PDA

View Full Version : Puhelin Saksasta

Sivuja : [1] 2

GroBe
18.07.02, 13:58
Aikomukseni on tilata Siemensin ME45:n Saksasta. Miten saan vaihdettua puhelimen softat suomalaiseksi? Riittääkö pelkkä firmwaren päivitys vai pitääkö laite viedä huoltoon? Päivittyykö myös T9 suomen kielelle? Missä ja millä hinnalla tuo päivitys hoituu pk-seudulla?

Mitkä saksalaiset nettikaupat hyväksyvät Visan tahi ovat muuten luotettavia? Muita kokemuksia aiheesta? Mistä tuon firmware-päivityksen saisi?

Asiaa on käsitelty jo useamman kerran tällä foorumilla, mutta suoraa vastausta en löytänyt.

Aero
18.07.02, 14:07
Tilasin 1kk sitten einfachpreiswert.de (http://www.einfachpreiswert.de/):stä Siemens S45:n. Tää putiikki on luotettava (ei voi maksaa Visalla), ja tilaan varmaan seuraavatki puhelimeni tosta liikkeestä. Toimitus kestää n. 1,5vk, koska ensin 1vk menee siihen kun rahat menevät heidän tililleen suomesta, ja sitten n. 3pv kun tuote saapuu tänne.

Riittää ihan vaan kun haet netistä Siemensin sivuilta sen uusimman softan (mikä on jo valmiiksi siinä, muttei ole suomen kieltä), ja siirrät sen datanarulla puhelimeen, sillon tulee suomenkielinen T9, valikot ja kaikki.

Joo, ja tosiaan tota kauppaa suosittelen, siinä on myös se Trusted E-Shops takuu, eli jos tuote ei tule sun luokse kuukaudessa, niin saat rahat takas. Ja sanoivat myös, että se kahden vuoden takuu kännykälle käy Suomessa =)

Katti
18.07.02, 14:42
Tilasin 1kk sitten einfachpreiswert.de (http://www.einfachpreiswert.de/):stä Siemens S45:n. Tää putiikki on luotettava (ei voi maksaa Visalla), ja tilaan varmaan seuraavatki puhelimeni tosta liikkeestä. Toimitus kestää n. 1,5vk, koska ensin 1vk menee siihen kun rahat menevät heidän tililleen suomesta, ja sitten n. 3pv kun tuote saapuu tänne.

Paljonko oli posti ym. maksut? Ottiko pankki muutakun siirtomaksun?

Aero
18.07.02, 16:10

Paljonko oli posti ym. maksut? Ottiko pankki muutakun siirtomaksun?

Maksoin vain postimaksun (20€), ja sitten suomen pankin joku siirtomaksu öö... n. 5€. Kaikki muut kulut jotka tapahtuivat Suomen ulkopuolella maksoi tämä firma, en muista mitä/miten paljon ne olivat

bull
12.12.02, 21:37
Herätin tämän ketjun henkiin kun tuolla on puhelimet aika lailla halvempia kuin koto-suomessa.

Esim: GD87 569 euroa, P800 714 euroa... :o)

Eli miten jos tuolta puhelimen tilaa niin onko ne operaattori-vapaita? Ja toiseksi miten takuu toimii Saksasta ostetussa puhelimessa?

Tarviiko täällä maksaa mitään veroja tms tuon hinnan päälle vai meneekö niin että puhelimen myyntihinta + posti- & tilisiirtokulut niin puhelin on sun?

Jollemi
12.12.02, 21:38
En kommentoi noihin muihin mutta jos hinta tosi alhaalla niin voit epäillä että on operaattori lukittu. Nuo on sen hintaisia että tuskin ovat...

bull
12.12.02, 21:40
En kommentoi noihin muihin mutta jos hinta tosi alhaalla niin voit epäillä että on operaattori lukittu. Nuo on sen hintaisia että tuskin ovat...
Näin on, löysin yhdeltä saksalaiselta sivustolta eri hintoja GD87:lle ja halvimmillaan oli reilu 200 euroa kun tuli liittymä mukaan, vapaa oli sit n. 600 euroa... :o)

nicke
12.12.02, 21:43
S45 kalliimpi tuolla kun C55... hmmmmmmmmmmmmm... interestink, veri.

remedy
12.12.02, 21:56
Herätin tämän ketjun henkiin kun tuolla on puhelimet aika lailla halvempia kuin koto-suomessa.

Esim: GD87 569 euroa, P800 714 euroa... :o)

Eli miten jos tuolta puhelimen tilaa niin onko ne operaattori-vapaita? Ja toiseksi miten takuu toimii Saksasta ostetussa puhelimessa?

Tarviiko täällä maksaa mitään veroja tms tuon hinnan päälle vai meneekö niin että puhelimen myyntihinta + posti- & tilisiirtokulut niin puhelin on sun?

Takuut toimivat suomessa ainakin nokialla, sony ericssonilla, siemensillä ja panasonicilla. Tuo gd87 maksaa todellakin 569 euroa, ja p800 714 euroa, eivätkä ne ole "operaattori" puhelimia. Kun etsitte puhelimia saksalaisilta sivuilta niin yleensä siellä on jaoteltu valikkoihin "handy mit vertrag" ja "handy ohne vertrag" . No ensimmäinen tarkoittaa sopimuksen kanssa ja jälkimmäinen ilman sopimusta, eli etsi niitä "ohne vertrag" luureja.

Veroista en tiedä koska olen aina tuonut puhelimet mukanani.

Liikkeistä sen verran että suosittelen jo monen ylistämää einfachpreiswert.de, asiakaspalvelu voisi olla parempaa, mutta aina olen saanut tuotteet ajallaan ja hyvin pakattuna.

bull
12.12.02, 22:19
Veroista en tiedä koska olen aina tuonut puhelimet mukanani.

Siis onko niin että tuodessa ei ainakaan tarvii veroja maksaa? No ei kai tilatessakaan, kun eihän sitä tiedä mitä paketin sisällä on... :o)

Edit: No johan oli hölmö heitto... Jos tuo puhelimen mukanaan niin eihän tullimiehet tiedä mistä ja milloin on puhelin hankittu... :o)

Jos muuten pitää niin tuleeko sitten 6% veroja ostohinnasta? Siis Saksassa kun on 16 % vero ja täällä 22%... Eli noin 34 euroa?

villho
13.12.02, 00:09
itsekin olen huomannu, että melkein kaikki elektroniikka kannattaa tilata saksasta; keväällä tilasin tm-testivoittaja kotiteatteripaketin (pioneer). samaan aikaan kun suomessa hintalapussa luki 1290e, niin saksasta sama laite tuli 800e:lla (se siis sisälti kaikki pankkimaksut, vakuutukset ja postimaksut (UPS:llä)). kesällä tilasin samasta paikasta sony mz-n1 NetMD-soittimen, siinä ei (tietenkään) säästäny yhtä paljon, mutta kyllä se silti kannatti sieltä tilata.

kyllähän se arveluttaa laittaa isoja summia rahoja menemään etukäteen tuonne k-eurooppaan, mutta ei ole kuitenkaan (ja onneksi) tarvinnut katua.

liike mistä mää tilasin laitteet on Hificomponents Bernhard Vehns(www.hificomponents.com) ja suosittelen sitä kaikille (en tosin tiedä myydäänkö siellä puhelimia, mutta melkein mitä tahansa muuta (viihde-elektroniikkaa) kyllä myydään.

ainut haitta mitä on, niin on se, että mukaan ei tule suomenkielisiä käyttöohjeita (mitä? lukeeko joku käyttöohjeita?), mutta eiköhän sitä kaikki kuitenkin puhu sen verran lontoota, että sillä pärjää...

muita veroja en maksanu laitteista kuin saksalaisen arvonlisäveron (VAT) ja se sisältyi (tietenkin) jo tuotteiden ostohintaan

Kotkis
13.12.02, 00:38
Jos muuten pitää niin tuleeko sitten 6% veroja ostohinnasta? Siis Saksassa kun on 16 % vero ja täällä 22%... Eli noin 34 euroa?
Minä olen kyllä käsittänyt, että EU:n alueella verot maksetaan vain yhteen maahan (yleensä ostomaahan). Ts. jos olet normaaliin (verolliseen) hintaan ostanut tuotteen Saksasta, ei sinun mielestäni tarvitse enää maksaa Suomeen litin latia. Vaikka Saksan arvonlisävero (tms.) olisi Suomen vastaavaa pienempi. Eikös se näin ole?

bull
13.12.02, 08:38
Minä olen kyllä käsittänyt, että EU:n alueella verot maksetaan vain yhteen maahan (yleensä ostomaahan). Ts. jos olet normaaliin (verolliseen) hintaan ostanut tuotteen Saksasta, ei sinun mielestäni tarvitse enää maksaa Suomeen litin latia. Vaikka Saksan arvonlisävero (tms.) olisi Suomen vastaavaa pienempi. Eikös se näin ole?
Jotain tällaista minäkin muistelin päätettäneen. Toihan alkaa houkuttelemaan oikein urakalla tuo GD87 noilla hinnoilla. Muut mallit on vaan hiukan halvempia mut tää hiukan enemmän... :o)

remedy
13.12.02, 09:17
Jotain tällaista minäkin muistelin päätettäneen. Toihan alkaa houkuttelemaan oikein urakalla tuo GD87 noilla hinnoilla. Muut mallit on vaan hiukan halvempia mut tää hiukan enemmän... :o)

Tuo gd87 on kyllä halpa saksassa verrattuna suomeen, pitänee tuoda pari kpl:tta tänne ja myydä pois...

Nro[47]
13.12.02, 12:56

Tuo gd87 on kyllä halpa saksassa verrattuna suomeen, pitänee tuoda pari kpl:tta tänne ja myydä pois...Ootko vai Saksaan millon menossa?

USIM
13.12.02, 13:01
Siis onko niin että tuodessa ei ainakaan tarvii veroja maksaa? No ei kai tilatessakaan, kun eihän sitä tiedä mitä paketin sisällä on... :o)

Edit: No johan oli hölmö heitto... Jos tuo puhelimen mukanaan niin eihän tullimiehet tiedä mistä ja milloin on puhelin hankittu... :o)

Suomi kuuluu Eurooppaan: http://www.tulli.fi/

sovelias
13.12.02, 13:10
Suomi kuuluu Eurooppaan: http://www.tulli.fi/Niin kuulu venäjäkin :)
Eli ALV maksetaan EU maissa jompaankumpaan maahan (yksityiset ostomaahan), Posti myynnissä asia on vähän toisenlainen, _muistaakseni_ ALV maksetaan kohdemaahan, mutta tämä on periaatteessa myyjän ongelma.
EU sisäiset paketit menee kivuttomasti ja eivät periaatteessa kuulu tullille, valmiste ymv verojen alaiset tuotteet toki kiinnostavat viranomaisia (auto, alkoholi jne.)

remedy
13.12.02, 20:28
]Ootko vai Saksaan millon menossa?

Ens keskiviikkona lähden ja tulen luultavasti tammikuun puolessa välissä takaisin...

Infra
13.12.02, 21:05
S55 on muuten aika kallis tuolla Saksan maalla. 489e:tä näyttää tuon http://www.einfachpreiswert.de/ sivut....

bull
13.12.02, 22:34
S55 on muuten aika kallis tuolla Saksan maalla. 489e:tä näyttää tuon http://www.einfachpreiswert.de/ sivut....

Totta, eipä siellä kovin halvalla irtoa kuin GD87 ja p800 verrattuna Suomen hintoihin...

USIM
14.12.02, 10:02
Suomi kuuluu Eurooppaan: http://www.tulli.fi/Niin kuulu venäjäkin :)

Heh! Totta, ainakin maantieteellisesti. Kuuluuko se henkisesti, onkin toinen juttu. Sama Turkin kanssa. No, tarkoitukseni tuli kuitenkin selville ja homma tosiaan menee, kuten Sovelias kertoi.

bull
24.12.02, 09:42
Kaikki jotka olette tuolta einpreis... liikkeestä ostaneet, niin kauan yleensä on mennyt että rahat on perillä? Siis jos olette Nordean asiakkaita niin kun mulla on kirjauspäivänä 20.12 mutta ainakaan 23.12 ei rahoja siellä tilillä näkynyt... Normaalia vaiko heti tilaisuuden tullen valittamaan?

sovelias
24.12.02, 09:49
... Normaalia vaiko heti tilaisuuden tullen valittamaan?No ei kannata hermostua, Saksassa on kyllä toimiva pankki systeemi, mutta suomessa on totutta nopeisiin tilisiirtoihin (vaikka pankit niissä viivyttelee) niin muutamasta päivästä kannata hermostua, ei aivan tavatonto jos menee vuoden vaihteeseen.

Aero
24.12.02, 09:54
Kaikki jotka olette tuolta einpreis... liikkeestä ostaneet, niin kauan yleensä on mennyt että rahat on perillä? Siis jos olette Nordean asiakkaita niin kun mulla on kirjauspäivänä 20.12 mutta ainakaan 23.12 ei rahoja siellä tilillä näkynyt... Normaalia vaiko heti tilaisuuden tullen valittamaan?

Mulla meni viikko kun rahat siellä olivat (siis kun kännykän ostin, pankki OP) ja nyt kun on Aktia niin Saksaan meni neljä päivää

bull
24.12.02, 10:08
Mulla meni viikko kun rahat siellä olivat (siis kun kännykän ostin, pankki OP) ja nyt kun on Aktia niin Saksaan meni neljä päivää

Siis viikko siitä kun maksoit? Mä maksoin keskiviikkona ja perjantaina Nordeasta soitettiin että vastaanottajaa ei löydy... Löytyi kuitenkin ja kirjauspäiväksi tuli sit perjantai. Eli mun logiikalla olis ollut siellä pankissa perjantaina, mut eivät sit oo saaneet aikaiseksi siirtää oikealle tilille maanantain kuluessa (ilmeisestikin). Toiv on perjantaina siellä, muuten menee pitkälle ens vuoteen... :o(

Aero
24.12.02, 10:26

Siis viikko siitä kun maksoit? Mä maksoin keskiviikkona ja perjantaina Nordeasta soitettiin että vastaanottajaa ei löydy... Löytyi kuitenkin ja kirjauspäiväksi tuli sit perjantai. Eli mun logiikalla olis ollut siellä pankissa perjantaina, mut eivät sit oo saaneet aikaiseksi siirtää oikealle tilille maanantain kuluessa (ilmeisestikin). Toiv on perjantaina siellä, muuten menee pitkälle ens vuoteen... :o(

Juu, viikko suunilleen siitä kun rahat laitoin täältä niin siellä olivat. Ja toinen viikko toimitukseen meni (outoa että niinkun kauan, mutta silti)

welhom
01.01.03, 00:10
Olisi tarkoitus tuoda känny Englannista ja haluaisin tietää onko olemassa yhteensopimisongelmia. Verkkolaturissa on ainakin 3-napainen liitin - kait sille löytyisi sovitin?

