View Full Version : Putoatteko (matkapuhelin)kelkasta?
On alkanut meikäläisestä tuntua siltä, kun uusia malleja ja ominaisuuksia tulee kiihtyvällä vauhdilla markkinoille, että halut ja kyvyt päivittää kännykalustoa alkavat hiipua. Omasta mielestäni nyt ne ominaisuudet, joita olen aina halunut puhelimeltani, ovat nyt olemassa. Vieläkö tästä pitää päästä yli?
Tällä hetkellä on käytössä S55 ja M50 uushankintana. Kun sukeltelen;), lainaan vaimon ME45:ä.
Onko minulla kohtalontovereita, vai onko tämä vain kesäajan aktiviteettien luomaa tilapäistä uupumusta? Tarvitsenko ammattiauttajan apua;)
Samasta kelkasta putoan, muttei se kai satu. En ole vielä päässyt edes värinäytölliseen puhelimeen saakka. En kaipaa ajanvietepuhelinta. Digikamerankin hankin erillisenä.
MMS, EDGE, UMTS, 3G ovat käsitteinä tuttuja, mutten tunne niitä kohtaan mitään.. onneksi.
Taidan ottaa tuon kirjan tuosta ja istua laiturin nokkaan. Iltakin jo pimenee.. hyvää kesää!
On tässä nyt vähän pudottu, kun ei tuota kameraakaan kännyssä ole... :)
Voisin lähes samaa sanoa. Itse olen jokin verran jo pudonnut kelkasta. Valitettavasti en tee mitään juuri näillä uusilla ominaisuuksilla. Valitettavasti nuo logot ja soittoäänet eivät oikein säväytä minua vaikka kiehtovia ne ovat. Seuraava suuri askel taitaa olla tuo UMTS ellei operaattorit vesitä sitä ylihinnoittelulla. Minulle edelleen riittää hyvin pelkät puhelut ja normaalit tekstarit. Kuitenkin ostin mielenkiinnosta tuon 7650 kunoli niin edeullinen. Kuitenkin on liikkunut mielessä myydä tuo puhelin, mutta toisaalta käytetyistä ei makseta mitään vaikka takuuta olisi jäljellä.
Pudottu ollaan kyllä mutta jos tulee se 7250i ostettua niin saan edes vähän tätä kehitystä kiinni :)
Joo ei oikein ole enää intoa vaihdella, nytkin on ollut Nokia 6310i käytössä jo 15 kuukautta eikä loppua näy. Samsung A800 on tulossa sen kaveriksi jossain vaiheessa.
6600 voi ehkä olla se seuraava "ykköspuhelin".
Itselläni on ollut kohta neljä vuotta käytössä Nokia 6150. Onhan sitä pitänyt ostaa aina välillä uusi puhelin (6210, 6310, 6510, 7210, 7250), mutta sitten on aina tullut se parempi malli. Tiedän, noinhan siinä väkisin käy, mutta nyt olen päättänyt, että ennen vuoden vaihdetta minulla on uusi puhelin (Nokia 6600 tai Siemens SX1). Toivottavasti suunnitelmiin ei tule muutoksia... ;)
personal jesus
02.07.03, 23:46
Siinä mielessä ehkä on tullut pudottua, etten jaksa seurata enää, kuin oikeastaan Nokian ja Sony Ericssonin mallistojen kehitystä. Malleja joka lähtöön on kaikilla valmistajilla jo niin pirusti, että tulee infoähky.
Sen lisäisin vielä, että nykyisessä puhellimessani on kaikki tällä hetkellä toivomani ominaisuudet. Kakkospuhelimeksi kelpaa vaatimattomampikin (M50 tuli koon, hinnan, gprs:n ja kortinvaihtajamahdollisuuden vuoksi).
Sir Hector
03.07.03, 00:12
Ilmoittaudun myös kelkasta pudonneiden joukkoon. Itse asiassa en edes ole vaivautunut opiskelemaan uusista jutuista juuri mitään, otan niistä selvää sitten kun ne tulevat ajankohtaisiksi. Jos edes koskaan tulevat.
Ja olen kyllä nykyiseen puhelimeeni tyytyväinen, joitakin pieniä puutteita siinä kuitenkin on. Ei kuitenkaan mitään niin suurta, että pitäisi uudempi malli ostaa. Nekun ovat vielä niin perhanan kalliita. Ja miksikäs sen nyt pitäisi olla täydellinen. Elämässä täytyy olla joitakin rajoituksia, mitäs siitä tulisi jos missään ei olisi enää mitään kehitettävää. Vaikka eivätpä kaikki kehitykset jaksakaan kiinnostaa...
