PDA

View Full Version : Sonera gprs 1.7.2003

t65
24.05.03, 21:48
Ennustus: Sonera tuo 1.7.2003 kiinteä hintaisen gprs palvelun markkinoille!
Palvelu sisältää 100mb/kk

Meneeköhän pahasti pieleen?

Huom! tämä on aivan puhdas arvaus!!!!

Blue Joker
24.05.03, 21:56
Tuskinpa vaan...

edit: Mutta jos esim. tulisi maksamaan vain 10 euroa, niin ottaisin heti, puhelimeen Opera- ja sähköpostikäyttöön.

Anonymous
24.05.03, 22:37
t65 kirjoitti:

>Ennustus: Sonera tuo 1.7.2003 kiinteä hintaisen gprs
>palvelun markkinoille!
>Palvelu sisältää 100mb/kk
>
>Meneeköhän pahasti pieleen?
>
>Huom! tämä on aivan puhdas arvaus!!!!

JOS tuo tulee markkinoille niin sittenpähän paljastuisi syy miksi Dna rajoittaa omaa GPRS:äänsä. Tuossa on jo uumoiltukin sitä että tuo koko jupakka olisi Soneran ajamaa. Suosittelen kuitenkin ette ÄLKÄÄ ottako Soneraa, ihan kapinasyistä jo, ja muutenkin ei ole fiksua tukea firmaa joka saa tukiaisia valtiolta ja ei ole edes kunnolla suomalainen enää. Tämä vain henk.koht. mielipide. Sitäpaitsi tuo sisältää aivan saman rajoituksen kuin Dna joten ei järkeä!

Blue Joker
24.05.03, 22:42
Viitaten hieman Räksän kirjoitukseen,
jos Soneralla ja dna:lla olisi identtiset gprs-palvelut ja jompikumpi pitäisi valita, niin ehdottomasti ottaisin Soneran. Asiakas jo vuodesta 1998 ja tulen myös pysymään asiakkaana.

Anonymous
24.05.03, 22:55
En usko Soneran tuovan tuollaista palvelua.

mobiilisti
24.05.03, 22:57
Pojilla on lauantai-illan huuma päällä :)

Sunny boy
24.05.03, 22:59
Minä taas uskon.
Olisi hyvä syy pysyä heinäkuussa Soneran asiakkaana, sillä tällä hetkellä liittymän vaihtoa Sonerasta Radiolinja Choiceen ei estä kuin se, että numero vaihtuu.
Eli heinäkuussa monet vaihtaisivat varsinkin GPRS käytön takia esim. Radiolinjaan(tai DNA:han). Mutta jos Soneralta tulee heinäkuussa tuollainen palvelu, niin...

sovelias
25.05.03, 02:31
Tuossa on jo uumoiltukin sitä että tuo koko jupakka olisi Soneran ajamaa.Tuota on vaikea uskoa, jos olisivat tuollaista ehdotelleetkin saattasia siitä seurata hankaluuksia. Myös kaupan varmistutta DNA olisi voinut unohtaa koko ajatuksen.
On kuitenkin muistettava että kilpailuviranomaisilla on erittäin suuret oikeudet tutkia kaikkia kilpailunrajoittamis epäilyjä, siinä on viestisalaisuudet ymv. kevyttä.

Julkisuudessa ei ole tuon tyyppisiä epäilyjä kuulunut, mutta jossain on arvailtu maakunnallisten omistajayhtiöiden tyytymättömyyttö nykyiseen GPRS hinnoitteluun.

