View Full Version : Lapsien hankinta ja kasvatus
No niin, irkin puolella (nick omenanraato) kun tuli jo mentyä paljastamaan...
Eli nyt on sitten tulossa Omenanraato+Tanjuzka=Ompuzka :)
Yllätyksenä tuli, toisaalta toivottu yllätys...aika sekaset on fiilikset mut todella onnelliset.
Irkissä todettiin et muillekkin lapsia tässä syntymässä, et tänne sit vaan kirjottelee fiiliksistä yms kaikesta :)
edit: niin ja laskettu aika on 5/09 :)
No ei kai nyt tällast ketjuu ois tarvinut perustaa? Siihen riittä päivän positiiviset ja 9kk myöhemmin nyt ottaa päähän ketju! =)
No ei kai nyt tällast ketjuu ois tarvinut perustaa? Siihen riittä päivän positiiviset ja 9kk myöhemmin nyt ottaa päähän ketju! =)
Kyllähän foorumilla lapsista voi muutenkin puhua kuin positiiviset ja negatiiviset ketjussa sekaisin :)
Itsellä takana lapsettomuutta, exän kanssa yritettiin reilu vuosi kunnes mut todettiin vialliseksi. PCO nimeltään mikä mua vaivaa, tämän vuoksi kuukautiskierrot on pitkiä, pisimmillään ollut 66päivääkin...
Raskaaksi en ole tullut exän kanssa enkä sen jälkeenkään vaikka mahdollisuus olisi ollut pari kertaa...
No mutta nyt sitten, olen raskaana, ja tärppi kävi kyllä niin helposti kun vaan voi olla... ekasta.
Olo on sekava mutta erittäin erittäin onnellinen.
Lapsista olen aina tykännyt ja omia halunnut ja nyt se on tulossa, pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin.
pahoinvointi / huono-olo vaivaa melkein jokapäivä, tänään oli parempi päivä sen suhteen kun söin ja join hyvin.
Nopeasti lapset nykyään pannaan aluille kun oikea pantava löytyy..
Kihlat ja naimisiin ensimmäisen 6kk aikana..
Kaikki on niin hektistä, myös erot :(
Ei mitenkään yksilöity Mäksä teille...
Itsellä takana lapsettomuutta, exän kanssa yritettiin reilu vuosi kunnes mut todettiin vialliseksi. PCO nimeltään mikä mua vaivaa, tämän vuoksi kuukautiskierrot on pitkiä, pisimmillään ollut 66päivääkin...
Raskaaksi en ole tullut exän kanssa enkä sen jälkeenkään vaikka mahdollisuus olisi ollut pari kertaa...
No mutta nyt sitten, olen raskaana, ja tärppi kävi kyllä niin helposti kun vaan voi olla... ekasta.
Lapsista olen aina tykännyt ja omia halunnut ja nyt se on tulossa, pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin.
pahoinvointi / huono-olo vaivaa melkein jokapäivä, tänään oli parempi päivä sen suhteen kun söin ja join hyvin.
Joten tästä voidaan vetää johtopäätös, että Mäksä on oikee Siitosori ;)
Ei mitenkään yksilöity Mäksä teille...
Juuri tuossa Tanjuzkalle sanoin, et jos ois yhdenki exän kans tullu tällänen tilanne, ni vaikka lapsen saanti on mulle ollu kaikki kaikessa pitkään...ni jos näin nopeesti ois tapahtunu ni en ois ollu onnellinen....nyt se mitä tunnen, on jotain semmosta et oon niin onnellinen ettei voi sanoin kuvailla
edit:
Voiko raskaaksi tulla nykyään myös IRC:ssä?
Onnea kuitenkin!
IhQu juttu uuden elämän synty ja kehityksen seuraaminen
(itse kehitty vain taaksepäin)
Ei kai :) mut samassa osoitteessahan asutaan :)
Voiko raskaaksi tulla nykyään myös IRC:ssä?
Onnea kuitenkin!
IhQu juttu uuden elämän synty ja kehityksen seuraaminen
(itse kehitty vain taaksepäin)
Veikkaan ettei mäksää nähdä enään seulomassa nettiauton jenkkiraato osastoja vaan nyt hankitaan eurooppalainen vikaherkkä(lue: kallis korjattava) perhe-varmari :)
Veikkaan ettei mäksää nähdä enään seulomassa nettiauton jenkkiraato osastoja vaan nyt hankitaan eurooppalainen vikaherkkä(lue: kallis korjattava) perhe-varmari :)
bemari ois farmari :) mut se on myynnissä, niille rahoille oli jo varattu paikka...mut menee uusiks niidenkin käyttö nyt :9
Voin muuten myyrä tuon
<---------------------
15000e lapaseen ja auto saa uuden kodin.
Menee Bemari alle torihintojen mutta onhan se kiva ottaa tappiota kuten myyntiosion uusien luurejenkin kauppiaat.
Siihen mahtuu eräskin babyjakkara joten eikuin uutta matoa koukkuun heti 9kk jälkeen..
Aletaanko vaihtelee?
Nopeasti lapset nykyään pannaan aluille kun oikea pantava löytyy..
Kihlat ja naimisiin ensimmäisen 6kk aikana..
Me mentiin naimisiin vajaa kuukaus siitä, kun nähtiin livenä, mut ei sentään lapsia...
IRC ompun takia. California.
IRC ompun takia. California.
Multa olis herunu Canada
No auto me ehkä mietitään sit lähempänä, onhan meil nyt 2kpl firman autoja, niin ehkä me jätetään toinen pois tai kumpikin pois ja perheauto tilalle... :)
Lapsien tekemistä on todella kiva harjoitella.
onhan meil nyt 2kpl firman autoja...
Meneekö TMI Tanjutskalla noin hyvin?
Rekrytointia tulossa?
Ajattele vähän et treeneissä jo päästiin perille asti..
Meneekö TMI Tanjutskalla noin hyvin?
Rekrytointia tulossa?
Eivät tainneet nyt puhua tanjuzkan oman puljun autoista
Eivät tainneet nyt puhua tanjuzkan oman puljun autoista
Entä jos puhuivatkin?
Kateellisena me vaan kuunnellaa kun TMI porskuttaa ja raskaaksi tullaan ensimmäisellä sivalluksella..
Mäksä on oikea härkä
Entä jos puhuivatkin?
Joillain on sisäpiirin tietoa ;)
Jeastas sentään, mitkä rinnat. Täytyy antaa täydet pinnat.
Joillain on sisäpiirin tietoa ;)
Äläs nyt laaleskele!
Pörssitiedotetta asiasta..
Sori muuten olen hiukan päissäni, ja siksi juttujeni taso on laskenut entisestään kuin lehmän häntä..
Jeastas sentään, mitkä rinnat. Täytyy antaa täydet pinnat.
Puolialaston!
Kaikkea sitä ihminen laittaakin itsestään miljoonille luettavaksi...
Eenivei, onnee ja ongelmatonta odotusta. Onhan ns. kriittinen vaihe jo ylitetty l. tämä uutisesi oli julkaisuvapaa?
Kirjottihan se fingerooskin et on raskaana.
Sit seurravassa seiskassa olikin juttua et salama vei laspen :(
Uskokoon ken tahtoo ja tuskin kukaan uskokaan
No niin, irkin puolella (nick omenanraato) kun tuli jo mentyä paljastamaan...
Eli nyt on sitten tulossa Omenanraato+Tanjuzka=Ompuzka :)
Yllätyksenä tuli, toisaalta toivottu yllätys...aika sekaset on fiilikset mut todella onnelliset.
Irkissä todettiin et muillekkin lapsia tässä syntymässä, et tänne sit vaan kirjottelee fiiliksistä yms kaikesta :)
edit: niin ja laskettu aika on 5/09 :)
Ohhoh! Jopas on nopeata toimintaa...not that there's anything wrong with that.. :)
Onnea vaan ja toivottavasti tulossa on terve ja kaunis (sitä nyt ei tarvinne edes epäillä teidän geeneillä) lapsonen.
Niin ja toivottavasti ei sitten parin vuoden päästä nähdä Tanjuzkaa Sinkkuäidille Sulhanen ohjelmassa...
Mäksä, sikarit kaikille!
Ohhoh! Jopas on nopeata toimintaa...not that there's anything wrong with that.. :)
Onnea vaan ja toivottavasti tulossa on terve ja kaunis (sitä nyt ei tarvinne edes epäillä teidän geeneillä) lapsonen.
Niin ja toivottavasti ei sitten parin vuoden päästä nähdä Tanjuzkaa Sinkkuäidille Sulhanen ohjelmassa...
Mäksä, sikarit kaikille!
Kiitos...ja ei todellakaan nähdä ainakaan mun luvalla :)
ja kaunis...tulee jos tulee tanjuzkaan, mut jos muhun tulee ni siit tulee kauheen näkönen, riiviö :D
virtuaalisikarit kaikille :)
Eenivei, onnee ja ongelmatonta odotusta. Onhan ns. kriittinen vaihe jo ylitetty l. tämä uutisesi oli julkaisuvapaa?
Totta puhut, mutta mitä sitä salailemaan, kun tähänkää asti juurikaan mitää salaillut.
Kriittistä vaihetta ei ole ohitettu, mutta eipähän tartte sit selitellä jälkeenpäin miks on surullinen jos ikävää tapahtuis.
Julkaisuvapaasta en osaa sanoa :D
Ainakin, kun tietää, ettei niitä ole tulossa. ;)
Ainakin, kun tietää, ettei niitä ole tulossa. ;)
Paraskin puhumaan. Jopa kuukauden olitte tunteneet ennenkuin hääkellot jo soivat. Nopeata toimintaa, voisi Watson todeta.
Samaa ihmettelin minäkin, yksikin kohta kuulosti melkein siltä ettei R-testi ole ainoa joka kannattaisi tehdä.
Mutta onnea ja jaksamista vaan yövalvomisiin ja korvatulehduksiin ja Iphonen käyttämiseen vasarana ynnä muihin.
Samaa ihmettelin minäkin, yksikin kohta kuulosti melkein siltä ettei R-testi ole ainoa joka kannattaisi tehdä.
Mutta onnea ja jaksamista vaan yövalvomisiin ja korvatulehduksiin ja Iphonen käyttämiseen vasarana ynnä muihin.
Testit on tehty aikanaan ja vastuut kannettu.
Ammattilainen
20.09.08, 23:28
Onnea vaan odotukseen ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin.
Hyvä periaate. Onnea valitsemallasi tiellä.
Hyvä periaate. Onnea valitsemallasi tiellä.
Kiitos. Mutta tottahan se on että paljon ne keksivät ja saavat aikaan, esimerkiksi juuri sellaisen "hakkuupelin" iskeminen muulla kuin siihen kuuluvalla puuvasaralla.
Paraskin puhumaan. Jopa kuukauden olitte tunteneet ennenkuin hääkellot jo soivat. Nopeata toimintaa, voisi Watson todeta.
Itsestäni puhuinkin. ;) Mutta lapsia ei ole tulossa.
Kiitos. Mutta tottahan se on että paljon ne keksivät ja saavat aikaan, esimerkiksi juuri sellaisen "hakkuupelin" iskeminen muulla kuin siihen kuuluvalla puuvasaralla.
Kyllä kyllä, ymmärrän mitä tarkoitat.
Mutta jos lapsien hankinnassa ekana miettii yöllisiä herätyksiä ja korvatulehduksia (3,5v tytöllä ollut kerran, 1,5v tytöllä ei ole ollut kertaakaan), on sivuraiteilla.
Foorumin nopean toiminnan joukot pistäny tohinaks?
Kai sitten seuraavaks:
Kakkavaippa-topic
Piltti vai Bona -topic
Itkeekö lapsesi yöllä -topic
Kuvia lapsista -topic
Siis hunajaiset kullannuppuset. Nyt sitten alatte elämään sitä perhe-elämää ja lopetta sen omenalaitteen kautta keskustelun.
Foorumin nopean toiminnan joukot pistäny tohinaks?
Kai sitten seuraavaks:
Kakkavaippa-topic
Piltti vai Bona -topic
Itkeekö lapsesi yöllä -topic
Kuvia lapsista -topic
Siis hunajaiset kullannuppuset. Nyt sitten alatte elämään sitä perhe-elämää ja lopetta sen omenalaitteen kautta keskustelun.
noi kaikki menee tähän ketjuun :) ja tarkotus ois et muutkin joilla lapsia on tai on tulossa niin juttelis täällä :)
ja perhe-elämää on paha viettää kun ollaan nyt 150km pääs toisistamme :)
ja perhe-elämää on paha viettää kun ollaan nyt 150km pääs toisistamme :)
Tämä selittääkin sen miksi foran kautta pitää keskustella.
Tämä selittääkin sen miksi foran kautta pitää keskustella.
Irkin kautta ne tsättäilee
Irkin kautta ne tsättäilee
<omenanraato> vaihdoitko vaipat?
<Tanjuzka> Nyt on facebookissa jutut pahasti kesken joten mene sä.
<omenanraato> no en mee. haisee kakalle ja mun omena ei sitä osaa.
<Tanjuzka> LOL. No jollet kaneliomenani vaihda vaippoja niin mä meen.
<omenanraato> no mä tuun ja. mut sä saat pyyhkii kakat.
<Tanjuzka> Sä oot niin höpsö.
<omenanraato> sä oot nii ihq. mä hellin teit omenalla ja jenkkibiilillä.
