View Full Version : eDome arvostelee 'asiantuntevasti' Samsung N620:n
Jouni Kotakorpi
20.06.02, 16:22
http://edome.fi.soneraplaza.net/php/article.php/1024404994.html
Lukekaa itse. Lähetin postia ihan periaatteen vuoksi. eDomen uutisoinnissa on näkynyt aiemmin mm. uutisjuttuja, jotka ovat olleet selviä ostettuja mainoksia verhottuna artikkelin muotoon. Hyvänä esimerkkinä Creativen uusista Geforce 3 -näytönohjamista raportoiminen Creativen omalla mainostekstillä.
Vaikka puhelinta vähän kritisoidaankin, jää arvostelusta aika huono maku suuhun.
Mielipiteet on aina mielipiteitä!
kinginkalteri
20.06.02, 16:27
"Mikäli vain ulkonäkö ratkaisee ja kaipaat kulkiessasi tanssibiittiä, Samsung SGH-N620 on oiva valinta."
Aika paha.. :lol: "Mikäli vain ulkonäkö ratkaisee..." ei kovin kannusta ostamaan tuota.
No, kyllä omien kokemusteni pohjalta n620 on parempi mitä arvostelu antaa ymmärtää. On selvää, ettei kaikkia aina voi miellyttää ja aina olisi mahdollisuus lisätä puhelimeen toimintoja joita siinä ei ole. itse kuitenkin pidin paljon puhelimesta ja ominaisuuksista joita se piti sisällään. ulkonäkökin miellytti silmää (Varsinkin hopeinen) ja jos olisin harkinnut uuden puhelimen hankintaa, niin en olisi pitänyt Samsungia ollenkaan hullumpana valintana.......(*Odottelee T-100:sta*)
(*Odottelee T-100:sta*)
Eikös se ole jo tullut :?:
Siis mitä vikaa tossa arvostelussa on? Ite oon arvostelijan kanssa samaa mieltä - hyvä ja tyyllikäs puhelin. Tosin miinuksiin olisin lisänny GPRS:n puuttumisen.
Onhan se, hinta IDEsanissa 545€... ite jään odottamaan S100:sta :D
Aika outoa, että pelisivusto arvostelee puhelimia. Ennen tota näköjään tuolta löytyy Motorola V70 arvostelu.
Olen tietoinen, että kyseinen luuri on jo markkinoilla, mutta odottelen näppituntumaa luuriin......Kenties väärin muotoiltu lause.
"Testissä" vouhotetaan, että tekstiviestien kirjoittaminen on hankalaa, mutta sitä ei mitenkään täsmennetä, että millä tavalla hankalaa..
Mutta joskus wokkipannun omistaneena luulen tietäväni suurinpiirtein mikä siinä mättää..
Heh heh...
"Toukokuussa markkinoille pirteänä uutuutena saapunut Samsung SGH-N620 oli ensimmäinen polyfonisia eli moniäänisiä soittoääniä toistava matkapuhelin Suomessa."
Taisi jo Panasonic GD92, mutta viimeistään GD75 niitä toistaa...
"Ainoa häiritsevä ulkoinen tekijä on sen vasemmassa yläkulmassa vilkkuva verkkomerkkivalo, jonka välkehdintää on mahdoton olla huomaamatta."
Eikös tuon saa kytkettyä pois päältä?
Kuka löytää vielä lisää virheitä?
Joo, valitetaan, että on huono kirjoittaa viestiä, mutta ei kerrota miksi.
Onhan se, hinta IDEsanissa 545€... ite jään odottamaan S100:sta :D
Niinpä, valitettavasti tuo T-100 on hienomman näköinen kun taas S-100 on ominaisuuksiltaan parempi... Tämä on vaan yksittäisen kännykkänäpelöitsijän mielipide...
ps: Nämä uudet hymiöt on aika karseen näköisiä... :cry: :roll:
Heh heh...
"Toukokuussa markkinoille pirteänä uutuutena saapunut Samsung SGH-N620 oli ensimmäinen polyfonisia eli moniäänisiä soittoääniä toistava matkapuhelin Suomessa."
"Ainoa häiritsevä ulkoinen tekijä on sen vasemmassa yläkulmassa vilkkuva verkkomerkkivalo, jonka välkehdintää on mahdoton olla huomaamatta."
