View Full Version : Mobil.se: SE P810:ssa 1,3 megapikselin kamera
Mobil.se:n haastatteleman Sony Ericssonin johtajan mukaan syksyllä julkaistavaan P810:een tulee 1,3 megapikselin kamera, kuvapisteissä 1280 x 1024:
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6758&sid=1
t. tero
Aika helvetin hieno juttu! toinen asia onkin sitten se että paljon tuole laitteelle tulee hintaa... Mut ainakin saadaan siten tulevaisuudessa megakamera-kännyt tänne eurooppaankin!
Kunha puhelimesta saapi lisää tietoa, niin melkein voisi rueta harkitsemaan tätä puhelinta. Paitsi jos hinta on paljonkin enempi kuin P800 hinta, niin voi jäädä kyllä ostamatta...
Näyttää siltä että parin vuoden kuuluttua tulee kunnon laite myyntiin, Kännykkä+PDA+Digitaalikamera herkuineen.
Siihen voi liittää erilisen näppiksen, hiiren, jopa VGA näytön, kameralle voi hankkia ammattimaisen linssijärjestelmän. Ja mitä parasta siihen voi liittää ulkoisen kovvon Firewire liitännän kautta.
Jooooh.... tähän suuntaan me siis liikutaan.
P.S. Ainiin kai siihen on tulossa myös DV-kamera?
Mobil.se:n haastatteleman Sony Ericssonin johtajan mukaan syksyllä julkaistavaan P810:een tulee 1,3 megapikselin kamera, kuvapisteissä 1280 x 1024:
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6758&sid=1
t. tero
Jutussa luvattiin parannusta myös puhelimen näyttöön
P800-malliin verrattuna. Mitäköhän tuo tarkoittaa käytännössä?
Sonyn kokemus kameroissa alkaa pikkuhiljaa näkymään
myös kännyköiden puolella. Sonyn videokameroissahan käytetään
vähän vastaavia värikkäitä kosketusnäyttöjä.
Eiköhän siihen TFT/TFD-näyttö laiteta. Luulisin, että joko 65 536 väriä, tai ehkä hieman pienempänä todennäköisyytenä jopa 262 144 värin näyttö.
Siis mutu tietoahan tämä on.
No niin asiaa. 1.3 megapikselin kamera kännyssä on jo sellainen saavutus, että kyllä sillä jo tulostaa kelpo kuvia paperille. Näyttö varmasti myös kehittyneempi, kuin P800:ssa ja hintakin menee varmasti taas sinne 1000€:n paikkeille, jos ei nyt enemmänkin.
Itsekin veikkaan hintaa sinne 900-1100 euron paikkeille, tietysti positiivisesti saa yllättää... :o)
Tuo kamera on totisesti hieno saavutus! Alkaa asettamaan rajaa muillekin valmistajille kamerakännyissä. Näytön uskon olevan 65000 väriä, kun T610:ssakin jo sellainen löytyy.
Jäin miettimään että mitä meinaa tuo puhelimen käytettävyyden parantaminen... Mielestäni tuo P800 on jo suht helppokäyttöinen.
Toivottavasti hinta ei nyt ihan mahdottomaa määrää ole. Minusta tuo yli 1000euroa olisi puhelimelle aivan liikaa.
Uskon/toivon, että hinta asettuisi 800e paikkeille. Jolloin 3650:n väliin anto pudottaisi hintaa sopivalle tasolle. :)
Toivottavasti hinta ei nyt ihan mahdottomaa määrää ole. Minusta tuo yli 1000euroa olisi puhelimelle aivan liikaa.
Uskon/toivon, että hinta asettuisi 800e paikkeille. Jolloin 3650:n väliin anto pudottaisi hintaa sopivalle tasolle. :)
Mutta onhan tuon P800:n suositushinta vielä 950 euroa... Ja jos on parempi kamera, parannettu näyttö ja käytettävyyttä paranneltu, niin eihän se kaiken järjen mukaan voi olla vähemmän ku edeltäjä... Mutta onneksi näissä hommissa ei aina järjellä pelata... :o)
Jos hinta on kohtuullinen niin tuota voisi kyllä harkita... Milloinkohan tuo olisi mahdollisesti tulossa? Siis tarkempi aika kuin syksy.
Jos sille 1000e laitetaan hintaa, niin jää kyllä suosiolla kauppaan tuo puhelin.
Jos sille 1000e laitetaan hintaa, niin jää kyllä suosiolla kauppaan tuo puhelin.
Mutta eri asia sitten mihin hintaan myydään... :o) Eihän tuota P800:stakaan myydä lähellekään 950 eurolla.
Niin, voihan sitä harkita sitten, kun puhelinta myydään 800eurolla... :)
Blue Joker
23.06.03, 15:15
Hieno juttu!
Olen itsekkin tässä spekuloinut, että miten SE nyt vastaa näihin 6600:n, SX1:een ja D700:aan. Omissa ajatuksissa olin päätynyt juuri parempaan kameraan ja näyttöön, sekä videokuvaukseen valmiina. Muiden pikkujuttujen kera. Tulisi jo! ;)
Tulisi jo! ;)
Muistetaan nyt kuitenkin kuinka kauan piti odottaa P800:aa ennen kuin se lopultakin tuli. Ja myös R380s:n tulo kesti paljon pitempään kuin oli luvattu. Mutta mistäs sen tietää, voihan SE yllättää.
Jos 1,3 megapikselin kamerassa on kunnon optiikka, niin kyllä sillä juuri ja juuri kelvollisen kymppikuvan paperille saa.
personal jesus
23.06.03, 17:57
Muistetaan nyt kuitenkin kuinka kauan piti odottaa P800:aa ennen kuin se lopultakin tuli. Ja myös R380s:n tulo kesti paljon pitempään kuin oli luvattu. Mutta mistäs sen tietää, voihan SE yllättää.
Tosiaan, hyvä huomio.
Kun se sitten aikanaan tulee, niin varmaan pukkaa P800:aa käytettyjen markkinoille (kuten myös muidenkin valmistajien vanhempia malleja). :P
Tämä artikkeli on kuulemma fake. Mobile.se ei kuulemma ole ollenkaan luotettava sivu.
