View Full Version : Internet-yhteytesi?
Eli minkälaisilla yhteyksillä foorumilaiset surffaavat?
Itselläni: Sonera ADSL 256/256
Edit: lisäsin äänestyksen pitkästä aikaa. /Jussi
Elisan 512/512 ADSL.
Tätä ennen oli 28.8 motukka :)
e: liittymä on vaihtunut
Taloyhtiön kiinteä verkko jollain Home Pna-tekniikalla. Nopeus kuulemas vähintään yhden megan luokkaa eli neljä kertaa enemmän kuin tuo tavallisin/edullisin ADSL.
Taloyhtiön kiinteä verkko jollain Home Pna-tekniikalla. Nopeus kuulemas vähintään yhden megan luokkaa eli neljä kertaa enemmän kuin tuo tavallisin/edullisin ADSL.
Mulla samanlainen Saunalahden yhteys, jaettuna neljälle koneelle ja nopeus muutama mega. Hyvä kun olen yleensä ainut joka käyttää tätä :) ja kk. hinta on niinkin edullinen kun 39eur :)
Kiitoksia tuolle (tuntemattomaksi jäävälle?) sankarille joka lisäsi äänestyksen.
Jussi taisi lisätä...
Itsellä Soneran ADSL
Ammattilainen
01.02.03, 20:58
Tuossahan se sigussa lukee.. Siemens ME45 + Dna GPRS.
Kiitoksia tuolle (tuntemattomaksi jäävälle?) sankarille joka lisäsi äänestyksen.
Eip kestä. Lisäsin Birdille ja AT:llekin sopivan sekä "jollain muulla" vaihtoehdon...
Kiinteähintaisella ISDN:llä. ADSL:n hommaan heti kun sen tänne saa 50 eurolla.
Täl hetkel on jonkun sortin internet-liittymä taloyhtiöltä 1-1,5megaa nopeus... (8€)
Kesäl ostan sit soneran kaapelimodeemin 2+megaa... (49€)
Mulla samanlainen Saunalahden yhteys, jaettuna neljälle koneelle ja nopeus muutama mega. Hyvä kun olen yleensä ainut joka käyttää tätä :) ja kk. hinta on niinkin edullinen kun 39eur :)
Niinkö paljon maksat? ;) Mulle maksaa vain 20 e/kk. Tuo yhteyteni ei tosin ole Saunalahden vaan joku Tikkacomin systeemi. Tuon megan verran pitäisi siis riittää kaistaa vähintään yhdelle käyttäjälle, hiljaisena aikana enemmänkin.
ISDN, joku Baana kiinteä vai mikätämänytsittenonkaan, 17 - 07 välisen ajan viikolla, ja viikonloput ympäriämpäri vuorokauden kiinteään kk-hintaan (41,71/kk). Ja ei paikallinen puh.yhd. perskeles suostu asentamaan ADSL:ää, liian vähän tilaajia kuulemma ;(
HTV Welho 525.
Joskus olen tyytyväinen, joskus en.
Iltakiihkeä HPO:n ISDN. Vaihtuu Soneran 512/512 ADSL:ään parin viikon päästä. Tämä useimmiten toimii, tosin tavaraa imuuttaessa kaista loppuu melkosen nopeesti kesken.
Kotosalla käytössä Aurian Kotikaista (ADSL), nopeus toistaiseksi 256/256, nousee muistaakseni huhtikuun loppuun mennessä 1M/384. :) Hinta pysyy samana, 59e/kk.
Mobiiliyhteytenä Telian GPRS, hintaa 5e/kk + kuukausimaksut, puheaikaa 10e/kk (ei kyllä ole tullut käytettyä läheskään kokonaan).
Canis lupus
01.02.03, 21:52
7650+Dena gprs
Modeemilla sitä mennään tiedonvaltatiellä.
VDSL 10/10 ja maksan 70€ kuussa.Halvaksi tuo tulee sillä tuolla rahalla saan kaikki ohjelmat/pelit/elokuvat ja joskus hieman musiikkia.
VLP: n DSL 256/256 kuljettaa viestit maailmalle.
Joku Baana kaapeli. Emmä tiädä...
vaatimattomasti(pakon edessä!!) gprs:llä M50:sellä :/
...ei nääs maaseudulle saa adsl:llää (ja vaikka sais ni en ottais ennenku Suonenjoelle saa sen muualta ku soneralta)
2-8/1 meganen Baanan ADSL.
Kivasti toimii 8D
Niinkö paljon maksat? ;) Mulle maksaa vain 20 e/kk. Tuo yhteyteni ei tosin ole Saunalahden vaan joku Tikkacomin systeemi. Tuon megan verran pitäisi siis riittää kaistaa vähintään yhdelle käyttäjälle, hiljaisena aikana enemmänkin.
Missä päin Joensuuta/miten tuommonen hinta mahdollinen.Mulla DNA-GPRS.
Htv welho pro. Yleisesti ottaen ihan tyytyväinen yhteyteen.
Missä päin Joensuuta/miten tuommonen hinta mahdollinen.
Tois pual jokkee tapahtuu valla maar kummii, lisätietoi Jojesuu Mällist. :D
Modeemi. Tyytyväinen? En!
Mikäs tässä datasähköä odotellessa...
Tällä hetkellä modeemiyhteydellä vanhempien kotoa. Omassa kämpässäni ei vielä yhteyttä ole, mutta tulee kunhan saan hankittua jonkun kivan Siemens GPRS-puhelimen.
Sonera adsl 512/512. Nopeemman haluisin mutta kun soneralla on toi ryöstö hinnoittelu täällä maaseudulla.
Tällä hetkellä satakunnan puhelimen toimittama DNA adsl 256/256,ja tilauksessa soneran 512/512...
OPOY:n Baana Laajakaista 8/1 Mbps. Kustantaa 70 euroa /kk.
itelläni 256/256 DNA ADSL
olen ollu tyytyväinen, mitä nyt vähän toimimattomuutta, mut kylläkin harvoin..
Blue Joker
02.02.03, 15:27
pistin äänestykseen GPRS (dena) ja sen lisäksi löytyy Soneran ADSL
512/512 kbps.
Elisa Omakaista 1024/384 ADSL.
VLP:n Netikka DSL. 256/256 teoreettinen.
Aika lähellä tuota pyöritään, ainakin kotimaan liikenteessä.
Jotkut väittää että Netikka täysi susi mutta ainakin minulla toiminut ihan ok..ollut yhtyes yhtämittaa päällä nyt viikon ilman katkoja.
Jippii ADSL+ 1024/384, 70€ kuussa muistaakseni. Ennen oli Elisa ADSL premium 512/256 mutta oli pakko vaihtaa tähän kun vaihto oli ilmainen ja maksoi vain 6€ enemmän kuukaudessa!
Hattori Hanzo
03.02.03, 15:26
WLAN ruksuttaa kämpillä, eikä sitä nopeutta ole vissiin mitenkään rajoitettu...
Sonera ADSL 512/512 myös...
Kotona on Ericsson T39m & DNA GRPS. Töissä on.... vähän toisenlainen kaapeli! :)
Tällä hetkellä aika hyvin asiat noiden yhteyksien kannalta:
-Kotona 10 Meganen kiintee
-Gprs melkeen missä vaan
-Vanhemmilla käydessä 512/512 adsl
-Töissä 512/512 adsl
oli 2mb sonera,siirryimme 4mb elisaan (yritys käyttöön ainoastaan)
Ja kohta siirrymme varmaan takaisin johonkin 1mb-512?.