Kuka löytää vielä lisää virheitä?Ooksä muka varma että sen merkkivalon saa pois päältä, kun ei ericssoneissakaan saa, ainoa tapa saada se pois päältä on varmaan jos panee sen mäsäksi jollain konstilla. Onko panasonikin merkkivalo muuten häiritsevämpi kuin erkin.
Ooksä muka varma että sen merkkivalon saa pois päältä, kun ei ericssoneissakaan saa, ainoa tapa saada se pois päältä on varmaan jos panee sen mäsäksi jollain konstilla.
Varmahan ei voi olla mistään, mutta ainakin ainakin A110:ssa saa, ellen aivan väärin muista.
Onko panasonikin merkkivalo muuten häiritsevämpi kuin erkin.
Eihän se merkkivalo vilku säännöllisesti, ainoastaan silloin kun puhelu tulee tjsp.?
Ooksä muka varma että sen merkkivalon saa pois päältä, kun ei ericssoneissakaan saa, ainoa tapa saada se pois päältä on varmaan jos panee sen mäsäksi jollain konstilla.
Varmahan ei voi olla mistään, mutta ainakin ainakin A110:ssa saa, ellen aivan väärin muista.
Onko panasonikin merkkivalo muuten häiritsevämpi kuin erkin.
Eihän se merkkivalo vilku säännöllisesti, ainoastaan silloin kun puhelu tulee tjsp.?
Ainakin kaverin Ericsonissa se vilkkuu sekunnin välein. Sano, että tarvii laittaa se yölläkin sängyn alle, kun se merkkivalo valasee koko huoneen.
Ainakin kaverin Ericsonissa se vilkkuu sekunnin välein. Sano, että tarvii laittaa se yölläkin sängyn alle, kun se merkkivalo valasee koko huoneen.
Tässä kuitenkin puhuttiin Samsungin mallista. Erkissä vilkkuukin jatkuvasti.
...Eikös tuon saa kytkettyä pois päältä?
Kyllä samsungin malleissa on ollut tapana saada ledi pois päältä ihan valikosta ilman sen kummempia mäsäämisiä.
Musta toi ledi on huippu!
hmm... se on kyllä mun mielestä pihkasen liian suuri ja huomiota herättävä... jos se ois samaa kokoa ku erkeissä niin se ois iha jees
hmm... se on kyllä mun mielestä pihkasen liian suuri ja huomiota herättävä... jos se ois samaa kokoa ku erkeissä niin se ois iha jees
Ai kuten tämä Ericssonin ledi (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/images/avatars/c2fbf06b3d0fafd4de2c8.jpg)?
Olipas tosiiaan huno tuo Edomen arvostelu. Sai sellaisen käsityksen kuin juttu olisi tehty väkisin muutamassa minuutissa.
Tuo vilkku ledi juttu otti päähän, itse en ottaisi puhelinta jossa ei sitä olisi, tai pitäisin sitä puutteena. Samsungin vilkku ledin toteutus kuulostaa hyvältä. Olisi voitu kirjoittaa vähän eritavalla vilkku ledin osalta mutta kosaka arvostelu oli muutenkin soopaa tämä ei erotu kokonaisuudesta paljoakaan.
Sitten tuo kolmas taajuus tuntui olevan arvostelijan/testaajan mielestä ihan must-ominaisuus, siinämäärin sitä kritisoitiin.
Huh huh paljon laajemman ja paremman artikkelin olisivat voineet kirjoittaa.
Jouni Kotakorpi
22.06.02, 14:17
Siis mitä vikaa tossa arvostelussa on?
Sen täydellinen ammattitaidottomuus?
- Polyfonisten äänien historian faktavirheet
- Kolmitaajuus puute tuon segmentin puhelimessa? Asiaa korostetaan järkyttävästi.
- Äänenvoimakkuutta voi vaihtaa sivulta napeista? Edistystä.
- Näppäimet on valaistu taustavalolla? Tätä ei ole ennen nähty.
- GPRS:n puute unohdettu
- Arvostelun tekstin sokean kehuva sävy.
