PDA

View Full Version : Vielä vähän jo todetun ihmettelyä?

Moose
20.06.02, 09:45
Eli nyt pieni summaus niistä eduista, joita olen saanut ruokakuntaani:

2 x Stockmann Dial liittymää puheaikaa á 50 euroa = 100 euroa

2 x Stockmannin ostoseteliä á 100 euroa = 200 euroa

1 x Soneran privat Duo puheaikaa 50 euroa = 50 euroa

1 x kaverille(vaimo) liittymän suosittelun palkintona
puheajan latauslipuke = 20 euroa

1 x Upeeee suuriseikkailu-reppu väh. 50 euroa = 50 euroa

___________________________________ yhteensä yli 400 euroa
(- 3 x avausmaksu)

Aika avokätistä markkinointia.
Moniko muu aikoo nämä ylimääräiset liittymät sulkea ennen tammikuuta?

Tumppu
20.06.02, 09:59

Arvaa :wink:

En minäkään kyllä oikein ymmärrä tuollaista "markkinointia", mutta kai se operaattoreilla jonkinlaista pakkopullaa kun kilpailija lähtee tarjoamaan ilmaisetuja.

Itsekin olen samaa mieltä kuin vanhalla voorumilla heitetty ajatus että mieluummin pitäisi antaa helpotuksia/hyvityksiä nykyisille asiakkaille. Pidemmän päälle se toisi pysyvyyttä eikä porukka kuluttaisi liittymää loppuun jonka jälkeen taas uusi...

Kramer
20.06.02, 10:22
Itsekin olen samaa mieltä kuin vanhalla voorumilla heitetty ajatus että mieluummin pitäisi antaa helpotuksia/hyvityksiä nykyisille asiakkaille. Pidemmän päälle se toisi pysyvyyttä eikä porukka kuluttaisi liittymää loppuun jonka jälkeen taas uusi...

Juu tuo ois ihan hyvä ratkaisu. Vaikka eikös operaattorit ole jo tuollaista markkinointia ruvenneet toteuttamaan.

Homer
20.06.02, 10:40
Kiitos DNA:n taloudessa nyt seitsemän liittymää SONERAlle,TELIAlle ja rätinälle !
Laskekaa edut siitä, vaihtelen kortteja sopivasti ja nautin lisäksi Stockkan kanta-asiakkuudesta ! (liittymän avausmaksu poistui ja tarjous jatkuu...)

Vaivaa tietysti on, mutta epäterve kilpailu johtaa tällaiseen. Olisin halunnut olla DNA:n asiakas, mutta sieltä ei haluttu minun asikkuuttani, joten tämä on lopputulos !

Palaan joulukuussa takaisin DNAlle ja tapan taas ylimääräiset liittymät.

Moose
20.06.02, 10:47
ja nautin lisäksi Stockkan kanta-asiakkuudesta ! (liittymän avausmaksu poistui ja tarjous jatkuu...)
Mitämitä? Eikö stockmann Dialista menekkään avausmaksua :?:

Kramer
20.06.02, 10:48
Se on vaan huono ku vaihtelee noita operaattoreita niin toi numero vaihtuu. Itte en jaksa ottaa joltain kavereilta numeroita ku ne vaihtelee niitä niin usein (laiska paska ku oon).
Sitte kyl täytyy vaihdella operaattoreita ku suomeenki tulee noi ikinumerot (vai mikä niitten nimi ny olikaa).

personal jesus
20.06.02, 14:21
No ei tammikuuhun, mutta helmikuuhun mennessä aion sulkea 4 liittymää, 2 surinan ja 2 rätinän... :wink:

Homer
20.06.02, 14:37
Vanha stokkan tarjous loppui kai 15.6, mutta koska avattuja liittymiä ei tarpeeksi jatkavat ilman avausmaksua. Omat avasin 17.6 ja ilman avausmaksua.

Tampereella eivät osanneet informoida asiasta muuta kuin, että tarjous jatkuu ?

