View Full Version : sonera zed spammaa tekstiviestein!
niskalaukaus
06.02.03, 19:29
Minulle on nyt kuukauden ajan tullut joka päivä vähintään yksi viesti sonera zedistä "tilaa nyt jääpallotulokset kuukaudeksi kännykkääsi"-viestejä, jotka totta puhuen alkavat vituttaa ajan kanssa. On sillä puhelimella tärkeämpääkin tekemistä.
Näitä viestejä tulee parhaimmillaan 3kpl päivässä, että ei ole ihan mietoa tuo mainostus...
Varmaan kannattaa ilmoittaa zedille ettet halua vastaanottaa suoramainontaa...?
Kysymys kuuluu: Miten?
Kaskun mulle ei tuu mitään vaikka kaikkiin Soneran juttuihin oon rekisteröitynyt.
Joskus tulee Kanavalta jne jotain juttua..ei muuta.
Eikös Zed ole osa Soneraa, joten ei kun kurkku suorana kiljumaan asiakaspalvelun suuntaan.
Kysymys kuuluu: Miten?
Kuten aina, palveluntarjoajan nettisivut auttavat:
Palveluita koskevaa palautetta voi antaa
Soneran asiakaspalvelunumeroon 0800 1 7000.
Piilofittuilut pois, mulla oli soneraliittymän kanssa sama Zed-ongelma. Silloin en löytänyt asiaan ratkaisua tuolta. Ihan sillä heitin kysymysen ilmaan...
Piilofittuilut pois,
niinpä
PossuLuurilla voi Lähettää
Piilofittuilut pois, mulla oli soneraliittymän kanssa sama Zed-ongelma. Silloin en löytänyt asiaan ratkaisua tuolta. Ihan sillä heitin kysymysen ilmaan...
Tarkoitus ei ollut piilofittuilla, vaan vastata kysymykseen selkeästi. Antaen kuitenkin ymmärtää, että ratkaisua vastaavanlaisiin onglemiin kannattaa yleensä lähteä etsimään palveluntarjoajan nettisivuilta. Siellä ne täytynee olla esillä, vaikka hieman piilossa olisivatkin. Tämäkin siis piilofittuilematta.
Minulle on nyt kuukauden ajan tullut joka päivä vähintään yksi viesti sonera zedistä "tilaa nyt jääpallotulokset kuukaudeksi kännykkääsi"-viestejä, jotka totta puhuen alkavat vituttaa ajan kanssa. On sillä puhelimella tärkeämpääkin tekemistä.
Näitä viestejä tulee parhaimmillaan 3kpl päivässä, että ei ole ihan mietoa tuo mainostus...
Minua alkoi ottamaan päähän sama asia. Soitin Soneran asiakaspalveluun ja ilmoitin etten halua enää Kanavan (tai Zedin) mainosviestejä puhelimeeni. Homma hoitui hetkessä ystävällisen asiakaspalvelijan avulla eikä ärsyttäviä mainosviestejä ole enää tullut.
Minulle tuli joskus Zedin mainoksia kännykkään, vaikka en mielestäni ole koskaan liittymäsopimusta tehdessäni kertonut olevani halukas vastaanottamaan mainoksia.
Käsittääkseni Suomessa on kiellettyä lähettää tekstiviestimaininontaa ilman etukäteen pyydettyä lupaa, joten tarkistin asiakastietoni osoitteesta http://www.sonera.net (sieltä linkki Sivukartta -> Liittymän hallinta -> Käyttäjätiedot).
Huomasin, että minulle oli kaikki markkinointiluvat päällä. Ilmeisesti jossain vaiheessa sopimukseen on nämä kohdat lisätty ja oletuksena on, että on halukas vastaanottamaan mainontaa Soneralta ja kolmansilta osapuolita.
t. tero
Minulle tuli joskus Zedin mainoksia kännykkään, vaikka en mielestäni ole koskaan liittymäsopimusta tehdessäni kertonut olevani halukas vastaanottamaan mainoksia.
Käsittääkseni Suomessa on kiellettyä lähettää tekstiviestimaininontaa ilman etukäteen pyydettyä lupaa, joten tarkistin asiakastietoni osoitteesta http://www.sonera.net (sieltä linkki Sivukartta -> Liittymän hallinta -> Käyttäjätiedot).
