View Full Version : T68i vai 7210?
Hei.
-Kumman te valitsisitte seuraavaksi GPRS-puhelimeksi,kun vaihtaisitte väri-näytölliseen -eli 3-taajuus Sony Ericsson T68i -vai heinäkuun viimeisellä viikolla myyntiin tuleva 3-taajuus Nokia 7210 GPRS-mallin?
Edit/Esa: Otsikko muutettu: Kysymys: --> T68i vai 7210?
Hei.
-Kumman te valitsisitte seuraavaksi GPRS-puhelimeksi,kun vaihtaisitte väri-näytölliseen -eli 3-taajuus Sony Ericsson T68i -vai heinäkuun viimeisellä viikolla myyntiin tuleva 3-taajuus Nokia 7210 GPRS-mallin?
_MINÄ_ valitsisin T68i:n mutta sinun tarpeitasi, kun en tiedä niin hankala tuohon on vastata sinun kannaltasi.
JYP:n mies
16.07.02, 13:06
T68i
Tuleeko 7210 myyntiin heinäkuun vikalla viikolla ?
Kallistun myös T68i:n puoleen. Ei kai se tule jo tässä kuussa, siis 7210?
Pakko minunkin sanoa sitten että ottaisin T68i:n! :)
Mitä ihmettä---
älä ihmeessä ota ericsonia kun nokianki saa melkeen samaan hintaan.
on moneen kertaan todistettu nokian olevan sujuvampi ja sehän on vielä pirun hieno ja monipuolinen puhelin. ei kahta kysymystäkään 7210..
nokia on aina nokia.
Jos puhelin pitäisi hankkia heinäkuun lopulla (olettaen 7210:n silloin todella tulevan myyntiin), niin päätyisin luultavasti T68i:hin, johtuen paremmista ääniominaisuuksista ja kohtuullisesta hintalaatusuhteesta.
Mikäli puhelimen hankintaa voisi venyttää vaikkapa puolen vuoden päähän ja 7210:n hinta laskisi mukavasti, niin voisin sitä harkita. Listahinnoilla ei kyllä tosiaankaan houkuttele 7210-mallia hankkia, vaikka siinä mukiinmenevä värinäyttö ja muotoilu onkin. Äänivalintojen ja BT:n puute on aika merkittävä minun mielestäni, mutta tuskin massojen.
Vähän asian ohi menee, mutta Nokia tekee taas saman tempun kuin kaksikon 8310 ja 6510 kanssa. Ensin kalliimpi trendimalli myyntiin, jolloin friikit ja muotitietoiset maksavat kermankuorintahinnan ja sitten "tylsempi" bisnesmalli myyntiin kohtuullisen kovalla hinnalla ja taas tulee rahaa kun yritykset ja konservatiivisemmat kuluttajat ryntäävät kauppoihin. Näin se menee. :)
Mitä ihmettä---
älä ihmeessä ota ericsonia kun nokianki saa melkeen samaan hintaan.
on moneen kertaan todistettu nokian olevan sujuvampi ja sehän on vielä pirun hieno ja monipuolinen puhelin. ei kahta kysymystäkään 7210..
nokia on aina nokia.
=D
nokia sujuvampi? njaa... ainaki venäjällä mokioiden myynti on romahtanu ku mikä, eikä liikkeiden ikkunassa ole ehkä kun 4-5 nokialaista (tyyliin: 3310, 3410, 6310, 8310 ja 9210)...
Jos puhelin pitäisi hankkia heinäkuun lopulla (olettaen 7210:n silloin todella tulevan myyntiin), niin päätyisin luultavasti T68i:hin, johtuen paremmista ääniominaisuuksista ja kohtuullisesta hintalaatusuhteesta.
Mikäli puhelimen hankintaa voisi venyttää vaikkapa puolen vuoden päähän ja 7210:n hinta laskisi mukavasti, niin voisin sitä harkita. Listahinnoilla ei kyllä tosiaankaan houkuttele 7210-mallia hankkia, vaikka siinä mukiinmenevä värinäyttö ja muotoilu onkin. Äänivalintojen ja BT:n puute on aika merkittävä minun mielestäni, mutta tuskin massojen.
Vähän asian ohi menee, mutta Nokia tekee taas saman tempun kuin kaksikon 8310 ja 6510 kanssa. Ensin kalliimpi trendimalli myyntiin, jolloin friikit ja muotitietoiset maksavat kermankuorintahinnan ja sitten "tylsempi" bisnesmalli myyntiin kohtuullisen kovalla hinnalla ja taas tulee rahaa kun yritykset ja konservatiivisemmat kuluttajat ryntäävät kauppoihin. Näin se menee. :)
Koskas tuo 6610 on tulossa sitten? Ja onko siinä sitten muuta eroa kuin nuo muotoilu ja kuoret?ja eikös se ole halvempikin kuin 7210? Mutta jos siinä ei ole äänivalintoja niin sitten pitää miettiä kahteen kertaan viittiiko sitä ostaa. Tuossa T68i:ssä taitaa kyseiset äänivalinnat olla?