Soneralla on ollut tuo 10MB paketti alusta asti tuotteena. tosin kaukana näistä 100MB tuotteista. Toinen asia haluaako Sonera yleensäkkään verkkoonsa 100Megatavu luokan dataliikennettä edullisesti enen UMTS/EDGEä. Muut heidän GPRS tuotteet ovat varsinkilpailukykysiä kohederyhmälleen. Megatavun hinta saattaa kylläkin muuttua,

Janiz
25.05.03, 10:31
Juurikin perjantaina kirjoitin soneran aspaan ja kyselin tuon kiinteähintaisen GPRS-liittymän perään, ja painotin vielä kysymystäni toteamuksella että nykyinen GPRS-hinnoittelu ajaa väkisinkin jonkun muun operaattorin asiakkaaksi. Valitettavasti vaan vastaus aspalta oli tyypillisen ympäripyöreä, tyyliin että "löydät hinnastostamme hinnat Soneran Pro Data-palvelulle, joka sisältää 10Mb/kk tiedonsiirtoa" (18 eur kuukausimaksulla, sick).. no, katellaan. Eikös kaikilla muilla operaattoreilla ole joku kiinteähintainen gprs, paitsi såneralla ja saunalahdella?

muokkedee
25.05.03, 11:42
Eikös kaikilla muilla operaattoreilla ole joku kiinteähintainen gprs, paitsi såneralla ja saunalahdella?

Ei kellään täysin nyt sen jälkeen kun dna sen menee kanssa lopettamaan.

Kotkis
25.05.03, 16:04
Eikös kaikilla muilla operaattoreilla ole joku kiinteähintainen gprs, paitsi såneralla ja saunalahdella?
Ei.
1.7. jälkeen ainoa kuluttajakäyttöön tarkoitettu "kiinteähintainen" (=pelkkä kk-maksu) gprs on dna:n wap-gprs (4,90 eur/kk, rajoittamaton WAP-datansiirto).
Radiolinjan/Markantalon Primetime on ilta/yö-aikaan (18-06) kiinteähintainen 10 eur/kk.
Soneralla, Telialla, Cubiolla, Saunalahdella ja Globetelilla ei ole tarjota rajoittamattoman datasiirron gprs-liittymää.

eph
26.05.03, 22:02
Minä taas uskon.
Olisi hyvä syy pysyä heinäkuussa Soneran asiakkaana, sillä tällä hetkellä liittymän vaihtoa Sonerasta Radiolinja Choiceen ei estä kuin se, että numero vaihtuu.
Eli heinäkuussa monet vaihtaisivat varsinkin GPRS käytön takia esim. Radiolinjaan(tai DNA:han). Mutta jos Soneralta tulee heinäkuussa tuollainen palvelu, niin...

Mites kuuluvuus? Soneralta on aina löytynyt tarjota vähintään kohtuullista kuuluvuutta, muutamaan otteeseen sekä RL että DNA on "piiputtanut", eli ei kenttää löytynyt.

Metsis
27.05.03, 14:12
Mites kuuluvuus? Soneralta on aina löytynyt tarjota vähintään kohtuullista kuuluvuutta, muutamaan otteeseen sekä RL että DNA on "piiputtanut", eli ei kenttää löytynyt.

Mun kokemusten perusteel RL:l on yleensäottaen parempi kuuluvuus kuin Soneral. Kotonaki Radiolinjal 4-7 tolppaa (täydet) ja Soneral 0-4. Pohjoses on varmaanki eri juttu, mut ainakin tääl Kymenlaaksos on RL:n kuuluvuus parempi.

Jollemi
27.05.03, 14:21

Mun kokemusten perusteel RL:l on yleensäottaen parempi kuuluvuus kuin Soneral. Kotonaki Radiolinjal 4-7 tolppaa (täydet) ja Soneral 0-4. Pohjoses on varmaanki eri juttu, mut ainakin tääl Kymenlaaksos on RL:n kuuluvuus parempi.

Täällä E-P:llä oli ennen niin että Rätinällä oli verkkoa aika hyvin, kuitenkin isoja reikiä löytyi missä verkkoa ei ollut. Soneralla tai paremminkin Telellä löytyi verkkoja niistäkin paikoista. Löytyi kuitenkin myös Soneralta sellaisia pieniä alueita pitkin pitäjää jossa ei ollut verkkoa mutta Rätinällä oli huomattavasti suuremmat puutteet. Nyt on sama kumpaa käyttää, yhtä hyvin löytyy verkkoa.

