View Full Version : DNA liittymä "kauppiaat", he iskevät taas.
Olin laivalla, ja siellä oli "Dna- liittymä väki" oli kaupittelemassa liittymää.
Toinen, kävelin keskustassa, kappas nurkan takaa hyökkää "Dna-liittymä kaupittelia". Muu ei melkein auta kuin lähteä karkuun.
Onko vastaavaa tapahtunut teille?
Monesti, aika ärsyttävää!
Ammattilainen
18.07.02, 15:07
Kyllähän niitä riittää joka nurkalle. Samaten kauppojen eteisissä on usein rynnännyt dna-myyjä kimppuun.
Törkeämpää oli mielestäni taannoin silloisen Tietopuhelimen toiminta. Kyseisen firman mainosten jakaja päivysti meidän firman myymälän vieressä ja aina kun asiakas alkoi tulemaan meidän liikkeeseen, hän tarttui käsivarteen ja antoi jonkin "arvontalapun" ja onnistui tällä konstilla käännyttämään monet takaisin oveltamme.
Aivan sama tuleeko kauppaamaan vaiko ei, samaan roskaan en enää koske.. =)
Millä laivalla on kaupiteltu dna-liittymiä? Menee ainakin minulta jo yli ymmärryksen jos ruotsinlaivan discon edessä olisi dna:n kaupittelijat. =)
Jeps, noita tungetaan käteen joka kaupassa. Parasta kun sanoo, että mulla on jo dna:n liittymä, niin yleensä ne lopettaa kauppaamisen siihen ja pääsee rauhassa jatkamaan matkaa.
Törkeetä tollanen!
Täällä Iittalan perukoillakin kun oli messut, niin siellä messualuella oli 4(!) kojua kaupittelemassa dna:n liittymiä. :P
Ammattilainen
18.07.02, 17:36
Täällä Iittalan perukoillakin kun oli messut, niin siellä messualuella oli 4(!) kojua kaupittelemassa dna:n liittymiä. :P
Ja kun Oulussa oli viime vuonna messut, siellä oli 4-5 firmaa kauppaamassa dna:ta ja myyjiä oli kymmeniä (meni laskut sekaisin, kun tuli liittymäkauppias nykimään hihasta yrittäessäni laskea punapaitojen määrää).
kinginkalteri
18.07.02, 17:56
ei niitä voi ainakaan yrityksen puutteesta syyttää...
Olin laivalla, ja siellä oli "Dna- liittymä väki" oli kaupittelemassa liittymää.
Toinen, kävelin keskustassa, kappas nurkan takaa hyökkää "Dna-liittymä kaupittelia". Muu ei melkein auta kuin lähteä karkuun.
Onko vastaavaa tapahtunut teille?
On. Sanokaa et teillä on 5110...
voi perkele on ne kaikki paikat löytäneet....onkos kukaan törmännyt niihin hietsussa?? olin helteistä kesäpäivää viettämässä hietsussa ku dna-myyjä tuli kauppaamaan edullisinta liittymää... tajus onneks lähteä ku vähän ärähdin niille....
niin kattokaas dna:lla on sellanen meininki että se värvää ns. alihankkijoitten kautta porukkaa niiden edustajiksi eli liittymien myyjiksi elikkäs ne on ihan yksityishenkilöitä jotka yrittää vaan saada liittymiä kaupaksi provisiopalkka niillä katsos tietenkin elikkäs periaatteessa kuka vaan voi ruveta kauppaamaan noita, seuratkaa medioita niin ilmoituksia on paljonkin joissa etsitään edustajia dna:lle
voi perkele on ne kaikki paikat löytäneet....onkos kukaan törmännyt niihin hietsussa?? olin helteistä kesäpäivää viettämässä hietsussa ku dna-myyjä tuli kauppaamaan edullisinta liittymää... tajus onneks lähteä ku vähän ärähdin niille....
Hietsussa ! ei hemmetti, nyt lähen sulkemaan parvekkeen oven,
kohta ne keksii tulla sieltä ;)
Työtä tekevät, ettei tarvii sossun luukulla käydä. Verojakin sitten maksavat. Ei ole mulla ongelmia noiden kanssa ollut, kohtelias ei kiitos on riittänyt.