Huomasin, että minulle oli kaikki markkinointiluvat päällä. Ilmeisesti jossain vaiheessa sopimukseen on nämä kohdat lisätty ja oletuksena on, että on halukas vastaanottamaan mainontaa Soneralta ja kolmansilta osapuolita.
t. tero
Vastaava homma täällä tulee aina välissä mainosviestejä ei kylläkään kuin ehkä kerran viikossa vaikka en mistään ole sopinut... pitääpä käydä kattoo tuolta jos siellä olisi apu....
niskalaukaus
06.02.03, 22:44
Minulla on RL.
Minulla on RL.
Jo on, sen vielä ymmärtäisi jos sinulla olisi Sonera että ne kyllä asiakkailleen mainostaa mutta mainostaa nyt Rällän liittymiin....
Ei niitä tuu jos ei oo liittyny Zedin clubiin. Sen saa pois päältä jollain tekstiviestikomennolla "sulje clubi" tai jotain. Kyl noita mullekin tulee, mut ei se haittaa, deleteä vaan, ja välil on tullu ihan mukaviakin mainoksia, kuten jopen vitsikisa, jossa voitinkin.
mut ei se haittaa, deleteä vaan, ja välil on tullu ihan mukaviakin mainoksia, kuten jopen vitsikisa, jossa voitinkin.
Minua haittaa, koska kännykkä on henkilökohtainen yksityinen ja töiden viestintäväline, joten olen tottunut puheluiden ja viestien olevan jotain tärkeää tai muuten kiinnostavaa.
Jos keskeytän esmes illalliseni tai elokuvan katselun jonkun mainoksen tms. häiriön takia, ei paljon heru ymmärtänystä viestin lähettäjälle tai soittajalle.
Muutenkin mainonta on nykyisin niin heikosti kohdistettua, että vaikka millainen tarjous tulisikin, se ei noin 99%:n todennäköisyydellä kiinnosta minua tippaakaan.
t. tero
No sulje sitten mainoshanat.
...
Jos keskeytän esmes illalliseni tai elokuvan katselun jonkun mainoksen tms. häiriön takia, ei paljon heru ymmärtänystä viestin lähettäjälle tai soittajalle.
t. tero
Ööh, onkos teitä muitakin, jotka keskeyttävät illallisen tai elokuvan katselun, koska kännyyn pukkaa tekstiviestiä?????
*syvä huokaus* O tempora, O mores!
Mulle on kyllä kaikki mainosviestit tullut keskellä päivää?
Mulle on kyllä kaikki mainosviestit tullut keskellä päivää?
Mullekin about välillä ma-la 8-18
Ööh, onkos teitä muitakin, jotka keskeyttävät illallisen tai elokuvan katselun, koska kännyyn pukkaa tekstiviestiä?????
Aika monenkin ammattikäyttäjän kännykkään tulee tekstiviestillä varoitukset esmes palvelimen kaatumisesta tai virushavainnoista, eivätkä sellaiset viesti kysy kellonaikaa, vaan pukkaavat vaikka 05.00 aamulla.
Oli tilanne mikä tahansa, reagoin yleensä kännykkään tuleviin yhteydenottoihin nopeammin kuin reagoisin, jos tietäisin kyse olevan mainoksesta. Tämän takiahan kännykkämainontaa esmes operaattorit toivovatkin, koska sillä päästään lähelle ihmisiä ja eri elämäntilanteisiin kiinni.
Minusta taas mainontaa on jo nykyisellään liikaa, enkä aio vapaaehtoisesti suostua ottamaan sitä kännykkääni. Valitsen mieluummin kalliimmat palvelut kuin vastaanotan mainoksia.
t. tero
edit: typoja
Jälleen tullaan siihen mun visioon ryhmittäin hälyttävien tekstiviestien tarpeesta...
t. tero
Vastaava homma täällä tulee aina välissä mainosviestejä ei kylläkään kuin ehkä kerran viikossa vaikka en mistään ole sopinut... pitääpä käydä kattoo tuolta jos siellä olisi apu....
Kävin kattoo ja kiellot, oli päällä, kumma kun kuitenkin lähettelevät.
Tuon ymmärtää kyllä jos on ns. jatkuvasti päivystyksessä, että jossain vaiheessa alkaa korpeamaan.
