PDA

View Full Version : Dna GPRS:n kanssa ongelmia

Ricky
05.02.03, 21:09
Onko muilla ollut ongelmia nyt parin päivän sisään Dna GPRS:n kanssa? Esim sähköpostin lähettäminen ei onnistu kun valittaa: "Palvelin ei hyväksynyt yhtä vastaanottajista", postin vastaanottaminen kyllä onnistuu. Sitten useat internet sivut ei lataudu, esim. muropaketti.com, jne... Harvat sivut latautuu vain, esim tämä matkapuhelininfo, opelclubfinland.net, www.dc-ice.ee... onkohan Dnan puolella taas jotain ongelmia, onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mitään asetuksia en ole vaihdellut tai poistellut, yht'äkkii vaan alko tahmaamaan. näin täällä kuopion laidalla...

vierailia
05.02.03, 21:25
joo ainakin täällä iisalmessa tökkii nyt aika lailla eilen ei päässyt nettiin olenkaan ja sit kun soitin dna :lle niin sanovat että kuun vaihteessa oli ollut verkkojen päivitykset ja oli kuulema mennyt se operaatio persiilleen,mut se teki jotakin juttuja siellä ja sai pelaamaan ainakin minun kohalla jollakin lailla, ei tää ole vieläkään entisen veronen sivut aukeaa tai sit ei mut kyllä sähköposti kulkeen ihan ok ainakin äsken kun kokeilin

okawan
05.02.03, 22:09
Joo on kovasti ongelmia täällä kokkolan seudullakin, ulkomaan yhteydet ei pelitä laisinkaan, kotimaahan kyllä pääsee hyvin. Asiakaspalvelussa sanovat että syynä olisi linjojen ruuhkautuminen, oisko toi syynä? On muuten *erseestä toi dna:n asiakaspalvelu, tekniseen tukeen ei pääse ollenkaan ja asiakaspalvelussa (puolen tunnin jonotuksen jälkeen) ne ei tiedä mitään...

Juppe
05.02.03, 22:41
Koko viikon tökkinyt gprs yhteydet.

Välillä kerkiää outlook lukea postit ja välillä ei..

Rupeaa olemaan minulla siinä pisteessä että suomen edullisin saa kenkää...

-Tumppi-
05.02.03, 22:42
Onko muualla päin samaa ongelmaa? Koko iltana ei ole ole päässyt ulkomaisille sivuille, kuten jo aiemmin oli mainintaa, kotimaan sivustot toimii. Sijainti kokkola, dna gprs.

Asiakaspalveluun yritin soittaa, mutta n. 20 minuutin jonotuksen jälkeen luovutin..

Päivällä muistaakseni vielä toimi, en ole ihan varma?

Mitro
05.02.03, 22:50
Eikö tää ny ois enemmän kuulunu tonne operaattorit -valikkoon, mutta myönnetään, että myös oulussa on ollu ihan samat viat! Ulkomaisille sivuille on uskomattoman vaikea päästä! Sen sijaan kotimaiset kuten Oulun kaupunki, matkapuhelininfo ja mtv3 toimii niinku unelma.

Soitin asiakaspalveluun, jonotin 26 minuuttia ja kerroin asiani. Elämäänsä kyllästyneen oloinen kaveri vastasi, että tiedossa on ja asiaa yritetään parhaillaan korjata! Ei tiedä vain kauanko kestää, mutta saa kuulemma olla onnellinen et edes jotkut sivut toimii.

Nämä ongelmat alkaa olla jo niin jokapäiväisiä, että laittaa harkitseen muita vaihtoehtoja internettiin..

juppepuputti
05.02.03, 22:55
Täälläkin on tokkiny ihan v.....i (Lohja) . Nettiin pääsee 10:llä yrittämällä ja silloinkin yhteys katkeaa 5 minuutin päästä ... Nut kun tossa joku mainitsi niin ongelmat alkoivat juurikin tossa kuun vaihteessa !!!! Sitä ennen kerkeskin toimimaan pari kuukautta ihan moitteettomasti !!!!!

