View Full Version : M55 ja S55
Ajattelinpa täs kysyä paria asiaa...M55:n on sanottu ilmestyvän nyt kesäkuussa, mutta mikähän on todennäköinen hintaluokka suomessa?
Entä S55?millä hintaa nykyään saa kameran kanssa ja mistä halvimmalla?tällä hetkellä ainut minkä olen nähnyt oli velj. keskisellä, 359€, mutta saako muualta halvemmalla?Entä saako mistään S55i mallia?entä sen hinta?
Ajattelin ostaa kamerapuhelimen kun laskin siinä ehkä vähän jopa säästäväni, ja S55 vaikuttaa aika toimivalta ja halvalta kamerapuhelimeksi...siinä mieles siis säästän et ei tarvis ostaa erillistä puhelinta,kun kameraakaa en kovin paljoo tartte...
sitten kuvista...saako niitä millään tavalla teetettyä normaaliin muotoon?tekeekö kukaan tällästä?ei sillä et kauheesti tarvisin, mut oishan se kiva saada ne tärkeimmät muistot ihan seinille asti muutenki ku printterin kautta...
ja sit mielipide kysymys, kannattaako odottaa m55:sta vai ostaa heti s55? entä olisko muita kamerapuhelimia mitä kannattais tsekata?yli 400€:n puhelimet voitte jättää pois laskuista...
Ajattelinpa täs kysyä paria asiaa...M55:n on sanottu ilmestyvän nyt kesäkuussa, mutta mikähän on todennäköinen hintaluokka suomessa?
Entä S55?millä hintaa nykyään saa kameran kanssa ja mistä halvimmalla?tällä hetkellä ainut minkä olen nähnyt oli velj. keskisellä, 359€, mutta saako muualta halvemmalla?Entä saako mistään S55i mallia?entä sen hinta?
ja sit mielipide kysymys, kannattaako odottaa m55:sta vai ostaa heti s55? entä olisko muita kamerapuhelimia mitä kannattais tsekata?yli 400€:n puhelimet voitte jättää pois laskuista...
No M55:n hinnaksi on veikattu n.400€. S55 kameralla 359€ on oikein hyvä hankinta hinta. mm. Puhelinkioskissa sillä paketilla hintaa 369€. S55i mallia ei ole toistaiseksi ainakaan esitelty. Vastahan tammikuussa S55:n tuli. M55:ssa parempaa on enemmän värejä sisältävä näyttö. S55 256 väriä vs. M55 4096 väriä. Siinä on ehkä ratkaisevin ero + se, että M55:ssa on parannettu roiskevesi/pöly/iskunkestävyys. Itse en odottaisi tuon perusteella M55:sta sillä siitä puuttuu BT mikä on taas vuorostaan S55:n isoin valttikortti.
Blue Joker
30.05.03, 14:00
se, että M55:ssa on parannettu roiskevesi/pöly/iskunkestävyys
Eihän tämä M55 mikään "kestävä" malli ollut.
Saattaa se toki olla parempi kuin S55, mutta en ole kyllä missään valmistajan omilla sivuilla nähnyt tälläistä mainintaa, että M55 olisi roiskeveden, pölyn ja iskunkestävä.
se, että M55:ssa on parannettu roiskevesi/pöly/iskunkestävyys
Eihän tämä M55 mikään "kestävä" malli ollut.
Saattaa se toki olla parempi kuin S55, mutta en ole kyllä missään valmistajan omilla sivuilla nähnyt tälläistä mainintaa, että M55 olisi roiskeveden, pölyn ja iskunkestävä.
Ah.. mun moka. Muistelin ihan vaan, että ois ollut, mutta ei väkisillä. M55:n on kuitenkin hienot ledivilkut kun joku soittaa.
