PDA

View Full Version : SL55 Käyttökokemuksia

Miika
10.06.03, 10:40
Tulipa eilen hankittua moinen luuri ja seuraavassa hieman mietteitä.

SL45:n ilmestymisestä lähtien on aina tehnyt mieli kokeilla Siemenssin luureja, mutta kokemukset ovat rajoittuneet lähinnä noiden mallien hiplaamiseen kaupoissa. T68:n jälkeen 6510 tuntui liian mustavalkoiselta, joten SL55:n ilmaantuminen myyntiin sattui juuri sopivasti.

Ergonomiaa luurissa on niin paljon kuin näin pieneltä voi odottaa. Nakkisormisille softkeyt ja tuo nuolinamiskuukkeli on liian pienet ja liian lähellä toisiaan, mutta silti täysin hallittavissa. Numeronäppäimet ovat, kuten kuvista näkee, aivan kiinni toisissaan, mutta ovat sen verran kuperat, ettei näinkään kömpelöillä nakeilla ole tullut vielä toistaiseksi kahden napin painalluksia.

'Läppä'mekanismi on ehkä hieman kömpelö kun ei tiedä mistä pitäisi kiinni kun näytön liu'uttaa eteenpän. Kädessä luuri tuntuu mukavan pyöreältä ja oikeastaan ainoa ongelma luurissa on, että kun se on pöydällä, ei pysty heti sanomaan onko luuri ylösalaisin vai oikein päin :-D.

Itse käyttis sitten. Nopeusluokka on öbaut samaa tasoa kuin T68, ehkä hiukan nopeampi. Tekstiviestailu on taas selvästi nopeampaa kuin erkissä, mutta aavistuksen hitaampaa kuin esim. 6510:ssa. T9 toimii nopeammin kuin tavallinen abc -naputtelu.

Tavaraa luurista löytyy vaikka muille jakaa, tosin minun oli ihan p-a-k-k-o deletoida joku ylijärkky Mystic Voyages tms. jossa oli jotain ihme taustakohinaa (tunnelmamusaa tai luonnonääniä) ja kuvia, jotka vaihtuilivat tiuhaan.

Soittoäänet olivat aikamoinen järkytys. Monta vuotta on kuunnellut monotonista piipitystä a la Nokia & Ericsson ja nyt yhtäkkiä puhelin oikeasti soi, eikä piipitä. On tää hienoa, mä alan varmaan säveltäjäksi.

Näytön laatu on ihan samaa luokkaa T68:n kanssa, ei kovinkaan kummonen, tosin ruutu pysyy ehkä paremmin perässä. Koska java peleistä ei ole kokemusta, niin oli aikamoinen yllätys kun latasin tuota Tennistä. Tuli mieleen ajat kun Commodore 64:lla latasi defenderiä kasettiasemalla ilman Turbo Tapea.

Tästä tulee niin pitkä lätinä, että ehkä siirryn suoraan lussiin ja miinuksiin

+ Koko, muoto, ergonimia (pieneksi luuriksi)
+ Värinäyttö
+ Numeronäppäimistö sopivan jämäkkä
+ Soittoäänet :-D
+ Luuria ei tarvitse avata vastatakseen/soittaakseen

= Kuulokkeen ääni mielestäni hieman tunkkainen (vrt T68, 6510)

- Ei soittaja/ryhmäkohtaisia soittoääniä (pitkä miinus)
Löytyihän sekin vahingossa sitten, eli soittoäänet saa ryhmäkohtaisesti
- Siemens Data Suite (vrt Nokian vastaavaan, tämä on aivan järkyttävä viritelmä)
- Softkey/Navi näppäimet liian lähekkäin/pienet
- Käyttis on hidas (vrt 6510)

Nähtäväksi jää, kuinka korkealle tuon luurin rankkaan muutaman viikon käytön jälkeen. Alkuinnostusta ainakin riittää, mutta saapa nähdä riittääkö sitä pidempään.[/b]

JuhaK
11.06.03, 18:33
Onko tos sl55:ssa mahdollisuus saada soittajan kuva näkyviin puhelimen soidessa?

mobiilisti
11.06.03, 19:31
Onko tos sl55:ssa mahdollisuus saada soittajan kuva näkyviin puhelimen soidessa?
On.

teemu.jarvinen
19.06.03, 18:23
Toimivatko nuo S55 soittoäänet ja taustakuvat SL55:ssä? Tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan SL55:n valikoimat kohtuu heikot.

logo
19.06.03, 18:26
Toimivatko nuo S55 soittoäänet ja taustakuvat SL55:ssä? Tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan SL55:n valikoimat kohtuu heikot.Sigun osoitteesta löytyy SL55:een taustakuvia.