Apple/PDs
05.02.03, 23:06
Eipä toimi täälläkään ulkomaalaiset sivustot.. Keuruu (Keski-Suomi).. Muuten yhteys kyllä pelittää ihan kohtuullisesti..

Sevk
05.02.03, 23:18
Eteläisessä Keski-Suomessa toimii ihan loistavasti. Tänään ei ole kuin kerran yhteys katkennut. :)

Ammattilainen
05.02.03, 23:41
Ulkomaiset sivut eivät aukea, mutta kotimaiset aukeilevatkin sitten tosi nopeasti. Aamupäivällä takkuili kaikki sivut.. Yhteys pysyi kyllä auki, mutta data ei liikkunut. Illalla neljän jälkeen oli sama tilanne kuin nyt.. Näin täällä Oulun keskustassa.

Edit: Lisäyksenä vielä, että eipä tunnu pääsevän esim. suomi24.fi:n keskustelupalstoillekaan ollenkaan Dna:n GPRS:llä.

X-ray
05.02.03, 23:50
Laitoin Jippiin DNS osoitteet niin pelaa ihan ok... aamulla ei päässy edes googleen noilla DNA dns osoitteilla. Kyllähän tuo varmaan hidastaa taas tuokin mutta rupes netti toimimaan.

Jousi
06.02.03, 01:19
Onko muualla päin samaa ongelmaa? Koko iltana ei ole ole päässyt ulkomaisille sivuille, kuten jo aiemmin oli mainintaa, kotimaan sivustot toimii. Sijainti kokkola, dna gprs.

Asiakaspalveluun yritin soittaa, mutta n. 20 minuutin jonotuksen jälkeen luovutin..

Päivällä muistaakseni vielä toimi, en ole ihan varma?

Juu kyllä samaa ongelmaa tuntuu olevan jokaisella, pikkasen vituttaa kun vielä tänään päivällä toimi suht. hyvin kaikki.

Ricky
06.02.03, 08:23
Nyt toimii hieman paremmin kuin eilen mutta edelleen kaikki sivustot ei aukea, tai sitten aukeaa todella hitaasta. Edelleen tuo sähköpostin lähettäminen ei onnistu, pitää kai laittaa webmailin kautta, jos nyt sinnekkään pääse...
Mulla ainakin yhteydenmuodostaminen onnistuu ekalla kerralla eikä yhteys katkeile, mutta datan virtaaminen saattaa loppua ja kone pitää käynnistää uudelleen

vp
06.02.03, 08:26
ei aukeile vieläkään nuo ulkomaan sivut,mitä kokeilin.

Leevi_2
06.02.03, 08:49
minulle ilmoitettiin näin kun kysyin paikalliselta puhelinyhtiöltä
(edustaa DNA:ta) mitä varten outlook vastaanottaa mutta ei lähetä postia.

DNA:n kautta postin lähettäminen on estetty (käyttää eri Internet osoitteita)

DNA:lla on oma postipalvelin mitä tässä tilanteessa kannattaa käyttää
postien
lähetykseen. Postipalvelimen osoite on smtp.dna-044.com.

Hassua, että voin vastaanottaa ja lähettää postia suoraan palvelimen kotisivulta, mutta outlook ei pysty kuin vastaanottamaan postia.
Onko joku kokeillut osoitetta smtp.dna-044.com ?

coltrain
06.02.03, 09:08
eilen teki saman jutun mullakin.

ei lähetä outlookilla viestejä ja ei pääse oikein minnekään sivuille.

ottaa päähän varsinkin kun muita ei ole tarjolla kuin modeemi, sitä se suomi on.. keleen takapajula.

crc
06.02.03, 09:12
Mulla toimii kylläkin ihan hyvin täällä Itä-Suomessa melko korvessa. DL on siinä 4,5-5 KB.

AJK
06.02.03, 10:05
Raahessa samaa ongelmaa. Kerran kun valitin toimimattomuudesta, niin sanoivat, että ensimmäisen vuosineljänneksen aikana tulee asiaan muutos(päivityksi). Täällä ei taho kaikki osoitteet toimia.