Itse en odottaisi tuon perusteella M55:sta sillä siitä puuttuu BT mikä on taas vuorostaan S55:n isoin valttikortti.
en taida tarvita tuota sinihammasta juuri mihinkään...sellanen bt hf maksaa paljo enemmän ku normaali, ja vielä ku oon kuullu et sen kans on vähä ongelmiakin ollu, et ei oikee ota yhteyttä puhelimeen niinku pitäis...
ja tuskinpa tuo 265 väriä niin paha on...sehän on vaan puhelin, eikä siihen enempää värejä tarvi...kuvissa on kumminki normaali määrä värejä kun sen siirtää koneelle...
mutta kai mun kannattas ostaa se puhelin nyt heti...ensinnäki ku m55 tulee kauppoihin, on sen hinta laatu suhde muiden uusien kännyjen tapaan aika huono...nyt s55 on melko uus, ja sen hinta on tippunu niin paljo et ei tarvi maksaa aivan mansikoita...ja yks juttu on se, et nyt saan paljo rahaa ku on yo-juhlat, joilla saan rahotettua tälläsen törsäämisen...muuten neki rahat uppois johonki auton cd-soittimeen...heh...
mut vielä se et saako niitä kuvia teetettyä vai ei?kaipaan vastausta!
mutta kai mun kannattas ostaa se puhelin nyt heti...ensinnäki ku m55 tulee kauppoihin, on sen hinta laatu suhde muiden uusien kännyjen tapaan aika huono...nyt s55 on melko uus, ja sen hinta on tippunu niin paljo et ei tarvi maksaa aivan mansikoita...ja yks juttu on se, et nyt saan paljo rahaa ku on yo-juhlat, joilla saan rahotettua tälläsen törsäämisen...muuten neki rahat uppois johonki auton cd-soittimeen...heh...
Siis ilman muuta kannattaa S55 hankkia ennemmin kuin M55. S55 värinäyttö on kyllä ihan riittävä ja varsinkin jos ei vaadi enempää näytöltä. No jos rahaa tulee yo-juhlista (onneksi olkoon!) niin ilman muuta S55:n on hyvä sijoitus. M55:n hinta on mielestäni ylihinnoiteltu jos tuo 400€ tulee olemaan alkuun se suositushinta.
Entä S55?millä hintaa nykyään saa kameran kanssa ja mistä halvimmalla?
Varmasti saa vieläkin halvemmalla, mutta tässä yksi esimerkki Saksasta tilaamisesta.
Liike: http://www.einfachpreiswert.de
Puhelin + kamera: 257,70€
Toimituskulut: 20€
Pankin ulkomaanmaksu (OKO-pankki): 6€ (1.7 jälkeen hinta laskee)
----------------------------------------
Yhteensä: 283,7€
Datakaapeli: 30€ (softapäivityksiä varten esim. Mäkitorpasta)
--------------------
Yhteensä: 313,7€
m55 hinta www.handyattacke.de 242eur! eli ei lähellekään 400e
Blue Joker
31.05.03, 14:11
Niin Saksassa, Suomessa kyllä hinta varmaan on aika lähellä 400 e.
Nyt se on pakko myöntää, mutta sokea sitä kai ollaan kun en tuolta M55:sta löytänyt en sitten millään :). Eikä sivujen tuotehakukaan moista tuntenut...hittolainen, kiinnostaa kyllä tuo malli kovasti, mutta mahdollinen 400e on liikaa kyllä, sitten tulee päädyttyä johonkin muuhun...:/
hmm taitaapa olla poistettu, mahtaako myöhästyä...
www.einfachpreiswert.de sivulta löytyy vielä m55 hintaan 242, mutta muistaakseni tuollakin ennen toimitusnopeuden väri oli keltainen nyt punainen...
Sen verran jos vielä viitsit kertoa että onko tuo jo ihan myynnissä tuolla vai? Koitin babelfishilla noita käännellä, mutta eipä siitä tullut juuri hullua hurskaammaksi...meinaan hintahan on kohdallaan, postikuluineen alle 270e...
todennäköisesti ei ole vielä myynnissä tai siis ei ole tavaraa vielä mutta näköjään tilauksia otetaan jo vastaan joten varmaan puhelinten saantipäivä on tiedossa eikä siihen kauheasti ole aikaa
S55i mallia ei ole toistaiseksi ainakaan esitelty. Vastahan tammikuussa S55:n tuli
Tänäänpä tuota mulle kaupattiin Alavuden Teleringistä hintaan 445€(kameralla)...huh...melkonen hinta kyllä...mut eiköhän sen saa siitä tippumaan hyvillä puhujan taidoillani ;)
onko muut saanu viel S55i:stä näköhavaintoa?mitäpä pyytävät muualla päin suomea?pitää mennä huomenna kyselemään muista alueen kaupoista...