Thelmi
24.06.03, 23:46
Mä olen kai parantumaton kännyfriikki, kun olen alkanut kiinnostumaan ko.laitteesta vaikka siinä onkin huonommat ominaisuudet kuin eräässä toisessa mistä olen kyllä enemmän kiinnostunut. SL55 valloittaa kyllä koollaan, muotoilullaan ja painollaan mulla tämän vuoden komeimman luuri tittelin toistaiseksi itselleen. Tiedä vaikka hankkis tuon, mutta en tiedä. Päätökset mulla on vaihdellu aika pahasti viime kesän jälkeen.

Miika
26.06.03, 15:27
Kyllähän tämä on ihan hauska luuri nyt kun tätä on hiukan enemmän käytellyt ja kokeillut. Se mikä tässä on minusta hyvä on tuo email -osio joka on varmempitoimisempi kuin T68:ssani oli.

Kännyn voi oikeasti pudottaa taskunpohjalle, eikä sitä edes tunne sieltä... koossa on miinuksensakin. Liukas kuori on jo kerran saanut laitteen karkaamaan käsistä. Hyvin se iskun kesti, vain akku irtosi, mutta kyllä siinä jo oli sydänkohtaus lähellä.

Se mitä nyt on alkanut kaipaamaan, on HSCSD ja tuo Bluetooth. Jos vertaa tätä ja T68, niin enpä tiedä kumman ottaisin jos valita täytyisi.

Thelmi
26.06.03, 22:20
Kyllähän tämä on ihan hauska luuri nyt kun tätä on hiukan enemmän käytellyt ja kokeillut. Se mikä tässä on minusta hyvä on tuo email -osio joka on varmempitoimisempi kuin T68:ssani oli.
On päässyt multa silmien ali tuo, että SL55:ssa on sähköpostikin, mutta sehän vaan parantaa kapulaa ;)

Thelmi
11.07.03, 20:42
Pikaiset käyttökokemukset nyt tähän ensin.

+ kevyt
+ pieni
+ käteen sopiva
+ näppäimistö on jämäkkä
+ liukukansi mekanismi on toimiva, helppo aukaista ja laittaa kiinni
+ kuuluvuus hyvä yhden puhelun perusteella
+ soittoäänet ja muut äänet kuuluvat todella selvästi housun taskusta
+ värinä on voimakas
+ kuoret ja akku eivät natise mitenkään
+ selkeä käyttöjärjestelmä

- pienenkoon tuoma huolehtimis ongelma
- olematon taskussa
- menee hitaasti kiinni

edit : outoa, ettei etupaneelissa lue SL55 vaikka kaikissa pressikuvissakin ja ihan puhelimen esitteessäkin on niin. Ois kyllä hienoa jos lukis ;)

edit: tarkempia kokemuksia en jaksa vieläkään kirjoittaa, mutta ensimmäinen bugi löydetty.

Tennis pelissä kun on käytössä turnausmoodi ja olet voittanut vastustajan, älä vaan lopeta pelaamista siihen vaan jatka vaikka yhden pallon verran seuraavan vastustajan kanssa, sillä muuten joudut pelaamaan jo voittamaasi vastustajaa vastaan yhden kokonaisen haamuerän. Ärsyttävä bugi, mutta lienee korjattu SW 09:ssä. Itselläni 07.

