! Saattoi myös olla, että kone ei kestänyt yli kuuden tunnin päivittäistä käyttöä.
Loppuun kuitenkin kiitokset Fujitsu Siemensin Pentti Seppäselle, joka hoiti asiansa mallikkaasti. (toisin muutamat muut PC-superstoressa ja Powermillissä, joka oli käytetty "huolto")
tästä johtuen en voi suositella Amilo kannettavia, vaikka oma tapauksemme saattoi olla vain uskomattoman huonoa tuuria.
=Henkkis=®
05.07.03, 19:48
Älä osta, muuten pelaa mut kaatuilee välillä. jasonin kertomia ongelmia ei ole. Jotenkin tuntuu hitaalta vaikka on 512mt muistia. Pelikoneeksi koneesta ei ole. Seuraava koneeni ei ole FS, en suosittele konetta. Kyllä tää kone mulla jokapäiväisessä käytössä on, mut en silti suosittele konetta. Eli en ostaisi. Ittel on prossu hitaampi (1800+) ja kovalevy 40gt. Mut koneen fyysinen olemus eniten pistää miettimään. En ostaisi.
Onko raadilla esittää suunnilleen samassa hintaluokassa (n1500e) pyörivää hyvää ja tehokasta kannettavaa? Tarkoituksena ei ole pitää laitetta pelikoneena, vaan liittyen enemmän tuleviin opintoihin ja sitten työhommat siihen mukaan.
PC-Superstoren myymää (!) medionia voisin suositella, vaikka en ole sitä kunnolla testannut. Vaikuttaa hinta-laatusuhteeltaan todella hyvältä. Diskettiaseman puuttuminen tosin epäilyttää vähän :)
Eipä oikeen ole numeroiden valossa FS:llä juurikaan kilpailijoita tällä hetkellä. Compaqin lähes kaikki koneet on joko 1000e ylihintaisia tai varustettu järkyttävällä integroidulla näytönohjaimella. Ja kaupassa kannattaa ehdottomasti kysyä onko näytönohjaimessa omaa muistia vai "lumemuistia" (haukattu keskusmuistista). Eikä myyjä todellakaan ole aina oikeassa, kun kannettavista puhutaan.
Oletko harkinnut Applea, vai onko se mahdoton ratkaisu yhteensopivuuden takia? Ne kannettavat ovat ainakin todella tyylikkäitä ja tehokkaita.
Oletko harkinnut Applea, vai onko se mahdoton ratkaisu yhteensopivuuden takia? Ne kannettavat ovat ainakin todella tyylikkäitä ja tehokkaita.
Itse asiassa ensimmäisenä mietin applen konetta, mutta pakon sanelema ehto on rajata se ulkopuolelle. =(
Se on melkein valittava Compaqin ja FS:n väliltä, tuntuu niissä olevan ominaisuudet hintaansa nähden edes jotenkuten järjelliset. Nuo yllä olevat kommentit FS:n kestävyydestä kyllä pistää miettimään. IBM olisi ehdoton pop, mutta niissä on sitä ilmaa niin prkleesti, että eieiei..
Pitää katsella ja etsiskellä, kyllä sieltä joku vielä löytyy. ;)
jasonilla tosiaan huono tuuri. tuossa asiassa olisi pitänyt käydä kuluttaja-asiamiehen juttusilla. outoa toimitntaa pcss:ltä kieltämättä. itse ainakin olisin asiassa toiminut toisin ja hankkinut asiakkaalle hyvillä sanoilla uuden koneen tilalle. eihän se ole asiakkaan eikä myyjänkään vika vaan suoraan valmistajan ja siis jo parin huoltokerran jälkeen lähtisin asiaa ajamaan eteenpäin.
itse myyn niin fs:ää kuin compaq:ta maanpäällisessä kaupassa ja fujitsun koneissa ei koskaan ole mitään vikoja ilmaantunut. tehoissa pesee yleensä lähes aina ja hintalaatusuhteessa loistavia vekottimia. tosiaan jasonilla kävi huonompi tuuri...
applehän on se ainoa oikea, itse ostan oitis powerbookin kunhan saadaan niitä mobbelle :)
IBM:ssä on tosiaan ilmaa aivan älyttömästi. Puhdas yrityskone. MikroBitin testissä oli juuri tuo amilo jota olit ostamassa A7600 tjsp. ja siinä oli huomattu ylikuumenemista ja kaatuilua. Jos Amilon saa jäähdytettyä kunnolla, niin se on kyllä aika ylivoimainen vaihtoehto. Entäs Dell? Dellin kannettavat on tosin isoja, mutta halpoja ja puhelintuki on koko laitteen eliniän.
