View Full Version : Huono ostos?
Vaihdoin Nokian 8850 6610. Muutaman päivän kuluttua tuli vanhaa kapulaa tosi ikävä. Kuuskuuskympissä on mielestäni tosi huono näyttö, kuvat ovat sameita ja tekstiviestiä on hankala lukea ulkona auringon paisteessa.
Nyt on harkinnassa jos vaihtaisin sen Moton T720 tai C350, mutta oppiiko tämmönen "mummu" käyttämään T720. Vaikutti hiukka monimutkaiselta.
Mitä jään paitsi jos otan tään mummo-mallin, eli C350 (vastaan 6610)?.
Radio, mms, kalenteriominaisuudet jne. Kannattaa katsoa sitä Sony Ericsson T310:aa, nykypäivänä netistä aika edullinen, mutta ainut heikompi asia siinä on on se näyttö, kuitenkin samantasoinen kuin 3510i:ssä. Uusimmassa softassa kuulemma myös kalenteri. Halvimmat T310:t lähtevät 200e nurkilla sis. pk. allekirjoittaneelta.
Yksi mitä kannattaa myös harkita on T610, helppokäyttöinen, tyylikäs, pieni ja täynnä kaikennäköistä mukavaa ominaisuutta.
no voin itse sanoa että et sä tolla c350:llä nää yhtään paremminauringon paisteessa.
jos haluat nähdä ulkona jotain niin mustavalkonäyttö on selvästi parempi ja siihen käy hyvin esimerkiksi samsungin sgh-A800 ja samsung on ainakin erittäin helppo oppia käyttämään ja se on kaiken lisäksi pieni ja hieno
AURINGONPAISTE on yhdyssana!!! Raivostuttavaa!
sori nyt vaan etten kauheesti keskittyny ku kirjotin. ja anteeksi muutenkin etten osaa kirjoittaa. tuskin säkään aina oot osannu, toiset vaan oppii nopeemmin.
Älkää nyt hyvänen aika juhannuksena viilaatko sitä pilkkua vain yhden yhdyssana virheen takia. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja tässä topicissa pitäisi puhua muusta kuin yhdyssanoista.
Älkää nyt hyvänen aika juhannuksena viilaatko sitä pilkkua vain yhden yhdyssana virheen takia. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja tässä topicissa pitäisi puhua muusta kuin yhdyssanoista.
täysin samaa mieltä...mun mielestä jos jollekkin täytyy jostain valittaa niin tulkoot sanomaan privana sit.
ja please...jatkakaa aiheesta
edit: flyer: auringonpaisteessa on yhdyssana d:o) (viittaan tohon sun seuraavaan viestiin)
Huomatkaa hymiö lopussa...
Ja sitten aiheeseen. Yleispätevänä sääntönä voi varmaankin sanoa että kaikki vanhat mustavalko näytöt voittavat väriäytöt luettavuudessa nimen omaan kirkkaassa auringon paisteessa. Tämä pitää huomioida puhelinta valittaessa ja se ei välttämättä tule mielleen, vaikka luuria saisi räplätä liikkeessä sisällä.
Ja sitten aiheeseen. Yleispätevänä sääntönä voi varmaankin sanoa että kaikki vanhat mustavalko näytöt voittavat väriäytöt luettavuudessa nimen omaan kirkkaassa auringon paisteessa. Tämä pitää huomioida puhelinta valittaessa ja se ei välttämättä tule mielleen, vaikka luuria saisi räplätä liikkeessä sisällä. Jep tottahan tuo on, että harmaasävynäytöt ovat parempia kirkkaassa auringonvalossa käytettävyydeltään, kuin värinäytöt. TFT-värinäytöt toimivat kuitenkin paremmin auringonvalossa kuin mitä esim. STN-näytöt.