Lisäksi piti valita osasto jolle lahjakortin käyttää, tulee kuulemma perässä.

Tämä tieto mulle annettiin...

Axe
20.06.02, 16:30
Mua vähän ihmetyttä kuinka te jaksatte juosta noiden tarjousten perässä :o.
Kovat rahat olette kyllä repineet täytyy myöntää, mutta silti, kuinka sitä enää pysyy järjissään kaikkien liittymien ja tarjousten tarkkailun kanssa :wink:. Minulla on joskus ongelmia jo kahden liittymän kanssa: oman ja työsuhdeliittymän.

Vaikka itse olen p-aukinen opiskelija en silti jaksa noihin tarjouksiin tarttua. Numeron vaihtuminen ei ole minulle hirveä kynnys, uuden numeron pystyy levittämään hyvin nykyisten palveluiden avulla, että sen takia en "eduista" ole jäänyt pois. Ehkä se on sitten vain laiskuutta tai jotain sääliä köyhiä operaattoreita kohtaan :lol:.

On se aika järjetöntä tämä "tarjous" touhu nykyään, luulisi että operaattorit voisivät käyttää nämä rahat vaikka vanhojen asiakkaiden "voiteluun" tai uusiin laitteisiin tai jotain. Dna taitaa muuten olla ainut joka ei enää "pysty" tarjoamaan hurjia etuja. Vaikka taitaa sieltäkin jotain suurta olla viimeistään jouluksi tulossa.

Liittymää olen kerran vaihtanut, se oli pakko silloin kun RL alkoi hankalaksi ja poisti halvat yö hinnat. dna sattui olemaan juuri sopiva liittymä minulle, halpa kk-maksu, halvat puheluhinnat(vielä kun käännytin lähes kaikki kaverit ja sukulaiset dna:n leipiin :wink:), hyvä kuuluvuus täälä E-Pohjanmaalla, nyt olen GPRS-yhteyttä käyttänyt jo 7kk ja paljon olen rahaa säästänyt, koska muuten olisin joutunut surffailemaan 56kbps modeemilla.

personal jesus
20.06.02, 17:10
Vanha stokkan tarjous loppui kai 15.6, mutta koska avattuja liittymiä ei tarpeeksi jatkavat ilman avausmaksua. Omat avasin 17.6 ja ilman avausmaksua.

Tampereella eivät osanneet informoida asiasta muuta kuin, että tarjous jatkuu ?

Doh! Kävin juuri 15.6. stadin Itiksen Stockalla hakemassa liittymän. Olisinpa odottanut seuraavaan päivään... :roll:

vonkaus
22.06.02, 17:03
Tuo numeron usein vaihtaminen on hyvä juttu. Kaverit, joihin ei ole aikoihin enää pitänyt yhteyttä karsiutuu pois... ihan luonnollinen poistuma.

Lisäksi lehtimyyjät ei pysy perässä, samoin yhden illan jutut, joita ei halua enää tavata...

Kramer
23.06.02, 00:17
Tuo numeron usein vaihtaminen on hyvä juttu. Kaverit, joihin ei ole aikoihin enää pitänyt yhteyttä karsiutuu pois... ihan luonnollinen poistuma.

Lisäksi lehtimyyjät ei pysy perässä, samoin yhden illan jutut, joita ei halua enää tavata...

On se ärsyttävää ilmotella joka paikkaa et numero on vaihtunu. Sillä ei oo mitää väliä enää nykyään et pitääkö MATKAPUHELIMESSA sellasia numeroita mihin ei koskaan soita ku numeroita mahtuu muistiin n. ~1000kpl.
Lehtimyyjistä pääsee eroon ku painaa punasta luurinkuvaa. Yhenillan jutuista en tiiä ku niitä ei oo enää ollu pitkään aikaan...

Mantere
23.06.02, 12:05
Lehtimyyjistä pääsee eroon ku painaa punasta luurinkuvaa.
Useimmiten he soittavatkin salatusta numerosta, ja nykyaan ainakaan itsellani ei ole kanttia hylata soittoa jos se tulee salatusta....