Millä laivalla on kaupiteltu dna-liittymiä? Menee ainakin minulta jo yli ymmärryksen jos ruotsinlaivan discon edessä olisi dna:n kaupittelijat. =)
Olin muistaakseni Tallinkin Romantikalla, heti kun tulin TaxFree myymälästä he olivat liittymiä kaupittelemassa kojussa. Jonka kautta oli pakko kävellä että pääsi pois kaupasta.
Dna:ta kauppaa myös mm. urheiluseurat jne. Ihmettelen vaan tuota tyrkytys-toimintaa. Kuvittelisi, ettei sillä saa ainakaan yhtään tyytyväistä (ts. pitkäaikaista) asiakasta. Jotanhan niiden on tehtävä, kun ei voi puheaikaakaan jakaa...
Vai roskaan? Äähphyh. Dna on paras! :D
Voihan se tuputus olla ärsyttävää, ymmärrän kyllä, mutta jalmarilla oli tuossa ihan hyvä kommentti.
Olen itsekin tommoinen DNA-liittymien kauppaaja, mutta erilainen. En yritä kaupata sitä kenellekään :) Että semmosta täällä päin...
Eniten ärsyttää ne tyrkkymyyjät jotka eivät kuuntele asiakasta, ts jos sanon "Ei kiitos" --> Mutta meillä on suomen halvimmat puhelut lankaliittymiin... Asiallisten Dna tyyppien kans on kiva rupatella ja jakaa mielipiteitä. Usein olen kuullu heiltä hyvää uutta mitä Dna:lla on tarjota. On myös niitä myyjiä jotka eivät tiedä mitään, heille on vain lyöty hintavertailu käteen ja sanottu "myy tuolla". He eivät tiedä puhelimista eikä niiden ominaisuuksusta yhtään mitään. Minusta liittymämyyjien pitää tietää puhelinten perusominausuudet, kuten 1/2 taajuus, löytyykö wap/gprs.... Minulle nyytiin kesällä täällä Kemissä vanhaan kommuun dna:ta halpana wap/gprs liittymänä....
Tuollaisista asioista jää helposti asiakkaille paha enne/tunne Dna:sta liittymänä kun kyseiset "torinkulma tyrkyt" eivät tiedä asioista!
Tankomarkkinoilla noita oli muutama pyörimässä siellä kiihkeiden kuvioiden seassa. Eivät ainakaan minun päälleni käyneet.
IMO törkeää kyllä häiritä ihmisiä laivalla tai biitsillä.
Kumma kyllä, minulle ei ole koskaan tultu tyrkyttämään mitään liittymää. Tänäänkin kuljin juuri Joensuun kävelykadulla suunnilleen dna:n kojun läpi.
Tyttöystävälle sen sijaan ruvettiin Savonlinnan loma-asuntomessuilla kahvilassa tyrkyttämään denaa. Olin hänen kanssaan matkassa ja siinä sitten sanottiin, että molemmilla on RL ja se tulee meille edullisemmaksi + jopa perustelut väitteelle. Myyjä (noin 25-vuotias mies) alkoi vittuilemaan tyyliin "niin kyllähän mullekin se RL on tosiaan paras" jne. Todellista asiakaspalvelua joo, tuolla asenteella liittymiä menee varmasti kaupaksi kuin siimaa. :D
Kyllähän tuollainen tyrkyttäminen tietysti on inhottavaa, mutta kaikki (puhtaalla) provikkapalkalla työskennelleet tietävät miten...hmm...mitähän korrektia sanaa tässä käyttäisi etteivät työnantajat vedä hernettä nenään...sanotaan vaikka stressaavaa se on. Jollain pitäisi elääkin ja vaikka olisit kuinka ystävällinen ja asiakaspalveluun panostava, niin käteen voi jäädä lähes nolla jos huono päivä käy.
Tilanne onkin yleensä niin, että röyhkeimmät tekevät parhaan tilin, mutta asiakaspalvelu heillä sittenkin onkin mitä on. Käytetään mahdollisesti puolitotuuksia ja asiakasta saatetaan johdatella perustettomasti.
Tilasto pätee tässäkin asiassa...mitä useamman ihmisen käyt läpi, sitä enemmän sopimuksia tod.näk. tulee. Tämä taas hioo vuoropuhelun usein melko lyhyeen ja tylyyn muotoon...