Mene ja tiedä sitten...
Tämä artikkeli on kuulemma fake. Mobile.se ei kuulemma ole ollenkaan luotettava sivu.
Mene ja tiedä sitten...
Mistäs näin kuulit? Mielenkiintoista sinänsä et kyse on suuren ruotsalaisen IT-lehden nettisivusta, vähän sama ku TM tekis sivut ja puhuis paskaa... :o)
AAS:n foorumilla oli kovasti juttua, mutta eipä tuota nyt osaa mennä sanomaan onko se fake vai ei.
http://allaboutsymbian.com/phpBB2/viewtopic.php?t=14209
AAS:n foorumilla oli kovasti juttua, mutta eipä tuota nyt osaa mennä sanomaan onko se fake vai ei.
http://allaboutsymbian.com/phpBB2/viewtopic.php?t=14209
Kuten AAS:ssa kerrottiin, ja monta kertaa on nähtykin, mobil.se pyrkii julkaisemaan tietoja tulevista puhelimista etuajassa. Osa tiedoista saattaa pitää paikkansa, osa perustuu huhuihin. Itse P810 saattaa olla tulossa, mutta AAS:n keskusteltuissa näytetty kuva P810:sta on fake.
Niin. Odotella, että joku luotettavampi taho tämän varmistaa.
Ewert Oktan
24.06.03, 14:41
Toisaalta tuote on jo valmis, siihen tehdään vain pieniä parannuksia.
Ehkä näiden piti alunperinkin tulla P800-malliin, mutta painostus tuotteen saamisesta markkinoille vei voiton. Mutta järkevä teko SE:ltä ajatellen tulevaa Nokia 6600-mallia.
Elikkä mobile.review:n (ja vähän muidenkin) uutisissa ja forumilla näitä näkynyt.
- P810
* http://www.mobile-review.com/news.php?language=en#news1004
* outoa että hinta laskee ja ominaisuudet ja ulkoasu(?) paranee
- P200? Oisko tuo yllä olevan jutun lopussa mainittu nuorison smart phone?!
- Z610 simpukka malli T610:stä (ilman Bluetoothia?)
Noiden juttujen mukaan nuo julkaistaisiin heti kesän jälkeen ja tulisi myyntiinkin tänä vuonna...vaan aika näyttää.
Jos P810 tulee maksamaan ~700euroa, niin voisi todellakin harkita tuohon vaihtoa kunhan tulee myyntiin.
Elikkä mobile.review:n (ja vähän muidenkin) uutisissa ja forumilla näitä näkynyt.
- P810
* outoa että hinta laskee ja ominaisuudet ja ulkoasu(?) paraneeNo ei tuossa mielestäni mitään outoa ole (vrt. värinäytöt). Tekniikassa yleensä näin käy, valmistuskustannukset ja esim. komponentit tulevat suurempien valmistuserien ja kehittelyn seurauksena edullisimmiksi. Uutena tekniikat maksavat aina enemmän, eikä tuossa P810 mallissa nyt mitään hirveän mullistavaa uusintauutta näyttäisi olevan.
Blue Joker
25.06.03, 11:19
- P810
* outoa että hinta laskee ja ominaisuudet ja ulkoasu(?) paranee
Niin...
- P200? Oisko tuo yllä olevan jutun lopussa mainittu nuorison smart phone?!
Tämän (http://clubsonyericsson.com/en/) sivun mukaan tässä ei luultavasti olisi bt:tä, mutta olisi pienempi kuin P800.
- Z610 simpukka malli T610:stä (ilman Bluetoothia?)
Jo tossa äsken vilauttelemani sivuston mukaan kyseessä olisi simpukka-malli jossa T610:n ominaisuuksia oltaisiin paranneltu:
65k TFT-näyttö (T610 STN), isompi muisti, 640x480 pikselin kamera, 40-ääniset polyfoniset äänet...
siis toi on saman kokonen ku p800 vai? ja samanlainen kosketusnäyttö(kö).
jos näin on niin eipä se sit saakkaan mun päätä käännettyä vaikka jo hetken tuon kameran takia toivoinkin...hmm mahtaako salama olla jo mukana.
siis toi on saman kokonen ku p800 vai? ja samanlainen kosketusnäyttö(kö).
jos näin on niin eipä se sit saakkaan mun päätä käännettyä vaikka jo hetken tuon kameran takia toivoinkin...hmm mahtaako salama olla jo mukana.
Jostain muistan lukeneeni et koko olis hiukan pienempi, mut en muista mistä joten voi olla ihan päästä revitty...
Jos tuo tulee noilla spekseillä niin pesee esim. 3650:n sekä 6600:n mennen tullen. :o)
joo mutta eipä olekkaan enää siitä kyse että peseekö vai ei...en viitti kameran takia kantaa niin paljoa isompaa taakkaa kuin d700 tulee olemaan sillä jo 3650:n kameran laatu riitti. mutta jos toi p810 ois ollu vaikkapa nyt puolikin senttii 3650:aa pienempi niin oisin saattanu ottaa jopa sit p810:n...mutta sitä on varmaan aika hankala toteuttaa ku on kosketusnäyttö ja sit ei sopis mitkään softat joten taitaa toikin kamera sit jää-ä haaveeks :(
personal jesus
25.06.03, 17:14
Koskahan menee joillekin jakeluun, ettei älypuhelinkokoisia kameralla varustettuja laitteita voida rakentaa 100g:n painoiseen pakettiin? Voi hyvänen aika...
Koskahan menee joillekin jakeluun, ettei älypuhelinkokoisia kameralla varustettuja laitteita voida rakentaa 100g:n painoiseen pakettiin? Voi hyvänen aika...
kuka on painosta puhunut. ja sitä paitsi esim sx1 on normaalin näköisistä puhelimsita hyvin lähellä sitä joten kyllä pystyy!!! tän hetken tekniikka mahdollistais paljon parempia kännyjä ja pienemmässä koossa mutta miks ne niitä vielä tois ku on noita välivaiheilla rahastaminen vielä kesken...ihan sama asia on joka asiassa kuten esim nyt tietokoneiden prossuissa...viime vuonne intelin joku äijä sano että heillä on jo tekniikkaa 5gigan prossuihin mutta ne ei tuo niitä vielä koska on kaikki välivaiheet jäljellä
personal jesus
25.06.03, 17:45
kuka on painosta puhunut.