Anonymous
14.07.03, 09:56
Tämä malli se ei foorumilaisia ole paljon kiinnostanut.Ei myös itseänikään.Puhelimessa ei ole mitään sellaista toiminnoissa,että kiksejä antais.koko luokka alkaa olla jo niin pieni,että mun mielestä soveltuu sellaisille jakkupuku muijille,ei miehille;)

Thelmi
14.07.03, 13:37
Tämä malli se ei foorumilaisia ole paljon kiinnostanut.Ei myös itseänikään.Puhelimessa ei ole mitään sellaista toiminnoissa,että kiksejä antais.koko luokka alkaa olla jo niin pieni,että mun mielestä soveltuu sellaisille jakkupuku muijille,ei miehille;) Toiminnot sikseen ja mulle nekin riittää hyvin, kunhan saan mailin toimimaan puhelimessa. Koko ja ulkonäkö on tärkeintä tässä. Miehille titaani, naisille rubiini ;)

aniirataK
14.07.03, 20:11
Tämä malli se ei foorumilaisia ole paljon kiinnostanut.Ei myös itseänikään.Puhelimessa ei ole mitään sellaista toiminnoissa,että kiksejä antais.koko luokka alkaa olla jo niin pieni,että mun mielestä soveltuu sellaisille jakkupuku muijille,ei miehille;)

Minua kiinnostaa kyllä kovastikin (vaikka jakkupukua ei olekaan), mutta jotenkin järki sanoo että ei kannata ostaa kyseistä puhelinta kun sen hinnalla saa kaksi m55-puhelinta. Tyylikkäästä ulkonäöstä en viitsis ihan noin paljon maksaa... :(

Miika
15.07.03, 09:06
No juu, kyllä hyviä puhelimia saa havelmmalla ja paremmilla ominaisuuksilla. Oikeastaan ainoa asia mikä tässä SL55:ssa mättää on tuo BT:n puute. Olisi vähän enemmän valinnan varaa hf:n hankinnassa.

Minä kyllä pidän tämän pienestä koosta. Voi pitää huoletta taskussa, eikä sitä edes huomaa.

Ja mitä tyylikkääseen ulkonäköön.. maksaahan/maksoihian jotkut 8810, 8910 ja noista muista Zippo-wanna-be luureistakin, joiden ominaisuudet eivät olleet sen paremmat kuin halvempien nokialaisten :D.

Edelleen odotan mielenkiinnolla Motorolan tulevaa kapulaa jossa on sitten kaikki.

blade
15.07.03, 09:10
No juu, kyllä hyviä puhelimia saa havelmmalla ja paremmilla ominaisuuksilla. Oikeastaan ainoa asia mikä tässä SL55:ssa mättää on tuo BT:n puute. Olisi vähän enemmän valinnan varaa hf:n hankinnassa.

Minä kyllä pidän tämän pienestä koosta. Voi pitää huoletta taskussa, eikä sitä edes huomaa.

Ja mitä tyylikkääseen ulkonäköön.. maksaahan/maksoihian jotkut 8810, 8910 ja noista muista Zippo-wanna-be luureistakin, joiden ominaisuudet eivät olleet sen paremmat kuin halvempien nokialaisten :D.

Edelleen odotan mielenkiinnolla Motorolan tulevaa kapulaa jossa on sitten kaikki.

Kyse lienee V600:sta?Odotus palkitaan 15 syyskuuta suositushintaan 500 euroa!

Thelmi
15.07.03, 12:47

Niin no BT ois ollut kiva ja senhän olis saanut valitsemalla S55:n, mutta toisaalta näyttö siinä on huonompi, joten siksikin SL55. Pieni koko, todellakin sillä en edes välillä huomaa missä oma SL55:ni on. Zipot maksaa sitten jo enemmän ja eivät ole kumman oloisia, eli mielummin SL55 kuin 8910i.

Lassi Looginen
15.07.03, 18:46
Kyse lienee V600:sta?Odotus palkitaan 15 syyskuuta suositushintaan 500 euroa!

Offtopikkina, kiitti tiedosta, tohon mää kai oon sitten kesäduunis tehny rahaa...

personal jesus
15.07.03, 19:23
Offtopikkina, kiitti tiedosta, tohon mää kai oon sitten kesäduunis tehny rahaa...V600 on aika namu, ainakin paperilla. Saa nähdä miten käy, kun sitä pääsee räpläämään.