=Henkkis=®
19.07.02, 15:35
Sitä en kyllä ymmärrä, että niitä täytyy ruokakaupassa myydä. Jos mä haluun avata liittymän, oli se RL, sonera, Telia tai DNA niin menen ko. liittymän edustajalle ja avaan liittymän. En voisi kuvitellakkaan avaavani liittymä supersparissa tjm. Ainut että mylly (suomen mittakaavassa iso ostoskeskus raisiossa) tjmv. sellasessa voisin avata liittymän, koska siellä on kunnon matkapuhelin firmat myymässä liittymiä ja puhelimia kuten päämies, mäkitorppa ja esim. kunnon DNA putiikki.
Sitä en kyllä ymmärrä, että niitä täytyy ruokakaupassa myydä. Jos mä haluun avata liittymän, oli se RL, sonera, Telia tai DNA niin menen ko. liittymän edustajalle ja avaan liittymän. En voisi kuvitellakkaan avaavani liittymä supersparissa tjm.
"Matti (tai Maija) Meikäläinen" kyllä avaa juuri noissa kaupoissa noita liittymiä ja paljon. Ne ei todellakaan saa kymmenen vuoden Soneran käytön jälkeen yht'äkkiä päähänsä ajatusta mennä saunan jälkeen vaihtamaan DNA:n liikkeeseen vanhan liittymänsä DNA:han. Jotenkin muuten ne pitää saada herätettyä. Siispä ihmisten pariin kauppoihin, rannalle, toreille, kauppakeskuksiin...
"Kiinnostaisiko DNA:n liittymä? Tiesitkö että meillä on tutkitusti Euroopan halvimmat matkapuheluhinnat?" :)
Devilution
19.07.02, 16:40
Mullekaan ei oo kukaan tyrkyttämään tullut (olenko poikkeuksellisen onnekas?) mutta kyllähän noita DNAn pikkuständejä näkee yllättävän monissa paikoissa ihan metroasemista marketteihin. Heidän asiakaspalvelukyvyistään en tiiä, mutta itse ainakin sain DNA liikkeessä ihan aikanaan todella epäasiantuntevaa palvelua, mutta koska se tulee minulle selkeästi edullisimmaksi, otin liittymän silti. Olkoonkin että jouduin soittelemaan vielä perään, kun ei meinannut liittymä aueta sitten millään. Kesti yli viikon ennenkuin sain sen käyttöön.
Muuten oon ollut tyytyväinen DNAhan, ja tosiaan minun tapauksessani kun lähipiirissä kaikilla on se, olen onnistunut säästämään puhelinkuluissa huomattavasti.
Tätä ennen olen käyttänyt Radiolinjaa (loistava asiakaspalvelu), Soneraa (ei-niin-ystävällinen palvelu), Teliaa (vain lyhyen ajan) ja Jippiitä (vielä lyhyemmän ajan). Jossei DNAta olisi, olisin varmaan edelleen Radiolinjan käyttäjä.
Varsinkin nuorison edustajista jotka kauppaa liittymiä pääsee loistavasti eroon kun mainitsee jommankumman seuraavista lauseista:
-Firma maksaa, mua ei kiinnosta
-Olen töissä rakkaalla kilpailijallanne
Jälkimmäinen saa ne vielä jostain syystä jotenkin
masentuneen "lyödyn" näköiseksi.
Varsinkin nuorison edustajista jotka kauppaa liittymiä pääsee loistavasti eroon kun mainitsee jommankumman seuraavista lauseista:
Myös yksi hyvä tapa on todeta että "mulla on jo [operaattori]n liittymä."
Eivät ne siihen oikein enää mitää pysty :)
Ammattilainen
20.07.02, 10:00
Näin on. Itsekin yleensä sanon olevani Soneran ja Radiolinjan myyjä. Siinä vaiheessa yleensä luovuttavat, mutta joku urhea vielä yrittää jankuttaa "Sittenhän on hyvä kokeilla Dna:ta ja nähdä miten paljon säästät puhelinkuluissa." Yleensä ilme menee aika v****untuneen näköiseksi kertoessani, että mulla on Soneran kauppiasliittymä ja oman Radiolinjan kuukausittainen itse soitettujen puhelujen hinta on jotain 1,50 - 2 euroa, jota sitäkään ei tarvitse maksaa, kun on 25+25 euroa ilmaista puheaikaa ja kk-maksut 0 euroa maaliskuuhun.. Siinäpä sitten selittävät, miten paljon voin säästää puhelinkuluissa vaihtamalla liitymäni Dna:han..