Horus
06.02.03, 14:05
Minä en päässyt ulkomaisille sivuille eilen (keskiviikko 5.2.03) ollenkaan. Kotimaiset (.fi) sivut pelittivät hyvin. Tänään, ruokatunnilla, testasin yhteyttä ja pääsin joillekkin ulkomaisille sivuille. Näinköhän se rupeaisi pelittämään. Siinä kyllä joku oli oikeassa, että ne kotimaiset divut aukenivat yllättävän nopeasti. Yksi vaihtoehto tälläiselle toimivuudelle on se, että serveri joka hoitaa ulkomaanyhteydet on alhaalla (välityspalvelin).

Smpsa
06.02.03, 15:07
DNA:lla on oma postipalvelin mitä tässä tilanteessa kannattaa käyttää
postien
lähetykseen. Postipalvelimen osoite on smtp.dna-044.com.

Hassua, että voin vastaanottaa ja lähettää postia suoraan palvelimen kotisivulta, mutta outlook ei pysty kuin vastaanottamaan postia.
Onko joku kokeillut osoitetta smtp.dna-044.com ?

Eihän gerpsin kans muut lähetäkkään postia kuin tuo, kauan aikaa käytetty jo, on myös toinenkin jonka nimeä en muista.

Eilen ja tänään tosin on ollut jotain vikaa verkos jota "korjataan parhaillaan", siksi eivät pääosin ulkomaansivut aukea ja postit lähde. Kyllä, soitin aspaan.

maxspeed
06.02.03, 15:14
Etelä-pohjanmaalla sama vika, ulkomaiset sivut ei toimi, eilen vielä toimi dna:n sähköposti servo smtp.dna044.com, mutta ei toimi tänään, ei vastaa pingiin, mutta telnetillä saa jonkinmoisen vastauksen??? outoa

PeeVee
06.02.03, 16:11
Etelä-pohjanmaalla sama vika, ulkomaiset sivut ei toimi, eilen vielä toimi dna:n sähköposti servo smtp.dna044.com, mutta ei toimi tänään, ei vastaa pingiin, mutta telnetillä saa jonkinmoisen vastauksen??? outoa

Olenko ainut jolla toimii normaalisti? Ei ole ollut ongelmia, ei katkeillut, aina yhteys onnistuu, välillä paivänkin auki, ulkomaiset sivut aukeaa, posti kulkee Outlookilla edestakas Surfeulle ja mtv3:lle, kun lähtevä posti on tuo smtp.dna044.com. Nopeustestit toimii ja näyttää normaalia, eli alkuillasta on hitaampi. Suomi24 sivut toimii. Googlen haut ym. Lataus toimii, niinkuin yleensäkin, väliin paremmin, väliin hitaammin. Ihmeellistä.
PeeVee.

Apple/PDs
06.02.03, 16:39
Nyt toimii taas täälläkin (repii tasaisesti 6kt/s sivulla kuin sivulla).. Liekkö sitten DNA taas säätänyt eilen ja tänään aamulla jotain..

Jousi
06.02.03, 16:51
btw..äsken huomasin että dna:n gprs:ssää käyttäessäni eilen on muuttunut ip yhtäkkiä, mietin että olenko säätänyt itte jotain vai onko dna tehny jotain. Vai proxy vai mikä lie tuo on...hmm...no kuitenkin, ennen jäi joka paikkaan missä on käyny tuo "****.gprs.suomen2g.fi" ja nyt jää ip joka on tyyliä "62.78.108.**".

Mistähän moinen johtuu, voisko joku katsoa minkälainen ip itsellä on...siis jos käyttää dna:n gprs-liittymää.

MoD
06.02.03, 17:00
Hmm, mullekkin joo voisi vähän suomentaa, kun ennen oli hostit jotain tyyliin 1fasd2521.gprs.suomen2g.fi ja nyt näyttää vaan oula. Ainakin IRC näyttää näin nykyään:

Local host: oula (62.78.106.52)

Jousi
06.02.03, 17:30
Kai dna:lla on jotain remppaa noissa verkoissa, nyt pikkasen toimii jo ulkomaan palvelimetkin.

vierailia
06.02.03, 18:06
jopas taas toimii täällä iisalmessakin päin ihan kohtalaisesti (paremmin kun eilen illalla) nyt pääsee jo suomi24 sivuille ja ulkolaisille sivuille kans

huppu
07.02.03, 01:19
Mitenkä voi helpoimmin katsoa mikä IP-osoite itsellä on ?