Mutta tällä kestää vielä surffata.Mutta pitää olla aika hullu että maksaa tuon esim 2mb hinnan/kk ITSE.joku 512 olisi aika sopiva omalle kukkarolle
Jippii ADSL+ 1024/384, 70€ kuussa muistaakseni. Ennen oli Elisa ADSL premium 512/256 mutta oli pakko vaihtaa tähän kun vaihto oli ilmainen ja maksoi vain 6€ enemmän kuukaudessa!
Kerros että onkos tuossa jippiissä "laatua"/toimivuutta.Tuo halpa hinta houkuttelee.
Kerros että onkos tuossa jippiissä "laatua"/toimivuutta.Tuo halpa hinta houkuttelee.
Laadun ja toimivuuden takaa Elisa, ainakin Elisan miehet kävi tämän asentamassa. (!) Eikä ole kertaakaan pätkässyt marraskuun jälkeen. (silloin ostin) Huonona puolena joku voi pitää sitä, että IP vaihtuu joka kerta kun boottaat koneen, Elisallahan näin ei käynyt. Mutta on pieni vaiva, varsinkin kun koneen jaksaa boottaa vaan kerran viikossa. :D Ja kyllä se on kuule megasella vauhdin hurmaa. :) Kiinteähintaista palomuuria/virussoftaahan tässä ei tule mukana, niinkuin ADSL premiumissa. Mutta eipä haittaa kun en sit juuri käyttänytkään, kyllästyin kun se oli aina sekasin. :P (F-prot)
Niinja downloadit tulee yleensä suomesta 102-103, FTP ohjelmalla 107. Ulkomailta se on sitten yleensä ollu 90-100. (KT/S)
Soneran kiinteistöliittymä!
Olen ainut tässä talossa kenellä tämä on, joten kivan nopee on =)
Nopea ja ruuhkaton modeemi. Olen ainut joka meillä nettiä käyttää, siihen nähden tuo 50 e on aika liikaa.
HPO:n 256/256 (?) adsl.
Vaihda Soneraan, nyt sitä saa! Ilmaistakin vielä.
HPO:n 256/256 (?) adsl.
Vaihda Soneraan, nyt sitä saa! Ilmaistakin vielä.
Huh? Miksi ihmeessä, olen juuri päässyt eroon sonerasta?
Aa, et ole vielä vittuuntunut HPO:n niin sanottuun palvelutasoon. Nooh, senkin aika vielä tulee...
Aa, et ole vielä vittuuntunut HPO:n niin sanottuun palvelutasoon. Nooh, senkin aika vielä tulee...
Huh, nyt on pakko sanoa: samat sanat. ;-)
Kyllä sain ainakin ensiluokkaista palvelua kun rupesin kyselemään nettiyhteyksien saatavuudesta ja hommasin sitä. Ei ole ollut asiaa sen jälkeen.
Odotas vain itse kun puhelimeen vastaa varmaan maailman väsynenin aspan setä ja sanoo kuudennen kerran "tekevänsä vikailmoituksen" huolimatta siitä että voisi yrittää ratkaista ongelmaasi: olipa se sitten melkein mikä tahansa, vaikka hävinnyt salasana. ;-D
Ovat sentään siirtäneet 24h asiakaspalvelun kattamaan myös nettipalveluja, lieneekö syynä muutamat tulikivenkatkuiset "aloitteeni" asiakaspalvelun aukioloajoista. ;-)
Yhteyteni lukevat tuossa alapuolella.
Kiinteä 100M, 12e/kk. Opiskelijakämppien hyvä puoli =)
Connected @ 45.2 Kbps, eli motulla liikenteessä. Otan dna:n gprs:n taas käyttöön kunhan saa 5100 hankittua.
Ovat sentään siirtäneet 24h asiakaspalvelun kattamaan myös nettipalveluja, lieneekö syynä muutamat tulikivenkatkuiset "aloitteeni" asiakaspalvelun aukioloajoista. ;-)
Eip. Soitappa tuohon numeroon illalla ja nauha toteaa että tähän aikaan voimme auttaa vain matkapuhelinasioissa.
Tällä hetkellä DNA GPRS, mutta tulossa on Sonera ADSL 512/512.
Eip. Soitappa tuohon numeroon illalla ja nauha toteaa että tähän aikaan voimme auttaa vain matkapuhelinasioissa.
Aha, en ole edes itseasiassa yllättynyt.
Tämä on OT ja tyhmä kysymys mutta kumpi on nopeampi ADSL vai ISDN?
Tämä on OT ja tyhmä kysymys mutta kumpi on nopeampi ADSL vai ISDN?
ADSL.
Tämä on OT ja tyhmä kysymys mutta kumpi on nopeampi ADSL vai ISDN?ISDN on 64kbit/s portain , käytännössä kotikäytössä joka yksi (64kb/s) tai kaksi (yht128kb/s) kanavaa käytössä, hinnoittelu menee yleensä aikaveloitteisesti ja joka kanavalta erikseen.
ADSL:n nopusluokat ovat yleensä 128kb/s - 4Mb/s alaspäin ja 128kb/s-1Mb/s ylöspäin. ADSLllä voidaan toteuttaa myös suurempia alaspäin vauhteje (<8Mt) mutta harvemmin on tarjonnassa.
personal jesus
18.02.03, 03:10
HTV:n Welho pro, johon olen lähes täysin tyytyväinen. 1-2 kunnon käyttökatkoa vuodessa, muuten pelaa hyvin ja nopeutta piisaa.
yhteys on VDSL ja 100 Meganen ja sanotaan näin nopeutta on enemmän kuin tarpeeksi... :) ja hinta 44 euroa kuukaudessa...niin ja tuosta listasta puuttuu VDSL vaihtoehto :) kyseessähän on kuitenkin eri tyyppi kuin ADSL...
yhteys on VDSL ja 100 Meganen ja sanotaan näin nopeutta on enemmän kuin tarpeeksi... :) ja hinta 44 euroa kuukaudessa...niin ja tuosta listasta puuttuu VDSL vaihtoehto :) kyseessähän on kuitenkin eri tyyppi kuin ADSL...Epäilen hiukan, jos en väärin muista niin VDSLllä on tuollainen nopeus hyvissäkään oloissa mahdotonta. UP nopeus on jokatapuksessa parempaa ADSL luokkaa (kotikäytössä riittää toki useimmiten). Tuolla hinnalla ei voi mitenkään tarjota oikeata 100Mb internet kaistaa, ja useimmiten tämä kaista on jaettua. vrt kaapelimodeemi ~40Mb wlan 11Mb.
Jos oletetaan että on oikestai 100Mb down internet yhteys, vaati sen testaaminen kotioilossa suuntaa-antavastikkin vähän vaivaa, mutta olisi kiva kuulla millaisia nopeuksia käytännössä.
Toki toimivana ko tyyppiset liittymästä ADSL käyttäjät näkevät vain unta.
edit: VDSL
300m ~max 55Mb/s
1500m ~max 13.8Mb/s (ADSL 6-8Mb/s vajaaseen 4km)
Jotkin VDSL laitteiden valmistajat ilmoittavat nopeudeksi 10Mb/s / 10Mb/s, mikä toki on varsin kunnioitettava saavutus parikaapelilla.
Hitaasti mutta hitaasti, dna gprs.
Soneran 512/512 kotona ja tien päällä Dna gprs. Toiseen olen tyytyväinen ja toiseen taas en. Arvatkaas kumpaan :)
Joo en tiedä onko jaettu... todennäköisesti on mutta jokatapauksessa parhaimmassa tapauksessa on imutus teho on aika nopea verrattuna kaverini adsl:ään jossa imutus on parhaimmillaan 500-600kbps... ellen nyt väärin ole katsonut...
