View Full Version : Miksi Telian liittymiin ei voi tilta logoa?
Tilata voi mutta ei se näy puhelimessa.
Tilata voi mutta ei se näy puhelimessa.Vähän laajempi kuvaus, mikä palvelu jne. Myös itse viesti niin että siitä ymmärtää mistä kyse.
Telian liittymä toimii kahdessa verkossa, jos tilaat logon telian oman verkon verkkotunnukseksi, ei se näy 2G:n verkossa ollessa ja toisinpäin. Kun tulet takaisin siihen verkkoon jonne logo on tilattu, niin logo näkyy taas. Selvensikö?
Ensinnäkin: Mikä puhelin sulla on? Onko Nokia? Tuleeko siihen näytölle operaattorin teksti "FI 12"?
Tai onko sulla esim. Telia City tai Telia Liittymä Plus? Oletko Telian oman verkon alueella?
Nimittäin tuohon voi olla syynä se ettet ole Telian verkon alueella vaan Suomen 2G:n verkossa ja silloin tietenkin Telia oman verkon alueella tilatut logot ei näy, sitten jos tilaat logon Suomen 2G:n alueella ollessasi niin silloin sen pitäisi näkyä, en tosin ole aivan varma asiasta. Riippuu siis paikasta missä olet että näkyykö logo.
sitten jos tilaat logon Suomen 2G:n alueella ollessasi niin silloin sen pitäisi näkyä, en tosin ole aivan varma asiasta. Riippuu mistä tilaa logon ja millaisen ja mikä puhelin. Perinteiset eivät näy.
5100 on. Ja näytössä lukee FI 2G. Miksi aina lukee se FI 2G? Vaikka olin Helsingissä niin lukee se. Esim. Buumista tilasin.
Jombe kirjoitti:
>5100 on. Ja näytössä lukee FI 2G. Miksi aina lukee
>se FI 2G? Vaikka olin Helsingissä niin lukee se.
>Esim. Buumista tilasin.
Koko ajanko sulla on tuo FI 2G? Silloin oleskelet paikassa jossa Telian oma verkko on niin huono että Suomen 2G:n verkko "hyppää puikkoihin". Niin, uskokaa tai älkää, Hesassakin on paikkoja joissa Telia kuuluu TODELLA huonosti. Siks lopetinkin oman liittymäni, tietenkin ne laskutusepäselvyydetkin vaikutti asiaan.
Jombe kirjoitti:
>Esim. Buumista tilasin.
Koko ajanko sulla on tuo FI 2G? Silloin oleskelet paikassa jossa Telian oma verkko on niin huono että Suomen 2G:n verkko "hyppää puikkoihin". Niin, uskokaa tai älkää, Hesassakin on paikkoja joissa Telia kuuluu TODELLA huonosti. Siks lopetinkin oman liittymäni, tietenkin ne laskutusepäselvyydetkin vaikutti asiaan.
Ei sellasta kertaa ole nähty että ei lukis!
5100 on. Ja näytössä lukee FI 2G. Miksi aina lukee se FI 2G? Vaikka olin Helsingissä niin lukee se.
Onkohan dna poistanut kauppojen myötä sen roaming-kiellon pääkaupunkiseudulla? Eikös niillä ennen ollut moinen?
5100 on. Ja näytössä lukee FI 2G. Miksi aina lukee se FI 2G? Vaikka olin Helsingissä niin lukee se. Esim. Buumista tilasin.Hae tampere.as/logo sivulta logo
5100 on. Ja näytössä lukee FI 2G. Miksi aina lukee se FI 2G? Vaikka olin Helsingissä niin lukee se. Esim. Buumista tilasin.Hae tampere.as/logo sivulta logo
Olen hakenut...
5100 on. Ja näytössä lukee FI 2G. Miksi aina lukee se FI 2G? Vaikka olin Helsingissä niin lukee se.