Paino korreloi koon kanssa kohtalaisesti, kuten sunkin luulisi tietävän. Laitetaan nyt rautalangasta vielä, että älypuhelimella tarkoitan sellaista, jossa on iso näyttö, mahdollisesti kosketusohjattava, pda-toiminnot, mahdollisesti kamera. Esimerkkinä 3650, P800, 7650, 6600...
kuka on painosta puhunut.
Paino korreloi koon kanssa kohtalaisesti, kuten sunkin luulisi tietävän. Laitetaan nyt rautalangasta vielä, että älypuhelimella tarkoitan sellaista, jossa on iso näyttö, mahdollisesti kosketusohjattava, pda-toiminnot, mahdollisesti kamera. Esimerkkinä 3650, P800, 7650, 6600...
kuten jo todettua sx1 alkaa normaali puhelimista olla sitä luokkaa mitä tarkoitin mulle "pienellä" (siis sopivalla koolla) ja simpukoista d700...ja ne ei kuulu sulle älypuhelimiin?
Kävin vähän napsimassa kuvia, toivottavasti tykkäätte. :)
http://people.msoe.edu/~raud/forum/P810%20Pix.jpg
Eli ei siis ole mun ottamia kuvia, vaan löytyi HoFosta. IMHO aika sweet luuri.
Blue Joker
25.06.03, 17:51
Lainaus:
Updated: Who thought the P800 was just
perfect? Read this. Just 9 hours ago I was
saying the story was a rumour and now it
seems the P810 has turned out to be true,
according to reliable sources. It will be
released more or less at the same time as the
P200, in november. It is "the new P800", with
a really cool aluminium T610-like case and
keypad, much thinner, even a bit smaller,
with 65k screen, and with a stunning 1.3
megapixel camera that means photos of up
to 1280x1024 pixels . They have probably
decided to launch this model in order to
compete in sales with the future Nokia
Communicator, although the true competitor
for this "9310" should be the real P800
substitute (remember P810 is actually a P800
alternative) with UMTS, videophone or even
WiFi...
Lainaus sivulta http://www.clubsonyericsson.com/en/
Kuvapiirros: http://www.clubsonyericsson.com/products/p810/p810_NOTREAL_NOTOFFICIAL.jpg
Jos P810 noilla luvatuilla featureilla tulee niin on mun seuraava ykköspuhelin ehdottomasti. Ja varsinkin jos piirroksen tapaisella ulkoasulla.
viime vuonne intelin joku äijä sano että heillä on jo tekniikkaa 5gigan prossuihin mutta ne ei tuo niitä vielä koska on kaikki välivaiheet jäljellä5GHz:n prossu jo viime vuonna? Mutta mooren lain mukaanhan koneiden tehot kaksinkertaistuvat puolessatoista vuodessa. Eihän toi mene yksiin sen lain kanssa.
Aijaa, no ehkä tämä ei ole älypuhelin, vaan smart phone. :)
http://www.mobile-review.com/phonemodels/benq/benq-p30-en.shtml
Blue Joker
25.06.03, 17:54
Kävin vähän napsimassa kuvia, toivottavasti tykkäätte. :)
Eli ei siis ole mun ottamia kuvia, vaan löytyi HoFosta. IMHO aika sweet luuri.
Missäs noi napsit?
viime vuonne intelin joku äijä sano että heillä on jo tekniikkaa 5gigan prossuihin mutta ne ei tuo niitä vielä koska on kaikki välivaiheet jäljellä5GHz:n prossu jo viime vuonna? Mutta mooren lain mukaanhan koneiden tehot kaksinkertaistuvat puolessatoista vuodessa. Eihän toi mene yksiin sen lain kanssa.
siis onhan niillä jo kauan ollu vaikka kuinka paljon edellä julkisuutta noi tehot mutta ne julkasee pikkuhiljaa jotta tuottaa voittoo
onko ton koosta nyt kellään mitään tietoa?...verrattuna nyt vaikka 3650:aan
personal jesus
25.06.03, 17:58
kuten jo todettua sx1 alkaa normaali puhelimista olla sitä luokkaa mitä tarkoitin mulle "pienellä" (siis sopivalla koolla) ja simpukoista d700...ja ne ei kuulu sulle älypuhelimiin?
Tuon keksit ihan itse:
Esimerkkinä 3650, P800, 7650, 6600...
Kysehän oli esimerkeistä...
Tuon keksit ihan itse:
Esimerkkinä 3650, P800, 7650, 6600...
Kysehän oli esimerkeistä...
no kyllä mä sen tiesin mutta sanoin vaan siks ku että ei oo muka mahollista tehä...sx1 ja d700 on hyviä esimerkkejä että pystyy
personal jesus
25.06.03, 18:15
Ai osaat sanoa saman asian ulkomaan kielellä. ;)
personal jesus
25.06.03, 18:19
mutta sanoin vaan siks ku että ei oo muka mahollista tehä...sx1 ja d700 on hyviä esimerkkejä että pystyy
110 <> 100
Ja helppo on tietysti perustella, että tulevaisuudessa pystytään tekemään monia asioita, mitkä ei tänä päivänä onnistu. Kyllähän ne 10 GHz:n suorittimetkin sieltä joku päivä varmaan putkahtaa...
onko ton koosta nyt kellään mitään tietoa?...verrattuna nyt vaikka 3650:aan
About 11.5cm x 5.5cm x ties mitä, ehkä 2.1 cm. Siis ainoa joka on mysteeri on tuo syvyys. Noilla mitoilla se on samaa kokoluokkaa kuin Nokian 6600.
Ai osaat sanoa saman asian ulkomaan kielellä. ;)
Ehkä tässä tapauksessa se pihvi on kuitenkin se, että tuossa on 100g paketissa kamerallinen älypuhelin jota pidit mahdottomana.
personal jesus
25.06.03, 18:31
tuossa on 100g paketissa kamerallinen älypuhelin jota pidit mahdottomana.
Missä on tämän hetkinen 100g painava älypuhelin?