Animoidut avatarit ovat kiellettyjä:
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=6

Lassi Looginen
15.07.03, 21:08
Animoidut avatarit ovat kiellettyjä:
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=6

aww sheet, sori, nyt on korjattu...
Ja nyt loppu tää mun offtopikkailu ;)

HenkkaW
17.07.03, 15:00
En minäkään ollut tähän malliin kiinnittänyt huomiota ennen tätä päivää, kun näin sen luonnossa. Vaikka nykyinen puhelin on ominaisuuksiltaan paljon parempi (minulle täydellinen) oli tuo Siemens kooltaan ja näöltään aivan mahtava - puhelin vaihtoon? ;)

Thelmi
17.07.03, 18:14
En minäkään ollut tähän malliin kiinnittänyt huomiota ennen tätä päivää, kun näin sen luonnossa. Vaikka nykyinen puhelin on ominaisuuksiltaan paljon parempi (minulle täydellinen) oli tuo Siemens kooltaan ja näöltään aivan mahtava - puhelin vaihtoon? ;)
En tiedä, sillä 7650 hakkaa kyllä SL55:n ominaisuuksissa 6-0, mutta koossa taas SL55 on ylivoimainen 7650:lle. Kumpi on tärkeämpää? kameran saa SL55:n ja vieläpä paremman+salamavalon vielä.

HenkkaW
18.07.03, 09:19
Tuo kalenteri näyttäisi olevan aika onneton SL55:ssa, vai?
Kyllä mä taidan vielä pysytellä tossa 7650, kun olen aika tykästynyt series 60. Pitää varmaan vaan odotella Sampan D-700...

Miika
18.07.03, 13:20
Sen vähän mitä tuota kalenteria olen käyttänyt, niin kyllä se minusta ihan riittävä omiin tarkoituksiin on. Visuaalisesti ja käytössä parempi kuin esim. 6510, 6210, 6310 ja T68 luureissa.

Thelmi
18.07.03, 14:50
Kalenteri kyllä riittää itselleni hyvin ja se toimii moitteetta. Bugeja enpä ole sitten löytänyt enempää, kuin sen tennispelin bugin, mutta sekään ei nyt maata kaatava bugi ole.

Tuamas
04.08.03, 01:29
Kuinka paljon tuossa on muistia? Kun en nyt löytänyt tietoa tuosta.
Elikkä 1.6mb jaettua muistia? Elikkä 1.6mb yhteensä, vai 16.mb +500nimeä ja 100sms-viestiä?

Entä onko mahdollisuutta nettiselaimeen?

Thelmi
06.08.03, 12:40
1.62mb on kokonaismuisti ja sen jakaa pelit, soittoäänet, kuvat, näytönsäästäjät jne.. tekstiviestit ei näytä käyttävän tuota muistia eikä puhelinnumerotkaan.

Tuamas
06.08.03, 14:31
Kysellään nyt, kun on joku joka on käyttänytkin kyseistä luuria...
Elikkä se on niinkuin on luvattu, mutta onko sitten esim. mahdollista lisätä tekstiviestien määrää (esitteessä max=100) käyttämällä muistia? Vai onko tuo 100 sittenkään maksimi?

Toimiiko tuossa esim. 7650:lla toimiva nettiselain-appletti? Onko mailiohjelma hyvä?
Miten Javaohjelmat pelittävät? Ei ole ongelmia ollut?
Oletko vieläkin tyytyväinen puhelimeesi?
Ja onko tekstiviestien kirjoitus nopeaa, vai tahmaako? Ja vielä bonuksena, onko suomenkielistä T9:ä?

Thelmi
06.08.03, 15:04
Kysellään nyt, kun on joku joka on käyttänytkin kyseistä luuria...
Elikkä se on niinkuin on luvattu, mutta onko sitten esim. mahdollista lisätä tekstiviestien määrää (esitteessä max=100) käyttämällä muistia? Vai onko tuo 100 sittenkään maksimi?