Tällä foorumillakin näkee asiallisempia, paremmin faktat hallitsevia ja ylipäänsäkin laadukkaampia puhelinarvosteluja. Tuon tehnyt puhelimista mitääntietämätön henkilö vasemmalla kädellään. Lisäksi on vähintäänkin omituista, että arvosteluun päätyi juurikin Samsung. En muista eDomen arvostelleen kertaakaan aiemmin puhelimia. Uusista nokialaisista taidettiin uutisoida, mutta arvosteluissa luureja ei ole nähty, mikä onkin ihan ymmärrettävää, koska sivusto käsittelee pelejä. Väistämättä tulee mieleen, että Samsung on lähettänyt eDomelle arvostelukappaleen pikku bonuksen kanssa. Ei olisi mikään ihme, kun ottaa huomioon sivuston aiemmat diilit Creativen kanssa.
Kaiken takana on nainen: Nanna Siirilä! (subtv:n subidon juontaja) :)
Siis mitä vikaa tossa arvostelussa on?
En muista eDomen arvostelleen kertaakaan aiemmin puhelimia. Uusista nokialaisista taidettiin uutisoida, mutta arvosteluissa luureja ei ole nähty, mikä onkin ihan ymmärrettävää, koska sivusto käsittelee pelejä.
Kyllähän sillä oli/on Motorola v70:n esittely, joskin oli yhtä asiaton.
Ainoa huono puoli Samsungissa on värinä+soittoääni mahdollisuus tekstivesteihin sekä proofillejen puuttuminen!!
Muuten suorastaan HUIPPULUURI!
Ainoa huono puoli Samsungissa on värinä+soittoääni mahdollisuus tekstivesteihin sekä proofillejen puuttuminen!!
Muuten suorastaan HUIPPULUURI!
Kyllä se GPRS:n puuttuminen on mun mielestä vähän isompi asia kun joku tärinä+soittoääni -yhdistelmä. Mutta yhdyn sun kanssa samaan eli N620 on huippupuhelin.
Sitä mä vaan että siinä on ulkoinen antenni... :?
Sitä mä vaan että siinä on ulkoinen antenni... :?
Juu, onhan siinä ulkoinen antenni, mut miten toi vilkkuvalo liittyy siihen? (Tai sitten en älynyt sun viestiä) :)
Juu, onhan siinä ulkoinen antenni, mut miten toi vilkkuvalo liittyy siihen? (Tai sitten en älynyt sun viestiä) :)
Minäpä älysin. Henri viittasi ulkoisiin tekijöihin. eDomen testissä sanottiin, että vilkkuvalo on ainoa häritsevä ulkoinen tekijä, mutta useimmiten myös antenni on sellainen. :wink:
Heh heh...
Kuka löytää vielä lisää virheitä?
Minä löydän:
"Puhelin on varustettu 16 –äänensävyn soittoäänillä."
Eli 16 äänensävyä, hienoa... :?
Minäpä älysin. Henri viittasi ulkoisiin tekijöihin. eDomen testissä sanottiin, että vilkkuvalo on ainoa häritsevä ulkoinen tekijä, mutta useimmiten myös antenni on sellainen. :wink:
Hienoa :D
Aika outoa, että pelisivusto arvostelee puhelimia. Ennen tota näköjään tuolta löytyy Motorola V70 arvostelu.
Ja tuota ennen Nokian 9210. Itse pidin siita arvostelusta aikoinaan kun sellaisen hankinta oli aiheellinen.
Ja tuota ennen Nokian 9210. Itse pidin siita arvostelusta aikoinaan kun sellaisen hankinta oli aiheellinen.
Löydätkö tuolta vielä tuota 9210:n arvostelua? Itse en löytänyt ja tekisi mieli lukea se.
Tuo vilkkuva valo... esti ainakin yhden T68:n oston. Yksi "kännykkäummikko" liikemies-tuttuni oli ostamassa kyseistä kännyä, mutta kun myyjäkin myönsi että sitä valoa ei saa pois päältä, niin ei voinut ostaa kyseistä mallia. Hotellin yöpöydällä kyseinen valo on todella ÄRSYTTÄVÄ. Mihin sitä tarvitaan? Ei ymmärrä...
Ammattilainen
23.06.02, 12:52
Panin myös merkille, että jutussa väitetään puhelimessa olevan mahdollisuus valita näytön taustavalo neljästä eri vaihtoehdosta. Näinhän ei ole, vaan näytön taustavalo on aina sininen. LEDille voi valita värin kuudesta eri vaihtoehdosta.
Tuo kolmannen taajuuden puutteen kritisointi antaa aiheen olettaa, että kyseinen testaaja ei edes ymmärrä, että se kolmas taajuus ei ole edes käytössä Euroopassa..