Blue Joker
02.06.03, 22:49
S55i mallia ei ole toistaiseksi ainakaan esitelty. Vastahan tammikuussa S55:n tuli
Tänäänpä tuota mulle kaupattiin Alavuden Teleringistä hintaan 445€(kameralla)...huh...melkonen hinta kyllä...mut eiköhän sen saa siitä tippumaan hyvillä puhujan taidoillani ;)
onko muut saanu viel S55i:stä näköhavaintoa?mitäpä pyytävät muualla päin suomea?pitää mennä huomenna kyselemään muista alueen kaupoista...
Ei ole mitään S55i:tä, yritä ymmärtää. Kyllä voorumilaiset tietää paremmin kuin tietämättömät myyjät. Sitäpaitsi tuo 445 e on kamerallisen S55-paketin suositushinta.
Hullu ämmä/äijä toi wandererr... (<-Mikälie)
Aika henkilökohtaisesti sanottu vaan jostain väärästä mallinimestä.
No myönnän että oli liioiteltua, mutta outoa että ihminen ei usko... :)
Pientä infoa suoraan Siemensin helpdeskistä:
M55 tulee heinäkuussa. Hinta tulee varmasti olemaan suurin piirtein samaa kun Saksassa.
SX1 tulee vasta syksyllä, veikkaisin että kestää 3-4 kuukautta ennenkuin se tulee markkinoille.
et semmosta...
Pientä infoa suoraan Siemensin helpdeskistä:
M55 tulee heinäkuussa. Hinta tulee varmasti olemaan suurin piirtein samaa kun Saksassa.
No ei se hinta varmaan ihan sama oo, mutta jos menis tuonne 300€:n nurkille niin vois tulla aika menestyvä puhelin, mutta jos menee sinne 400€:n nurkille niin sitten S55 ajaa ohi paremmilla ominaisuuksilla ja halvemmalla hinnalla.
No ei se hinta varmaan ihan sama oo, mutta jos menis tuonne 300€:n nurkille niin vois tulla aika menestyvä puhelin, mutta jos menee sinne 400€:n nurkille niin sitten S55 ajaa ohi paremmilla ominaisuuksilla ja halvemmalla hinnalla.
Ei munkaan mielestä tuu olemaan sama..pakkohan sen nyt vähän kalliimpi olla, mutta tuommosta ne helpparista kerto.
Ei munkaan mielestä tuu olemaan sama..pakkohan sen nyt vähän kalliimpi olla, mutta tuommosta ne helpparista kerto. Help Desk nyt on mitä on. Saksan alv on pienempi kuin suomen joten silläkin perusteella hinta on korkeampi täällä.
No niin, nyt on sitten tuollainen M55:n tilattu Idesanilta. Toivottavasti tulee myyntiin mahdollisimman pian...hintakin oli positiivinen yllätys. Toivottavasti ei tarvitse puhelimeen pettyä (no ei ole onneks ensimmäinen siemenssi vaan lähes jokaista siemensin mallia on tullut käyteltyä).
Thelmi kirjoitti:
Jombe kirjoitti:
No myönnän että oli liioiteltua, mutta outoa että ihminen ei usko... :)
tyhmä se,joka uskoo heti kaiken mitä sanotaan...enhän mä oo mitää väittäny enää ton blue jokerin viestin jälkeen...
Ei ole mitään S55i:tä, yritä ymmärtää. Kyllä voorumilaiset tietää paremmin kuin tietämättömät myyjät. Sitäpaitsi tuo 445 e on kamerallisen S55-paketin suositushinta
yritä ymmärtää...heh...sitäpaitsi, siemens lupasi joskus mallia ilmestyväksi kesäkuun ekalla viikolla, mutta näyttääpä peruneen lupauksensa jossain välissä (löysin tietoja siis siemens-infon sivuilta)...että mihinkä sitä voiskaan luottaa....
Heinäkuussahan tuo M55 tulee. Eli vielä sellainen kuukausi odotus aikaa niille, jotka tuon aikovat hankkia.
Mä luulin että tää wanderrer on itse mukamas kauppaamas tuota S55i:tä ja nyt uskottelee meille että sellanen on myynnissä... :)
Venäläisen Mobile-review:n saitilla esitetään mielenkiintoinen väite.
Jutun mukaan S55 ja sen johdannaiset perustuisivat hw:n osalta Ericssonin/Microcellin kehittämään platformiin. Voiko joku foorumilainen vahvistaa/kiistää tämän tiedon?