Toimiiko tuossa esim. 7650:lla toimiva nettiselain-appletti? Onko mailiohjelma hyvä?
Miten Javaohjelmat pelittävät? Ei ole ongelmia ollut?
Oletko vieläkin tyytyväinen puhelimeesi?
Ja onko tekstiviestien kirjoitus nopeaa, vai tahmaako? Ja vielä bonuksena, onko suomenkielistä T9:ä?
Puhelimessa on SMS-arkisto jonne saa mielestäni lisää viestejä tallennettua. Itselläni siellä parisen kymmentä ja saapuneissa sitten n.50 tekstaria, eli viestejä mahtuu kivasti sisään.

Reqwirelesin nettiselain toimii, mutta aika heikosti, sillä puhelimen vähäinen muisti ei anna selata esim. Jippiin sivuilla. Mailiohjelmasta en osaa sanoa, mitään koska en voi itse käyttää sitä. Javaohjelmat toimivat hyvin, mutta miinusta pitkistä latausajoista.

Puhelin on kohta ollut itselläni kuukauden ja hyvältä vaikuttaa. Liukukansi on vakaa ja jäykkä ja näytön tiivisteet näyttävät pitävän pölyt pois näytönalta hyvin. Suomenkielinen t9 löytyy ja tekstaaminen on vaivatonta, tosin talletettu sana ei montaa päivää pysy muistissa joten miinusta siitä. Tekstaaminen on mukavaa ja nopeaa todellakin.

Tuamas
06.08.03, 17:09
Kiitoksia vastauksista. Itselleni tuo nyt sitten ilmestyy, kun 7650 palaa huollosta.

Thelmi
06.08.03, 17:40
Kiitoksia vastauksista. Itselleni tuo nyt sitten ilmestyy, kun 7650 palaa huollosta. Eipä kestä ja kysyä saa jatkossakin.

Zyklon
02.09.03, 22:06
edit : outoa, ettei etupaneelissa lue SL55 vaikka kaikissa pressikuvissakin ja ihan puhelimen esitteessäkin on niin. Ois kyllä hienoa jos lukis ;)
Mulla ainakin lukee.Outoa...

Tuamas
03.09.03, 13:25
Miten kaiutinpuhelin skulaa tossa vehkeessä?

Miika
03.09.03, 14:13
Jos ei ole hirveästi taustameteliä, niin se toimii ihan tyydyttävästi metrin-puolentoista etäisyydeltä. Ääni on tarpeeksi kova ja mikrofoni herkkä.

Thelmi
03.09.03, 14:17
Mulla ainakin lukee.Outoa... Itselläni on sitten erikoinen yksilö. Kenelläkään muulla en ole nähnyt SL55:sta ilman tekstiä etupaneelissa.

Thelmi
03.09.03, 14:20
Sen verran pistän tänne tiedotusta, kun päivitin joku viikko sitten puhelimen versiosta 7 versioon 9, niin ryhmien teko mahdollisuus meni siinä samalla. Vaihtoehtoina on enää "VIP" ja "Ei Ryhmää". Täytynee odottaa uuden softan tuloa, mutta kyllä tuo hieman häiritsee.

Hiiri
28.02.04, 22:50
Eipä ole tänne topicciin tullut viime aikoina mitään juttua, joten kyselen nyt ihan tuoreimpia mielipiteitä puhelimesta. Olen vaihtamassa Nokialaisen 6510 ja tämä Siemensin malli kiinnostaa kovasti.
Kertokaa millainen on näppäinten toimivuus, kun ovat hirmusen lähekkäin ja miten tuo avaus mekanisimi sitten käytännössä toimii. Onko ollu jotain moitittavaa, bugeja ynnämuuta...
Kertokaa ihan mitä vaan :) Kaikki kelpaa.

Niin ja piti kysyä noista soittiäänistä. Mistä niitä voi latailla?? kun ei ainakaan Buumin sivuilla ollut kyseistä mallia.