Itse topiciin niin en kyllä usko että Sonera tuo tuollaista palvelua.

Metsis
27.05.03, 15:11
Täällä E-P:llä oli ennen niin että Rätinällä oli verkkoa aika hyvin, kuitenkin isoja reikiä löytyi missä verkkoa ei ollut. Soneralla tai paremminkin Telellä löytyi verkkoja niistäkin paikoista. Löytyi kuitenkin myös Soneralta sellaisia pieniä alueita pitkin pitäjää jossa ei ollut verkkoa mutta Rätinällä oli huomattavasti suuremmat puutteet. Nyt on sama kumpaa käyttää, yhtä hyvin löytyy verkkoa.

Radiolinjan verkko on kyllä viime vuosina parantunut huomattavasti. Aiemmin tääl meil oli Radiolinjal vain vähän Soneraa parempi kuuluvuus. Viime syksynä ilmeisesti lisäsivät tehoja tai jotain, kun on sen jälkeen ollut melkein aina täydet kentät. Soneran kuuluvuus ei ole muuttunut mihinkään vaikka naapurin ukko kuulemma siitä valituskirjeen Soneralle lähettikin...

Hattori Hanzo
27.05.03, 16:28

Radiolinjan verkko on kyllä viime vuosina parantunut huomattavasti. Aiemmin tääl meil oli Radiolinjal vain vähän Soneraa parempi kuuluvuus. Viime syksynä ilmeisesti lisäsivät tehoja tai jotain, kun on sen jälkeen ollut melkein aina täydet kentät. Soneran kuuluvuus ei ole muuttunut mihinkään vaikka naapurin ukko kuulemma siitä valituskirjeen Soneralle lähettikin...

Täällä pohjoisessa on taas yleisesti sellainen kuva ettei Radiolinja kuulu hyvin joka ei pidä lainkaan paikkaansa! Linkkejä ja mastoja on tullut kuin sieniä sateella lisää ja ainakaan itsellä ei ole ollut mitään ongelmia kuuluvuuden kanssa...

eph
27.05.03, 19:45
Vuonna 2000 liikuin viimeksi lapissa radiolinjan kanssa (nykyisen kakkospuhelimeni 3110n kanssa). Kaverin kämppä oli 50m järven rannasta ja järven "halkaisija" oli jotain 200-300m. Toisella puolella järveä oli RL masto, puhelin tarjosi 1-2 tolppaa kuitenkin, eli jotain oli vialla (ilmeisesti luurini ei osannut ottaa yhteyttä lähempään tolppaan). Sama juttu oli mökillä korpilahdella jossa RL kuului heikoist tarjoten 1-2 tolppaa. Nämä kaksi omaa ja monet muiden kokemukset RLstä ajoivat minut soneran verkon asiakkaaksi, ensin jippiin muodossa ja myöhemmin aitona soneralaisena. Tyytyväinen olen ollut.

Ja mitä Soneran hintoihin tulee, niin halvemmaksi tulee ainakin minulle, kun ostan suurimman osan puheajasta näistä +30% tmv tarjouksista. Nyt juuri ostin taas 60 eurolla. Näillä kompensoin mahdollisesti kalliimman hinnan mitä maksan soneralle, kuin mitä joku kilpaileva operaattori tarjoaa.

Näköjään teksti meni vähän offtopiciksi, mutta menkööt ;)

MJ
28.05.03, 19:19
Tuossa on jo uumoiltukin sitä että tuo koko jupakka olisi Soneran ajamaa.

