View Full Version : 8910i myynnissä / käyttökokemukset
mobiilisti
11.02.03, 21:04
Eräs aktiivinen myymäläpäällikkö ilmoitti tänään, että 8910iivaria saa huomenna hyllystä. Tämä vain tiedoksi kiinnostuneille! Itse en ole vielä varma omasta kiinnostuksestani, mutta käyn kuitenkin tutustumassa laitteeseen.
Edit: otsikkoa rukattu
Eräs aktiivinen myymäläpäällikkö ilmoitti tänään, että 8910iivaria saa huomenna hyllystä. Tämä vain tiedoksi kiinnostuneille! Itse en ole vielä varma omasta kiinnostuksestani, mutta käyn kuitenkin tutustumassa laitteeseen.
Hienoa. Laita jotain kommentteja kokeilusi jalkeen. Erityisesti varinayttoa koskevat kommentit kiinnostavat.
Ko. malli on uuden puhelimeni short listalla 6100 ja 7250 kanssa. Ajattelin ostaa ihan omalla rahalla puhelimen lahes neljan vuoden tauon jalkeen. Commu ja 7650 ovat ihan hyvia, mutta joku pienempi olisi mukava lisa.
mobiilisti
11.02.03, 21:13
Hienoa. Laita jotain kommentteja kokeilusi jalkeen.
No sellainen jo kerran piipahti kädessäni, ja ensitoteamus oli (6610:iin tottuneena) etä näytöstä on klipsaistu centti yläreunasta pois!! Näytön pienuus korostuu värillisenä :(
Onhan tuo näyttö pieni, mutta vaikea kovin iso saada tuollaiseen puhelimeen. Ja jos kuvat pitävät paikkansa, on tuo näyttö muutenkin kauhea. Pitääpä käydä koittamassa tuota huomenna jossakin, jos tulee eteen.
Hienoa. Laita jotain kommentteja kokeilusi jalkeen. Erityisesti varinayttoa koskevat kommentit kiinnostavat.
Ko. malli on uuden puhelimeni short listalla 6100 ja 7250 kanssa. Ajattelin ostaa ihan omalla rahalla puhelimen lahes neljan vuoden tauon jalkeen. Commu ja 7650 ovat ihan hyvia, mutta joku pienempi olisi mukava lisa.
Hmm... jos pientä puhelinta kaipaat, niin mites Panasonic GD87? Ei kyllä todellakaan järin suuri. Ja kun et näköjään kameraa tarvitse, niin SGH-S100 kenties? Vai pitääkö siinä lukea Nokia? :P
Blue Joker
12.02.03, 07:42
mukavaa jos/kun 8910i tulee myyntiin...
itse en kyllä välttämättä osta, kun juuri ostin 8910.
mukavaa jos/kun 8910i tulee myyntiin...
itse en kyllä välttämättä osta, kun juuri ostin 8910.
No mitä turhia? Anna mulle se 8910 ja osta itelles se 8910i. =)
John Cooper
13.02.03, 08:52
Joko löytyy kaupoista? (jos niin mistä?) ...vai eikö huhu pitänytkään paikkaansa?
Joko joku on paassyt kunnolla testaamaan?
mobiilisti
19.02.03, 17:28
Kauppoihin tuli ja käpälöity on. Värinäyttö on liian pieni ollakseen hyödyllinen. Minä en ainakaan keksi mitään erityistä syytä hankkia tätä puhelinta värinäytön takia.
Muuten luurihan on täysin sama kuin edeltäjänsäkin, nätti kuin mikä :)
Ei tullut varsinaisia ostoväristyksiä, mutta saattaahan tuo kuitenkin joskus eksyä ostoslistallekin.
En tiedä onko linkki ollut jo esillä, mutta löysin ranskaksi esittelyn ko. puhelimesta osoitteesta: http://www.planete-nokia.com/tests/test8910i.html
Aika kummallista ettei tossa puhelimessa ole polyfonisia soittoääniä, eikä pop-porttia!