Joo en tiedä onko jaettu... todennäköisesti on mutta jokatapauksessa parhaimmassa tapauksessa on imutus teho on aika nopea verrattuna kaverini adsl:äänUskon että on nopea, mutta mainitsemaasi vauhtia en usko.
jossa imutus on parhaimmillaan 500-600kbps... ellen nyt väärin ole katsonut...Tuskin kaverisi kuitenkaan väittää että hänellä on 10-15 meganen ADSL?
Tosin on markkinoilla ADSLiä missä ADSL osuus on se mitä mainostetaan mutta internet osuus onkin sitten tukkoinen. Mutta yleensä ADSL liittymät ovat sitä mitä mainostetaan.
Hidas Soneran HOASnet 256/128 mutta en jaksa alkaa valittamaan enempää kun kerran on ilmanen.
Tulisi nyt vaan tuo Vantaan Energian sähköverkon kautta toimiva laajakaista huokeaan hintaan ja hyvillä nopeuksilla.
Hidas Soneran HOASnet 256/128 mutta en jaksa alkaa valittamaan enempää kun kerran on ilmanen.
Tulisi nyt vaan tuo Vantaan Energian sähköverkon kautta toimiva laajakaista huokeaan hintaan ja hyvillä nopeuksilla.
Siskolla on kans tuo HOASnetti. Ei se hitaalta tuntunut. Tai no riippuu mitä sen kanssa harrastaa :) Paljonkos siinä on muuten pingit yleensä?
Tänään hain Soneran ADSL 512/512. Nopeasti tuli, 6 päivää piti odotaa.
Sonera ADSL 512/512 tilauksessa. On kyllä Hämeen Puhelin (sehän se myynnin hoitaa) tähän asti yllättänyt nopealla toiminnallaan, eilen tilattiin sopimuspaperit ja se Sonera Internet ADSL-loota, tänään tulivat postissa. Pistin vielä tänään ne sopimukset täytettyinä takaisin, lähti lajitteluun vielä tänään. Olen pitänyt pientä päiväkirjaa Soneran ADSL:stä, ja vielä ei ole sinne ilmestynyt mitään valittamista. Mutta odotellaan kun yhteys alkaa toimia...
Mutta odotellaan kun yhteys alkaa toimia...
Heh, laitoin itse kyselyn siitä tänään, vastausta ei ole tullut. Taidan kuitenkin vaihtaa tuohon, sillä kaikki lisähärpättimet saan HPO:n mukaan säilytettyä vaikka vaihtaa soneran lootaan.
Baana ADSL 256/256 ja dna gprs + 7650. Jälkimmäinen ei yllättäin toimi kunnolla...
Tällä hetkellä HTV:n kaapeli, Welho Pro, mutta tarkoitus olisi vaihtaa edullisempaan xDSL yhteyteen kun taloyhtiö hankki HomePNA -standardiin pohjautuvan "kiinteän" internet-yhteyden. 25 euroa kuussa ja luvataan se megan nopeus. HTV ilmeisesti vähän nopeampi mutta olisi tuo uusi ratkaisu melkein puolet halvempi.
Onko jollain kokemusta molemmista eli megan HomePNA kiinteistöliittymästä ja Welhosta. Tuo nopeus nimittäin arveluttaa...
HomePna kaista jaetaan kaikkien asukkaiden kesken eli jos kyseessä on isokin rivitalo/kerrostalo niin yhteys saattaa olla hidas....
Uskon että on nopea, mutta mainitsemaasi vauhtia en usko.
eihän tässä kukaan ole väittänytkään että sen nopeus olisi 100mb vaan sitä myydään sillä nimikkeellä sehän on vai teoreettinen nopeus....tänään kokeilin baanan dowloadtest.suomi.net sivulta niin tuli 2.1mb sekunnissa eli about kolme kertaa nopeampi kuin kaverini adsl liittymä... :) et silleen...
Mutta HomePna tehdään usein niin että jakamoon tuodaan jokin nopeuksinen yhteys joka jaetaan sitten liittyjien kesken. Käytännössä HomePna:n katto on 1Mt normaalilla puhelinnarulla, on Myös 10Mt HomePna versioita mutta tämä on ronkelimpi kaapelista.
Eli teoreettinen maksimi on käyttäjää kohti tuo 1Mt, mutta riippuen millainen yhteys taloyhtiöön tuodaan (ADSl,SDSL,VDSL,kuitu) ja millä nopeudella suhteessa käyttäjämäärään ja millaisella käytöllä, voi käyttjä kohtainen olla tuota meganluokkaa tai sitten paljon vähemmän.
Niin tuo HomePna osuus on yleensä privaatti ja sitä ei jaa muut.
tuo HomePna osuus on yleensä privaatti ja sitä ei jaa muut.
ja on valittavissa samanlainen kuin muissa liittymissä että haluaako privaatin osoitteen vai julkisen...
eihän tässä kukaan ole väittänytkään että sen nopeus olisi 100mbyhteys on VDSL ja 100 Meganen<clip>Ymmärsin sitten väärin, anteeksi.vaan sitä myydään sillä nimikkeellä sehän on vai teoreettinen nopeus....No kun VDSLllä ei tietääkseni pääse lähellekkään tuollaista nopeutta, edes teoriassa.
2.1mb sekunnissa eli about kolme kertaa nopeampi kuin kaverini adsl liittymä... :) et silleen...Tuo varsin hyvä nopeus koti liittymälle ja vielä kertomaasi hintaan. Tosin tulisi yhteyden toimittajalle halvemmaksi toimittaa ADSLiä, kun silla voi saavutta kertaluokkaa nopeampia nopeuksia ja huomattavasti pidemmillä kupariosuuksilla kuin tuo 2.1Mb/s, Ehkä varautuvat tulevaisudessa tarjoamaa nopeampaa.
En näillä mutinoilla halunnut muuta tuoda esille kuin että ymmärtää millaisia liittymiä on ja ymmärtään että ei operaattorin liittymätyyppinimellä ole näköjään mitään tekemistä loppukäyttjän saavutettavissa olevan nopusenkanssa, edes teoriassa.
Ja olen kanssasi samaa mieltä että nopea edullinen liittymä sinulla on, ja teoriassa tuolla VDSLllä voidaan saavuttaa esim 10x suurempiakin nopuksia kuin tuossa olit saavuttanut. (jos kupari osuus tarpeeksi lyhyt)
tuo HomePna osuus on yleensä privaatti ja sitä ei jaa muut.ja on valittavissa samanlainen kuin muissa liittymissä että haluaako privaatin osoitteen vai julkisen...Juu, HomePna tekniikka ei rajoitatuota mitenkään, eli riippuu yleensä palveluntarjoajasta onko heillä millaisia vaihtoehtoja tarjolla. Kaikilla ei ole tarjota kiinteätä IP:tä, ja joillakin ei ole edes omaa julkista IPtä tarjolla.
Kyllä olet aivan oikeassa... kyllä toi ihan hyvin on jos saavuttaa noinkin nopean kuin 2.1mb/s ja onneksi sain kirjeen eilen että runkoverkko taloon päivitetään 100mb:si ensikuun alusta silloin runko on koko matkalta 100mb tai niin ne ainakin sanovat ja hintakin näyttää nousenvan :( en tiedä vaikuttaako toi nopeuteen se jää nähtäväksi.....
welho pro.. huippupiikit on ollu 4,13 mb/s.. että kaistan suuruus ei ainakaan ole ongelma..
Sonera ADSL 512/512
Kuin myös.
Soonilta hommatulla Elisan kaapelimodeemi yhteyksillä tässä pelataan..