No ainakin Benq-nimisen firman R&D labrassa, jos ei muualla.
ei mikään mutta 110g ainakin kuuluu minulle pienien sarjaan älypuhelimissa jam inusta noi 110g voidaan luokitella 100gramman puhelimiksi ja sit 3650/p800 menee sit pyöreesti sinne 150:een
Eli vasta labrassa, nythän on kyse jo julkaistuista malleista... Mielestäni ihan hyvä ettei aleta älypuhelinta liian pieneen kuoreen laittamaan, jos on pieni puhelin niin on pieni näyttö...
sanokaapas nyt mulle mitä p800/p810:ssä on parempaa kun verrataan 3650/d700:ahan. (nyt kerron mun käytön kannalta nää jutut)
iso näyttö...joo-o mutta se tuo myös kokoa lisää ja itse en pidä kosketusnäytöistä koska ne vaatii kaks kättä.
p810:ssä on parempi kamera: niinpä mutta ainakin mulle riittää jo 3650:n kamera (tulis ennemmin salama ku tommosii parempi laatusii)
softat/pelit: niitä saa s60:een helpommin sillä en ainakaan oo oikeen missään nähny p800:een peljä esim.
sitten p800:ssa on käsialantunnistus (en tarvii) nopeempi kirjottaa tekstareita...no normaali näppis riittää hyvin.
sit siin on paremmat muistiinpanot jne "bisnes" ominaisuudet: no niitäkään en tarvii koska puhelin tulee lähinnä viihde käyttöön sekä puhumiseen ja tekstaamiseen.
joten kertokaa te enemmän mikä tossa p810:ssä ois parempaa (saa verrata myös p800:lla)
Oletan että tuleva P810 tukee T9:ä, jolloin et tarvitse kahta kättä sen käyttöön. Ja puhelinta (ainakin P800) pystyy käyttämään yhdellä kädellä ku on näppis päällä.
Ja tässähän ei vertailtu paremmuutta SUN tarpeiden mukaan...! Eli eikös puhelin ole toista parempi jos siinä on paremmat business-ominaisuudet? Ei se ole huonompi sen takia et sä et niitä ominaisuuksia kaipaa...
Ja ku puhelin on tarkoitettu enemmän business-käyttöön niin pääpaino on hyötysoftilla, ja niitä noihin riittää. Pelejäkin tulee pikkuhiljaa, suosion kasvaessa.
Ja kumma miten useat haluavat koko ajan suurempia ja parempia näyttöjä, sit ku on tulossa suuri hyvä näyttö ni se onkin huono ku tulee kokoa lisää... :o)
Eli vasta labrassa, nythän on kyse jo julkaistuista malleista... Mielestäni ihan hyvä ettei aleta älypuhelinta liian pieneen kuoreen laittamaan, jos on pieni puhelin niin on pieni näyttö...
En löytänyt tämän otsikon alta mistään viitettä siitä, että olisi kyse "julkaistuista" malleista. Ja jos julkaisulla tarkoitetaan esittelyä, niin onhan tuo jo messuilla esitelty. Jos taas "julkaistulla" tarkoitetaan myynnissä olevaa, niin on kyllä hassua, että Personal Jeesus itse viittaa Nokian malliin 6600, joka ei ole vielä myynnissä. Voi että mä en ymmärrä näköjään yhtään mistä täällä puhutaan. Ja IMHO ei tuo Benq P30 näytä yhtään liian pieneltä. Myyntiin tuon pitäisi tulla Q3/2003.
bull. juu juu tiiän että se on parempi. mutta ajattelinkin teidän mielipidettä että mitäs parempaa siinä ois mun kannalta.
ja mitä kattelin p800:aa niin musta tuntuu että olisin sittenkin ottanu 3650:n ennemmin mun käyttöön joten ei toi ollutkaan sentään niin hvyä ku luulin...eli sellanen että se ois sekä bisnesmiehelle että meikäläiselle viihdekäyttäjälle parempi.
En löytänyt tämän otsikon alta mistään viitettä siitä, että olisi kyse "julkaistuista" malleista. Ja jos julkaisulla tarkoitetaan esittelyä, niin onhan tuo jo messuilla esitelty. Jos taas "julkaistulla" tarkoitetaan myynnissä olevaa, niin on kyllä hassua, että Personal Jeesus itse viittaa Nokian malliin 6600, joka ei ole vielä myynnissä. Voi että mä en ymmärrä näköjään yhtään mistä täällä puhutaan. Ja IMHO ei tuo Benq P30 näytä yhtään liian pieneltä. Myyntiin tuon pitäisi tulla Q3/2003.
Itse vastasin sanomas perusteella (et ois vasta labrassa) ku en saanut linkkiä auki. Hyvä jos on jo tulossa, kilpailu on aina tervettä! :o)
Pitääkin koittaa myöhemmin jos aukeaisi.
Onko tämä linkki (http://mobile.burn.com/news.jsp?Id=375) jo ollut esillä tässä ketjussa?
Onko tämä linkki (http://mobile.burn.com/news.jsp?Id=375) jo ollut esillä tässä ketjussa?
Eipä ole, mut samat kuvat siellä on (suurempina tosin).
Kieltämättä mielenkiintoinen tulokas, odotellaan nyt hintaa... :o)
Eipä ole, mut samat kuvat siellä on (suurempina tosin).
Kieltämättä mielenkiintoinen tulokas, odotellaan nyt hintaa... :o)
Hinta olisi tosiaankin mielenkiintoista tietää, mutta myös Nokian vastaus kiinnostaa. Uusi Communicator voisi olla märkä rätti päin SE:n naamaa... ;)
Hyvältä näyttää tuo. Hintaa tosiaan odotellaan, sekä täydet speksit tottakai. Jos kerkeää jouluksi tulla kauppoihin voisi harkita itselle joululahjaksi ostamista. :)
Blue Joker
25.06.03, 21:06
Erittäin mielenkiintoinen. Jos tulee näillä 1,3 megapikselin kameralla, 65536 värin näytöllä niin on ehdottomasti seuraava ykköspuhelimeni.
Blue Joker
25.06.03, 21:26
Koska tämä puhelin mahdettaan julkaista? Piankin?