<omenanraato> vaihdoitko vaipat?
<Tanjuzka> Nyt on facebookissa jutut pahasti kesken joten mene sä.
<omenanraato> no en mee. haisee kakalle ja mun omena ei sitä osaa.
<Tanjuzka> LOL. No jollet kaneliomenani vaihda vaippoja niin mä meen.
<omenanraato> no mä tuun ja. mut sä saat pyyhkii kakat.
<Tanjuzka> Sä oot niin höpsö.
<omenanraato> sä oot nii ihq. mä hellin teit omenalla ja jenkkibiilillä.
No ei vieläkää. Nyt ne taitaa olla vielä 200km päässä toisistaan tällä hetkellä.
Hassu keskustelu.
No ei vieläkää. Nyt ne taitaa olla vielä 200km päässä toisistaan tällä hetkellä.
Hassu keskustelu.
No eipä tällä hetkellä tarvi vaippojakaan vaihdella jos vasta on sängyn jousetkin hiljentyneet.
No eipä tällä hetkellä tarvi vaippojakaan vaihdella jos vasta on sängyn jousetkin hiljentyneet.
Nyt ketään sen enempää puolustelematta tms, onko tässä joku ongelma sinusta?
Nyt ketään sen enempää puolustelematta tms, onko tässä joku ongelma sinusta?
Oma arvaukseni on että ei.
Oma arvaukseni on että ei.
Aina on kiva huomata se, että joutuu arvuuttelemaan itseltään, mitä mieltä on.
Aina on kiva huomata se, että joutuu arvuuttelemaan itseltään, mitä mieltä on.
Eikö, vai onko?
Eikö, vai onko?
Näinhän se on, kun sinun tekstejäsi lukee.
Näinhän se on, kun sinun tekstejäsi lukee.
No tässä kohtaa lainaan avatariasi.
No tässä kohtaa lainaan avatariasi.Ei, minua ei ainakaan vituta.
Sinua tosin taitaa vituttaa, kun niinkin kovasanaisesti tässä topikissa olet tuonut mielipidettäsi esille.
Tosin jos itsellään ei ole sitä paria, niin kyllähän se kovemmankin jannun mielen laittaa matalaksi.
olet tuonut mielipidettäsi esille
Tästä on mullekin joskus motkotettu. Hiljaako pitäisi olla KESKUSTELUfoorumilla. Ai niin mut jos on VÄÄRÄ mielipide niin tosiaan...
kun niinkin kovasanaisesti tässä topikissa olet tuonut mielipidettäsi esille.
Kovaa saanaa en vielä ole sanonut. Kunhan provosoin jotta jotain tekemistä on näin yön pimeinä tunteina. Hyvä että joku edes otti leikillään todeksi jotta väittelyä saatiin aikaiseksi.
Tästä on mullekin joskus motkotettu. Hiljaako pitäisi olla KESKUSTELUfoorumilla. Ai niin mut jos on VÄÄRÄ mielipide niin tosiaan...
Tätähän varten on #matkapuhelininfo @ irc.net. Siellä todelliset idlaajat erotetaan keskustelijoista.
No voi ja se toinen. Sitä on puoli vuorokautta poissa ja täällä on jo uusi (typerästi) nimetty ketju ja tämä sankari ykkönen on saanut sankaritar ykkösen siunattuun tilaan.
Te ryysitte, tajutkaa.
Niin ja onnea.
Kunhan provosoin jotta jotain tekemistä on näin yön pimeinä tunteina. Hyvä että joku edes otti leikillään todeksi jotta väittelyä saatiin aikaiseksi.
Ja nyt jo lopetit! Mulla on lasi vielä puolillaan!
@ irc.net.
Tää on näitä ihme X-files juttuja enkä mä usko ufoihin. Sori :(
Omenanraato+Tanjuzka=Ompuzka :)
http://www.morphthing.com/image/7677359-tanjuzka-png-and-maksa-png?key=73a1985cbaba850da82d81d0475e41f0
Ja täällä ketjussa keskustellaan nyt tästä eteenpäin siitä mitä otsikossa lukee, ei mitään tappeluja ihmeasioista, mitkä ei tänne kuulu.
Eihän tänne kukaa uskalla lapsista tulla keskustelemaan kun täällä yhdet meuhkaa.
Kiitos.
Onnea ja menestystä. Hienoa!
Omat ovat jo aikuisia ja asuvat omillaan, mutta edelleenkin, kun tulevat käymään, on kuin kotona olisi kirkas auringonpaiste ja elämä mallillaan.
Ei siinä enää muistele koliikkia ja öisiä ensiavussa käymisiä ja kaikkea sellaista hälinää muulla lailla kuin mielissään, että ovat aikuisiksi kasvaneet ja oman elämänsä löytäneet.
Samaa toivon teillekin!
Eihän tänne kukaa uskalla lapsista tulla keskustelemaan kun täällä yhdet meuhkaa.
Kiitos.
Oliko tämä nyt sitä aamuäkäisyyttä?
Siksihän tänne tullaan meuhkaamaan, kun perustetaan älytön ketju, joka saa jäädä ja monet muut turhat ketjut poistetaan rankalla kädellä. Ihan oikeasti, onhan niitä varmasti lapsista käsitteleviä foorumeitakin, miksi perustaa tänne joku ketju, jos tänne kirjottelee sitten esim. vain Mäksä ja Tanjuzka yhdessä?
os tänne kirjottelee sitten esim. vain Mäksä ja Tanjuzka yhdessä?
tarkoitus oli nimenoman, että tänne kirjoittais muutkin, koska ircin puolella todettiin että useammallekkin lapsi oli tulossa foorumilta.
miksi tääl on autoista ketju? miks tääl on päivän positiiviset ketju, tai ylipäätään mitään ketjuja av alueella...täähän on matkapuhelinfoorumi..
joten en nyt käsitä miten ihmisten lissäntymiseen liittyvät kokemuksien jakamiset, ja kysymykset jne on sitten niin älytön ketju?
mikä ihme siin on et teidän turkulaisten ainoa tavoite foorumilla on tulla haukkumaan jokaikinen ketju, jos ei kiinnosta ni ollaan hiljaa, antaa niiden kirjoittaa joita kiinnostaa, pysykää te siellä matkapuhelin puolella, jos muuta asiaa on niin kai teillekkin oma foorumi on olemassa.
ettekö te oikeesti tajua et foorumin tason laskeminen johtuu juuri siitä että kun perustetaan uusi ketju, niin vaikka ei oo mitään sanomista sinne, niin tullaan pilaamaan ketju täysin älyttömällä p*skanjauhannalla.
ja jos teit ottaa joku uus ketju päähän, ni puhukaa vapaa-sana ketjussa siitä, älkääkä sen takia pilatko joka ikistä ketjua
tarkoitus oli nimenoman, että tänne kirjoittais muutkin, koska ircin puolella todettiin että useammallekkin lapsi oli tulossa foorumilta.
miksi tääl on autoista ketju? miks tääl on päivän positiiviset ketju, tai ylipäätään mitään ketjuja av alueella...täähän on matkapuhelinfoorumi..
joten en nyt käsitä miten ihmisten lissäntymiseen liittyvät kokemuksien jakamiset, ja kysymykset jne on sitten niin älytön ketju?
No hyvä on. Kun meni kerran tähän, niin perustetaanko vanhus ketju, kuolema ketju, uniketju jne.jne. mikäs siinä, mut niitä ketjuja ei sitten poisteta.
Siksihän tänne tullaan meuhkaamaan, kun perustetaan älytön ketju, joka saa jäädä ja monet muut turhat ketjut poistetaan rankalla kädellä. Ihan oikeasti, onhan niitä varmasti lapsista käsitteleviä foorumeitakin, miksi perustaa tänne joku ketju, jos tänne kirjottelee sitten esim. vain Mäksä ja Tanjuzka yhdessä?
...
Juha on täysin oikeassa ja jos sinä Mäksä taasen haluat vaikuttaa foorumin profiilin nostoon opettele kirjoittamaan tai dippaa iPhone vessanpöntössä.
Meinasimpa kertoa meidänkin tulevasta pienokaisesta, mutta en taidakkaan viitsiä tällaiseen paskanjauhanta-ketjuun.
Siivousta ketjuun ja ruikuttajille pari viikkoa banaania, jos se alkaisi miellyttämään :/
Meinasimpa kertoa meidänkin tulevasta pienokaisesta, mutta en taidakkaan viitsiä tällaiseen paskanjauhanta-ketjuun.
Siivousta ketjuun ja ruikuttajille pari viikkoa banaania, jos se alkaisi miellyttämään :/
Onnea! onkos laskettu aika koska?...monesko lapsi tulossa jo :)
Onnea kaikille. Toivottaisin myös haleja ja puseja mutta ketjun aiheesta päätellen niitä on jo vaihdettu. Hyvä puoli on se, että lapsi kasvattaa myös vanhempia. Onko ensimmäisiä kaikille? Meille tuloillaan neljäs tatti tuossa kuukauden sisällä ja kyllä tämä aina yhtä hienoa on; kuka siellä nyt lymyilee, millainen persoona? Hienoja asioita nuo lapset ovat ja antavat elämälle aika suurta sisältöä. Kasvatusasioista tässä ei varmaan vielä kannata alkaa kokemuksia jakamaan, sillä osalla on jo valmiit ja toisilla vasta pulla uunissa hyvinkin pitkän aikaa, eikä noita parivuotiaita vielä sen paremmin kouluteta, riittää kun pitää toukkaa tyytyväisenä.
Siltikin olen sitä mieltä, että tarviiko näille nyt ihan omia topikkeja kun muiden vaaviuutiset ovat sujuneet ihan muissakin ketjuissa? No tietysti se omalle kohdalle osuva juttu on aina mieletön pommi, monelta tuppaa vain unohtumaan että yhtä suuria uutisia se on ollut jokaisen kohdalla. Toisekseen kuitenkin näin jälkeenpäin huomautan että ehkä ihan tässä vaiheessa kun alkiossa on jo kahdeksisen solua valmiina, ei vielä kannata lähteä asiasta liikaa kuuluttelemaan, ikävien uutisten riski on edelleen olemassa ja vakuutan teille että huonojen uutisten kertominen sitten yhtä monelle on varsin ikävää puuhaa.
Synnytyksissä on tullut oltua mukana kaikissa ja hienoja tapahtumiahan nuo ovat olleet vaikkakin näin miehenä kovin avuttomaksi siinä on itsensä tuntenut; roolit ovat niin erilaiset. On tuo Rouva Jussi kuitenkin kovasti kiitellyt mukanaoloa joka taitaa olla henkisesti merkittävämpää kuin siltä kannalta että jotain konkreettista apua voisi tarjota. Muistakaa, mikä tapahtuu ja sanotaan synnytyssalissa, se myös jää sinne.
Vanhemmuuden mukana tulee myös paljon vastuuta, toki se aina huolettaa kun vielä kovin lyhytaikaiseen suhteeseen tulee jo uutta tulokasta vaikka ette tuoisianne vielä kunnolla tunne itsekään. Näin toki kävi myös itselleni ja mahtavasti sujuu, mutta toisaalta muut eivät olekaan yhtä täydellisiä kun me...
Siltikin olen sitä mieltä, että tarviiko näille nyt ihan omia topikkeja kun muiden vaaviuutiset ovat sujuneet ihan muissakin ketjuissa?
pointti kun ei ollut ketjun perustamisessa se et "meil tulee vauva, onnitelkaa"
vaan just se et vois jatkos ylipäätään puhua lapsiin liittyvistä aiheista, odottamisesta, kasvatuksesta jne jne....
ja juu, riski on kyllä et menee asiat pieleen, ja se jos mikä hajottais...mut pakko toivoa et kaikki menee hyvin..ensimmäinen tosiaan itelle ja tätä oon odottanu jo vuosia (joo oon nuori, mut siltin toi pitää paikkaansa)
Siksihän tänne tullaan meuhkaamaan, kun perustetaan älytön ketju, joka saa jäädä
Käsittääkseni ketju on helppo ohittaa, jos siltä tuntuu. Ja mitä älyttömyyksiin tulee, niin onhan täällä jokin BB-ketjukin. Ei se tosin minua ota päähän, kun sen voi helposti ohittaa...
riski on kyllä et menee asiat pieleen
Se ei ole lainkaan hauskaa se, ei edes miehelle, vaikka naiselle varmasti ottaa kovemmalle.
Nimim. kokemustakin on
Se ei ole lainkaan hauskaa se, ei edes miehelle, vaikka naiselle varmasti ottaa kovemmalle.
Nimim. kokemustakin on
veikkaan et meidän kohdal, on kummallekkin lähes yhtä paha paikka..tosin kai se tosiaan aina naisel hiukan pahempi on.
ite oon sen vert monta vuotta lasta jopa yrittäny, et kyl siin pään kans tekis tiukkaa jos nyt joku menis pieleen :(
pointti kun ei ollut ketjun perustamisessa se et "meil tulee vauva, onnitelkaa"
No sitten ketjun avausviesti meni pahasti puihin.
vaan just se et vois jatkos ylipäätään puhua lapsiin liittyvistä aiheista, odottamisesta, kasvatuksesta jne jne....