Thelmi
28.02.04, 23:01
Eipä ole tänne topicciin tullut viime aikoina mitään juttua, joten kyselen nyt ihan tuoreimpia mielipiteitä puhelimesta. Olen vaihtamassa Nokialaisen 6510 ja tämä Siemensin malli kiinnostaa kovasti.
Kertokaa millainen on näppäinten toimivuus, kun ovat hirmusen lähekkäin ja miten tuo avaus mekanisimi sitten käytännössä toimii. Onko ollu jotain moitittavaa, bugeja ynnämuuta...
Kertokaa ihan mitä vaan :) Kaikki kelpaa.

Niin ja piti kysyä noista soittiäänistä. Mistä niitä voi latailla?? kun ei ainakaan Buumin sivuilla ollut kyseistä mallia.Kyllä buumista saa menet vaikka M55:n kohtaan. Toimii, toimii. Liukukansi ei ole tässä yli ½ vuoden kovan käytön tiimoilta löystynyt mitenkään, joten jämäkkyyttä löytyy ja kuoret muutenkin eivät natise ja akkukaan ei juuri heilu. Näppis toimii mulla ainakin ihan jees, paitsi kahdesti jo huollossa kävi kun ekana toinen sivulla olevista näppäimistä jumittui ja vasta jumittui yksi nuolinäppäin. Bugeja en ole oikeastaan muualla kuin javapeleissä havainnut. Kannattaa muuten päivittää heti softa #16 kun hankkii puhelimen niin pääsee ajantasalle :D

Suosittelen hankkimista.

Que
07.04.04, 23:45
Nostetaanpas tämä ylös, kun ostin käytettynä kyseisen puhelimen. Onko luuriin saatavana uusia kuoria, vai mitä pitää tehdä, kun näytön kohdalla on muutama naarmu jotka häiritsee?

Xaser
18.04.04, 15:53
nonniin itse ajattelin ostaa kyseisen puhelimen kanssa tilata saksasta hintaan 217e plus postit 20

Tee
18.04.04, 16:02
Nostetaanpas tämä ylös, kun ostin käytettynä kyseisen puhelimen. Onko luuriin saatavana uusia kuoria, vai mitä pitää tehdä, kun näytön kohdalla on muutama naarmu jotka häiritsee?

Kuoret tulevat todella kalliiksi, joten suosittelisin kiillotustahnaa näytön naarmuille. Tuubi maksaa 4e, joten ei ole hinnalla pilattu. Polkumyynnistä löytää -> http://www.polkumyynti.com/products.php?g1=5e1e53&PHPSESSID=6e8a26ea326cc99add8443bc47b39474

Xaser
18.04.04, 16:09
hmm mahdollista vastata ilman läpän vetämistä alas?

Tee
18.04.04, 18:13
hmm mahdollista vastata ilman läpän vetämistä alas?

Kyllä, mutta puhelin on tuolloin niin pieni ettei tiedä mistä siitä pitäisi kiinni ;) Aivan upea laite, mutta valitettavasti ominaisuudet eivät enää houkuttele. Testailin konetta pari päivää viime kesänä ja kyllä siinä silmä lepäsi. Aivan ehdottomasti upein puhelin mitä markkinoilla on.

Que
24.04.04, 22:19

Kuoret tulevat todella kalliiksi, joten suosittelisin kiillotustahnaa näytön naarmuille. Tuubi maksaa 4e, joten ei ole hinnalla pilattu. Polkumyynnistä löytää -> http://www.polkumyynti.com/products.php?g1=5e1e53&PHPSESSID=6e8a26ea326cc99add8443bc47b39474

Ostin kyseistä ainetta, mutta se on suoraan sanottuna perseestä. Okei, naarmut ei ehkä enää näy niin pahasti, mutta näyttöön tuli ihmeellisiä "heijastumia". En missään nimessä suosittele ainetta kenellekään.

Tapi
11.02.05, 09:19
Olipahan positiivinen yllätys tuo SL55. Ja varsinkin hinta :)

Okei T610:n näyttöön tottuneena harppaus taaksepäin on valtava, mutta muuten, nam.
Mistä ihmeestä noi asetukset tohon oikein tuli? SIM-kortiltako? Wap toimi heti, s-postit haki mukisematta (kunhan oli laittanut sp-laatikkoasetukset) vaikken edes koskenut data-asetuksiin muuten kuin valitsemalla "Radiolinja".