- dr
http://mobile-review.com/articles/2003/siemens-position-en.shtml
No kerran toi mobile-rewiew väitti että 6100:ssa on 40-ääniset polyphoniset soittarit... :)
Venäläisen Mobile-review:n saitilla esitetään mielenkiintoinen väite.
Jutun mukaan S55 ja sen johdannaiset perustuisivat hw:n osalta Ericssonin/Microcellin kehittämään platformiin. Voiko joku foorumilainen vahvistaa/kiistää tämän tiedon?
- dr
http://mobile-review.com/articles/2003/siemens-position-en.shtml
Mobile-review on niitä sivustoja, joiden juttuihin kannattaa suhtautua usein tietyllä varauksella Sivulla on ennenkin ollut perätöntä tietoa.
Mä luulin että tää wanderrer on itse mukamas kauppaamas tuota S55i:tä ja nyt uskottelee meille että sellanen on myynnissä... :)
jeah, pitääpäs koittaa...justhan iltalehes oli kuinka se joku äitee oli luvannu seksiä rahasta ja vieny vaa rahat, niin enköhän mä onnistu nyt sit kännykköjen puolella samassa?
mut haluaako kukaan ostaa mult hyvän ME45:n?siis se on IHAN oikeesti mulla, en nyt yritä todistaa mun teorioitani oikeiksi...mukaan lähtis autoteline, datakaapeli ja hf-nappi...ja paljos tarjootte?
Varmaan kannattaa pistää Puhelintorille ilmotus... :)
M55:n viitehinta Idesanilla on 239€ eli tulee siis olemaan kaukana siitä 400€:sta mitä itsekin vielä vähän aikaa sitten veikkailin. Kaukana kyllä 300:sta eurostakin.
No kerran toi mobile-rewiew väitti että 6100:ssa on 40-ääniset polyphoniset soittarit... :)Kyllähän siitä 40 ääntä löytyy, tosin samassa kappaleessa ei voida soittaa tuollaista määrää.
Yks aika olennainen ero noissa on mitä ei KAI vielä ole sanottu. S55:n näytössä vaan 256 väriä mut M55:ssä 4096, että näin... Ainaki kameran käyttäjälle/multimeediaviestailijalle tällä varmasti on merkitystä.. =)
Siemensin sivulla vielä lukeepi, että keskuussa olisi tulossa, mutta ilmeisesti siis heinäkuussa. Kellään tietoa tuleeko helmikuun alussa?
Uusi puhelin pian hankittava ja tämä näyttäisi niin ominaisuuksien kuin tuttuna (siemensinäkin) sopivalta.
Toivoa sopii että kesäkuussa tulisi, mutta kai tuonne heinäkuuhunkin jaksaa odotella. Alkaa vain tämä väliaikaislaite (nokia 6150) jo pännimään todenteolla, kun värinäytöllistä puhelinta tässä on kuitenkin tullut käyteltyä jo yli vuoden ajan. No hiljaa hyvä tulee, nopeampi parempi ;). Mahtaakohan kellään olla tietoa mitkä värit Siemenssi ensimmäisenä pistää myyntiin?
Blue Joker
10.06.03, 10:51
Kellään tietoa tuleeko helmikuun alussa?
Heh, tulee sitten ens vuonna ;)
Ai tuosta on tulossa monta eri väriversiotakin? ei kuitenkaan ole vaihdettavia kuoria mistä olen tyytyväinen. Hyvä vaan, tuo kun bisness malli S55:ssa on 256-värinen näyttö ja M55:ssa 4096. Viihteeseen on panostettu kyllä M55:ssa mielestäni ihan hyvin. Täytyy sanoa, että 3300 on saanut kilpailijan, mutta vain puhtaasti ulkonäön ja koonsa puolesta mulla. Lisäksi olen karttanut n. 1 ½ vuotta Nokiaa ja ilman on hyvin pärjätty ja jatkossakin voisi hyvin pärjätä ilman.
Blue Joker
10.06.03, 18:26
Ai tuosta on tulossa monta eri väriversiotakin? ei kuitenkaan ole vaihdettavia kuoria mistä olen tyytyväinen. Hyvä vaan, tuo kun bisness malli S55:ssa on 256-värinen näyttö ja M55:ssa 4096. Viihteeseen on panostettu kyllä M55:ssa mielestäni ihan hyvin. Täytyy sanoa, että 3300 on saanut kilpailijan, mutta vain puhtaasti ulkonäön ja koonsa puolesta mulla. Lisäksi olen karttanut n. 1 ½ vuotta Nokiaa ja ilman on hyvin pärjätty ja jatkossakin voisi hyvin pärjätä ilman.