~hemmo~

Tony
01.01.03, 00:50
Onkos tuo kuinka yleinen käytäntö, että maksetaan etukäteen?
Itse tilasin tuossa marras- joulukuun vaihteessa digikameran Saksasta ja tuli postiennakolla. Minusta ainakin paljon parempi vaihtoehto.

Frank
01.01.03, 01:32
Ostin juuri S55:n Mobilblizistä ja tuli viikossa postiennakolla ja siis ilman mitään toimitusriskiä... puhelin 389e, toimitusmaksu (mitä lienee) 10e ja postikulu kaikkinensa 6e, yhteensä 405e. 2 vuoden takuu. Luuri on kädessä ja muut kuolaavat sitä ainakin tammikuun verran... voi voi! :-)

Infra
01.01.03, 11:57
Ostin juuri S55:n Mobilblizistä ja tuli viikossa postiennakolla ja siis ilman mitään toimitusriskiä... puhelin 389e, toimitusmaksu (mitä lienee) 10e ja postikulu kaikkinensa 6e, yhteensä 405e. 2 vuoden takuu. Luuri on kädessä ja muut kuolaavat sitä ainakin tammikuun verran... voi voi! :-)

Itse kyllä kuolaan ihan muita puhelimia kuin S55:ttä. Ei se kyllä nyt niin hieno puhelin ole.

Ja mitä tuohon myyntiintuloaikaan tulee niin eilen mäkitorpasta sanotteen että 1-2 viikkon päästä olisi tulossa, joten ei sitä tarvitse koko tammikuuta odottaa.

405e...no eipä ole hirveän paljon halvempi mitä täällä suomessa tulee maksamaan. JA ei ole edes suomalaista firmwarea valmiina :<

Edelleen voisit laittaa niitä käyttökokemuksias tonne threadiin

Frank
01.01.03, 15:58
Itse kyllä kuolaan ihan muita puhelimia kuin S55:ttä. Ei se kyllä nyt niin hieno puhelin ole.
On se, riippuu vaan keneltä kysyy... :-)
Kuka kuolaa mitäkin, minä en enää kuolaa mitään.

Ja mitä tuohon myyntiintuloaikaan tulee niin eilen mäkitorpasta sanotteen että 1-2 viikkon päästä olisi tulossa, joten ei sitä tarvitse koko tammikuuta odottaa.
Joo, marraskuussa sanottiin että joulukuussa jne. Pidä hauskaa.

405e...no eipä ole hirveän paljon halvempi mitä täällä suomessa tulee maksamaan. JA ei ole edes suomalaista firmwarea valmiina :<
Minulla hinnalla ei ollut mitään väliä kunhan vain sain sen. Toisaalta jos joku antaa 50e niin otan mielelläni...

Edelleen voisit laittaa niitä käyttökokemuksias tonne threadiin
Tulee ihan juuri...

bull
03.01.03, 00:33
Onko kenelläkään muulla forumilaisella tilausta vetämässä Einfachpreiswertissä? Ajattelin vaan kun sieltä ei ole mitään meiliä tullut sitten joulun... :o( On oma jo maksettu, mutta joulu- ja vuoden vaihto-pyhien takia ei taida vielä olla rahat perillä. Olen yrittänyt kysellä mutten ole vastausta saanut. Alkaa hiukan hirvittää että jos vaikka puhelinta ei koskaan kuulukaan...

Aero
03.01.03, 00:44
Onko kenelläkään muulla forumilaisella tilausta vetämässä Einfachpreiswertissä? Ajattelin vaan kun sieltä ei ole mitään meiliä tullut sitten joulun... :o( On oma jo maksettu, mutta joulu- ja vuoden vaihto-pyhien takia ei taida vielä olla rahat perillä. Olen yrittänyt kysellä mutten ole vastausta saanut. Alkaa hiukan hirvittää että jos vaikka puhelinta ei koskaan kuulukaan...

No varmana kuuluu, siis sinne meno kestää minimissään viikon, eli ei syytä huoleen. Ja jos ei kuulu, niin ei muutakun pirautus paikalliselle poliisille, niin eiköhän tuotetta ala tulemaan. Itekkinhän tilasin sieltä.

bull
03.01.03, 00:48
No varmana kuuluu, siis sinne meno kestää minimissään viikon, eli ei syytä huoleen. Ja jos ei kuulu, niin ei muutakun pirautus paikalliselle poliisille, niin eiköhän tuotetta ala tulemaan. Itekkinhän tilasin sieltä.
Tosiaan kun rahat lähtivät mun tililtä pe 20.12 ja tänään oli 4:s "normaali"-päivä sen jälkeen... Toisaalta Marco Schmidt sieltä sanoi ettei pankit tee talletuksia jouluaikaan, eli ehkä tippuu yksi arkipäivä pois.

Ajattelin että saatan sinne huomenna iltapäivällä soittaa jos eivät mitään sieltä kirjoittele, alkaa kuitenkin hiukan hirvittää (ja TAHDON puhelimeni heti!) :o)

Aero
03.01.03, 00:58
Tosiaan kun rahat lähtivät mun tililtä pe 20.12 ja tänään oli 4:s "normaali"-päivä sen jälkeen... Toisaalta Marco Schmidt sieltä sanoi ettei pankit tee talletuksia jouluaikaan, eli ehkä tippuu yksi arkipäivä pois.

Ajattelin että saatan sinne huomenna iltapäivällä soittaa jos eivät mitään sieltä kirjoittele, alkaa kuitenkin hiukan hirvittää (ja TAHDON puhelimeni heti!) :o)

Hehei, sama kaveri joka mulle möi sen. Siinä oli myös Sven Surma :) Siis jos on vasta kulunut 4 tai 3 päivää, niin se on ihan normaalia. itsellä kului 8 päivää muistaakseni

bull
03.01.03, 01:03
Hehei, sama kaveri joka mulle möi sen. Siinä oli myös Sven Surma :) Siis jos on vasta kulunut 4 tai 3 päivää, niin se on ihan normaalia. itsellä kului 8 päivää muistaakseni

Aika nimi kaverilla... :o) Siis sulla kesti maksusta 8 päivää vai siitä kun rahat tililtäs lähti? Maksoin keskiviikkona 18.12 ja rahat lähti perjantaina 20.12. Eniten tässä hopututtaa se että nykyään käytän ikivanhaa 3210:aa ja tuo gd87 olisi enemmän kuin tervetullut... :o)

Aero
03.01.03, 01:06

Aika nimi kaverilla... :o) Siis sulla kesti maksusta 8 päivää vai siitä kun rahat tililtäs lähti? Maksoin keskiviikkona 18.12 ja rahat lähti perjantaina 20.12. Eniten tässä hopututtaa se että nykyään käytän ikivanhaa 3210:aa ja tuo gd87 olisi enemmän kuin tervetullut... :o)

Heh heh :) niin, koko rahaprosessi kesti 8 päivää ja kone tuli 2 päivää, eli koko tilaus n. 10 päivää

bull
03.01.03, 01:10
Heh heh :) niin, koko rahaprosessi kesti 8 päivää ja kone tuli 2 päivää, eli koko tilaus n. 10 päivää

Eli mulla on nyt mennyt n. 7-8 arkipäivää että pitäisi olla rahojen huomenna siellä! Tää 3210 on kyllä niin syvältä, akku loppuu melkein heti kun puhumaan alkaa ja palkkeja saa lisää kun sammuttaa hetkeksi.

Jos eivät huomenna mitään kirjoittele niin soitan niille, sit on jo 8 päivää täynnä... Tahtoo puhelimen! :o) Oliks sulla muuten sellaista et sait sieltä jotain seurantakoodia? Ajattelin vaan et sillä luurin sais postista aikaisemmin... :o)

Aero
03.01.03, 01:19

Eli mulla on nyt mennyt n. 7-8 arkipäivää että pitäisi olla rahojen huomenna siellä! Tää 3210 on kyllä niin syvältä, akku loppuu melkein heti kun puhumaan alkaa ja palkkeja saa lisää kun sammuttaa hetkeksi.

Jos eivät huomenna mitään kirjoittele niin soitan niille, sit on jo 8 päivää täynnä... Tahtoo puhelimen! :o) Oliks sulla muuten sellaista et sait sieltä jotain seurantakoodia? Ajattelin vaan et sillä luurin sais postista aikaisemmin... :o)

Joo, kysy sitä niiltä ellei ne automaattisesti laita. Suomen postista sitä ei näy missä vaiheessa se on vaan sieltä jostain postista (enkä sitä löytänyt sitä mestaa josta voi seurata). Heti kun tuote on rekisteröity tänne, niin näet tilanteen. Tarkoitin kyllä 8 arkipäivää....

bull
03.01.03, 01:23
Joo, kysy sitä niiltä ellei ne automaattisesti laita. Suomen postista sitä ei näy missä vaiheessa se on vaan sieltä jostain postista (enkä sitä löytänyt sitä mestaa josta voi seurata). Heti kun tuote on rekisteröity tänne, niin näet tilanteen. Tarkoitin kyllä 8 arkipäivää....

Niin arvelinkin että näkee vasta kun on tänne rekisteröitynyt lähetys. Samaa minäkin tarkoitin, huomenna taitaa tulla 8 arkipäivää rahojen maksusta...

Frank
03.01.03, 07:34
Näitä lueskellessa kuulostaa kyllä todella hankalalta. Jos vaan saa postiennakolla niin suosittelen, sen ylimääräinen kulu oli 6e ja silloin et maksa mitään minnekään ennenkuin puhelin on edessäsi postissa. Aikaa kului 7 päivää ja välissä oli vielä joulu. Normaalisti pitäisi olla 3-4 päivää.

nefe
03.01.03, 12:48
Itse tilasin S55:sen myöskin samasta paikasta kuin Frank (Mobilblitz), postiennakolla. Mutta ei kuulu puhelinta, eikä vastauksia lähettämiini maileihin.

Mailasin saksankielellä heti tilattuani 22.12. ja kyselin, että valitsemani postiennakko toimii myös Suomeen. Kun vastausta ei joulun jälkeen kuulunut, niin uusi maili perään 30.12. mutta ei edelleenkään mitään vastausta kysymykseen.

Voi olla, että Saksassa pitävät pidemmän loman joulun ja uudenvuoden välissä, joten odottelenpa vielä ensi viikkoon vastausta ja/tai puhelinta. Jos 2 viikkoa tilauksesta ei mitään ole kuulunut, täytynee peruuttaa tilaus. Onneksi en maksanut ennakkoon.

Ebayssa tuolle Mobilblitzille on annettu lähinnä vain positiivisia ja neutraaleja vastauksia, ja siksi ihmettelenkin, ettei sieltä ole kuulunut mitään vastausta.

Olen kerran aiemmin tilannut Saksasta netin kautta digivideokameran, silloin maksoin ennakkoon (OP). Tilisiirto näkyi vastaanottajalla tuolloin muistaakseni 4 arkipäivän kuluttua, tavara lähti vasta 7 päivää myöhemmin maksun saapumisesta, sillä kameroita ei ollut varastossa tilimaksun saavuttua myyjälle. Eli odottelevat maksun saapumisen tilille, ennenkuin tilaavat tavaran (jos ei tavaraa ole hyllytavarana). Ja pari arkipäivää kului tavaran saapumiseen, käytännössä kamera oli minulla 15 vrk tilauksen jälkeen.

remedy
03.01.03, 13:59

Mullakin on sielä tilaus sisällä, tosin käyn hakemasssa puhelimen paikan päältä. Joskus aikaisemminkin olen sanonut samaisesta paikasta että asiakaspalvelu on niiiiiiin syvältä, turha luulla että vastaisivat sähköpostiin, jos soitat (oma kokemus) niin kimittävä akka huutaa että laita sähköpostia.... Mutta loppupeleissä olen aina saanut puhelimet, yleensä myöhemmin kuin lupasivat. Kannattaa laittaa kysymykset suoraan vieraskirjaan joka löytyy sivuilta, sinne vastaavat yleensä aika nopeasti.

bull
03.01.03, 14:05
Mullakin on sielä tilaus sisällä, tosin käyn hakemasssa puhelimen paikan päältä. Joskus aikaisemminkin olen sanonut samaisesta paikasta että asiakaspalvelu on niiiiiiin syvältä, turha luulla että vastaisivat sähköpostiin, jos soitat (oma kokemus) niin kimittävä akka huutaa että laita sähköpostia.... Mutta loppupeleissä olen aina saanut puhelimet, yleensä myöhemmin kuin lupasivat. Kannattaa laittaa kysymykset suoraan vieraskirjaan joka löytyy sivuilta, sinne vastaavat yleensä aika nopeasti.

Tämä on eka kerta ku meileihin vastaaminen kestää, muuten vastannut aina seuraavana päivänä viimeistään...

Tota vieraskirjaa pitää harkita. Kiitos vinkistä. Kannattakohan yrittää kirjoittaa saksan huonolla kielellä vai suosiolla englanniksi?

Frank
03.01.03, 14:10
Mullakin on sielä tilaus sisällä, tosin käyn hakemasssa puhelimen paikan päältä.
Rock! Kysypä samalla tietävätkö mitään suomifirmiksen tulemisesta.

remedy
03.01.03, 14:15

Tämä on eka kerta ku meileihin vastaaminen kestää, muuten vastannut aina seuraavana päivänä viimeistään...

Tota vieraskirjaa pitää harkita. Kiitos vinkistä. Kannattakohan yrittää kirjoittaa saksan huonolla kielellä vai suosiolla englanniksi?

En ole ikinä saanut vastausta kun kirjoitan englanniksi, eli suositten mieluummin saksaa.