Aika kummallista ettei tossa puhelimessa ole polyfonisia soittoääniä, eikä pop-porttia!
Eihän nämä business eli 8xxx sarjan mallit ole perinteisestikään olleet mitään huippu-uutuuksia sisältäviä malleja vaan ihan perusmalleja sisäisesti. Juju piileekin ulkonäössä ja statusarvossa.
Hmm, eipä taida olla kannattavaa vaihtaa tuota omaa 8910:a i-malliin.
En mä ainakaan rupea vaihtamaan i-malliin. En tee värinäytöllä ja javalla mitään. Muuta uutta siinä ei sitten ookkaan. Muistaakseni...
En tee värinäytöllä ja javalla mitään. Muuta uutta siinä ei sitten ookkaan. Muistaakseni...
+ MMS
No en tee silläkään mitään kun puhelimes ei oo kuitenkaan kameraa...
En mä ainakaan rupea vaihtamaan i-malliin. En tee värinäytöllä ja javalla mitään. Muuta uutta siinä ei sitten ookkaan. Muistaakseni...
Itse olen mallista kiinnostunut vaikken ole sita paassyt viela edes kokeilemaan. Javasta oli minulle se hyoty, etta mallista puuttuvan maili-ominaisuuden saisi ehka hommattua. Tuskin varinaytostakaan mitaan haittaa ainakaan olisi.
Eihän niistä ominaisuuksista tietenkään mitään haittaa oo. En itse vaan osta ruiskua kun kaasari versioon nähden siinä ei oo mitään ominaisuutta tullu lisää jota tarvisin...
Minkäs verran tuolla on hintaa?
Blue Joker
21.02.03, 20:58
Minkäs verran tuolla on hintaa?
suositushinta 980 e. puhelinkioskissa 799 euroa.
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=9275
Tuolla on.
E. Nokiaboy ehti ensin.
Oho. Enpä huomannu tota aikasemmin. Kiitoksia vaan.
Flying Finn
24.02.03, 15:33
Onko muuten 8910i:ssä polyfoniset soittarit? Threegmobilen jutussa oli tällainen kuva:
http://www.threegmobile.net/gallery/nokia8910i/b16.jpg
Blue Joker
24.02.03, 15:39
Onko muuten 8910i:ssä polyfoniset soittarit? Threegmobilen jutussa oli tällainen kuva:
ei tietääkseni, niin on sanottu myös muutamissa testeissä,
mutta tuo threegmobilen kuva kyllä on tuota vastaan.
John Cooper
24.02.03, 17:54
ei tietääkseni, niin on sanottu myös muutamissa testeissä,
mutta tuo threegmobilen kuva kyllä on tuota vastaan.
Ainakin joulukuussa Club Nokiasta saadun vastauksen mukaan 8910i:ssä on vain "tavallinen piipperi", ei polyfoniaa. Mutta tämähän voisi varmistaa joku onnekas joka ruiskumallin on saanut käsiinsä ;)
No mulla on tuo 8910i, ja kyllä siinä minun mielestäni on vain ja ainoastaan normaalit piippariäänet...Tässäkin kännyssä on tuo "Galleria" ja siellä "Äänet". Ilmeisesti sinne menee soittoäänet jos niitä hakee? Täytyypä samantien kokeilla!
No mulla on tuo 8910i, ja kyllä siinä minun mielestäni on vain ja ainoastaan normaalit piippariäänet...Tässäkin kännyssä on tuo "Galleria" ja siellä "Äänet". Ilmeisesti sinne menee soittoäänet jos niitä hakee? Täytyypä samantien kokeilla!
Laita jotain mielipiteita luurista. Varsinkin milta se naytto vaikuttaa? Onko liian pieni, jne...
Laita jotain mielipiteita luurista. Varsinkin milta se naytto vaikuttaa? Onko liian pieni, jne...