Myyntiinhän tulee nykyisten tietojen mukaan Q3/03, mutta koska julkaistaan? Toivottavasti pian.
Koska tämä puhelin mahdettaan julkaista? Piankin?
Myyntiinhän tulee nykyisten tietojen mukaan Q3/03, mutta koska julkaistaan? Toivottavasti pian.
pakko kai se on kohta julkaista jos noin äkkiin aikovat myyntiin. mutta entäs jos julkaisu tapahtuukin vast Q3/2003 ja myyntiin tuloa ei tiedetä. joku on vaan laittanu tollasen huhun että tulis jo myyntiin sillon. kuka tietää asian 100% varmaksi?
Oltsi Boltsi
25.06.03, 22:20
Täällä (http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=31346&forum=35) Esaton foorumilla jotku ainakin arvelevat että puhelin julkastaisi vasta 2-3 viikkoa ennen myyntiin tuloa. En sitten tiedä että mistä he saaneet tämmöistä tietoa...
Ewert Oktan
25.06.03, 22:35
Joissain spekulaatioissa on mainittu joypad. Voisiko tämä merkitä, että muotoilu tulisi samaan linjaan T610-mallin kanssa?
Myös SE:n uusi salama-laite on muotoilultaan T610-sarjaa, ja se tulee käymään myös P8xx-sarjan puhelimiin.
Esittely sanottiin tapahtuvan Q3/03, joten myyntiintulo varmaan kestää hieman kauemmin.
Kameran ollessa luvattua tasoa, jää kaipaamaan linssille suojaa naarmuuntumista vastaan.
Blue Joker
25.06.03, 22:52
Joissain spekulaatioissa on mainittu joypad. Voisiko tämä merkitä, että muotoilu tulisi samaan linjaan T610-mallin kanssa?
Esatossa ilmeisesti luotettava tyypin "Boratin" mukaan joypadia ei ole. Ja kyllä nuo kuvat ovat erittäin aidot.
Oltsi Boltsi
26.06.03, 11:31
Eräässä ruotsalaisessa business lehdessä on juttu tosta SE 810, siellä näyttää olevan samat kuvat mitkä on esiintyny aikasemminkin mutta linkitän ton kuitenkin http://di.se/NoFlash.asp?ArtId=2003%5C06%5C26%5C81490
Olet ilmeisesti eri mieltä matkapuhelimien kehityssuunnista kuin Nokian johto, sillä keväällä siellä käydessäni NMP Mobile Softwaren johtaja Jukka Riivari sanoi Series 60:stä keskustellessamme, että tulevaisuudessa ns. älypuhelimen ei tarvitse enää olla mitoiltaan ja massaltaan isompia kuin nykyiset pikkuluurit.
Jos katsoo esmes 7650:aa, niin kyllähän laite olisi huomattavasti pienempi, jos se olisi vain suunnilleen näytön kokoinen ja näppäimet avautuisvat läppänä päältä. Tekniikan kehittyessä massa voi hyvin tippua alle 100 grammaan noissa, jos miettii miten raskaita perusluurit olivat vielä 80-90-luvuilla.
Eri asia sitten on, että onko tuollaista luuria taloudellisesti kannattavaa tehdä vielä tänäpäivänä. Liian korkeat valmistuskustannukset nostaisivat myyntihinnankin liian ylös. En silti sanoisi, ettei tuollaista voitaisi rakentaa nyt tai ainakin pian.
Saa korjata jos olen väärässä, näin olen ymmärtänyt keskusteltuani usein aiheesta nokialaisten kanssa.
t. tero
Blue Joker
26.06.03, 15:31
Toivoisin, että tässä uudessa P810:ssa olisi Symbian 7.0s ja siten MIDP 2.0 -tuki myös. Myös UIQ 2.1 olisi mukava päivitys...
Kyllä siitä nyt luulisi Symbian 7.0s ja Java Midp 2.0:en löytyvän. Olisi aika outo SE:ltä, jos ei löytyisi...
olkaa hyvä
Blue Joker
26.06.03, 15:55
olkaa hyvä
Kuvat ovat olleet jo esillä topikissa...
olkaa hyvä
Kuvat ovat olleet jo esillä topikissa...
mutta nyt ne on kaikki kerrralla rinnakkain =)...se oli varmaan ideana?
2.0 Megapixeliä on se raja minulle, mikä alkaa jo tuntua hyvältä - mutta sekään ei vielä tee kuvien laatua paremmaksi, sehän on kennosta ja optiikasta kiinni loppupeleissä.. Edelleenkin kannan Sonyn 3.2 Megapixelin kameraa mukanani ja otan sillä kuvia, joten tuo kamera puhelimessa on täysin toissijainen.. (eniten minua ärsyttää, kun ihmiset tulevat kysymään "onko se kamerapuhelin" ja sitten alan itkemään ja kerron "ei, ei tämä ole kamera puhelin.. tämä on smart phone jossa ON kamera!" surullista.)
Huhu kiertää, ettei tuossa mallissa olisi Bluetoothia - en usko, en ainakaan halua uskoa. Se olisi suuri floppi, sillä jos aikoo P800:n seuraajaksi, defaulttina tuo BT kuuluu mukaan. Itse en ainakaan pysty elämään ilman BT:ia. Suuri miinus jos ei ole.
Tuo parempi näyttökin tuntuu mukavalta asialta.. Mutta sekään ei saa minua vielä ajattelemaan siirtymistä pois P800:n käytöstä.. Olen nimittäin aika hyvin tottunut tuohon, eikä se siis tunnu enää niin pahalta.
Koolla ei merkitystä, jos vain ei tuosta P800:n koosta kasva.
Käyköhän tuohon Memory Stick Duo -kortit?
..aika näyttää, onko tuo sijoittamisen arvoinen. P800:n oston jälkeen tuntui pahalta se näytön taso, nyt se ei enää häiritse.. Kunhan se 128Mt duo nyt tulee, niin sitten voin sanoa, etten oikeastaan tarvitse mitään enempää.. toisaalta, paha sanoa vielä, olen teknofriikki.. kuten varmaan monet teistäkin. :)
olkaa hyvä
Kiitos, onpas mukavan näköinen laite. Mikä se oikein on?
olkaa hyvä
Kiitos, onpas mukavan näköinen laite. Mikä se oikein on?