Frank
03.01.03, 14:17
En ole ikinä saanut vastausta kun kirjoitan englanniksi, eli suositten mieluummin saksaa.
Ei saksalaiset osaa englantia sen enempää kuin me saksaa...

remedy
03.01.03, 14:22
Ei saksalaiset osaa englantia sen enempää kuin me saksaa...

No jos se on siitä kiinni voi sitä sen verran aina jeesata :)

Kunhan kirje ei ole mikään romaanin mittainen...

bull
03.01.03, 14:25
Kyllä mä oon kauppiaan kanssa englanniksi kirjoitellut, ja ihan hyvin ollaan selvää saatu... :o) Nyt on vieraskirjassa kysely, kieliopista en sano mitään... :o)

remedy
03.01.03, 14:30
Kyllä mä oon kauppiaan kanssa englanniksi kirjoitellut, ja ihan hyvin ollaan selvää saatu... :o) Nyt on vieraskirjassa kysely, kieliopista en sano mitään... :o)

No sehän on selvää saksaa :)

bull
03.01.03, 14:32

Hieno homma! :o) Pääasia että ymmärtää mitä ajan takaa! Tää 3210 lentää kohta seinään kun akku on aivan p**kana, ei kestä puhumista ku 5 minsaa ja sit alkaa piippaamaan "akku loppu"... :o( Tahtoo luurini! :o)

remedy
03.01.03, 14:38

Hieno homma! :o) Pääasia että ymmärtää mitä ajan takaa! Tää 3210 lentää kohta seinään kun akku on aivan p**kana, ei kestä puhumista ku 5 minsaa ja sit alkaa piippaamaan "akku loppu"... :o( Tahtoo luurini! :o)

Ihan saletist ymmärtää, toivottavasti saat puhelimen pian

Frank
03.01.03, 15:14
Tää S55 ei sitten sano mitään kun akku loppuu, se vaan loppuu. Toisaalta se on loppunut vasta pari kertaa, ehkä se oppii sanomaan jotain... :-)

johnny
03.01.03, 15:32

Ööh, mistä te tuon vieraskirjan löydätte? URL?

Minäkin tilasin Äsviisvitosen Mobilblitziltä, ostin sen Ebayn kautta. Toivottavasti saapuu jo ensi viikolla, 31.12. tilasin. Kommunikointi onnistui englanniksi ihan ok.

bull
03.01.03, 15:49
Ööh, mistä te tuon vieraskirjan löydätte? URL?

Kun meet sinne (www.einfachpreiswert.de) ja valitset ylhäältä Gästebuch (=vieraskirja)...

bull
03.01.03, 16:09
Taitaa olla Einfachpreiswertin pojjaat pidemmällä lomalla uuden vuoden jäljiltä... On meinaan pari muutakin mun jälkeen udellut omien tilausten tilannetta...

nefe
03.01.03, 16:11
Minäkin tilasin Äsviisvitosen Mobilblitziltä, ostin sen Ebayn kautta. Toivottavasti saapuu jo ensi viikolla, 31.12. tilasin. Kommunikointi onnistui englanniksi ihan ok.

Otitko yhteyden puhelimitse vai maililla? Taidan olla ainoa, joka ei saa Mobilblitzistä vastauksia, pitänee vaihtaa kieli saksasta englanniksi ja mailata kysymys vielä kerran uudestaan.

johnny
03.01.03, 16:19
Kun meet sinne (www.einfachpreiswert.de) ja valitset ylhäältä Gästebuch (=vieraskirja)...

Äh, mä sekoitin Mobilblizin ja Einfachpreiswertin... Pitäis opetella lukemaan ;-)

johnny
03.01.03, 16:28
Otitko yhteyden puhelimitse vai maililla? Taidan olla ainoa, joka ei saa Mobilblitzistä vastauksia, pitänee vaihtaa kieli saksasta englanniksi ja mailata kysymys vielä kerran uudestaan.

Sähköpostilla, eli Ebayn "Ask seller a question" -formin kautta. Lähetin kysymyksen 28.12. klo 14, vastaus tuli 30.12. klo 20. Eli ei nyt salamannopeaa, mutta kuitenkin.

Näyttää menevän osoiteeseen ulrich (at) ulrich-telecom (piste) de, josta myös vastaus tuli. Kokeile vastataanko tuolta nopeammin.

nefe
03.01.03, 17:12
Sähköpostilla, eli Ebayn "Ask seller a question" -formin kautta. Lähetin kysymyksen 28.12. klo 14, vastaus tuli 30.12. klo 20. Eli ei nyt salamannopeaa, mutta kuitenkin.

Näyttää menevän osoiteeseen ulrich (at) ulrich-telecom (piste) de, josta myös vastaus tuli. Kokeile vastataanko tuolta nopeammin.

Juu, eli kyselit ennen tilausta. Meikä teki ensin tilauksen, mutta varmuuden vuoksi heitin suoraa sähköpostimaililla varmistuskyselyn, ensin just tuolle "Ulrich"ille, mutta kun vastausta ei kuulunut niin toisen viestin info@mobilblitz.de -osoitteella.

Nyt kokeilen vielä englanniksi ihan Ebayn kautta (sieltä viestit näyttäisivät menevän juuri tuonne Ulrich-osoitteeseen). Siellä Ebayn omissa ostotiedoissa lukee että ostaja on pyytänyt maksuinformaatiota, myyjän kuuluu maksuinformaatio lähettää. Ja kokonauskustannusten kohdalla lukee että(myyjän) täytyy kok.kustannukset vielä vahvistaa.

Tää S55:n tilaus näyttää menevän aikamoiseksi farssiksi. Ensin tilasin ja maksoin ennakkoon Suomessa, ennekuin tuli tieto että puhelin myöhästyykin reilusti, eli ei muutakun rahat takasin. Ja nyt huonolta näyttää tän Saksantilauksenkin kanssa.

johnny
03.01.03, 18:03
Siellä Ebayn omissa ostotiedoissa lukee että ostaja on pyytänyt maksuinformaatiota, myyjän kuuluu maksuinformaatio lähettää. Ja kokonauskustannusten kohdalla lukee että(myyjän) täytyy kok.kustannukset vielä vahvistaa.

Noita hintoja nimenomaan ennakkoon kyselin, postiennakko toimii Suomeen, kulut 15 e. Ja Posti taitaa vielä ottaa jonkun 6 euron lisämaksun noista ulkomaan postiennakoista.

bull
03.01.03, 18:35

Sain vastauksen, geht spätestens Montag zum Versand! - einfachpreiswert.de.

Eli meinaako että lähtee viimeistään maanantaina vaiko että menee ainakin maanantaihin? Onko kukaan saksankielen taitoinen? :o)

JiiJii
03.01.03, 18:51
Eli meinaako että lähtee viimeistään maanantaina vaiko että menee ainakin maanantaihin? Onko kukaan saksankielen taitoinen? :o)

Tai onko kukaan Altavistan translatorin käyttötaitoinen?

"goes at the latest Monday to the dispatch "

bull
03.01.03, 18:53

Tai onko kukaan Altavistan translatorin käyttötaitoinen?

"goes at the latest Monday to the dispatch "

Eipä oo noita translaattoreita tullut käytettyä kun on aina tullut sellaista tekstiä että... :o)

Jace
03.01.03, 19:21

Sain vastauksen, geht spätestens Montag zum Versand! - einfachpreiswert.de.

No siis -spät- meinaa myöhäistä, eli suoraan : myöhäisintään maanantaina

bull
03.01.03, 19:55
No siis -spät- meinaa myöhäistä, eli suoraan : myöhäisintään maanantaina

Niin mäkin olin asian tulkitsevinani... Eli saattaa olla jo keskiviikkoiltana täällä... :o) Kiitos kaikille tulkkina toimineille! :o)

bull
07.01.03, 16:29
On muuten aika helvetin huonoa asiakaspalvelua Einfachpreiswertissä! Kirjoitin viime viikolle sinna pari meiliä ja sain niistä lukukuittaukset aina seuraavana päivänä mutten vastausta. Kun sitten kirjoitin heidän vieraskirjaansa niin sain tietää että puhelimeni lähtisi viimeistään maanantaina 6.1. Kirjoitin sitten maanataina kyselyn meilillä että onko lähtenyt ja pyysin samalla paketin tunnuskoodia jotta sen aikaisemmin postista saisin, mutten ole saanut muuta kuin lukukuittauksen...

Oli pakko sitten laittaa palautetta taas vieraskirjaan kun mielestäni on aika asiatonta jättää vastaamatta meiliin kun siihen ei menisi kuin pari minuuttia.

Edit: No nyt tuli vastaus että paketti lähti tänään... :o) Toivottavasti tulee mahd pian! :o)

nefe
07.01.03, 17:55
On muuten aika helvetin huonoa asiakaspalvelua Einfachpreiswertissä! Kirjoitin viime viikolle sinna pari meiliä ja sain niistä lukukuittaukset aina seuraavana päivänä mutten vastausta.

Minulla samantapaisia kokemuksia Mobilblitzistä, kuten jo aiemmin oon kertonutkin. Ei tullut vastausta kolmanteenkaan mailiin, jonka kirjoitin sitten englannin kielellä. Kun lähetin sitten Ebayn kautta mailin, että perun tilauksen, koska en saa vastausta lähettämiini viesteihin, tuli heti seuraavana päivänä Mobilblitzistä mailia että "ovat jo lähettäneet puhelimen". Mutta eipä ole vieläkään puhelin täällä, tilauksen tein 22.12. "Economy"-postina lähetyksen saapuminen perille Saksasta kestää ilmeisesti 6-8 päivää. Täytyy käydä antamassa myyjälle Ebayhyn negatiivinen palaute.

johnny
07.01.03, 18:20
Minulla samantapaisia kokemuksia Mobilblitzistä, kuten jo aiemmin oon kertonutkin. Ei tullut vastausta kolmanteenkaan mailiin, jonka kirjoitin sitten englannin kielellä. Kun lähetin sitten Ebayn kautta mailin, että perun tilauksen, koska en saa vastausta lähettämiini viesteihin, tuli heti seuraavana päivänä Mobilblitzistä mailia että "ovat jo lähettäneet puhelimen". Mutta eipä ole vieläkään puhelin täällä, tilauksen tein 22.12. "Economy"-postina lähetyksen saapuminen perille Saksasta kestää ilmeisesti 6-8 päivää. Täytyy käydä antamassa myyjälle Ebayhyn negatiivinen palaute.
Joo, katsotaan miten käy, ei ole minullekkaan yhteydenottoja enää huudon jälkeen tullut. Yleensä Ebay-myyjät ovat kyllä kiinnostuneita ottamaan ostajaan yhteyttä. Itse huusin puhelimen 31.12. ja tuosta satsista (muistaakseni 9 puhelinta) on myyjälle tullut 3 positiivista palautetta, toivoa siis on. Tosin, minullahan ei ole tilauksesta kulunut kuin 3 arkipäivää, joten puhelin ei tänne olisi voinut ehtiäkään, mutta kyllä kauppias voisi noihin yhteydenottoihin sentään vastata.

Sinä ilmeisesti huusit puhelimen aiemmin myynnissä olleesta erästä, koska tämä erä tuli myyntiin vasta 25. päivä, joten joutunen odottelemaan vielä jonkin aikaa. 15 euroa saattaisi riittää jopa nopeampaankin kuljetukseen, pakettihan ei paljoa paina. Tosin postiennakosta menee jonkinverran lisämaksua...

Maranello
07.01.03, 19:12
Oltuani Saksassa parisen kuukautta tuli varsin selväksi että kovinkaan moni esimerkiksi myyjä ei osaa englantia. Sama ongelma tuli kun yritettiin tilata tietokoneen osia Mindfactory nimisestä verkkokaupasta niin sieltä ei koskaan vastattu lähettämääni postiin.

bull
07.01.03, 19:53
Oltuani Saksassa parisen kuukautta tuli varsin selväksi että kovinkaan moni esimerkiksi myyjä ei osaa englantia. Sama ongelma tuli kun yritettiin tilata tietokoneen osia Mindfactory nimisestä verkkokaupasta niin sieltä ei koskaan vastattu lähettämääni postiin.

Sama käy ilmi minunkin saamasta meilistä, vai mitä sanotte seuraavasta: Hello,
your is going out today. Sorry not yesterday, we get the first today..
Eli mitäköhän meinaa tuolla viimeisellä? Heilä kun piti olla puhelimia valmiina ja nettisivut on koko ajan näyttänyt vihreää ko. mallin kohdalla... :o)

johnny
07.01.03, 20:48
Oltuani Saksassa parisen kuukautta tuli varsin selväksi että kovinkaan moni esimerkiksi myyjä ei osaa englantia. Sama ongelma tuli kun yritettiin tilata tietokoneen osia Mindfactory nimisestä verkkokaupasta niin sieltä ei koskaan vastattu lähettämääni postiin.Varmasti ihan totta, mutta jos ennen kauppaa osataan kommunikoida (tosin huonolla) englannilla, niin ei sen taidon pitäisi kadota kaupan varmistumisen jälkeen ;-)

Ja kyllähän nuo Ebayn ohjeet myyjälle ovat ihan saksaksi, tässä englanninkielinen versio: http://pages.ebay.com/help/index_popup.html?sell=contact_buyer.html

Jonkinlainen viesti myyjältä, vaikka saksaksi, olisi paikallaan.

EDIT: No nyt tuli vastaus, kolmanteen meiliin. Sisältäen mm. vastauksen kysymykseen Have you sent the phone?: Yes we send the Phone per COD.

Auts ;-)

Frank
07.01.03, 22:04
Muistakaa aina pyytää se postin track numero. Se paketti näkyy sillä kun se saapuu Suomen Postin jakelukeskukseen. Siitä tietää, että suunnilleen seuraavana päivänä se on omassa postissa.

bull
07.01.03, 22:10
Muistakaa aina pyytää se postin track numero. Se paketti näkyy sillä kun se saapuu Suomen Postin jakelukeskukseen. Siitä tietää, että suunnilleen seuraavana päivänä se on omassa postissa.

Mä pyysin ja koitin katsoa Saksan postin seurannasta mut se ei tunnistanut sitä numeroa... Kirjoitin ja kyselin perään et oliko varmasti oikea... PRKLE! :o(

nefe
07.01.03, 22:20
Oltuani Saksassa parisen kuukautta tuli varsin selväksi että kovinkaan moni esimerkiksi myyjä ei osaa englantia.
Huomasin itsekin saman kun asuin puoli vuotta ent. Itä-Saksan puolella. Ent. Länsi-Saksan puolella englannin taito oli huomattavasti yleisempää.