Monta väriversiota on juu.
Kyllä 3300 hakkaa ominaisuuksissa M55:den, mutta koossa&painossa ja ulkonäössä M55 voittaa 6-0. Kumpi on sinulle tärkeämpää? M55 tulee siis myöskin olemaan halvempi (eks joku sanonu, että Idesan oli n. 230 e).
Monta väriversiota on juu.
Kyllä 3300 hakkaa ominaisuuksissa M55:den, mutta koossa&painossa ja ulkonäössä M55 voittaa 6-0. Kumpi on sinulle tärkeämpää? M55 tulee siis myöskin olemaan halvempi (eks joku sanonu, että Idesan oli n. 230 e).222€
Kyllä 3300 hakkaa ominaisuuksissa M55:den, mutta koossa&painossa ja ulkonäössä M55 voittaa 6-0. Kumpi on sinulle tärkeämpää? M55 tulee siis myöskin olemaan halvempi (eks joku sanonu, että Idesan oli n. 230 e). 3300:n minä kyllä ostan ja se päätös pysyy ja koolla ja painolla ei ole sitten enää mitään merkitystä, kun tuossa on mp3-soitin ja radio niin ihan pelkästään niitten takia sen ostan. Toiseksi näytön resokin on parempi 3300:ssa.
Eikös tuo C55/S55 DCA-510 USB-kaapeli käykkään tuohon M55? Missään ei ainakaan ole mainintaa :(
marsupilami
25.06.03, 08:28
Eikös tuo C55/S55 DCA-510 USB-kaapeli käykkään tuohon M55? Missään ei ainakaan ole mainintaa :(
Kai se pitäis käyvä, jos kerran S55'n irrotettava kamera käy. Taisin lukaista my-siemens'in kotisivuilta M55'n esittelyn.
My-Siemens.comin mukaan kyllä käy tuo kaapeli myös M55:n. Löytyy kun etsit M55:n sieltä valikosta ja sitten "accessories"
Juu niinpä tuolla enklanninkielisillä sivuilla olikin. Siemenssin suomen sivustolta kun etsin niin sanottiin vain S ja C. Saapahan kaapelin samantien hankintalistalle.
Juu niinpä tuolla enklanninkielisillä sivuilla olikin. Siemenssin suomen sivustolta kun etsin niin sanottiin vain S ja C. Saapahan kaapelin samantien hankintalistalle. Suomen sivustoa päivitetään aika hitaasti, kun M55:n speksejä ei löydy suomen sivuilta, mutta kansainväliseltä sivustolta löytyy. 55-sarjalaisiin käy samat lisävarusteet, mikä on kuluttajaystävällistä.
mites tä M55 malli (entä S55) näyttää tekstiviestit? Niin että uutta tekstiä tulee rivi kerrallaan jolloin usean rivin näytöstä ei ole hyötyä kuin ensimmäistä viestibäytöllistä luettaessa? Vai joko on "nokiatyyli" tullut eli koko näytöllinen vaihdetaan kerrallan vai onko joku muu tapa?
No laitan tämän nyt sitten tähän ketjuun...
Tällä viikollahan tuon M55:sen pitäisi tulla, odottelen malttamattomana. Siemenssin sivuilla ei ole vieläkään tuosta paljon mitään tietoja, outoa touhua :P Mihin aikaan tällä viikolla tuota puhelinta olisi realistista odottaa?!
Tällä viikollahan tuon M55:sen pitäisi tulla, odottelen malttamattomana.
Tulee 6pv 3h 22min päästä. Tässä todiste. http://www.skorpioni.com/
Karhu ('!')
21.07.03, 20:40
Tällä viikollahan tuon M55:sen pitäisi tulla, odottelen malttamattomana.
Tulee 6pv 3h 22min päästä. Tässä todiste. http://www.skorpioni.com/
Vielä kun linkki toimis niin olis jees :)
Toimiihan tuo.. Ensi viikkoon menee puhelimen hankinta sitten... :/ Mistä muuten löysit tuon linkin?!
Tekis mieli kyllä ostaa tuo m55. Kuitenki hinta/laatu-suhde on niin huipussaan että.. Toisaalta pitää kai jaksaa odottaa sen verran et mc60 tulee kauppoihin..
