View Full Version : M55 ja SL55 erot?
Onko SL55:ssä verrattuna M55:een mitään muuta "parempaa" kuin ehkä makeempi ulkonäkö ja kalliimpi hinta? Siemensin nettisivujen vertailutoiminto on vähän sekava.
Blue Joker
12.06.03, 09:07
Matkapuhelininfon SL55-esittely (http://www.matkapuhelininfo/siemens.html#SL55)
http://www.matkapuhelininfo.com/siemens.html#SL55
nyt toimii..uupu äijältä toi .com =)
Blue Joker
12.06.03, 09:35
http://www.matkapuhelininfo.com/siemens.html#SL55
nyt toimii..uupu äijältä toi .com =)
Heh, virheitä sattuu :)
Ensin kauttaviivan tilalle olikin vahingossa tullut piste, ja kauhee häslääminen et miks ei linkitys toimi, toi .com lähti varmaan siinä rytäkässä.
Itseasias sl55 on surkeempi ku m55.. Ainaki toi melodisten soittoäänien sävellysohjelma on ihan kiva lisä, ja sl55:ssahan sitä ei sitten oo.. M55 on kyllä varteenotettava vaihtoehto hankintalistalle.
Itseasias sl55 on surkeempi ku m55.. Ainaki toi melodisten soittoäänien sävellysohjelma on ihan kiva lisä, ja sl55:ssahan sitä ei sitten oo.. M55 on kyllä varteenotettava vaihtoehto hankintalistalle.
Siltä vähän kyllä tuntuu. Ei oikein viitsis maksaa sl55:sta niin paljon enemmän pelkän ulkonäön takia...
ennemmin hankkisin M55 kuin SL55
Nemesis-88
14.06.03, 16:06
Tuo SL55 muistuttaa 7650:aa aika paljon.
No joo, muistuttaahan tuo. Onhan se kuitenki paljon pienempi, mut kamera puuttuu.
personal jesus
14.06.03, 22:18
Se, mitä SL55 oikeastaan muistuttaa, on muinainen SL10 vuosien takaa, mikä varmaan on ollut ideana.
Blue Joker
14.06.03, 22:30
No joo, muistuttaahan tuo. Onhan se kuitenki paljon pienempi, mut kamera puuttuu.
Ja paljon muutakin 7650 tarjoaa enemmän. Mm. bt(data), isompi näyttö, Symbian&Series 60...yms
siis eikö noissa oo mitään muuta eroo ku toi ulkonäkö?
ostaako joku puhelimista tietävä ton vaikka se on noin paljon kalliimpi (ne ketkä ei tiiä niin saattaa hyvin ostaa)
ostaako joku puhelimista tietävä ton vaikka se on noin paljon kalliimpi (ne ketkä ei tiiä niin saattaa hyvin ostaa)Varmaan aika moni, M55 on monen mielestä niiin hirveen näköinen... Tosin jotkut pitävät M55:sen vilkkuvista valoista yms.
Blue Joker
14.06.03, 23:54
siis eikö noissa oo mitään muuta eroo ku toi ulkonäkö?
ostaako joku puhelimista tietävä ton vaikka se on noin paljon kalliimpi (ne ketkä ei tiiä niin saattaa hyvin ostaa)
Edelleen, erot:
www.matkapuhelininfo.com/siemens.html#SL55
Ne saattaa ostaa SL55:n ketkä arvostaa puhelimessaan pientä kokoa ja ulkonäköä.
personal jesus
14.06.03, 23:56
Tarkoitatko SL55:ttä? Miksi ei, itse voisin vakavasti harkita sitä: GPRS, kolmitaajuus, värinäyttö... Ja onhan täällä sitä paitsi hyvin asioista perillä olevia Siemensin ystäviä.
Ei kannata välttämättä pitää niitä silmälappuja. Olen itse ollut aika tyytyväinen, kun olen kokeillut eri merkkejä ja huomannut, ettei se Nokia (tai mikään muu yksittäinen) merkki ole aina ja jokaiselle paras.