No nyt tuli vastaus, kolmanteen meiliin. Sisältäen mm. vastauksen kysymykseen Have you sent the phone?: Yes we send the Phone per COD.

Ehkäpä uhkailuni tilauksen peruuttamisella sai "Mobiili-Salama-Tiimin" huomaamaan että kannattaa välillä lukea ja vaivautua vastaamaankin suomalaisiinkin meileihin? Mulle eivät vaivautuneet kertomaan, milloin ovat lähettäneet tai miten: "Hallo, das Gerät ist bereits an Sie versandt." Ois luullu että kun saa saksaksi kirjoittaa niin oisivat vähän pitemmin voineet vastata... Jospa eivät osaa kunnolla englantia EIKÄ saksaa...

En kyllä tajunnut pyytää Track-numeroa, mitähän se on saksaksi, että osaa ensi kerralla pyytää?

Aero
07.01.03, 22:23

Mä pyysin ja koitin katsoa Saksan postin seurannasta mut se ei tunnistanut sitä numeroa... Kirjoitin ja kyselin perään et oliko varmasti oikea... PRKLE! :o(

On oikea, mullakaan ei Saksan postissa sitä tunnistanut... sehän on joku outo lentoposti, eikä ymmärtääkseni mene sen valtion postin kautta millään tavalla. Sitten kun paketti Suomeen saapuu niin samalla koodilla sen tunnistat Postin lähetysseurannasta. Eli elä huolestu =) Huomasin muuten että kaverit siellä ärsyyntyvät helposti ja meilien kirjoitussävystä huomaa etteivät oikein tykkää kun laitetaan 20 meiliä päivässä... ehkä työstressiä =). Mutta jos se tänään/eilen lähti niin perjantaina viimeistään se on perillä!

bull
07.01.03, 23:04
On oikea, mullakaan ei Saksan postissa sitä tunnistanut... sehän on joku outo lentoposti, eikä ymmärtääkseni mene sen valtion postin kautta millään tavalla. Sitten kun paketti Suomeen saapuu niin samalla koodilla sen tunnistat Postin lähetysseurannasta. Eli elä huolestu =) Huomasin muuten että kaverit siellä ärsyyntyvät helposti ja meilien kirjoitussävystä huomaa etteivät oikein tykkää kun laitetaan 20 meiliä päivässä... ehkä työstressiä =). Mutta jos se tänään/eilen lähti niin perjantaina viimeistään se on perillä!

Saman oon minäkin huomannut, ehkä vastaamattomuus on vain kapinaa... :o) Hyvä tietää että on ihan yleistä ettei tunnista, helpotti kummasti. :o)

bull
08.01.03, 15:14

On oikea, mullakaan ei Saksan postissa sitä tunnistanut... sehän on joku outo lentoposti, eikä ymmärtääkseni mene sen valtion postin kautta millään tavalla.
Sain vastauksen uteluuni (yllättävän pian, ehkä ovat kyllästyneet mun pommitukseen...) ja Marko kertoi että saattaa mennä reilu vuorokausi ennenkuin sikäläisen postin tietokannat päivittyvät... Nopeaa toimintaa.

Frank
08.01.03, 15:37
Marko kertoi että saattaa mennä reilu vuorokausi ennenkuin sikäläisen postin tietokannat päivittyvät... Nopeaa toimintaa.
Täällä se näkyy heti, että pommita vaan Postin sivua...

bull
08.01.03, 17:03
Marko kertoi että saattaa mennä reilu vuorokausi ennenkuin sikäläisen postin tietokannat päivittyvät... Nopeaa toimintaa.
Täällä se näkyy heti, että pommita vaan Postin sivua...
Niin näkyy mut vasta sitten kun on tullut Suomeen... Eli varmaan aikaisintaan huomenna aamupäivällä. Arvaa vaan oonko jo hakannut... :o)

bull
09.01.03, 12:26
Nyt pomppas!

Ihmettelin kun ei annetulla koodilla näy Deutsche Postin taikka suomen lähetyksen seurannoissa ja soitin sitten puhelinpalveluun. Sieltä sanoi etteivät näe että moisella koodilla olisi mitään edes tulossa SAKSASTA SUOMEEN... Eli että ei olisi edes lähtenyt vielä! Ihme menoa jos näin on! laitoinkin hiukkasen kärsimättömän meilin myyjälle, katsoo mitä vastaa... Tahtoo luurin! :o)

Aero
09.01.03, 16:07
Nyt pomppas!

Ihmettelin kun ei annetulla koodilla näy Deutsche Postin taikka suomen lähetyksen seurannoissa ja soitin sitten puhelinpalveluun. Sieltä sanoi etteivät näe että moisella koodilla olisi mitään edes tulossa SAKSASTA SUOMEEN... Eli että ei olisi edes lähtenyt vielä! Ihme menoa jos näin on! laitoinkin hiukkasen kärsimättömän meilin myyjälle, katsoo mitä vastaa... Tahtoo luurin! :o)

Jos tuo on totta niin soita sinne vielä tänään ja peru kauppa! Hauku ne myös lyttyyn. Asiakkaita ei todellakaan saa kohdella miten sattuu. Laita vaikka sitten yv. niin etitään sulle vaikka hintaseurannasta vieläkin edukkaampi putiikki!

bull
09.01.03, 16:17
Jos tuo on totta niin soita sinne vielä tänään ja peru kauppa! Hauku ne myös lyttyyn. Asiakkaita ei todellakaan saa kohdella miten sattuu. Laita vaikka sitten yv. niin etitään sulle vaikka hintaseurannasta vieläkin edukkaampi putiikki!

Saatan soittaakin... Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään se niiden touhu... :o( laitoinkin aika vihaisen viestin niiden vieraskirjaan. :o) Ehkäpä selvittävät nopeasti missä on jotta voivat poistaa viestin, muuten menee maine pikkuhiljaa...

Laitoin meiliä Saksan postiinkin ja kyselin josko pystyisivät auttamaan... Hermot menee tän nykyisen välikapulan kanssa, tällä kun ei voi puhua ku pari minsaa ennen akun loppumista. :o(

remedy
09.01.03, 17:38
En halua nyt mitenkään puolustella kyseistä liikettä, mutta jos luette kyseistä sivua yhtään enempää niin löydätte että saksan sisällä olevat toimituksetkin kestää 3-4 arkipäivää, eli turha kuvitella että se suomeen tulisi kahdessa päivässä.

Joskus varoittelin foorumilla kyseisestä paikasta että asiakaspalvelu on syvältä, ja toimitus kestää, mutta itse henk.koht. olen saanut tavaran aina, mutta myös aina myöhässä. Ymmärrän kyllä pelkosi rahojen menetyksestä, mutta odota nyt vielä ens viikon alkuun, veikkaan että noutukuitti tulee sulle tiistaihin mennessä.

Edit : ja lisätään vielä että viimeisen 12 kk aikana olen lähettänyt täältä 8 pakettia suomeen, joista ei yksikään ole saapunut 2 päivässä, vähintään 6 päivää on aina kestänyt.

bull
09.01.03, 18:02
En halua nyt mitenkään puolustella kyseistä liikettä, mutta jos luette kyseistä sivua yhtään enempää niin löydätte että saksan sisällä olevat toimituksetkin kestää 3-4 arkipäivää, eli turha kuvitella että se suomeen tulisi kahdessa päivässä.

Joskus varoittelin foorumilla kyseisestä paikasta että asiakaspalvelu on syvältä, ja toimitus kestää, mutta itse henk.koht. olen saanut tavaran aina, mutta myös aina myöhässä. Ymmärrän kyllä pelkosi rahojen menetyksestä, mutta odota nyt vielä ens viikon alkuun, veikkaan että noutukuitti tulee sulle tiistaihin mennessä.

Edit : ja lisätään vielä että viimeisen 12 kk aikana olen lähettänyt täältä 8 pakettia suomeen, joista ei yksikään ole saapunut 2 päivässä, vähintään 6 päivää on aina kestänyt.

En tässä itse hermoile että kun ei vielä ole tullut, vaan sitä että kun missään ei näy pakettia annetulla pakettikoodilla! Olen henkisesti varautunut että menee luultavasti viikonlopun yli, tosin kun AT sanoi että on sieltä vajaassa 4 päivässä lähetyksen saanut. Ja toisaalta jos täältä lähettää Saksaan paketin niin lentopostina menee postin mukaan 3-4 päivää...

Eli ei se että ei ole tullut vaan se että edes Saksan Posti ei löydä lähetystä yhdeltäkään listalta! Laittoivat että n. 5 arkipäivää menisi, joten se kertoisi alkuviikkoa, mutta luulisi että kahdessa päivässä olisi jo jotenkin Saksan sisällä liikkunut...

remedy
09.01.03, 18:30
No, tässä muinoin tyttöystäväni laittoi minulle tulemaan suomeen paketin jossa oli uusi näytönohjain tietokoneeseen. Tetenkin halusin tietää pakettikoodin jotta saisin sen heti postista ulos kun se sinne saapuu. Eipä sitten pakettia ikinä seurannasta löytynyt, ei edes että se olisi lähetetty, mutta viikko etiäppäin se sitten yks kaks yllättäen postin lappu paketista tuli, jota ei edes seurannan mukaan ollut lähetetty...

Eli tälla haen että ei munkaan pakettia seurannasta löytynyt, vaikka kaiken järjen mukaan se siellä olisi pitänyt olla. En tiedä sitten muista lähetyksistä, tuo kerta oli ainut kun sitä yritin seurata pakettikoodilla.

Mutta, kyllähän tämä kertoo jo jotain että yrityskin hidastelee, muistan kun tilasin nokian online-web-shopista 7650, tilaus lähti torstaina, postimies oli puhelimen kanssa lauantaina koputtamassa oveen, eli kyllä se posti kahdessa päivässä saksan sisällä kulkee, mutta ein... sivuilta löytyy maininta että heillä lähetys kestää 3-4 päivää.

bull
09.01.03, 18:34
Samaa sanoivat täällä postin puhelinpalvelussa että kun paketti maahan saapuu niin saa ensiksi uuden suomalaisen pakettikoodin... Ihemttelen vaan että mitäköhän järkeä tuossa on? Mistä sen uuden koodin saa jos unhoittavat sen vanhan, siis ihan vaan että saisi paketin päivää aikaisemmin ulos postista. Ja tämä siitä syytä että täällä ei paketteja kotiin kanneta, edes lauantaisin (tietty jos siitä maksaa, mutta...).

Mutta ei kun odottelemisiin... :o)

Edit: Meinaatko Remedy et käytit saksalaista seurantaa vaiko suomen? Siitä suomen seurannasta on vaan hyviä kokemuksia...

remedy
09.01.03, 18:40
No tuo selittää sen että miksen löytänyt pakettiani koodilla (suomen) postin sivuilta :)

Tuo on kyllä vähän huono käytäntö, mutta minkäs teet

Toivotaan nyt kuitenkin että saat sen puhelimen

Aero
09.01.03, 18:58
Samaa sanoivat täällä postin puhelinpalvelussa että kun paketti maahan saapuu niin saa ensiksi uuden suomalaisen pakettikoodin... Ihemttelen vaan että mitäköhän järkeä tuossa on? Mistä sen uuden koodin saa jos unhoittavat sen vanhan, siis ihan vaan että saisi paketin päivää aikaisemmin ulos postista. Ja tämä siitä syytä että täällä ei paketteja kotiin kanneta, edes lauantaisin (tietty jos siitä maksaa, mutta...).

Mutta ei kun odottelemisiin... :o)

Edit: Meinaatko Remedy et käytit saksalaista seurantaa vaiko suomen? Siitä suomen seurannasta on vaan hyviä kokemuksia...

Itse kyllä löysin. Voi tietty olla että molemmilla sen löytää, ikäänkuin paketilla olisi kaksi koodia

Maranello
09.01.03, 20:13
Kun lähetin saksasta suomeen kaksi aika isoa pakettia niin niillä meni normaali postissa 9 päivää. Joten älkää hätääntykö parista päivästä. Paketit tulee sieltä sen takia aika hitaasti koska tulee ne laiva rahtina suomeen ja normaalihintaiset lähetykset ei lähde jokaiseen laivaan mikä kulkee suomen ja saksan välillä.

Aero
09.01.03, 20:17
Kun lähetin saksasta suomeen kaksi aika isoa pakettia niin niillä meni normaali postissa 9 päivää. Joten älkää hätääntykö parista päivästä. Paketit tulee sieltä sen takia aika hitaasti koska tulee ne laiva rahtina suomeen ja normaalihintaiset lähetykset ei lähde jokaiseen laivaan mikä kulkee suomen ja saksan välillä.

Nuo tulee lentopostina.

bull
09.01.03, 20:18

Saahan sen määrättyä et tulis lentona... Sanon sullekin et tässä hätäännyn sen takia kun pari päivää mennyt eikä pakettia näy vielä edes Saksan postin seurannassa vaikka myyjä sanoi että pitäisi tänään aamulla näkyä (siis viimeistään).

remedy
09.01.03, 21:19
Saahan sen määrättyä et tulis lentona... Sanon sullekin et tässä hätäännyn sen takia kun pari päivää mennyt eikä pakettia näy vielä edes Saksan postin seurannassa vaikka myyjä sanoi että pitäisi tänään aamulla näkyä (siis viimeistään).

Saahan sen, mutta lentona se maksaa enemmän, ja tämän maan tuntien täällä säästetään aina kaikessa

Aero
09.01.03, 21:35

Saahan sen, mutta lentona se maksaa enemmän, ja tämän maan tuntien täällä säästetään aina kaikessa

Tuosta kaupasta kun tilaa, mistä Bull, minä ja monet muut ovat tilanneet, tuotteet lähetetään Marko Schmidt:n mukaan lentopostina ulkomaille. Eli jos hän sanoo että ne lentopostina menee, ja pk kulut ovat 20e, niin eiköhän ne lentopostina tule.

remedy
09.01.03, 21:41
Tuosta kaupasta kun tilaa, mistä Bull, minä ja monet muut ovat tilanneet, tuotteet lähetetään Marko Schmidt:n mukaan lentopostina ulkomaille. Eli jos hän sanoo että ne lentopostina menee, ja pk kulut ovat 20e, niin eiköhän ne lentopostina tule.

