View Full Version : Siemens C55:stä.:)
Siemens C55
17.02.03, 16:31
Onko muita sivustoja tai ohjelmistoja kuin Vissie, jotka kuljettavat tietoa tietokoneen ja puhelimen välillä? Hankin juuri Usb-liitännän, ja se oli ihan mukavan hintainen. En kuitenkaan halua ohjelmasta turhaan maksaa, jos ilmainen löytyy?:)
Kiitos vastauksesta.
jees eli tuossa alhaalla on linkki aika mesevälle datan siirto-ohjelmalle. mutta sulla tarvii olla tuo java enabler asennettuna. noilla pitäis saada aika hyvät siirto-ominaisuudet koneen ja kännyn välille. jotkut on puhunut että tuo datan siirto ei toimisi alkuperiäisellä siemensin kaapelilla, mutta omani toimii ainakin ihan moitteetta. (sain eräältä forumilaiselta nämä samat ohjeet ja toimi kuin vettä vaan !!!)
Lataa Siemen data exchange -ohjelma tuolta.:
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,FI_fi_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FME 45%252Fdanda_DASD,FF.html
Se on sivun alalaidassa.
Sillä ohjelmalla siirtyy data puhelimeen. (kunhan java enabler on puhelimessa, ennen ei toimi.)
Java enabler by skylord:
http://narod.yandex.ru/100.xhtml?siems55.narod.ru/Java_enabler_by_Skylord.zip
Moi! Uskaltaako tuon Russialaisen Java enablerin asentaa?
Mitä kaikkea tuolla data exchangella voi tehdä?
Onko noiden asennuksessa mitä huomattavaa, entä jos ei onnistu. Siis kyseessähän oli C55. PV.
Data exchange toimii vain IRdalla ja C55:sahan ei ole, tulikohan imuroitua väärä versio noiden ohjeiden mukaan??????
Moi! Uskaltaako tuon Russialaisen Java enablerin asentaa?
Mitä kaikkea tuolla data exchangella voi tehdä?
Onko noiden asennuksessa mitä huomattavaa, entä jos ei onnistu. Siis kyseessähän oli C55. PV.
Data exchange toimii vain IRdalla ja C55:sahan ei ole, tulikohan imuroitua väärä versio noiden ohjeiden mukaan??????
totta mooses uskaltaa, taino ainakaan omassa c55:ssa ei ole mitään onglemaa, että vakuuksiahan en mene antamaan, mutta oman kokemuksen perusteella voin kyllä antaa siunaukseni tuon java enablerin lataamiseen.
jees, eli ohjelmalla voi siirtää/poistaa tavaraa puhelimeen/puhelimesta, eli data siirtyy. Ja sitten kun käynnistelet sitä java enableria, niin se varmaan ilmoittaa että sulta puuttuu pari .ocx -filettä, mutta niitä pitäis kyllä löytyä netistä, heität vaan ne johonkin hakukoneeseen, niin kyllä löytyy. kyllä näillä pitäis onnistua.
itsellänikin onnistui javaenablerin laitto, ei kylläkään ihan ongelmitta. olisi tekijä kyllä voinut nämä tarvittavat vb:n activex-tiedoston siihen pakettiin pistää. kun ensin olin sen ja rekisteröinyt javaenabler silti herjasi puuttuvasta tiedostosta. tässä vaiheessa alkoi hihat käryämään ja asensin koko visual basic 6:n ja johan alkoi toimia. toinen ikävä puoli on että javaenablerin readme on venäjäksi, alussa on vain lyhyt selostus englanniksi mutta ei mitään mainintaa tuosta puuttuvasta tiedostosta, venäläisessä tekstissä ilmeisesti on siitäkin selostettu mutta eipä taida viitsiä mennä kielikursseille.
itsellänikin onnistui javaenablerin laitto, ei kylläkään ihan ongelmitta. olisi tekijä kyllä voinut nämä tarvittavat vb:n activex-tiedoston siihen pakettiin pistää. kun ensin olin sen ja rekisteröinyt javaenabler silti herjasi puuttuvasta tiedostosta. tässä vaiheessa alkoi hihat käryämään ja asensin koko visual basic 6:n ja johan alkoi toimia. toinen ikävä puoli on että javaenablerin readme on venäjäksi, alussa on vain lyhyt selostus englanniksi mutta ei mitään mainintaa tuosta puuttuvasta tiedostosta, venäläisessä tekstissä ilmeisesti on siitäkin selostettu mutta eipä taida viitsiä mennä kielikursseille.