Win 98 DNA GPRS

Jousi
07.02.03, 02:19
Mitenkä voi helpoimmin katsoa mikä IP-osoite itsellä on ?

Win 98 DNA GPRS

98:ssa se menee kun käynnistä valikosta otat "suorita" ja siihen "winipcfg" niin pitäis käynnistyä sellainen pieni softa...sitten ilmeisesti pitää valita käyttöön se puhelimen modeemi alasvetopalkista ja ja....hitto ku jaksais käynnistää 98:n nii vois selittää...no kokeile sitä kuitenki...

windows 2000:ssa käynnistä valikko -> suorita -> "cmd" ja sinne komentokehotteeseen "ipconfig"...

Juppe
07.02.03, 02:24
Kyllähän tämä on ihan perseestä,pitää yöllä herätä lukemaan postinsa ja maksamaan laskut kun eilen illalla ei toiminut netti ollenkaan täällä Pohjois-Kurjalan suunnalla...

Minulla rupiaa olemaan pinna kireellä kun ei toimi silloin kun sitä TODELLA tarvitseisi...

Jousi
07.02.03, 02:44
Kyllähän tämä on ihan perseestä,pitää yöllä herätä lukemaan postinsa ja maksamaan laskut kun eilen illalla ei toiminut netti ollenkaan täällä Pohjois-Kurjalan suunnalla...

Minulla rupiaa olemaan pinna kireellä kun ei toimi silloin kun sitä TODELLA tarvitseisi...

heh, juu kyllähän se vituttaa että pitää ruveta tälläiseksi yöeläimeksi...mut on se toki niinki että halvalla ei saa hyvää...

Ammattilainen
07.02.03, 07:50
Kyllä eilen torstaina tökki Dna omalta osaltanikin pahemmin kuin koskaan. Yhtään sivua ei voitu näyttää.. Kokeilin pariin otteeseen illan aikana. Vähän ennen yhdeksää pääsin hetkeksi selailemaan tätä foorumia, mutta muualle en päässyt ja foorumin selaaminenkin loppui muutaman minuutin kuluttua. Kun yritin uudelleen reilua tuntia myöhemmin, ei netti toiminut enää ollenkaan. Yhteys muodostui hitaasti ja sen jälkeen data ei liikkunut enää ollenkaan.

Kaikki sanovat, ettei halvalla voi vaatia hyvää. Ei sitä kukaan ole vaatimassakaan mitään älyttömän nopeaa yhteyttä, mutta pitäisi maksetulle rahalle saada kuitenkin semmoinen vastine, että ostettu tuote toimisi edes peruskäytössä kunnolla. Jos Radiolinja tai Sonera tekisi kiinteä- ja kohtuuhintaisen GPRS-palvelun, ei tarvitsisi enää miettiä, mitä käyttääkö Dna:ta. Omalta osaltani valinta olisi ehdottomasti Radiolinja, sillä silloin pärjäisin yhtä liittymää vähemmällä..

Horus
07.02.03, 08:35
Minulla toimi eilen sivut ihan normaalisti. Jopa pahimpana ruuhka-aikana kello 17-21 yhteys oli (jopa) normaalia nopeampi. Kello 21:n jälkeen yhteys olikin sitten jo huippuluokkaa (siis gerpsillä). Tänä aamuna en päässyt nettiin, mutta eipä ollut hirveesti aikaakaan yrittääkkään. Olisiko näillä ongelmilla juurensa vielä siinä perseelleen menneessä päivitysoperaatiossa jonka DNA teki joku päivä sitten.

Ammattilainen
07.02.03, 12:58
Tässä on tosiaan paikkakuntaisia eroja. Minä asustelen Oulussa, jossa siis eilen illalla ei toiminut GPRS-yhteydet ja wap ei myöskään toiminut Dna:lla GPRS:n kautta. Tänä aamuna pääsin normaalisti nettiin GPRS:n kautta. Mielenkiintoista nähdä, onko tilanne vielä sama illalla, kun pääsen kotiin.