Mä en ikinä ostaisi kadulta liittymää, jos haluan jonkun sopimuksen takia antaa kaikki henkilötietoni toiselle ihmiselle, teen se varmasti liikkeessä enkä missään kojussa joka ei ole enää huomenna samassa paikassa..
Kuinka monelle on muuten soitettu, muutama päivä sitten joku tyttönen soitti rl:n numerooni ja kertoi miten voisin säästää, dna:lla kun on kuulemma suomen halvimmat puheluhinnat ja tekstiviestit(tätähän ei tietenkään perusteltu). Keskustelu loppui onneksi lyhyeen kun kerroin jo omaavani dna-liittymän.
Kannattaa muistaa, että valtaosalla suomalaisista ei ole yrityksen tai kauppiasliittymää tai vastaavaa erikoissopparia. Onhan tuollainen suoramarkkinointi ärsyttävää, mutta kokonaisuuden kannalta ei ole olennaista, että muutamilla harvoilla näitä työsuhdeliittymiä on.
Vaan kylläpä minullekin silti joku pässi soitti firman nimissä olevaan liittymään ja yritti tarjota DNA-liittymää. Keskustelumme oli lyhyt, kun kysyin alkuun mistä on numeroni ottanut. Ei nimittäin osannut kertoa sitä. Olen koettanut tehdä kiellot kaikkiin mahdollisiin paikkoihin.
En suhtautuiisi mainontaan vihamielisesti, jos sen vastaanottamisesta maksettaisiin minulle erikseen. Pidän itseäni sen verran ostovoimaisena ja tasokkaana asiakkaana mille tahansa yritykselle, etten suostu bulkkimainontaan. ;-)
t. tero
nooh, kyllähän niitä kieltämättä useassa paikassa on tupsahtanu vastaan, mutta on niistä puheella selvitty ja toisaalta soneran käyttäjänä en herkästi nimittelisi muita roskaksi... :)
(itselläni ei soneraa eikä dnata)
Mutta oikeesti asiaa rinnastaen. Kun todella haluat tilata puhelimitse jonkin lehden ja haluaisit siitä jonkun tarjouspaketin niin ei varmasti puhelinmyyjä soita =)
Oisko hyvä rinnastus...?
=Henkkis=®
17.08.02, 19:20
Tänään jouduin uhriksi. Äijä kehtasi väittää että kaikkina vuorokauden aikoina on 17cnt minuutti toiseen matkapuhelin operaattoriin. Ja alkoi näyttämään hinnastoa sanoin mikä tuo 22centiä on, "no se on vaan päiväs aikaan." Sanoin soitan silloin usein soneraan, "no soita kavereidesi lankapuhelimeen" hyvä ku kaikilla olisi edes ja hyvä jos ne istuisi kaikki koulupäivät kotona, lankapuhelimen vieressä odottamassa että soitan.
No sanoi viellä kuin sanoin että itselläni on RL että DNA on mennyt RLän ohitse asiakas määrissä onko totta?? Eikö sonera oo ykkönen 50% RL 30% ja sit DNA 15% ja sit muut?? Noi on mun arvioita, äijä sano et RLällä on alle 15% ja DNAlla on yli 15% jota kyllä vahvasti epilen.
Tänään jouduin uhriksi. Äijä kehtasi väittää että kaikkina vuorokauden aikoina on 17cnt minuutti toiseen matkapuhelin operaattoriin. Ja alkoi näyttämään hinnastoa sanoin mikä tuo 22centiä on, "no se on vaan päiväs aikaan." Sanoin soitan silloin usein soneraan, "no soita kavereidesi lankapuhelimeen" hyvä ku kaikilla olisi edes ja hyvä jos ne istuisi kaikki koulupäivät kotona, lankapuhelimen vieressä odottamassa että soitan.
No sanoi viellä kuin sanoin että itselläni on RL että DNA on mennyt RLän ohitse asiakas määrissä onko totta?? Eikö sonera oo ykkönen 50% RL 30% ja sit DNA 15% ja sit muut?? Noi on mun arvioita, äijä sano et RLällä on alle 15% ja DNAlla on yli 15% jota kyllä vahvasti epilen.