Ai he lupaavat ilmateitse, no se muuttaa asiaa. En ole tiedustellut toimituksesta kun olen olettanut (tai tottunut) että posti saksasta suomeen kestää 4-9 päivää, riippuen lähetyksestä.

bull
09.01.03, 22:46

Itse en edes tajunnut kysyä tuleeko meritse vaiko maitse (kunnes tänään, ei vielä vastausta), mutta jos AT:lle on M. Schmidt kertonut että ulkomaille lähtee aina ilmatietä niin luotan siihen. Ihmettelen vaan että miten voi paketti mennä Suomesta Saksaan 3-4 arkipäivää mutta Saksasta Suomeen 5-7 arkipäivää...

remedy
09.01.03, 22:49
Ihmettelen vaan että miten voi paketti mennä Suomesta Saksaan 3-4 arkipäivää mutta Saksasta Suomeen 5-7 arkipäivää...

No itse perustan tämän tiedon kokemukseeni, olen sen verran monet paketit täältä suomeen laittanut...

bull
10.01.03, 11:05
Ihmettelen vaan että miten voi paketti mennä Suomesta Saksaan 3-4 arkipäivää mutta Saksasta Suomeen 5-7 arkipäivää...

No itse perustan tämän tiedon kokemukseeni, olen sen verran monet paketit täältä suomeen laittanut...

Uskon kyllä että on noin pitkään kestänyt, ihmettelen vaan että miten voi Saksasta kestää melkein tuplaten mitä Suomesta...?

Tilanne klo 10.50 on se että paketin koodilla ei vieläkään näy mitään Suomen seurannassa (vaikkakin saa suomalaisen tunnuksen niin oletan että näkyy saksalaisella että on maahan tullut...) ja sama tilanne on Saksan postin seurannassa. Eli tästä hetkestä paketin postittamiseen on 2 KOKONAISTA päivää ja ne jämät mitä tiistailta jäi, samoin kun tämän aamun tunnit. JA vieläkään ei pakettia seurannassa näy... M. Schmidt kyllä sanoi että saattaa mennä jopa 30 tuntia ennenkuin seurannassa näkyy, mutta nyt on mennyt jo 65-70 tuntia riippuen lähetysajankohdasta. Vähemmästäkin alkaa heräämään epäilys huijauksesta, varsinkin kun eilen päivällä lähettämääni meiliin eikä vieraskirjaviestiin vastata.

Meinaan odotella maanantai- tai tiistaiaamuun ja jos sitten ei koodia löydy kummastakaan seurannasta enkä ole saanut tyydyttävää vastausta myyjäosapuolelta niin lähtee tiukka soitto Saksaan!

Infra
10.01.03, 12:35
Mites tälläsissä tapauksissa voi toimia. Oletan että Bull olet maksanut jo puhelimen?

Voiko tuosta jättää ilmoitusta suomen poliisille?

bull
10.01.03, 13:34
Mites tälläsissä tapauksissa voi toimia. Oletan että Bull olet maksanut jo puhelimen?

Voiko tuosta jättää ilmoitusta suomen poliisille?

Maksanut hyvinkin... :o( Kai tuosta voi tutkintapyynnön poliisille jättää, mutta ainakaan sellaiseen en vielä rupea. Jos ei paketia keskiviikkonakaan tule, eikä myyjästä kuulu mitään niin siinä tapauksessa harkitsen moisia toimia. Minulla on onneksi tallessa meilinä tullut tilausvahvistus sekä alkuperäinen kuitti maksusta.

Aero
10.01.03, 14:08
Meinaan odotella maanantai- tai tiistaiaamuun ja jos sitten ei koodia löydy kummastakaan seurannasta enkä ole saanut tyydyttävää vastausta myyjäosapuolelta niin lähtee tiukka soitto Saksaan!

Itse soittaisin jo ehdottomasti tänään. Alkaa menemään jo pikkusen pitkälle mielestäni, oman paketin kanssa ei ollut mitään ongelmia kun se tännepäin tuli. Tuskin huijaavat, mutta koska aspa on kehnoa ja vaikka vihreää heillä näyttää niin silti menee lähes kuukausi toimitukseen, niin itse kyllä peruisin tilauksen heti ja vielä kaikenlisäksi vaatisin korvauksia :)

bull
10.01.03, 14:12
Itse soittaisin jo ehdottomasti tänään. Alkaa menemään jo pikkusen pitkälle mielestäni, oman paketin kanssa ei ollut mitään ongelmia kun se tännepäin tuli. Tuskin huijaavat, mutta koska aspa on kehnoa ja vaikka vihreää heillä näyttää niin silti menee lähes kuukausi toimitukseen, niin itse kyllä peruisin tilauksen heti ja vielä kaikenlisäksi vaatisin korvauksia :)

He kyllä sanoivat että on postitettu tiistaina. Antoivatpahan koodinkin. Joten joko paketti on postiin viety tai sitten se on vaan laitettu kaikinpuolin valmiiksi, sen koodinhan saa suoraan siitä lappusesta minkä voi kotona liimata, muttei ole postiin kiikutettu.

Todellakin vihreää näytti mutta tiistaina kun sen pakettikoodin sain niin M. Schmidt sanoi: we get the first today. Eli saivat ensimmäiset laitteet silloin... :o(

Paljon sulla AT meni kun pakettis sieltä saapui? Siis siitä kun sanoivat sen lähteneen? Ihan vaan mielenkiinnosta. Mietin että soittaako tänään vaiko ei, voi soittaa meikäläistä aikaa 15-18 joten mietitään mietitään... :o)

Aero
10.01.03, 14:33

He kyllä sanoivat että on postitettu tiistaina. Antoivatpahan koodinkin. Joten joko paketti on postiin viety tai sitten se on vaan laitettu kaikinpuolin valmiiksi, sen koodinhan saa suoraan siitä lappusesta minkä voi kotona liimata, muttei ole postiin kiikutettu.

Todellakin vihreää näytti mutta tiistaina kun sen pakettikoodin sain niin M. Schmidt sanoi: we get the first today. Eli saivat ensimmäiset laitteet silloin... :o(

Paljon sulla AT meni kun pakettis sieltä saapui? Siis siitä kun sanoivat sen lähteneen? Ihan vaan mielenkiinnosta. Mietin että soittaako tänään vaiko ei, voi soittaa meikäläistä aikaa 15-18 joten mietitään mietitään... :o)

Kerroin aikaisemmin että meni koko prosessiin n. kaksi viikkoa, kesäkuussa siis. Eli vähän reilu viikko kun rahat meni sinne ja n. 4-5 päivää (muistaakseni) kun se kone tänne tuli. Ja sen näki kyllä postin seurannasta sikäläisellä koodilla, olen ihan saletti, kun vielä sillä sen lunastin.

bull
10.01.03, 15:09
Kerroin aikaisemmin että meni koko prosessiin n. kaksi viikkoa, kesäkuussa siis. Eli vähän reilu viikko kun rahat meni sinne ja n. 4-5 päivää (muistaakseni) kun se kone tänne tuli. Ja sen näki kyllä postin seurannasta sikäläisellä koodilla, olen ihan saletti, kun vielä sillä sen lunastin.

Kyllä varmaan tänään soittelen sinne kun kerran osata kirjoittaa ystävälliseen viestiin takaisin... Todellakin jo hiukan pelottaa kun ei mistään löydy mitään moisella koodilla. Ajattelin et menen käymään paikallisessa postissa ja käyn paketit läpi jos olis tullut tänään ja jostain syystä ei olis kirjautunut tai sit se koodi olis väärä (vaikka kyllä vahvisti että olis oikea).

bull
10.01.03, 16:59
Soitin sinne ja kertoi siellä että olivat saaneet puhelimia vasta tänään ja näin paketti postitettiin vastä aamulla, ja vielä maapostissa! :o(

Eli saan sen aikaisintaan ensi perjantaina, jos silloinkaan... Teki mieli perua kaupat, mutta kun kerran oli jo tulossa niin minkäs teet. :o(

Laitoin aika kyrsiintyneen palautteen vieraskirjaan, saas nähdä tuleeko mitään vastausta siihen. Tai jotain lisävarustetta perässä... *toiveajattelua* :o) No, näkeepähän porukka miten pahasti homma kusee. Laitan tänne saman (kaikkine kirjoitusvirheineen) niin saatte kommentoida... :o)

I'm VERY disappointed to Your information!

I got a e-mail on tuesday(7.1) and there You told me: "your is going out today. Sorry not yesterday, we get the first today."

Today I did call to You and found out that my phone was shipped today, not tuesday... Reason was told to be that You got the first GD87's just today but on Your website the status have been green since my order 16.12.02.

Why You tell people that You have phone if You don't have them? And why You tell people that You've send phone when You haven't send them? And now you send them by landmail so it takes over a week to reach me. Why not airmail so You could have make up Your mistake. That was the e-mail Marko Schmidt send me on wednesday telling me that my delivery was on the way while it wasn't...

This was my first time I ordered something from You, and with this kind of service it was also the last. Too bad!

Edit: Sain vastauksen, mikä tietysti hiukan antaa anteeksi mutta kuitenkin aika onnetonta toimintaa ettei tarkisteta omista tiedoista...

Dear Mr. XXX,

I´m very sorry, but is was my mistake. I´ve said it without search our system. There was only in my haed that we´ve sent a panasonic to Finland today. But is a GD67 and to another finish costumer. Because we´ve got a lot of customers from foreign countries and we always do our best. That means that it was right, what Mr.Schmidt told you in that mail. I hope the package will reach you soon and I thank you for your patient.

Best regards
XXX XXX

veppis
10.01.03, 17:53
Tähän vois lyhyenä yhteenvetona laittaa että inhottava juttu, mutta jos ei jaksa odotella tai pelkää rahojen katoamista, lienee parasta ostaa ne puhelimet ihan suosiolla kotomaasta ja lähimmästä putiikista.

bull
10.01.03, 18:49
Tähän vois lyhyenä yhteenvetona laittaa että inhottava juttu, mutta jos ei jaksa odotella tai pelkää rahojen katoamista, lienee parasta ostaa ne puhelimet ihan suosiolla kotomaasta ja lähimmästä putiikista.

Kyllä mä olisin jaksanut odotella mut kun ensin kertovat että lähtee viimeistään silloin, ja sit tulee et lähtikin päivän myöhässä ja lopuksi että laitetaan vielä 3 päivää... Olisivat heti kertoneet että lähtee perjantaina niin ei olisi mitään hätää. Miksi valehdell asiakkaille että lähtee päivänä milloin ei edes ko. puhelinta ole varastossa...???

veppis
10.01.03, 21:52
Miksi valehdell asiakkaille että lähtee päivänä milloin ei edes ko. puhelinta ole varastossa...???

Sitä sun täytyy kysyä joltain muulta, mutta eipä tuo ole mikään uusi asia kun bisneksiä tehdään...itse kyllä tuomitsen tuollaisen toiminnan, mutta joskus kyseessä voi olla esim. informaatiokatkos tms.

bull
10.01.03, 22:00
Miksi valehdell asiakkaille että lähtee päivänä milloin ei edes ko. puhelinta ole varastossa...???

Sitä sun täytyy kysyä joltain muulta, mutta eipä tuo ole mikään uusi asia kun bisneksiä tehdään...itse kyllä tuomitsen tuollaisen toiminnan, mutta joskus kyseessä voi olla esim. informaatiokatkos tms.

Ei siihen osaa varmaan kukaan vastata... En usko tuossa yrityksessä olevan informaatiokatkoksia kun on pari henkeä töissä... :o) Puhelinta oli muka saatavilla jo kun sen tilasin (saadun meilin perusteella), mutta ensimmäiset kappaleet he saivat kuitenkin vasta tänään eli melkein kuukauden myöhemmin... :o)

Jupex
10.01.03, 22:03
Mutta jos puhelimen hinnassa säästää ehkä jopa useita satoja euroja, niin minä ainakin olisin valmis vähän odottamaan ja kestämään. Tietty kohtuus kaikessa.

bull
11.01.03, 09:48
Selvitän nyt kaikille että kyllä olisi ollut valmis odottamaankin, mutta kun itse sanovat että on tulossa vaikkei olekaan niin kyllä siinä toiveet nousee... :o) Eniten tässä kritisoin sitä ettei näkynyt seurannassa vaikka piti olla tulossa. Ja kun kyselin toimitusaikoja niin niitä kyselin sen takia kun luulin sen olevan jo matkalla. :o)

Edit: Kun meette Saksan postin sivuille (http://www.deutschepost.de/dpag?xmlFile=1474&lang=de_EN) niin mistäköhän noista sen paketin pitäis löytyä (sit kun peketti järjestelmään kirjaantuu)? Ylin vaatii rekisteröitymisen ja alimpaan on numerosarjassa 1 numero liikaa... :o)

USIM
11.01.03, 10:25

-- Miksi valehdell asiakkaille että lähtee päivänä milloin ei edes ko. puhelinta ole varastossa...???

Ihan normaalia toimintaa pikkupuljuissa, olivat netissä tai nurkan takana. Tottakai he maalaavat asiakkaalle mahdollisimman ruusuisen kuvan, jotta saadaan käsiraha ja nimet paperiin. Sen jälkeen vastuu on asiakkaalla ja myyjän moraali katoaa matkalla kahvihuoneeseen.
Turha sitä on täällä sivukaupalla vatvoa. Tietysti on paikallaan varoittaa muita palstalaisia, mutta älä nyt turhaan valita samasta asiasta viestistä toiseen.

Ja kaikille opiksi: älkää aina uskoko, jos joku hongkongilainen nettiputiikki väittää, että heillä on juuri julkaistu malli XX jo myynnissä ja hintä on $$$. Toimitus heti. Ei muuta kuin korttinumero sisään ja tavara on ovella.