Apple on tosiaan mielestäni tämänhetken paras paljon kannettavia tekevä valmistaja. Vaikka prossu on numeroiden valossa vaikka "vain" 800mhz, se pärjää käytännön tehossa paljon suuremmilla megaherzeillä pyöriville inteleille. Ja powerbookit ovat vielä pieniä ja hienoja.. :)
Miksi muuten Amilo 7600? Amilo D 8820 saa vain hieman kalliimmalla, ja laajennusmahdollisuuksia + muutenkin speksit paremmat ja etenkin ATI Radeon 9000 näytönohjain jossa omaa näyttömuistia?
Miksi muuten Amilo 7600? Amilo D 8820 saa vain hieman kalliimmalla, ja laajennusmahdollisuuksia + muutenkin speksit paremmat ja etenkin ATI Radeon 9000 näytönohjain jossa omaa näyttömuistia?
Siksi A7600, kun en ole vieläkään päässyt kaikkia koneita selailemaan ja tutustumaan ihan IRL. =) Mutta tuon D8820:n speksit vaikuttaa ainakin ihan kelvolliselta, joutunee huomenna piipahtamaan kaupungilla jos vaikka saisi hypisteltyä läpi senkin...
Siksi A7600, kun en ole vieläkään päässyt kaikkia koneita selailemaan ja tutustumaan ihan IRL. =) Mutta tuon D8820:n speksit vaikuttaa ainakin ihan kelvolliselta, joutunee huomenna piipahtamaan kaupungilla jos vaikka saisi hypisteltyä läpi senkin...
Itse kävin vähän räpeltämässä Markantalossa ja kyllä se ihan vikkelä kannettava oli. Tuo on ollut omalla ostoslistalla jo jonkin aikaa. Kunhan vain kukaan ei kerro, että tuossakin olisi jotain sammuiluongelmaa. Ainakin Mikrobitin lämpötilamittailun perusteella tuo 8820 lämpenee kauttaaltaan huomattavasti vähemmän - ehkä vika löytyy tuosta.
Muutenkin olettaisin että läppäreissäkin kannattaa alkaa katselemaan noita laajennusmahdollisuuksia entistä enemmän, koska uskon että muistit sun muut tulevat aina vain entistä halvemmaksi hankkia. Samoin näytön koko voi sitten jatkossa kaduttaa jos hankintahetkellä pihistelee sen kanssa; ottaa suoraan vain vähän tyyriimmän mallin joka on monilta tuollaisilta ominaisuuksilta paljon parempi. Ei tartte sitten olla uusimassa ihan heti.
Esa Isopahkala
06.07.03, 20:57
Minulla on ollut A7600 3 kk käytössä. Jotain hidastelua tässä on, riippuuko sitten näytönohjaimesta vai mistä. Vanha pöytäkone toimii nopeammin esim. IE:n suosikkeja selatessa. Kone sammuu itsestään siniseen ruutuun ehkä kerran viikossa.
Eli aivan ongelmitta nuo amilot eivät näytä toimivan.
Läppäreissä on aina kaatuiluongelmia. Mielestäni Amilon huonoin puoli on tunnoton näppis ja näyttökin on huonompi, kuin Compaqeissa
=Henkkis=®
09.07.03, 19:40
Itse kävin vähän räpeltämässä Markantalossa ja kyllä se ihan vikkelä kannettava oli. Tuo on ollut omalla ostoslistalla jo jonkin aikaa. Kunhan vain kukaan ei kerro, että tuossakin olisi jotain sammuiluongelmaa. Ainakin Mikrobitin lämpötilamittailun perusteella tuo 8820 lämpenee kauttaaltaan huomattavasti vähemmän - ehkä vika löytyy tuosta.
No ei mulla edes raskaita pelejä pelattaessa ole kaatunut kertaakaan. Suoritin 100%. Eli en tiedä mihin tuo heidän väite perustuu. ??? Ja kone on aivan sama kuin testissä, lisätty vain muistia 256mt, eli nyt on yhteensä 512 josta näyttis mulla vie 64mt.