Kyllä tulee pysyttyä tahdissa mukana kun vaihtaa luureja tarpeeksi usein... :)
Itse en meinaa pysyä mukana näissä puhelin julkaisuissa... Juuri kun luulee löytäneensä uuden puhelimen, minkä voisi jopa seuraavaksi ostaa, niin sitten löytääkin taas uuden. Tällä hetkellä näette allekirjoituksesta mitkä puhelimet kiinnostavat (eivät ole missään järjestyksessä). Viimeisen kuukauden aika muuttunut varmaan 6 kertaa.. ;)
Puhelimena porskuttaa Nokia 3650, eli olen kai tavallaan kelkassa vielä mukana?
Olen pudonnut varmaan jo vuosikaudet sitten ihan täydellisesti kelkasta. Runsas 2,5 v vanha GD92 riittää puhelimena mulle vallan mainiosti, ei ole mitään aikomuksia ollut ostaa uutta vielä varmaan pariin vuoteen, jos ei vain hajoa. Ei ole sinäänsä mitenkään rahasta kiinni, en vain yksinkertaisesti tarvitse ja pidän GD92:sta.
Ja edes värinäytöllisen puhelimen olen tainnut kerran livenä nähdä, yhdellä kaverilla oli se joku Nokian ensimmäinen (?) kamerapuhelin. Suoraan sanottuna oikeastaan kaikki gprs:t, bluetoothit, mobiilipalvelut, kuvaviestit yms. täysin evvk, en tiedä tarvitsevani niitä mihinkään. ;)
Ja edes värinäytöllisen puhelimen olen tainnut kerran livenä nähdä, yhdellä kaverilla oli se joku Nokian ensimmäinen (?) kamerapuhelin.
7650???
ite olin aika lailla pudonnut kunnes ostin 7210 jouluna...sit rupes tekee mieli 3650:n ominaisuuksia ja olinkin niin otettu siitä puhelimesta ja niistä ominaisuuksista että syksylllä on pakko hommata taas uus s60 luuri mutta nyt alkaa olemaan kyllä jo enemmänkin niitä ominaisuuksia sillä nykyään noi menee viihteen puolelle oikeestaan. periaatteessa mulle riittäis vaikka toi 3310 paljon paremmin ku hyvin
Pyrin seuraamaan tuotejulkistuksia ja olemaan suunnilleen selvillä ominaisuuksista. Mikäli jokin malli kiinnostaa tarkemmin, niin sitten kaivan tiedot esille lähempää tarkastelua varten.
Ominaisuuksien mallikohtaisen ulkoa opettelun lopetin siinä vaiheessa kun Nokialta alkoi tulla näitä rinnakkaismalleja, joissa myydään samaa konetta eri kuorissa.
*pudonnut kuin eno veneestä*
Kai sitä jonkin verran pysyy perässä, vaikka en hirveän usein puhelintani vaihda. 3310 oli noin kaksi vuotta, kunnes akku ei enään kestänyt, niin ajattelin että vaihdampa puhelimen ja nyt on sitten tämä 3650.
Itsellä kiinnostus kohdistuu oikeastaan vain Symbian puhelimiin, niiden muokattavuuden takia. Tietysti löytyy poikkeuksiakin...
Saa nyt nähdä, jos tuo P810 tulee, että joudunko vaihtamaan puhelimeni ensi vuonna siihen. Kuitenkin odottelen, että Sony Ericsson julkistaisi ko. mallin.
Ennen voi väittää edes hieman tietäteeni lähes kaikista suomessa myynnissä olevista luureista, siis joskus 5v sitten, mutta nyt ei ole hajuakaan enään edes kaikista Nokian malleista ;)
Mutta mitä omiin puhelimiini tulee, niin pyrin pitämään ainakin yhden mallin suht lähellä kärkeä tässä ihmeellisessä tekniikassa.
Nokiaa seuraan melko aktiivisesti ja tiedän kyllä mallinumeroinnit ja ominaisuudet pääpiirteittäin. Vaihdan puhelinta vajaan vuoden välein. Nyt 5100, seuraavaksi ehkäpä 6600.
Malleja kyllä tulee niin paljon, ettei meikäläinen enään muista millään ulkoa kaikkia. Ominaisuuksien puolesta kyllä pysyy kärryillä, sillä sektorilla uudistuminen ei nyt kuitenkaan niin kovin mullistavaa ole, eli tiivistettynä 'uusia kuoria, vanhoilla ominaisuuksilla'.