Koskas tuo 6610 on tulossa sitten? Ja onko siinä sitten muuta eroa kuin nuo muotoilu ja kuoret?ja eikös se ole halvempikin kuin 7210? Mutta jos siinä ei ole äänivalintoja niin sitten pitää miettiä kahteen kertaan viittiiko sitä ostaa. Tuossa T68i:ssä taitaa kyseiset äänivalinnat olla?
kuoret on ainoa ero 7210 ja 6610 välillä. rauta ja softakin on varmaan sama, Kuoret vaan on erinlaiset
Hei.
Nokia 7210:n.
T68i
Eipä tuohon tarvi oikein muuta sanoa!
mä en tajuu mix melkein kaikki ottais T68i, kun vaihtoehtona on 7210
1, ja kaikkihan tietävät että se on 1000 kertaa parempi kuin t68i.
Outoa. Itse ottaisin 7210:n, mutta sinuna odottaisin 6610:n saapumista :)
Tuleeko 7210 myyntiin heinäkuun vikalla viikolla ?
Se tulee kahdenkuukauden sisällä. 7210 ja 6610 taitavat tulla yhtäaikaa myyntiin...
Ilman muuta SE:n t68i:n ottaisin jos tuommoinen valinta pitäisi vielä tehdä :)
Perusteleisitko vähän tarkemmin?
Vaikkapa 500 ensimmäistä perustelua näin aluksi;-)
Mulle T68i jo pelkästään äänivalintojen takia, niitä kun olen tottunut käyttämään.
Kertosiko joku jotain käytännön sovelluksia tuohon Pop-porttiin.
Nokia 7210 on myös ensimmäinen Pop-Port™-liitännällä varustettu Nokia-puhelin. Nokia Pop-Port™ tulee tulevaisuudessa olemaan ensisijainen liitäntä Nokia-puhelimissa. Se on suunniteltu langattomaan ympäristöön ja tukee edistyksellisiä ominaisuuksia kuten digitaalista lisävarusteiden tunnistamista, kaksisuuntaista (stereo) äänenlaatua ja nopeita tiedonsiirtoyhteyksiä. Pop-Port™ tulee laajentamaan merkittävästi Nokia 7210 -puhelimen innovatiivista ja tyylikästä lisävarustevalikoimaa.
Mulla on T68 ja pysyy kunnes tulee hyvä BT-laite.
Kysymys on ihan ok, mutta otsikon voisi muokata mielestäni paremmin asiaa kuvaavaksi.
Perusteleisitko vähän tarkemmin?
Vaikkapa 500 ensimmäistä perustelua näin aluksi;-)
Mulle T68i jo pelkästään äänivalintojen takia, niitä kun olen tottunut käyttämään.
Nokia 7210 on myös ensimmäinen Pop-Port™-liitännällä varustettu Nokia-puhelin. Nokia Pop-Port™ tulee tulevaisuudessa olemaan ensisijainen liitäntä Nokia-puhelimissa. Se on suunniteltu langattomaan ympäristöön ja tukee edistyksellisiä ominaisuuksia kuten digitaalista lisävarusteiden tunnistamista, kaksisuuntaista (stereo) äänenlaatua ja nopeita tiedonsiirtoyhteyksiä. Pop-Port™ tulee laajentamaan merkittävästi Nokia 7210 -puhelimen innovatiivista ja tyylikästä lisävarustevalikoimaa.
7210: java, radio, Parempi ja suurempi näyttö.
"Kertosiko joku jotain käytännön sovelluksia tuohon Pop-porttiin"
sovelluksista en tiedä, mutta siihensaa ainakin liitettyä Digitaalikameran...
En tiedä teistä nuoremmista kavereista, joilla ei vielä ole ajokorttia, mutta...
Äänivalinnat (ja BT-kuuloke optiona) ovat autokäytössä niin must juttu, että 7210 jää todella heikoille vertailussa omalla kohdallani.
Kuten HC-jani69 ;) totesikin, niin 7210:llakin on omat valttinsa, kuten se sisäinen radio ja hyvä värinäyttö. Java voi olla tulevaisuudessa isokin juttu, mutta toistaiseksi hyöty taitaa erilaiset pelit...
En tiedä teistä nuoremmista kavereista, joilla ei vielä ole ajokorttia, mutta...
Äänivalinnat (ja BT-kuuloke optiona) ovat autokäytössä niin must juttu, että 7210 jää todella heikoille vertailussa omalla kohdallani.
