PDA

View Full Version : Matkapuhelimien valmistus-/ pakkausvirheet

Anonymous
17.07.02, 16:57
Minkälaisiin vikoihin tai pakkausvirheisiin olette törmänneet uusissa puhelimissa ?

Itselläni on käynyt huono tuuri kaksi kertaa.

- Ostin aikoinaan liikkestä uuden Ericsson T29s:n. Kun olin laittamassa akkua kiini puhelimeen, niin eipä onnistunut. akku oli keskeltä niin pullistunut ettei se voinutkaan mennä paikoilleen. No takasin liikkeeseen, myyjä katsoi hölmistyneen näköisenä akkua ja antoi uuden tilalle.

- Samsung T100: Paketti oli avaamaton (paperi-sinetti oli ehjä). Pakkauksessa oli kaksi standard akkua vaikka toisen niistä piti olla exteded tehoakku. Alkoi kiivas puhelin/ e-mail rumba liikkeen kanssa.
Maahantuojalla ei ollut ylimääräisiä extended akkuja joten se piti tilata
Nipponista (?)
Akku tuli loppujenlopuksi postissa, mutta kyllä lievästi sanoen v***tti.

Ammattilainen
17.07.02, 17:06
Itse olen törmännyt uusiin Nokian 33*0-puhelimiin, joihin on saanut kuoret paikoilleen vasta kiristämällä etupuolen ruuvit.

kinginkalteri
17.07.02, 17:12
siemenssi c35i ei suostunut tekemään ensi latausta eli ei ladannu ollenkaa ja siitä alko huoltorumba.sain uuden mutta siinäkin oli monenlaista vikaa.

veppis
17.07.02, 17:20
Kolme kertaa ollut Nokialaisessa vikaa, siis DOA.

Ensimmäinen oli ihan klassinen, suoraan pakasta otettu 3110 ei löytänyt verkkoa. Ihmettelin siinä, että mikä vikana kun puhelin toimi muuten ihan ok. (Olin silloin aika vihreä vielä ja GSM oli niin olevinaan itselle niin uutta). Olin vielä intissä ja kävin vaihtamassa puhelimen uuteen heti seuraavalla lomalla. Harmitti kun yhteydet ei toimineet juuri silloin kun olis pitänyt.

Toinen oli 6110. Näppäimistön asettelussa jotain vikaa, nuolinäppäin toimi vain raakaa voimaa käyttäen. Pienen kädenväännön jälkeen sain toimivan kapulan itselleni.

Kolmas 7110. Antennin kumi/muovisuojan sovitus oli todella huono. Rungon ja suojan välille jäi useamman millimetrin levyinen epäsymmetrinen rako. Virhe ei korjaantunut pienellä (suojan) muotoilullakaan, mutta koska kyseessä oli vain kosmeettinen virhe, annoin asian olla.

Neljäs tapaus oli T39m. Kun SIM-kortin laittoi sisään (tai sen vaihtoi toiseen) valitti puhelin aina SIM-kortin olevan täynnä vaikka vapaita SMS-paikkoja olisi ollut kuinka paljon. Puhelimen vaihdoin sitten aikanaan takuusen erään korjauksen yhteydessä.

Kumma kyllä Siemenseissä ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Täytynee koputtaa puuta.

O.J.
17.07.02, 19:04
T20s, oli ostettaessa mikrofoni hajalla -> DOA.

Ville_A
18.07.02, 00:36
3 kpl t39:jä vaihtui DOA-takuuna valmiusajan ollessa neljännes normaalista.

Late
20.07.02, 10:33
6110 poistu nappi ei toiminut (avasin sen ja sieltä löytyi hius/karva kontakti pintojen välistä)

ME45 eka lataus toimi mutta toisella latauksella puhelin ei suostunut latautumaan ja akku kesti ehkä 1h valmiustilassa.

remedy
20.07.02, 12:41
7650 kameran linssin välissä joku roska, ja kuvissahan tuo sitten tietysti näkyi...

Mie
20.07.02, 13:29
Onhan noita ollut, mutta ehkä "huvittavin" oli SWAP-9210 johon omaa puhelintani oltiin vaihtamassa kun sen tieturipuoli lopetti kokonaan toimimasta.

Tuon vaihtolaitteen kannen "kiinnitysnuppi" oli nimittäin niin pahasti väärässä asennossa että kun kannen kerran avasi ei sitä saanut enää ollenkaan kiinni... ei siinä auttanut muu kuin vaihtaa kone uudelleen...

YaRi
20.07.02, 14:37
Ainakin muutama 3310 DOA, 6310i 7-näppäin jumitti, 5210 pätki...Tulee niin paljon ettei enää jaksa rekisteröidä kaikkea muistiin,toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Anonymous
20.07.02, 18:08
7650 kameran linssin välissä joku roska, ja kuvissahan tuo sitten tietysti näkyi...

