PDA

View Full Version : Voisko omat tekstin värit kieltää!

3.1415926
30.07.02, 15:30
Mun mielestä väritettyä tekstiä on tosi epämielyttävä lukea varsinkin näin kesäpäivänä, eikä siitä ainakaan minun mielestä ole mitään käytännön hyötyä. Jos kellään ei ole mitään vastaan sanomista niin olisiko mahdollista blockata omien värien käyttö. Tekstin boldaus ja oma fontti on mun mielestä kuitenkin ihan hyviä tekstin selventämiskeinoja, mutta vain kohtuuden rajoissa tietty.

Dundee
30.07.02, 15:34
Mikäs sheriffi susta on tullu? ;) Ei täällä vissiin noita värillisiä tekstejä niin paljoa näy että niitä nyt ihan kieltämään pitäis ruveta..

rainman
30.07.02, 15:37
Niin, ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin syystä tai toisesta epämiellyttävän tekstin lukematta jättäminen on maailman helpoimpia asioita...

muokkedee
30.07.02, 15:49
Mutta jos joku kirjoittaa värillisellä tekstillä johkin, niin muut alkavat valittamaan siitä ja koko topicin aihe unohtuu.

Sampo-
30.07.02, 17:20
Kannatan ajatusta että värit kielletään, ne ovat hyödyttömiä ja sitäpaitsi epäselviä lukea.

3.1415926
30.07.02, 17:23
Totta!!! Suomi on vapaa maa!!!Suomi on vapaa maa, mutta kaikki käyttäjät eivät jaksa katsoa, että tekstin ja taustan välille muodostuu tarpeeksi suuri kontrasti, jolloin asian lukeminen on tuskaa vain.

Sama värejä käyttäen:
Suomi on vapaa maa, mutta kaikki käyttäjät eivät jaksa katsoa, että tekstin ja taustan välille muodostuu tarpeeksi suuri kontrasti, jolloin asian lukeminen on tuskaa vain.

jalmari
30.07.02, 18:19
Saisikohan sieltä värien listasta Esa poistettua vaikka ne kaikkein ärsyttävimmät? Joitain värejä olis kuitenkin kiva olla, oikein käytettynä nekin joillekin viesteille jotain antavat.

3.1415926
30.07.02, 19:39
Saisikohan sieltä värien listasta Esa poistettua vaikka ne kaikkein ärsyttävimmät? Joitain värejä olis kuitenkin kiva olla, oikein käytettynä nekin joillekin viesteille jotain antavat.Tämä ärsyttävyys on mielipideasia, eikä kaikki ole varmaan samaa mieltä tästäkään asiasta, sen takia olis hyvä poistaa kaikki värit samalla. Sitäpaitsi tekstin väriks voi myös panna htmlkoodin. Ja mä en ainakaan keksi mitään minkä vois sanoa väreissä, mitä ei vois sanoa ilman tai esim. tekstin kokoa, kaltevuutta, paksuutta tai alleviivausta muuttamalla.

Gospelist
30.07.02, 23:20
En nyt kyllä kannattaisi suoranaista kieltämistä. Käyttäjien pitäisi osata käyttää omaa järkeään.

sovelias
31.07.02, 02:49
Tämä ärsyttävyys on mielipideasia, eikä kaikki ole varmaan samaa mieltä tästäkään asiasta, sen takia olis hyvä poistaa kaikki värit samalla. No perhana jättäkää nyt edes joku väri, vaikka tamä normaali:)
No värejä ei ole ollut kovasti.
Jos joku ärsyttää jotain mistä ei päästä yhteis ymmärrykseen, niin poistetaan, mietin vaan kun joitain ärsyttää jotkin kirjottajat täällä, ja siitä ei päästä yhteiymmärrykseen niin ...

escobar
31.07.02, 08:37
En nyt kyllä kannattaisi suoranaista kieltämistä. Käyttäjien pitäisi osata käyttää omaa järkeään.

Aivan! Ja eikö ole aika turhaa nitistä joka pienesta asiasta, ensin oli avatarit ja niiden koko ja nyt tämä! Pikkujuttuja, mutta kun joku haluaa leikkiä sheriffiä niin.... mikäs sille voi!? :)

http://koti.mbnet.fi/mtb/crap/quit_bitchin.gif

Dundee
31.07.02, 08:42
No jos joillakin ei ole muuta asiaa niin silloin pitää etsiä neulaa heinäsuovasta ja näin saadaan viestimäärät nousuun taas.. ;)

Anonymous
31.07.02, 12:15
Tietyt varit minuakin hairitsevat, mutta onko joku arsyyntynyt esim. minun allekirjoituksesta?