Onko noi jotenkin poltettu tonne sim:lle vai onko ne puhelimessa. Siellä on kyllä aimo litania operattoreita.

veppis
11.02.05, 09:51
Puhelimen muistissa...

vtormane
11.02.05, 12:34
Joo, on kyllä melkein ylihieno meikäläisen lapaselle. Positiivinen yllätys oli minulle tämä puhelin, tosin olihan kyseessä markkinoille tullessaan kallis malli.
Käyttääkö muuten kukaan siemensien kanssa osuuspankin wappipankkia elisan liittymällä? Minulla on hieman vaikeuksia saada pankkia toimimaan. Olen kokeillut useilla siemenseillä ja hyvin harvoin olen saanut yhteyttä.
Asetuksetkin olen katsonut Op:n sivuilta.

Heepo
19.02.05, 21:33
Ajattelimpas sitten tähän esittää pari kysymystä kun sattui SL55 keskustelu oleen esillä.

Eli onko tosi ettei puhelutiedoista näe soitettujen puheluiden soittoaikoija? Vastattujen ja vastaamattomien puheluiden ajat kyllä näkyvät.

Ja toinen, onko muilla ollut sellaista ongelmaa että puhelin ei aina puhelun/tekstiviestin tullen päästä minkäänlaista ääntä vaan ainoastaan värisee? Varsinkin viestien kohdalla tuo on itsellä yleistä ettei päästä pihaustakaan. Onko kohtalotovereita? Softaversio näyttäs olevan 14

Tapi
19.02.05, 21:44
Ajattelimpas sitten tähän esittää pari kysymystä kun sattui SL55 keskustelu oleen esillä.
Joo, tää nousi taas esiin kun me muutamat tilattiin noita SL55:a tuolta Anttilan varastoista lojumasta. :)

Eli onko tosi ettei puhelutiedoista näe soitettujen puheluiden soittoaikoija? Vastattujen ja vastaamattomien puheluiden ajat kyllä näkyvät.
Tää on ollu muistaakseni aina Siemens:n puute. (mm. S35i)

Ja toinen, onko muilla ollut sellaista ongelmaa että puhelin ei aina puhelun/tekstiviestin tullen päästä minkäänlaista ääntä vaan ainoastaan värisee? Varsinkin viestien kohdalla tuo on itsellä yleistä ettei päästä pihaustakaan. Onko kohtalotovereita? Softaversio näyttäs olevan 14
En oo huomannu. Päivitin tosin jo FW14->16.

ArTTu83
20.02.05, 00:09
Tää on ollu muistaakseni aina Siemens:n puute. (mm. S35i)

Juu kyllä se on kaikissa Siemensseissä tuo puute. Miksiköhän se on niin vaikea laittaa tuo kellonaika soitettuihin puheluihin ku se kuitenkin on vastatuissa ja vastaamattomissa..?

juve16
27.02.05, 23:43
Liikkuuko kellään muulla toi läppä avattuna "korkeus suunnassa"? Ei siis sivuttais suunnassa... Pientä liikettä huomattavissa kun painaa esim. luurinäppäimiä. Aattelin vaan että kannattaako viedä huoltoon...

Tapi
28.02.05, 16:24
Liikkuuko kellään muulla toi läppä avattuna "korkeus suunnassa"? Ei siis sivuttais suunnassa... Pientä liikettä huomattavissa kun painaa esim. luurinäppäimiä. Aattelin vaan että kannattaako viedä huoltoon...
No ei ainakaan ihan pienellä tönimisellä. Kyllä mulla on ihan tukevan oloinen. Vanhemmiten varmaankin rupeaa löystymään, joten en availe turhaan.