No mikäs siinä! Taustatietona kerrottakoon, että itse olen Nokian "design" puhelimien fani jo 8810 ajasta lähtien (Vertuun ei ole varaa). Käytin jo pitkään tätä 8910 - tavan mallia, johon jo hyvin kerkesin tottua...mutta tuossa jokunen päivä sitten erään matkapuhelimia myyvän kaupan kaveri soitti ja sanoi ottaneensa i-mallin minua varten, "ostathan sinä sen kuitenkin"....no joo, niinhän siinä kävi :) Mutta siis, ihan kiva känny sille joka näitä arvostaa. Näyttö on muitakin Nokian värinäytöllisiä käyttäneenä aika pieni, mutta toimii. Piristää kivasti muuten niin mustaa kokonaisuutta. Ei varmasti ole nuorempien hype-puhelimiin tottuneiden mieleen, käytettävyys on huonohko. Mutta mielestäni todella "kaunis", värinäyttö mukava lisä. Muihin värillisiin noksuihin tarkoitetut taustakuvat tms. ei istu ihan tuosta vaan, pienennys aiheuttaa joissakin kuvissa ongelmia. Akun kesto käytössä on about sama kuin harmaasävy edeltäjänkin, ja akku on muuten sama. Ei-polyt äänet ei minua haittaa, koska en haluakkaan puhelimeni laulavan kuin radio, haluan soittoääniä jotka voi olettaa tulevan puhelimesta. MP3 soitin löytyy jos haluan kuunnella musiikkia. Lisää tietoa puhelimesta halukkaille, tai jopa digikuvia näytöstä käytössä sille jos kiinnostaa...
Lisää tietoa puhelimesta halukkaille, tai jopa digikuvia näytöstä käytössä sille jos kiinnostaa...
Lisatietoa otetaan mielellaan vastaan. Itse olen ajatellut ostaa oikein oman puhelimen monen vuoden tauon jalkeen. Firman puolesta on 9210&7650, mutta pienemmalle olisi tilaus. Valinta tapahtuu 6100:n ja 8910i valilla. Isompi naytto puhuisi 6100 puolesta, mutta ulkonako taas 8910i puolesta. Mita mielta olette? Lisaksi pitaisi saada Esa hyvaksymaan luottokorttini tai keksia joko muu tapa ostaa hanelta.
Lisää tietoa puhelimesta halukkaille, tai jopa digikuvia näytöstä käytössä sille jos kiinnostaa...
Lisatietoa otetaan mielellaan vastaan. Itse olen ajatellut ostaa oikein oman puhelimen monen vuoden tauon jalkeen. Firman puolesta on 9210&7650, mutta pienemmalle olisi tilaus. Valinta tapahtuu 6100:n ja 8910i valilla. Isompi naytto puhuisi 6100 puolesta, mutta ulkonako taas 8910i puolesta. Mita mielta olette? Lisaksi pitaisi saada Esa hyvaksymaan luottokorttini tai keksia joko muu tapa ostaa hanelta.
Onko pakko olla Nokia???Muillakin valmistajilla on hyviä luureja halvemmalla ja paremmilla ominaisuuksilla.
Eikö tuon alkuperäisen aiheen voisi vaihtaa vaikka "8910i kokemukset" tms?
Onko pakko olla Nokia???Muillakin valmistajilla on hyviä luureja halvemmalla ja paremmilla ominaisuuksilla.
No jos Yellowille sopii Nokialaiset parhaiten niin kuin mulle? 8910i:tä halvempia ja parempia löytyy ihan Nokialtakin. Ulkonäkö on zipoissa tärkeintä...
No ei se pakko ole, mutta en ole koskaan muita puhelimia kayttanyt, enka jaksaisi alkaa muiden kayttoa "opiskelemaan". Lisaksi vanhat laturit jne. sopisivat yhteen uuden Nokialaisen kanssa. Eli varsinaista pakkoa ei ole, mutta en ole ajatellut mitaa muuta merkkia ainakaan nyt ostaa.