Tony
11.01.03, 11:59
Pistetään nyt oma kokemus tänne, vaikka en matkapuhelinta tilannutkaan.
Eli tilasin digikameran Saksasta 22.11.2002.
5.12.2002 kysyin tilannetta ja sanoivat että on lähtenyt matkaan 29.11. ja antoivat postin seurantatunnuksen.
9.12. se löytyi postin seurannasta, joka näytti silloin:

29.11. Postitettu lähtömaassa
2.12. Lähtenyt Suomeen
9.12. Lähetys saapunut Suomeen (HKI Vantaan ulkomaanterminaali)

Saksan postista en pystynyt seuraamaan tuota kun vaati rekisteröinnin.
Tuon jälkeen se oli helppo seurata Suomen postin kautta:

10.12. Lähetys otettu käsittelyyn (Helsinki)
10.12. Lähetys siirtynyt kuljetukseen (Helsinki)
11.12. Lähetys otettu käsittelyyn (Seinäjoki)
11.12. Lähetys siirtynyt kuljetukseen (Seinäjoki)
12.12. Lähetys otettu käsittelyyn (Lappeenranta)
12.12. Lähetys otettu käsittelyyn (Kouvola)
12.12. Lähetys saapunut toimipaikkaan (Kouvola)

Eli 3viikkoa meni (itsenäisyyspäivä välissä) ja tuo "hullu" kierrätys postien kautta(HKI-Seinäjoki-Lappeenranta-Kouvola).

bull
13.01.03, 13:45
Ei tainnut tulla meikäläisen paketti maapostina... :o) On priority-paketti eli lentona tuli.

Postin seurannan mukaan:
- postitettu perjantaina 10.1 klo 19:25
- lähti kohti Suomea 11.1 klo 04:00
- saapui Suomeen 13.1 klo 11:40
- on lajittelussa 11:46

Eli saattaa ehtiä jopa täksi illaksi jakelupaikkaan, kun Espoossa asustelee... :o)

Edit: Just selvisi et paketti postipaketti14. Eli toimitetaan kotiovelle klo 14 mennessä... Taisivat ne sittenkin hyvittää siellä kun on postitettu sinne soiton ja vieraskirjaviestin jälkeen... :o)

dille
13.01.03, 16:21
Tässä juuri selailin noita kirjoituksia... Huomasin että tulisi halvemmaksi tilata Saksasta Samsung t-100 tai Motorola t720, mutta mikä nettikauppa (saksalainen) josta noita kännyköitä saa niin on enlannin kielinen? Tai suomenkielisiä(^_^) (kuten thomann.de). Ja juuri myös operaattori vapaita?

bull
13.01.03, 17:08
Tässä juuri selailin noita kirjoituksia... Huomasin että tulisi halvemmaksi tilata Saksasta Samsung t-100 tai Motorola t720, mutta mikä nettikauppa (saksalainen) josta noita kännyköitä saa niin on enlannin kielinen? Tai suomenkielisiä(^_^) (kuten thomann.de). Ja juuri myös operaattori vapaita?

Tuon operaattorivapaan tiedät hinnasta. Jos on 200 euroa niin tuskin on jos suomessa maksaa 500... Muistaakseni puhelimen mukana tulee vertrag jos on lukittu. Ja kannattaa kysyä meilissä että onko vapaa.

Eikös noissa ole melkein aina englanti mukana? Tuskin löydät mistään englannin kielistä kauppaa, siellä kun tuo englannin kielen taito ei kovin kummoinen ole... :o) Ja kannattaa kysellä maahantuojalta että saako puhelinta päivitettyä suomenkieliseksi, jos sitä kaipailee...

nefe
14.01.03, 13:51
Joo, eli yli 3 viikon odottelun jälkeen puhelin vihdoin saapui. Mutta valitettavasti liian myöhään, ehdin jo ostaa muun puhelimen täältä Suomesta. En ajatellut käydä lunastamassa puhelinta, koska ehdin lähettää tilauksen peruutuksen myyjälle ennenkuin myyjältä sain mitään tietoa koko puhelimen postitustilanteesta. Mutta jos jotain puhelin kiinnostaa, niin se olis mahdollista lunastaa postiennakolla (404 euroa) Espoonlahden postista.

Mukana siis puhelin, kamera, datakaapeli. Saksan/englanninkielinen valikko, jonka voi myöhemmin netistä (firmwaren päivitys) ladata suomenkieliseksi.

EDIT: Puhelimelle löytyi ottaja, eli ainakin yksi S55:nen Suomessa enemmän.
:)

bull
14.01.03, 14:10
Mä sain tänään omani, GD87:n... Ihan hyvälle tuntuu, ainoa huono homma on et mukana on vaan saksalainen manuaali ja paperia ei ole että sais tulostettua sen 115-sivuisen englanninkielisen... :o)

vtormane
15.01.03, 00:27
Joo, eli yli 3 viikon odottelun jälkeen puhelin vihdoin saapui. Mutta valitettavasti liian myöhään, ehdin jo ostaa muun puhelimen täältä Suomesta. En ajatellut käydä lunastamassa puhelinta, koska ehdin lähettää tilauksen peruutuksen myyjälle ennenkuin myyjältä sain mitään tietoa koko puhelimen postitustilanteesta. Mutta jos jotain puhelin kiinnostaa, niin se olis mahdollista lunastaa postiennakolla (404 euroa) Espoonlahden postista.

Mukana siis puhelin, kamera, datakaapeli. Saksan/englanninkielinen valikko, jonka voi myöhemmin netistä (firmwaren päivitys) ladata suomenkieliseksi.

Myyjän ebayssa antamat tiedot:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2082395195&ed=1040733997&ssPageName=ADME:B:EOT:DE:3

Ja sitten vielä ihmetellään mikseivät yleisesti lähetä postiennakolla muista maista Suomeen...
Mahtaa tuostakin tulla myyjälle melkoiset postikulut kun joutuu maksamaan postikulut edestakaisin.

nefe
15.01.03, 11:51
Ja sitten vielä ihmetellään mikseivät yleisesti lähetä postiennakolla muista maista Suomeen...
Mahtaa tuostakin tulla myyjälle melkoiset postikulut kun joutuu maksamaan postikulut edestakaisin.

No, jos internetissä matkapuhelimia myyvä firma ei viitsi 2 viikkoon vastata useisiin (saksan kielisiin) sähköposteihin ja anna minkäänlaista tilauksen vahvistusta, ennenkuin olin peruuttanut tilauksen ja ostanut puhelimen Suomesta, niin joutaa maksaakin postikulut. Pistin kyllä niille jälkeenpäin vielä mailissa neuvoja siitä, miten jatkossa kannattaa toimia.

Puhelimia tosiaankin piti olla varastossa ja heti valmiina toimitettavaksi, mutta käytännössä tilauksesta oli kulunut 2 viikkoa, ennenkuin se oli saksasta postitettu.

Esa Isopahkala
16.01.03, 19:30

Oikeastaan yllättävää, että jotkut kuitenkin lähettävät postiennakkolla ulkomaille. Sinänsä tuossa kerrotussa tapauksessa oli ihan hyvä syy olla lunastamatta lähetystä. Lunastamattomat lähetykset ovat ongelma kotimaassakin, jossa lunastamaton lähetys aiheuttaa kauppiaalle noin 16 euron tappion (palautuu vasta kolmen viikon kuluttua). Jotkut nettikaupat eivät myy ollenkaan postiennakkolla, vaan ainoastaan ennakkomaksulla. Itsekin aion ennemmin tai myöhemmin siirtyä tähän käytäntöön.

Heiska
16.01.03, 21:45
Huomenna tulee kuulemma S55 myyntiin, sitten saa ihan oikean suomalaisen. Ootteko muuten niin varmoja että S55-softan pystyy päivittämään netistä ? Käsittääkseni Flash File System on suljettu puhelimessa(M50, C55 ja S55), joten PC:ltä ei pääse "käsiksi"
puhelimeen päivittämään/lataamaan esim. sovelluksia. Siemens on sulkenut sen kun haluavat kuulemma varmistaa että kaikki osapuolet saavat omansa. Meinaavat kyllä jatkossa avata uudestaan kun Digital Rights Management-toiminne saadaan puhelimiin vai olisko jo S55 tämä toiminne ?

FinZenT
22.01.03, 19:36
Laitoin postia perjantaina 17.1 n. 20.00 www.einfachpreiswert.de kauppaan ja yllätyin tämän jutustelun luettuani että olin saanut vastauksen maanantai aamuna.... Eli mun mielestä asiakaspalvelu toimii.
Nooh... yritin uudestaan ja utelin postikoodia tuotteen seuraamiseksi laittaen mailia tänään n. klo 15.00 ja vastaus tuli 18.47.
Että plussaa täältä suunnasta heidän asiakaspalvelulle...

Sain postinseurantakoodin, mutta voisiko joku ystävällisesti opastaa kuinka se homma oikein toimii???

bull
22.01.03, 19:53
Laitoin postia perjantaina 17.1 n. 20.00 www.einfachpreiswert.de kauppaan ja yllätyin tämän jutustelun luettuani että olin saanut vastauksen maanantai aamuna.... Eli mun mielestä asiakaspalvelu toimii.
Nooh... yritin uudestaan ja utelin postikoodia tuotteen seuraamiseksi laittaen mailia tänään n. klo 15.00 ja vastaus tuli 18.47.
Että plussaa täältä suunnasta heidän asiakaspalvelulle...

Sain postinseurantakoodin, mutta voisiko joku ystävällisesti opastaa kuinka se homma oikein toimii???

Ehkä ne oppi kun niille hiukan läksytti asiakaspalvelusta... :o)

Näet sillä koodilla paketin suomen postin seurannasta (www.posti.fi). Saksassa vaatii rekisteröitymisen. Eli kun paketti on otettu suomessa vastaan niin näet sen sieltä "lähetysten seurannasta".

Siis tänään lähetetty? Toisaalta mulle sanottiin tiistaina et oli lähetetty vaikka lähti vasta perjantaina... :o) Jos tänään lähetetty niin näet sen sieltä seurannasta viimeistään maanantaina (vertaan oman lähetykseni vauhtiin), tosin kannattaa katsella jo viikonloppuna...

Minkä tilasit?

FinZenT
22.01.03, 20:07
Siemensin S55 kun halusin myös kameran =)
Saivat maksun maanantaina ja kertoilivat
lähettäneensä puhelimen jo eilen joten toivoa on vielä
tälle viikolle... Mites se softan päivitys suomalaiseksi??
kellään tietoa onnistumisesta?

masaco70
24.01.03, 23:48
Löysin mielestäni hyvän gsm-kaupan Saksasta: 3*w.shophandy.de
En kuitenkaan uskalla täysillä suositella vielä ennenkuin katotaan miten äijän käy...tilasin sieltä sony eeriksonnin t300 + kamera-combon hintaan 289,90
kaikkine kuluineen. Asiakaspalvelu (e-maileihin vastaaminen) kiitettävän nopeaa. Ja Vorkasse-systeemi on sielläkin käytössä.

Vielä halvemmalla kyseisen luurin ja kameran olis saanut www.smh-hannover.de, (280 erkkiä ), mutta palvelu oli sen verran lyhytsanaista ja epämääräistä että päädyin ekaks mainittuun.

Jappe
25.01.03, 02:38
Postiennakolla?

Frank
25.01.03, 22:53
Siemensin S55 kun halusin myös kameran =)
Saivat maksun maanantaina ja kertoilivat
lähettäneensä puhelimen jo eilen joten toivoa on vielä
tälle viikolle... Mites se softan päivitys suomalaiseksi??
kellään tietoa onnistumisesta?
Lue käyttökokemuksista.

Frank
25.01.03, 22:56
Lunastamattomat lähetykset ovat ongelma kotimaassakin, jossa lunastamaton lähetys aiheuttaa kauppiaalle noin 16 euron tappion (palautuu vasta kolmen viikon kuluttua). Jotkut nettikaupat eivät myy ollenkaan postiennakkolla, vaan ainoastaan ennakkomaksulla. Itsekin aion ennemmin tai myöhemmin siirtyä tähän käytäntöön.
20 vuoden ja miljoonien markkojen pastimyyntikokemuksella voin sanoa, ettei palautuksilla juurikaan ole merkitystä. Niitä on niin vähän. Jos yksi palauttaa mutta 50 muuta ei niin mitä väliä? Suurempi ongelma on se, että jos ei ole tarpeeksi joustavia myyntitapoja ei ole myöskään kauppaa. Lähtökohta myynnissä pitää olla se, että asiakkaalta otetaan rahat millä tavalla tahansa...

masaco70
26.01.03, 00:37
Postiennakolla?
Vorkasse = etukäteissuoritus, eli hynät heidän tililleen, jonka jälkeen paketti lähtee sieltä tänne. (Toivottavasti ! ;) )

vtormane
26.01.03, 01:13
Lunastamattomat lähetykset ovat ongelma kotimaassakin, jossa lunastamaton lähetys aiheuttaa kauppiaalle noin 16 euron tappion (palautuu vasta kolmen viikon kuluttua). Jotkut nettikaupat eivät myy ollenkaan postiennakkolla, vaan ainoastaan ennakkomaksulla. Itsekin aion ennemmin tai myöhemmin siirtyä tähän käytäntöön.
20 vuoden ja miljoonien markkojen pastimyyntikokemuksella voin sanoa, ettei palautuksilla juurikaan ole merkitystä. Niitä on niin vähän. Jos yksi palauttaa mutta 50 muuta ei niin mitä väliä? Suurempi ongelma on se, että jos ei ole tarpeeksi joustavia myyntitapoja ei ole myöskään kauppaa. Lähtökohta myynnissä pitää olla se, että asiakkaalta otetaan rahat millä tavalla tahansa...

Kysyppä Esalta haittaako jos tilaan häneltä puhelimen postiennakolla (tai sinulta mitä nyt sitten myytkin) ja en lunastakaan sitä? Jos ei haittaa niin ihmettelempä suuresti...

edit: mahtaa musta lista kutsua siinä tapauksessa...

Frank
26.01.03, 07:51
Kysyppä Esalta haittaako jos tilaan häneltä puhelimen postiennakolla (tai sinulta mitä nyt sitten myytkin) ja en lunastakaan sitä? Jos ei haittaa niin ihmettelempä suuresti...
Kerropa, kumpi haittaa enemmän; se, että yksi puhelin tulee takaisin vai se, että 50 muuta jää myymättä kun ei ole postiennakkopalvelua?

Henkiläkohtaisesti täytyy sanoa, että uhraan 16e välittömästi jos saan sillä 50 puhelinta kaupaksi. Se on nääs niin, että harva sitä palauttaa, ja tämä tieto perustuu kokemukseen. Jos palautuksia olisi paljon (%) ei kukaan myisi yhtään mitään postiennakolla...