Minulla on ollut A7600 3 kk käytössä. Jotain hidastelua tässä on, riippuuko sitten näytönohjaimesta vai mistä. Vanha pöytäkone toimii nopeammin esim. IE:n suosikkeja selatessa. Kone sammuu itsestään siniseen ruutuun ehkä kerran viikossa.
Ajurit ROK ROK! ;) Ei tunnu winukan omat ajurit olevan ihan yhteen sopivat näiden amilo A7600 sarjan kanssa. Ittel XP home kaatuili vähän väliä (tuli koneen mukana), mut heti ku vaihdoin XP pro+SP1 nii pelittää hyvin. Välillä hidas, mut mut.
Läppäreissä on aina kaatuiluongelmia. Mielestäni Amilon huonoin puoli on tunnoton näppis ja näyttökin on huonompi, kuin Compaqeissa
Välillä kaatuilee ohjelmat, ei koko windows, paitsi XP home kaatu sillointällöin siniseen ruutuun, XP prolla ei kaatuile kuin ohjelmat. Näppis on vähän pe***estä, mut näyttö on mielestäni erittäin hyvä. Tarkkus ja kuvanlaatu on mielestäni hyviä.
Kyllä tämä alkaa vaikuttaa siltä, että perun puheeni tuon 7600:n osalta. Nyt on renkattu, katseltu, pyöritelty ja hypistelty ja alkaa tuo 8820 vaikuttaa ihan asiapeliltä. Intel P4 2,66GHz, 15" SXGA+, 512MB DDR ja 60GB peruskokoonpanolla vaikuttaa ihan toimivalta.
Ainoat ongelmat tuossa on 3,6kg paino ja kohtalaisen hyvin pyörähtävä tuuletus, mutta ei kai se nyt niin paha ole. Painosta selviää Samsoniten repulla ja tuulettimeen saa luvan tottua. ;) Nyt alkaa vaan se jumalaton kuumeen nostatus ennen ostoa. ;)
Itselläni myös tuo D8820 harkinnassa. Täytyy vaan kerätä vielä muutama tyhjä pullo ;) Halvimmillaan sen taitaa saada jo alle 1600 euroa.
Itselläni myös tuo D8820 harkinnassa. Täytyy vaan kerätä vielä muutama tyhjä pullo ;) Halvimmillaan sen taitaa saada jo alle 1600 euroa.
Markantalossa lupasi 1540 ja laukku kaupan päälle. Vaihtoehtoisesti laukulle se tarjosi dvd -> tv piuhaa, mutta sen varmaan saa tohon tingittyä ihan bonuksena. Aika hanakkaan oli tekemässä kauppoja tuollakin, eli siinä voi vielä olla vähän tinkivaraa. Eniten luonnollisesti huolestuttaa tuo Win XP Home.
Eniten luonnollisesti huolestuttaa tuo Win XP Home.
Aika monen amilon kanssa on tuon Home version kanssa tullu tuskailtua, ja jokuseen XP Pro vaihtaneena voin kertoa, että toimivat mainiosti. (Kyseiset koneet pääasiassa työkäytössä, esim. cad/cam käytössä reissun päällä..)
Eli omassa mielessä rinnastanut tuon XP Home version Win 95/98 sarjaan..
Toimivat ajurit luonnollisesti vaikuttavat koneen vakauteen ja nopeuteen, ja ne eivät aina ole uusimmat, yleensä kylläkin.
Onko kellään kokemuksia Hp:n Pavilion ZE4376:sta? Lähes identtinen tuon D8820 kanssa, näytönohjaimen muistia 128 MB ja kiintolevy on 40 GB.
Olis kiva tietää mitä tuo Hp maksaa suomessa, mbnetin hintaseurannasta kun ei löytynyt.
Edit : Mitäs muuten maksaa suomessa tuollaiseen Fujitsu-siemenssiin 256 MB-DDR RAM palikka?
PC-superstoressa osattiin kertoa elokuussa tulevasta D8830:sta. Eroa edelliseen 3,06 GHz prossu, 80 Gb kovalevy, kirjoittava DVD-asema ja hinta, lähtöhinta 2100. On varmaan muitakin eroja, setä ei vain niitä kertonut.