John Cooper
26.02.03, 20:57
Siis värinäytöllistä bluetooth/gprs puhelinta titaanikuorissa? ;)
Kyllä ainakin mua harmittaa ettei ruiskussa ole polyfoonisia kun nyt on vaikeampi perustella itselle vaihtoa (ja välirahaa) perus 8910:stä. Minkähän verran on välirahan suuruus?
Nytpä ei tavoitellakaan ominaisuuksia halvalla vaan tyylikkyyttä. Rahalla saa ja taksilla pääsee. Näiden zippojen viehätys piilee siinä harvinaisuudessa, harva kuitenkin on valmis maksamaan perusluurista 1000 euroa.
Muilla valmistajilla ei ole lähellekään vastaavan laista tuotetta kuin 8910i on, se motulan kääntyväläppäinenkin on epäkäytännöllinen noksuun verrattuna, ja motorola edelleen.
Nytpä ei tavoitellakaan ominaisuuksia halvalla vaan tyylikkyyttä.
Mielestäni uusi zippo-sukupolvi ei edes enää ole tyylikäs, muotoilussa on menty aivan liian "ufoon" suuntaan. Eikä käyttömukavuus ainakaan ole parantunut...
Jäljelle jää siis enää hinta ja siitä johtuva harvinaisuus. Jos on valmis sijoittamaan ~1000e brassailuun, niin mikäs siinä. Kyseisellä hinnalla saa kalliin kuorimateriaalin, naurettavan muotoilun ja keskinkertaiset ominaisuudet.
Nytpä ei tavoitellakaan ominaisuuksia halvalla vaan tyylikkyyttä.
Mielestäni uusi zippo-sukupolvi ei edes enää ole tyylikäs, muotoilussa on menty aivan liian "ufoon" suuntaan. Eikä käyttömukavuus ainakaan ole parantunut...
Jäljelle jää siis enää hinta ja siitä johtuva harvinaisuus. Jos on valmis sijoittamaan ~1000e brassailuun, niin mikäs siinä. Kyseisellä hinnalla saa kalliin kuorimateriaalin, naurettavan muotoilun ja keskinkertaiset ominaisuudet.
Jos ufoa ja naurettavaa muotoilua haluaa niin sitten ostetaan 3650, ei 8910(i)...
Muistetaan sitten kans ihmiset lauleskella että:
Herne herne missä on se herne
herne herne missä on se herne
sisällä nenun ei voi olla kukaan muu
siellä siellä se herne on...
mobiilisti
27.02.03, 18:13
Herne herne missä on se herne
herne herne missä on se herne
sisällä nenun ei voi olla kukaan muu
siellä siellä se herne on...
:))
Hmm...se on aina välillä kummallista että ihmisiä pidetään kummallisina jos ne esim. ostavat täysin massa-linjasta poikkeavan puhelimen, ja jopa maksavat siitä hemmetisti. 8910i:ä ei pitäisi kyllä vertailla johonkin tekno-kännyyn joka on täynnä ominaisuuksia ja käyttäminen sujuu yhdellä sormella. 8910i maksaa, on ainutlaatuinen, näyttää hyvältä ja materiaalit ovat mielestäni kohdallaan. Oli minullakin välillä Nokian 6100. Oli kaikenmaailman sydeemejä, mutta ei vain jotenkin ollut yhtään kilpailukykyinen zippo-puhelimille...ominaisuuksissa riitti, mutta tyylikkyys kaukana.
Hmm...se on aina välillä kummallista että ihmisiä pidetään kummallisina jos ne esim. ostavat täysin massa-linjasta poikkeavan puhelimen, ja jopa maksavat siitä hemmetisti. 8910i:ä ei pitäisi kyllä vertailla johonkin tekno-kännyyn joka on täynnä ominaisuuksia ja käyttäminen sujuu yhdellä sormella. 8910i maksaa, on ainutlaatuinen, näyttää hyvältä ja materiaalit ovat mielestäni kohdallaan. Oli minullakin välillä Nokian 6100. Oli kaikenmaailman sydeemejä, mutta ei vain jotenkin ollut yhtään kilpailukykyinen zippo-puhelimille...ominaisuuksissa riitti, mutta tyylikkyys kaukana.