Pitää olla Macromedia Flash Player että toimis.
http://www.peliplaneetta.net/index.html sivulla ainakin oli banneri.
mites tä M55 malli (entä S55) näyttää tekstiviestit? Niin että uutta tekstiä tulee rivi kerrallaan jolloin usean rivin näytöstä ei ole hyötyä kuin ensimmäistä viestibäytöllistä luettaessa? Vai joko on "nokiatyyli" tullut eli koko näytöllinen vaihdetaan kerrallan vai onko joku muu tapa?
Sekä että. Molemmat tavat löytyy (S55).
Esa Isopahkala
23.07.03, 10:13
Tukku ei tiedä tarkkaa myyntiintulopäivää. Skorpioni.comin perusteella voisi tietysti tulla ensi maanantaina.
Esa Isopahkala
24.07.03, 12:05
Tukku ei tiedä tarkkaa myyntiintulopäivää.
Näin tosiaan oli kun eilen kysyin, mutta tänään tuli kuitenkin myyntiin.
Aivan, tänään lähti yksi M55 asiakkaalle. Tukkujen tilanteesta en paremmin osaa sanoa muuta ku ainakin hetki sitten vielä oli saatavilla... :o)
Hienoa!!
Onko kukaan nähnyt tuota vielä livenä esimerkiksi jossain Helsingin keskustan liikkeessä? Olisi kiva käydä hipelöimässä puhelinta ennen kuin päätän tilaanko sen jostain nettikaupasta. En viitsi tilata sitä ennen kuin olen varma että haluan sen, sillä palautuksessa on oma vaivansa.
Kyseinen luuri M55 alkulatauksessa, hauskan näköinen peli. Toistaiseksi ei sen tarkempaa tietoa...
Katellaan illemmalla...
Karhu ('!')
24.07.03, 18:47
Kyseinen luuri M55 alkulatauksessa, hauskan näköinen peli. Toistaiseksi ei sen tarkempaa tietoa...
Katellaan illemmalla...
Faija toi juuri kotiin Motorola T720i & Siemens M55.. ;) Ihan päteviltä peleiltä vaikuttaa.. Niin, ja molempiin myös kamerat. Kai ne viikon pysyy meillä, tai ylikin.. Ne on "testissä" ;)
Koitin löytää hyvää sivukuvaa M55:sta, muttei natsannut. Laittaakaapa kommenttia näppäin asettelusta siinä mielessä, että nousevatko ne kovinkin paljon kuoren pinnasta koholle. Olen tuota skidin R600:sta käyttänyt rymyluurina, mutta näppäimet hieman liikaa koholla ja aihettavat lievää takkuamista tietyissä tilanteissa.
Karhu ('!')
24.07.03, 19:22
Koitin löytää hyvää sivukuvaa M55:sta, muttei natsannut. Laittaakaapa kommenttia näppäin asettelusta siinä mielessä, että nousevatko ne kovinkin paljon kuoren pinnasta koholle. Olen tuota skidin R600:sta käyttänyt rymyluurina, mutta näppäimet hieman liikaa koholla ja aihettavat lievää takkuamista tietyissä tilanteissa.
Kyllä ne suht paljon kohoaa, mutta on jämäkät.
Hienoa!!
Onko kukaan nähnyt tuota vielä livenä esimerkiksi jossain Helsingin keskustan liikkeessä? Olisi kiva käydä hipelöimässä puhelinta ennen kuin päätän tilaanko sen jostain nettikaupasta. En viitsi tilata sitä ennen kuin olen varma että haluan sen, sillä palautuksessa on oma vaivansa.
Vastaanpa sitten itse itselleni, ja jos vaikka jotakuta muutakin sattuisi kiinnostamaan. Stokkalta sellainen jo löytyi. Muutamassa muussakin liikkeessä kävin, mutta eivät ollenkaan tienneet milloin M55 tulee.
Nyt on luuri käynnissä ja onhan tuo ihan hieno peli.
Mutta.
Tällä hetkellä pinnaa kiristää "pakkotaustakuva", eli tuntuu siltä, että puhelimeen on pakosti laitettava joku kuva taustakuvaksi, tai muuten sen tilalla on aivan vitun typerä skeittari-animaatio. Joko tuo taustakuva lähtee, tai tämä puhelin lähtee...
Missähän liikkeissä tuota siemenssin mallia myydään Tampereen alueella?