Nemesis-88
03.07.03, 09:10
On tässä nyt vähän pudottu, kun ei tuota kameraakaan kännyssä ole... :)Mutta saahan siihen sun puhelimeen kameran jos haluaa. Itse olen perillä Nokian puhelimista ja kait 3650:lla kelkassa pysyy. Uudesta puhelimesta ei ole tietoakaan.
Blue Joker
03.07.03, 11:24
En ole;)
Ykkösuhelimena 3650, tulossa erittäin luultavasti 6600.
Enpä voi sanoa mukana pysyväni.. ainakaan näiden mallien puolella. Ominaisuudethan ei NIIN nopeasti kuitenkaan muutu, joten niissä pysyy paremmin mukana...
Laitoin tosin just 7250i:n tilaukseen - saanpahan ainakin vähän tätä kehitystä kiinni...
Kyydissä ollaan ainakin toistaiseksi. Taskussa SE P800. Jatkossa mahdollinen seuraaja tuolle löytyy varmaankin tästä joukosta:
- Nokia 6600
- N-Gage
- SE 810, jos ikinä julkistetaankaan
- Siemens SX1
- Motorola A760
- Samsung SGH-D700
- MyDevice, mikäli näille kulmille ilmaantuu koskaan.
Tulee olemaan todella vaikeaa seuraavan puhelimen hankinta, varsinkin jos tuota pakkaa sekoittaa vielä joku uusi malli. Saa nähdä.
Mika
=Henkkis=®
03.07.03, 21:01
Taidan olla ollut aina, muiden merkkien mallinumeroista ei oikeestaan mitään hajua ja nokiankin mallinumerot alkaa olemaan vähän epäselviä. Mikä on 6600 6800 jne. Ei mitään hajua. Mutta nykyisessä 6610ssa alkaa olemaan kaikki mitä tarvitsen/haluan toistaiseksi. Puhelin/tekstiviestiominaisuus, GPRS, värinäyttö, pieni, helppokäyttöinen, radio. Siinä on kaikki mitä tarvitsen toistaiseksi. No kyllä mä 6210 pärjään hyvin, mutta siinä ei ole GPRSää mikä on suurin syy miksi vaihdoin puhelinta.
Helposti, vaikka vähän tiukkaa tekeekin. :)
Ei kai aina ole pakko ostaa sitä uusinta ja hienointa puhelinta? Eikö riitä, että on toimiva ja itselle sopiva puhelin?
Hmm.. taidan saarnata väärällä foorumilla :)
Ammattilainen
03.07.03, 22:37
Omista puhelimista puhuttaessa jossain mielessä, kyllä. Omat puhelimeni ovat Siemens ME45 (yleensä mukana kakkospuhelimena/siviilipuhelimena), Nokia 6150 (vähän rikki, osia puuttuu, mutta toimii) ja Siemens S35 (ei lähde aina lataamaan ja akku finaalissa). En käytä puhelinta oikeastaan muuhun, kuin puhumiseen ja tekstiviestien lähetykseen ja sen lisäksi merkkaan kalenteriin muistettavia asioita. Työn puolesta toki joudun pysymään ajan tasalla myös uutuuksista ja käyttämään niitä, mutta omaa puhelintani en tule varmaankaan pitkään aikaan vaihtamaan..
Huomaan, että minusta on hyödyllistä olla erilaisia luureja erilaisiin tarpeisiin. Esmes N7650 on liian raskas joka paikkaan mukana kannettavaksi, kun taas pikkuluureissa kalenterit ja muut ajanhallintaominaisuudet eivät ole yhtä hyvät.
Toisaalta kiinnostaisi kämmenmikrokin sitten, kun Windows Mobile 2003 (ennen: Pocket PC 2003) Phone Edition -vehkeitä tulee markkinoille. Pari viikkoa käyttämäni PPC2002PE-laite herätti uudeleen kiinnostuksen kämmenmikroon.
N6600:n ostan varmaan heti 7650:n tilalle, ja sitten kai 6600i voisi olla jo edge-luuri, jos sitä ainakin Sonera tukee vaikka suurimmissa kaupungeissa.