Canis lupus
24.05.03, 17:58
7650+Dena gprs
Mutta oli täysi susi joten siirryin ADSL.ään
jam ulla oli meganen netti (tai on ens viikonkin viel) mutta sitten taas tuun kesäksi asumaan kotiin niin on vaan 256/256 mutta syksyllä taas tulee meganen :)
Ei tämä nyt uutta topicia ansaitse joten kysytään tässä: onko kenelläkään kokemuksia Saunalahden ADSL'tä?
ISDN:llä tässä vielä surffitaan siihen asti, kun tänne Keski-Hämeen perukoille tulee ADSL-mahdollisuus. (Kohta pitäisi tulla..)
Ei tämä nyt uutta topicia ansaitse joten kysytään tässä: onko kenelläkään kokemuksia Saunalahden ADSL'tä?
Asiakaspalvelu kotijippiillä ja tuolla on sama, maksaa euro 59 snt joka minutti! Muutenkin sinne joutui aikaisemmin vähän väliä soittelemaan ja kukaan ei tietänyt mistään mitään, 15e meni helposti kerralla. Onneksi nyt tulee 2mbit netsonicin yhteys, vain 17e/kk :)
Itellä on DNA GPRS päivään 1.7. asti.. Sitten jatkosta en tiedä.. Jos vaikka hankkis ADSL:n
DNA:n ADSL 256/256. Hyvin toimii ja nopeus riittävä. Edit: <----Nopeus riittävä, ja paskat. Nyt kumminkin ensi kuussa nopeus tuplaantuu, joten 512/512 riittää ;)
8/1Mb ADSL
Vähä ikävä juttu ku jäi parista sadasta metristä kiinni että ois saanu 10/10 VDSL :(
8/1Mb ADSL
Vähä ikävä juttu ku jäi parista sadasta metristä kiinni että ois saanu 10/10 VDSL :(
Mulla on ollu vuoden sama ongelma.Perjantaina asiasta soitin ja vihdoinkin saa tänne missä asun 10/10.Viikon päästä aikoivat tulla asentajat kylään.
Moteemilla sitä ollaan tässä eteenpäin porskuteltu jo 4 vuotta.
ISDN:llä sitä porskutetaan menemään.
Sonera Kiinteistöliittymä on alla. Nopea kun mikä.
ISDN on, niinkuin jo kerroin, tänne korpeen ei vielä muuta saa (kohta saa kaapelimotukan), mutta mikäköhän on vikana, kun koko ajan tää jumittuu? Tuntuisi siltä, että olisi softassa vika, mutta vaikea sanoa ruuhkaakin voi olla..
Ammattilainen
15.06.03, 23:21
Dna Laajakaista Kiinteistöliittymä. Meganen yhteys pitäisi olla huoneistoa kohti, mutta ainakin näin ensivaikutelmalta tosi takkuinen yhteys. Ajattelin tuossa äsken imaista netistä yhden ohjelmapäivityksen koneelle, mutta luovuin ajatuksesta, kun tavaraa tuli 1,5 kt/s... Vertailun vuoksi Soneran 256 Kiinteistöliittymällä tavaraa tuli 25-30 kt/s säännöllisesti. Ja Siemens ME45 + GPRS (Radiolinja tietysti) pystyvät noin nelinkertaiseen nopeuteen verrattuna tähän minun loistavaan Dna Kiinteistöliittymään..
Mulla on ollu vuoden sama ongelma.Perjantaina asiasta soitin ja vihdoinkin saa tänne missä asun 10/10.Viikon päästä aikoivat tulla asentajat kylään.
Mites muuten se homma toimii?
Pitääkö sun irtisanoa se ADSL ja sitten ottaa VDSL ja maksaa avausmaksut?
Mistäs päin Oulua Pete ja Zyklon olette?
Itse asun Kaukovainiolla, eikä sinne saa VDSL:ää, jota kyllä odottelen kovasti...
VDSL-alue kiertää juuri Kaukovainion... Mahtaakohan OPOY koskaan laajentaa aluetta?
Joo, ja tosiaan tällä hetkellä alla 8/1MBps ADSL.
1.7 alkaen ADSL 1M/512 kbit/s
Tällä hetkellä kuitenkin ADSL 512/512
Asun Haapalehdossa päin..
Tässä on muuten ADSL ja VDSL saatavuus (http://www.opoy.fi/images/baana_kartta_2002_large.jpg)
Käsittääkseni aluetta tullaan laajentamaan (lähi?)tulevaisuudessa
Kaveri sanoi että OPOY pudottais 8/1 -liittymien upload-kaistan 512kb/s. Ei kyl opoy:n sivulla oo mitään tietoa asiasta eikä oo mitään mailiakaan tullu. Lieneeköhän totta :/
En tiedä olenko vastannut jo tähän, mutta joka tapauksessa nyt on vihdoin yhteys muuttunut.
Eli modeemi on roskiksessa ja tilalla raksuttaa Elisan 512/512 adsl. :)
Kaveri sanoi että OPOY pudottais 8/1 -liittymien upload-kaistan 512kb/s. Ei kyl opoy:n sivulla oo mitään tietoa asiasta eikä oo mitään mailiakaan tullu. Lieneeköhän totta :/
Tätä on sanottu jo pitkän aikaa. Ja joskus oli juttua, että VDSL:n nopeudet laskettaisiin 5/5:een ja mitään ei ole pudotettu.
1.7 alkaen ADSL 1M/512 kbit/s
Tällä hetkellä kuitenkin ADSL 512/512
Sama muutos itselläkin edessä. Kiitos siitä Soneralle. :)
Mun puolesta menee kiitokset VLP:lle (Vaasan Läänin Puhelimelle) ja kuluttaja-asiamiehelle.
Ewert Oktan
23.06.03, 22:15
Tässä on muuten ADSL ja VDSL saatavuus (http://www.opoy.fi/images/baana_kartta_2002_large.jpg)
Käsittääkseni aluetta tullaan laajentamaan (lähi?)tulevaisuudessa
Paljonko VDSL 10/10 maksaa kuukaudessa? (Yritin katsoa OPOY:n sivuilta, mutten saanut kunnon vastausta.)
Entä ADSL 8/1?
Kysynpä samalla, että missäpäin Oulua Heikkilänkangas sijaitsee?
Kiitoksia jo etukäteen.
E: Lisää kysymyksiä. :)
Mitä eroa on Baana Kotinetti 10:llä ja Baana Kotinetti 100:lla?
Mun puolesta menee kiitokset VLP:lle (Vaasan Läänin Puhelimelle) ja kuluttaja-asiamiehelle.
Näköjään nyt on yleinen buumi nostaa nopeusluokkaa ylöspäin hinnan pysyessä samana. Muutama muukin operaattori on saman muutoksen kuulemma tehnyt.
Mites muuten se homma toimii?
Pitääkö sun irtisanoa se ADSL ja sitten ottaa VDSL ja maksaa avausmaksut?
Ei tarvi tehdä mitään..Äijät käy vaan vaihtamassa laitteen kotonani.Yleensä siinähän on se siirto maksu mutta ei sitä kuulemma ainakaan omassa tapauksessa tarvi maksaa.
Paljonko VDSL 10/10 maksaa kuukaudessa? (Yritin katsoa OPOY:n sivuilta, mutten saanut kunnon vastausta.)
Entä ADSL 8/1?