Itsellänikin on tuollainen kuva. Eikös DNA ole vähän vääristellyt tuota asiakaspiiriään... ihme kun ei väittänyt että DNA on suomen suurin.
Aika kovasti on saanu kyllä asiakkaita, jos äijä meinaa, että Denalla on yli miljoona asiakasta =)
Eli asiakkat noin summissa:
Sonera: noin 2 400 000
Radiolinja: noin 1 300 000
DNA: noin 250 000-300 000
Telia: noin 250 000
Jippii: noin 30 000
Aika kovasti on saanu kyllä asiakkaita, jos äijä meinaa, että Denalla on yli miljoona asiakasta =)
Eli asiakkat noin summissa:
Sonera: noin 2 400 000
Radiolinja: noin 1 300 000
DNA: noin 250 000-300 000
Telia: noin 250 000
Jippii: noin 30 000
Onks DNA menny jo ohi Teliasta??? Kyllä on aggressiivinen ja tappiollinen alkumarkkinointi tuottanut asiakasmäärissä mitattuna hyvää tulosta. Firmahan tekee tappiota vielä ainakin vuosia, (hullun)rohkeiden alkusatsausten takia..
Onks DNA menny jo ohi Teliasta??? Kyllä on aggressiivinen ja tappiollinen alkumarkkinointi tuottanut asiakasmäärissä mitattuna hyvää tulosta. Firmahan tekee tappiota vielä ainakin vuosia, (hullun)rohkeiden alkusatsausten takia..
dna on mennyt Telian ohi jo muutamia kuukausia sitten. Liittymämäärä taitaa olla jossain 330.000-360.000 paikkeilla.
Eihän tänne markkinoille muuten pääse kun (hullun)rohkeilla alkusatsauksilla. Kuten Dnafinlandillakin jouduttiin toteamaan alkuunsa, niin kovakuukausimaksuinen laajoilla palveluilla varusteltu liittymä ei vedä massaa halutulla tavalla, vaan suora puuttuminen hinnoitteluun toimii suurten ihmisryhmien houkuttimena.
Liittymämäärä taitaa olla jossain 330.000-360.000 paikkeilla.
dna ilmoitti ilmoitti alle viikko sitten, että niillä olisi 300 000 asiakasta. Viestintäministeriön mukaan asiakkaita on noin 250 000, joten mistä saat vielä lisää siihen dna:n ilmoittamaan lukuun 30 000-60 000 asiakasta?
Mutta ei tuo ole kovinkaan paha kun mulle soitettiin että otatko radiolinjan liittymän. Sitten se äijä vaan yritti väkisin että pistetäänhän postiin ja mä sanoin että ei pistetä ja edelleen jatko että pistetäänhän postiin.
Mutta ei tuo ole kovinkaan paha kun mulle soitettiin että otatko radiolinjan liittymän. Sitten se äijä vaan yritti väkisin että pistetäänhän postiin ja mä sanoin että ei pistetä ja edelleen jatko että pistetäänhän postiin.
Puhelinmyynnillä liittymää??... Tarkenna..
Noiden DNA kauppioiden röyhkeys rupeaa olemaan jo aikamoista.
Lahden torilla kehtasivat jo väittää, ettei Radiolinja myy enää aina-liittymiä. Olkoon DNA olevinaan kuinka hyvä tahansa, mutta jos myyjät kusettavat tuolla tavalla, niin tuskin asiakaat sitä arvostavat.
Ihmetyttää hieman nämä puhelinmyyntitapaukset. Miksei minulle ole koskaan soitettu ja tarjottu mitään puhelimitse? Numeroni on salainen, mutta olen ymmärtänyt, että sekään ei takaa mitään. Onko muita, joita myyjät eivät häiritse?
Lahden torilla kehtasivat jo väittää, ettei Radiolinja myy enää aina-liittymiä. Olkoon DNA olevinaan kuinka hyvä tahansa, mutta jos myyjät kusettavat tuolla tavalla, niin tuskin asiakaat sitä arvostavat.
Näin on!
Onneksi on ihmisiä ketkä tajuavat että heitä yritetään kusettaa.. ja tulevat kysymään rl:n kauppiailta onko se totta vai ei.