Mikähän ero noilla 8820 ja 8830 -sarjalaisilla oikein loppupeleissä on? Helpjetin hinnastosta vertailin ominaisuuksia ja toisen listasta puuttui vain korppuasema. Samoilla ominaisuuksilla hinnat 1702 ja 1529 ja nimenomaan 8830:n eduksi... En oikein jaksa uskoa, että pelkkä korppuasema tekee tuon eron..
Kertookaapa tuleeko ilman korppuasemaa hyvin toimeen?
Kyllä tuo melkein nykyisin alkaa olla aika turha laite.. Jos haluaa dataa siirtää, niin pistää R tai RW -levylle. Kuitenkin 1,44 alkaa olla aika vaatimattoman kokoinen, kun siirretään jotain muuta kuin pelkkiä wordillä tehtyjä tekstejä. Tokihan korppu on pieni ja vaivaton kuljettaa mukana, mutta pienempäänkin tilaan mahtuu enemmän, esimerkiksi nämä USB-liitäntään tulevat muistipalikat. Pieniä tiedostoja on helpompaa siirtää myös käyttäen mailia.
Riippuu ihan siitä mitä meinaat korpulle tallentaa, mutta väittäisin, että alkaa olla aika turha kapine nykyisin.
Tässä yhden D8830 specsit
15,1" SXGA TFT Display
Intel Pentium 4 3,06 GHz
60 GB Festplatte
64 MB ATI Radeon 9000, TV-Out
DVD/-RW Laufwerk (DVD Brenner)
1024 MB DDR RAM
2 x USB, int. Modem 56k, int. LAN 10/100 mbit, FireWire IEEE1394,
Par., Ser., PCMCIA, Audio, Memory Kartensteckplatz
Floppy intern, Docking Connector, Windows XP Home
24 Monate Herstellergarantie mit Collect & Return Service, Abb. ähnlich
Saksasta tämän saa 1.990 eurolla
=Henkkis=®
12.07.03, 19:34
Edit : Mitäs muuten maksaa suomessa tuollaiseen Fujitsu-siemenssiin 256 MB-DDR RAM palikka?
Ite maksoin 3kk sitten 80eetuu
Mainiosti, ittel on täs läppäris korppuasema mitä olen tasan kerran käyttäny. Ja senkin olisi verkonkautta saanut hoidettua. Eli mielestäni aivan turha kapistus nyky koneissa.
Näyttää tulleen tuon D8820 hinta roimasti alas (1425 euroa, mikromajasta)
Mites muuten noissa kun on (luulisin ainakin) OEM windows mukana, onko se asennettu jo valmiiksi koneeseen vai pitääkö se asentaa itse + aktivoida? Ei hotsittais tuo suomenkielinen xp winukka sitten yhtään... Mites jos kone joutuu huoltoon ja olen asentanut sinne oman win2000 sisään, tuleeko sanomista?
Hjooh, D8830 kiinnostaa :I
Olis ihan jees kyllä, jos olis kannettavassa BT:kin.. ;-) mutta ei nähtävästi ole kuin vielä hiukka kalliimmissa koneissa.. ;I
Joks jollain on kokemuksia 8830:sta?
Ostin eilen tuollaisen D8820:n. En ole hirveästi ehtinyt räpläämään, mutta ensi vaikutelma on hyvä.
Täällä ollut Amilo D8820 käytössä huhtikuusta asti, ja tyytyväinen olen ollut. Mitään kaatuiluongelmia ei ole esiintynyt, vaikka olen testaillut raskasta pelikäyttöä näin helteidenkin aikaan. :)
Miinuspuolia ovat akun kesto ja tuulettimen kohtalaisen äänekäs hurina. Painoakin on sen verran ettei tuota viitsi huvikseen mukana raahailla.
Onko kelään tietoa , Ostin A 7600 mobileprosulla 2000+ 512mt
Koneessahan on mukana XPhome.
Koneeseen ei pysty asentamaan muuta käyttistä, kun oman Regoveryltä !
Onks laita peliä.
Mielestäni uuteen koneeseen pitäisi pystyä asentamaan mikä tahansa käyttis, tai siis asiakas itse haluaa.