Jee, uusi kaksplussa tai vauva-lehden palsta. Saako tässä ketjussa postailla omien tissien kuvia? ;)
Oikeasti, ehkä näitä olisi toki voinut jo aikaisemminkin jakaa omiksi ketjuikseen jos palstalla tuntuisi olevan riittävästi kiinnostusta tällaiselle aiheelle, käyttäjäkunta vain taitaa profiloitua melko vahvasti tuonne nuori sinkkumies -linjalle joten kuvittelen että teini-iän juuri ohittaneet könsikkäät tuskin vaippojenvaihtovinkeistä niin innostuvat.
ja juu, riski on kyllä et menee asiat pieleen, ja se jos mikä hajottais...mut pakko toivoa et kaikki menee hyvin..ensimmäinen tosiaan itelle ja tätä oon odottanu jo vuosia (joo oon nuori, mut siltin toi pitää paikkaansa)
No just näin - onneksi tuo kahdeksan kuukautta on vielä niin pitkä aika että ehdit huomaamaan mm. sen että sitten kun se nyytti siinä on todella olemassa niin erilaiset henkilökohtaiset hajoamiset on syytä voida siirtää taka-alalle tai pystyä käsittelemään ikävämmätkin asiat ilman että koko elämä hyppää katolleen. Kyse ei ole enää yhtenäkään päivänä sinusta tai sinusta ja seurustelukumppanistasi, vaan jokaisessa tilanteessa kyse on koko kolmikosta joista yksi on vielä niin avuton reppana että on täysin teidän armoilla. Joten jos vastuu pelottaa niin nyt viimeistään on aika alkaa totuttelemaan kantamaan sitä.
tuli edellises avoliitos oltua omaishoitajana, ja sillon henkisesti valmistauduin siihen että joutuis kahta ihmistä hoitamaan, ja edelleen oon valmistautunu tavallaan alitajuisesti siihen, joten siin vaihees ku se nyytti tulee....ni ei olekkaan yksin hoitamas kahta ihmistä, vaan kaks ihmistä hoitamas yhtä.
vaikeeta tulee väkisinkin olemaan ja väsyny olemaan jossain välissä, mut kyl niistä selvii :)
edit:
No sitten ketjun avausviesti meni pahasti puihin.
no paha sitä on täs tilantees parempaa avausta laittaa, mut laitoin siihen kyllä sen, että näist asioist jatkossa tääl puhuttais
Juha on täysin oikeassa ja jos sinä Mäksä taasen haluat vaikuttaa foorumin profiilin nostoon opettele kirjoittamaan tai dippaa iPhone vessanpöntössä.
No ei se sinunkaan ulosanti niin hirveän hyvää ole, ainakaan minun mielestäni. Selasin viestihistoriaasi ja kieltämättä aikamoista paskaa tullut jo jonkin aikaa. Toivotaan, että kun vuosia tulee muutama lisää, niin elämää ei tule katsottua vain omasta ahtaasta näkökulmasta.
pointti kun ei ollut ketjun perustamisessa se et "meil tulee vauva, onnitelkaa"Ok.
vaan just se et vois jatkos ylipäätään puhua lapsiin liittyvistä aiheista, <clip>, kasvatuksesta jne jne....Jos tämä on käyttökokemus ketju, niin on ehkä jo ajallisesti pisin ennätys ennen julkaisua.
Jos tämä on julkistusketju, tai huhu ketju, niin jokatapauksessa otsikot kuntoon.
Oli mikä oli niin aloituksen voisi ainakin laittaa kuntoon, pieni pohjustus ketjun aiheesta, linkit kohdilleen (esim 2+2 foorumeille jne), pressikuvat heti kun niitä vain on.
Ennustettu julkaisuajankohta jo onkin, hinta-arvio, kun sitä kuitenkin perinteisesti kysellään...
:)
Ja itse aiheeseen onnea odotukseen..
Hyvä että kannoit omankin kortesi kekoon, vielä ilman tilaa vieviä isoja kirjaimia, höystettynä kirjoitus- ja kielioppivirheillä. Luonnollisesti täysin sivuun topicista, vailla varsinaista asiasisältöä joka sitten liittyisi edes offtopicciin. Foorumi tarvitsee esikuvia, vai mitenkäs se nyt menikään...
Samaa mieltä.
Jotenkin tuntuu, että ketju kuin ketju, niin aina siellä ollaan huutelemassa, että järjetön aihe tai tyhmää juttua, tai että alottajan pitäisi hypätä kaivoon.
Eihän täällä keskustelupalstalla uskalla kohta enää keskustella, kun se on niin aiheetonta, ja saa enemmän negatiivista kuin positiivista vastakaikua.
No mutta ihan sama, enpä kyllä muutenkaan ole kovin puheliasta tyyppiä :)
Niin joo, onnea ja jaksamisia Mäksälle ja Supermodelle!
Parinkymmenen vuoden päästä tälle foorumille ilmestyy ketju "Kun lapset muuttavat pois kotoa"..;)
Onnea vaan nuorelle parille:)
Siis ymmärrän kyllä innokkuuden nuorella parilla ja tulevista vanhemmista. Mutta ehkä pikkasen yli-innokkuutta perustaa ketju, kun ei vielä lasta edes ole ja ei ole edes 100% varmaa, että se myös tulee(ei millään pahalla). Todella toivon kaikkea parasta, että kaikki menee hyvin jne.,
Ja mielestäni ketjun nimi voisi olla parempi/paremmin mietitty. Nyt ei tiedä oikein mitä haetaan takaa lapsista.. Eikös se olisi parempi perustaa ketju lapsista, kun sitä kokemusta niistä jo on ja osaa jotain perustellakin ketjuun?
tarkoitus kun ei oo yksin jutella meidän tulevasta lapsesta, vaan kaikkien joille on tulossa, on jo tai vaikka ois muuttanu jo kotoa.
Ja voi tulla keskenmeno tms, mut seki menee tähän samaan ketjuun tai jos joku käy lapsettomuus hoidois tai vie lastaan jäkis harkkoihin tms
Oltiin muksujen kanssa tänään pari tuntia Hoplopissa, eli sisäleikkipuistossa.
Ihan mukavaa touhuta, kun saa itsekkin leikkiä. Muksu ajoi potkuautolla mua karkuun ja itse ajoin sellasella pienellä lasten kolmipyöräisellä sitä takaa. Leikki tosin loppui lyhyeen, kun huomasin, että joku mies sitä touhua videokameran kanssa kuvasi.
Lapset on sellaisia, että niiden kanssa touhutessa ei paljoa ajattele murheita tai muita ikäviä asioita. Tuntuu, että lasten tulon jälkeen sitä tuli itsestäänkin taas lapsi. Mukavia veijareita :)
Nyt on ketju siivottu, nyt enään asiaa lapsista.
Kaikki ylimääräinen siivotaan pois.
Kertokaa te joilla lapsia tai tulossa lapsia, oma tarinanne.
Omassa kaveripiirissä alkaa olla vähemmän niitä kenellä ei ole lapsia kun että olisi lapsi tai lapsia.
Oltiin muksujen kanssa tänään pari tuntia Hoplopissa, eli sisäleikkipuistossa.
Ihan mukavaa touhuta, kun saa itsekkin leikkiä. Muksu ajoi potkuautolla mua karkuun ja itse ajoin sellasella pienellä lasten kolmipyöräisellä sitä takaa. Leikki tosin loppui lyhyeen, kun huomasin, että joku mies sitä touhua videokameran kanssa kuvasi.
Lapset on sellaisia, että niiden kanssa touhutessa ei paljoa ajattele murheita tai muita ikäviä asioita. Tuntuu, että lasten tulon jälkeen sitä tuli itsestäänkin taas lapsi. Mukavia veijareita :)
Tuo on niin totta, siinä touhutessa murheet ja huolet katoaa.
Kaverien lapset tykänny aina kun oon tykänny leikkiä niiden kanss.
Parinkymmenen vuoden päästä tälle foorumille ilmestyy ketju "Kun lapset muuttavat pois kotoa"..;)
Tai sitten kimmo ja minä perustetaan ketju "Kun lapset vievät vanhukset vanhainkotiin".
Tai sitten kimmo ja minä perustetaan ketju "Kun lapset vievät vanhukset vanhainkotiin".
Jota seuraa ketju: "Mielistelevätkö lapsesi sinua paremman perinnön toivossa?".
Komppaan... Vai mitä sitä kuuluu sanoa kun on samaa mieltä?
No esitetään nyt asiallinenkin kommentti/kysymys tähänkin ketjuun.
Mitenkäs tuollainen kuusivuotias alfauroon alku kestää sen jos äidin elämään sekoittuu ulkopuolinen mies? Sopeutuuko tuon iköiset helposti vai onko suuria ongelmia odotettavissa? Tietty tapauskohtaisia asioita, mutta noin yleensä?
Onnea! onkos laskettu aika koska?...monesko lapsi tulossa jo :)
Ensmäinen tulollaan :) Laskettuaika män jo viime viikolla, joten H-hetki kai alkaa olemaan aika lähellä :D
No esitetään nyt asiallinenkin kommentti/kysymys tähänkin ketjuun.
Mitenkäs tuollainen kuusivuotias alfauroon alku kestää sen jos äidin elämään sekoittuu ulkopuolinen mies? Sopeutuuko tuon iköiset helposti vai onko suuria ongelmia odotettavissa? Tietty tapauskohtaisia asioita, mutta noin yleensä?
omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kaverilla on 5 ja 7v lapset, ja miehiä on muutamia siin ollu...ja kyl ne on ihan hyvin ottanu, veikkaan et ne ongelmat alkaa siin murrosiän kynnyksel tulee et sit ei suvaita enää mitään miehiä siihen perheeseen
omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kaverilla on 5 ja 7v lapset, ja miehiä on muutamia siin ollu...ja kyl ne on ihan hyvin ottanu, veikkaan et ne ongelmat alkaa siin murrosiän kynnyksel tulee et sit ei suvaita enää mitään miehiä siihen perheeseen
Niin, murrosiässähän alkaa tää "Et sä oo edes mun isä" uhoaminen.
Riippuu kanssa pitkälti lapsesta ja vanhemmista, miten on kasvatettu. Jotkut sopeutuu nopeammin, jotkut ei koskaan. Luonne kanssa ratkaisee.
Tuossa iässä ovat useimmat vielä täysin lahjottavissa. Riippuu suhteesta omaan isään ja eroprosessista, voi olla mitä tahansa "mahtavaa uusi kaveri" ja "sä et oo mun isi enkä halua nähdä sua" väliltä. Perusvirheitä on varmaan lähteä kaveeraamaan liian aktiivisesti ja kuvitella olevansa piltin isi. Kyllä nuo tuossa iässä kuitenkin vielä ovat pääsääntöisesti erittäin sopeutumiskykyisiä, vanhemmalla iällä luonnollisesti suurempia ongelmia.
Luonne kanssa ratkaisee.
Nyt kyllä huijaat!
Nyt kyllä huijaat!
Tää on meijän turkulaisten ominaisuus.
Nyt on ketju siivottu, nyt enään asiaa lapsista.
Ai on vai? Lueppas ketjua taaksepäin ja mieti uudestaan. Poistitko kenenkään muun viestiä kuin minun? Se oli mielestäni ihan asiallinen viesti mutta niin vain lensi roskakoriin että heilahti. Aika kummaa moderointia..
Jossain ketjussa oli puhetta turvakaukaloista. Pystyisköhän joku lapsellinen/tuleva sellainen päivittämään tilannetta?
Mikä?
Miksi?
Mistä?
Jossain ketjussa oli puhetta turvakaukaloista. Pystyisköhän joku lapsellinen/tuleva sellainen päivittämään tilannetta?
Mikä?
Miksi?
Mistä?
Ehdottomasti GRACO LOGICO S (http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&toimittajaid=10). Meillä tuo oli nuoremmalla lapsella ja helppokäyttöisempää kaukaloa saa hakea. Turvallisuuskin muistaakseni oli ihan hyvä.
Jos ei muuten, niin kannattaa ainakin käydä tutustumassa. Meidän seuraavalle muuta ei edes harkita.
tumbeliina
21.09.08, 21:58
Ja sitä ennen tietysti: "Miten päästä eroon peräkammarin pojasta?" ;)
Mutta onneksi olkoon vaan täältäkin Mäksälle ja Tanjuzkalle :)
Olisin toisin voinnut kertoa että Gesterbyssä näin tapahtuukin.
Itse muutin 85 marraskuussa miehen, jonka kanssa olin seurustellut 2kk, Gesterbyhyn ja 86 marraskuussa meitä oli jo kolme.
Onnea Mäksälle ja Tanjuzkalle!
Sekä muille tuleville vaippakarusellin aloittaville!
helppokäyttöisempää kaukaloa saa hakea. Turvallisuuskinmuistaaksenioli ihan hyvä.
Tää oli aika hyvä..mutta hyvä jos on helppokäyttöinen, ettei vanhemmat rasitu.
Itellä 4 tenavaa, vanhin taitaa täyttää jo 30 kohtapuoleen. Jokainen hakee vielä enempi/vähempi paikkaansa tässä yhteiskunnassa(kuten isäkin), joten pelkkää juhlaa tämä ei ole ollut, eikä ole sitä vieläkään. SIlti itse tekisin vielä lisää, kun ne on niin lutusia pikkusena.
Karvis vois lakata pureksimasta kynsiään, kyllä se hyvin menee ja Tanjuzkalle kanssa iloista odottelua. Mäksälle entisestään pitempää vieteriä, kun humupekasta pitäisi tulla vastuullinen perheenisä.