Päästyäni kokeilemaan 6650:aa totesin, että on se lisävauhti ja alhaisemmat vasteajat aika upea juttu. Ehkä 6650i on sitten Symbian OS 7.0s-/Series 60 -pohjainen umts-luuri? Silloiin voisi hyödyntää RealOne Playeriä ja muita Series 60 -laitteissa toimivia palveluita ja sovelluksia. 6650 tuntuu lähinnä läppärin kanssa käytettäväksi tarkoitetulta.
Ei tämä kehitys ja minun janoni sitä kohtaan lopu koskaan. Onneksi pääsee työn puolesta kokeilemaan kaikkia ennen kuin sitten ostaa houkuttelevimmat. ;)
Luultavasti tulevaisuudessakin minulla on pikkuluuri ja "pda-kännykkä" erikseen, joten tätä ajatellen toivoisi mahdollisuutta kahteen sim-korttiin per Soneran liittymä. Nykyisin sim-kortin vaihtorumba on aika rasittavaa, kun puhelinten asetukset eivät pysy perässä.
t. tero
edit: typoja
Helposti, vaikka vähän tiukkaa tekeekin. :)
Helposti ja tiukkaa tekee!?
Esa Vuolas
04.07.03, 00:21
No kyllä sitä hiukan putoilee kelkasta, mutta kelkka on pyrittävä pitämään tasapainossa.. ;)
No kyllä sitä hiukan putoilee kelkasta, mutta kelkka on pyrittävä pitämään tasapainossa.. ;)
Kyllä, näin on täälläkin päin. :)
Kyllähän tässä vanhat luurit unohtuu ku uudet painaa päälle. =)
Ei oikein jaksa seurata muiden kuin Nokian mallien kehitystä, vauhti on niin kova että ei aika riitä seuraamaan kaikkien merkkien ja mallien ominaisuuksia.
Omassa puhelimessani 3650 kun olisi vielä radio niin sillä menisi aika pitkälle tulevaisuuteen ominaisuuksien puolesta.
Jännä seurata mitä tarpeetonta ja tarpeellista vielä kännyköihin kehitetään tulevaisuudessa, tuo 3650 alkaa kohta olla enemmän taskutietokone kuin tavallinen matkapuhelin.
Tiedän kaikki nokiat(vanhat ja uudet mutta siihen se sitten jää. Puhelinta en ole ostanut(siis uutta) pitkään aikaan. aikomuksena oli hankkija jokin uusi puhelin mutta luovuin siitä. Mitä kamera puhelimella tekee kun on hyvä digi kamera? Mitä värinäytöllä tekee kun on pleikka millä pelata ja normaalissa käytössä siitä ei ole hyötyä. Mitä tekstiviesti näppiksellä tekee jos ei kirjota tekstareita? Tällä hetellä käyttöpuhelimina on 6210 m35 3310(myytävänä) 5510 7110 ja 6150.
Eli olen ehkä pudonnut kelkasta puhelinkehityksen osalta, mutta nykyisiä puhelimia osaan kuitenkin korjata:)
Noh, sanotaanpa näin että ei kukaan ole kelkasta pudonnut. Tuntuu vain että valmistajat koittavat luoda meille kuluttajille tarvetta jota meillä ei ole.
Miksi pysytellä "kelkassa" jos 3310 riittää hyvin käyttöön? Kyllähän maitokauppaan pääsee ajamaan ladalla siinä missä porschellakin.
Vasta sitten on pudonnut kelkasta kun kaipaa puhelimeen ominaisuuksia mutta ei tiedä miten niitä saisi tai ei tiedä miten niitä käyttäisi.
No en mä kelkasta putoa, mutta nyt kun on eka värinäytöllinen puhelin tulossa mulle, niin sen jälkeen voikin alkaa uudenlainen puhelimen käyttö, kun on multimediaviestit, javapelit, polyfooniset soittoäänet ja ties mitä vielä. Viimeisintä tekniikkaa en kaipaa, eli ei BT, UMTS, EDGE jne..
Pikkuhiljaa alan olemaan ihan kuutamolla, 3300, 6600, 6650 ja kaikki i-versiot.. Ihan ulalla.
Oma 6610 riittää mulle.
kenopäänaali
09.07.03, 10:59
Putosin kärryiltä jo silloin kun kaksitaajuuspuhelimet tuli myyntiin.
--kpn
Olen pudonnut omasta tahdosta.. Luultavasti en osta uutta puhelinta ennenkuin nykyisellä ei pysty enää soittamaan. Kaikki ominaisuudet mitä vaadin on jo nykyisessä puhelimessa. Tärkeämpiäkin sponssaus kohteita löytyy.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.