Ei onnistunut laitto, jää ikuisiksi ajoiksi odottamaan, ja ei tapahdu mitään, niinkuin äsken JK lauloi.
Exhange ei saa yhteyttä puhelimeen, kun ei ole irdata? Missähän vika?
Ei onnistunut laitto, jää ikuisiksi ajoiksi odottamaan, ja ei tapahdu mitään, niinkuin äsken JK lauloi.
Exhange ei saa yhteyttä puhelimeen, kun ei ole irdata? Missähän vika?
Asensit sen klikkaamaalla ekstaasissa nextiä? Asennuksessa kysytään että miten aiot puhelimen koneeseen kytkeä ja pitää ruksittaa
( )COMx
( )COMx
(*)COMx
( )IrDA...
Itselläni USB-johto=COM7
Siinä fw 18ssahan on valmiina javaenablerin tapainen (vai onko?), joten kaikki, jotka eivät ole sitä Skylordin javaenableria saaneet toimimaan (...minä) eikus nettiin päivittämään firmis.
No nyt sain jostain syystä toimimaan. Puhelin piti jossain vaiheessa sammuttaa ja otin akun pois ja laitoin takas. Ei tarvinnu imuroida mitään tiedostoja lisää.
Nyt näkyy resussienhallinnassa puhelimen sisukset ja mobile kuvakkeesta käynnistyy samanlainen ikkuna.
Koira haukkuu ja ym. Millähän noita EMS. si soundeja vois kuunnella/muuttaa. Kuvat näkyy. Pitää nyt vähän kokeilla, mitä voi tehdä! PV.
aika siistejä soittoääniä saa vaikkapa mp3:sista, tai ihan cd:ltä suoraan, taino suoraan ja suoraan, mutta ensin muuttamalla ne imaADPCM-formaattiin, taajuutta 8000(16000:kin pitäisi toimia), ja 4bittiseksi. koko biisiähän puhelimeen ei mahdu, mutta kuka sitä koko biisiä nyt ehtisi kuunnellekaan puhelimen soidessa, mutta pieni pätkä sinne kyllä mahtuu. ja kannattaa vaikka poistaa kaikki turhat(esim. jotkut java-sovellukset), niin mahtuu pidempiä biisejä. äänenlaatu nyt ei mitään cd-tasoa tietystikään ole mutta ihan kelpo ääni siitä lähtee.
ei helppoa mutta vaivan väärti ;)
mistä niitä sisuksia voi resurssienhallinnassa (arhg, mikä sana xD Explore ruuls) katella? Tuo mobile ei jostain ihmeen syystä käynnisy, se vaan siis ei käynnisty, vaikka miten rämpläis.
miggo: KÄH? Eiks ne pitää muuttaa waveiksi ekaks?
eikus liikkeeseen päivittämään firmis.
Liikkeeseen miksi kun netistäkin saa?
Moi! Tein muistaakseni näin:
-Sammuta puhelin -Pura Java enabler by Skylord.zip -Käynnistä m50 java.exe. Puhelimen voi käynnistää hetken kuluttua. Käynnistä -Sammuta -Akku pois -Akku takaisin -Käynnistä puhelin.
Käynnistä: dataexchangesoftware v267.exe. Asentaa sofwaren.
Asentaa kuvakkeen työpöydälle ja Levyt ja Kansiot (Resussienhallinnan nimen olen muuttanut paremmin vastaavaan Levyt ja Kansiot nimeen) hakemistopuuhun tulee kuvake Mobile, Kirjoittimet, Ohjauspaneeli, Ajoitetut tehtävät jalkeen. Siinä on risti edessä ja siitä klikkaamalla aukeaa puhelimen "Resussienhall äh Kansiot!"
Toinen asia: Millä musiikkia voi muuttaa imaADPCM-formaattiin? PV.
Huom! Yhteyden auki ollessa ei voi katsella puhelimen "sisuksia".
BÖRGH!!!!! Mutku
a) se kerpeleen m50_java.exe ei toimi, ilmoittaa "unexpected error".
b) mobilekaan ei toimi!! Se_ei_vaan_viitsi_käynnistyä.
Ja sitäpaitsi, eihän sitä javaenableria tartte, koska se "sisältyy" jo fw18ssa (?).
Henri: Väärinkirjotus, piti laittaa että "eikus nettiin päivittämään".
BÖRGH!!!!! Mutku
Ja sitäpaitsi, eihän sitä javaenableria tartte, koska se "sisältyy" jo fw18ssa (?).
Tarkoittaako tuo fw18 ohjelmaversiota, joka näkyy *#06# ja info?