Mäksälle entisestään pitempää vieteriä, kun humupekasta pitäisi tulla vastuullinen perheenisä.
eipä siin vieterissä oo tähänkään asti ollu ongelmia :)
täällä ekaa ultraa oottelen kovin täpinöissäni :)
Juu ultra olis 6.10 ja neuvola 8.10, niitä odotellen.
Masu on turvoksissa kovin :O
Mammahousuja pitää jo alkaa kahtomaan :O
Eilen kerroin mun äidin äidille ja isälle, tänään äidille.
Vielä olis isä jäljellä.
Vielä olis isä jäljellä.
Montakos isää Tajuzkalla oikein on?
Montakos isää Tajuzkalla oikein on?
äidin äiti ja äidin isää tarkoitin tuossa ensin...
Onnea kaikille odottajille minunkin puolestani. Tanjuzkalle ja Mäksälle, Saukille ja Jennalle ( joulukuussa tulossa vauva) ja myös muille, jotka eivät ole ilmoittautuneet ;)
Tuossahan tuo oma 1,5 vuotias poika tuhisee viereisessä sängyssä pienen lapsen unta.
Jussi muuten, mites silloin joskus se ensimmäinen lapsi otti toisen syntymän? Oliko mustasukkaisuutta tai muuta vastaavaa? Ollaan vähän harkittu toista lasta, kunhan poika täyttää kaksi vuotta.
Edit: tai no, ei pelkästään Jussille. On täällä varmaan muitakin, joilla on muutama muksu.
Jussi muuten, mites silloin joskus se ensimmäinen lapsi otti toisen syntymän? Oliko mustasukkaisuutta tai muuta vastaavaa? Ollaan vähän harkittu toista lasta, kunhan poika täyttää kaksi vuotta.
Edit: tai no, ei pelkästään Jussille. On täällä varmaan muitakin, joilla on muutama muksu.
Meillä ei ollut mitään sen kummempaa mustasukkaisuutta. Lähinnä isosiskon hoitovietit heräsi. Sen mukaan sitten yritti/yrittää hoitaa, vaikka yleensä on enemmän edessä.
Nyt tuleva kolmannen syntymä tulee olemaan hankala, koska tämä viimeisin posteljoonin lapsi on niin kiinni vaimossa. Aivan taatusti tulee mustasukkaisuutta ja suuria tunteita, kun huomiota ei saakaan enää samanlailla, mitä ennen.
Ei ole ollut tuollaisia pulmia, vanhin oli sen verran nuori vielä kun uusi tulokas jo alkoi hahmottua ja alusta pitäen hänestä puhuttiin myös tulevalle isoveikalle, otettu aina mukaan hoitamaan ja myös vanhemmalle annettu omaa aikaa, ei ole ollut ongelmia. Nyt pojat ovat 8 ja 9 ja pikkuinen kohta 1,5 vuotta, nyt ehkä hieman kaivelee pikku halipula poikia vielä, mutta sen verran isoja miehiä haluavat olla ettei tuota kehtaa tunnustaa. Vaan onhan se iskän sylissä vielä aina välillä viihdyttävä vaikka puoliväkisin kertoilemassa juttuja, joten ei tässä uudenkaan tulokkaan kanssa ole mitään tuon suunnan pulmia ole tullut. Viimeisin sitten hieman jännittää koska tyttö on ollut sitävertaa vahvasti äitin oma sylityttö että mitähän mahtaa tuumata uudesta sylinvaltaajasta. No, kyllä meillä aina saa tulla iskän ja äitin syliin kun vain haluaa, joten eiköhän noista riitä jokaiselle omat kainalot.
Seuraavaksi vauvauutisia kertookin kimmo uuden rakkaansa kera :)
Olikohan tuo nyt sit viides?
Vielä olis isä jäljellä.
Oikea tärkeysjärjestys: ensin foorumille, sitten vasta lähisukulaisille:D
Oikea tärkeysjärjestys: ensin foorumille, sitten vasta lähisukulaisille:D
no omalle äidilleni en ole vieläkään kertonut, enkä aio hetkeen kertoakkaan..isä tietää.
ensin lähimmät kaverit, sit muut kaverit, sit irc, sit foorumi, sit isä...mutsi joskus sit ku näkee mahasta :)
ensin lähimmät kaverit, sit muut kaverit, sit irc, sit foorumi, sit isä...mutsi joskus sit ku näkee mahasta :)
Jaa sinä meinaat sympatiaraskausta, jos meinaat mahaa kasvattaa. Olutta ja makkaraa sillä hoitunee. :D
No pitäishän sitä omalle äipälle kertoo, että jälkikasvua on tulossa.
Jaa sinä meinaat sympatiaraskausta, jos meinaat mahaa kasvattaa. Olutta ja makkaraa sillä hoitunee. :D
no kovin täs oon koittanu harjotella, sipsei, alkomaholia, rasvasia leipiä, kebabbia, pizzaa jne :) veikkaan et nyt jo maha semmoses kunnos ettei tanjuzka tuu saavuttamaan :)
No pitäishän sitä omalle äipälle kertoo, että jälkikasvua on tulossa.
Pitäis joo, mutta kun se on ainut ketä alkaa hössöttämään ja ostaa suunnilleen nyt jo varmaan auton sil lapsel et onhan se koht ajokortti iässä (noin kuvainnollisesti, kaik valmiiks ja hössöttää ihan hitosti)...ni ootan nyt ainaki ekat ultrat jne et on vahva usko siihen et kaik menee ok
Luojan kiitos ei ole omia muksuja vielä.
Mutta pian oon siis Setä-mies :D
Tosta kertomisesta sukulaisille yms. Me päätettiin avomiehen kanssa kertoa vasta kun olin kolmannella kuulla, koska keskenmenon riski on suurin ensmäiset 12 vkoa. Sopivasti äitienpäivänä tuli tuo 12 vkoa täyteen joten oli hyvä lahja mummille ja fammulle.
Tällä hetkellä meidän neito on reilu 1,5 vuotias vauhtihirmu.=)
, koska tämä viimeisin posteljoonin lapsi
Kerroppas tarkemmin? :D
Kerroppas tarkemmin? :D
Siitos on tapahtunut laskennallisesti kun Peppo on ollut työmatkalla?
Kun Peppo tyhjensi pyykkikonetta sieltä löytyi tuntemattomat miesten kalsarit?
Pöytälaatikon kondomitkaan eivät olleet enää Pepon merkkiä?
Siitos on tapahtunut laskennallisesti kun Peppo on ollut työmatkalla?
Oikeasti olen hedelmätön, mutta en ole vielä sitä viitsinyt vaimolle paljastaa.
Kun Peppo tyhjensi pyykkikonetta sieltä löytyi tuntemattomat miesten kalsarit?
Eikä se vielä riitä. Sieltä löytyi neljät eri kalsarit. Ja jokaiset eri kokoa. Onpahan vaimo saanut vissiin kääpiötäkin.
Pöytälaatikon kondomitkaan eivät olleet enää Pepon merkkiä?
Eivät ole. Itselläni kun on XXXL ja mämä oli normi M-kokoa, niin eihän ne meinanneet sopia.
koska tämä viimeisin posteljoonin lapsi on niin kiinni vaimossa.
olikos tää se silmä juttu mist oli puhet jossain välis :D
Tosta kertomisesta sukulaisille yms. Me päätettiin avomiehen kanssa kertoa vasta kun olin kolmannella kuulla, koska keskenmenon riski on suurin ensmäiset 12 vkoa.
No sitä kolmea kuukauttahan pidetään yleisesti rajana, jolloin kertominen on "turvallista". Sitä varmaan useimmat noudattaa.
Täytyypä pitkästä aikaa kirjoittaa jotain (paitsi ostoa tai myyntiä).
Meillä suunnitellaan vahvasti unikoulua, jos ensi yö menee pipariksi niin perjantaina alkaa. Aika moinen heräilijä pikkuineiti on (8kk), sellaista 3-10 kertaa herää yössä. Muuten voisi imetyksen lopettaa vaikka kokonaan, mutta syntyi sen verra ennenaikaisena, että pari kuukautta voisi vielä jatkaa.
Vaimo kaiken lisäksi joutunut hoitamaan tosi paljon itsekseen kun puksahti odottamaton järkyttävä vesivahinko himaan (jouduimme evakkoon), päivät menee itsellä töissä ja illat remppaamassa. Onneksi ehtii BB:n sentään katsomaan :) ja muksu sentään tunnistaa (on varsinainen iskän-tyttö).
Meillä suunnitellaan vahvasti unikoulua, jos ensi yö menee pipariksi niin perjantaina alkaa. Aika moinen heräilijä pikkuineiti on (8kk), sellaista 3-10 kertaa herää yössä. Muuten voisi imetyksen lopettaa vaikka kokonaan, mutta syntyi sen verra ennenaikaisena, että pari kuukautta voisi vielä jatkaa.
Unikoulukin on sinällään ihan kiva juttu että vanhemmat pääsevät jo pitkästä aikaa lepäämään tämän jälkeen, mutta sen verran lähellä taitaa olla jo kiinteämpäänkin ruokaan siirtyminen että kannattaisiko hieman odottaa että saa tuhdimpaa iltapalaa ja näin jaksaa sitten paremmin typykkäkin nukkua? Meilläkin nuorimmainen alkoi heräilemään tuossa puolen vuoden jälkeen enemmän öisin mutta kun ruoka alkoi vaihtua hitaammin prosessoitavaan materiaaliin niin yöunet paranivat samantien ilman erityistä unikoulua. Onhan sekin vanhemmankin näkökulmasta raastaava...
Meillä ei onneksi ollut tuota ongelmaa, tyttö on nukkunut melko pienestä 10-12 tuntia putkeen. On tainnu saada äitinsä unenlahjat =) Pitkät unet johtuu kyllä just siitä että päivän energiansaanti on ollu tarpeeks. Aamu- ja iltapuurot + 2 krt lämmin ruoka ja välipala. Ja näin on siis syönyt sieltä 8kk:n ikäisestä. Tietysti annoskoot ovat hieman siitä kasvaneet.
Unikoulukin on sinällään ihan kiva juttu että vanhemmat pääsevät jo pitkästä aikaa lepäämään tämän jälkeen, mutta sen verran lähellä taitaa olla jo kiinteämpäänkin ruokaan siirtyminen että kannattaisiko hieman odottaa että saa tuhdimpaa iltapalaa ja näin jaksaa sitten paremmin typykkäkin nukkua? Meilläkin nuorimmainen alkoi heräilemään tuossa puolen vuoden jälkeen enemmän öisin mutta kun ruoka alkoi vaihtua hitaammin prosessoitavaan materiaaliin niin yöunet paranivat samantien ilman erityistä unikoulua. Onhan sekin vanhemmankin näkökulmasta raastaava...
Tyttö syöpi jo kiinteitä purkkitolkulla päivässä. Illallakin syö iltaruokaa / iltapuuron ja yleensä paljon. Aloitti kiinteiden syönnin hyvin aikaisin (on aluksi muuten venkan näköistä kun saa sellaista kiinteää missä on sattumia joukossa :) ). Ei syö eikä ole syönyt tuttia laisinkaan eikä suostu tuttipullostakaan ottamaan mitään. Nokkamuki on ainoa mistä nestettä juodaan (varmaan hauskinta kun saa juoda itse).
Olen luottanut vaimon intuitioon näissä asioissa, työskentelee erityisopettajana, tehnyt sama myös monta vuotta lastetarhassa ihan pikkuistenkin kanssa.
Viime yönä heräsi ehkä n 8 kertaa, lisää hampaitakin on tulossa joten sekin vaikuttaa. On altistunut myös pahalle kosteusvauriolle (siis homeelle), eli kukaan ei tiedä mitä se on vaikuttanut. Itse sain niin pahat oireet että sain tilapäisesti (toivottavasti) astmapiipun..
Edit: meillä on kyllä perinyt iskän duracellpupu omanisuudet, eli aina liikkeellä...
Viime yönä heräsi ehkä n 8 kertaa, lisää hampaitakin on tulossa joten sekin vaikuttaa. On altistunut myös pahalle kosteusvauriolle (siis homeelle), eli kukaan ei tiedä mitä se on vaikuttanut. Itse sain niin pahat oireet että sain tilapäisesti (toivottavasti) astmapiipun..
Hampaat ovat tosiaan meilläkin tehneet aina levottomaksi ja kiukkuiseksi, samoin näkynyt myös siinä että syöminen on enemmänkin lusikan kalvamista! :D
Home on äärimmäisen ikävä vieras mutta ymmärsin että olette jo olleet poissa asunnosta? Ensituntumalta sitä ajattelisi että oireetkin hiljalleen tuosta sitten häviäisivät kun altistus lakkaa. Mutta jos kiinteä ruokakin on jo ohjelmassa niin ehkä tosiaan sitten unikouluun vain. Kyllä nuo katkonaiset yöunet saavat aikuisenkin aika väsyneeksi joten varmasti kaikki voi paremmin jos jälkikasvu nukkuu hyvin. Tsemppiä vaan, onneksi itse ei tarvinnut siihen turvautua kuin ensimmäisen kanssa. :)
Home on äärimmäisen ikävä vieras mutta ymmärsin että olette jo olleet poissa
Näin kyllä, enää ei ole tarvinnut kun työpäivän jälkeen tehdä remppaa ja tapella korvauksesta (entisen omistajan toimesta rakenteellinen virhe) :)
Mutta kyllä se vilpitön hymy on niin mukava nähdä kun kotiin pääse (kai se lapsikin tällaiselle apinalle höröttää).