Mitä tekemistä Soneralla on sen kanssa, että dna laskisi siirtomäärää? Sonera ja dna ovat kilpailijoita keskenään. Mielestäni homma olisi lähinnä päinvastoin: Sonera joutuisi nostamaan rajojaan, kun muilla on jo tuo 100MB. Dna laski rajojaan varmasti ihan verkon ruuhkautumisen johdosta

MJ
28.05.03, 19:23
[quote=eph]
Tottahan paikallisia eroja on. Mulla on Sonera toiminut aina ja RL pari poikkeusta lukuunottamatta.

ajantawarat
29.05.03, 09:43
Vuonna 2000 liikuin viimeksi lapissa radiolinjan kanssa (nykyisen kakkospuhelimeni 3110n kanssa). Kaverin kämppä oli 50m järven rannasta ja järven "halkaisija" oli jotain 200-300m. Toisella puolella järveä oli RL masto, puhelin tarjosi 1-2 tolppaa kuitenkin, eli jotain oli vialla (ilmeisesti luurini ei osannut ottaa yhteyttä lähempään tolppaan). Sama juttu oli mökillä korpilahdella jossa RL kuului heikoist tarjoten 1-2 tolppaa. Nämä kaksi omaa ja monet muiden kokemukset RLstä ajoivat minut soneran verkon asiakkaaksi, ensin jippiin muodossa ja myöhemmin aitona soneralaisena. Tyytyväinen olen ollut.

Ja mitä Soneran hintoihin tulee, niin halvemmaksi tulee ainakin minulle, kun ostan suurimman osan puheajasta näistä +30% tmv tarjouksista. Nyt juuri ostin taas 60 eurolla. Näillä kompensoin mahdollisesti kalliimman hinnan mitä maksan soneralle, kuin mitä joku kilpaileva operaattori tarjoaa.

Näköjään teksti meni vähän offtopiciksi, mutta menkööt ;)

niin siinä se vika olikin kun oli se yxtaajuuspalikka käytössä,itse olen kulkenut jänkhällä 6310i:n kanssa ja toimii aika kiitettävästi,toisekseen vaikka ei olisi kuin yx tai kax tolppaa niin kyllä silloin voi täysin puhua ja soittaa,olin eräänä päivänä eräässä kellarissa olevassa huutokauppahallissa missä ei ollut kuin 1-2 tolppaa ja puhelin toimi virheettömästi,ihmettelen vielä miten voit käyttää NOKIA 3110 puhelinta telian verkossa (se kakkospuhelin) ko. operaattori käyttää denan kaksitaajuusverkkoa missä ei yksitaajuuspuhelin toimi,ainakaan helsingissä

t65
05.06.03, 20:26
Voi harmi kun tuo päivämäärä meni pieleen : )

Oli pakko nostaa aihe esille.

Jollemi
05.06.03, 20:32
Ihan syystä en lottoa ;)

Update: tarkoitan tuolla tietenkin että arvaus meni päin *piip*

mjkall
06.06.03, 12:18

Hyvä arvaus, nyt on tämä palvelu. Vaihdoin open datan tähän. Muistettava vain, että halpa Pro GPRS alkaa laskutuksen osalta toimia vasta laskutuskauden päätyttyä, sitä ennen on vanha kalliimpi GPRS-liittymämuoto käytössä. Eli tässä voi tulla äkkiä muutaman sadan euron yllärilasku. Kannattaa seurata tiiviisti saldoa vaikka netin kautta.

Esa Isopahkala
07.06.03, 00:38
Vaihdoin open datan tähän. Muistettava vain, että halpa Pro GPRS alkaa laskutuksen osalta toimia vasta laskutuskauden päätyttyä, sitä ennen on vanha kalliimpi GPRS-liittymämuoto käytössä. Eli tässä voi tulla äkkiä muutaman sadan euron yllärilasku. Kannattaa seurata tiiviisti saldoa vaikka netin kautta.