Onkohan dna poistanut kauppojen myötä sen roaming-kiellon pääkaupunkiseudulla? Eikös niillä ennen ollut moinen?
Ainakaan City -kortti ei mene kiltisti 2G:n verkkoon. Näin ainakin 7650 ja Q. Q:n kuitenkin meni loppujen lopuksi tuossa viime vkl meni verkkoon kiellon jälkeen. Oli siellä hetken ja sitten palasi kyselemättä Telian verkkoon.
Tilaa logon sijasta kuva, ja laita "näytönsäästäjäksi" se kuva, niin näkyy aina. :)
Jombe kirjoitti:
>Esim. Buumista tilasin.
Ei sellasta kertaa ole nähty että ei lukis!
Ettei sul vaan olis puhelimes pääl Manuaalinen verkon valinta?
Kyllä ainakin hesassa viime syksystä asti on ainakin helsingin konalassa puhelin hypännyt 2G:n verkossa vähän väliä..
Kyllä ainakin hesassa viime syksystä asti on ainakin helsingin konalassa puhelin hypännyt 2G:n verkossa vähän väliä..
Kaverilla vaihtaa aina soneraan martinlaaksossa.
Kaverilla vaihtaa aina soneraan martinlaaksossa.
Tarkoitatko että kaverisi Telian liittymä hyppää käyttämään Soneran verkkoa? Ei kai...
Tarkoitatko että kaverisi Telian liittymä hyppää käyttämään Soneran verkkoa? Ei kai...Jos näin niin taitaa olla ruotsalainen SIMmi
Tarkoitatko että kaverisi Telian liittymä hyppää käyttämään Soneran verkkoa? Ei kai...
Näin juuri tekee. Suomen telia se on.
Näin juuri tekee. Suomen telia se on.1. onko normi SIM?
2. Onko varma että menee soneran verkkoon?
3. Mikä luuri ja mikä liittymä, jotkin koneet menevät johonkin löytämäänsä verkkoon jos kotiverkko katoaa ja roamingverkkoa ei löydy.
Näin juuri tekee. Suomen telia se on.
No suomen telian SIMmillä ei pitäisi olla pääsyä kotisuomessa kuin Telian omaan (city-) verkkoon, 2G:n verkkoon sekä åmt ahvenanmaalla. Soneraa jos yrittää valita, niin pitäisi kyllä tulla virheilmoitus.
1. onko normi SIM?
2. Onko varma että menee soneran verkkoon?
3. Mikä luuri ja mikä liittymä, jotkin koneet menevät johonkin löytämäänsä verkkoon jos kotiverkko katoaa ja roamingverkkoa ei löydy.
1. Mitähän tuo meinaa? Kyllä kai
2. Satavarma
3. luuri on erkki r600 ja liittymä käsittääkseni dual basic
Siis eikö se niin ole että automaattisella verkon valinnalla vaihtaa siihen parhaaseen verkkoon?
1. Mitähän tuo meinaa? Kyllä kai
2. Satavarma
3. luuri on erkki r600 ja liittymä käsittääkseni dual basic1. Voi olla ei myynti simmejä esin ns ruotsin SIMmejä (tosin tällöin ei mikää dual basic) .
2. Satavarma voi olla jos tietää kenenkä verkossa oikeasti ollaan, se näytössä lukeva teksti ei ole satavarma jos joku on vähän "pilaillut"
3. Erkit näyttävät vieraan verkon mihin ei ole pääsyä, jos oma(t) verkot on hukassa, ajateltu helpottavan hätäpuheluita, mutta ko verkkoon ei siis tällöin muuta pääsyä.
Soneran verkko on käytännössä ainoa johonka millään Suomen Telian SIMillä ei pääse (toki hätä puhelut)
2. Satavarma voi olla jos tietää kenenkä verkossa oikeasti ollaan, se näytössä lukeva teksti ei ole satavarma jos joku on vähän "pilaillut"
3. Erkit näyttävät vieraan verkon mihin ei ole pääsyä, jos oma(t) verkot on hukassa, ajateltu helpottavan hätäpuheluita, mutta ko verkkoon ei siis tällöin muuta pääsyä.