Tsempeistä kiitos!
Tosta kertomisesta sukulaisille yms. Me päätettiin avomiehen kanssa kertoa vasta kun olin kolmannella kuulla, koska keskenmenon riski on suurin ensmäiset 12 vkoa. Sopivasti äitienpäivänä tuli tuo 12 vkoa täyteen joten oli hyvä lahja mummille ja fammulle.
Tällä hetkellä meidän neito on reilu 1,5 vuotias vauhtihirmu.=)
Niin, vähän kaksipiippuinen juttu, jos sattuu niin ikävästi että tuleekin keskenmeno, niin yleensä siitäkin haluaa puhua joidenkin muiden kuin vain puolison kanssa. Tämän vuoksi on toisaalta mielestäni hyvä, jos ne tärkeimmät ihmiset tietävät alusta asti missä mennään. Mutta jokainen tavallaan.
Vaimo kaiken lisäksi joutunut hoitamaan tosi paljon itsekseen kun puksahti odottamaton järkyttävä vesivahinko himaan (jouduimme evakkoon), päivät menee itsellä töissä ja illat remppaamassa. Onneksi ehtii BB:n sentään katsomaan :) ja muksu sentään tunnistaa (on varsinainen iskän-tyttö).
Offtopicina, vuosi sitten meilläkin tasan sama tilanne, tyttö silloin n. 9kk ikäinen ja huomattiin, että vettä päässyt lattian alle. Loppujen lopuksi harmaavesiputki vuotanut vuosikausia, ellei rakentamisesta asti. 2kk evakossa ja itse vuorotöissä kuukauden tuosta. Onneksi vakuutus korvasi, paitsi 20% omavastuu. Auki revittiin lattia kahdesta huoneesta, keittiöstä ja eteiseistä. Jäi vaan kahdeksi kuukaudeksi, kun homman hoiti ammattilaiset, itse uusin kaikki vesijohdot samaan aikaan, nyt ei pitäis huomaamatta vuotaa missään.
Hometta ei onneksi ollut, ainakaan ei mitään oireilua tänä parina vuotena mitä tässä ollaan asuttu.
Tässä tapauksessa kehoitettiin ottamaan vakuutuksesta jos suinkin mahdollista. Riitely edellisen omistajan kanssa kestäisi vuosikausia, ja kun vielä ed. omistaja ei todellakaan tietoinen vahingosta, hyvin todennäköisesti oltais jouduttu vielä maksumiehiksi. Eli ehdotettiin, että jos kerran vakuutusyhtiö maksaa, niin ilman muuta sitä kautta. Hyvä niin, maksoi 20k euroa koko remontti.
Niin, vähän kaksipiippuinen juttu, jos sattuu niin ikävästi että tuleekin keskenmeno, niin yleensä siitäkin haluaa puhua joidenkin muiden kuin vain puolison kanssa. Tämän vuoksi on toisaalta mielestäni hyvä, jos ne tärkeimmät ihmiset tietävät alusta asti missä mennään. Mutta jokainen tavallaan.
Toisaalta eihän se ole kiva eka kertoa ilouutiset ja sit muutaman vko:n päästä suru-uutiset. Siksi halusin pitää omana tietonamme asian. Ja en pidä siitä että ihmiset säälii minua. Mutta niin kuin sanoit, jokainen taplaa tavallaan.
Itse näytän tunteeni oli se hyvää vai pahaa.
Enkä pysty pitämään näin ihanaa asiaa salassa.
Kovasti odotan 6.10 ultraa ja 8.10 neuvolaa.
Itse näytän tunteeni oli se hyvää vai pahaa.
Enkä pysty pitämään näin ihanaa asiaa salassa.
Kovasti odotan 6.10 ultraa ja 8.10 neuvolaa.
Uusi voorumilainen tääl osallistuu keskusteluun :) Todellakin muistaa omat ekat ultransa ja oli ne jännii *oih* Nyt esikoinen on jo 8vee ja juniorimuori 1,8vee. Mut viel muistaa :D
Vaippa ruljanssi täydes tohinas ja ruokataisteluu joka päivä, räkätautiakin on tällee syksyl, mut silti hetkeekää ei vaihtais.
Ja kommenttia tuolla ketjun alkupäässä nerouttansa muille todistelleille. Jos ketju ei miellytä pysykää pois!!!! Alkoi kirjaimellisesti **tuttaa Mäksän ja Tanjuzkan puolesta kun tuommoisii pellei päästeli "suustaan" mitä sattuu. Vauva voorumeil ja muuallakin on ketjuja jotka ei liity ko.aiheeseen mitenkään joten sallittakoon se täälläkin!! Mihin hittoon ihmisten suvaitsevaisuus on hävinny?????
Tanjuzka ja Mäksä !!! Paljon onnea odotukseen ja samaa toivottelen myös muille odottajille. Meil tääl taloudes häärää meidän aikuisten lisäksi kolme kersaa (keskimmäinen miehen edellisest parisuhteesta) ja vauhtia ja meininkiä riittää !!! Joten kersa saralla taidan olla jo jonkin asteinen konkari :D
Tsemppiä ultraan ja Neuvolaan :D
kenopäänaali
28.09.08, 02:04
Pakko vielä kommentoida, että kyseessä lienee MPF:n historian aikoinani lukemani ehdottomasti top5:een kuuluva turhin ketju. Kuuden ensimmäisen sivun aikana, ainoaa asiaa hieman sivuava viesti tuli eralumelta. Viimeisellä sivulla oli myös muutama otsikon alle sopiva viesti, jotka toki olisi voinut postittaa melkein mihin tahansa (kuten tapana on ollut) topicciin AV:llä. Onnea kuitenkin tuoreelle parille ja mahdolliselle tulevalle perheenlisäykselle.
PS. ostin juuri uuden digiboksin, jätän kuitenkin uuden topicin perustamatta, vaikka foorumilla lukuisten lähteiden mukaan onkin digiboksien omistajia. Myös niitä, joissa YLEn tekstitykset toimivat ilman sen ihmeempää akrobatiaa ja remonttireiskatemppuja.
--kpn
Pakko vielä kommentoida, että kyseessä lienee MPF:n historian aikoinani lukemani ehdottomasti top5:een kuuluva turhin ketju. Kuuden ensimmäisen sivun aikana, ainoaa asiaa hieman sivuava viesti tuli eralumelta. Viimeisellä sivulla oli myös muutama otsikon alle sopiva viesti, jotka toki olisi voinut postittaa melkein mihin tahansa (kuten tapana on ollut) topicciin AV:llä. Onnea kuitenkin tuoreelle parille ja mahdolliselle tulevalle perheenlisäykselle.
PS. ostin juuri uuden digiboksin, jätän kuitenkin uuden topicin perustamatta, vaikka foorumilla lukuisten lähteiden mukaan onkin digiboksien omistajia. Myös niitä, joissa YLEn tekstitykset toimivat ilman sen ihmeempää akrobatiaa ja remonttireiskatemppuja.
--kpn
Yrittäisit ymmärtää, että kyseessä on ketju jossa keskustellaan lapsista, ihan kun on vaikka uutisketju.
Ketjun tarkoitus ei ole että hei onnitelkaa meitä, ei vaan keskustelu lapsista, niin tulevista kun nykyisistä.
Kaikki turhat viestit tullaan tästä ketjusta poistamaan, joten päänaukojat muualle, ei tarvitse avata ketjua jos se ei miellytä tai jos sulla ei ole lapsia TAI jos et ole hankkimassa lapsia.
Yrittäisit ymmärtää, että kyseessä on ketju jossa keskustellaan lapsista, ihan kun on vaikka uutisketju.
Ketjun tarkoitus ei ole että hei onnitelkaa meitä, ei vaan keskustelu lapsista, niin tulevista kun nykyisistä.
Mun mielestä on ihan hyvä että täällä on tämmöinenkin ketju. Onhan täällä oudompiakin ketjuja.
Laspet on ihania paitti silloin kun koliikki iskee :(
Sitten postaukset siirtyykin päähän ottaa topikkiin..
Joo onnee vaan :) ja voihan sitä käydä niinkin että nörtit lisääntyy ja asiasta viriää keskustelua, ja mikäs sen parempi paikka keskustella, kuin tuttu ja turvallinen Forumi. Jos ei nappaa niin pysykää poissa offtopickeinenne.
Aikavauhtii tää koko homma muute menn :D eihä tästä oo montaa viikkoo ku mäksä kertoi et oli eksyny jossain miitissä, ja tässä sitä ollaan. Talking about quick action :) Mut edelleen onnee vaan.
Hui kun jännittää! Alkaa olla h-hetki ihan käsillä, tapahtumat ovat lähteneet jo etenemään ja varmaan tämän päivän aikana saadaan tuloksia. Vielä ollaan työmaalla mutta työnteosta ei kyllä nyt tule yhtään mitään kun ajatukset ovat jo jossain muualla. Rutiinillahan tämä pitäisi jo mennä, mutta ei se silti tätä jännitystä poista.
Hui kun jännittää! Alkaa olla h-hetki ihan käsillä, tapahtumat ovat lähteneet jo etenemään ja varmaan tämän päivän aikana saadaan tuloksia. Vielä ollaan työmaalla mutta työnteosta ei kyllä nyt tule yhtään mitään kun ajatukset ovat jo jossain muualla. Rutiinillahan tämä pitäisi jo mennä, mutta ei se silti tätä jännitystä poista.
Tsemppiä sekä isukille että rouva jussille :)
--kpn
Niin, ja minä oon kuulemma ainoa joka ajattelen vain itseäni...
nyt on sit ekan kerran nähty ku pikkase sydän lyö :P oli kyl mahtava fiilis
nyt on sit ekan kerran nähty ku pikkase sydän lyö :P oli kyl mahtava fiilis
Ehdottomasti, olo on hieno! Syke oli vahva vaikka mennään vasta alussa RV 6 +2, kun menkoista olisi jo 9+1
Ootas vaan kun sitten tunnet joskus ne ekat vauvan liikkeet vatsassa. =)
Se on ihan mieletön fiilis. Mutta sinne ny on aikaa vielä, mulla oli vissiin 18:sta RV menossa kun ekat liikkeet tunsin.
Kas niin sieltä sitten eilen illalla pieni rinsessa saapui maailmaan. On se vain niin hieno tapahtuma joka kerta!
3855 g ja 49 cm oli strategiset mitat. Tuuhea tumma tukka ja huikeat silmäripset (niinkuin kaikilla meitin lapsista).
Kas niin sieltä sitten eilen illalla pieni rinsessa saapui maailmaan. On se vain niin hieno tapahtuma joka kerta!
3855 g ja 49 cm oli strategiset mitat. Tuuhea tumma tukka ja huikeat silmäripset (niinkuin kaikilla meitin lapsista).
Joko toi oli viides?
Emännästäsi on tullut synnytyskone?
Eikö näitä ruokittavia päitä ole tässä maailmassa ihan riittävässä määrin, jottei päälukua tarvitsisi joka vuosi kasvattaa?
Onnea kuitenkin..
Adoptio seuraavaksi?
Onnea ja isoo hali koko perheelle ;)
Joko toi oli viides?
Neljäs. En tiedä mitä naisista ylipäänsä ajattelet, mutta meillä ei termiä synnytyskone katsota hyvällä kenenkään silmin.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/37160-nain-linus-torvalds-kyttaa-lapsiaan
;)) tylyä... Näin kuuluu hoitaa lapsia.
Onnea vaan perheen lisäyksen johdosta.
Kohta kyllä tarvitset jo bussin, että koko katras mahtuu kerralla kyytiin. :)
hilirimpsis
07.10.08, 16:15
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/37160-nain-linus-torvalds-kyttaa-lapsiaan
;)) tylyä... Näin kuuluu hoitaa lapsia.
No en mä ny tiedä onko toi niin tylyä.. Mun mielestä ihan ok ettei lapset istu koneella kaikkia päiviä ja opi siihen ettei oikeita ihmiskontakteja tarvita ollenkaan. Ja toi että näkee missä lapset on surffaillu on oikein hyvä ohjelma jos lapsi osaa sivuhistorian ja evästeet muuten tyhjentää. Tommonen ohjelma pitäis asentaa kaikille koneille perheisiin jossa on alle 18 v lapsia ja vanhempien myös todella valvoa missä surffaillaan.. Ehkä voisi jäädä edes muutama koulu- uhkaus/toteuttaminen väliin ku tiedettäisiin heti puuttua jos vanhemmat näkisi missä lapsi/lapset surffailee.
Kas niin sieltä sitten eilen illalla pieni rinsessa saapui maailmaan...
Onnittelut!
Onnittelut nyt kimmoltakin..kohtahan sitä on sitten oma jäkis-jengi kasassa. Itellä loppu lasten hankinta tohon neljään. Suoritusta kuitenkin treenaan vielä, että pysyy taito tallella jos vielä joskus tulee tarve.
Onnea kovasti koko perheelle!!
Onnea Jussille & äipälle.
Ammattilainen
07.10.08, 19:29
Onnea Jussille ja koko perheelle.
Kas niin sieltä sitten eilen illalla pieni rinsessa saapui maailmaan.