=Henkkis=®
11.08.03, 18:57
Onko kelään tietoa , Ostin A 7600 mobileprosulla 2000+ 512mt
Koneessahan on mukana XPhome.
Koneeseen ei pysty asentamaan muuta käyttistä, kun oman Regoveryltä !
Onks laita peliä.
Mielestäni uuteen koneeseen pitäisi pystyä asentamaan mikä tahansa käyttis, tai siis asiakas itse haluaa.
Ittel on 1800+na 256(lisätty 256mt eli nyt on yhteensä 512mt) Tässä home tuli mukana mutta formatoisin kovalevyn ja asensin XP pron. Saan asennettua XP homen takaisin siltä koneen mukana tulleelta CDltä. Kyllä mä ainakin pystyn asentamaan minkä tahansa käyttiksen. Ja vaikka myytäessä se mukana tullut home koneeseen. Mutta tota homea en saanut paketista pois vaikka olisin sen voinut antaa pois jos hinta olisi pudonnut.
Mitä toi "Onks laita peliä." mahtaa tarkoittaa?
Minulla on ajatus , jos ostan koneen ei "merkki" voi /saa määräyä mitä käyttistä mä käytän !
Tuntuu että FS on poikkeus !
Laita peli "onko lailista myydä " käyttis lukittuja läppäreitä !
=Henkkis=®
11.08.03, 20:53
Minulla on ajatus , jos ostan koneen ei "merkki" voi /saa määräyä mitä käyttistä mä käytän !
Tuntuu että FS on poikkeus !
Laita peli "onko lailista myydä " käyttis lukittuja läppäreitä !
Mikä ihmeen käyttislukittu läppäri? Kyllä mä voin vaikka linuxin tähän asentaa, tai vaikka win 3.11, OS2, tai ihan minkä mä haluan asentaa. Ainut että itselläni pitää olla siihen käyttöjärjestelmään asennus ohjelmistot ja muut että saan asennettua sen käyttöjärjestelmän. Sitä ei FS sulle anna, tietääkseni ei kyllä muutkaan läppärivalmistajat. Se home versio on siinä mukana lisensseineen, ilmeisesti FS ei halua myydä ilman käyttöjärjestelmää koneita. Kyllä compaq, dell, HP jne. niillä on myös käyttöjärjestelmä mukana.
Onks kellään käyttökokemuksia tuosta Amilo D8830:stä? Ajattelin et mitenkäs hiljainen / lämmin kone se käytössä on?
Voipi olla et pitää sortua semmoiseen... ;-I
Onks kellään käyttökokemuksia tuosta Amilo D8830:stä? Ajattelin et mitenkäs hiljainen / lämmin kone se käytössä on?
Voipi olla et pitää sortua semmoiseen... ;-I
Iso, painava, kuuma ja kovaääninen verrattuna kunnon kannettaviin.
Nuo isot Amilot ovat käytännössä siirretäviä pöytäkoneita, pelitehoa löytyy rutkasti kannettavuuden ja käyttöajan kustannuksella. Jos tarkoitus on vain roudata konetta opiskelupaikan ja kodin välillä, tuollainen on ihan ok. Matkalla tosin ajanvietteeksi tuollaisesta ei ole, kun akku loppuu ennen elokuvaa...
Jos tarvitset konetta työntekoon myös junassa/lentokoneessa/linja-autossa ja kannat sitä mukanasi päivittäin hanki joko "tavallinen" kannettava tai kunnon Centrino -läppäri, myös Fujitsulta on tulossa Amilo-sarjan Centrino -kone joka on ihan järkevän hintainen. Tällöin sitä raakaa pelitehoa ei ole samoissa määrin (kuitenkin enemmän mitä pöytäkoneissa reilu vuosi, puolitoista sitten) mutta akunkesto on pari, kolme tuntia pidempi mitä D8830:ssa. Lisäksi lämpöä ja meteliä on vähemmän.
Iso, painava, kuuma ja kovaääninen verrattuna kunnon kannettaviin.
Okei. No akun kestävyys ei ole mikään probleema, vaan toi koneen käyntiääni/lämpöisyys.
Mitä nyt kaverin HP Pavilion ZE4417:aa kokeilin niin siitä ei kyllä kuulunut pahemmin minkäänlaista jylinää (johtuukohan siitä että tämä vanha pöytäkone on kunnon melutoosa.). Eli se on kans käypä vaihtoehto jos jotain peruspelejä jaksaa jyllätä. Ja halvempikin.