Ammattilainen
24.07.03, 23:27
Onhan siellä Tampereella esimerkiksi Mäkitorpan liikkeitä.. Ei tosin ole tainnut vielä tulla varastoon, mutta voihan sitä käydä kysäisemässä..
Ainakin TeleRing:
TAMPERE Business Center,
Hatanpään Valtatie 20 02040 73450
TAMPERE Näsilinnankatu 24 03 273 1800
TAMPERE Pääposti, Rautatienkatu 21 02040 72250
Stockmann
Ja varmasti monet muutkin. Kannattaa nyt odottaa viikko-pari, että ehtii tuo hinta tasaantuun ;)
Mutta.
Tällä hetkellä pinnaa kiristää "pakkotaustakuva", eli tuntuu siltä, että puhelimeen on pakosti laitettava joku kuva taustakuvaksi, tai muuten sen tilalla on aivan vitun typerä skeittari-animaatio. Joko tuo taustakuva lähtee, tai tämä puhelin lähtee...no jos et tykkää taustakuvista ni lataa siihen luuriin sellanen tyhjä valkoinen taustakuva, niin sit se on ku ei ois taustaa ollenkaan ;)
No tota mäkin hain eilen tommosen m55 ja on siinä nyt pieniä ongelmia, siis suomenkielinen ennakoiva tekstinsyöttö ei toimi, sitten se saakelin skeittarinkuva siinä pakkotaustakuvana, ja mistäs sais tekstin FI SONERA pois keskeltä ruutuu. No onhan se ihan siisti puhelin, mutta ei nyt kovin hyvältä tunnu, toinen vaihtoehto on että en oikeen hallitse käyttöä kun on tottunu nokialaisiin.
Jos joku osaa sanoo noihin ongelmiin jotain niin oisin kiitollinen.
Mutta.
Tällä hetkellä pinnaa kiristää "pakkotaustakuva", eli tuntuu siltä, että puhelimeen on pakosti laitettava joku kuva taustakuvaksi, tai muuten sen tilalla on aivan vitun typerä skeittari-animaatio. Joko tuo taustakuva lähtee, tai tämä puhelin lähtee...no jos et tykkää taustakuvista ni lataa siihen luuriin sellanen tyhjä valkoinen taustakuva, niin sit se on ku ei ois taustaa ollenkaan ;)
Joo, täytyy hakea kaapeli ja ladata parit hyvät taustakuvat tuohon kunhan kerkiää. Pahin mieliharmi ehti onneksi jo mennä ohi ja alkaa tuntumaan ihan pätevältä peliltä. Hintakaan ei ole paha...
Ostin pojalle äsken m 55. Perheessä on nyt kaksi s55 ja yksi m55.
Samalla datakaapelilla saa m55 ja s55 toimimaan. Itseasiassa pojan puhelimen hyvät äänet siirtyivät jo äidin puhelimeen. Minusta m55 on paremmin nuorten malli. Siinä on väriä enemmän ja sävellysohjelma.
S 55 toimii taas bluetooth, joka on mukava juttu tiedonsiirrossa.
Itsellä ollut aiemmin Nokian 6610, jonka kuuluvuus oli sirinän takia huono.
Alkuun oli vaikeuksia valikoiden kanssa, kun ovat erilaiset kuin oli tottunut. Nyt olen tyytyväinen s 55:teen ja poika tuntui tosi tyytyväiseltä omaan kännykkäänsä.
Esa Isopahkala
25.07.03, 14:17
suomenkielinen ennakoiva tekstinsyöttö ei toimi
Kysyin tuota Siemensiltä, koska itselleni saapuneessa M55:ssä myös puuttui suomenkielinen T9. Huolloista pitäisi löytyä suomalaisen T9:n sisältävää kielipakettia.
mistäs sais tekstin FI SONERA pois keskeltä ruutuu
eiköhän sen saa pois sillä että tilaa tyhjän operaattori logon...ainaki kaikis aikasemmis siemensseis on saanu...
Onko m55:ssä saman kokoinen näyttö kuin 5100:ssa? Ja toimiiko m55:ssä nokian 5100:ssa toimivat java pelit?
Onko m55:ssä saman kokoinen näyttö kuin 5100:ssa? Ja toimiiko m55:ssä nokian 5100:ssa toimivat java pelit?
M55 = 7 riviä, 101x80 pikseliä, 4096 väriä
5100 = 4096 väriä, 128 x 128 pikseliä
eli 5100 on tarkempi näyttö.