Ei todellakaan mukavaa tuollainen, ja aion laittaa viestiä etiäpäin tosta asiasta. :(
Minulle on tarjottu DNA:ta puhelimitse. Tietysti olisin voinut kysyä mistä myyjä oli saanut numeroni, mutta tyydyin sanomaan vain etten tarvitse uutta liittymää. Jotain kaupan päällisiä olisi ollut tarjolla, mutten ollut kiinnostunut, varsinkaan tämän markkinointitavan takia.
Minulle on tarjottu DNA:ta puhelimitse. Tietysti olisin voinut kysyä mistä myyjä oli saanut numeroni, mutta tyydyin sanomaan vain etten tarvitse uutta liittymää. Jotain kaupan päällisiä olisi ollut tarjolla, mutten ollut kiinnostunut, varsinkaan tämän markkinointitavan takia.
Samalla tavalla voitaneen Elisakin laittaa samaan kastiin.
Minua taas Elisa, pikemmin Tikka Communikations lähestyi Kolumbuksen ja Radiolinjan nimissä, tällöin minulle kaupattiin Elisa Internet -liittymää ja Radiolinjan Aina -liittymää. Kyselin mistä ovat saaneet numerot, niin eivät osanneet tai voineet kertoa, oli kuulemma vain pelkkä lista numeroita, ei nimiä eikä osoitteita. Joten kiinnostaa edelleen mistä olivat hankkineet listan Jippiin ja dna:n numeroita. Tästä casesta löytyy lisää tietoa aiemmin forumeista, esim "Jippii lopettaa GSM -liittymät?" tms.
Suljin juuri dna-liittymäni, kunhan olin jonottanut 12 min kuunnellen karseaa musaa. Onnistui, mutta kuulin ekan kerran 2 viikon irtisanomisajasta, eli joudun maksamaan ensi kuun kk-maksut. Rahastuksen makua..!?!
Asuntoasioissa ymmärrän kyllä tuon syyn, mutta puhelinliittymissä... PRKL!
Onnistui, mutta kuulin ekan kerran 2 viikon irtisanomisajasta, eli joudun maksamaan ensi kuun kk-maksut.
Tekemässäsi liittymäsopimuksessa on tämäkin kerrottu. Lukemalla tämä ei siis olisi ollut sinulle yllätys, mutta harvemmat jaksaa kaiken maailman lippusia lueskella.
Ihmetyttää hieman nämä puhelinmyyntitapaukset. Miksei minulle ole koskaan soitettu ja tarjottu mitään puhelimitse? Numeroni on salainen, mutta olen ymmärtänyt, että sekään ei takaa mitään. Onko muita, joita myyjät eivät häiritse?
On.
huh oikeestaa tuntuu kauheelta olla dna:n asiakas ..ku lukee näit juttui
mut eipä kukaan muu tarjoa kk-hinnoitettua GPRS yhteyttä
ja onneks ei ole kukaan tullu huutamaan korvaan torvella et OSTA TÄSTÄ ..V:n hieno ja moni plaa plaa liittymä...
ainoo mitä on tosta aiheesta tyrkytetty on tuo iho hai lehti...
ja radiolinjalle voisin antaa kiitosta varmatoimisesta
mutta köh.. kalliihkosta GPRS yhteydestä ! (miten tämänkin haluaa ottaa)
äh mitä mä kirjotan ...mä lähen kuorsaamaan!
"Kiinnostaisiko DNA:n liittymä? Tiesitkö että meillä on tutkitusti Euroopan halvimmat matkapuheluhinnat?" :)
Tutkitusti ? Pystytkö todistamaan asian minullekkin...
Onko vastaavaa tapahtunut teille?[/quote]
Kohta varmaan kaappaavat porukkaa DNA-saarelle ja pois pääsee vain jos tekee dna-liittymän. DNA-myyjillä ei ole tietoa moraalista. Hyvästä kaupanteosta.
Näinpä. Toista se on maailman ensimmäisen GSM-operaattorin kohdalla, kun lähettelevät kylmän viileästi kaikista kielloista huolimatta kilpailijan liittymiin mainontaa... On se DNA vaan kauhea!
Näinpä. Toista se on maailman ensimmäisen GSM-operaattorin kohdalla, kun lähettelevät kylmän viileästi kaikista kielloista huolimatta kilpailijan liittymiin mainontaa... On se DNA vaan kauhea!