Ammattilainen
31.07.02, 12:41
Mielestäni värit voidaan säilyttää. Jokaisen kirjoittajan tulisi kuitenkin ajatella myös lukijoita ja välttää sellaisten värien käyttöä, jotka erottuvat huonosti taustasta. Oma mielipiteeni on, että normaali musta teksti on paras valinta väriksi viestien asiaosuuteen. Muita värejä voi sitten käyttää esimerkiksi allekirjoituksessa. Esimerkiksi adapterin allekirjoituksessa on värejä käytetty tosi hyvin ja tyylikkäästi.

jim77
31.07.02, 14:07
VOI TAUTI teidän nipojen nörttien kanssa! Kielletään samalla kirjoittaminen koko foorumille? Sietäkää nyt hieman muuta kuin notepad tekstiä.

sovelias
31.07.02, 14:31
Tietyt varit minuakin hairitsevat, mutta onko joku arsyyntynyt esim. minun allekirjoituksesta?Värit varsin hillittyjä siinä, Tosin en keksi mitä hyötyä niistä on, paitsi jos haluaa lukijan kiinnittävän huomion allekirjoitukseen eikä itse viestiin.
Tämä ei ollut siis moite.

3.1415926
31.07.02, 15:46
Mielestäni värit voidaan säilyttää. Jokaisen kirjoittajan tulisi kuitenkin ajatella myös lukijoita ja välttää sellaisten värien käyttöä, jotka erottuvat huonosti taustasta. Oma mielipiteeni on, että normaali musta teksti on paras valinta väriksi viestien asiaosuuteen. Muita värejä voi sitten käyttää esimerkiksi allekirjoituksessa. Esimerkiksi adapterin allekirjoituksessa on värejä käytetty tosi hyvin ja tyylikkäästi.Aivan onhan Adapterin allekirjoituksessa värejä käytetty melko tyylikkäästi, mutta monen voorumilaisen allekirjoituksessa on käytetty "tyylikkäästi" myös keltahymiöitä. Vähin mitä pitäisi tehdä on mun mielestä että lisättäis sinne foorumin sääntöihin sellainen pykälä, mikä kieltäis värien käytön mikäli ne ei selvennä asiaa tai jos värit vaikeuttaa viestin lukemista tai muuten vain häiritsee.

escobar
31.07.02, 16:16
Vähin mitä pitäisi tehdä on mun mielestä että lisättäis sinne foorumin sääntöihin sellainen pykälä, mikä kieltäis värien käytön mikäli ne ei selvennä asiaa tai jos värit vaikeuttaa viestin lukemista tai muuten vain häiritsee.

Luuletko todella että keskiverto peelo välittää siitä jos foorumin säännöissä lukee jotain tuollaista? Ei varmaan!

sovelias
31.07.02, 16:42
Vähin mitä pitäisi tehdä on mun mielestä että lisättäis sinne foorumin sääntöihin sellainen pykälä, mikä kieltäis värien käytön mikäli ne ei selvennä asiaa tai jos värit vaikeuttaa viestin lukemista tai muuten vain häiritsee.No eiköhän tuo ole sellainen asia mikä itsestään selvyys, ja kuuluu perusnetti taitoihin.

JPJ
31.07.02, 17:59
Kuka tyhmä kirjoittaa sellaisella värillä josta ei saa selvää?? Jos kirjoittaa niin ei siitä pidäkkää saaha selvää!!! Sininen punanen jne.. ihan ok omasta mielestä!!

Esa Isopahkala
31.07.02, 18:44
En kannata kieltoja jokaisesta mahdollisesta asiasta ja tämä kuuluu niihin. Toki poistan naurettavimmat pelleilyt väreillä ja niin tekevät varmaan muutkin moderaattorit.

O.J.
31.07.02, 19:01
...mutta monen voorumilaisen allekirjoituksessa on käytetty "tyylikkäästi" myös keltahymiöitä...

Sano suoraan, jos signatureni on sopimaton.

JS
01.08.02, 17:06
Ei niit kieltää tarvii.

artzi
01.08.02, 18:44
Ptäisi ehdottomasti lisätä sellainen ominaisuus foorumiin, että kun olet kirjoittamassa uutta vitsiä / vastaamassa viestiin... sillä hetkellä aktiivisilla foorumin käyttäjillä olisi mahdollisuus plokata tekstisi pois, ellei heitä miellytä teksti / fontti / värit ( / naama, lue alta lisää).