Kramer
23.06.02, 12:10
Mä lopetanki puhelun siinävaihees ku se esittelee ittensä ja tulee ilmi, et se kaupustelee aviiseja. Eipä noi lehtimyyjät ainakaa mulle oo ollu mikää iso riesa.

ukko
24.06.02, 08:44
Se on vaan huono ku vaihtelee noita operaattoreita niin toi numero vaihtuu. Itte en jaksa ottaa joltain kavereilta numeroita ku ne vaihtelee niitä niin usein (laiska paska ku oon).
Sitte kyl täytyy vaihdella operaattoreita ku suomeenki tulee noi ikinumerot (vai mikä niitten nimi ny olikaa).

Miksi numeroa pitäisi vaihtaa? Minä en muuta numeroa, vaan otan lisäksi näitä tarjousliittymiä. Nythän ne on täysin ilmaisia.

Tutut soittelevat ja lähettävät tekstiviestiti siihen vanhaan tuttuun numeroon, ja itse soittelen ilmaisista numeroista. Tämä tosin vaatii kaksi puhelinta, tai kuten minulla Twin-plussan, niin ei tarvitse korttia vaihdella kuin muutaman kuukauden välein.

Edi
24.06.02, 12:05
Mulla on ollut sama numero vuodesta 1989 lähtien, repikää siitä!!
Tosin onhan siihen alku vaihtunut parikertaa=>049, 9400
Mua ainakin ärsyttää kun kavereilta tulee viestiä, numeroni on vaihtunut... Tosin jokainen on vapaa vaihtamaan numeroansa vaikka joka päivä, ihan vapaasti, mutta onko se "säästö" kaiken vaivan arvoista?
Tallenna numerot simmiltä simmille...

Kramer
24.06.02, 14:25
Mua ainakin ärsyttää kun kavereilta tulee viestiä, numeroni on vaihtunut...
Joos, ei noita numeroita jaksa si tallentaa mihkää ku niitä sais olla kokoajan tallentaas.

jonnibal
24.06.02, 15:52
Oma mielipiteeni on, että tuo kirnuaminen on vähän 90-luvun meininkiä. Itse en enää kertakaikkiaan jaksaisi.

muokkedee
24.06.02, 15:54
Seinäjoella yksi DNA-liike myy Handera 330-laitetta hintaan 80 euroa uuden liittymän ottajalle. PDA laitteen oikee hinta on 580 euroa. Ja kun liittymän ottaa, niin ei tule avausmaksua. Kun onavannu liittymän, niin kuulemma viikon päästä tulee tuo laite.

Pitäisi varmaan hakea tuo laite ja ottaa liittymä ja sitten kun laite on tullu, niin sulkea liittymä :) Tarvetta olisi laitteelle ja 500 euroa olisi ihan kiva summa säästää.

jalmari
24.06.02, 16:06
No, okei tuo on jo HYVÄ.

Mutta v***u mua ärsyttää nuo kylkiäiset... En vieläkään periaatteesta liittymää tuon takia aukaise (mutta lähellä se on).

jonnibal
24.06.02, 16:10
Seinäjoella yksi DNA-liike myy Handera 330-laitetta hintaan 80 euroa uuden liittymän ottajalle. PDA laitteen oikee hinta on 580 euroa. Ja kun liittymän ottaa, niin ei tule avausmaksua. Kun onavannu liittymän, niin kuulemma viikon päästä tulee tuo laite.

Pitäisi varmaan hakea tuo laite ja ottaa liittymä ja sitten kun laite on tullu, niin sulkea liittymä :) Tarvetta olisi laitteelle ja 500 euroa olisi ihan kiva summa säästää.