----------------
Java-peleistä en nyt oikein osaa sanoa. Kokeilemallahan sen näkee, mutta jos peli on suunniteltu tuolle 5100 yms. resolle niin ei se oikein mahdu ruutuun sitten.
Kysyin tuota Siemensiltä, koska itselleni saapuneessa M55:ssä myös puuttui suomenkielinen T9. Huolloista pitäisi löytyä suomalaisen T9:n sisältävää kielipakettia.
Siis eikö tuo t9 oo vakiona m55:ssä suomenkielisenä? Maksaako sitten jotain, jos käy huollossa päivittämässä suomenkielisen t9:n?
Siis eikö tuo t9 oo vakiona m55:ssä suomenkielisenä? Maksaako sitten jotain, jos käy huollossa päivittämässä suomenkielisen t9:n?
ei maksa
Onko m55:ssä saman kokoinen näyttö kuin 5100:ssa?
Ei ole välttämättä tarkempi. Tarkkuus riippuu myös pikselikoosta.
Onko m55:ssä saman kokoinen näyttö kuin 5100:ssa?
Ei ole välttämättä tarkempi. Tarkkuus riippuu myös pikselikoosta.
Mun muistaakseni m55:n näyttö on kooltaan 25x29 mm. Elikkä suhteellisen kapea ainakin, mut 5100:n näytön kokoa en muista..
miten m55:lla nauhoitetaan oma soitto ääni, sillä sen esittelyssä ainakin luvattiin niin, en puhelimen valikoista ainakaan löydä sellaista kohtaa naukhoitusta?!?
miten m55:lla nauhoitetaan oma soitto ääni, sillä sen esittelyssä ainakin luvattiin niin, en puhelimen valikoista ainakaan löydä sellaista kohtaa naukhoitusta?!?
Muakin vähän ihmetyttää sama asia. Ei ainakaan m55-simulaattorissa löytynyt minkäänlaista nauhoitusohjelmaa (ellei sitten oo sen cubasis sävellysohjelman kanssa samassa), et enpä tiedä. Joka paikas kuitenkin mainostetaan et "m55 yhdistää aikaisempien mallien parhaat ominaisuudet: ääniominaisuudet on yhtä hyvät kuin c55:ssä, jossa vaikkapa koiran haukuntaa voi nauhoittaa soittoääneksi...". Tuon perusteella on vähän pakko löytyä soittarinauhuri. Tiedä sitten, et onnistuuko wavien lataaminen wap-selaimella. Se jos mikä olis mahtavaa.
Ainakin Sound Managerista pitäisi päästä tuohon nauhoitustilaan (tai ainakin c55:ssa pääsee, joten uskoisin sen olevan tuossakin niin...).
soittoääni on yhdyssana ;)
ei maksa
Kyllä muuten maksaa! 25e + postikulut, kun tuotenumero päättyy A203 ja näin päättyy ainakin vaimokkeen Puhelinkioskista tulleen M55:n tuotenro. On ex-primatelin mukaan tarkoitettu myytäväksi jossain muualla Euroopassa.
Kyllä muuten maksaa! 25e + postikulut, kun tuotenumero päättyy A203 ja näin päättyy ainakin vaimokkeen Puhelinkioskista tulleen M55:n tuotenro. On ex-primatelin mukaan tarkoitettu myytäväksi jossain muualla Euroopassa.Ei sitten muuta, kuin yhteys kauppiaaseen ja sopimaan miten päivtys hoidetaan, ettei asiakkaalle aiheudu kuluja. Olethan kuitenkin ostanut puhelimen Suomenkielisenä.
Esa Isopahkala
29.07.03, 22:49
Kyllä muuten maksaa! 25e + postikulut, kun tuotenumero päättyy A203 ja näin päättyy ainakin vaimokkeen Puhelinkioskista tulleen M55:n tuotenro. On ex-primatelin mukaan tarkoitettu myytäväksi jossain muualla Euroopassa.
Kuten tuolla Puhelinkioskin alueella ( http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=15904&start=20 ) kirjoitin kyseessä on väärä tieto eli päivitys on tässä tapauksessa maksuton. Mitä siihen tulee, että tarkoitettu myytäväksi muualla, pitää varmaan paikkaansa - Siemens on vain itse tuonut Suomeen virheellisen erän.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.