Anonymous
07.02.03, 14:39
Mulla on ton gprs:n kanssa ollut jatkuvasti ongelmia ja valitellut olen useasti ja kun viimeksi valitin niin sanoin etten myyjänä voi asiakkaille dna:ta suositella(avataan myös sonera ja rl) niin eilen tuli puhelu ja sanovat et nyt on ongelmat korjattu.

Tais olla ukko jopa oikeassa koska sen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmia! Toivotaan ettei tulekkaan, koputan puuta...

Ammattilainen
07.02.03, 14:48
Minulla taas on toiminut aiemmin paremmin ja nyt tällä viikolla on ollut ongelmia. Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan kehitys menee..

Kaapo
07.02.03, 18:44
Minulla taas on toiminut aiemmin paremmin ja nyt tällä viikolla on ollut ongelmia. Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan kehitys menee..

Yhteys toimii, mutta smtp-palvelin ei vieläkään! Grr sanon minä!

lada-v8
07.02.03, 19:17
Täällä Etelä-Pohjanmaalla on toiminut viime päivinä hitaasti, mutta varmasti, eli ei ole yhteys katkeillut...

Ammattilainen
08.02.03, 00:39
Nyt pelaa taas hyvin täällä Oulussakin. Sivut löytyvät ja latautuvat nopeasti. Yhteys muodostui kertalaakista ja ei ole kakistellut kertaakaan tämän kahden tunnin aikana, kun olen netissä taas pyörinyt. Hyvälle näyttää. Parempi olla kehumatta liikaa, ettei taas tapahdu muutosta huonompaan...

Mitro
08.02.03, 01:06
Yhdyn edelliseen puhujaan, eli ammattilaiseen...
Netti ollut yhteensä 10 tuntia viimeiseen 12 tuntiin päällä ja koko ajan tieto on liikkunut erittäin nopeasti. Välillä piti kalikka vain käyttää normaalissa verkkolaturissa, kun virta loppui. Taas huomenna päivällä kun koneen starttaa uudelleen voi tilanne tietysti olla aivan toinen.

Alunperin gprs:n otin ihan vaan sähköpostin lukemiseen ja icq:n käyttöön, mutta mikäli yhteydet pysyisivät nyt näin hyvinä kuin nyt niin kyllähän tällä jo ihan internetin himokuluttajakin pärjää.

C55 + dna-gprs

MoD
08.02.03, 14:38
Tässä 3-4 päivää sitten kun mun hosti muuttui tällaiseksi:
Local host: oula (62.78.106.49)

... kun se ennen oli jotain tyyliin:
Local host: asdf24323.gprs.suomen2g.fi (62.78.106.49)

Sen jälkeen siis en ole enää pystynyt menemään ircciin vaan esim irc.opoy.fi valittaa näin:
[14:37] Closing Link: _MoD-[unknown@62.78.106.49] (Unauthorized connection)

Eikö kellään muulla ole samaa vikaa? Ja eikö kellään muulla ole vaihtunut tuo hosti tommoseksi? Mistähän mahtaa johtua. Nyt tuntuu ettei tässä GRPS:ssä toimi oikein mikään kun on tökkinytkin niin ahkerasti.

Jousi
08.02.03, 16:52
Tässä 3-4 päivää sitten kun mun hosti muuttui tällaiseksi:
Local host: oula (62.78.106.49)

... kun se ennen oli jotain tyyliin:
Local host: asdf24323.gprs.suomen2g.fi (62.78.106.49)

Sen jälkeen siis en ole enää pystynyt menemään ircciin vaan esim irc.opoy.fi valittaa näin:
[14:37] Closing Link: _MoD-[unknown@62.78.106.49] (Unauthorized connection)

Eikö kellään muulla ole samaa vikaa? Ja eikö kellään muulla ole vaihtunut tuo hosti tommoseksi? Mistähän mahtaa johtua. Nyt tuntuu ettei tässä GRPS:ssä toimi oikein mikään kun on tökkinytkin niin ahkerasti.