Halvin muistaakseni on 64€ mutta itsellä on palveluokka 2 että voi käyttää direct connectia kunnolla,maksaa 6€ enemmän.Kaikki laajakaista liittymät laitetaan VDSL:ksi jos vaan mahdollista.Jos ei paikkaan jossa asut saa VDSL niin laitetaan tuo 8/1 ADSL ja hinta on sama kun tuossa 10/10 eli halvimmillaan 64€ ja kalliimmillaan 76€
Ei tarvi tehdä mitään..Äijät käy vaan vaihtamassa laitteen kotonani.Yleensä siinähän on se siirto maksu mutta ei sitä kuulemma ainakaan omassa tapauksessa tarvi maksaa.
hmm.. entä paljonko se siirtomaksu on?
hmm.. entä paljonko se siirtomaksu on?
Ainakaan minun tapauksessa ei tarvi maksaa yhtään..Aluksi olivat vailla jotain summaa jota en nyt muista mutta hetken keskustelun jälkeen unohtivat homman.Mainitsin että olen ollut aika kauan kyseisen puljun asiakas joten siirto maksu olisi unohdettava.Modeemi,isdn,adsl ja nyt vdsl,kaikki ollut opoyn kautta.
Vuoden loppuun mennessä pitäisi Kaukovainiollekkin saada VDSL. Näin vastattiin OPOY:lta. Jihuu! :)
Muutoksia luvassa tässä heinäkuun puolella eli kuten aikasemmin sanottu VLP nostaa nykyisen
256/256 -> 512/512.
Normaalisti järjettömän hintainen (62e/kk) paikallisen puhelinyhtiön tarjoama 256/256 adsl, mutta näin kesäisin mennään gprs:n voimin.
Pikkunen päivitys asia, että enää minul ei oo minkäänlaista internet yhteyttä.. :(
Nyt kun tulin lomalta niin sillä aikaa Sonera oli päivttänyt 512/512 1M/512 sillä aikaa! Nopeesti ja hinta sama kuin ennen! Kyllä odotinkin jotain tällaista positiivista muutosta!
Ammattilainen
11.07.03, 12:29
Nyt kun tulin lomalta niin sillä aikaa Sonera oli päivttänyt 512/512 1M/512 sillä aikaa! Nopeesti ja hinta sama kuin ennen! Kyllä odotinkin jotain tällaista positiivista muutosta!
Eiköhän se Elisa aloittanut tämän hinnan alentamisen ja nopeuden nostamisen..
OPOY:n Kotinetti ja yhteystyyppi on siis ISDN. Tosin on ilmeisesti laajakaistaan vaihtumassa.
Totta, mutta Sonera ulotti nopeudennoston kaikille asiakkaille, kun Elisa nosti vain 256/256 ja 512/256 -liittymät nopeuteen 512/512 ja laski samalla hiukan niiden hintaa. Korkeammat nopeusluokat säilyivät kuitenkin Elisalla muutoksetta.
personal jesus
11.07.03, 12:59
Näyttää tuo kauhun tasapaino hieman järkkyneen, kun Sonera saa muihin nähden (ei ainoastaan tällä palstalla) kohtuuttoman paljon rummutusta.
DNA ADSL 576/576.
Onko se joku näistä:
dna Laajakaista -palvelut:
dna Laajakaista 256 kb
yhteysnopeus 256/256 kbit/s
sisältää dna Internet -palvelut
dna Laajakaista 512 kb
yhteysnopeus 512/256 kbit/s
dna Laajakaista 1 Mb
yhteysnopeus 1 Mbit/512 kbit/s
dna Laajakaista 2 Mb
yhteysnopeus 2 Mbit/512 kbit/s
Itsellä yhteys vaihtunut, nyt Sonera ADSL 512/512
Se oli ennen DNA 256/256, mutta tämän alueen puhelinyhtiö poisti sen ja tällä hetkellä hitain DNA ADSL täällä on 576/576.
No niinpä näyttää olevan. Hassu nopeusvaihtoehto.
No niinpä näyttää olevan. Hassu nopeusvaihtoehto.
Onhan se mutta ei kai näissä mitään standardeja ole että joku ISP vois pistää vaikka halutessaan 666/666 nopeudeksi :)
Onhan se mutta ei kai näissä mitään standardeja ole että joku ISP vois pistää vaikka halutessaan 666/666 nopeudeksi :)
Ja jos tuollainen olisi tarjolla, niin täältä löytyisi halukas käyttäjä ( ja naapurin mielestä moiselle numerosarjalle juuri oikea henkilö>;) )
personal jesus
12.07.03, 02:01
Ja jos tuollainen olisi tarjolla, niin täältä löytyisi halukas käyttäjä ( ja naapurin mielestä moiselle numerosarjalle juuri oikea henkilö>;) )
Britit on tehneet tv-sarjaa mm. Helvetin naapurit. :P
Britit on tehneet tv-sarjaa mm. Helvetin naapurit. :P
Juu, jotain mutinaa tuon sarjan esityksen aikoihin kuului, että kyllä noita löytyisi lähempääkin ;P
Nyt sain GPRS kärsimyksen jälkeen sen Sonera kiinteistöliittymän tilattua, parin viikon päästä tulee.
Baana 512/512 ollut nyt käytössä 3 päivää. Ei enää ikinä gprs-internet yhteyttä!
Sanokaa nyt ihmeessä mikä mun ADSL:ää vaivaa. Eli se PITÄIS olla 256/256 mutta hitaimmillaan imuttaa jotain 80kt/s. Yleensä yli 500kt/s ja parhaillaan lähemmäs megaa? Maksaa 50€/kk OPOY:n baana kyseessä.
Sanokaa nyt ihmeessä mikä mun ADSL:ää vaivaa. Eli se PITÄIS olla 256/256 mutta hitaimmillaan imuttaa jotain 80kt/s. Yleensä yli 500kt/s ja parhaillaan lähemmäs megaa? Maksaa 50€/kk OPOY:n baana kyseessä.
Tämä löyty OPOY:n sivuilta:
OPOY toimittaa laajakaistapalvelut keskitin alueittain. Tilaajaliittymän nopeus määräytyy ko. alueen keskitin tekniikan mukaan (ADSL tai VDSL), nopeus on maksimissaan laitevalmistajan/palveluntarjoajan ilmoittama nopeus toimittamallaan tekniikalla. Liikennenopeus on viitteellinen, vaihteleva ja muodostuu usean tekijän summasta, kuten kaapelin tyyppi, ikä ja kunto, sekä muiden digitaalisten yhteyksien määrä kaapelissa. Lähtökohtana on, ettei OPOY rajoita palveluissaan palvelun alueellista nopeutta. Teoreettinen maksiminopeus on asiakkaalle 8 Mbit/s ja asiakkaalta ulospäin 864 Kbit/s. Tietyillä OPOY:n alueilla voidaan tarjota myös nopeampaa VDSL-tekniikkaa, jossa maksiminopeus on molempiin suuntiin 10 Mbit/s.
Eiköhän selvennä vähän...
täh?...miten mun 256/256 ja kaikkien muittenki kenet tiiän 256:n adsl imuttaa 30kt/s 512:n mul on imeny 60 ja meganen 120kt/s
täh?...miten mun 256/256 ja kaikkien muittenki kenet tiiän 256:n adsl imuttaa 30kt/s 512:n mul on imeny 60 ja meganen 120kt/s
OPOY:lla on vähä erilainen tekniikka :-I
OPOY:lla on vähä erilainen tekniikka :-I
mut onko se silti adsl ettei joku vdsl tai muu dsl?
Esa Vuolas
15.07.03, 15:52
Eikös JPJ juuri sanonut että se on ADSL. Vähän kummastuttaa noin nopea yhteys, mäki haluisin. :)
Eikös JPJ juuri sanonut että se on ADSL. Vähän kummastuttaa noin nopea yhteys, mäki haluisin. :)
niin sano mut aattelin että jos se ties väärin tai sano vahingos väärin
VDSL'ltä kuulostaisi. Mutta yksi asia on varma, minä en usko hetkeäkään että 256-yhteydellä imuroisi lähes megan / sekunti.