Esa Isopahkala
26.01.03, 14:12
On totta, että lunastamattomien postiennakkolähetysten osuus on aika pieni. Jouluna niitä oli tavallista ennemmän, mutta osuus ei silloinkaan ollut kohtuuttoman suuri. Suurempi syy postiennakon mahdolliselle puuttumiselle onkin logistiikassa kuin palautuvissa lähetyksissä. Kun maksetaan ennakkoon, tuote voidaan toimittaa suoraan tavarantoimittajan varastosta asiakkaan osoitteeseen.

Frank
26.01.03, 14:29
On totta, että lunastamattomien postiennakkolähetysten osuus on aika pieni. Jouluna niitä oli tavallista ennemmän, mutta osuus ei silloinkaan ollut kohtuuttoman suuri. Suurempi syy postiennakon mahdolliselle puuttumiselle onkin logistiikassa kuin palautuvissa lähetyksissä. Kun maksetaan ennakkoon, tuote voidaan toimittaa suoraan tavarantoimittajan varastosta asiakkaan osoitteeseen.
Niin, jos esim. tämä S55 pakattaisiin sopivasti sen voisi toimittaa kirjeenä... Tavarantoimittaja voisi kyllä lähettää kaman asiakkaalle suoraankin, mutta edellyttäisi sinun tietojesi käyttämistä lähettäjänä ja se on usein hankalaa ja harva sitä haluaa tehdä. Myös edullisempaa asiakkaalle, jos maksaa sen pari päivää etukäteen. Maksaahan se kuitenkin täytyy...

masaco70
12.02.03, 14:53
Ajattelin tähän vain päivittää tiedon, että hyvin tuli puhelin Saksasta. Luotettavaa ja hyvää kaupankäyntiä sanoisin. Tosin nyt sen (Ericsson t300 + communicam 25) saisi Suomestakin jo samaan hintaan

Sami
03.03.03, 01:36
Tilasinpa sitten tänään Samsung S100:n Saksasta.
Tarkemmin sanottuna täältä: http://www.handyattacke.de/index.htm. Ja postiennakolla tietenkin, eli mitään riskiä ei ole ostajan puolella.
Toimituskulut 20€ EU-maihin + 6€ postiennakkomaksua. Ei paha, kun ottaa huomioon, että puhelin on tuolla 150€ halvempi kuin Suomessa halvimmillaankin.

Onko muuten joku täältä tilannut kyseisestä firmasta puhelimen ja miten nopea toimitus oli?

Haavi
03.03.03, 14:29
Tarkemmin sanottuna täältä: http://www.handyattacke.de/index.htm. Ja postiennakolla tietenkin, eli mitään riskiä ei ole ostajan puolella.
Toimituskulut 20€ EU-maihin + 6€ postiennakkomaksua. Ei paha, kun ottaa huomioon, että puhelin on tuolla 150€ halvempi kuin Suomessa halvimmillaankin.

Onko muuten joku täältä tilannut kyseisestä firmasta puhelimen ja miten nopea toimitus oli?

Kiinnostaisi tilata tuolta S300, mutta ei tuo saksa oikein taivu. Voisitko laittaa tänne vähän ohjeita, miten tuo tilaaminen tapahtuu. Noissa Saksasta ostetuissa Samsungeissa ei taida olla T9-suomea?

samitzu
03.03.03, 14:58
Voisiko joku paremmin noita saksalaisia putiikkeja tunteva kertoa mistä liikkestä saisi tuon nokian 6100 mallin sopuhintaan?

eschaton
03.03.03, 15:02
Aivan. C55 suomessa 185e ja tuolla 169e. Eipä kannata tilata kauempaa.

samitzu
03.03.03, 15:23

Mikäs ton mobilblizin www osoite on?

Sami
03.03.03, 17:37
Kiinnostaisi tilata tuolta S300, mutta ei tuo saksa oikein taivu. Voisitko laittaa tänne vähän ohjeita, miten tuo tilaaminen tapahtuu. Noissa Saksasta ostetuissa Samsungeissa ei taida olla T9-suomea?

Niin, ensiksi hinnastosta pitää valita handys ohne vertung eli ilman liittymäsopimusta. Sitten valitaan puhelinmerkki ja malli. Valitse Beshtellen tjsp.Tämän jälkeen tilauslomake aukeaa. Maksutavaksi pitää valita Nachname, eli postiennakko. Siis jos haluat postiennakolla tilata. Täyttelet sitten tilauslomakkeen, ei siinä sen kummempia kysellä kuin osoite-ja henkilötiedot. Pakettilaskurista näet kaikki kertyneet ostokset hintoineen. Käytä sanakirjaa tai babelfishia apuna, ei tuolla mitään sen kummempaa saksan taitoa tarvitse. Saat tilausvahvistuksen sähköpostissa.

Saksan Samsungeissa on myös suomenkielinen T9. SE-malleista en osaa sanoa.

Haavi
04.03.03, 14:09
Kiitos Sami. Eiköhän se tilaaminen nyt onnistu. Toimitusajoista sen verran, että kerro sitten kun puhelin on kädessä.

Sami
04.03.03, 23:31
No niin, homma tuntuu etenevän. Sain tänään sähköpostin, jossa sanottiin tavaran lähtevän huomenna postiin.

Jace
04.03.03, 23:42
Maksutavaksi pitää valita Nachname, eli postiennakko.
Siis oikeesti? Onko tuolla sivuilla oikeasti -sukunimi- laitettu merkkaamaan postiennakkoa? Vai tarkottaako toi oikeastikkin myös sitä?

E. No sitähän minäkin. Sulle on tullut kirjoitusvirhe. Sen pitäs olla Nachnahme.

Sami
04.03.03, 23:45
Sorry, typo. Johtuu paljolti huonosta saksan kielen taidostani

saksaa :

Name=sukunimi
Vorname=etunimi

per Nachnahme=postiennakolla

dille
10.03.03, 15:53
Pitääkä www.mobilblitz.de rekisteröityä ennenkuin edes pääse katsomaan malleja? Tai voiko joku antaa tarkemman URL:in että pääsen vertailemaan hintoja..

sata88
11.03.03, 14:46
No niin, homma tuntuu etenevän. Sain tänään sähköpostin, jossa sanottiin tavaran lähtevän huomenna postiin.

Joko olet saanut puhelimen? Jos et, niin ilmotteletko millon puhelin on tullut perille ja montako päivää tilauksen tekemisestä tulo kesti. Mahtavatkohan yleensä ilmoittaa sähköpostilla asiakkaalle kun lähettävät tilatun tuotteen?

Sami
11.03.03, 14:50
En vielä, eiköhän se tällä viikolla sieltä tule. Elleivät nuo satamalakot tms. nyt sitten ole jotenkin viivyttämässä...vai mahtaakohan tulla lentoteitse?

Toivottavasti posti ei nyt tällä(kin) kertaa hävitä sitä saapumisilmoitusta, viimeksi postiennakolla tilatessani paketti oli saapunut maanantaina, mutta lapun sain vasta torstaina. Paketin kyllä hain jo tiistaina, kun arvasin että se jo postissa on.

Reima
11.03.03, 21:29

Itse olen ollut juuri kahden vaiheilla tilatako tuolta vai ei. Saksan halvimman Sampat siellä (ainakin tuo s100), mutta sähköposteihin en ole saanut vastausta yli viikkoon.. Epäilyttää.

En huomannutkaan itse tuota postiennakkomahdollisuutta, mutta sen kanssa tosiaan ostajalla ei ole juuri mitään riskiä (kauppa lähettää laatikollisen kiviä ;). Tilisiirtomaksu saksalaiselle tilillekin maksaa jo yli 6e, joten postiennakollahan säästää selvää rahaa ja tuskaa :P

bull
11.03.03, 23:16
Tuntuu olevan perisynti etteivät jaksa meileihin vastailla...

Mitä tuohon kustannuksiin tulee niin onneks itselläni oli harjoittelija tiskin toisell apuolen ja ilmeisesti unohti ottaa veloituksen tilisiirrosta. Ainakaan ei tililtäni mitään ylimääräistä veloitettu... :o)

Liha
12.03.03, 02:59
Saksalaiset on tosi huonoja vastaamaan mejleihin. Sitäpaitsi ei ne puhelimet siellä monesti ole niin halpoja; Suomesta löytyy erittäin edullista puhelinta etenkin käytettynä.
Lähden muuten torstai-iltana Hampuriin :-)

Sami
12.03.03, 03:31
Nokiat eivät välttämättä ole kovin halpoja postikulut huomioiden, mutta esim. Samsungit ja SE:t ovat kyllä Saksassa merkittävästi halvempia.
Esim. Samsung S100 täällä halvimmillaan 459€, Saksassa 339€.

Aika turhaa on myöskin verrata käytettyjä ja uusia puhelimia keskenään.
Ja saahan niitä käytettyjä puhelimia Saksastakin, jos sinne sattuu asiaa olemaan.

KaKe
12.03.03, 06:10
Mitä tuohon kustannuksiin tulee niin onneks itselläni oli harjoittelija tiskin toisell apuolen ja ilmeisesti unohti ottaa veloituksen tilisiirrosta. Ainakaan ei tililtäni mitään ylimääräistä veloitettu... :o)

Kulut veloitetaan yleensä kerran kuukaudessa tai neljä kertaa vuodessa joten ei kannatta ihmetellä jos rahaa on "kadonnut" pankkitililtä jossain vaiheessa :o)

Mietiskelijä
12.03.03, 15:57
Mietin vaan täs et mikä on jujuna tuol handyattacke.de mestassa koska Samsungin T100 on kalliimpi kuin S100,vaikka kylläkin vain 10 euroo mut silti.
Voisin kyl hankkia T- tai S100 mut odottelen et Samille tulee paketti ni tietää et onko kaikki ok..

Sami
12.03.03, 16:52
Mietin vaan täs et mikä on jujuna tuol handyattacke.de mestassa koska Samsungin T100 on kalliimpi kuin S100,vaikka kylläkin vain 10 euroo mut silti.
Voisin kyl hankkia T- tai S100 mut odottelen et Samille tulee paketti ni tietää et onko kaikki ok..

Sama homma on muuten monessa muussakin nettikaupassa, kuten täällä: http://www.einfachpreiswert.de/

Mietiskelijä
12.03.03, 17:11
Niinpä olikin.miksiköhän?no eipä sillä niin ole väliä.mistä muuten tuonne handyattackeen voi rekistöröityä?saksan kieli ei oikein suju vaikka vähä on tullu opiskeltua sitä..

Sami
12.03.03, 17:13
Ei sinne tarvitse mitenkään rekisteröityä, sen kun vain täyttää tilauslomakkeen.

Mietiskelijä
12.03.03, 17:23
Juu niinpä oliki.menin aluksi väärään paikkaan mut nyt löyty.löyty sieltä kyl vieläkin muutamia outoja sanoja mut kyl ne tärkeimmät tietää.
Pitäs vaan tietää sit et sisältääkö paketti ne samat tavarat kuin täällä suomessa.Ilmoita sit kun paketti tulee et mitä löytyy ja kuinka pitkään kesti.

KaKe
12.03.03, 18:25
Tilasin tuolta handyattacke.de kaupasta 1.3(lauantai) ja tänään tuli motorolan t720 postiennakolla. Eli 8 arkipäivää meni joten ei paljon nopeammin paketti saksasta tänne voi tullakaan. Ei mitään valittamista ja voin suositella muillekin jotka haluavat saksasta puhelimen tilata. Ainoa miinus oli tietenkin se että suomenkielisiä valikoita ei ainakaan tuossa puhelimessaollut. Englannin kielistä ohjeläpyskää olisin myös toivonut mutta olisiko sitä nyt tullut luettua kuitenkaan...

Sami
12.03.03, 18:58
Tilasin tuolta handyattacke.de kaupasta 1.3(lauantai) ja tänään tuli motorolan t720 postiennakolla. Eli 8 arkipäivää meni joten ei paljon nopeammin paketti saksasta tänne voi tullakaan. Ei mitään valittamista ja voin suositella muillekin jotka haluavat saksasta puhelimen tilata. Ainoa miinus oli tietenkin se että suomenkielisiä valikoita ei ainakaan tuossa puhelimessaollut. Englannin kielistä ohjeläpyskää olisin myös toivonut mutta olisiko sitä nyt tullut luettua kuitenkaan...

Ai pahus, minä tilasin omani sunnuntain 2.3 ja maanantain 3.3 välisenä yönä. Eli tulisikohan sitten huomenna tuo Samsung.
Samsungeissa pitäisi olla myös suomen kielinen ohjelmisto, ja tuon ohjekirjankin saa ladattua Samsungin kotisivuilta. Ilmoittelen sitten kun tuo tulee.

escobar
12.03.03, 19:32
Saksalaiset on tosi huonoja vastaamaan mejleihin.

Jasså, ei minulla koskaan ole ollut mitään ongelmia. Olen tilannut vähän kaikenlaista tavaraa Saksasta, ei tosin puhelimia (vielä).
Ja olen kirjoittanut sähköpostia sekä englanniksi että saksaksi. (Varmaan joku on saanut hyvät naurut mun saksankielestä.... :))

Usein on kestänyt jotain 7-10 päivää ennen kuin tavara on saapunut.

Meni ehkä vähän ohi aiheen, pahoittelen.

jk
12.03.03, 19:58
Tilasitko postiennakolla jos tilasit paljonko oli kokonaissumma?

jeesh
12.03.03, 20:28
Mitään muita tietoja http://www.handyattacke.de :stä??

sekä tietääkä kukaan viisaampi miten on samsungin huollon laita suomessa?? onko olleenkaa? ei ole onneksi luuri hajonnut mutta kun olen ajatellut V-200:sta niin varmuuden vuoksi olisi kiva tietää miten huolto toimii.

noilla sivuilla sampan (ainakin V-200:n) takuu on 2vuotta
päteekö suomeen...
ja ylipäätään oli takuu mikä tahansa niin jos ulkomailta samppaa ostaa kun ei ole suomessa edustettuna niin olisi kiva tietää takuun laita.