Itse olin joskus koko ajan puhelimen vierellä ja aina valmis menemään, mutta nyttemmin olen ottanut sen kannan, että pääasia kun mies viihtyy. Eli en todellakaan keskeytä mitään tai ala suin päin ryntäilemään jos joku piipittää. Jos ihmisillä on asiaa, niin ne jättää viestin vastaajaan tai soittaa myöhemmin, tekstiviestiin reagoin heti kun se on mahdollista. Jos töistä soitetaan hätätapausta ja pakko olisi olla heti paikalla, niin minä olen heti paikalla kunhan saan tiedon, ja siihen on sopeutuneet kaikki.
Eihän tuo zed enää Soneraan kuulu, eihän?
Sonera omistaa 85% ja Yahoo! 15%.
Sonera omistaa 85% ja Yahoo! 15%.
Ah, kerkesit juuri ennen, mutta tässä kuitenkin suora lainaus zedin sivuilta:
"Sonera zed Oy (http://www.zed.com) on Sonera Oyj:n (HEX: SRA, NASDAQ: SNRA, http://www.sonera.fi) 85 % ja Yahoo! Inc 15 % omistama yhtiö. Zed™ perustettiin lokakuussa 1999, ja yhtiö on johtava kansainvälinen matkapuhelinpalvelujen tuottaja ja markkinoija Suomessa ja maailmalla (Suomi 1999, Filippiinit 2000, Saksa, UK ja Italia 2001, Malesia 2002)."
Jos ihmisillä on asiaa, niin ne jättää viestin vastaajaan tai soittaa myöhemmin, tekstiviestiin reagoin heti kun se on mahdollista.
Makuasioita nämäkin, mutta itse otin vastaajan pois käytöstä kokonaan, kun huomasin siitä olevan minulle enemmän vaivaa kuin hyötyä. Vastaaja on niin pirun manuaalinen. Jos sinne joku jättää yhteystietonsa tai soittopyynnön, ei onnistu suoraan vaikkapa sen sähköpostiosoitteen nappaaminen ja vastaajaviestin voi joutua kuuntelemaan monta kertaa ennen kuin saa talteen numeron, johon pyydetään soittamaan.
Nyt kun en enää käytä vastaajaa, ihmiset lähettävät tekstiviestin tai sähköpostia.
Jos töistä soitetaan hätätapausta ja pakko olisi olla heti paikalla, niin minä olen heti paikalla kunhan saan tiedon, ja siihen on sopeutuneet kaikki.
Tässäkin helpottaa oman mukavuuden edistämistä se, että luokittelee soittajat kiinnostavuuden ja tärkeyden mukaan. Itse en kovin mielelläni soittele tai vastaile puhelimeen, joten mieluusti pidän puhelinta kokonaan äänettömänä ja soittelen, kun taas sopii.
t. tero
Oletkohan "vahingossa" liittynyt allaolevasta linkistä löytyvään palveluun?
http://www.zed.fi/zed/ss/mp/www/mbf/1,1092,PO02000!s00!fi-FI!1929!!,00.html?om1=1929&om2=&om3=&url=%2Fzed%2Fss%2Fmp%2Fwww%2Fproducts%5Ftemp%2F1%2 C%2C748%2C00%2Ehtml&MAINPAGEID=155&SEGM=s00&LANG=fi%2DFI&OPER=PO02000
niskalaukaus
07.02.03, 21:47
Oletkohan "vahingossa" liittynyt allaolevasta linkistä löytyvään palveluun?
http://www.zed.fi/zed/ss/mp/www/mbf/1,1092,PO02000!s00!fi-FI!1929!!,00.html?om1=1929&om2=&om3=&url=%2Fzed%2Fss%2Fmp%2Fwww%2Fproducts%5Ftemp%2F1%2 C%2C748%2C00%2Ehtml&MAINPAGEID=155&SEGM=s00&LANG=fi%2DFI&OPER=PO02000
No perrrkkele, tuohonhan minä taisin kesällä hurjuuspäissäni liityä *häpeää* :o
Kumma kun eivät heti alkaneet ahistelemaan, vaan viiveellä. Noh, tutkimattomia ovat herran tiet...