Tarkoitatko SL55:ttä? Miksi ei, itse voisin vakavasti harkita sitä: GPRS, kolmitaajuus, värinäyttö... Ja onhan täällä sitä paitsi hyvin asioista perillä olevia Siemensin ystäviä.
Ei kannata välttämättä pitää niitä silmälappuja.
mutta siis jos tietää että m55 on ihan melkein sama puhelin niin kyllä tuollainen hinnan eron luulis mun mielestä menevän ulkonäön ohi.
toisaaltaan ymmärrän tuon hyvinkin kóska itse aion maksaa tulevasta puhelimestani aika paljonkin enemmän jotta saan pienemmän ja normaali näppiksellä joten jotkut pitää samalla tavalla sit vissiin ulkonäöstä kuin mä käytettävyydestä, ihmisiä on erilaisia
Blue Joker
15.06.03, 00:00
...
Kysymys olikin, että miksi joku ostaisi SL:n kun M:ssä saa LÄHES samat ominaisuudet reippaasti halvemmalla!
edit: On häpeä olla hidas...
Ei kannata välttämättä pitää niitä silmälappuja. Olen itse ollut aika tyytyväinen, kun olen kokeillut eri merkkejä ja huomannut, ettei se Nokia (tai mikään muu yksittäinen) merkki ole aina ja jokaiselle paras.
no itsekkin olen syksyllä ostamassa muun kuin nokian (Samppa) joten se niistä silmälapuista...silmälasit kyllä löytyy (kunnon nörtillä kuuluu olla lasit d:o)
personal jesus
15.06.03, 00:03
mutta siis jos tietää että m55 on ihan melkein sama puhelin niin kyllä tuollainen hinnan eron luulis mun mielestä menevän ulkonäön ohi.
...
jotta saan pienemmän ja normaali näppiksellä joten jotkut pitää samalla tavalla sit vissiin ulkonäöstä kuin mä käytettävyydestä, ihmisiä on erilaisia
No ulkonäön lisäksi on tosiaan eroa käytössä (liukunäppis <> tavallinen) ja muodossa. Makuasioista se kyllä on kiinni.
personal jesus
15.06.03, 00:05
Kysymys olikin, että miksi joku ostaisi SL:n kun M:ssä saa LÄHES samat ominaisuudet reippaasti halvemmalla!
Kertaan lyhyesti sanomalla: Makuasiat.
SL55n hankinta oli oikeastaan hetken mielijohde. Halusin päästä 6510:sta eroon ja T68 alkoi käydä vanhaksi.
Koska Siemenssistä ei ole aiempaa kokemusta ja jotenkin pieni koko on aina innostanut, SL55 oli ihan must to have. M55 tuntuu jotenkin liian teinivehkeeltä kaikkine vilkkuominaisuuksine ja ylijärkkyine ulkonäköineen.
Se mitä tästä luurista kaipaan, on bluetooth ja hiukan jykevämmän tuntuinen voisi olla.
Sovelias: Varmaan aika moni, M55 on monen mielestä niiin hirveen näköinen... Tosin jotkut pitävät M55:sen vilkkuvista valoista yms.
M55 on tyylikäs X-muotolunsa ansiosta!
Sovelias: Varmaan aika moni, M55 on monen mielestä niiin hirveen näköinen... Tosin jotkut pitävät M55:sen vilkkuvista valoista yms.
M55 on tyylikäs X-muotolunsa ansiosta!
ei kaikkien mielestä (tässä on esim. yks sitä mieltä)
Itse ajattelin ostaa M55:n, vaikka kattelin kyllä tuota SL55:ttäkin... M55 on paljon halvempi, mutta kuitenkin lähes samoilla ominaisuuksilla ja onneksi tuota M55:ttä löytyy eri värisenäkin ;) SL55 on todella pieni, mutta ei M55:kään koollaan häpeile.