Tästä foorumista on näköjään oikesti hyötyä. Ihmettin minkä takia 7650:n
kuvat olivat paljon sumeampia kuin uutena otetut. Luettuani viestisi tsekkasin
oman luurin linssin ja kas sehän oli aivan paskanen. Puhdistin linssin
pumpulipuikolla ja vot taas voi kuvakset tänään jatkua. Harvoin sitä
tajuaa kännykän kameran linssiä puhdistaa ;)

kinginkalteri
20.07.02, 18:24
mitä tarkoittaa DOA?

Anonymous
20.07.02, 18:29
mitä tarkoittaa DOA?

DOA= Dead On Arrival (Rikki jo saapuessaan)

remedy
20.07.02, 19:15

Tästä foorumista on näköjään oikesti hyötyä. Ihmettin minkä takia 7650:n
kuvat olivat paljon sumeampia kuin uutena otetut. Luettuani viestisi tsekkasin
oman luurin linssin ja kas sehän oli aivan paskanen. Puhdistin linssin
pumpulipuikolla ja vot taas voi kuvakset tänään jatkua. Harvoin sitä
tajuaa kännykän kameran linssiä puhdistaa ;)

Kuinka kauan olet omistanut puhelimen? Meinaan vaan onko sulla näppäimistö levy löystynyt?

kinginkalteri
21.07.02, 01:31
DOA= Dead On Arrival (Rikki jo saapuessaan)[/quote]

joo,en muistanu...

Jace
21.07.02, 02:04
Kuinka kauan olet omistanut puhelimen? Meinaan vaan onko sulla näppäimistö levy löystynyt?
Itselläni ollut puhelin 1.7(?) lähtien, ei läppä ainakaan vielä ole löystynyt.

Piirakka
22.07.02, 13:20
6310i 7-näppäin jumitti.

Minullakin on 7-napin kanssa pientä tunnottomuutta, tosin toimii ihan hyvin. DOA-vaihtoja omalle kohdalle ei ole sattunut kertaakan.

=Henkkis=®
22.07.02, 13:52
6310i 7-näppäin jumitti.

Minullakin on 7-napin kanssa pientä tunnottomuutta, tosin toimii ihan hyvin. DOA-vaihtoja omalle kohdalle ei ole sattunut kertaakan.
Mulla ei oo 7-napin kaa ongelmia ainakaan viellä. Ku on viime keskiviikko ostettu puhelin.

Thelmi
22.07.02, 13:55
Eipä oo mun kohalla tullu vielä mitään valmistusvirheitä, jotka olisivat estäneet luurin käyttöä. Bugeja kyllä senkin edestä.

Anonymous
22.07.02, 13:57

puhelin on ostettu pari viikkoa sitten. Näppäimistön levy ei ole löystynyt.
Aluksi simkortin vaihto tuntui aika hankalalta, mutta nyt pienen treenaamisen jälkeen se on itseasiassa aika helppoa.

sergei34
22.07.02, 14:38
Kumma kyllä Siemenseissä ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Täytynee koputtaa puuta.

Onko sulla S45 näyttö sitte suorassa? Kait sekin(vino näyttö siis) valmistusvirheeksi luetaan, ehkei ole pahimmasta päästä tosin.

Mitään oikeeta vikaa ei oo (mun) s45 löytyny!

-pTk-

Rooivalk
22.07.02, 14:56
Samsung SGH-T100 ja paketissa kaksi vakio-akkua...

Jos ostatte tai olette ostaneet Gigantista ko. laitteen, niin todennäköisesti sama juttu...

Kannattaa nostaa meteli ja vaatia teho-batteri jälkitoimituksena...

Anonymous
22.07.02, 15:27
Samsung SGH-T100 ja paketissa kaksi vakio-akkua...

Jos ostatte tai olette ostaneet Gigantista ko. laitteen, niin todennäköisesti sama juttu...

Kannattaa nostaa meteli ja vaatia teho-batteri jälkitoimituksena...

Näitä tapauksia on yllätävän paljon riippumatta liikkestä josta puhelin
on ostettu. Ajatelkaapa henkilöitä joilla ei ole nettiyhteyttä, he eivät
välttämättä edes tiedä että mukana pitää tulla tehoakku. Aika huono juttu.

sovelias
22.07.02, 16:01
Näitä tapauksia on yllätävän paljon riippumatta liikkestä josta puhelin
on ostettu. Ajatelkaapa henkilöitä joilla ei ole nettiyhteyttä, he eivät
välttämättä edes tiedä että mukana pitää tulla tehoakku. Aika huono juttu.Niin silloinhan siinä ei ole mitään harmia :)
Lupaako Gigantti tehoakun?
Ja missä sitä tehoakkua on mainostettu Suomessa?