Ja sitten aiheeseen. Yleispätevänä sääntönä voi varmaankin sanoa että kaikki vanhat mustavalko näytöt voittavat väriäytöt luettavuudessa nimen omaan kirkkaassa auringon paisteessa. Tämä pitää huomioida puhelinta valittaessa ja se ei välttämättä tule mielleen, vaikka luuria saisi räplätä liikkeessä sisällä. Jep tottahan tuo on, että harmaasävynäytöt ovat parempia kirkkaassa auringonvalossa käytettävyydeltään, kuin värinäytöt. TFT-värinäytöt toimivat kuitenkin paremmin auringonvalossa kuin mitä esim. STN-näytöt.
ja tft näytöt näkyvät myös hyvin vaikka ei olis tautavaloja päällä.
ja tft näytöt näkyvät myös hyvin vaikka ei olis tautavaloja päällä.
Niin tämäkin vielä lisäksi aiempaan :)
personal jesus
21.06.03, 23:00
Kaikki taas eivät opi koskaan yhdyssanoja. ;)
täh? Eikö kukaan opi yhdyssanoja?
Ei välttämättä?
personal jesus
22.06.03, 11:55
Tarkoittaa siis, että osa kyllä oppii, muttei kuitenkaan kaikki
Joo, mun viestejä ei tartte ottaa tosissaan yleensä. :)
TFT-värinäytöt toimivat kuitenkin paremmin auringonvalossa kuin mitä esim. STN-näytöt.Väite perustuu mihin? Tilanne riippuu ensisijaisesti valaistuksen toteutuksesta.
ja tft näytöt näkyvät myös hyvin vaikka ei olis tautavaloja päällä.Ja mihin tämä perustuu? On toki joitain TFTkin toteutuksia missä taustavalona voidaan käyttää edestä tulevaa valoa.
kuvat ovat sameita ja tekstiviestiä on hankala lukea ulkona auringon paisteessaVärinäyttöjen ongelma, kannattaa tarkistaa kontrasti asetukset löytyykö niistä edes vähän apua. Ko mallissa on yleensä jotenkin mahdollista auringonvalossa lukea.
no minusta noi perustuu sovelias omiin kokemuksiin. sillä ainakin mitä nyt esim 3650/7210 niin ei niistä nää mitään kunnolla ku ei oo taustavaloja päällä mut sit taas esim joku sampan t100 josta ei oikeen edes huomaa että taustavalot sammuu.
sitten sanoit että riippuu miten valaistus on toteutettu...miten toteutat auringonpaiseen eritavalla? tft näyttö näkyy selvästi paremmin jos auriko siihen näyttöön paistaa kun taas muut värinäytöt ei.
ja itse ainakin koitin kontrastin kanssa leikkiä..vaan eipä ollut liiemmin apua.
no minusta noi perustuu sovelias omiin kokemuksiin. sillä ainakin mitä nyt esim 3650/7210 niin ei niistä nää mitään kunnolla ku ei oo taustavaloja päällä Hyvässä valaistuksessa esim 7650 sammuttaa taustavalon ja ko laitteessa pystyy lukeaan näytön lman taustavaloa hyvässä huoneenvalaistuksessa.
niistä nää mitään kunnolla ku ei oo taustavaloja päällä mut sit taas esim joku sampan t100 josta ei oikeen edes huomaa että taustavalot sammuu.Mitä olen kaukoidäntuotteita (mm.pana, samsa)käyttänyt joissa TFT näyttö, niistä sammuu taustavalo silloin kun sammuttavat näytön muutoinkin, toki osaavat himmentäää taustavalaistusta.
Hyvällä taustavalolla TFT näytöt ovat varsin luettavia valoisissakin oloissa, mutta jos näyttö perustuu takaan tulevaan valoon luettavuus katoaa sillä hetkellä kun edesta tuleva valo ylittää sen.