VDSL'ltä kuulostaisi. Mutta yksi asia on varma, minä en usko hetkeäkään että 256-yhteydellä imuroisi lähes megan / sekunti.
siks itekki kysyin ku en usko et on 256:n ku itellä on omal kämpäl meganen ja tulee 120kt ja tääl kotona 256:n ja tulee vaan 30kt joten....
Siis mulla on ADSL 256/256. Maksaa 50€/kk. Käykää katsomassa OPOY:n sivuilta vaikka niin näätte et ADSL maksaa sen verran. Ihmetyttää tuo itseäkin. Mutta todellakaan en aio tästä valittaa, kyllä tää mulle käy. Kun yhdistää niin tulee lukeen tuohon et "Baana 100,0Mbs" . Ennen modeemilla tuli lukeen 115,2kbs..
Siis mulla on ADSL 256/256. Maksaa 50€/kk. Käykää katsomassa OPOY:n sivuilta vaikka niin näätte et ADSL maksaa sen verran. Ihmetyttää tuo itseäkin. Mutta todellakaan en aio tästä valittaa, kyllä tää mulle käy. Kun yhdistää niin tulee lukeen tuohon et "Baana 100,0Mbs" . Ennen modeemilla tuli lukeen 115,2kbs..
Ei se kyllä 256/256 ole, vaan 8/1. Käsittääkseni OPOY:llä ei muita ole kuin 8/1 ADSL ja 10/10 VDSL. Molemmilla sama hinta, mut vdsl:ää ei saa joka paikkaan. Sulla on ilmeisesti palveluluokka 1, joka on halvempi kuin pl2 (pl1:ssä ei julkista ip:tä)
Ei se kyllä 256/256 ole, vaan 8/1. Käsittääkseni OPOY:llä ei muita ole kuin 8/1 ADSL ja 10/10 VDSL. Molemmilla sama hinta, mut vdsl:ää ei saa joka paikkaan. Sulla on ilmeisesti palveluluokka 1, joka on halvempi kuin pl2 (pl1:ssä ei julkista ip:tä)
Ainakin myyjä sanoi että se on 256/256. Se on pl1 mutta muuttuu parin päivän sisällä pl2:ksi. Maksaa 14e enemmän mutta ei voi mitään. Ihan hyvin myyjä voi olla epätietoinenkin tästä asiasta ja sanoi vaan et on 256/256.. No parempi jokatapauksessa että on nopeampi.. Kiitos sulle informoinnista Pete.
E: On siinä pl1:ssä julkinen ip mutta se on muuttuva. Pl3:ssa on sitten "vakio". Pl1:sen ja 2:n ero on se, että saa imuroida muiltakin kuin vain baanaliittymän omaavilta henkilöiltä. Pl1 ei myöskään tue verkkopelejä..
OPOY:lla ei ole muita kuin 8/1MBps (ADSL) ja 10MBps/10MBps (VDSL). Sonerahan se Oulussa tarjoaa näitä 256/512/1MBps ADSL:iä.
Yksinkertaisesti kokeile vaikka ottaa netistä jotain tiedostoa, jolloin näet nopeuden. 256KBps = ~32KB/sec.
Yksinkertaisesti kokeile vaikka ottaa netistä jotain tiedostoa, jolloin näet nopeuden. 256KBps = ~32KB/sec.
tai mittaa vaikka tällä:
http://www.toniw.iki.fi/index.cgi/nopeustesti
Tai sitten kokeile täällä:
http://downloadtest.suomi.net/
Itsellä 10/10 VDSL antaa 1.28MB/sec tuon 100Mb tiedoston.
hämeenhärkätien puhelin laitoksen netti 256/256 max imu 32kt/s max uppi noin 29kt/s hintaa 51€kk + laite vuokra
loimaan aurian netti 1mega/384 max imu 120kt/s ja max uppi noin 55kt/s
ja hinta sama ku tol härkätien netillä.
nää siis mulla käytössä (ylempi kotona ja alempi omas kämpäs) ja siis adsl on molemmat
OPOY:lla ei ole muita kuin 8/1MBps (ADSL) ja 10MBps/10MBps (VDSL). Sonerahan se Oulussa tarjoaa näitä 256/512/1MBps ADSL:iä.
Heh.. Sitähän tässä sanoinkin että miksi mulla on niin nopea yhteys.. Olen kyllä kokeillut. Mutta nyt asia selkeni koska OPOY:llä ei ole mitään 256/256 niin kuin myyjä sanoi...
Mukava tiedote tipahti tänään postilaatikosta, dnapeelot ovat vihdoin saaneet jotain hyvää aikaan. Satakunnan Puhelin nostaa maksutta 256/256 kbit/s yhteysnopeuden 512/512 kbit/sekunniksi. Astuu voimaan 1.8.2003.
Onneksi löytyy vielä niitäkin tapauksia jotka pitävät ne hirmuiset hintansa ennallaan ja nopeuskaan ei nouse. Edelleen saa maksaa tuota 62e/kk 256/256 adsl:stä, ja katella vierestä kun muut intoilee uusilla nopeuksillaan.
Perkele.
Onneksi löytyy vielä niitäkin tapauksia jotka pitävät ne hirmuiset hintansa ennallaan ja nopeuskaan ei nouse. Edelleen saa maksaa tuota 62e/kk 256/256 adsl:stä, ja katella vierestä kun muut intoilee uusilla nopeuksillaan.
Perkele.Itse ajattelin ennenkuin sain tietää nopeuden tuplaantuvan, että 49e/kk on sairas hinta 256/256 adsl:stä. Mutta tuo 62e pistää jo säälimään sinua ;)
Surinan 512/512 adsl..tosin nopeus on nousemassa enskuun loppuunmennessä =)
OPOY:n 10/10 VDSL on itellä alla.
personal jesus
20.07.03, 00:10
256KBps = ~32KB/sec
Jotta tuo olisi totta, pitäisi yhtäläisyysmerkin vasemmalla puolella lukea 256Kbps, 256 kbps, 256 Kbit/s tai 256 kbit/s. Iso B on aina byte (=tavu), b on bit (=bitti).
HTV W€LHO 2mbit/200kts no ei hemmetti kun pätkii mutta joskus tulee vähän liikaakin vauhtia huiput 500kts
256KBps = ~32KB/sec
Jotta tuo olisi totta, pitäisi yhtäläisyysmerkin vasemmalla puolella lukea 256Kbps, 256 kbps, 256 Kbit/s tai 256 kbit/s. Iso B on aina byte (=tavu), b on bit (=bitti).
Tästä sitä aina jaksetaan vääntää... Ihmiset varmasti ymmärsivät mitä tarkoitin.
Tiedän kyllä noiden eron, varmasti typona tullut tuo B.
256KBps = ~32KB/sec
Tästä sitä aina jaksetaan vääntää... Ihmiset varmasti ymmärsivät mitä tarkoitin.
Tiedän kyllä noiden eron, varmasti typona tullut tuo B.
vaikka mun koulutukseen kuuluu noitaki opiskella ni silti en jaksa tosta välittää ku kaikke sen tajuu ni ihmettelen vaan miks ihmisten täytyy tulal tänne ja näyttää että ne tietää ton vaikak itekki sen tajuu. ilmeisesti kaikki vaan haluu että "kattokaa mä tiiän jotain mikä ei kiinnosta teitä tippaakaan"
vaikka mun koulutukseen kuuluu noitaki opiskella ni silti en jaksa tosta välittää ku kaikke sen tajuu ni ihmettelen vaan miks ihmisten täytyy tulal tänne ja näyttää että ne tietää ton vaikak itekki sen tajuu. ilmeisesti kaikki vaan haluu että "kattokaa mä tiiän jotain mikä ei kiinnosta teitä tippaakaan"
Ja töitä luulet saavasi?