Mitäs tällä tarkoitat? Oliko jossain määrin joku piilov****ilu Yksikölle?
Blue Joker
26.06.03, 18:13
Huhu kiertää, ettei tuossa mallissa olisi Bluetoothia - en usko, en ainakaan halua uskoa. Se olisi suuri floppi, sillä jos aikoo P800:n seuraajaksi, defaulttina tuo BT kuuluu mukaan. Itse en ainakaan pysty elämään ilman BT:ia. Suuri miinus jos ei ole.
Häh? P200:n pitäisi olla malli jossa bt:tä ei ole.
Mun mielestä ainakin esmes 3650 on ihan ok-kokoinen, tämän tyyliseltä puhelimelta en toivoisikaan pienempää näyttöä, oikeastaan vielä hiukka isompi olisi parempi ;) Sentti-pari sinne tänne lisää ja vieläkin kelepaa!
Mun mielestä ainakin esmes 3650 on ihan ok-kokoinen, tämän tyyliseltä puhelimelta en toivoisikaan pienempää näyttöä, oikeastaan vielä hiukka isompi olisi parempi ;) Sentti-pari sinne tänne lisää ja vieläkin kelepaa!
ei pienempää näyttöä mutta pienempi koko muuten.
tai no siis ylipäätään älypuhelimis...ei nyt välttämättä kosketus näytöllisis
personal jesus
26.06.03, 19:53
Olet ilmeisesti eri mieltä matkapuhelimien kehityssuunnista kuin Nokian johto, sillä keväällä siellä käydessäni NMP Mobile Softwaren johtaja Jukka Riivari sanoi Series 60:stä keskustellessamme, että tulevaisuudessa ns. älypuhelimen ei tarvitse enää olla mitoiltaan ja massaltaan isompia kuin nykyiset pikkuluurit.
Jos katsoo esmes 7650:aa, niin kyllähän laite olisi huomattavasti pienempi, jos se olisi vain suunnilleen näytön kokoinen ja näppäimet avautuisvat läppänä päältä. Tekniikan kehittyessä massa voi hyvin tippua alle 100 grammaan noissa, jos miettii miten raskaita perusluurit olivat vielä 80-90-luvuilla.
Eri asia sitten on, että onko tuollaista luuria taloudellisesti kannattavaa tehdä vielä tänäpäivänä. Liian korkeat valmistuskustannukset nostaisivat myyntihinnankin liian ylös. En silti sanoisi, ettei tuollaista voitaisi rakentaa nyt tai ainakin pian.
Saa korjata jos olen väärässä, näin olen ymmärtänyt keskusteltuani usein aiheesta nokialaisten kanssa.
t. tero
Mukavaa, että olet päässyt keskustelemaan asiantuntevien piirien, oikean alan yrityksen edustajien, kanssa. Ei kaikki tieto ole kaikkien saatavilla tasa-arvoisesti samaan aikaan. Sinulta taisi unohtua myös se, että tämä "tulevaisuudessa" ei ole nykyisyyttä, tuskin muutaman kuukaudenkaan kuluttua, ja se menee myös osittain jossittelun puolelle. Kuten sanoin, tulevathan ne 10 GHz:n prosessoritkin kauppoihin jonakin päivänä tulevaisuudessa.
personal jesus
26.06.03, 19:57
Jos taas "julkaistulla" tarkoitetaan myynnissä olevaa, niin on kyllä hassua, että Personal Jeesus itse viittaa Nokian malliin 6600, joka ei ole vielä myynnissä.
Olipa vitsikästä sinulta. Ovatkos sitten Mäksän mainitsemat D700 ja SX1 jo myynnissä?
Jos taas "julkaistulla" tarkoitetaan myynnissä olevaa, niin on kyllä hassua, että Personal Jeesus itse viittaa Nokian malliin 6600, joka ei ole vielä myynnissä.
Olipa vitsikästä sinulta. Ovatkos sitten Mäksän mainitsemat D700 ja SX1 jo myynnissä?
ei....ja mun mielestä kyse on ollut julkistetuista malleista
personal jesus
26.06.03, 20:10
ei....
Tiedän, se oli retorinen kysymys.
Onko millekkään sivulle tullut lisää tietoja tästä? Rupesi nimittäin kiinnostamaan aika hyvin!
Onko tietoa että onko tässä radiota? Eikös P800:seen ollut radio lisävarusteena? Onko tässä sisäänrakennettuna?
Blue Joker
29.06.03, 15:50
Onko tietoa että onko tässä radiota? Eikös P800:seen ollut radio lisävarusteena? Onko tässä sisäänrakennettuna?
Luulenpa, että ei ole. Mutta täyttä mutua.
Tietoa tästä varmaan löytyy parhaiten foorumielta, AAS:ta, Esatosta ynnä muista.
t. B.J.
Bill Gates sanoi DOSsia tehdessään, että 640k muistia riittää kenelle tahansa... nämä puhelimet painavat 10 vuoden päästä 10g.
Tietoa tästä varmaan löytyy parhaiten foorumielta, AAS:ta, Esatosta ynnä muista.
t. B.J. Ainakaan AAS:ta ei löytynyt paljoakaan tietoa (mitä ei täältä olisi saanut) näin nopeasti vilkaisemalla...?
Noista puhelimien painosta...
Siis minusta puhelimen pitää painaa jonkin verran, niin sen ainakin tuntee että se on mukana. Minusta hyvä paino on 100-150 g. Silloin siitä on tukeva ote kädessäkin kun se painaa.
Ja silloinkun joskus menee totaallisesti hermot, niin onhan se parempi että kännykkä painaa sen yli 100 grammaa niin se lentää paremmin kuin 50 grammanen puhelin.. ;)
personal jesus
29.06.03, 17:15
Bill Gates sanoi DOSsia tehdessään, että 640k muistia riittää kenelle tahansa...
Tell me something new...Jos vaivaudut lukemaan vähän pidemmälle, kuin pari viestiä taakse päin, niin ehkä ymmärrät, että puhuin nykyisyydestä tai aivan välittömästä lähitulevaisuudesta.