Juuri näin. En osaisi yhtään paremmin sanoa...
Hmm...se on aina välillä kummallista että ihmisiä pidetään kummallisina jos ne esim. ostavat täysin massa-linjasta poikkeavan puhelimen, ja jopa maksavat siitä hemmetisti. 8910i:ä ei pitäisi kyllä vertailla johonkin tekno-kännyyn joka on täynnä ominaisuuksia ja käyttäminen sujuu yhdellä sormella. 8910i maksaa, on ainutlaatuinen
En sanoisi 8910i:tä ainutlaatuiseksi, en edes tyylikkääksi. Suhteellisen harvinainen se voi olla huonon hinta/ominaisuussuhteen vuoksi.
Mutta makuasioitahan nämä. Jos puhelimella pitää brassailla, niin samantien Vertua peliin...
En sanoisi 8910i:tä ainutlaatuiseksi, en edes tyylikkääksi. Suhteellisen harvinainen se voi olla huonon hinta/ominaisuussuhteen vuoksi.
Mutta makuasioitahan nämä. Jos puhelimella pitää brassailla, niin samantien Vertua peliin...
Tuossa samaa mieltä. Kun näin ensimmäisen kuvan 8910:stä, niin ensivaikutelma oli, että on otettu takapakkia 8850:n muotoilusta. Sama vaikutelma jäi, kun näin mustan 8910:n, titaania en ole livenä nähnyt. Eikös nuo i- ja perusmalli ole samannäköisiä päälle päin värinäyttöä lukuunottamatta?
Vertuja sen sijaan olen pitänyt todella tyylikkäänä, livenä ei oo näkynyt... Eipä ole tälläkään foorumilla näkynyt kokemuksia???
Edit: Silmää miellyttää eniten tuo Vertun 6000e:n malli, stainless steel smanvärisillä näppäimillä.
hmm.
Kelläs täällä nyt itseasiassa on 8910i (8910:nkin kokemukset käy, sillä eihän niissä ole muuta eroa kuin värinäyttö? Ja jotain pieniä lisäjuttuja kait)?
Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia.
Minun silmään tuo 8910i on tosi nätti. En tiedä miksei miellytä kaikkia, mutta olen katsellut tuota jo monet kerrat eikä mielipiteeni ole vieläkään muuttunut.
Miten esim. MMS-ominaisuudet toimii tuossa 8910i:ssa?
Onko ollut mitään tyyppivikoja tms.?
Kaikki kokemukset otetaan ilolla vastaan.
hmm.
Kelläs täällä nyt itseasiassa on 8910i (8910:nkin kokemukset käy, sillä eihän niissä ole muuta eroa kuin värinäyttö? Ja jotain pieniä lisäjuttuja kait)?
Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia.
Minun silmään tuo 8910i on tosi nätti. En tiedä miksei miellytä kaikkia, mutta olen katsellut tuota jo monet kerrat eikä mielipiteeni ole vieläkään muuttunut.
Miten esim. MMS-ominaisuudet toimii tuossa 8910i:ssa?
Onko ollut mitään tyyppivikoja tms.?
Kaikki kokemukset otetaan ilolla vastaan.
No itsellä ei oo kokemusta kun 8910:stä. Mitään tyyppivikoja en oo huomannu. Ainoat parit bugit on softa puolella ja softakin tuossa on aika vanha kun ei tässä missään lähistöllä pääse sitä päivittämään...
Blue Joker
23.04.03, 19:30
(8910:nkin kokemukset käy, sillä eihän niissä ole muuta eroa kuin värinäyttö? Ja jotain pieniä lisäjuttuja kait)?
ja Java ja MMS
Onkohan 8910i:sta sellaisia livekuvia / videoita? Eli esim että puhelin olisi jonkun kädessä jne.. Jos joku tietää osoitteita joihinkin hyviin kuvamestoihin/artikkeleihin niin otan ilolla vastaan.