Kyllä varmaan tulee isoja yllätyslaskuja monelle. Mistä asiakas tietää, että laskutus jatkuu Open Datan mukaisesti laskutuskauden loppuun kun sitä ei tiedä edes Sonera-kauppias?

sovelias
07.06.03, 00:41
...halpa Pro GPRS alkaa laskutuksen osalta toimia vasta laskutuskauden päätyttyä, sitä ennen on vanha kalliimpi GPRS-liittymämuoto käytössä.Kuulostaa aika pahalta, tuohon kyllä täytyy tulla muutos.

personal jesus
07.06.03, 08:57
Muistettava vain, että halpa Pro GPRS alkaa laskutuksen osalta toimia vasta laskutuskauden päätyttyä, sitä ennen on vanha kalliimpi GPRS-liittymämuoto käytössä.
Veloitetaanko Soneralla palvelun vaihtuessa täysi kuukausimaksu aina riippumatta todellisten päivien määrästä ja siksi vaihtosi on ajoitettu laskutuskauden vaihtoon?

Kuten sovelias kommentoi, on tuossa parantamisen varaa. Oma operaattorini, Radiolinja, laskuttaa kyllä todellisten päivien mukaan, mistä myös otin etukäteen selvää. Käytin huhtikuun loppuun perus -gprs:ää ja gprs pro:n tultua myyntiin, vaihdoin siihen välittömästi, vaikka laskutuskauteni vaihtui vasta puolentoista viikon kuluttua. Viimeisestä laskusta sain vielä todeta, että vaihto meni, kuten pitikin.

jutu
10.06.03, 15:34
Tarkistin asiakaspalvelusta:
100MB tarjous on sillä laskutusjaksolla, joka on voimassa 1.6.2003.
eli, jos laskutuspäivä on 15.6, on koko laskutusjakso 16.5-15.6 100MB hinnoittelun piirissä.

Hyvä arvaus, nyt on tämä palvelu. Vaihdoin open datan tähän. Muistettava vain, että halpa Pro GPRS alkaa laskutuksen osalta toimia vasta laskutuskauden päätyttyä, sitä ennen on vanha kalliimpi GPRS-liittymämuoto käytössä. Eli tässä voi tulla äkkiä muutaman sadan euron yllärilasku. Kannattaa seurata tiiviisti saldoa vaikka netin kautta.

mobiilisti
10.06.03, 16:26
eli, jos laskutuspäivä on 15.6, on koko laskutusjakso 16.5-15.6 100MB hinnoittelun piirissä.
Tarkistin kanssa ja nimenomaan se ei mene noin, vaan laskutuskausi loppuun vanhalla systeemillä jne...

Ota tuosta nyt sitten selvää hitto.... vai ovatko jo joutuneet muuttamaan käytäntöä. Itse kysyin asiaa viime viikolla.

Esa Isopahkala
10.06.03, 18:55
eli, jos laskutuspäivä on 15.6, on koko laskutusjakso 16.5-15.6 100MB hinnoittelun piirissä.]

Tuo koskee vain tilannetta, jossa on aikaisemmin ollut jo käytössä Pro Data (tai laajennettu Company Data). Siis siirtyminen Open Datasta Pro Dataan tapahtuu viiveellä. Outoa, että laskutusta ei voida muuttaa välittömästi - aukeaahan koko liittymäkin minuutissa.

veppis
10.06.03, 23:35
Tuo koskee vain tilannetta, jossa on aikaisemmin ollut jo käytössä Pro Data (tai laajennettu Company Data). Siis siirtyminen Open Datasta Pro Dataan tapahtuu viiveellä. Outoa, että laskutusta ei voida muuttaa välittömästi - aukeaahan koko liittymäkin minuutissa.

Kyseessä on puhdas rahastuskikka. Saadaan enemmän rahaa kassaan.