Lisäplussana olisi että kirjoittajan pitäisi näyttää näille betatestaajille myös oma nassukuva (kokovartalokin käy!), jolloin saataisiin lisäkliteeriksi ns. nassu-efekti! Jos naama miellyttää jostain syystä, voisi ko kirjoittajalta hyväksyä jossain tapauksessa jopa hiukan huonompilaatuista / väärän väristä tekstiä / muuten soopaa!

Miten on, pojut (?)?

Lisää hauskaa foorumointia:
http://groups.google.com/groups?dq=&hl=fi&lr=&ie=UTF-8&th=ca91b4d51cc57e00

;)

3.1415926
01.08.02, 18:53
Ptäisi ehdottomasti lisätä sellainen ominaisuus foorumiin, että kun olet kirjoittamassa uutta vitsiä / vastaamassa viestiin... sillä hetkellä aktiivisilla foorumin käyttäjillä olisi mahdollisuus plokata tekstisi pois, ellei heitä miellytä teksti / fontti / värit ( / naama, lue alta lisää).

Lisäplussana olisi että kirjoittajan pitäisi näyttää näille betatestaajille myös oma nassukuva (kokovartalokin käy!), jolloin saataisiin lisäkliteeriksi ns. nassu-efekti! Jos naama miellyttää jostain syystä, voisi ko kirjoittajalta hyväksyä jossain tapauksessa jopa hiukan huonompilaatuista / väärän väristä tekstiä / muuten soopaa!

Miten on, pojut (?)?

Lisää hauskaa foorumointia:
http://groups.google.com/groups?dq=&hl=fi&lr=&ie=UTF-8&th=ca91b4d51cc57e00

;)Toi viesti blokkausosuus kuulosti hyvältä mikäli mä sen oikein tajusin. Tota sun kuvasysteemiä mä en ihan tajunnut(ehkä liikaa vaikeita termejä; betatestaaja, nassukuva, nassu-efekti), kun valitettavsti en puhu turunmurretta :( Mutta sen kuulostaa tosi paskalta, nimittäin veikkaanpa että jos foorumille olis pakko postittaa kuva itsestä, niin se olisi liian suuri kynnys monelle.

Tom
01.08.02, 19:42
Miks noi värit pitää poistaa? Ihme vinetystä... Mun mielestä jollain on aivan liian värikkään Avatarit..poistetaan ne ;)

Ja sitä paitsi. Minä en ole vielä missään täällä nähnyt häiritsevää väriä. Eli kukaan ei ole käyttänyt...

3.1415926
01.08.02, 20:17
Ja sitä paitsi. Minä en ole vielä missään täällä nähnyt häiritsevää väriä. Eli kukaan ei ole käyttänyt...En minäkään paljoa väreillä pelleilyä ole täällä nähnyt, mutta yks kaveri(ehkä tyttö) kirjoittelee pääosin pinkillä, viininpunaisella värillä.

Tom
01.08.02, 20:36
Ja sitä paitsi. Minä en ole vielä missään täällä nähnyt häiritsevää väriä. Eli kukaan ei ole käyttänyt...En minäkään paljoa väreillä pelleilyä ole täällä nähnyt, mutta yks kaveri(ehkä tyttö) kirjoittelee pääosin pinkillä, viininpunaisella värillä.

no voi hellan lettas...

vtormane
01.08.02, 21:01
Minä se en käytä värejä ollenkaan :)

Ps. Musta ei ole VÄRI!

escobar
01.08.02, 22:22
En minäkään paljoa väreillä pelleilyä ole täällä nähnyt, mutta yks kaveri(ehkä tyttö) kirjoittelee pääosin pinkillä, viininpunaisella värillä.

Voi voi.... Ja vieläpä TYTTÖ!!!! (ehkä) Aika paha juttu! :)

JS
01.08.02, 22:55
Lisäplussana olisi että kirjoittajan pitäisi näyttää näille betatestaajille myös oma nassukuva (kokovartalokin käy!)

Kuka ääliö mun pärstää haluis katella. ;) Ja pitäsikö mun vartavasten ostaa digikamera, webbikamera tai skanneri että mä saan kirjoittaa tänne. Äly hoi älä jätä.

Gospelist
01.08.02, 22:58
Äly hoi älä jätä.
IMHO tuollaisia kommentteja ei tarvita tällaisessa yhteydessä, jossa kaikesta huomaa että kyseessä on vain piloillaan tehty heitto. Kuten silmäniskuhymiö artzin viestin päätteeksi. Sitä paitsi kyse oli lisäplussasta, ei siitä että se nyt olisi kovin tärkeä feature näissä ympyröissä...