Ei se vika siinä operaattorissa, vaan niissä kauppiaissa. Itsekin useampia solmuja selvittäneenä voin vain suositella avaamaan liittymiä hyvämaineisissa liikkeissä eikä missään ständeillä. Ongelmia on jostain kumman syystä huomattavan paljon vähemmän.
niin dna:han on euroopan halvin ja tutkimuksen on tehnyt euroopan teleliikenteen komissio joten taidan uskoa tuohon tuskin ne siellä ****** jauhaa...
Itselläni ei ole muuta haukkumista kuin asiakaspalvelun jonotus aika!! Tähän mennessä halvin liittymä mitä minulla on ollut.
niin dna:han on euroopan halvin ja tutkimuksen on tehnyt euroopan teleliikenteen komissio joten taidan uskoa tuohon tuskin ne siellä ****** jauhaa...
Ei ne varmaan siella ****** jauha. Onko sulla jotain linkkia tahan tutkimukseen. Olisi kiva nahda miten se on tehty.
Olisin melko varma, etta kriteereja muuttamalla melkein mista tahansa operaattorista saan halvimmat (ehka hieman liioiteltuna).
Ei ne varmaan siella ****** jauha. Onko sulla jotain linkkia tahan tutkimukseen. Olisi kiva nahda miten se on tehty.
Olisin melko varma, etta kriteereja muuttamalla melkein mista tahansa operaattorista saan halvimmat (ehka hieman liioiteltuna).
Onhan Sonerakin jonkun tutkimuksen mukaan ollut halvin ja mikäs se toinen oli jossa Sonera todettiin Euroopan toiseksi halvimmaksi :)
Edit: Löytyi sitä fakta tietoakin eli:
http://www.dnafinland.fi/ccm/tiedotteet2.jsp?pid=50&a=1
Vertailu rakennettiin seuraavasti: 150 minuutin puheluista 46 prosenttia soitetaan operaattorin sisäisesti, 28 prosenttia kilpailevien operaattoreiden liittymiin ja 26 prosenttia kiinteisiin liittymiin. Lisäksi tutkimuksessa oletettiin, että 35 prosenttia puheluista soitetaan arkisin ja 65 prosenttia iltaisin sekä viikonloppuisin. Tekstiviestien hintoja tutkimuksessa ei otettu lainkaan huomioon.
Tutkimuksen tekijä Focus Consulting eikä todellakaan mikään euroopan viestintävirasto
Edit: Löytyi sitä fakta tietoakin eli:
http://www.dnafinland.fi/ccm/tiedotteet2.jsp?pid=50&a=1
Vertailu rakennettiin seuraavasti: 150 minuutin puheluista 46 prosenttia soitetaan operaattorin sisäisesti, 28 prosenttia kilpailevien operaattoreiden liittymiin ja 26 prosenttia kiinteisiin liittymiin. Lisäksi tutkimuksessa oletettiin, että 35 prosenttia puheluista soitetaan arkisin ja 65 prosenttia iltaisin sekä viikonloppuisin. Tekstiviestien hintoja tutkimuksessa ei otettu lainkaan huomioon.
Tutkimuksen tekijä Focus Consulting eikä todellakaan mikään euroopan viestintävirasto
Tuostahan taas päästään siihen, että se mikä yhdelle on halpaa on toiselle kallista. Tuollaista tutkimustahan ei voi ottaa ohjenuoraksi liittymää hankkiessa, koska operaattorin sisäisiä puheluita on painotettu liikaa.
Tekisivät sellaisen tutkimuksen, missä laskettaisiin aktiivisten liittymien jakauma Suomessa ja painotettaisiin puheaikoja sen mukaan, olisi edes jonkin verran realistisempi yleisvertailu. Toki jokaisen pitäisi sittenkin vielä kriittisesti katsella oman kaveripiirin liittymiä ja tehdä valinta sen mukaan.
Aivan, tosi uskottavaa:
Tutkimuksen tekee Focus Consulting (=Finnet Focus), joka on 100 % Finnet-liiton omistama firma, ja Finnet-liiton muodostavat taasen paikalliset puhelinyhtiöt, jotka myös omistavat DNA:n.