Bill Gates sanoi DOSsia tehdessään, että 640k muistia riittää kenelle tahansa...
Tell me something new...Jos vaivaudut lukemaan vähän pidemmälle, kuin pari viestiä taakse päin, niin ehkä ymmärrät, että puhuin nykyisyydestä tai aivan välittömästä lähitulevaisuudesta.
mutta en edelleenkään ymmärrä tuota ettei pysty muka tekee...kyllä pystyy ja 110g on jo niin lähellä että mielestäni jo sekin osoittaa että pystyy
Jos kuitenkin pysytäisi aiheessa, eli P810:ssä.
Jos kuitenkin pysytäisi aiheessa, eli P810:ssä.
joo totta...tulikin tosta mieleen et eikös se nyt oo pienempi kuin p800?..mutta mites on näytön kanssa pienenikö se?
Jos nyt annettaisiin olla tuon kännyköiden paino asian ainakin tästä ketjusta... Jos on pakko keskustella tulevasta teknologiasta yms. niin tehkää uusi ketju sitä varten! Ei sitä tiedä jos vaikka vuoden päästä meillä ei olisi enää kännyköitä ollenkaan vaan jotkut sirut aivoissa jonka kautta kommunikoimme ihmisille samalla tavoin kun nyt kännyköillä. Eihän sitä koskaan tiedä...
Asiaan, mikä käyttöjärjestelmä P800:ssa on? Onko tietoa että onko P810:ssa sama?
Asiaan, mikä käyttöjärjestelmä P800:ssa on? Onko tietoa että onko P810:ssa sama?
P800 on Symbian 7.0, ja luulisi P810:ssä olevan tuo uusi 7.0s.
tulikin tosta mieleen et eikös se nyt oo pienempi kuin p800?..mutta mites on näytön kanssa pienenikö se?
Puhelimen koko voi hieman olla pienempi, mutta odotellaan speksejä.
Näyttö varmaan pysyy saman kokoisena. Näppäimistöä ei vissiin saa irti niin kuin P800:ssa.
personal jesus
29.06.03, 18:18
mutta en edelleenkään ymmärrä tuota ettei pysty muka tekee...kyllä pystyy ja 110g on jo niin lähellä että mielestäni jo sekin osoittaa että pystyy
Ei se asia muuksi muutu, vaikka kuinka toistelet. 110 <> 100. Ei minulla ole muutettavaa aiemmin lausumaani.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy.
Nykyään on mahdollista tehdä paljonkin kevyempiä puhelimia. Jos jotain ei ole, se ei tarkoita ettei sellaista voi nykytekniikalla tehdä.
P800 on Symbian 7.0, ja luulisi P810:ssä olevan tuo uusi 7.0s. OK. Entäs olisiko mahdottomuus että se olisi Series 60?
Miksi muuten Sony Ericssonin sivuilla ei ole tietoa tästä puhelimesta? Luulisi SE:n julkaisevan ne siellä.
OK. Entäs olisiko mahdottomuus että se olisi Series 60?
Eiköhän se UIQ ole, kun se on suunniteltu kosketus näytöille.
P800 on Symbian 7.0, ja luulisi P810:ssä olevan tuo uusi 7.0s. OK. Entäs olisiko mahdottomuus että se olisi Series 60?
Kyllä S60:n käyttö on täysi mahdottomuus, sillä SE ei ole lisenssoinut Series 60 -käyttöliittymää.
Kyllä S60:n käyttö on täysi mahdottomuus, sillä SE ei ole lisenssoinut Series 60 -käyttöliittymää. OK, selvä.
Näinköhän sitä tulisi toimeen ilman S60:tä... :)
Kyllä S60:n käyttö on täysi mahdottomuus, sillä SE ei ole lisenssoinut Series 60 -käyttöliittymää.
Näinhän se on.
Ja kosketus näyttö siihen aika varmasti tulee ja UIQ on juuri suunniteltu kosketus näytöille, kuten jo mainitsinkin.
Näppäimistöä ei vissiin saa irti niin kuin P800:ssa.Mistäs tuon repäisit vai onko täyttä mutua?
Blue Joker
29.06.03, 20:57
Miksi muuten Sony Ericssonin sivuilla ei ole tietoa tästä puhelimesta? Luulisi SE:n julkaisevan ne siellä.
No ehkäpä juuri siksi kun tätä P810:aa ei virallisesti ole vielä julkistettu.;)
t. B.J.
Ja kosketus näyttö siihen aika varmasti tulee ja UIQ on juuri suunniteltu kosketus näytöille, kuten jo mainitsinkin. UIQ? Eli...?
Näppäimistöä ei vissiin saa irti niin kuin P800:ssa. Mistäs tuon repäsit vai onko täyttä mutua? Noissa kuvissa minustakin näyttäisi ettei saa irti näppäimistöä... Mutta en voi olla varma. En sitten tiedä onko energy saanut varmaakin tietoa.
No ehkäpä juuri siksi kun tätä P810:aa ei virallisesti ole vielä julkistettu.;)
t. B.J. Ai... :)
Onkos tietoa että minkä takia tätä ei ole julkistettu? Kun kerran tästä on tietoa vuotanut? :) :P
UIQ? Eli...?Se on tyyliin User Interface Q.
Onkos tietoa että minkä takia tätä ei ole julkistettu? Kun kerran tästä on tietoa vuotanut? :) :P
Onhan sitä tietoa vuotanut monesta muustakin asiasta... tulee Series 80 ja varmasti myös Series 100, mutta eipä niitä laitteita sitten kuitenkaan heti kiirehditä julkaisemaan...
OT:
Onhan sitä tietoa vuotanut monesta muustakin asiasta... tulee Series 80 ja varmasti myös Series 100, mutta eipä niitä laitteita sitten kuitenkaan heti kiirehditä julkaisemaan...
Nyt olet kyllä sekoittanut jotain asioita keskenään, sillä Series 80 on Nokia Communicator 9210(i):n UI, joten kyllä niitä laitteita ainakin S80:llä löytyy.
Näppäimistöä ei vissiin saa irti niin kuin P800:ssa. Mistäs tuon repäsit vai onko täyttä mutua? Noissa kuvissa minustakin näyttäisi ettei saa irti näppäimistöä... Mutta en voi olla varma. En sitten tiedä onko energy saanut varmaakin tietoa.