Ja edelleen suurinosa TFT näytöistä on sellaisia että niistä ei näe mitään ilman keinotekoistataustavaloa --> auringonpaisteessa niistä ei näe mitään.
no en tiiä tosiaan muista kuin sampan t100:Sta ja siinä ainakin auringon valossa näkee 50% paremmin kuin muilla kokeilemallani puhelimilla.
ja kun läpän sulkee niin näyttö sammuu mutta kun näyttöä pitää auki niin kyllä se mun mielestä ainaki nsammuttaa kokonaan ne valot eikä vain himmennä..tosin en tiiä, mutta auringon valossa se on ollut selvästi paras näyttö tähän astisista. (ja itsellä tota samppaa siis ei ole vaan äiteellä.)
Itselläni ei ollut mitään ongelmia lukea auringossa T68:n näyttöä ja vielä vähemmän nyt 3650:n kanssa. Toki esim. 6510 on selkein kirkaassa, mutta kyllä noita muitakin olen pystynyt aivan täysin lukemaan.
(ja itsellä tota samppaa siis ei ole vaan äiteellä.)Tästä sitten teit kaikkenkattavan analyysin TFT näytöistä.
(ja itsellä tota samppaa siis ei ole vaan äiteellä.)Tästä sitten teit kaikkenkattavan analyysin TFT näytöistä.
kuten jo sanoin niin mulla ei ole kokemusta kuin sampan t100:Sta (sanoin jossain aikaisemmassa viestissä) ja vaikka toi äidin puhelin on niin olen juuri tuota auringonpaisteessa lukemista koittanut koska se on mulle aika tärkeetä että se näkyy hyvin...
No tässähän tulikin jo varsin kattava analyysi kahdelta foorumilaiselta tft-näytöistä :) että eipä tässä ole mitään lisättävää. Sen verran itse olen testaillut eri värinäyttöjä, että tft-näyttö on auringonvalossa jonkun verran parempi ja selkeämpi käyttää kuin stn-näyttö.
eh yhdyssanavirhe on tosiaan yhdyssana... xO aiheesta sen verran et onko 3300ssa sama näyttö ku esim 6610?
eh yhdyssanavirhe on tosiaan yhdyssana... xO aiheesta sen verran et onko 3300ssa sama näyttö ku esim 6610? Heh heh.. niin se on, mutta ei mun äidinkieli ole edes kiitettävällä tasolla ;)
Kai se on hieman parempi, kuin 6610. Tai en tiedä, sillä mielestäni 6610:n näyttö on ihan laadukas ja näytönväreily ei pahemmin mua haittaa.
Perhana älä rupee täällä opettaa miten kirjoitetaan, mee jonnekkin äidinkielen keskustelufoorumiin kinaamaan oikeinkirjoituksista, täällä keskustellaan kännyistä jos et sattumoisin huomannu..
Jos tässä nyt uskaltaa mitään kirjoittaa kun tulee noita kirjuutusvirheitä.
Tumpelo pakahtuu raivoonsa ja mitäs sitten tehdään?! (on muuten Tumppu tainnu käydä yhdellä "elukkapalstalla").
No, asiaan. Mites se T720 näyttö?, myyjä kehui et on aivan eriluokkaa kuin Nokialaisten.
Hyllyssä nökötti meikän vanha 8850 huollettuna ja puunattuna, hinta tuhat mummon markkaa. Taitas olla paree kun myis kuuskuuskympin pois ja hakis vanhan takas.
Jos tässä nyt uskaltaa mitään kirjoittaa kun tulee noita kirjuutusvirheitä.
Tumpelo pakahtuu raivoonsa ja mitäs sitten tehdään?! (on muuten Tumppu tainnu käydä yhdellä "elukkapalstalla").
No, asiaan. Mites se T720 näyttö?, myyjä kehui et on aivan eriluokkaa kuin Nokialaisten.Hyllyssä nökötti meikän vanha 8850 huollettuna ja puunattuna, hinta tuhat mummon markkaa. Taitas olla paree kun myis kuuskuuskympin pois ja hakis vanhan takas.
T720:n näyttö on parempi ja isompi, kuin Nokian S40 luureissa!Ei puhunut myyjä tällä kertaa paskaa:)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.