Mulla tuo hosti muuttui tossa muutamia päiviä sitten, taisin kirjoittaakki siitä tähän topickiin. Nyt toimii muuten yhteys hyvin mutta ei ole oikein hyviä vaihtoehtoja irc-serverille...kun ne entiset serverit mitkä toimi hyvin, eivät enää toimi. Nyt toimii enään irc.stealth.net...siinäkin rajoitettu toimintoja.

rölli
08.02.03, 18:08
Jeps, sama homma mulla, ei irkkiä enää sen jälkee kun nuo ip:t muuttu.. Samoin katos sähköpostit hornan tuuttiin, ei etes ssh:lla pääse lukemaan koulun koneelta. Alkaa pännimään. Kuka jaksaa soittaa (odottaa-jonottaa) aspaan?

btw, lähettivät rannekellon viimeksi kun valitin niiden huonosta nettiliittymästä.. ;)

t65
09.02.03, 09:30

Tommoista se on ollu viime aikoina täällä länsi siperiassa.
On muuten hauskaa maksaa auton "tilapäistä"käyttömaksua klo:1.32 nimittäin v***ttaa

Ensi perjantaina tulee adsl ja loppuu tämä pelleily...toivottavasti.

MoD
09.02.03, 09:57
Nyt kaikki IP:n ja hostin osalta palautui jostain syystä normaaliksi:
Local host: anneal221.gprs.suomen2g.fi (62.78.105.221)

Tosin en ole vielä testannut, että pääseekö IRC-servereille, kuiten esim irc.opoy.fi. No nyt aamusella tuntuisi toimivan yhteyskin hieman paremmin, joten toivottavasti tämä olisi nyt paranemaan päin. Asun Oulusta 18km etäisyydellä ja täällä on lähiaikoina tökkinyt todella pahasti. Ja kun sitä ADSL:ää/muuta kiinteää yhteyttä ei saa. :P

Kaapo
09.02.03, 12:59
Jokos joku on saanut postia lähtemään ? Tuo smtp-palvelin ei toimi ainakaan minulla vieläkään ?

Ricky
09.02.03, 13:52
joo ei täälläkään päässä ole mailin lähetys toiminut melkein viikkoon. Alkaa pikkuhiljaa pinnakiristyä kun joutuu webmailin kautta posteja laittamaan. muuten yhteydet pelaa ihan ok. WinMX:llä kun latasin musiikkia niin dumeter näytti kokoajan 5-6 kB/sec ja muutenkin yhteydet pysyy päällä hyvin *koputtaa puuta*... tosin eilen illalla oli niiiiiiiiin tukossa ettei onnistunut laskujen maksu.

Big Y
09.02.03, 18:06
Tervehdys kaikille!

Tuli sitten hankittua dna GPRS ja Siemens M50 perjantaina, mutta toistaiseksi yhteys on ollut tuskastuttavan hidas (toiminut kuitenkin 97%:sesti). Siirtonopeudet eivät ole nousseet yli kahden kilon missään vaiheessa. Kysynkin siis kuinka muilla yhteydet ovat toimineet Etelä-Pohjanmaalla viime päivinä vai onko minulla asetuksissa jotain vikaa? Onko mahdollinen vika vaivannut mistä asti?

maxspeed
10.02.03, 13:26
Tervehdys kaikille!

Tuli sitten hankittua dna GPRS ja Siemens M50 perjantaina, mutta toistaiseksi yhteys on ollut tuskastuttavan hidas (toiminut kuitenkin 97%:sesti). Siirtonopeudet eivät ole nousseet yli kahden kilon missään vaiheessa. Kysynkin siis kuinka muilla yhteydet ovat toimineet Etelä-Pohjanmaalla viime päivinä vai onko minulla asetuksissa jotain vikaa? Onko mahdollinen vika vaivannut mistä asti?

No ainakin eilen toimi e-p:llä ihan kohtuu hyvin vaikka s.postin lähetys ny ei onnistunutkaan. Välillä hidastelee välillä ei, testaa aamulla tai myöhään illalla, jos silloin lataa n. 5kt/s niin asetukset pitäs olla kunnos.