Ja töitä luulet saavasi?
no todellakin...se on hiukan eri kun on töissä ja tollanen täytyy tietää kuin se että jossain foorumilla rupeaa vinettää tollasesta asiasta. tarkotin että en jaksa välittää sitä että monet laittaa ton väärin
Soneran yhteyksien käyttäjät: onkos teillä ollut ongelmia tässä viime päivinä (viikonlopusta alkaen)? Tuntuu että siellä on vehkeet pahemman kerran solmussa: mail- ja news-serverit pelaa milloin haluaa ja surffailukin onnistuu vain ilman proxyä.
Newsseissä joku huhuili DoS-hyökkäyksestä.
Soneran yhteyksien käyttäjät: onkos teillä ollut ongelmia tässä viime päivinä (viikonlopusta alkaen)? Tuntuu että siellä on vehkeet pahemman kerran solmussa: mail- ja news-serverit pelaa milloin haluaa ja surffailukin onnistuu vain ilman proxyä.
Viime päivinä on todellakin ollut noita kuvailemiasi ongelmia eli hankaluuksia email- ja news-palvelimen kanssa ja lisäksi proxy on ollut tavoittamattomissa. Onneksi sentään ilman proxya surffaus onnistuu.
Yhteytenä on siis Sonera ADSL 1M/512 @ Tampere.
Jep, tuollaisia ongelmia olen havainnut täälläkin.
Newsien käytössä mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Ainakin nyt kokeillesani myös proxy toimii normaalisti.
Newsien käytössä mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Ainakin nyt kokeillesani myös proxy toimii normaalisti.
Nyt yhteys pelaakin normaalin tuntuisesti. Toivottavasti ovat saaneet ongelmansa korjatuksi.
Eniten harmittaa, kun ongelmista ei tiedoteta; yritin eilen pitkän aikaa etsiä Soneran sivuilta vikailmoitussivua - tuloksetta. Mahtaako sellaista olla?
Nyt yhteys pelaakin normaalin tuntuisesti. Toivottavasti ovat saaneet ongelmansa korjatuksi.
Eniten harmittaa, kun ongelmista ei tiedoteta; yritin eilen pitkän aikaa etsiä Soneran sivuilta vikailmoitussivua - tuloksetta. Mahtaako sellaista olla?
Tällä sivulla ne joistain vioista saattavat ilmoittaa, mutta aika huonoa on tiedottaminen Soneralla. Eikä tuolla sivulla koskaan lue, että milloin vika on saatu korjattua.
http://www3.soneraplaza.fi/internet
Tällä sivulla ne joistain vioista saattavat ilmoittaa, mutta aika huonoa on tiedottaminen Soneralla. Eikä tuolla sivulla koskaan lue, että milloin vika on saatu korjattua.
Ok, kiitos. Eipä ole tuolla yllättäen sanaakaan näistä viimeisistä ongelmista.
Tuota joo, kyllä on ollu ongelmia. Pätkii välillä niin perhanasti, ja saa odotella pitkäääääääään..
Nyt on käytössä RL:n primetime gprs systeemi... Ja ihan hyvin on toiminut... Taidan sulkea tuon dnan liittymän...
Nyt on käytössä RL:n primetime gprs systeemi... Ja ihan hyvin on toiminut... Taidan sulkea tuon dnan liittymän...
...no se oli turha luulo:
Ping-isäntä mail.inet.fi [192.89.123.198], 32 tavun paketti:
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Ping-tilastot 192.89.123.198:
Paketit: Lähetetty = 4, Vastaanotettu = 0, Kadonnut = 4 (100% hävikki)
Ping-isäntä hiisi.inet.fi [192.89.123.233], 32 tavun paketti:
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Pyyntö aikakatkaistiin.
Ping-tilastot 192.89.123.233:
Paketit: Lähetetty = 4, Vastaanotettu = 0, Kadonnut = 4 (100% hävikki)
Hyvä Sonera!
Taitavat sitten iltaisin tehdä Soneralla jotain "huoltotöitä". Itse olen kuumuuden takia käyttänyt konetta/nettiä vain päivisin ja ongelmia ei ole esiintynyt yhtä puolen minuutin katkosta lukuun ottamatta.
minulta löytyy 1mb/384 auria. Aurialla on ihan riittävästi jo katkoksia, mutta nyt kuin auria ja sonera yhdistyvät, saadaan aurian netti ongelmat, ja soneran maili ongelmat
Blue Joker
06.12.03, 11:30
Baana ADSL 512/256, 44 euroa kuukaudessa. Tosin jouluna nopeus varmaan me nostetaan nopeus tuonne 1024/512 :P
Sonera nosti eilettäin noupeuden 256/256 -> 512/512 kbps, kun Valkealakin liittyi määriteltyihin alueisiin kuukauden alussa.
Joitain huhuja on liikkunut että Sodankyläkin oltaisiin liittämässä alueeseen jossa 512/512 on alin nopusluokka... toivottavasti totta.
Sonera nosti eilettäin noupeuden 256/256 -> 512/512 kbps, kun Valkealakin liittyi määriteltyihin alueisiin kuukauden alussa.
Ahaa, se siis on jo jossakin nostanut. Lappusessa jotka jaettiin taloihin, niin luki tammikuun alussa. Mutta toivottavasti nostavat tämänkin nopeuden jo nyt.
Juu, oli varsin mieluinen yllätys tuo ADSL-yhteyksien nopeuden nostaminen ja mikä vielä mukavampaa, lmeillä tuo nopeus tuplaantui jo alkuviikosta.
Nyt on Baana 512/256, nosti nopeuksia tossa viimekuun lopussa..
Sauniksen adsl 512/512.
Soneran prodata alle 5kt ja 6600.
Keväästä en tiedä minkä ottais on niin monta vaihtoehtoa siellä uudessa asunnossa.Kiinteä,htv-kaapeli,adsl..
Ahaa, se siis on jo jossakin nostanut. Lappusessa jotka jaettiin taloihin, niin luki tammikuun alussa. Mutta toivottavasti nostavat tämänkin nopeuden jo nyt.Meidän lapussa luki, että tammikuun 2004 loppuun mennessä.
Ahaa, se siis on jo jossakin nostanut. Lappusessa jotka jaettiin taloihin, niin luki tammikuun alussa. Mutta toivottavasti nostavat tämänkin nopeuden jo nyt.Meidän lapussa luki, että tammikuun 2004 loppuun mennessä.
Meidänkin lapussa luki noin, mutta viime viikonloppuna nousi 512/512->1024/512.
Olisiko aika antaa jo äänestäneille tähän kyselyyn uudelleen äänestämismahdollisuus, monella voinut yhteys muuttua/muuttumassa!
Tällä hetkellä dna ADSL 512/512.
cheesepoff
07.02.04, 12:20
Elisa adsl 1024/512
Olisiko aika antaa jo äänestäneille tähän kyselyyn uudelleen äänestämismahdollisuus, monella voinut yhteys muuttua/muuttumassa!
Jos tämä on mahdollista niin kannatetaan. Itsekin olen siirtynyt modeemista ADSL:län käyttäjäksi.
Jos tämä on mahdollista niin kannatetaan. Itsekin olen siirtynyt modeemista ADSL:län käyttäjäksi.