8910 (musta mieluiten) käy toki myös, eihän niillä (8910 vs 8910i) ulkoisesti ole mitään eroa kai.
EDIT, 13.5.: http://www.threegmobile.net/gallery/nokia8910i/
Tuolta löytyikin kivasti kuvia..
Janne Ruokonen
24.05.03, 23:52
Aivan mahtava laite. Ainakin minulle on erittäin tärkeää että luuri
on ilo ottaa taskusta ja että se tuntuu hyvältä kädessä.
Nokian 8000-sarja on aina viehättänyt, ja 8910i on ehdottomasti
mieluisin. 8810:sta pidin myös... Viileän kromin takia puhelinta teki
mieli hipelöidä jatkuvasti. Titaani aiheuttaa liki samanlaista räpläys-
riippuvuutta :)
On hauskaa, että luurissa on paljon ominaisuuksia. Kamera, MP3-soitin,
tai vaikka fikkari... Mutta totuus on, että ns. "arkikäytön" mielekkyys
om erittäin tärkeää. Ja sitä 8000-sarjan puhelimet nimen omaan ovat;
mukavia käyttää. Siksi olinkin valmis sijoittamaan (hehheh) puhelimeen
hiukan enemmän. Toisaalta tämän rinnalle voisi tietysti ajatella vaikka
V200:sta... Hmm...
mobiilisti
25.05.03, 00:26
Aivan mahtava laite
Hienoa!! :)
Mielenkiintoista katsella miten hinta käyttäytyy.
Mites tuossa on akun ja simmin vaihto järjestetty?
Voi olla että itselle ilmaantuu kesällä 8910 jos tuo Saksandiili 8850:sta epäonnistuu. Ja muotoilusta sanoisin että on luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Ainoa mitä oisin tuohon vielä halunnut niin melodiset tai wav soittoäänet...
Blue Joker
28.05.03, 19:08
Samalla tavalla kuin iittömässäkin. Esim. jollakin kynällä painetaan yhdestä kohtaa ja siten saadaan takakansi sitten liuutettua irti. Sen jälkeen niinkuin kaikissa muissakin kännyissä.
melodiset
Polyfoniset.
Samalla tavalla kuin iittömässäkin. Esim. jollakin kynällä painetaan yhdestä kohtaa ja siten saadaan takakansi sitten liuutettua irti. Sen jälkeen niinkuin kaikissa muissakin kännyissä.
Juu sitä kaasarimallin järjestelyä hainkin, oletin että ulkoisesti identtisissä luureisa on samallatavalla asia järjestetty.
Onkos tuo kuinka yksinkertainen operaatio, vai pitäisikö säilyttää vanha halko kakkosluurina kakkosliittymälle?
melodiset
Polyfoniset.
Eikös molempia nimityksiä käytetä, vai onko noilla jotakin eroa?
Blue Joker
28.05.03, 19:33
Onkos tuo kuinka yksinkertainen operaatio, vai pitäisikö säilyttää vanha halko kakkosluurina kakkosliittymälle?
Jos kynä on aina lähettyvillä niin on lähes yhtä yksinkertainen kuin tavalliset "paina ja vedä" -järjestelmät.
melodiset
Polyfoniset.
Eikös molempia nimityksiä käytetä, vai onko noilla jotakin eroa?
Myös tavallinen soittoääni voi olla melodinen, samalla tavalla kuin polyfoninen. Eivät ole sama asia, mutta ainakin eräs valmistaja kutsuu näitä ärsyttävästi melodisiksi.
Kuten makel90 sanoi niin helppo ja yksinkertainen operaatio. Kunhan on joku kynä tai tikku mukana niin saa helposti auki :)
Itse sain tänään 8850:n 8910:n kaveriksi :)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.