Ehkä silti n. 1500e voisin tohon sijoittaa niin jos sillä hinnalla sais suht herkut ominaisuudet omaavan läppärin niin hieno homma.
Mulla oli way back joku compaqin perusläppäri joka piti hetken päällä olleena jumalatonta tuuletinmelua aina parin minsan välein. Sitä en haluaisi enää kokea uudelleen, en edes muistella...
Tuon HP:n pahin ongelma on saatavuus, muuten ne on ollut ihan asiallisia pelejä töissä. Tosiaan tässä kuukauden, puolentoista sisällä pitäisi tulla Fujitsulta Amilo-kone jossa Centrino-tekniikka, dvdr-asema ja hintaa alle tuon vaatimuksesi verran... Toistaiseksi siitä on paha sanoa yhtään mitään, kun livenä ei ole näkynyt. Paperilla ihan ok tuote.
Voi scheisse..en usko et jaksaa oottaa sinne asti. Täytyy käydä kokeilemassa tuota tuulimylly Amiloa joku päivä. Kyl Mobility Radeon 9000 tai vastaava sais löytyä tulevasta myllystä...
Kannettavat ovat alttiita kaatuilulle ja jos käyttää IE:tä, niin minun kannettavani kaatuu joka hemmetin minuutti. Opera toimi ongelmitta, se ei rasita konetta ollenkaan. Jos haluaa pelata kannettavalla, niin ehdottomasti näytönohjaimeksi joko R9200, R900 tai Gforce 5200. Fujitsun kannettavat ovat aika hyviä.
HP:n pavilioneja olen nähnyt 1100, mutta ei ne oikein pelikoneiksi sovellu, koska niissä ei ole 512mt ram, ei ole kuin Athlon 2200+ ja ei ole R9000:tta vaan halpisradeon. Työkoneeksi laite on mainio. HP:lla on aina ollut PARHAAT näytöt ja näppikset kannettavissa. Myös äänetoisto on mainiota.
Kun vielä tuossa tulee Worksit päälle, niin siinä on mainio kone kasassa.
Ostin FS 2500 amilo mobile prosulla, vakiona xp home.
Tarkoitus oli asentaa siihen Win 2000 mutta haaveeksi jäi !.
Ei ainakaan suomen "Siemenen"poikien ja 2 eri ATK gurun avustuksella ei onnistunut !
Ostin 8820 Ei propleemia meni heittämällä !
Vähän edelleenkin huolestuttaa tuo tuulettimien ääni D8830:ssä. Onko kellään esim. normaalikäyttö vs pelikäyttö -kokemuksia asiasta?
Ja tietäisikö kukaan saman hintaista ja hyvän näyttöpiirin omaavaa kannettavaa mitä kannattaisi katsella? Eli hinta n. 1500e..
MikroPC lehden mukaan verkkokauppa aloittaa "kloonikannettavien" myynnin. Eli osia saa valita itse.. En ole asiaa vielä sen kummemmin tarkistanut..
MikroPC lehden mukaan verkkokauppa aloittaa "kloonikannettavien" myynnin. Eli osia saa valita itse.. En ole asiaa vielä sen kummemmin tarkistanut..
Onhan niiltä noita jo hetken löytynyt, mutta semmoinen ei nyt käy. Valmis kone saisi olla mikä sisältää joko Radeon 9000/9600:n tai fx go5200/5600:n.
Toi D8830 taitaa olla ainut minkä saa tällä hetkellä alle 1500e:n :-(
Esimerkiksi Mikromajan sivuilla näkyy F-S Amilo 7620, jossa näytönohjaimena ATI Mobility Radeon 9000. Tulossa ilmeisesti 3.10. ja hinta 1275 euroa (polttavan DVD-aseman kanssa 1430 e). AMD:n ATHLON XP 2600+ -prosessori, mutta mm. pienempi kiintolevy ja näyttö pienemmällä resoluutiolla kuin D8830:ssa. Myös keskusmuistin maksimimäärä on 1 giga, kun se D8830:ssa on 2 gigaa. Periaatteessa kuitenkin ihan hyvältä vaikuttava hinta/ominaisuudet -suhde - vaikka itse olenkin kallistunut D8830:n puolelle.