Blue Joker
19.06.03, 14:09
SL55 on todella pieni,
Samaa mieltä. On todella pieni. Samaa kokoluokkaa (hieman isompi) CL50:n kanssa. Itsekkin ottaisin kuitenkin ehkä mieluummin myös M55:n (isompi akku yms.)
onneksi tuota M55:ttä löytyy eri värisenäkin ;)
Huomaan hymiön, mutta tiesitkö nyt varmasti, että ainakaan aluksi Suomeen ei tuoda M55:ttä kuin tuolla yhdellä värivaihtoehdolla? Muut värit sitten myöhemmin, jos koskaan.
M55:ssa on hieman enemmän muistia club-siemensin mukaan. 1.87MB muistia M55:ssa ja SL55:ssa 1.6MB, tosin ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta myös Mobile-Reviewin M55 review-artikkelissä näkee omin silmin tuon muistin.
Mitä näihin malleihin, tulee niin SL55:n hankin, koska en jaksa odotella M55:n tuloa ja onhan SL55 pienempikin joten juuri siksi SL55.
M55:ssa on hieman enemmän muistia club-siemensin mukaan. 1.87MB muistia M55:ssa ja SL55:ssa 1.6MB, tosin ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta myös Mobile-Reviewin M55 review-artikkelissä näkee omin silmin tuon muistin.
Mitä näihin malleihin, tulee niin SL55:n hankin, koska en jaksa odotella M55:n tuloa ja onhan SL55 pienempikin joten juuri siksi SL55.
mutta hinnan ero on niin kaamea että itse en ainkaan voisi kuvitellakkaan ostavani noin paljon kalliimpaa puhelinta joka on kuitenkin täysin sama kuin se halvempi
mutta hinnan ero on niin kaamea että itse en ainkaan voisi kuvitellakkaan ostavani noin paljon kalliimpaa puhelinta joka on kuitenkin täysin sama kuin se halvempi[/quote] Hinta ero on ihan kiva, mutta enpä mä jaksa odottaa M55:n tuloa ja en kyllä pidä sitä niin paljon, kuin SL55:sta ja taas mennään pienempään kokoon ja sehän passaa mulle.
Miten on.. voisikohan olla niin, että tuo SL55 hinta tipahtaisi reippaasti, kunhan nyt M55 tulee ensin myyntiin? Kannattaako Siemensinkään myydä kahta melkein samaa puhelinta noin isoilla hintaeroilla.
Siemensinkään myydä kahta melkein samaa puhelinta noin isoilla hintaeroilla.Nehän on aivan eri näköiset.
Siemensinkään myydä kahta melkein samaa puhelinta noin isoilla hintaeroilla.Nehän on aivan eri näköiset.
Sepä se. Siihen ne erot sitten melkein jääkin. Toinen kuitenkin 2* kalliimpi.
Miten on.. voisikohan olla niin, että tuo SL55 hinta tipahtaisi reippaasti, kunhan nyt M55 tulee ensin myyntiin?Ei varmasti tuon takia hinta tipu. Puhelimet on tarkoitettu eri sarjoihin. M55 nuorisomalli ja SL55 sitten vanhemmalle sukupolvelle. Vaikka ominaisuudet ovatkin lähes samat. Tyytyväinen olen omaan SL55:n.
Vaikka nuo luurit olis saman hintasia, niin päätyisin silti varmaankin m55:een. Siinä on kuitenki melodisten soittoäänien sävellysohjelma. siinä puhelimes on kyllä täydelliset soittoäänimahikset. Muuten thelmi (ja muutkin, jos satutte tietään), minkäs tasoisia nuo wav-soittarit m55:ssä ja sl55:ssä on (oletetaan et ne on yhtä hyvät)? Jos sulla siis tuo sl55 jo on. Että kuullostaako samanlaiselta kuin ceedeesoittimesta tulis musaa?