Aikoinaan kyselin samaa kun olisin halunnut kytkeä GPRS-palvelun käyttöön kuun viimeisinä päivinä, niin olisivat Soneralla halunneet laskuttaa koko kuun maksut parista viimeisestä päivästä. En suostunut vaan hankin kilpailevan operaattorin GPRS-liittymän.

personal jesus
10.06.03, 23:44
Aikoinaan kyselin samaa kun olisin halunnut kytkeä GPRS-palvelun käyttöön kuun viimeisinä päivinä, niin olisivat Soneralla halunneet laskuttaa koko kuun maksut parista viimeisestä päivästä.
Tuollainen politiikka kyllä haisee. Mutta tosiaan, jokainen voi äänestää lompakollaan.

mikkvi
11.06.03, 11:40
Soneran Pro Data maksaa 8,21€/kk ja 100Mt ylittävältä osalta 1,7490€/Mt.

Hui!

http://www.matkapuhelin.net/news/03/01/030611.html

sovelias
11.06.03, 11:50
Soneran Pro Data maksaa 8,21€/kk ja 100Mt ylittävältä osalta 1,7490€/Mt.
http://www.matkapuhelin.net/news/03/01/030611.htmlTainut tulla vahingossa kytkentämaksu kk maksun tilalle.
Muuten taisi olla tällä kertaa asiat suhtkoht kohdallaan.

mikkvi
11.06.03, 12:07
No joo. Mä jo vähän säikähdin. =)

hiltieetu
18.06.03, 13:41
Tarkistin kanssa ja nimenomaan se ei mene noin, vaan laskutuskausi loppuun vanhalla systeemillä jne...

Ota tuosta nyt sitten selvää hitto.... vai ovatko jo joutuneet muuttamaan käytäntöä. Itse kysyin asiaa viime viikolla.

Tuostahan tulee selvää, kun lasku tulee/tuli. Eli mulla laskutuskausi katkesi 15.6. ja siihen asti käytössä oli open data. Ja tyhmyyksissäni en tästä selvää ottanut, vaan nyt on maksussa 70mt data siirtoa. Vaikka pro data olikin jo kytkettynä ennen datasiirron alkamista. Aspa sanoo: voivoi..

Hiukan lohduttaa kun tietää etten ole ainoa joka maksaa nyt laskua vaikka mokoma palvelu pitikin olla käytössä.

Kaapo
18.06.03, 14:41

Tuostahan tulee selvää, kun lasku tulee/tuli. Eli mulla laskutuskausi katkesi 15.6. ja siihen asti käytössä oli open data. Ja tyhmyyksissäni en tästä selvää ottanut, vaan nyt on maksussa 70mt data siirtoa. Vaikka pro data olikin jo kytkettynä ennen datasiirron alkamista. Aspa sanoo: voivoi..

Hiukan lohduttaa kun tietää etten ole ainoa joka maksaa nyt laskua vaikka mokoma palvelu pitikin olla käytössä.

Hei, ei sitä laskua tarvitse maksaa, jos asiaa ei sinulle ole kerrottu. Aikanaan itse valitin, kun Soneran kiinteähintainen gprs-koekäyttö muuttui maksulliseksi kesken kuun juuri laskutuskauden vaihteessa ja summaa ei tarvinnut maksaa, kirjallisen reklamaation se vaati, mutta tuskin maineestaan hyvää huolta (toisin kuin dna) pitävä firma ei halua tahroja brändiinsä. Eli Soneralle vaan kirjoittelemaan! Säästyneet rahat voi sijoittaa vaikka juhannuksen kunniaksi kossuun, valtio saa verotuloja ja itse mukavan mielen ;)

mobiilisti
18.06.03, 15:24
Kun tilasin palvelun 13.6 niin siellä oli kruksi kohdassa "Haluan tekstiviestillä tiedon palvelun kytkeytymisestä" (ei varmaan mennyt sanatarkasti). Poistin sen ja viesti tuli n. vuorokauden kuluttua ja siinä kerrottiin, että palvelu on kytketty mutta laskutus alkaa seuraavan kauden alusta.