Jep. Lähtee D8830 tässä viimeistään huomenissa tilaukseen.
Itse jo ehdin laittaa tilaukseen - saan ehkä torstaina :)
Itse jo ehdin laittaa tilaukseen - saan ehkä torstaina :)
Mistä tilasitte ja mihin hintaan? Mikä olisi tällä hetkellä järkevä kannettava ostaa kun rahaa on noin 1200€ käytettävissä? Pelikäyttöön konetta ei pahemmin käytetä. Nettikäytössä pääosin. Jos tuohon hintaan saa jollain tavalla puristettua dvd-r:n niin olisi loistohomma.
Itse tilasin Digicomp Finlandista ( http://www.digicompfinland.fi ) - hinta oli tuolloin 1.428,62e + postikulut 11,90e. Nyt hinta on siellä parisenkymppiä korkeampi.
Jos et tarvitse mitään huipputehoa koneeltasi, niin silloin varmaan kannattaa harkita mobile-prossulla varustettuja malleja. D8830:ssa on desktop-prossu, joten esim. akun kesto ei ole erikoinen (n.2 tuntia).
Tuohon 1200 euron hintaan en tiedä mitään mallia, jossa olisi dvd-rw. Acerilla on Acer TravelMate 244 LM, mutta hintaakin on sitten Mikrobitin hintaseurannan mukaan halvimmillaan 1330 euroa. Tietysti voi ostaa jonkun alle 1000 euron tarjouskoneen ja lisäksi ulkoisen (esim. usb- tai firewire-väyläisen) dvd-rw aseman, niin voi päästä aika lähelle tuota 1200 euroa. Aivan uusinta tekniikkaahan nuo alle tonnin koneet eivät yleensä edusta, mutta tietynlaisessa käytössä saattavat olla käyttökelpoisia.
Olen katsonut tuollaista konetta:
http://www.pcsuperstore.fi/tuote.html?product_id=FUJ-FSP%3A810U50043&category_id=1_3
Olisikohan se hintansa arvoinen kone? Ei ole minkäänlaista kokemusta kannettavista, nyt pitää ostaa uusi kone kun nykyinen on siskolta lainassa ja se lähtee parin viikon sisällä pois. Eli lähinnä nettikäyttöön tuo kone tulisi.
En ole mikään kannettavien asiantuntija itsekään, mutta muutama kommentti tuosta linkin koneesta:
Nettikäyttöön varmasti riittävä (käytännössä mikä tahansa uusi kannettava varmaan on). Muistuttaa hyvin paljon ominaisuuksiltaan D8830:aa - esim. 5 usb-liitäntää, firewire ym., mutta ei diskettiasemaa eikä sarjaporttia. Paino ja akun kestokin on samat, eli eivät mitenkään kehuttavat. Erojakin toki on paljon, kuten pienempi kiintolevy ja tehottomampi Celeron-prosessori ym. Itse asiassa ihmettelen, että vaikka tuossa on ns. mobile-prosessori ei akun kesto ole tuon pidempi (2 tuntia).
Hyvää tuossa on esim. muistin laajennettavuus aina 2 gigaan asti, vapaa muistipaikka ostettaessa (edullista siis laajentaa muisti esim. 512 megaan, kun ei tarvitse ostaa kuin yksi muistikampa lisää), suhteellisen tilava kiintolevy (tosin nykyään alkavat kai olla uusissa koneissa monesti väh. 60 gigaisia) ym.
Vaikea sanoa olisiko tuo hyvä ostos. Hintahan ei vaikuta pahalta ja ominaisuudet sekä teho varmasti riittävät nettikäyttöön ja moneen muuhunkin, tosin verrattuna muihin prosessoreihin Celeronit jäävät kyllä jalkoihin. Pelaamiseen tuollainen integroitu näytönohjain ei varmaan oikein sovellu, mutta sinähän et kai pelikonetta kaipaakaan. Itse tarkastelisin tuossa hintaluokassa ehkä myös AMD:n ATHLON XP -mobile prossulla varustettuja koneita, koska ne ovat käsittääkseni aika tehokkaita ja virransäästöominaisuuksiltaan hyviä. Pikaisen Mikrobitin hintaseurannan
tarkistamisen jälkeen en kuitenkaan varteenotettavia ehdokkaita löytänyt aivan tuosta 1000 euron hintaluokasta, mutta HP:llä ja Compaqilla näkyi olevan jotain malleja 1000-1100 euron nurkilla.
