PDA

View Full Version : Lompakko

sante80
15.07.02, 16:27
Kertokaapas viisaat miten langaton lopakko käytännössä toimii esim. Nokia 6310 luurissa.

=Henkkis=®
15.07.02, 16:41
Ei sellasta tarvii, vaikka tulevassa puhelimessani on sellainen. Mulle riittää että nahkaisessa lompakossa on pankkikortti ja päässä tunnusluku että saan seinästä rahaa...

maci
15.07.02, 18:44
Kertokaapas viisaat miten langaton lopakko käytännössä toimii esim. Nokia 6310 luurissa.

En oo pahemmin perehtynyt mutta veikkaisin toimivan sillä periaatteella että kaikki luottokortti-ym. tiedot on tallennettu salasanan taakse sinne "lompakkoon", ja sitten kun wapin kautta shoppailet niin se kauppa kysyy vaan sitä lompakkoa ja korkeintaan salasanaa, eli ei tartte mitään muuta näpytellä. Tämmöisiä palveluja ei kyllä taida vielä olla, mutta ehkä myöhemmin...Korjatkaa jos olen väärässä.

---
15.07.02, 18:58
pankkikortti ja päässä tunnusluku että saan seinästä rahaa...

Törkeää offtopikkia mutta kuka käyttää käteistä?!?

masa99
15.07.02, 19:51

Ne jotka on alle 18w ja ei oo pankki/luotto korttia?

chuck
16.07.02, 11:23
Kun käyttää wap palveluja esim sähköpostia yms mihin pitää kirjautua niin puhelimessa on sellanen valikko kun lompakon tiedot, mistä ne (käyttäjänimi ja salasana) saa suoraan liitettyä tyhjiin kenttiin. on itseasiassa aika kätevää.

se on eräänlainen datatallelokero

myös em. toiminto toimii eli maksettaessa sieltä saa tilinron ja salasanan..

Bird
17.07.02, 11:34

Olipas tyhmä kysymys. Noh, saitpahan taas kerran soittaa suutasi. Onko arvon henri koskaan esimerkiksi huomannut sitä, että monissa paikoissa pankkikorttimaksulla on alaraja. Tai kortti ei edes käy kaikkialla. Eivätkä pelikoneetkaan toimi kortilla. :)

Tötterö
17.07.02, 11:46
Mä käytän aina pääsääntöisesti käteistä!! Bensa/ruoka tekee poikkeuden..

Whig
17.07.02, 11:58
Mä käytän aina pääsääntöisesti käteistä!! Bensa/ruoka tekee poikkeuden..

Itse käytän öbaut täysin käteistä.
Kihlattuni hoitaa laskujen maksun netissä joten laskujen maksuakaan ei minulle tule.

Tötterö
17.07.02, 12:00
Käteistä on vaikeempi "muiden" syynätä, paljon sitä käytetään..;)

veppis
17.07.02, 12:47
Nyt ollaan jo eksytty matkapuhelinten lompakko-ominaisuuksista sen verran kauas, että laitetaan lukko.