JS
01.08.02, 23:09
Äly hoi älä jätä.
IMHO tuollaisia kommentteja ei tarvita tällaisessa yhteydessä, jossa kaikesta huomaa että kyseessä on vain piloillaan tehty heitto. Kuten silmäniskuhymiö artzin viestin päätteeksi. Sitä paitsi kyse oli lisäplussasta, ei siitä että se nyt olisi kovin tärkeä feature näissä ympyröissä...

Sori multa unohtui myös smile ;)

Gospelist
01.08.02, 23:10
Sori multa unohtui myös smile ;)
OK :) ajattelin vaan kun muuten tuo olikin heitonoloinen viesti mutta just tuo jonka lainasin kuulosti vähän liian vakavamieliseltä. Mutta ei siinä mitään - unohda koko juttu. :)

Jace
02.08.02, 02:25
kirjoittelee pääosin pinkillä, viininpunaisella värillä.
Pinkki ei ole viininpunainen väri.

Ville_A
02.08.02, 08:52
Toi viesti blokkausosuus kuulosti hyvältä mikäli mä sen oikein tajusin. Tota sun kuvasysteemiä mä en ihan tajunnut(ehkä liikaa vaikeita termejä; betatestaaja, nassukuva, nassu-efekti), kun valitettavsti en puhu turunmurretta :( Mutta sen kuulostaa tosi paskalta, nimittäin veikkaanpa että jos foorumille olis pakko postittaa kuva itsestä, niin se olisi liian suuri kynnys monelle.
Vitsihän tuo oli, ja eiköhän kirjoittelu muutenkin tyssäisi jos jo viestiä kirjoittaessa selain herjaa, että sorry, et voi postata, muut käyttäjät eivät halua kuunnella mielipidettäsi.

JS
02.08.02, 13:05
kirjoittelee pääosin pinkillä, viininpunaisella värillä.
Pinkki ei ole viininpunainen väri.

Tarkoitti varmaan pinkillä & viininpunaisella värillä. ;)

jim77
05.08.02, 13:40
Miltä kuulostaisi jos "pyydettäisiin" että käyttäjät käyttäisivät värejä korostamaan jotain asiaa, lausetta, listaa jnejne.. Mutta eivät käyttäisi värillistä tekstiä koko viestiin?

3.1415926
06.08.02, 02:13
Juu mainio tuo Jim77:n idea kielletään värien käyttö itse leipätekstiin ja että värejä ei saa viljellä turhaan. Galluppi värien käytöstä olisi tietysti poikaa ja muokkaisinkin tästä gallupin jos voisin, mutta ilmeisesti ylläpitopaikassa ei voi galluppeja järjestää.

(taas Tämä eräs (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=1357) henkilö, nimiä sanomatta käyttää leipätekstiin värejä hyvin ärsyttävästi voisko moderaattorit vaikka ottaa sen värin pois ja lähettää vaikka kirjallisen pyynnön/huomautuksen muidenkin käyttäjien huomioonottamisesta.

jalmari
06.08.02, 06:20
(taas Tämä eräs (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=1357) henkilö, nimiä sanomatta käyttää leipätekstiin värejä hyvin ärsyttävästi voisko moderaattorit vaikka ottaa sen värin pois ja lähettää vaikka kirjallisen pyynnön/huomautuksen muidenkin käyttäjien huomioonottamisesta.

Pari riviä vaaleanpunaista ja jätkä näkee punaista. :)

Dundee
06.08.02, 10:53
Turha pilkunviilaaja tuo pii..

Humpisti
06.08.02, 19:30
Ja niin paljon kuin minäkin olen puhunut täällä harmonian puolesta, mutta:
Mitä helvettiä ne värit haittaa? Jos meidän kaikkien paskaperseisten ukkojen mustien leipätekstien välissä joku käyttää jotain erilaista niin heti on topikki pystyssä kuin sonnin vehje.
En vain ymmärrä että mitä haittaa niistä on.
Eri asia se taustan värinen harmaa, mutta tuskinpa sitä kukaan käyttääkään?
Ja koska katson omaavani sen hitusen verran selkärankaa että uskallan sanoa suoraan jos olen erimieltä jonkun kanssa, niin aion seistä possun takana (???oho???) ja kehoittaa tätä käyttämään vast'edeskin värejä, ja possupuhelin topikki ylipäätään oli hauska ja hyvä.
Keep going strong!