Joo, Markan Talo myy sitä muuallakin. Viime kuussa myivät samaan hintaan Psion Revo Plussaa DNA:n avaajille. Ei siinä varmaankaan 500 euroa kannata kuvitella säästävänsä, ainakaan jos ei laitetta kummemmin tarvitse :wink: Nuo hinnat nyt ovat vähän... Psioniakin hehkutettiin aika lailla kalliimmaksi kuin todellisuudessa samaan aikaan muualla myytävät laitteet olivat.

jalmari
24.06.02, 16:14
Joo, Markan Talo myy sitä muuallakin. Viime kuussa myivät samaan hintaan Psion Revo Plussaa DNA:n avaajille. Ei siinä varmaankaan 500 euroa kannata kuvitella säästävänsä, ainakaan jos ei laitetta kummemmin tarvitse :wink: Nuo hinnat nyt ovat vähän... Psioniakin hehkutettiin aika lailla kalliimmaksi kuin todellisuudessa samaan aikaan muualla myytävät laitteet olivat.

Mutta käsittääkseni tuon Handera 330:sen hinta tosiaan on tuo 580 €.

muokkedee
24.06.02, 16:18
http://www.teledesk.fi/ kaupassa sen hinta on 570 euroa. Muuta kauppaa ei löytynyt Mikrobitin hintaseurannasta, joka myisi tota. Eli kyllä siinä 450 euroa ainakin säästäisi.

Edit: Euron merkki pois ja tekstinä se tilalle :)

jalmari
24.06.02, 16:24
www.Tria.fi verkkokauppa ---> HandEra 330 (http://www.tria.fi/cgi-bin/tria/kpp/cart.pl?db=stuff.dat&search=0495)

584 €.

jonnibal
24.06.02, 16:47
www.Tria.fi verkkokauppa ---> HandEra 330 (http://www.tria.fi/cgi-bin/tria/kpp/cart.pl?db=stuff.dat&search=0495)

584 €.

Huh. Mainoksessa muuten sanottiin vain "DNA:n liittymän avaajalle". Ei puhuttu mitään siitä, pitääkö olla uusi asiakas :?:

jukra
24.06.02, 18:14
Hiukan OT:
Mikäs tarjous dna:lla on nyt? Ainakin tuossa Markantalon(Ilkassa) mainoksessa oli vielä se vanha tarjous joka loppui 21.6. Vieläkö avaus 0€?
Ihan sillä kyselen että ei kait tuo vanha tarjous nyt jatku? Olen nimittäin sen aikana avannut ja sulkenut dna liittymän ja täten en olisi oikeutettu tuohon avaus 0€ juttuun...
Jos ei jatku tuo kämmenkone pitää kyllä hakea pois, aina siitä omansa pois saa kun myy ja miksei tuolla nyt käyttöäkin ole.

merzy77
24.06.02, 22:21
Niin on ihmeellistä tuo kylkiäishomma, etten oikein ymmärrä. Ellei muuten saada liittymiä kaupaksi, niin on kumma??? :mrgreen:

Mitenkähän liittymäkauppa kävisi ilman Kylkiäisiä?? :oops:

puh
25.06.02, 01:10
Ne jotka liittymää tarvitsisivat, hakisivat sen kortin ilman kylkiäisiäkin, nykymalli vain yllyttää korttirumbaan.

jalmari
25.06.02, 07:44

Operaattorit pitäisivät vanhoista asiakkaista huolta, kilpailu ilman kylkiäisiä alentaisi puhelun hintoja, jne.

per
25.06.02, 09:00
Mulla on ollut sama numero vuodesta 1989 lähtien, repikää siitä!!
Tosin onhan siihen alku vaihtunut parikertaa=>049, 9400
Mua ainakin ärsyttää kun kavereilta tulee viestiä, numeroni on vaihtunut... Tosin jokainen on vapaa vaihtamaan numeroansa vaikka joka päivä, ihan vapaasti, mutta onko se "säästö" kaiken vaivan arvoista?
Tallenna numerot simmiltä simmille...

Joo näinhän siinä kävi.