Onnea vaan täältäkin suunnasta.
Onneksi olkoon myös täältäkin suunnalta. Neljännen lapsen kanssa tuskin tarvitsee lapsenhoitoa harjoitella, johan tuo alkaa jo työstä käymään ;)
Onnea kovasti. Meillä kaksi lasta ja perjantaina tulossa koiralapsi (Jack Russel), saapi nähdä mihin arki muuttuu :)
Kiitos kaunis kaikille, kovasti jo odotellaan että Rouva ja kääpiö pääsee kotiin. Sairaalassa oleilu nyt ei ole niitä kaikkein mukavimpia juttuja ja kun joutuu huonetta jakamaan muutamankin muun yli-innokkaan ensisynnyttäjän kanssa niin alkaisi jo riittää. ;)
Onnea kovasti. Meillä kaksi lasta ja perjantaina tulossa koiralapsi (Jack Russel), saapi nähdä mihin arki muuttuu :)
Karvavauvaa meilläkin on kovasti toivottu mutta aion pysyä tiukkana vielä ainakin pari vuotta.
Onnea täältäkin päin, vieläköhän sitä itsekin innostuis näin vanhoilla päivillä...
Onnea täältäkin suunnalta!
Tyhmä kysymys, mutta lapsiin liittyvä.
Jos yläasteikäinen menee viikoksi kaverin kotiin, onko nykyisin tapana antaa lapsen mukaan ruokarahaa isäntäperheelle annettavaksi?
Jos yläasteikäinen menee viikoksi kaverin kotiin, onko nykyisin tapana antaa lapsen mukaan ruokarahaa isäntäperheelle annettavaksi?
Kohteliasta ainakin ja varmasti isäntäperhe jotain odottaakin "korvaukseksi". Itse en kehtaisi olla antamatta rahaa tai jotain muuta, jos ko. isäntäperhe on varakkaampaa sorttia.
IMHO: Lapset ovat keskenään sopineet ja kysyneet lupaa niin silloin rahaa mukaan. Mikäli vanhempien puolesta pyydetty, niin on kohteliasta kysyä koituuko ylläpidosta kustannuksia. Mikäli rahaa tarjoaa suoraan voidaan se ottaa loukkauksena ja jos lapsi tarjoaa rahaa ei sitä kehdata ottaa.
Ei mun mielestä kuulu maksaa mitään. Jos ei olisi kaverin vanhemmilla varaa pitää lastasi niillä viikkoa, niin tuskin silloin heille sopisi tuo. Voit vain sitten odottaa joskus, että lapsesi kaveri on teillä viikon, eikä vanhemmat anna siitä sinulle rahaa =)
Kohteliasta ainakin ja varmasti isäntäperhe jotain odottaakin "korvaukseksi". Itse en kehtaisi olla antamatta rahaa tai jotain muuta, jos ko. isäntäperhe on varakkaampaa sorttia.
Siis jos kylään menevä perhe on köyhempi, niin olisi syytä viedä mennessään kuvetta?
Eikö se olis juuri toisinpäin?
Vai onko takaaajtus se että pianhan se juoksee tuolla rikkaiden maalla joten voidellaan nyt sitä perhettä aluksi?
Maalla kun asutaan voidaan mennä kylään ihan tosta noin vain ja ilman tuomisia..
Pääkaupunkiseudulla pitäis aina olla ostamassa jotain jos "pääsee" kaverille kahville..
Jossainhan on vikaa jos aina pitäis olla hankkimassa tuliaisia jotta voi mennä kyläilee.
Merkkipäivien ideat katoaa kun joka käänteessä ollaan kantamassa rojuja ja kamaa kyläpaikkoihin..
Ei hyvä!
Maalla kun asutaan voidaan mennä kylään ihan tosta noin vain ja ilman tuomisia..
Valitettavasti ei pidä aina paikkaansa. Sitten pitäisi aina muistaa viedä joku vastalahja...
Valitettavasti ei pidä aina paikkaansa. Sitten pitäisi aina muistaa viedä joku vastalahja...
Vastalahja ei mitään tuomiselle?
Viikko on sen verran pitkä kyläilyaika että on varmasti ihan kohteliasta laittaa vaikka ruokaraha sitten lapselle matkaan.
Tuliaiset ovat edelleen myös ihan käytöstapoja; onhan se huomaavaista viedä jotain mennessään. Eipä meillä mitään varsinaista tuliaiskulttuuria ole, mutta aina silloin tällöin puolin ja toisin jotain pientä otetaan matkaan. Erityisesti silloin kun on jotain merkkitapahtumia joiden merkeissä vieraillaan.
Silloin kun meillä olivat vielä teini-ikäisiä, niin eivät kutsuneet meille vieraita (siis yökylään tai pitemmäksi aikaa) ilman, että kysyivät meiltä ensin. Eli me olimme kutsujia, ja kun kutsutaan joku meille, niin emme me silloin ala mitään hotellia pitämään ja vierailta rahaa ottamaan. Jos meillä ei olisi ollut varaa eikä halua, emme olisi kutsuneet.
Emme siis odottaneet mitään, ja samoin kohtelimme niitä, jotka meidän lapsiamme luokseen kutsuivat. Taisi mennä loppujen lopuksi kustannukset suunnilleen tasan, jos niin haluaa ajatella.
Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa - meille oli tärkeintä, että nuoretkin saivat vieraita kutsua, ei se, että voisimme heillä jotain tienata.
meille oli tärkeintä, että nuoretkin saivat vieraita kutsua, ei se, että voisimme heillä jotain tienata.
Tottakai, tuskin itsekään kyselisin ruokarahan perään mutta tässä taidettiin niinkuin toisesta näkökulmasta asiaa pohtia; laittaako mukaan vaiko ei laittaa, kukaanhan ei vissiin ole pyytänyt mitään kuitenkaan.
Tottakai, tuskin itsekään kyselisin ruokarahan perään mutta tässä taidettiin niinkuin toisesta näkökulmasta asiaa pohtia; laittaako mukaan vaiko ei laittaa, kukaanhan ei vissiin ole pyytänyt mitään kuitenkaan.
Joo, mutta jos isäntäväki ei ruokarahaa pyydä, niin turhahan sitä on mukaankaan laittaa.
Joku mainitsi sanan "synnytyskone", kun oli äideistä puhetta. Itse juuri katselen Faktalta synnytyssairaalaa ja tuli ihan mieleeni, että kai te miehet muistatte arvostaa niitä synnytyskoneitanne? Jos jaloissa pyörii useampi tenava ja vaimo siellä koittaa keskittyä uusimman pelleron imettämiseen, niin onko oikeasti järkevää tuhlata sitä aikaa ja elämää täällä internetissä pätien? Lapsi ei muista niitä toistakymmentä viestiä, jotka kirjoitit tuhannen adrenaliinituiskeissasi matkapuhelinfoorumille hänen ollessaan muutaman päivän ikäinen, mutta itse saatat jälkikäteen miettiä, että mitäköhän hyötyä siitäkin pätemisen tarpeesta taas oli, koska sekin aika oli pois niiltä ihmisiltä, joita rakastat kaikkein eniten maan päällä.. Tärkeintä maailmassa kuitenkin on ne omat pikku pallerot, ne häviävän hienon hienot hetket oman pikku avuttoman rääpäleen kanssa.
Älkää hukatko niitä arvokkaita hetkiä netissä roikkuessa. Eläkää ne.
Lapsi ei muista niitä toistakymmentä viestiä, jotka kirjoitit tuhannen adrenaliinituiskeissasi matkapuhelinfoorumille hänen ollessaan muutaman päivän ikäinen, mutta itse saatat jälkikäteen miettiä, että mitäköhän hyötyä siitäkin pätemisen tarpeesta taas oli, koska sekin aika oli pois niiltä ihmisiltä, joita rakastat kaikkein eniten maan päällä..
Tää "uusi Nist - nyt yhtä maailmankaikkeuden kanssa" -henkisyys on kyllä mielestäni loistava kehityssuunta kirjoittelullesi.
Kuten esim. erinäisten puunhalaajien kanssa, vaikka olenkin jossain määrin asioista samaa mieltä heidän kanssaan niin toisaalta olen myös sitä mieltä että liika on liikaa veden juomisessakin - siis huolimatta "vanhemmuudesta" ja siitä tosiseikasta että läheisyys, läsnäolo, huomioiminen, kuunteleminen ovat lapselle, etenkin nuorelle lapselle höpöjutuista huolimatta erittäin tärkeää, niin toisaalta ihminen tarvitsee myös omaa aikaa mm. lapsen nukkuessa sekä virikkeitä, pientä irtaantumista siitä lapsen kanssa temuamisesta. Toiset tykkää vaikka vetää kännit, toiset haravoivat omalla pihalla - tärkeää ja automaattista tekemistä joka kuin itsestään huoltaa omalla tavallaan vanhempaa jotta sitten virta ja mieli on optimoitu myös lapsen kanssa olemiselle. Vireä, aktiivinen, hyväntuulinen ja avoin vanhempi on myös arvokas asia lapselle!
Jostan syystä ajattelet, että lapsen kanssa oleminen ja viestien lähettäminen esim. nettipalstoille ovat jotenkin toisensa poissulkevia asioita. Mieluusti olet toki taas tietysti kiillottamassa omaa kilpeäsi ja ajamassa omaa etuasi seisomalla sormi pystyssä muita neuvomassa, mutta ehkä muilla ihmisillä asiat saattavat ollakin kunnossa ilmankin että heitä pitää ineternetin välityksellä paimentaa?
inä olen lapseni jo tehnyt. Ajattelen asiaa vastasynnyttäneen naisen kautta. Haluanko, että mieheni leikkii pätevänsä internetin keskusteluforumeilla, vai haluanko, että hän käyttää senkin ajan olemalla läsnä ainutlaatuisessa tilanteessa - kun oma pieni ihmisaarre oli aivan pieni. :) terkkuja Tanjuzkalle ja Mäksälle!
Ajattelen asiaa vastasynnyttäneen naisen kautta. Haluanko, että mieheni leikkii pätevänsä internetin keskusteluforumeilla, vai haluanko, että hän käyttää senkin ajan olemalla läsnä ainutlaatuisessa tilanteessa - kun oma pieni ihmisaarre oli aivan pieni.
Niin en vielä ymmärtänyt miten netin käyttö ja lapsen / puolison kanssa oleminen sulkevat toisensa pois? Epäkohteliaana ja häiritsevänä pitäisin mennä mm. herättelemään nukkuvia, "hei nyt vietetään laatuaikaa". ;)
Määritelkää läsnäolo - jos isä (tai äiti) puuhaa kotona jotain muuta kuin makaa lattialla lapsensa kanssa, hän voi silti olla läsnä lapsensa elämässä. Meidänkin tenavien ollessa pieniä tein asuntovelkaisena ylimääräisiä töitä aika monta vuotta, mutta sellaisia töitä, joita saatoin kotona koneella tehdä (juu, silloinkin oli jonkinlaisia tietokoneita olemassa). Lapset siinä samassa huoneessa leikkivät ja puuhailivat, ja jos asiaa heillä oli, keskeytin työni ja olin heti tavoitettavissa. Arvelisin, että foorumilla liikkuva isä (tai äiti) on ihan samalla lailla lastensa elämässä läsnä. Lapselle olisi aika kamalaa, jos hän ei lainkaan saisi leikkiä itsekseen vaan aikuiset koko ajan hässäköisivät sekoittamassa.
Ajattelen asiaa vastasynnyttäneen naisen kautta. Haluanko, että mieheni leikkii pätevänsä internetin keskusteluforumeilla, vai haluanko, että hän käyttää senkin ajan olemalla läsnä ainutlaatuisessa tilanteessa
Silloin kun olin itse tuore äiti, ei minua häirinnyt ollenkaan että lapsen isä vietti aikaa tietokoneella. Joskus enemmän joskus vähemmän. Kyllä isä oli läsnä , vaikkei nyt kokoajan lapsen ympärillä pyörinytkään. Minusta on ihan ymmärrettävää että isä tarvii myös omaa aikaa aivan kuten äitikin.
hilirimpsis
17.10.08, 05:56
Olisin kans tos about 8 vuotta sitten halunnu olla ite päättämässä notta mitä pojan kans sitte... Eihän se ny suinkaan muijalle sopinu. Ite pyysin frendin kylään meille viettämään mun synttäreitä ja ottamaan vähä hiivaa. No muija sitte jäi sen kaverin kainaloon samana iltana ja niin lähti noin 6 tunnin aikana sekä nainen että poika pois... ;,( Poika oli silloin 3 v ja itki niin että vieläkin ottaa kipeää. Kysyin vielä että haluaisitko että isi ja äiti olis yhdessä.... En ole ikinä nähnyt kenelläkään niin surullista ilmettä ku poika vastas hiljaisella äänellä että: joo. Ja kun pojan vein takaisin äitinsä luo niin en oo ikinä ite itkeny niin paljoa.. Ja taas itkettää ku muistelee.... :(
Ja ennekun joku kerkee sanomaan, niin sanon ite etten ollu täydellinen mies. Tein töissä helvetin pitkää päivää (välillä 20h) ja yritin hankkia perheelle leivän pöytään. Mutta ehkä täällä on joku joka tietää mitä on kun naiselle ei riitä mikään..