Onhan se, noin. Sanokaa jos jotain oleellista puuttuu.
Nyt Baanan Cable, parin viikon päästä Elisa ADSL 512/512 kbps.
Blue Joker
08.02.04, 15:04
Nykyisin Baana ADSL 512/256. Kohtuullisen halpa, 44 €. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus nostaa nopeus ehkä 1024/512, mutta vielä sille ei ole nähty tarvetta lisähintaan verrattuna (+12 €/kk).
PHP:n baana 512 edestakas. Eikä oo koskaan pätkinyt.
Oon päässy noista modeemi ajoista eroon(onneksi!) ja nykyään löytyy Soneran 256/256 ADSL
Elisan 512 kaapeli, 41e/kk.
Ammattilainen
08.02.04, 16:39
Tällä hetkellä paikallisen puhelinyhtiön 1M:n kiinteistöliittymä 39 €/kk. Ensi kuun alussa siirrytään paikkakunnan vaihdon takia käyttämään joksikin aikaa Radiolinjan GPRS Primetime-palvelua ja odotellaan ADSL:n kytkeytymistä. Se tulee luonnollisesti olemaan Elisa..
Öö... Mitä varten tämä topic on ja miksi se on Ylläpidossa?
Öö... Mitä varten tämä topic on ja miksi se on Ylläpidossa?Ehkäpä foorumille tulee jotain uudistuksia ja halutaan kartoittaa käyttäjien yhteydenpitoa (nopeutta).
Öö... Mitä varten tämä topic on ja miksi se on Ylläpidossa?Ehkäpä foorumille tulee jotain uudistuksia ja halutaan kartoittaa käyttäjien yhteydenpitoa (nopeutta).Jotain tälläistä ajattelin, kun se oli Ylläpito-alueella. :)
Taloyhtiöletkusta tapellaan naapureiden kanssa. (Sonera/Sato)
Mitä naapureiden kanssa tappelet, eikös nopeuden pitäisi nykyään olla huoneistokohtainen...?
Olen entisen ja nykyisen pääkaupungin loukussa, eli asun puoliksi kummassakin. Ei oikein ole kiinteä yhteys mahdollinen, joten ainoa vaihtoehto on GPRS. Huvittavaa kun kaverit kysyy aina ensimmäiseksi ICQ:ssa että missäs olet tällä hetkellä.
Jeps, sama. Tosin mun vanha isa-väyläinen verkkokortti on 10 meganen. Todellisuudessa kaista taloyhtiössämme on tukkoinen ja siirtonopeus jää 400 kt/s paikkeille..
Sama yhteys samaan hintaan täälläkin. :)
Sonera Laajakaista Taloyhtiö VVO:n kautta. Nopeus 512/128 kbps. Taloyhtiössä Ethernet-verkko eli ei tarvitse HomePNA-sovitinta. Maksaa 34,99 e/kk.
Mitä naapureiden kanssa tappelet, eikös nopeuden pitäisi nykyään olla huoneistokohtainen...?
Jotain faktaa?
Jotain faktaa?
Eip ole, tuossa on kysymysmerkki kuvastamaan sitä.
Taitaa olla niin, että nopeus on edelleen jaettua, mutta maksimikaista per huoneisto on jaettu joko 256/128 tai 512/256 tasolle eli yksin ei voi enää koko kaistaa rohmuta.
Tässä jouduin [;)] olemaan viikonlopun poissa foorumilta Sonera ADSL:n takia..
Kuulun joukkoon muut:
Utanet WLAN 512/512
Kinkkujuusto
12.02.04, 21:24
Elisa ADSL 512/256
KPY Komeetta opiskelijakaapeli 256/256 10€/kk sis. purkin :D
Ville Korhonen
12.02.04, 23:03
Kuulun joukkoon muut:
Utanet WLAN 512/512
Heh, mulla Sonera ADSL (512), omat laitteet muuttaa WLANiksi :)
klik klik (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=94961#94961)
ADSL tulossa näillä näkymin ehkä jo ens vuoden loppuun mennessä...
Sonera ADSL 1024/512. Alussa (viime kesänä) tökki (vika soneran päässä), jolloin nopeuskin oli vain puolet nykyisestä, mutta sen jälkeen on toiminut melko pitkälle moitteettomasti.
personal jesus
09.04.04, 20:51
Kaapelimodeemia (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=103990&highlight=welho+pro#103990) ei ole vielä kannattanut vaihtaa mihinkään, vaikka tarjouksia on välillä katseltu.
Vielä on 1024/512 Sonera, mutta valokaapeli on tulossa tämän vuoden aikana.
oli aurian(nykyään soneran) 1/384 mut nyt taas ollu jo pari viikkoo finnetin 512/256 ja syy tähän on asuinpaikan muutto
Tällä hetkellä vielä Elisa ADSL, mutta tuossa toukokuun alussa pitäisi muuttua Saunalahden ADSL:ksi. ts. elisa irtisanoutuu ja saunis tilalle.
Ja nopeus 1Mbps/512Kbps
Vissiin Kolumbuksen 512/256
Edelleen baana 10/10 meganen.
Edelleen baana 10/10 meganen.
Paljos kustantaa?
Tää on nyt tämmönen Saunalahden tuottama VOAS-netti. Iha kelpo.
Nopeus n. ~1mbps.
Muut, mikä?
100/10
Todennäköisesti suurin osa verkkokorteista on tuollaisia, mutta tässä äänestetään yhteyttä koneelta internettiin asti...
ISDN yhdistää, eli huimat 128kb/s.
ISDN yhdistää, eli huimat 128kb/s.
Sama täällä, kiinteähintainen Soneran nettilinja. Huomattava parannus aikaveloitteisesta modeemista.
Hieno homma kyllä tuo, että Sonera sai kuin saikin kiinteähintaisen ISDN:n.
Enhän mä odottanutkaan sitä kuin vasta viisi vuotta sitten, mutta hyvä että edes nyt tuli. Tosin nythän mullakin on jo Saunalahden megainen ADSL, eli ei enää, ei kiitos Sonera tänne tarvita enää kiinteähintaista, sitä tarvittiin silloin viis vuotta sitten isojen modeemilaskujen kanssa taistelevalle eli minulle ;)
Minulla on DNA:n ADSL 512/512.
Sauniksen adsl vaihtui Soneran kiinteistöliittymäksi. Hyvin pelailee vielä ainakin alkukankeuksista selvittyään..
Olishan noita vaihtoehtoja sitten mistä valita jatkossa tässä uudessa asunnossa.
sonera 1024/512 adsl 51e/kk suolainen hinta!
SuomiCommunications HomePNA 1/1megaa.
100 mbps, firman yhteys, kotona ei konetta.
Töissä Elisan yhteys lähiverkon kautta, kotona Soneran kaapelidata. Nopeus nimellisesti 2 Mb, jos ei naapurit roiku verkossa. Siirtonopeudet jotain 100-130 kt/s. Kallis, mutta toimii: 49 e/kk.
Tulossa (3v odotuksen jälkeen) 512/512 elisa à 43€/kk, ainut jota saa www.kopu.fi-toimialueella ilman että kyljessä lukee kopu ;)
Elisan Kotiportti Premium eli 10 Mb:tä.
Ammattilainen
17.06.04, 18:20
Kohta tilapäisesti Elisan GPRS:n varaan ja heinäkuun puolella Elisan 512/512 saadaan kytkettyä uuteen osoitteeseen..
nyt nousemassa megaseen ku 512 poistuu....härkätien puhelinyhtiö kyseessä
Baanan kiinteä modeemin vaihdoin Baanan 512/512 ADSL:ään.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.