Itse olen käyttänyt tele/soneraa vuodesta 1990 enkä ikimaailmassa voinnut kuvitella vaihtavani sitä. Kuitenkin työsuhdepuhelimen liittymän takia oma numero on jäännyt ylimääräiseksi ja aiheuttaa ainoastaan kustannuksia.
Vaihdettuani työpaikkaa jouduin radiolinjan verkkoon ja tämä sai minut jo mietteliääksi. Yksinkertaisesti sen takia että samassa verkossa puhuminen tulee halvemmaksi.
Toissa viikonloppuna oli lehdessä juttua operattorien verisestä markkinoinnista, nyt maksetaan siitä että toisten asiakkaat siirtyvät omaan verkkoon sillä täysin uusia asiakkaita ei yksinkertaisesti ole. Ja kyllä mua rupes kyrsii kun soneran joku hemmo hehkutti että he satsaavat nykyisiin asiakkasiinsa eivätkä haali uusia. Itse en ole koskaan saannut ilmaista sitä tai tätä omalta x-operaattorilta ja silloin multa palo hihat.
Voi jumangegga että kyllä nyt pitää saada vähän ilmaista ja koska sonera ei vanhoille asiakkaille näköjään mitään ilman anna niin ei muuta kuin molemmat (oma/vaimo) soneran liittymät kiinni.
Kyllä aspan likka itki että joka toinen puhelu on vanhalta kyrpiintyneeltä asiakkaalta joka sulkee liittymän. Mutta minkä teet kun mitta on täysi niin sori!
P.S. sen verran täytyy kuitenkin antaa tunnustusta soneralle verrattuna radiolinjaan että ainakin meidän mökillä saaressa oli soneralla parempi kuuluvuus kyllä radiolinjalla pärjää mutta parempi mennä ulos pihalle puhumaan ettei katkea

puh
25.06.02, 11:48
Ainakin RL on pikkuhiljaa alkanut tarjoamaan tarjouksia myös vanhoille asiakkaille, kuukauden eduissa on vaihtelevia palveluita maksutta käytössä. Vastaavaa on näkynyt myös Sonen suunnalla, mm. ilmainen wappailu jne. Toisaalta tuohan on myös yritys saada ihmiset käyttämään lisää palveluja.

Per: Tee ilmoitus huonosta kuuluvuudesta, vielä kun teet sen yrityksen nimissä niin saanee lisää huomiota.

mike99
25.06.02, 15:00
[quote="puh"]Ainakin RL on pikkuhiljaa alkanut tarjoamaan tarjouksia myös vanhoille asiakkaille, kuukauden eduissa on vaihtelevia palveluita maksutta käytössä. Vastaavaa on näkynyt myös Sonen suunnalla, mm. ilmainen wappailu jne. Toisaalta tuohan on myös yritys saada ihmiset käyttämään lisää palveluja.

Muistini mukaan DNA on alusta alkaen tarjonnut erilaisia etuja (esim. verkon sisäisiä puheluita puoleen hintaan / ilmaiseksi) nykyisille asiakkailleen. Jännä juttu sinällään, koskapa DNA:llahan ei kovin pitkiä asiakassuhteita vielä ole :D

En tiedä, kuinka aktiiviseksi muut operaattorit on koettu, mutta itse en ole aiemmilta operaattoreilta saanut kuin laskun. Nyt toki muutkin ovat heränneet, ehkä DNA:n esimerkin innoittamina...

muokkedee
25.06.02, 15:13
Telia on antanut vanhoille asiakkaille etuja joskus viime vuonna. Itse sain joskus viime talvena tekstarin, jossa kerrottiin Telian antavan minulle 300 markalla ilmaista puheaikaa ja joka kuukausi laskusta vähennetään 50 mk. Ja näin tosiaan vähennettiin joka kuukausi laskusta 50 mk.

Kaikki Telian asiakkaat eivät tätä saaneet, mutta olin todella yllättynyt. Jotain positiivistä on jäänyt Teliastakin mieleen.

Borou
25.06.02, 15:27
No, okei tuo on jo HYVÄ.