Edit: Paha moka: "Haluan tekstiviestillä tiedon palvelun kytkeytymisestä" pitää olla "En halua tekstiviestillä tietoa palvelun kytkeytymisestä"

hiltieetu
18.06.03, 22:43
Kun tilasin palvelun 13.6 niin siellä oli kruksi kohdassa "Haluan tekstiviestillä tiedon palvelun kytkeytymisestä" (ei varmaan mennyt sanatarkasti). Poistin sen ja viesti tuli n. vuorokauden kuluttua ja siinä kerrottiin, että palvelu on kytketty mutta laskutus alkaa seuraavan kauden alusta.

Minä seurailin netistä että milloin ko. palvelu on käytössä ja kun havaitsin palvelun kytkeytyneen aloin käyttää. Missään netissä eikä asiakaspalvelulla ollut tietoa laksutuksen vaihtumisesta laskutuskauden vaihtuessa, vaan jopa asiakaspalvelu kirkkainsilmin ja helellä äänellä kertoo asian olevan kunnossa.

Toisekseen eikös tässä juuri laskutusmallista ole kyse. Eli mikään muu ei vaihdu kuin se mitä laskutetaan. On minusta erittäin tökeröä toimintaa kytkeä uusi palvelu tyyliin; entisen palvelun edut poistaen ja uuden edut saa käyttöön vasta joskus tulevaisuudessa.

Täytyy selvittää asiaa, koska tämän kanssa ei oikein ole edes voinut olla oikeudenmukainen ja toimia oikein kun kukaan ei tiennyt kertoa varmaksi kuinka homma etenee..

:petri

Esa Vuolas
18.06.03, 23:40
Mikäs juttu tämä nyt taas: Soneran sivuilta saldotietoa kysyessä näki aikaisemmin paljonko on käyttänyt tuota GPRS-kaistaa. Oli mielestäni erittäin hyödyllinen toiminto. Nykyisin näkee enään GPRS-liikenteen euroissa. Eli jos on esim Open data, johon sisältyy mb liikennettä, niin vasta kun tuo mb tulee käytettyä, rupee näkemään paljonko joutuu maksamaan vielä lisää tuon gprs kuukausimaksun lisäksi. Ei pysty oikein seuraamaan tuolta enään, mitenpaljon on vielä käytettävissä, ja pitääkö hillitä/lisätä liikennettä, jotta pääsee suunnillee siihen rajaan asti.

Mutta tekstiviestillä tuo palvelu on tietysti edelleen käytettävissä, tosin sekin maksaa 17 senttiä, joka ei oikein innosta. Pitänee ruveta seurailemaan puhelimen omaa GPRS-liikenne mittaria, tiedä sitten miten paljon se mahtaa valehdella..

Tämäkin oli aivan turhaa avautumista, mutta avauduimpa nyt kuitenkin.

Esa Vuolas
19.06.03, 01:56
Jaahas.. Nyt tuo näyttäisi taas toimivan samallatavalla kuin ennenkin.. Tosin mun liikenne tällä laskutus kaudella on mukamas 0,0MB. Todellisuudessa toi ei pidä lähellekkään paikkansa. Tiedä taas tästä Sonerasta.

krisu
19.06.03, 16:51
Mutta tekstiviestillä tuo palvelu on tietysti edelleen käytettävissä, tosin sekin maksaa 17 senttiä, joka ei oikein innosta.
Eiköhän se hoidu myös asiakaspalveluun soittamalla.

Esa Vuolas
19.06.03, 17:13
Eiköhän se hoidu myös asiakaspalveluun soittamalla.
Kyllä varmaan hoituu, mutta kun on tapana yleensä tarkistella tuo likenne päivittäin, niin et viitsi sinne aspaan soitella päivittäin ja jonotella.

Nyt toi tuntuis jopa näyttävän oikeata toi laskuri. En sitten tiedä mitä siellä on insinöörit taas säätänyt.