Näin sen varmaan sitten täytyy olla (3) koska näytössä lukee sonera. Siis miten pilaillut?
Näin sen varmaan sitten täytyy olla (3) koska näytössä lukee sonera. Siis miten pilaillut?
Esim. operaattorilogo "sonera" -teksti. Kokeile manuaalisesti valita soneran verkkoa, onnistuuko?
Esim. operaattorilogo "sonera" -teksti. Kokeile manuaalisesti valita soneran verkkoa, onnistuuko?
Kyse ei ole manuaalisesta valinnasta vaan automaattisesta. Itse en voi kokeilla kun ei ole telian liittymää. Ja Soneran liittymällä ei onnistu kuin soneran valinta. Vai meinaatko operaattorilogon tekemistä (esim. minulla lukee teliasonera)? siitä nyt ei kuitenkaan ole kyse.
Siis miten pilaillut?Laitteeseen vaihdettu operaatoriteksti tuohon 2Gn verkkoon, joko piruuttaan tai esim jos pitänyt päivittää DNA teksti fi 2G:n tilalle, jos tullut jotain kädetystä ja laittanut vahingossa Soneran ko paikkaan, siis tämä vain teoreettinen ajatus, ja tuo tunnus ei tule verkosta vaan ne on tallennettu puhelimeen (suurinpiirtein kaikki verkot missä kukin malli voi toimia)
Mutta tuo 3 vaihtoehto, on varsin yleinen, joskus tilanteita jolloin RL simmillä tulee näyttöön Sonera, ja päin vastoin, tämä toki aiheuttanut ihmetystä.
Laitteeseen vaihdettu operaatoriteksti tuohon 2Gn verkkoon, joko piruuttaan tai esim jos pitänyt päivittää DNA teksti fi 2G:n tilalle, jos tullut jotain kädetystä ja laittanut vahingossa Soneran ko paikkaan, siis tämä vain teoreettinen ajatus, ja tuo tunnus ei tule verkosta vaan ne on tallennettu puhelimeen (suurinpiirtein kaikki verkot missä kukin malli voi toimia)
Tuota nyt en yhtään ihmettele. Sen r600 reistailee koko ajan. Joskus kun soittaa sille niin sanoo "numeroa ei löydy".
Sen r600 reistailee koko ajan. Joskus kun soittaa sille niin sanoo "numeroa ei löydy".No se "on" silloin sitten siellä Soneran verkossa.
Sen r600 reistailee koko ajan. Joskus kun soittaa sille niin sanoo "numeroa ei löydy".No se "on" silloin sitten siellä Soneran verkossa.
Siinähän sillekin sitten tuli selitys. On aika kiusallista kun ilmottaa sitä hyvinkin usein. Mikähän siihen auttais? Oisko telian vaihto vai erkin vaihto?
Oisko telian vaihto vai erkin vaihto?
Eiköhän tuo vika rautapuolella ole... Eli puhelin korjattavaksi / vaihtoon.
Nojaa... mulla oli joskus 628 joka oli ihan hienosti kyllä verkossa, oli kenttää jne, mutta kun siihenkoitti soittaa niin ei päässyt läpi, sanoi vain että "yhteyttä valitsemanne numeroon ei juuri nyt saada jne..." Kun yritti muutaman kerran peräjälkeen niin sitten se pomppasi toimimaan. SAmoin tekstiviesti perilletulo saattoi kestää tuntitolkulla. Lopuksi annoin tuon luurin kaverille joka käytti sitä pitkään, kai jotain toista vuotta, paiskoi pitkin pihoja ja opetti uimaan. Loppujen lopuksi se oli ihan hyvä luuri, jos ei laskettu tuota että toisinaan sai koittaa monta kertaa että kaverille pääsi soittamaan.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.