Mutta v***u mua ärsyttää nuo kylkiäiset... En vieläkään periaatteesta liittymää tuon takia aukaise (mutta lähellä se on).

Jos tuollaista tarvitsee, niin mikäs siinä. Mutta, 80e (melkein 500mk vanhaa rahaa) on mielestäni aika paljon jos tuota ei tosissaan tarvitse.

Jace
25.06.02, 17:24
Telia on antanut vanhoille asiakkaille etuja joskus viime vuonna. Itse sain joskus viime talvena tekstarin, jossa kerrottiin Telian antavan minulle 300 markalla ilmaista puheaikaa ja joka kuukausi laskusta vähennetään 50 mk. Ja näin tosiaan vähennettiin joka kuukausi laskusta 50 mk.

Kaikki Telian asiakkaat eivät tätä saaneet, mutta olin todella yllättynyt. Jotain positiivistä on jäänyt Teliastakin mieleen.
=[ itse sain vain Timbuktualennuksen, 25mk/kk.. olikohan 8kk ajalta..

Kramer
01.07.02, 09:50
Hain itselleni vasta lauantaina sen Stockan tarjouksen. Siinä kun oli aikaa katsella heidän työpistettään (Stadin stocka) niin kylläpä se oli törkeässä kunnossa. Laturin piuhoja luikerteli lattialla ja lasivitriineissä tavarat olivat melko sekaisin. Palvelukin oli melko heikkoa mutta se johtui varmaan siitä, että myyjällä oli melkoinen hang over...

Miquel
25.07.02, 22:49
Joo, Markan Talo myy sitä muuallakin. Viime kuussa myivät samaan hintaan Psion Revo Plussaa DNA:n avaajille. Ei siinä varmaankaan 500 euroa kannata kuvitella säästävänsä, ainakaan jos ei laitetta kummemmin tarvitse :wink: Nuo hinnat nyt ovat vähän... Psioniakin hehkutettiin aika lailla kalliimmaksi kuin todellisuudessa samaan aikaan muualla myytävät laitteet olivat.[/quote]

Stockamn hulluilla päivillä 199€... laitetta oli kamppanjamme alussa yksi kappale turun stockalla jäljellä. Muuten hinta sama kuin ilmoituksessa.

Conda
07.08.02, 08:41
Lehtimyyjistä pääsee eroon ku painaa punasta luurinkuvaa.
Useimmiten he soittavatkin salatusta numerosta, ja nykyaan ainakaan itsellani ei ole kanttia hylata soittoa jos se tulee salatusta....

Soittakaa numeroon 060093404 niin ei enää ikinä tuu yhtään lehtimyyjän soittoa. Itse soitin 2 vuotta sitten ja rauhassa oon saanu olla. Eipä muuten toimi ainakaan mulla nuo rl:n ns. ilmaset textaripalvelut. Toimin täysin ohjeiden mukaan et sielt ois pitäny joku horoskooppi tulla, mut eihän sieltä mitään tullu.

Kotkis
07.08.02, 21:03
Ainakin RL on pikkuhiljaa alkanut tarjoamaan tarjouksia myös vanhoille asiakkaille, kuukauden eduissa on vaihtelevia palveluita maksutta käytössä. Vastaavaa on näkynyt myös Sonen suunnalla, mm. ilmainen wappailu jne. Toisaalta tuohan on myös yritys saada ihmiset käyttämään lisää palveluja.
No nimenomaan! Ja ongelmia niiden käytössä on ollut: esim. keväinen formulauutis-kampanja oli täysi farssi. Palveluhaku kesällä toimi jo paremmin.
Mutta varsinaisia vanhan asiakkaan etuuksia on mulle tullut 3kk:n kuukausimaksut + vastaajan & kotisoiton kytkentä ilmaiseksi sekä tyttöystävälleni tullut 10 euron alennus laskuun. (Edellinen tuli melko tarkkaan oltuani 5 vuotta asiakkaana - en tiedä oliko sattumaa?)