Kuten HC-jani69 ;) totesikin, niin 7210:llakin on omat valttinsa, kuten se sisäinen radio ja hyvä värinäyttö. Java voi olla tulevaisuudessa isokin juttu, mutta toistaiseksi hyöty taitaa erilaiset pelit...
Samasta syystä (BT) voin itsekkin 7210:n unohtaa.
Äänivalinnat (ja BT-kuuloke optiona) ovat autokäytössä niin must juttu, että 7210 jää todella heikoille vertailussa omalla kohdallani.7210aan tulee saataville autosarja.
Muuten valinta noiden välillä jos ei edes tiedä mitä haluaa, eikä kerro mitään mistä vois päätellä mitä haluaa. niin ei voi paljo auttaa.
Mutta asia mikä montakertaa kerrottu. Jos tarvii BT:n asia on selkeä T68.
Jos haluaa MMS luurin niin 7210
Jos haluaa Javatuen niin 7210
Jos haluaa Nokian niin 7210
Jos haluaa Ericssonin niin t68i
Jos haluaa komennella luuria taskussa suusanallisesti niin t68
Jos tarvii induktio silmukka tuen niin 7210
Jos tarvii Radion niin 7210
Jos tarvii lisätarvikkaita mitä ei ole vielä julkaistu niin...
Jos luuria tarvii nytten niin t68.
Jos ei tarvi nyt uutta luuri, niin mitä sitä nytten kyselee.
...Äänivalintojen ja BT:n puute on aika merkittävä minun mielestäni, mutta tuskin massojen.
Jostain threadista luin että 7210:ssä olisi BT mutta 6610:ssä ei. Ilmeisesti sitten kummassakaan ei kuitenkaan ole. Mikseiköhän?
Kolmitaajuus sentään noissa uusimmissa on jo yleisesti otettu käyntiin. Amerikan matkailu noussee piakkoin pilviin ;D
Sanoit myös tuosta Nokian markkinoinnista. Kyllähän se tuntuu ihan hyvin pelaavan. Kohta vain alkaa jo numerovaihtoehdot Nokialta loppua ellei numerointisysteemiä muuteta ;)
No tottakai on, T39m:ssäkin on. Kaipa se äänivalintojen toteutus Nokialla on koettu turhaksi. Esim 6210:n äänitoiminnoissa oli vielä aika heikosti muistia eikä ääniohjaus todellakaan toiminut toivotulla tavalla.
Olikos tämän viestin tarkoituskin olla teinimäinen? LOL.
Jaa-a, itse en tiedä ja kuulisin mielelläni myöskin asiasta. Meinaako ne tehdä tuosta jonkun Bluetoothin korvikkeen joka toimii VAIN Nokioissa. Jos näin on, niin aijai kun typerä temppu. Korjatkaa äkkiä jos olen liian ennekkoluuloinen... :-\
Siinäpä se. Itsekin kyllä voisin harkita tuota BT-kuuloketta ellei se olisi niin pahuksen kallis. Noo, ehkä mulla siihen vielä joskus on varaa. Onko sulla muuten jo sellainen? Toimiiko se moitteettomasti?
Eikös T68i:ssä jo ole tuo MMS? Ja ellen nyt väärin muista niin T68m:n voi myös päivittää tuon ominaisuuden...
T68i:hin saa myös radion lisävarusteena mutta eri asia huvittaako sitä erikseen alkaa ostamaan...
En ole testannut 7210:aa GPRS käytössä mutta uskon että toimii vakaammin kuin /// viritykset.
Kyllähän T68:ssä on myös MMS vaikka softa on vielä vähän raakile ja näyttö heikkotasoisempi kuin 7210:ssa.
Lisäksi T68:iin saa halvalla minun mielestäni ihan riittävän hyvin radion lisävarusteena, toki 7210:n ratkaisu on parempi.
Jos ei tarvi nyt uutta luuri, niin mitä sitä nytten kyselee.
;)
Siinäpä se. Itsekin kyllä voisin harkita tuota BT-kuuloketta ellei se olisi niin pahuksen kallis. Noo, ehkä mulla siihen vielä joskus on varaa. Onko sulla muuten jo sellainen? Toimiiko se moitteettomasti?
Itselläni ei vielä ole BT-HF:tä, koska ei ole BT-audiota tukevaa puhelinta enää/tällä hetkellä. Olen odottanut, että Nokia julkaisisi pienikokoisen BT:llä varustetun luurin, näköjään turhaan. No ehkä UMTS-puhelimista löytyy sitten killerimalleja. :)
Ainakin Ericssonin BT-HF:tä on kehuttu, toimii kuulemma lähes unelman tavoin.
mutta nokiassa onne po po polyfoniset so soittoäänet
Kellään ei ole vielä kunnollisia käyttökokemuksia 7210:sta niin eiköhän tämä keskustelu ole taas yksi niitä erittäin turhia.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.