Silloin kun olin itse tuore äiti, ei minua häirinnyt ollenkaan että lapsen isä vietti aikaa tietokoneella. Joskus enemmän joskus vähemmän. Kyllä isä oli läsnä , vaikkei nyt kokoajan lapsen ympärillä pyörinytkään. Minusta on ihan ymmärrettävää että isä tarvii myös omaa aikaa aivan kuten äitikin.
Kyllä itseäni jälkeenpäin kaduttaa, kun olisi pitänyt enemmän aikaa viettää tenavien kanssa.
Olinhan minä toki "läsnä", kun vuosikausia työttömänä olin ja kotona kaiket päivät. Oli kuitenkin useimmiten paljon helpompaa pistää tenavat(3kpl)leikkimään keskenään, kuin rakentaa muumitaloa yms.
Monta asiaa tekisin toisin, jos nyt pystyisin, vaikken nyt itseäni ihan kaikesta syytäkään.
Ite pyysin frendin kylään meille viettämään mun synttäreitä ja ottamaan vähä hiivaa. No muija sitte jäi sen kaverin kainaloon samana iltana ja niin lähti noin 6 tunnin aikana sekä nainen että poika pois... ;,( Poika oli silloin 3 v ja itki niin että vieläkin ottaa kipeää. Kysyin vielä että haluaisitko että isi ja äiti olis yhdessä.... En ole ikinä nähnyt kenelläkään niin surullista ilmettä ku poika vastas hiljaisella äänellä että: joo. Ja kun pojan vein takaisin äitinsä luo niin en oo ikinä ite itkeny niin paljoa.. Ja taas itkettää ku muistelee.... :(
No voi hvetti.."hyviä" kavereita on kiva omistaa. Osaa sanoa kumman "vika" tuo oli(vaimon/kaverisi), mutta asiallista kaverisi toiminta ei ollut.
Jonkunlaisia sääntöjä pitäisi olla ja yksi sellainen, että jättää kaverinsa vaimon rauhaan.
Tuskin se nyt paljoakaan itseäsi helpottaa, mutta totuus kuitenkin lienee, että ajan kanssa yleensä haavat paranevat. Saattaa kanssa avata uusia ja parempia mahdollisuuksia ja suhteita.
Asian hautominen ja vatvominen ei auta..pojalle koitat olla niin isä, kuin tilanteet antavat mahdollisuuden.
hilirimpsis
17.10.08, 07:43
Joo mutta ku on pakko tulla toimeen.. Onhan se vielä kiva bonus että joka kuu maksan niille reilun huntin (elatusmaksuja) että saavat rällästää. Sehän on luonnollisesti miehen syy kun muija lähtee frendin matkaan.... Tuleeko sossu vastaan? EI!! Elatusmaksut on maksettava.. Eikä se raha mitään. Vaikka asuisin bambumajassa jos saisin koko ajan olla pojan kans... ;,(
Kyllä itseäni jälkeenpäin kaduttaa, kun olisi pitänyt enemmän aikaa viettää tenavien kanssa.
Olinhan minä toki "läsnä", kun vuosikausia työttömänä olin ja kotona kaiket päivät. Oli kuitenkin useimmiten paljon helpompaa pistää tenavat(3kpl)leikkimään keskenään, kuin rakentaa muumitaloa yms.
Monta asiaa tekisin toisin, jos nyt pystyisin, vaikken nyt itseäni ihan kaikesta syytäkään. .
Eikä pidäkään syyttää! Mutta omalla kohdallani myös yksi syy tähän masennukseeni on sen asian tajuaminen, että mennyttä ei koskaan saa takaisin. Lapset kasvavat vaippapepuista yllättävän nopeasti isoiksi. Titi-nallet vaihtuu Avril Lavingeksi ja Snoop Doggyksi.. Onhan sekin tietysti ihanaa, kun voi lapsen kanssa katsella James Bondeja, nauraa Kauluspaitakoomikoiden standup-komiikalle, jne.. Mutta minne hävisi ne vuodet kun iltaisin laulettiin "kas kuusen latvassa oksien alla" ja juotiin sylissä tuttipulloa/tisumaitoa?
Rankkaa tämä vanheneminen.
tumbeliina
17.10.08, 19:19
Minä taas nautin vanhenemisesta!
Likat on olleet poissa kotoa jo pitemmän aikaa, ja poikakin on ainakin seuraavat kolme viikkoa kissanvahtina :)
Jääkaapista löytyy maitoa, leivän muruja ei ole joka paikassa ja tiskipöytäkin pysyy suht järkevän näköisenä. Kaupasta ei tarvitse paljoa ruokaa ostaa kun suursyömärin on poissa.
Nyt olis hyvä tilaisuus ottaa enemmänkin pesäeroa tohon poikaan, jos vaikka löytyis jostain tukiasunto. HFA diagnoosi ehkä auttaa siinä, toivotaan ainakin.
Isännälle voi kyllä olla kovempi paikka jos poikakin muuttaa pois. Mutta en todellakaan halua mitään peräkammarinpoikaa tänne. Kymmenen vuoden päästä pesäero voi olla vielä vaikeampi...
Kultainen keskitie hyvät kuulijat :).
Jos kokoajan pyörit lapsesi ympärillä niin mitäs sitten kun tulee irtautumisen hetki?
MPF:llä saa kirjoittaa, kun muistaa sinappikonettaan huomioida myös kuten sitä puoliskoa joka tuon sinappikoneen tähän maailmaan on saattanut.
Mikään asia ei sulje toistaan pois kokonaan..
Elämän ihanuus on juuri tuossa että mihinkään ei ole vain yhtä vastausta vaan kaikessa pitäis aina mennä keskitietä. Silloin on onnistunut..
Titi-nallet vaihtuu Avril Lavingeksi ja Snoop Doggyksi..
Se mitään, mutta kun meillä vaihtui Korniksi ja joksikin vielä "kamalammaksi", joiden nimistä en ikinä saanut mitään tolkkua.
Onhan sekin tietysti ihanaa, kun voi lapsen kanssa katsella James Bondeja,
Rankkaa tämä vanheneminen.
Itse "kärsin" suunnattomasti ajasta, kun tenavat olivat siinä 10nen korvilla. Piti yrittää pitää erossa telkkuseksistä ja pc-maailman mättöpeleistä. Rähjätä piti ja tuli mieleen että "kyllä ne oli ennen sulosia, kun vaipoissa pötköttivät".
Vanhenemisessa on huonotkin puolensa, mutta toki hyvääkin.
Minä taas nautin vanhenemisesta!
Likat on olleet poissa kotoa jo pitemmän aikaa, ja poikakin on ainakin seuraavat kolme viikkoa kissanvahtina :)
Jääkaapista löytyy maitoa, leivän muruja ei ole joka paikassa ja tiskipöytäkin pysyy suht järkevän näköisenä. Kaupasta ei tarvitse paljoa ruokaa ostaa kun suursyömärin on poissa.
Kyllä tumbeliina latasi tuossa pöytään juuri sellaista, mistä itsekin olen nautiskellut. Omat tyttäreni jo omissa asunnoissaan, poikani asustelee tyttökaverinsa nurkissa.
On meillä vanhuksilla kotona hauskaa, kun saadaan rauhassa bilettää ja huudattaa reteoita, jos haluttaa. Kulutus pienentynyt joka saralla, eikä vähiten ruoassa ja sähkössä. Rahavarat ei toki lisäänny, siitä pitää hintojen nousu huolen.
Mutta en todellakaan halua mitään peräkammarinpoikaa tänne. Kymmenen vuoden päästä pesäero voi olla vielä vaikeampi...
Älä huolehdi, kyllä se siitä lähtee kunhan asunnon omaavan tytön itselleen löytää. Me miespuoliset tarvitsemme itsellemme jonkun hoitajan, koska yksin emme pärjää. Äiti kelpaa siihen hommaan kunnes nuorempi löytyy. :)
Kultainen keskitie hyvät kuulijat :).
vaan kaikessa pitäis aina mennä keskitietä. Silloin on onnistunut..
Keskitie on ehkä hivenen tasapaksu, mutta ehdottomasti mieluummin sen kannalla, kuin äärilaita..olkoon sitten kysymys lähes mistä asiasta hyvänsä.
Kyllähän mekin hallituksen kanssa täällä kaksistaan toimeen keskenäme tullaan, mutta kyllä se vaan niin on, että kun lapset tulevat puolisonsa kanssa käymään, niin silloin tuntuu kuin koko asunto olisi täynnä iloa ja valoa. Vaikka aikuisia ovatkin.
Silloin aina tajuaa, miksi niitä lapsia tuli aikanaan hommattua. Eihän meistä oikeastaan mitään muuta maailmaan jää kuin jälkipolvet. Ja onneksi ne ovat meitä parempia.
Voi teitä.. Mulla on vissiin niin voimakas tuo hoivavietti, että lasten kasvaminen vain ahdistaa. Nytkin tyttären kännykkä hajosi, joten annoin sen käyttöön vanhan N70:ni. Nyt nuo lapset katsovat vanhoja kuvia ja videoklipsejä sieltä kännykän uumenista. Ihania muistoja kesäiseltä mökiltä... *nyyh* Kaikki ne on nykyisin muistoja. Kamalaa tämä ajankulku. Sitä kun toivoisi että aika pysähtyisi.
:kriisimoodi:
Voi teitä.. Mulla on vissiin niin voimakas tuo hoivavietti, että lasten kasvaminen vain ahdistaa. Nytkin tyttären kännykkä hajosi, joten annoin sen käyttöön vanhan N70:ni. Nyt nuo lapset katsovat vanhoja kuvia ja videoklipsejä sieltä kännykän uumenista. Ihania muistoja kesäiseltä mökiltä... *nyyh* Kaikki ne on nykyisin muistoja. Kamalaa tämä ajankulku. Sitä kun toivoisi että aika pysähtyisi.
:kriisimoodi:
Sen verran mitä olen televisiosta nähnyt niin tuohan tarkoittaa, että kellosi tikittää ja uutta lasta tekee mieli, jota saa taas hoivata jne...että ei muuta kuin hommiin vaan ja jos ei oma mies innostu niin Juppelis olisi varmaan ensimmäisenä jonossa! :)
Nist pistää ihannetoivetopikin pystyyn ja sinne me kaikki sitten kerromme stategiset mitat & sukupuumme..
Siitä sitten alkaa tiputus..
Edit: Miksiköhän elämän ihanin hetki tuntuu monessä perheessä olevan juuri nuo lastenlapset?
Kyseessä onnistumisen tunne päällimmäisenä?
Sen verran mitä olen televisiosta nähnyt niin tuohan tarkoittaa, että kellosi tikittää ja uutta lasta tekee mieli, jota saa taas hoivata jne...että ei muuta kuin hommiin vaan ja jos ei oma mies innostu niin Juppelis olisi varmaan ensimmäisenä jonossa! :)
Joo, mulla on tosiaan ikuinen vauvakuume, mutta onneksi järki voitti ja en enää lapsia voi saada. Titaaniklipsit pitää siitä huolen. Onneksi hoivata voi koiria, miestä ja lapsia niin kauan kun ne minua kestää. Rankkaa tämä on. Täytynee kohta mennä ostamaan pamppersseja ja keikauttaa koirat selinmakuulle, jotta saa niille vaipat viritettyä ylle.. Tai jotain.. :D
Onneksi hoivata voi koiria, miestä ja lapsia niin kauan kun ne minua kestää.
Miestä ainakin saat varmaan hoivata ihan niin paljon kuin haluat, tuskin panee vastaan. :D
Koirista en uskaltaisi mennä vannomaan...voi olla, että tulee äkämystynyt wuf, ehkä jopa murr, jos alat sille vaippaa laittamaan...
Mikä ihme näitä nykyajan nuoria vaivaa? Olen tässä jutellut jo pidemmän aikaa yhden naispuolisen kaverini kanssa ja hän on päättänyt hankkia lapsen itselleen keinolla tai toisella. Miestä ei ole näköpiirissäkään mutta vauva pitää vaan saada "siksi että mun elämä olis täydellistä".
Ei se vauva ole oikeasti mikään lelu, eikä sitä tehdä hetken mielijohteesta tai vaan siksi kun sellainen pitää saada kun muillakin on, siihen liittyy vastuu joka jatkuu myös sen ihq vauvavaiheen jälkeen seuraavat 60v.
Johan se Jutta Urpilainenkin on kertonut unelmoivansa lapsesta. Kukahan kertoisi Jutalle, että ei se lapsi unelmoimalla tule, vaan tarvitaan myös tietynlaatuisia toimenpiteitä...
Johan se Jutta Urpilainenkin on kertonut unelmoivansa lapsesta. Kukahan kertoisi Jutalle, että ei se lapsi unelmoimalla tule, vaan tarvitaan myös tietynlaatuisia toimenpiteitä...
Mutta eihän Jutalla nyt hyvänen aika sellaiseen ole aikaa, Hänen oma uransa... krhm, Suomen valtion ja puolueen etu vaatii, että hän pysyttelee uraputkessa.
Mutta eihän Jutalla nyt hyvänen aika sellaiseen ole aikaa, Hänen oma uransa... krhm, Suomen valtion ja puolueen etu vaatii, että hän pysyttelee uraputkessa.
Kiinasta hakeen niinkuin muutkin uranaiset...;)
Mikä ihme näitä nykyajan nuoria vaivaa? Olen tässä jutellut jo pidemmän aikaa yhden naispuolisen kaverini kanssa ja hän on päättänyt hankkia lapsen itselleen keinolla tai toisella. Miestä ei ole näköpiirissäkään mutta vauva pitää vaan saada "siksi että mun elämä olis täydellistä".