Puoliksi mutua, puoliksi tietoa. Minusta se olisi parempi vain, jos näppäimistöä ei saisi irti.
Nemesis-88
29.06.03, 22:42
Onkos missään tolla(P810:n) kameralla otettuja kuvia??
Onkos missään tolla(P810:n) kameralla otettuja kuvia??
Tuskin löytyy vielä mistään. Kun puhelinta ei vielä ole julkaistukaan.
tulee Series 80 ja varmasti myös Series 100, mutta eipä niitä laitteita sitten kuitenkaan heti kiirehditä julkaisemaan...
series 80 on communicaattoreissa ja series 90 on mutuiltu, nokian uuden communicatorin käytikseksi. Ja s90 pitäisi kuulemma tukea kosketusnäyttös...
Series 100 ei vielä mitään tietoa, ja tuskin vähäänaikaan tulekaan.
Tuskin mistään SE:n ulkopuolelta löytyy P810:llä otettuja kuvia, kun itse puhelimestakin on vasta kolme kuvaa liikkeellä.
OT:
series 80 on communicaattoreissa
Tämä alkaa karkailla vähän väliä ohi aiheen, mutta pakko tarkentaa, ettei kenellekään jää väärää kuvaa: Series 80 on käytössä vain ja ainoastaan 9200-sarjan kommunikaattoreissa (esim. 9210(i) ja 9290). Aiemmissa 9100-sarjan malleissa ei ollut Symbiania, joten ei niissä ollut S80:äkään.
Puoliksi mutua, puoliksi tietoa. Minusta se olisi parempi vain, jos näppäimistöä ei saisi irti.
Mitä taas en osta sitä, jos näppistä ei saa veks.
Mitä taas en osta sitä, jos näppistä ei saa veks. Minkäköhän takia?
Minä taas en osta sitä, jos näppistä ei saa veks.
Jeps.
Odotetaan kuitenkin, että saadaan 100% varmuus tuosta, ennen kuin tuomitaan.
Onko tietoa että milloin SE julkaisisi P810:n "virallisesti"?
Onko tietoa että milloin SE julkaisisi P810:n "virallisesti"?
Toivottavasti eivät venytä samalla tavalla kuin P800 julkaisua...
Toivottavasti eivät venytä samalla tavalla kuin P800 julkaisua... Toivon samaa, että ne huhut pitäisivät paikkansa että tulisi markkinoille Q3/2003... Kiire tulee kun ei ole vielä julkaistukkaan, ellei ne huhut pidä paikkaansa että julkaistaan viikkoa paria ennen markkinoille tuloa.
Voihan se olla, että myyntiin tulo menee vuoden vaihteeseen...
Kauan on huhuiltu, että P810:n julkaisu olisi 'muutaman' päivän päästä, mutta odotellaan. Itsellä ainakin ko. puhelimen osto menee ensivuodelle, kun ei viitsi heti vaihtaa uutta...
Itsellä ainakin ko. puhelimen osto menee ensivuodelle, kun ei viitsi heti vaihtaa uutta... Jos vaihda heti, niin saat ainakin enemmän hyvitystä entisestä puhelimesta kuin että vaihtaisit vaikka 2 kk myöhemmin...
Blue Joker
30.06.03, 21:11
Itsellä ainakin ko. puhelimen osto menee ensivuodelle, kun ei viitsi heti vaihtaa uutta... Jos vaihda heti, niin saat ainakin enemmän hyvitystä entisestä puhelimesta kuin että vaihtaisit vaikka 2 kk myöhemmin...
Mutta toisaalta puhelimen hinta saattaa 2 kk:ssa laskea reilustikin...
Nemesis-88
30.06.03, 21:14
Kyseinen puhelin on uusimmassa Bondissa(Kuolema saa odottaa) yhellä pahiksella.
Blue Joker
30.06.03, 21:16
Kyseinen puhelin on uusimmassa Bondissa(Kuolema saa odottaa) yhellä pahiksella.
Se on kylläkin P800, eikä P810.
Kuva:
http://clubsonyericsson.com/curiosities/p800_jamesbond.jpg
Mutta toisaalta puhelimen hinta saattaa 2 kk:ssa laskea reilustikin... Niin, mutta luulenpa että käytetyn puhelimen hinta laskee nopeammin kuin uuden. Ja vielä kun on tuon tasoisesta puhelimesta kyse.
luulenpa että käytetyn puhelimen hinta laskee nopeammin kuin uuden. Ja vielä kun on tuon tasoisesta puhelimesta kyse.Yleisesti ottaen käytetyn puhelimen arvo tippuu vähemmän (sillä on tietty vakaa hintataso, ellei ihan tuore tuote) esim. juuri tuossa 2 kuukaudessa, kuin uuden puhelimen..
Tosin tässä 3650->P810 -tapauksessa luulisin, että 3650:n sekä P810:n hinnat pysyvät samana (P810:n myyntihinta ei siis laske, eikä käytetyn 3650:n, siis suurinpiirtein). No, asiasta voi olla monta mieltä ja poikkeuksia löytyy.
(Äsköinen virke herneet nenukkaan vetäjille)
personal jesus
30.06.03, 22:04
Musta tuntuu taas, että samassa ajassa vanha laite kuitenkin menettää arvoaan enemmän, mutta tämäkin on tosiaan mutu. Eihän tuon P800:n hinta ole nyt niin kamalasti vajonnut. Mutta on siinä kysymys sattumastakin.
Musta tuntuu taas, että samassa ajassa vanha laite kuitenkin menettää arvoaan enemmän, mutta tämäkin on tosiaan mutu. Eihän tuon P800:n hinta ole nyt niin kamalasti vajonnut. Mutta on siinä kysymys sattumastakin.Vai ettei ole vajonnut paljoa, suositushinta nyt on 950 ja muistaakseni se oli sama puhelimen tullessa. Ja puhelinkioskissa hinta on jopa hieman korkeampi kuin mitä se on alimmillaan ollut.
Juu, varmasti, mutta sitä vaihto rahaakin pitää olla...
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.