Tommi
ajantawarat
22.10.03, 08:20
IBM:ssä on tosiaan ilmaa aivan älyttömästi. Puhdas yrityskone. MikroBitin testissä oli juuri tuo amilo jota olit ostamassa A7600 tjsp. ja siinä oli huomattu ylikuumenemista ja kaatuilua. Jos Amilon saa jäähdytettyä kunnolla, niin se on kyllä aika ylivoimainen vaihtoehto. Entäs Dell? Dellin kannettavat on tosin isoja, mutta halpoja ja puhelintuki on koko laitteen eliniän.
Apple on tosiaan mielestäni tämänhetken paras paljon kannettavia tekevä valmistaja. Vaikka prossu on numeroiden valossa vaikka "vain" 800mhz, se pärjää käytännön tehossa paljon suuremmilla megaherzeillä pyöriville inteleille. Ja powerbookit ovat vielä pieniä ja hienoja.. :)
niinpä,nämä "amilot" on varustettu kotikoneen prossalla ja siitä tuo kuumuus,ja katsokaapa uusinta tänään tullutta pc-superstoren esitettä,siinä 1,4 centrinoprossulla oleva amilo on reippaasti kalliimpi kuin tämä "nopeakone",mistä johtuu? Sitäpaitsi F&S löytyy esim. E ja S sarja lifebookeja missä ei ole mitään lämpö ja kaatuiluongelmia,se kun on vanha totuus että halpa ja hyvä on kaksi eri asiaa.
ps. itselläni on se saatanan ylihintainen IBM voit samalla latauksella käyttää 3,5 tuntia konetta sylissä ja koneen pohja ei ole kuin haalea, kysymyksessä on t-sarjalainen joka maksaa lähemmäs kolmetonnia uutena,samaa sanoi eräs ystäväni joka kulkee ympäri maailmaa nokian verkko insinöörinä tukiasematouhuissa : IBM on ainoa kone mikä on ehjänä säilynyt reissussa,kodin pöydällehän voi ostaa vaikka minkälaisen "raahattavan"
Eipä tämä Amilo D8830 näytä kaatuilevan. Kuumenee jonkin verran, mutta kaatuilua en ole onnistunut tuottamaan kotioloissa.
Eipä tämä Amilo D8830 näytä kaatuilevan. Kuumenee jonkin verran, mutta kaatuilua en ole onnistunut tuottamaan kotioloissa.
Sama kone, samaa mieltä. Yksittäisiä kaatuilutapauksia on kyllä ollut. Tehot suhteessa hintaan ovat hyvät, eikä äänikään pöytäkoneen jälkeen tunnu miltään.
Ja sitten hieman ohi aiheen:
Ainoana miinuksena on se, että kun ostin koneen niin se toimi ensi-istumalta tunnin, minkä jälkeen kovalevy sanoi yhteistyösopimuksensa irti. Myyjällä ei ollut vaihtokonetta, joten tulipahan tutustutta F&S:n huoltopuoleen perinpohjaisesti. Huollolle antaisin arvosanan 8, tekniselle tuelle 9. Huollossa oli tosin heidän sanojensa mukaan ruuhkaa ja sain koneen takaisin vasta 5 arkivuorokauden kuluttua. Kotiovelta kotiovelle.
Mikä se mahtaa olla halvin centrino kannettava. Sellasta vois harkita.
Kilahti eilen postiin (no ei nyt kirjaimellisesti :D) tuollainen D8830 ja verkkokaupan (Eurologic) sivuilla puhuttiin vain 2.8GHz prossusta ja CD-RW-asemasta. Olisiko noin, että tässä on sittenkin tuo 3.06GHz ja DVD+RW-asema?
Vähänhän tuo tuntuu kuumenevan alaosasta (ohjekirjassa varoitellaan, että saa käyttä vain kiinteän alustan päällä) ja tuulettimien pyörähtelyn kuulee selvästi (onneksi eivät kauaa ole yhtäjaksoisesti päällä). Hiljaisempi kuin pöytäkoneeni, kuitenkin.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.