Possun Jippiin liittymään tuli joskus Mars -suklaapatukkamainos! Possu yritti vastata typerään mainosviestiin kirosanoilla, mutta kännykkä ei suostunut lähettämään viestiä numeroon, koska maksulliset tekstiviestit oli estetty! Siinä vaiheessa Possu menetti hermonsa ja hankki Soneran liittymän. Sitten Possu vaihtoi takaisin Jippiihin (uusi numero tietenkin). Nykyään Possu laittaa nettikilpailuihin aina vanhan Jippiin numeronsa, että roskapostit menevät siihen (vaikka numeroa ei enää ole)!
niskalaukaus
07.02.03, 22:03
Possun Jippiin liittymään tuli joskus Mars -suklaapatukkamainos! Possu yritti vastata typerään mainosviestiin kirosanoilla, mutta kännykkä ei suostunut lähettämään viestiä numeroon, koska maksulliset tekstiviestit oli estetty! Siinä vaiheessa Possu menetti hermonsa ja hankki Soneran liittymän. Sitten Possu vaihtoi takaisin Jippiihin (uusi numero tietenkin). Nykyään Possu laittaa nettikilpailuihin aina vanhan Jippiin numeronsa, että roskapostit menevät siihen (vaikka numeroa ei enää ole)!
Mietipä sitä henkilöä jolla on sinun entinen numerosi, possuilla on hyvä moraali...
Jos vanha numerosi on jollain käytössä nykyään, olet syyllistynyt rikokseen.
Senhän voi kokeilla soittamalla siihen salaisella numerolla ja jos vastataan niin luuri korvaan x) *mikämikä moraali?*
Ammattilainen
08.02.03, 09:38
Itse olen kaksi kertaa joutunut ottamaan uuden liittymänumeron, kun salaiseen numerooni on soitellut kaiken maailman MikroBitti-lehden kauppiaat pari kolme kertaa viikossa ja joskus jopa useita kertoja samana päivänä. He ovat kyselleet jotain tyttöä ja kuultuaan, ettei häntä tavoita kyseisestä numerosta, alkaneet pommittamaan minua tarjouksillaan.
Kun sanot liittymän irti, se tulee viimeistään puolen vuoden kuluttua uudelleen myyntiin. Tällöin numeron seuraava omistaja on lirissä kaiken maailman puhelinmyyjien ja mainostajien kanssa, vaikka hänellä olisikin salainen numero ja markkinointikielto, jos edellinen omistaja jakaa numeroa kaikenlaisiin kilpailuihin, joista se leviää lehtimyyjien ja muiden kaupustelijoiden soittolistoille.
possuilla on hyvä moraali...
Possulla on sian moraali. ;)
Jos vanha numerosi on jollain käytössä nykyään, olet syyllistynyt rikokseen.
Kerrotko vielä mistä rikosnimikkeestä on kyse? Itse en aivan heti keksi.
Kerro samalla myös miten todistetaan, että väärä numero on laitettu kilpailuun tarkoituksella eikä vahingossa.
t. tero
Jälleen tullaan siihen mun visioon ryhmittäin hälyttävien tekstiviestien tarpeesta...
Jep, tuo olisi kyllä tarpeellinen toiminto. Ja tuota hälyhäly -tekstariaspektia en tullut ajatelleeksi, vaikka moinen itseänikin välillä terorisoi...
Hmm, katsotaanpas, meneekö joke jokena vai kijotusvihjeenä ;)
hälyhäly -tekstariaspekti
Täh?
Voi voi, jos joku raukka saa Possun vanhan numeron.. ;O)
Täh?
*kohtaus kuvitteellisen palvelinvastaavan tms. arkipäivästä*
K=kännykkä V=viesti H=kännykän omistaja/Käyttäjä
klo 04:35, H:n residenssi, makuuhuone
Liuskis läyskis, liuskis läyskis!
"Aaaaaaaaaahh-aaaahh, kulta, vielävielävielä..."
K: piip piip, piip piip
H: "ähpuh, ähpuh, kuka ¤#%&!!! pisti _just nyt_ tekstarin, pakko se on lukea, sori, tulen hetken kuluttua...
H kurottautuu ottamaan K:n yöpöydältään. No mikäs nyt...
V: Critical Error on server 1234xc6. Mass storage failure, code 1234579873333983.
H kalpenee ja ähkäisee:"nyt lähti annikki tähti, winsu kumossa, monot vinossa!"
"Mutta kulta, jos lähtisit vasta vähän ajan kuluttua..."
H: "Se on nyt omin käsin onneen, eikun menox sano annie lennox, tsau!"
"Kulta, pistä nyt edes housut..." SLÄM! "jalkaan, meni jo, no huomaa se toimistolla."
Pahkis, miksi juuri "H" on se kännykän käyttäjä/omistaja? ;) Kun en vieläkään ole saanu raahattua Siwan blondia kotiin, usko jo!!!
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.