"Garantie: 24 Monate " 514.00 €

Haavi
12.03.03, 21:49
Ainakin minä sain 3.3. handyattackista tilaamani Samsung sgh-s300:n tänään ja paketti sisälsi ne tarvikkeet mitä sen pitikin sisältää eli kaksi akkua, kaapelin, hf ja softat. Ja kielivalikosta löytyy tietysti myös suomi. Näppärä pikku puhelin. Yhteiskustannus oli noin 435 euroa, 408 puhelimesta, 20 postikuluista ja 7 postiennakosta.

Sami
12.03.03, 23:39
Mitään muita tietoja http://www.handyattacke.de :stä??

sekä tietääkä kukaan viisaampi miten on samsungin huollon laita suomessa?? onko olleenkaa? ei ole onneksi luuri hajonnut mutta kun olen ajatellut V-200:sta niin varmuuden vuoksi olisi kiva tietää miten huolto toimii.

noilla sivuilla sampan (ainakin V-200:n) takuu on 2vuotta
päteekö suomeen...
ja ylipäätään oli takuu mikä tahansa niin jos ulkomailta samppaa ostaa kun ei ole suomessa edustettuna niin olisi kiva tietää takuun laita.

"Garantie: 24 Monate " 514.00 €

Samsungilla on Suomessa huolto, Vantaalla. kts. www.samsung.fi

Samsungin tuki/neuvonta Suomessa.

Samsungin tuotteita koskevissa kysymyksissä tai ongelmatilanteissa auttaa puhelinpäivystyksemme numerossa 0800-118 001.

Kännykkähuolto

Nimi: IT Services A Novo Finland OY
Osoite: Karitie 9, 01530 Vantaa
Puhelin: (09) 560 521
Fax: (09) 5605 2500
Huolto: samsung@anovo.fi
Kotisivut: www.anovo.fi

Maranello|8
13.03.03, 07:41
onkos kukaan tilannut irlannista mitään.

laukos
13.03.03, 11:08
selviskö toi takuu asia, toimiiko takuu, jos saksasta ostettu puhelin???
ite kans suunnittelin ton sampparin s300 ostamist kakkos kännyx...

Sami
13.03.03, 17:00
No niin, paketti tuli! Mukana oli kaksi akkua, datakaapeli, CD, latausjohto ja HF-setti. Mukana myös kuitti, jossa merkittynä puhelimen sarjanumero. Eli kaikki niin kuin pitikin.

Mietiskelijä
13.03.03, 17:09
Vois pistää tilaukseen puhelinta tässä kohtapuolin..pitäs vaan saada päätettyä mikä samsungin malli.

jeesh
13.03.03, 18:34
Vois pistää tilaukseen puhelinta tässä kohtapuolin..pitäs vaan saada päätettyä mikä samsungin malli.

ihan vaan mun mielipide mut v-200 olis aika selvä valinta! (ainakin mulle) , ja lisäksi on halvin kamera puhelin (suomen hinnat) sekä hintaero muihin sampan malleihin on pieni...

Taitaapi tulla kohtapuoliin (toivottavasti) v-200:nen suomeen, sampan sivuilla oli vihjettä siihen suuntaan.... + päivitetty tuotelista, paljonkohan s300 maksaa suomessa?

laittakaa muuten v-200:n ostaneet kokemuksia jakoon, oliko hyvä ostos jne...

wiwwe
13.03.03, 20:28
No niin, paketti tuli! Mukana oli kaksi akkua, datakaapeli, CD, latausjohto ja HF-setti. Mukana myös kuitti, jossa merkittynä puhelimen sarjanumero. Eli kaikki niin kuin pitikin.

Oliko kuitissa myös puhelimen malli ja ostopäivämäärä?

Sami
13.03.03, 21:06
Oliko kuitissa myös puhelimen malli ja ostopäivämäärä?

Kyllä, kuitista näkyy puhelimen malli, sarjanumero ja ostopäivä.

wiwwe
13.03.03, 21:43
Seelevä, sit pitää saada jostain 150essii ja puhelin tilaukseen :]

Mietiskelijä
13.03.03, 22:46

ihan vaan mun mielipide mut v-200 olis aika selvä valinta! (ainakin mulle) , ja lisäksi on halvin kamera puhelin (suomen hinnat) sekä hintaero muihin sampan malleihin on pieni...

Juu, ihan varteen otettava vaihtoehto mut mä mietin vain et tarvinko
todella kameraa puhelimessa..ei kuitenkaan ole mikään ruma puhelin ja
hinta on sinänsä ihan hyvä.pitää täs katella viel viikko pari..

Aero
13.03.03, 23:13
Juu, ihan varteen otettava vaihtoehto mut mä mietin vain et tarvinko
todella kameraa puhelimessa..ei kuitenkaan ole mikään ruma puhelin ja
hinta on sinänsä ihan hyvä.pitää täs katella viel viikko pari..

Tulet huomaamaan että kamera on jopa tarpeellinen, kunhan se ei vaikuta puhelimen kokoon, itse ajattelin aikanaan juuri samalla tavalla :)

Sami
14.03.03, 00:33
Itse harkitsin myös V200-mallia, päädyin kuitenkin S100:seen seuraavista syistä:
-hintaeroa lähes 200€ S100:n hyväksi
-kameralla otettuja ei saa mitenkään siirrettyä tietokoneelle, eli tuosta ei oikein täyttä hyötyä saa irti
-kännykän kamera olisi minulle puhdas lelu, liian hintava lelu tässä tapauksessa, mitään tarvetta kamerakännykälle minulla ei ole
-pidän enemmän S100:n ulkonäöstä
-olen päättänyt, että en enää osta uusia malleja etunenässä, vaan odotan kunnes hinnat tulevat alas
-uudet, vielä houkuttelevammat mallit tulossa, esim. P400 jne.
En viitsinyt tässä vaiheessa maksaa 200€ enemmän, kun itseni tuntien on lähes varmaa, että viimeistään ensi vuoden alussa on taas puhelimen vaihto edessä, silloin esim. P400:n hinta lienee jo tippunut tuohon alle 400€ hintahaarukkaan

dille
15.03.03, 13:12
mietin tässä että jos tilaa handyattackes:ta jotain niin pitääkö maksaa ennakkomaksuettä ne lähettävät suomeen? Niin vastauksia vaan niiltä jotka on tilannut..

wiwwe
15.03.03, 13:24
mietin tässä että jos tilaa handyattackes:ta jotain niin pitääkö maksaa ennakkomaksuettä ne lähettävät suomeen? Niin vastauksia vaan niiltä jotka on tilannut..

Ei.

dille
16.03.03, 10:16
Niin siis mikä on vorauskasse(saksaa)??? Ja voiko Tuola Handyattackesta vielä tilaa postiennakolla??? pitäis siis tietää että mikä on vorauskasse, koska se on siinä lähetysjutussa eikä babelfish tiedä koko sanaa? (aikoo tilaa t720:an)

lada-v8
16.03.03, 10:30
Eiköhän tuo tarkoita justiin sitä ennakko-ostoa, eli postiennakkoa...?

lada-v8
16.03.03, 10:33
Edellyttääkö tuolla handyattackessa puhelimen osto myös liittymän ottoa, ainakin itse tajusin niin... Kun näyttää muuten olevan niin halvat hinnat, jos oikein älysin...?

Reima
16.03.03, 10:34
Edellyttääkö tuolla handyattackessa puhelimen osto myös liittymän ottoa, ainakin itse tajusin niin... Kun näyttää muuten olevan niin halvat hinnat, jos oikein älysin...?
Ei, painat siitä "ohne vertag" niin tulee hinnat ilman sopimusta.

dille
16.03.03, 11:06
Eiköhän tuo tarkoita justiin sitä ennakko-ostoa, eli postiennakkoa...? Niinpä "eiköhän" jos jollain on kotona suomi-saksa-suomi sanakirja voisi tarkistaa kun tuossa oli että nachnahme tai jotain olisi postiennakko, aikaisemmissa kirjoituksissa...

dille
16.03.03, 11:17
voraus=ahead=edellä ja
kasse=cash=käteinen

No tuosta joku päättelemään(^_^)

wiwwe
16.03.03, 12:05
Eiköhän tuo tarkoita justiin sitä ennakko-ostoa, eli postiennakkoa...?

Ei todellakaan.

Nachnahme on postiennakko.

Sami
16.03.03, 12:14
Kyllä, juuri noin. Nachnahme on postiennakko.

jk
16.03.03, 16:05
Kyllä, juuri noin. Nachnahme on postiennakko.

MOT Saksa 2.0 saksa-suomi
Nachnahme s, f; die ~n 1 postiennakko 2 (liike-el) jälkivaatimus

dille
16.03.03, 16:53
Mitä siis meinaa vorauskasse???

Reima
16.03.03, 17:09
Mitä siis meinaa vorauskasse???
Ennakkoon maksua, eli tilisiirtoa käytännössä.

Päivän päästä tilauksestani Handyattackesta tuli maili, jossa luki mitä olin tilannut ja pitkä litanania jotain ehtoja jne, oliko tuo merkki siitä, että ovat lähettäneet vai tuleeko sieltä vielä uusi viesti kun paketti on lähtenyt? En ainakaan huomannut tuossa mailissa mitään viitteitä, että minun pitäisi jotenkin vastata siihen, ymmärsinkö oikein?

Sami
16.03.03, 19:51
Minulle tuli tuolta kaksi mailia, ensimmäinen oli tilausvahvistus, toinen oli ilmoitus siitä, että puhelin lähtee seuraavana päivänä toimitukseen.

Kumpaankaan ei tavitse vastata.

Reima
16.03.03, 20:09
Minulle tuli tuolta kaksi mailia, ensimmäinen oli tilausvahvistus, toinen oli ilmoitus siitä, että puhelin lähtee seuraavana päivänä toimitukseen.

Kumpaankaan ei tavitse vastata.
Kauanko kului ekasta mailista toisen tulemiseen?

Reima
16.03.03, 20:14
Ei mitään..

wallaton
18.03.03, 17:25
kauanko kesti, että saitte toisen mailin??? olix siinä koodi, mil pystyy seuraan lähetyst?? kauanko kesti tuon mailin saamisesta, et puhelin oli hallussa???

Reima
18.03.03, 17:28
kauanko kesti, että saitte toisen mailin??? olix siinä koodi, mil pystyy seuraan lähetyst?? kauanko kesti tuon mailin saamisesta, et puhelin oli hallussa???
Itse sain ensimmäisen mailin viimeviikon torstaina ja jälkimmäistä ei ole vielä näkynyt. Vihreää valoa näyttää kuitenkin listassa puhelimen kohdalla, joten ei pitäisi olla sen suhteen mitään ongelmaa. Toivottavasti pistävät pian tulemaan..

Kauanko kestää postin kulku Saksasta Turkuun noin suurin piirtein?

laukos
18.03.03, 17:41
Itse kans, toista mailia odotellaan, puhelimen tilasin perjantaina aamulla ja eka maili heti perään, mut ei sen jälkeen kuulunut mitään... yritin tänään mailata ja kysellä tilannetta, mut tuli vaan pitkä automaattivastaus takasin, eli ei apua... no ehkä puhelin joskus ilmestyy=)

wiwwe
18.03.03, 18:12
Pistin tuossa juuri S300:n tilaukseen. Ensimmäinen maili tuli hetisamantien, toinen nyt tuskin heti tulee. Mutta sitten vaan odotellaan :)

Sami
18.03.03, 20:35
Kauanko kestää postin kulku Saksasta Turkuun noin suurin piirtein?

Itselläni kesti kahdeksan päivää.

Reima
22.03.03, 12:14
Huomasinkin juuri, että yksi posti oli päässyt silmieni ohi ja handyattackestahan oli jo tilauksesta seuraavana päivänä sanottu, että kamat on matkalla :) Tai ainakin jos tämä sitä tarkoittaa: "Die Ware geht heute an Sie raus!" Niin ainakin itse ymmärsin huonolla Saksallani.

dille
24.03.03, 08:52
Eli pistin postiennakko tilauksen sunnuntaina Handyattackeen. sitä kysyisin että mikä on seurantanumero englanniksi sekä saksaksi kun aattelin pyytää sitä kun paketti lähtee postiin. Ja myös sitä että mistä löydän www.deutschepost.de sen seuratanumeron seurannan(kun ei translaattorit suostu avaamaan sivua)

wiwwe
24.03.03, 13:31
Jeps, itse tilasin viime viikon tiistaina, sain kylläkin vain yhden mailin. Seurantanumeroa ei tule ainakaan automaattisesti, lähetin pari päivää sitten mailia, notta voisivatko antaa sen numeron, mutta mitään ei automaattiviestin jälkeen ole kuulunut.

dille
24.03.03, 18:10
Wiwwe voi sitte kertoa kun tulee, ja pitäisikö sieltä tulla toinen maili. Ei mitään spekulaatiota vaan joltain joka on tillannut handyattacke.de nimisesta paikasta puhelimen

Haavi
24.03.03, 20:20
Wiwwe voi sitte kertoa kun tulee, ja pitäisikö sieltä tulla toinen maili. Ei mitään spekulaatiota vaan joltain joka on tillannut handyattacke.de nimisesta paikasta puhelimen

Ensimmäinen viesti tuli heti tilauksen jälkeen ja se sanoo:
"vielen Dank für Ihre Bestellung bei handyattacke.de.
Sie haben bei uns folgende(n) Artikel bestellt:..."

Toinen viesti tuli kaksi päivää myöhemmin, ja se sanoo:
"Die Ware geht heute an Sie raus!

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Team von HANDYATTACKE.DE"

JPJ
24.03.03, 20:35
Itse tilasin "dieselmiehen" kanssa 3 kpl:tta T68:i:tä saksasta. Puhelimet eivät ole vielä tulleet, mutta pistän kokemuksia kun ilmestyy. Kulut ovat 25€ postiennakon kanssa...

Reima
24.03.03, 21:48
Itselleni saapui tänään postista saapumisilmoitu, hemmetin ripeää toimintaa Handyattackesta. Reilu viikko sitten perjantaina lähettivät paketin ja jo viime viikon perjantaina paketti oli paikallisessa postitoimistossani. Lähetys siis kesti kokonaiset 5 arkipäivää.

wiwwe
24.03.03, 22:21
Hihi, olispa mullaki sitten noin nopeeta toimintaa.. Viime viikon tiistaina tilasin, eli jopa huomenna ois tosi hyvällä tuurilla luuri.

Mites, saiksä montako mailia sieltä handyattackesta? (reima)

Re