Ei se vauva ole oikeasti mikään lelu, eikä sitä tehdä hetken mielijohteesta tai vaan siksi kun sellainen pitää saada kun muillakin on, siihen liittyy vastuu joka jatkuu myös sen ihq vauvavaiheen jälkeen seuraavat 60v.
Ainakin naisilta tuo onnistuu huomattavasti helpommin kuin miehiltä :)
No mutta totta kai täytyy hädässä olevaa auttaa.. Täältä löytyy taattua laatua joka lähtöön :)
Niin no, ei kaikki välttämättä tapahdu hetken mielijohteesta.
Itse olen halunnut lasta 16vuotiaasta asti (kyllä, todella nuoresta siis), ja olen valmistautunut siihen monella tavoin, entisen avopuolisoni kanssa lasta yritettiin, ja olin hänen omaishoitajanaan, joten olisi täytynyt kahta ihmsitä hoitaa...ei sitä hetken mielijohteesta todellakaan tekisi.
Sen jälkeen ajattelin, välillä niin, että haluan lapsen keinolla millä hyvänsä etten sitä naista siinä mihenkään tarttis kun synnyttämään sen lapsen mulle, lopulta tulin siihen tulokseen, että kyllä lapsi ne vanhemmat tarvitsee, ja itse sen naisen siihen rinnalle. Sen jälkeen ajattelinkin jo niin, että vaikka ei ois mahdollista saada lasta, niin naisen haluan rinnalleni kulkemaan.
Nyt sit vähän puun takaa tapahtuu kummatkin, löytäny elämäni naisen, ja lapsikin tulossa täysin odottamatta.
pointti kuitenkin se, että ymmärrän kyllä noita naisia jotka sen lapsen haluavat ja haluavat sen kasvattaa ilman isää, ei se välttämättä ole sitä että saa sen vauvan siihen, itse esim odotan kaikkea muuta, kuin sitä vauva aikaa...nimenomaan sen jälkeistä 60vuotta
Saako kuka tahansa Suomessa vakituisesti asuva äitys lisää, what ever...? Vaikka ei ole suomen kansalainen, mutta asuu täällä ja synnyttää lapsen, eikä ole päivääkään tehnyt töitä täällä?
Saako kuka tahansa Suomessa vakituisesti asuva äitys lisää, what ever...? Vaikka ei ole suomen kansalainen, mutta asuu täällä ja synnyttää lapsen, eikä ole päivääkään tehnyt töitä täällä?
www.kela.fi
Sieltä selviää.
Muista nimetä lapsi sitten niin hyvin, ettei tartte viikon välein olla nimeä vaihtamassa ;)
www.kela.fi
Sieltä selviää.No sieltähän se selviskin..
Muista nimetä lapsi sitten niin hyvin, ettei tartte viikon välein olla nimeä vaihtamassa ;)
Ei kai se oo edes mahdollista. ;)
Kyllä itsekin olin jossain vaiheessa valmis tekemään lapsen yksin. Tosin siinä oli se hankaluus että olen viallinen yksilö.
No ei tarvittu kun elämäni mies ja olin raskaana ennekuin edes tajusin että se voisi olla mahdollistakaan, koska olin varautunut että aikanaan kun lasta haluamme, joudumme kääntymään lääkärin puoleen.
Ymmärrän siis sekä naisia että miehiä siinä että se lapsen kaipuu on niin kova että siihen on valmis yksinkin.
Omasta olostani voisin kertoa että ei tää raskausaika luksusta ole ollut, odotan sitä kun pääsen nauttimaan tästä ajasta. En ehkä osaa ajoittaa syömisiäni jne niin hyvin kun pitäisi koska toisinan pahoinvointi vaivaa aamuyöstä iltaan asti, toisinaan kerta oksennus aamulla "riittää".
Nyt olen pahimmassa flunssassa todella pitkään aikaan, joten yritän levätä ja levätä ja levätä vaan, tosin mitää muuta en juuri voikaan tehdä.
Stressiltä en ole välttynyt, syitä on monia, mutta tämän viikon torstaina suurin huoli ja murhe poistuu ja voin taas hengittää.
Tuli katsottua Älä lyö (http://areena.yle.fi/toista?id=1555923) dokumenttia, minkä olisi pitänyt jättää katsomatta, pahaa oloa aiheutti. Uskomatonta "kasvatusta" Suomessa, mieleen jäi varsinkin "isin" kohtelut 3:n vuorokauden ikäiselle lapselleen, joka oli ensimmäistä päivää kotona sairaalasta. Vielä uskomatonta oli, että parin vuoden päästä hankitaan lisää, josta toisen melkein heittää ulos ikkunasta, kun "hermot menee". Nykyään sitten ex-mies, mutta eikö varoituskellot olisi pitänyt soida jo ekan lapsen kohdalla?
Kuulostaa ikävältä mutta pakotan itseni katsomaan, taidampa laittaa linkin myös ystävälleni jotta hän heräisi.
Kuulostaa ikävältä mutta pakotan itseni katsomaan, taidampa laittaa linkin myös ystävälleni jotta hän heräisi.
Onkos sillä samanlaista menoa kuin tossa Silminnäkijän jutussa?
Onkos sillä samanlaista menoa kuin tossa Silminnäkijän jutussa?
Ei noin pahaa, mutta hänen avomies tukistaa jne 5v. lasta (joka ei hänen ole) kun äiti ei ole näkemässä ja haukkuu ja huutaa lapselle. Tänään siellä on käynyt lastensuojelun väki, mutta tämä mies ei ilmeisesti suostu tapaamaan heitä ... mutta siitä vissii lähtee sit poliisille ilmoitus tjs. Mutta lastensuojelu ei voi puoltaa tälle naiselle asuntoa kaupungilta ennenkun on tän miehen nähnyt, toki hän osaa käyttäytyä kun enkeli sit kun jos tapaamiseen suostuu.
Pelkään että koska se mies hermostuu heidän 3kk lapseen :(
tuo silminnäkijän juttu on kyllä jotain aivan uskomatonta, siis pöyristyttävää.
Nykyään sitten ex-mies, mutta eikö varoituskellot olisi pitänyt soida jo ekan lapsen kohdalla?
Biologinen kello kun tikittää ylikierroksilla, niin siinä ei paljon mietitä milloin lapsi tehdään ja kenen kanssa ;)
Biologinen kello kun tikittää ylikierroksilla, niin siinä ei paljon mietitä milloin lapsi tehdään ja kenen kanssa ;)
Ei tuota asiaa voi noin yleistää.
Suomessa on paljon naisia ketä miehet alistaa jne.
Käytös voi muuttua vaikka 2v päästä jolloin ei ole voinut tietää että toinen on väkivaltainen tjs. Sen voi laukaista joku tekijä tai sitten tämä on ollu piilossa.
Väkivaltaakin löytyy henkistä ja fyysistä.
hilirimpsis
29.10.08, 12:06
Olipas harvinaisen kovaa vitutusta aiheuttava dokkari toi silminnäkijä.. Sitte vielä ihmetellään ku ei voi puhua kun ei saa ymmärrystä osakseen, saatana. Niin mieluusti tappaisin noi lasten hakkaajat, pedofiilit, raiskaajat yms. ja jos joskus kohdalle satun ku moista tehdään niin varmasti myös sen teen..
Ei noin pahaa, mutta hänen avomies tukistaa jne 5v. lasta (joka ei hänen ole) kun äiti ei ole näkemässä ja haukkuu ja huutaa lapselle. Tänään siellä on käynyt lastensuojelun väki, mutta tämä mies ei ilmeisesti suostu tapaamaan heitä ... mutta siitä vissii lähtee sit poliisille ilmoitus tjs. Mutta lastensuojelu ei voi puoltaa tälle naiselle asuntoa kaupungilta ennenkun on tän miehen nähnyt, toki hän osaa käyttäytyä kun enkeli sit kun jos tapaamiseen suostuu.
Pelkään että koska se mies hermostuu heidän 3kk lapseen :(
Mutta onko asia niin yksioikoinen kuin se kuulostaa...
Kyl ne lapsetkin osaa olla vittumaisia joskus nim. kokemusta on
Semmonen pitää pystyy haistamaan jo kaukaa. Siinä ei auta kuin lapselle järjestää tosi hankalat oltavat. Kurinpitotoimet pitäs olla kyllä ihan erit vaikka olisi mikä kyseessä.
Hankalimpien tapausten osalta suosittelen "kämpän antamista". Näin tehdään poikakodeissa ja äitit on liian hentomielisiä idiootteja siihen hommaan suoraan sanoen. Kämpän antamisen termillä tarkotin huoneen tyhjentämistä. Huoneessa ei ole mitään kivaa. Patja ja peitto. Viikon kaks semmosta joka kerta kun ei meinaa uskoa, pitää aisoissa. Lukko oveen ja kaikesta paskasta päivä tai pari lisää.
Mun mielestä on naurettavaa että pahojaan tehny lapsi lähetetään olohuoneesta vaikkapa makuhuoneeseen eli Särkänniemestä Linnanmäelle. Siinä ei ole mitään järkeä. Rangaistukset kun tulee, ne pitää olla ehdottomia ja kunnollisia, mitään toivoa ei saa jättää että valittamalla sais vaikka nettipiuhan takasin.
Toki pikkulapset on hiukan eri juttu... 5 vuotias on jo sellanen kyllä mikä osaa temppuilla jos sen pillin mukaan hyppää joka käänteessä. Ilmeisesti tyyppi on menny lapsen tasolle eikä kontrolli pysy kasassa, kun auktoriteettiasema on mennyt. Uhkailu, pelottelu ja lahjominen on paljon kätevämpiä jos ne tehtäis oikein. Mun mielestä silti on vielä liian aikasta puuttua parista tukkapöllystä ja/tai sanoa kenenkään asumisesta toisen luona mitään. Jokanen eläkööt tyylillään. Toisten suhteeseen puuttuminen on kuin tuuleen huutaisi. Tietty jos joku alkaa hakkaamaan omaa hölmöyttään lapsia, sais kyl ansaita nokkaansa. Mistäpä me tiedämme mikä on asioiden oikea laita.
5V. voi vaikka laittaa just silloin kampoihin ja nimitellä, kun äiti ei ole paikalla. Lapset saattaa särkeä jotain jne... tahallaan tavaroita ja näin saada kimppuunsa kenet vain. Myös lapsi voi olla puhtaasti enkeli muiden silmissä. Lapsen syytä on mun mielestä selvästi kieroilut ja temppuilu aina, ja niistä kuuluukin rangaista. Jotta vastaavasti vältyttäisiin, pitäs sosiaalitoimistojen seköpäisten akkojen miettiä yhteinen linja sopivista rangaistustoimenpiteistä lapsiin. Listä jokaiselle vanhemmalle aina kun eroaa ja uutta puolisoa tulee paikalle. Ei voi väittää ettei ole ohjeistettu ja tietonen. Sossujen pitäs pystyy sanomaan heti ja vastaamaan heti tollaseen noinkin yleisiin ongelmiin kuin lasten käytös. Se on täysin lapsen kengissä. Lakeja on, mut mitään ei ole miehille varsinkaan mitä vois soveltaa. Äitit jaksaa paapoa kakaroitaan loputtomiin, mutta ei mies.
Vanhempien lasten osalta ei ole mitään muuta keinoa kurittaa. Sossun akat ei voi tarjota kuin lastenkodin vaihtoehtona, palvelut puuttuu täysin siitä mitä ne oli ennen lamaa 90-luvulla. Tästä nimenomaa syytän kaupunkeja ja erityisnuorisotyön tuhoamista alueittain. Se oli hemmetin hyvä järjestelmä. Nyt ollaan kustu kengille varsinkin Kouvolassa. Tilanne on hallitsematon ja kustannuksia alkaa nielemään se mitä ennen ennaltaehkäistiin 10 kertaa pienemmin rahoin. Oikeudenkäyntikulut, poliisin työllistäminen, huumeet, varastaminen... kaikkeen sellaseen se kurittomuus johtaa.
Jos ei "tuntis" JJ:tä näin hyvin, pistäis ton heti trollilaatikkoon. Valitettavasti totuus on toinen. No joku muu alkakoon hakkaamaan päätään seinään tällä kertaa.
Jos ei "tuntis" JJ:tä näin hyvin, pistäis ton heti trollilaatikkoon. Valitettavasti totuus on toinen. No joku muu alkakoon hakkaamaan päätään seinään tällä kertaa.
No, mutta luulisi sunkin päähän kasvaneen jo sarvet tuolla hakkaamisella. Mikset vain puske kovempaa.
Olipas harvinaisen kovaa vitutusta aiheuttava dokkari toi silminnäkijä.. Sitte vielä ihmetellään ku ei voi puhua kun ei saa ymmärrystä osakseen, saatana. Niin mieluusti tappaisin noi lasten hakkaajat, pedofiilit, raiskaajat yms. ja jos joskus kohdalle satun ku moista tehdään niin varmasti myös sen teen..
Kuhan uhoat saat*na!!
Lupaan tulla puolustaa ensimmäistä oikeuteen
Mutta onko asia niin yksioikoinen kuin se kuulostaa...
Kyl ne lapsetkin osaa olla vittumaisia joskus nim. kokemusta on