Minulla se on 12. Tälläkö se päivitetään 18:
04_c55_180212_updatetool.zip ? Uskaltaako?
Käsittääkseni se kerpeleen m50_java.exe piti käynnistää puhelin sammutettuna, ja kun käynnistin liian aikaisin tuli jokin ilmoitus ja ei käynnistynyt, kunnes se asennus oli loppunut. PV.
BÖRGH!!!!! Mutku
Tarkoittaako tuo fw18 ohjelmaversiota, joka näkyy *#06# ja info?
Minulla se on 12. Tälläkö se päivitetään 18:
04_c55_180212_updatetool.zip ? Uskaltaako?
Käsittääkseni se kerpeleen m50_java.exe piti käynnistää puhelin sammutettuna, ja kun käynnistin liian aikaisin tuli jokin ilmoitus ja ei käynnistynyt, kunnes se asennus oli loppunut. PV.
Voin sanoa, että uskaltaa laittaa tuon paketin. Itse laitoin jo hyvän aikaa sitten eikä mitään ongelmia ole ollut.
Niin niin niiin!! Tottakai. Mutta, ettekö te voi ymmärtää, että minä en saa sitä ohjelmaa edes auki. Se_koko_ohjelma_ei_avaudu, vaan ilmoittaa unexpected error.
Toimisikohan tuo dataexchange software paremmin sarjaporttiin tungettavalla kaapelilla?
No nyt tuli päivitettyä puhelin versioon 18, se oli helppo, kun oli suomeksi.
Värinä-hälytyksiä tuli lisää (tai ei, en aikaisemmin kokeillut) ja ehkä soittoääni hieman koveni. Hieno juttu.
Mistä löytyisi numerotiedot, kun ei löydy, siis tietokoneella, vai löytyykö?
Pitäisikö olla puhelimen muistissa, eikä Sim-kortilla? Pystyykö niitä muuttamaan tietokoneella?
Onhan sinulla oikea ohjelma: Java enabler by Skylord.zip 19kt
Ensin aukaisin WinZipillä ja siitä tuli ohjelma: m50 java.exe 40kt
Dataexhange kyseli jossain vaiheessa irdata, mut siitä pääsi jotenkin ohi USB-porttiin. PV.
mistä niitä sisuksia voi resurssienhallinnassa (arhg, mikä sana xD Explore ruuls) katella? Tuo mobile ei jostain ihmeen syystä käynnisy, se vaan siis ei käynnisty, vaikka miten rämpläis.
miggo: KÄH? Eiks ne pitää muuttaa waveiksi ekaks?
hui ;)
taisi jotai oleellista unohtua kyllähän ne toki pitää waveiksi muuttaa ensin.
niin, sitä minäkin ajattelin, että eikai C55 voi soittaa mp3sia :D
PV, tottakai minä olen sen unzipannut. ei_vaan_toimi, kummassakaan tietokoneessa.
Onko tässä fw18ssa javaenablerin tapaista? Ajattelin vaan, että jos siksi se dataexchangesoftware ei toimi.
Niin ja isä pyysi vielä sanomaan, että device managerissa näkyy kyllä, että COM3 on usb d-link cable tjsp. Dataexchangesoftwaren asetuksissa siis lukee myös että COM3.
niin, sitä minäkin ajattelin, että eikai C55 voi soittaa mp3sia :D
PV, tottakai minä olen sen unzipannut. ei_vaan_toimi, kummassakaan tietokoneessa.
Onko tässä fw18ssa javaenablerin tapaista? Ajattelin vaan, että jos siksi se dataexchangesoftware ei toimi.
Niin ja isä pyysi vielä sanomaan, että device managerissa näkyy kyllä, että COM3 on usb d-link cable tjsp. Dataexchangesoftwaren asetuksissa siis lukee myös että COM3.
Ilmeisesti teillä on WinXP ja tarvikekaapeli?
Jostakin otin ylös:
Modem Assistant ei mahdollisesti toimi Grateqin-kaapelin kanssa.
Näinköhän javaenable ja dataexhange ei toimikaan muilla kun Siemensin kaapelin kanssa, jolloin lukee: Siemens USB to Serial Port. (COM 3) ja
USB: Siemens USB Data Cable.
Tietääkö joku?
Meillä on w2000 Professional edition ja Grateqin kaapeli. Javaenablerihan piti juuri toimia tarvikekaapelilla, EI alkuperäisellä.
eDitos: Sitäpaitsi, ei kaapelilla ole mitään osuutta siihen, ettei javaenableri toimi. Koska_koko_ohjelma_ei_käynnisty.