Anonymous
22.07.02, 16:29
Ja missä sitä tehoakkua on mainostettu Suomessa?

Puheaika (Standard) : 80 minuuttia
Valmiusaika (Standard) : 60 tuntia
Puheaika (Long-Life): 140 minuuttia
Valmiusaika (Long-Life): 90 tuntia

Lähde:

http://www.samsung.fi/

sovelias
22.07.02, 16:48
http://www.samsung.fi/tuotteet/puhelimet/gsm/sgh-t100/sgh-t100.htmlEi mainintaa mitä akkuja tulee mukana.

Rooivalk
22.07.02, 17:36
http://www.samsung.fi/tuotteet/puhelimet/gsm/sgh-t100/sgh-t100.htmlEi mainintaa mitä akkuja tulee mukana.

Mutta kun soittaa Samsungin tuotetukeen, 0800-118001, niin siellä setä Samsung omin jaloin toteaa, että paketissa pitäisi olla yksi standardiakku ja yksi tehoakku... :)

veppis
22.07.02, 21:23
Onko sulla S45 näyttö sitte suorassa? Kait sekin(vino näyttö siis) valmistusvirheeksi luetaan, ehkei ole pahimmasta päästä tosin.

En mä nyt sitä vatupassilla ja suorakulmalla ole mitannut, mutta kyllä se mulla ihan yhtä suorassa on kuin muissakin matkapuhelimissa mitä olen omistanut.

sergei34
23.07.02, 09:15

En mä nyt sitä vatupassilla ja suorakulmalla ole mitannut, mutta kyllä se mulla ihan yhtä suorassa on kuin muissakin matkapuhelimissa mitä olen omistanut.

Hyvät sulle sitte, mulla näyttö on hieman kallellaan.

Dundee
23.07.02, 11:03

Hyvät sulle sitte, mulla näyttö on hieman kallellaan.
Mulla näyttäis olevan myös ihan suorassa.

Anonymous
23.07.02, 11:45
Kait sekin(vino näyttö siis) valmistusvirheeksi luetaan, ehkei ole pahimmasta päästä tosin.

Mitään oikeeta vikaa ei oo (mun) s45 löytyny!

-pTk-

Kyllä vino näyttö mielestäni voidaan lukea valmistusvirheeksi, koska
muilla s45 omistajilla tämä näyttö on suorassa. Sinuna menisin
liikkeeseen näyttämään puhelinta ja kysymään voisiko puhelimen vaihtaa.

Janne Ruokonen
23.07.02, 12:52
Hmm... Uusia DOA-laitteita. Ainakin Nokia 9110 (näytön valo vilkkui
painelemalla kantta), Siemens SL45 (uskomattoman bugisia... Oma
laitteeni vaihdettiin 4 kertaa; valuvirhe, näppäimistö ylijäykkä yläosasta,
MMC-kortti ei tunnistunut tai pätki yhteyttä), Benefon Q (verkkoa ei
löytynyt lainkaan, ei Telian eikä Soneran korteilla)...

Nyt suoraan ei muistu muuta mieleen... Laitteita on ollut yli 30, joten
eikai sitä voi kaikkea muistaakaan ;)

Mäksä
14.08.07, 05:22
millasias virheitä porukoilla nykysin on ollu luureissa? jos ei nyt perus softa bugeja oteta lukuun, vaan kunnon rautapuolen älyttömyyksiä (näppäimistö puuttuu, laturi puuttunut tms.)

ite en muista koskaan saaneeni sinällään tossa mielessä viallista puhelinta uutena, mitä nyt e90 jättää jälkiä näyttöön

Rooivalk
14.08.07, 11:50
millasias virheitä porukoilla nykysin on ollu luureissa? jos ei nyt perus softa bugeja oteta lukuun, vaan kunnon rautapuolen älyttömyyksiä (näppäimistö puuttuu, laturi puuttunut tms.)

ite en muista koskaan saaneeni sinällään tossa mielessä viallista puhelinta uutena, mitä nyt e90 jättää jälkiä näyttöön

Ihan hyvä nosto.

No, Nokialla näyttäisi olevan liikkeellä 46 miljoonaa viallista BL-5C akkua. :-)

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=12&news_id=200719479

Kyseiset 46 miljoonaa akkua on valmistettu Matsushitan tehtailla joulukuun 2005 ja marraskuun 2006 välisenä aikana. Noin sadan akun on raportoitu ylikuumentuneen eri puolilla maailmaa.

BL-5C -akkua voidaan hyödyntää Nokian N91, N72, N71, N70, E60, E50, 6170, 6822, 6820, 6681, 6680, 6670, 6600, 6270, 6230i, 6086, 6085, 3660, 3120, 3100, 2626, 2610, 2600, 2310, 2300, 1600, 1112, 1110, 1101, 1100 ja N-Gage -puhelimissa.