Muuten thelmi (ja muutkin, jos satutte tietään), minkäs tasoisia nuo wav-soittarit m55:ssä ja sl55:ssä on (oletetaan et ne on yhtä hyvät)? Jos sulla siis tuo sl55 jo on. Että kuullostaako samanlaiselta kuin ceedeesoittimesta tulis musaa? Ei kai tässä wav. ääniä ole? omassa laitteessani on nimittäin vain mid. ja mmf. ääniä. En mä tästä yhtään wav. ääntä löydä. 16-ääniset polyfoniat tässä on ja kuulostaa selkeältä ja ei tarvitse olla täysillä äänet, että kuulisi metelissä puhelimen soivan. Ei nyt mitään cd-tasoista musaa mielestäni, mutta varsin hyvää.
Ei kai tässä wav. ääniä ole?
Ai! Mä oletin et sl55:ssä on myös, kun mun tietääkseni ainakin m55:ssä on mahdollisuus nauhottaa omat soittoäänensä. Eli taas yks etu m55:lle ;)
No, entäs sitten kuvat? Kun esim. t300:n näytöllä kuvat ilmeisesti näyttää hirveiltä, niin miten on simpassa, kun reso on kuitenkin sama (101x80) vaikka värejä onkin enemmän? Tarkoitan jos lataa netistä vaikka ihmisten kuvia, niin näyttääkö ihan selviltä?
Ai! Mä oletin et sl55:ssä on myös, kun mun tietääkseni ainakin m55:ssä on mahdollisuus nauhottaa omat soittoäänensä. Eli taas yks etu m55:lle ;)
No, entäs sitten kuvat? Kun esim. t300:n näytöllä kuvat ilmeisesti näyttää hirveiltä, niin miten on simpassa, kun reso on kuitenkin sama (101x80) vaikka värejä onkin enemmän? Tarkoitan jos lataa netistä vaikka ihmisten kuvia, niin näyttääkö ihan selviltä? No en mä tuolla sävellysohjelmalla tekis mitään joten ihan sama mulle kummassa se on. Kuvat näkyy hyvin, tosin puhelin käyttää pitkälti 256 väriä toiminnoissa joten ehkä siksi kuvat eivät ole niin tarkkoja, mutta tarkempia, kuin 256-värisissä näytöissä. Näyttö on paikkapaikoin selkeä myös suorassa auringonpaisteessa mikä on hyvä asia.
Kuvat näkyy hyvin, tosin puhelin käyttää pitkälti 256 väriä toiminnoissa joten ehkä siksi kuvat eivät ole niin tarkkoja, mutta tarkempia, kuin 256-värisissä näytöissä.
sinänsä aika tyhmä homma, että käyttää vaa 256:tta väriä...hmh...eikös se ollu niin et sl55 käyttää 4096väriänsä ainoostaan niiden kameralla otettujen kuvien tutkailuun?
Kuvat näkyy hyvin, tosin puhelin käyttää pitkälti 256 väriä toiminnoissa joten ehkä siksi kuvat eivät ole niin tarkkoja, mutta tarkempia, kuin 256-värisissä näytöissä.
sinänsä aika tyhmä homma, että käyttää vaa 256:tta väriä...hmh...eikös se ollu niin et sl55 käyttää 4096väriänsä ainoostaan niiden kameralla otettujen kuvien tutkailuun?
Siis ei kai noin oo myös m55:ssä? Ja onko homma niin, et jos netistä ottaa luuriin ihmisen kuvan, niin se näkyy 256 värisenä? kauheeta jos näin on!
Siis ei kai noin oo myös m55:ssä? Ja onko homma niin, et jos netistä ottaa luuriin ihmisen kuvan, niin se näkyy 256 värisenä? kauheeta jos näin on! Kuvat on aika hailakoita mitä olen ladannut tuolta club-siemensin wap-sivuilta. M55 käyttää myös pitkälti 256 väriä toiminnoissa, esim. pelit.
http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/Ar.asp?ARI=104983&CHID=3&EXPS=&EXPA=
Tässä vähän vertailua M55:sen ja S55:sen näytöistä.
Tässä club-siementäjän uus arvostelu M55:stä
http://club-siemens.com/review/m55/
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.