Ja kyllä se kaapeli toimii, kun kerran vissie löysi puhelimen, ja sitä pystyi muokkaamaan (tosin demoversio on aika huono).
´tuntuu hieman että tolla kaapelilla ei ole mitään osuutta java enablerin toimintaan, kun mulla on alkuper. siemensin usb-kaapeli joka toimii loistavasti. ja jutttua on kyllä kuultu suuntaan jos toiseenkin että java enabler toimii vain tarvike kaapelilla! ja sitten taas seuraavassa päinvastoin. että uskaltaisin sanoa että tuo java enabler toiminnee ihan millä kaapelilla vaan...ehkä ;)
niinniin, kyllähän se toimii, muttakun minulla ei koko m50_java.exe ohjelma käynnisty, sanoo kun klikkaa sitä kuvaketta, että "Virhe! Unexpected error". Eiköhän se toimisi, jos koko ohjelma käynnistyisi.
niinniin, kyllähän se toimii, muttakun minulla ei koko m50_java.exe ohjelma käynnisty, sanoo kun klikkaa sitä kuvaketta, että "Virhe! Unexpected error". Eiköhän se toimisi, jos koko ohjelma käynnistyisi.
No kokeileppa ladata se ohjelma uudestaan netistä.
Joo vain minä en ainakaan saa tuota Data Exhangeria toimimaan. Tein niinku PeeVee sanoi mutta ei toimi ei. Voisko johuta siitä ku eka kokeilin ilman java enableria? Nyt asennin Java enablerin mutta kun käynnustää Data Exhamgerin niin se ei löydä puhelinta.
olen ladannut kaikkialta, mistä vaan löysin.
Mutta nou hätä, sain jo (ehkä) c55ni javan enabloitua, semmoisella ohjelmalla kun Java aktivator by jordik.
Näkeekö muuten jostain, että onko java"lukko" päällä vai poissa, tai siis että onko ohjelman ajaminen tuottanut mitään tulosta.
jees eli tuossa alhaalla on linkki aika mesevälle datan siirto-ohjelmalle. mutta sulla tarvii olla tuo java enabler asennettuna. noilla pitäis saada aika hyvät siirto-ominaisuudet koneen ja kännyn välille. jotkut on puhunut että tuo datan siirto ei toimisi alkuperiäisellä siemensin kaapelilla, mutta omani toimii ainakin ihan moitteetta. (sain eräältä forumilaiselta nämä samat ohjeet ja toimi kuin vettä vaan !!!)
Lataa Siemen data exchange -ohjelma tuolta.:
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,FI_fi_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FME 45%252Fdanda_DASD,FF.html
Se on sivun alalaidassa.
Sillä ohjelmalla siirtyy data puhelimeen. (kunhan java enabler on puhelimessa, ennen ei toimi.)
Java enabler by skylord:
http://narod.yandex.ru/100.xhtml?siems55.narod.ru/Java_enabler_by_Skylord.zip
Tuo java enabler ei toiminut yhdistelmällä m50+siemensin sarjakaapeli mutta kun heitin kehiin tarvike usb-kaapelin niin johan toimi.
Siirsin jo kokeeksi tuolla siemensin data exchange ohjelmalla muutaman javan puhelimeen. A vot!
Mulla ei suostu puhelin päivittymään versioon fw18. Imppasin netistä pariinkin otteeseen ton C55_180212_UpdateTool.zip:n. Purin sen ja kun yritin asentaa sitä, se jumahti aina. Sano, että etsitään kännykkää ja löytyi, mutta jäi junnaamaan com port 2 kohdalle. Prosenttipalkki kerkes aina 33 prosenttiin. No, poistin koko com2 portin käytöstä. Kaapeli käyttää com3:sta. Nyt ohjelma meni tämän vaiheen ohi, mutta sen jälkeen herjaa että "505 No answer from Mobile, maybe not with new Update-Concept? 4.209"
Olen asentanut Java enablerin ja Data Exchange Software pelaa hyvin. Mikähän mahtaa mättää? Java enabler ei toiminut Win ME:ssä, mutta asensin sen 98SE:ssä. Nyt käytössä taas ME ja muuten toimii normaalisti, mutta päivitys vaan ei suostu menemään puhelimeen. Tuskin se Java enablerista johtuu. Voisikohan vika olla taas ME:ssä? Kaapelina mulla on Grateqin USB. Voisikohan olla, että päivittäminen onnistuu vain alkuperäisellä letkulla?
itse päivitin grateqin rs-piuhalla. päivitysohjelman kanssa oli tosiaan ongelmana se että ensin se väitti ettei luuria löydy. kun olin muutamaan otteeseen luurin sammuttanut/käynnistänyt niin rupesi löytymään. ilmeisesti siinä on jokin viive mikä ohjelmalla kestää tunnistaa onko luuri päällä vai ei. tämän enempää en osaa neuvoa.