Ja toi 46 % osuus puheluista omaan verkkoon, todella hyvä oletus operaattorille, jolla markkinaosuus 5% tai alle! Olisi edes suhteutettu markkinaosuuteen tms. nuo suuntautuvuudet. Kyllähän pikku-operaattoreilla on varaa halpoihin sisähintoihin, kun suuri osa puheluista menee muihin verkkoihin. Sitten mainostellaan oman jengin tekemällä "tutkimuksella"... ME ollaan Euroopan halvin! Äly hoi älä jätä.
Missä on Tandem Aina vertailusta? Eikö sitä ollut vielä silloin olemassa?
Olisi ollut mielenkiintoista tietää Ainan sijoitus taulukossa.
Edit: Tulipa sitten laskettua nykyhinnoilla Ainan hinta noilla arvioilla: 28,83 euroa eli kkmaksu 3,33 + 150min*0,17e/min
Hinta ei ole aivan kärjessä, mutta sijoittuu kuudennelle sijalle ja ei tarvitse katsoa mihin liittymään soittaa.
Missä on Tandem Aina vertailusta? Eikö sitä ollut vielä silloin olemassa?
Tuohan on helppo laskea.
Tandem Aina: 0.99mk/min = 0.1664€/min. 0.1664€/min * 150min = 24.96€
Telia liittymä / DNA Vakio: 0.16€/min * 150min = 24€
Ja kun perusliittymällä hinnaksi saatiin 26,02€ niin tuon alle olisivat menneet.
Edit: Juu sori eli tohon tulee vielä kk-maksut päälle jolloin hinnasto näyttää seuraavalta (kuukausimaksun suuruus).
RL Aina: 28.30€ (3,33€)
Telia liittymä: 28€ (4€)
DNA Vakio: 27,2€ (3,20€)
No kun laskemisen makuun ollaan päästy niin lasketaanpa DNA:n hinta, jos lasketaan markkinaosuuksien mukaan eli matkapuhelimiin menevistä puheluista 5% menee DNAn liittymiin.
DNAn hinnat:
DNAn liittymiin ja lankaverkkoon 0,13 e/min
Muut liittymät Päivällä 0,22e/min
Illalla 0,17e/min
Tutkimuksessa 74% menee matkapuhelin liittymiin, josta DNAn osuus
0,05x74=3.7 eli n. 4% kaikista puheluista
Hintojen lasku:
DNA ja lanka (4%+26%=30%)
0,3x150x0,13=5,85
Muut Päivä (35% muista puheluista)
0,35x0,7x150x0,22=8,085
Muut Ilta (65% muista puheluista)
0,65x0,7x150x0,17=11,60
kuukausimaksu 3,2 e
Eli Yhteenlaskettuna
5,85+8,085+11,60+3,2=28,735
DNA Ei siis ole enää niin halpa liittymä
Samoja yllä olevia kaavoja apuna käyttäen sain Sonera Privat Duo:sta (vertailun neljäs 28,35) seuraavia lukuja:
Soneran markkinaosuus 59%
Kaikki puhelut Duo-alueelta: 31,20
Kaikki puhelut muualta 42,30
Laskukaavat menivät sen verran sekaviksi, että aivan varmasti en voi sanoa laskujen olevan oikein.
Eli Yhteenlaskettuna
5,85+8,085+11,60+3,2=28,735
DNA Ei siis ole enää niin halpa liittymä
Aika jyrkkä väite. Huima parin euron ero tuohon Focuksen tekemään tutkimukseen ja väität ettei DNA enää olekkaan halpa. Oikeasti pari euroa ei taida kuitenkaan napata ihan noin paljon, jos euroa tulisi 5-10 euroa niin jotain väliä saattaisi jo ollakkin.
Ei sen puoleen, mielestäni dna ei ole niin halpa kuin yleisesti luullaan ... ehkä uuden Vakio hinnoittelun myötä mutta normaalilla hinnoittelulla soittaminen päivällä jonkin muun operaattorin liittymiin on sika-kallista ja ei se illallakaan niin halpaa ole.
Näin on!
Onneksi on ihmisiä ketkä tajuavat että heitä yritetään kusettaa.. ja tulevat kysymään rl:n kauppiailta onko se totta vai ei.
Ei todellakaan mukavaa tuollainen, ja aion laittaa viestiä etiäpäin tosta asiasta. :(
Radiolinjan aspasta kertoivat että Telian PrePaid loppuu ? Soitto Telian aspaan ja homma selvä , ei lopu ! En mennyt lankaan !!
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.