juve16
28.02.05, 19:07
Joo, eihän tuo suuri juttu ole mutta yllättävän ärsyttävä. Mulla ainakin pientä väljyyttä huomattavissa kun painelee avattuna näytön alla olevia näppäimiä, ei siihen kovasti voimaa tarvita...:)

vtormane
28.02.05, 19:24
Joo, eihän tuo suuri juttu ole mutta yllättävän ärsyttävä. Mulla ainakin pientä väljyyttä huomattavissa kun painelee avattuna näytön alla olevia näppäimiä, ei siihen kovasti voimaa tarvita...:)

Toki vähän väljyyttä pitää ollakkin, älä turhaa tommosella päätä vaivaa :)
Alta puoli milliä mulla tuo liikkuu.

juve16
28.02.05, 22:43
En vaivaa pää parkaani enää...:) Muuten aivan loistava luuri jos ei tarvitse hirveästi "ylimääräisiä" ominaisuuksia. Paljon eri luureja kokeilleena esimmäinen joka on todella minua miellyttänyt... Ja vielä kun halvalla uutena sai...:)

nossi
19.03.05, 18:39
Voiko sl55 siirtää IR kautta toisesta puhelimesta soittoääniä, kuvia ym ja toisin päin.

Byte
09.04.05, 00:55
Onkohan oma SL55 puhelimeni aivan kunnossa? Kuuluvuus on todella heikko. Puhelin hakee usein verkkoa ja joskus jopa keskellä keskustaa (Lahti)! Liittymänä Elisa. Lisäksi puhelin on pari kertaa jumiutunut akun ollessa melkein tyhjä. Samalla hävisivät kaikki tekstiviestit. Tähän auttaisi ehkä ohjelmiston päivitys? (Nykyinen versio 14)

Kannattaisikohan puhelin kiikuttaa suosiolla huoltoon?

Tha Fox
20.06.05, 08:38
Onko tuo vielä hankkimisen arvoinen puhelin? Vanhahan tuo on, mutta niin on nykyinenkin (samsung a800). Kaipaisin ainoastaan värinäyttöä ja pienuutta. Kokemusta on Siemenseistä ja ihan mukavia muistoja lukuunottamatta tuota hämärää soitettujen puheluiden kellonaikojen puuttumista. Millainen on puhelimen saatavuus?

vtormane
21.06.05, 11:22
Onko tuo vielä hankkimisen arvoinen puhelin? Vanhahan tuo on, mutta niin on nykyinenkin (samsung a800). Kaipaisin ainoastaan värinäyttöä ja pienuutta. Kokemusta on Siemenseistä ja ihan mukavia muistoja lukuunottamatta tuota hämärää soitettujen puheluiden kellonaikojen puuttumista. Millainen on puhelimen saatavuus?

No värinäytön takia ei kannata ostaa. Pienihän tuo on, itselleni oli liiankin pieni ja liukas. Koska on kallis malli niin laadukas. Idesanilta saa ainakin, kuten tiedät. Hinta ei ole mielestäni kallis eikä erityisen halpakaan, tosin aikoinaan maksoi muistaakseni ~400e.

nossi
10.07.05, 12:47
Mitä soittoäni päätteitä sl55 tukee?

Tapi
12.07.05, 10:22
mid ja mmf

Naanna
15.07.05, 19:47
Onko muilla käyttäjillä ilmaantunut pientä vikaa näppäimissä? Omassa luurissani on ollu jo kaks tapausta, siis näppäin ei vaan toimi. Näppäintä pitää siis painaa ihan kunnolla voimaa käyttäen.
On yritetty puhdistella luuria ja tällä korjaantuikin ensimmäinen vika, mutta nyt toisella kerralla näyttää että se muovinen alusta siellä näppäimen alla olis liikkunu pois paikaltaan, eikä sitä saa millään takasin. Korjattavaksi tuskin kannattaa viedä hinnan takia, mutta olisko jotain muita vinkkejä?

JockeEz
30.07.05, 14:25
Tulipa ostettua käytettynä tämmönen sl55. Näppärän tuntunen laite on ja pieni ku mikä. Kattelin tossa, että jollain saksalaisel sivustol ois myynnissä tommonen mp3 lisähärpäke ja mietin että onkos kukaan sattunut täällä kokeilemaan moista? Ois nimittäin ihan kiva lisä. Pitää ehkä pistää tilaukseen.