Hei se päivityssofta puhuu paskaa. Siinä käsketään sammuttamaan ja käynnistämään puhelin ja sitten kiinni koneeseen. Oikeasti luuri pitää sammuttaa, kytkeä koneeseen ja sitten vasta päälle. Ja jo löytyy.
Jees, nyt pelaa. Päivitys onnistu hyvin. Sammuttelin tota puhelinta ja pistin taas päälle niin kauan että rupes pelittämään. Välillä otin letkusta irti ja taas takasi.
Jees, nyt pelaa. Päivitys onnistu hyvin. Sammuttelin tota puhelinta ja pistin taas päälle niin kauan että rupes pelittämään. Välillä otin letkusta irti ja taas takasi.
Heh, noin minäkin omani päivitin ;)
meinas kyllä siinä hommassa mennä hermot =)
Onkohan muilla ollut ongelmia, kun puhelin sammuu aina välillä kun gprs yhteys on päällä?
Minulle on jäänyt vähän epäselväksi tämä, että onko fw18ssa jo se javalocki poistettu? Jos ei, niin onko tietoa, että milloin seuraava softa tulee, ja onko siinä sitten javalocki poissa?
joku puhui siitä että developers villagesta otetussa java block on poissa, mutta turha sitä on ihmetellä koska sen saa kuitenkin skylordin javaenablerilla pois.
Onko muita sivustoja tai ohjelmistoja kuin Vissie, jotka kuljettavat tietoa tietokoneen ja puhelimen välillä? Hankin juuri Usb-liitännän, ja se oli ihan mukavan hintainen. En kuitenkaan halua ohjelmasta turhaan maksaa, jos ilmainen löytyy?:)
Kiitos vastauksesta.
Olen kokeillut monia ohjelmia, mutta päädyin lopulta maksamaan VisSien rekisterimaksun. Pikaisten testien perusteella se oli minulle mieleisin käytettävä ja täysin ongelmaton. - Eihän se kymppi ole paljon? Olen itsekin koodaillut senverran, että maksan mielelläni kehitystyöstä ja tulevista päivityksistä tuonverran.
Moi! Löysitkö Vissie:hen suomennoksen, se oli toisaalla näillä sivuilla, hae se, toimii.
Laitoin vissiellä midi-pätkän puhelimeen ja se soi. Nyt vaan en saa millään ohjelmalla midi-formaattia soimaan koneessa tai tekemään midi-musiikkia. Vissien oma musiikinteko on aika alkeellinen.
Realin yritin päivittää, mutta ei soita.
WinAmp ei soita.
Mikä olis paras midi-musiikin kääntöohjelma? PV.
joku puhui siitä että developers villagesta otetussa java block on poissa, mutta turha sitä on ihmetellä koska sen saa kuitenkin skylordin javaenablerilla pois.
Niin, muttakun se javaenabler ei toimi, kun..... taino jätän sanomatta.
PV, eiköhän se ole www.anvilstudio.com
WOHAAAAAAAAAAAAAAAA :D :D :D Javaenabler käynnistyi! Tämä on sensaatio!! Jes jes jes jes !!!! Se vielä toimikin!!! :D Oh I'm so happy :D
Nytten vielä pitäisi tietää, että miten mobilella voi siirtää javaa puhelimeen. Pitääkö se jad/jar filu laittaa /java/jam kansioon, vai mitä pitää tehä?
eDitos: Ymmärsin jo.. ei tarvii selittää. :P
Aivan niin. Jam kansioon tehdään kansio, jolle annetaan java-ohjelman nimi (tai joku) ja jar/jad (molemmat) tiedostot kopioidaan sinne.
Miksi ihmeessä minun grateqin USB-kaapeli ei toimi kunnolla? Ajurit on asennettu kyllä kunnolla. Kaapeli toimii kun käynnistän koneen mutta toimii vain vähän aikaa.. Sitten ei toimi.
Kun yritin päivittää softan niin ohjelma löysi puhelimen ja käski odottaa ja puhelin sammuu sitten yhtäkkiä tulee että ei voi yhdistää puhelimeen.
Kuuluuko puhelimen sammua siinä?
kyllä muistaakseni se sammu minullakin, ja softapäivitys onnistui.
Mutta miksi ihmeessä minulla ensiksi löytää puhelimen ja sitten sanoo ei voi yhdistää puhelimeen.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.