Hotellin yöpöydällä kyseinen valo on todella ÄRSYTTÄVÄ. Mihin sitä tarvitaan? Ei ymmärrä...
Luuri löytyy paremmin pimeässä. Jos lataa puhelinta kun se on kiinni, niin ledi vaihtaa väriä akun täydyttyä. Pun. ledi varoittaa akun tyhjenemisestä myös luurin ollessa äänettömällä. Ainakin nämä tuli mieleen, voi kai sen luurin laittaa yöpöydällä niin päin, ettei ledi häiritse...
Mihin sitä tarvitaan? Ei ymmärrä...
Minusta tuo on erittäin kätevä, jos on pimeässä ja puhelin jossain päin huonetta ei tarvitse taskulamppua/laittaa valoja päälle että löytyy yms. Ja ainahan sen valon voi laittaa alaspäin vilkkumaan tai piiloon tms.
Löydätkö tuolta vielä tuota 9210:n arvostelua? Itse en löytänyt ja tekisi mieli lukea se.
http://edome.fi.soneraplaza.net/php/article.php/995984948.html
http://edome.fi.soneraplaza.net/php/article.php/995984948.html
Tuo arvostelu hakkaa tuon Samsungin arvostelun 10-0. Olisi tehnyt Samsungin arvostelusta yhtä laajan. Tuo 9210:n arvostelu on meinaan laaja ja sisältää paljon asiaa.
Hotellin yöpöydällä kyseinen valo on todella ÄRSYTTÄVÄ. Mihin sitä tarvitaan? Ei ymmärrä...
Luuri löytyy paremmin pimeässä. Jos lataa puhelinta kun se on kiinni, niin ledi vaihtaa väriä akun täydyttyä. Pun. ledi varoittaa akun tyhjenemisestä myös luurin ollessa äänettömällä. Ainakin nämä tuli mieleen, voi kai sen luurin laittaa yöpöydällä niin päin, ettei ledi häiritse...
Juu aika tyhmä saa olla jos ei osaa puhelinta pöydällä kääntää niin ettei vilkku ota silmään :) .
Ja se että vilkku haittaisi nukkumista on mielestäni aika palturia, itse olen aika herkkä ylimääräiselle valolle ja eliminoin aina videon kellon(jos se on nollaantunut ja villkkuu) sekä tukin ikkunan yöksi näin kesäisin.
Mutta tuosta Ericssonin ledistä ei ole ollut mitään sellaista harmia ikinä.
Vilkusta kun tuli puhe, suren edelleen sitä että Ericsson muutti ledin toimintaa 3V-malleihin(tiheä vilkkuminen uudesta tekstiviestistä vain hetken aikaa).
Vilkku ledi on erittäin kätevä keksintö, muut ovatkin jo ilmaisseet hyviä syitä miksi.
aika kummallista joo tuo kolmitaajuuden leijuttaminen.
"On pienoinen pettymys, että puhelin ei tue kolmitaajuustoimintoa, kuten olisi tästä uutukaisesta ensiksi uskonut. "
kuinka monessa uudessa luurissa oikeastaan on komitaajuustoiminto... ainakaan tässä hintaluokassa.
Vilkku ledi on erittäin kätevä keksintö, muut ovatkin jo ilmaisseet hyviä syitä miksi.
Kätevä keksintö se olisi, jos sen saisi halutessaan pois päältä.
Vilkusta kun tuli puhe, suren edelleen sitä että Ericsson muutti ledin toimintaa 3V-malleihin(tiheä vilkkuminen uudesta tekstiviestistä vain hetken aikaa).
T20 on 3.6 voltin kone ja ledi vilkkuu tuplanopeudella aina viestin kuittaamiseen saakka. Testattu muistaakseni n. 8h:iin asti :) Yksi syy olla uusimatta kännyä :wink:
T20 on 3.6 voltin kone ja ledi vilkkuu tuplanopeudella aina viestin kuittaamiseen saakka. Testattu muistaakseni n. 8h:iin asti :) Yksi syy olla uusimatta kännyä :wink:
Itsellä oli T20e ja siinä muistaakseni oli jo uusi vilkkumis metodi.
Samoin A2618.. T28s
En ole tiennytkään että pelkkä T20 on poikkeus.
Ja palataan siihen aiheeseen...
samsusta saa onneksi ledin pois päältä.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.