View Full Version : Mielestäsi paras omistamasi kännykkä?
hilirimpsis
27.07.08, 11:23
Eli otsikon mukaan mennään ja tarkoitus se, että ensimmäisestä kännystä nykyiseen mietitte mikä on ollut kaikinpuolin paras eikä tarvi miettiä tyyliin: 2110i, mutta siinä ei ollu mms-tukea, vaan kunkin ajan teknologia huomioiden. Pieni perustelukin on paikallaan. Ite voisin heittää että Siemens S 35i, koska se oli aikanaan melkolailla täydellinen. Pieni, hyvä kuuluvuus, wap, kalenteri, iso näyttö jne jne...
Nokia 7710 ehdottomasti. Näyttö oli loistava, käyttöliittymä sujuva (jos käyttiksen pientä takkuilua ei oteta huomioon), ja olihan tuo aika katu-uskottava vehjekin:) Myös nettiselailu onnistui hienosti, vaikka käytössä oli vain EDGE-yhteys, kun resoluutio oli 640x320 ja kosketusnäyttö toimi siinäkin hienosti.
Nokia 6150. Akkukesto, kaksitaajuus, tarvittavat toiminnot ja toimi kuin junan vessa.
Samsung E-100. Hyvä akkukesto, laadukas rakenne, hyvä kautin ääni ja kuuluvuus sekä toimintavarmuus, ei ole sekoillut kertaakaan. Toimii kuin uutena eikä ole tarvinnut huoltoreissua, vain akku uusittu kuukausi sitten. Viides käyttövuosi alkanut ja samalla jatketaan kauas tulevaisuuteen koska puhelimen ominaisuudet ovat minulle riittävät.
HTC Advantage X7500.
5" tuuman kosketusnäytöllä nettisurffailu oli jo mielekästä.
Vaihdoin tuon E90:seen kesän alussa kun kokonsa puolesta tuota laitetta ei Shortsien taskussa kanneta.
Tekisi kuitenkin mieli ostaa tuo vielä takaisin.
Kestävyydeltään paras oli 2110. Se mm. kastui kokonaan, lenteli pitkin lattioita ja toimi siitä huolimatta moitteettomasti.
Nokia 7710 ehdottomasti.
Enpä ole muuten huonompaa puhelinta omistanut, mitä tuo 7710 oli. Järkyttävän kömpelö, takkuili, iso jne jne. Tosin osasyy oli sen käyttin (series 90?), joka mielestäni ei vaan ollut hyvä.
Paras puhelin on varmaankin ollut vieläkin kaapista löytyvä 7110. Iso näppis, tarpeeksi iso näyttö jne. Sisältää kaikki minulle tarpeelliset toiminnos.
Kyllähän se tuo E90 on.
Korvaa minun käytössä MP3 soittimen, navigaattorin ja ehkä joskus jopa läppärin tarpeenkin.
Nokia 8310. Sillä sai soitettua puhelut ja näpyteltyä tekstiviestit. Ja oli värejä mistä valita. Toki gprs oli silloin hyvin merkitsevä ominaisuus, vaikkakin irdan läpi. Eikä ollut sillä luurilla tarvetta "taskulamppuun".
Tuollaisen kun vielä löytäisi ~alkuperäisessä kunnossa oikean värisenä (vaalea sininen, ice-jotain?).
-ilari
e61i ehdottomasti, ei tarvi perusteluja ;)
Enpä ole muuten huonompaa puhelinta omistanut, mitä tuo 7710 oli. Järkyttävän kömpelö, takkuili, iso jne jne. Tosin osasyy oli sen käyttin (series 90?), joka mielestäni ei vaan ollut hyvä.
Olihan tuo hidas, kömpelö, vähän turhan isokokoinen ja joiltakin osin käyttis ei ollut kovin selkeä. Mutta siltikin se on tässä mielessä paras puhelin mitä olen omistanut, eikä tuossa series 90 -softassakaan nyt mitään järkyttäviä puutteita ollut. Jos puhelimen softa olisi nopeampi ja siinä olisi wlan ja 3g, niin todennäköisesti omistaisin ko. laitteen edelleen.
Kyllä se on edelleen, ainakin toistaiseksi N95 8GB. Huippu ominaisuudet ja on toiminut oikeastaan parhaiten mun puhelimista. (Jos ei niitä ihan ensimmäisiä mv-näyttöisiä puhelimia lasketa mukaan. Mutta kokonaisuutena paras on tämä N95 8GB).
hilirimpsis
28.07.08, 09:13
Tarkoitus olikin ettei tarvi verrata nykypuhelimia vanhan liiton puhelimiin.. Esim. mun mielestä Nokian paras puhelin on ollu 2110i.
Täytyy sanoa että nykynen Z710i. Ainoa miinus on että videota ei saa koko näytön kokoseks (ellei sitte uudemmalla softalla?).
Mutta pointsit myös 5110 Nokialaiselle... siinä ei ollu minkäänlaista vikaa ikinä, ja kesti armeijankin hyvin. :)
Nokia 8310. Tuollaisen kun vielä löytäisi ~alkuperäisessä kunnossa oikean värisenä (vaalea sininen, ice-jotain?).
Täältä löytyy tollanen, oisko peräti vielä just noilla "ice" kuorilla... pistä yv:tä jos kiinnostaa.
Siemens SX1 antoi aikanaan itsestään parhaan vaikutelman. Toki, näppäimistö oli hiukan... persoonallinen, käyttöjärjestelmä toimi toisinaan aika rauhallisesti, ja kaikenlaisia muita pikkujuttuja siinä oli, mutta se oli kännykkä joka todella sai minut innostumaan kännyköistä. Laitteen hajottua jokainen päivä ilman S60-kännykkää on tuntunut epätäydelliseltä.
Se on myönnettävä, että valinta kohdistuu Sony Ericsson K800i:n. Paras mikä paras.
Iphone 3g, ei tarvinne perusteluja :) Jos muistelen aikaa Nokiamiehenä, niin eniten olen pitänyt E50 puhelimesta, hyvä akku ja kuuluvuus. Sopivan kokoinenkin vielä.
hilirimpsis
28.07.08, 11:23
Täytyy myöntää että odotin ääniä enemmänkin noille vanhoille sotaratsuille kuten 2110i, 6110, 8110i jne... :)
Ericsson P910i laatua ja kestävyyttä.
Iphone 3g, ei tarvinne perusteluja :)
Kauan siinä menikin.
Siemens-puhelimia olen käyttänyt 90-luvun alusta lähtien ja hyviä ovat olleet.
M45 oli minulla pitkään; pieni koko, hyvä akunkesto puhuttaessa ja tyylikkään näköinen.
ME75 oli ensimmäinen puhelin, jota en saanut rikki (toimii vieläkin)! Koko ja muotoilu oli hieman kolkko, mutta ominasuudet sopivat minulle naulan kantaan.
E61i oli ensimmäinen Nokialaiseni; nätti ja kiva hiplailla. Vei kommunikoinnin aivan uudelle tasolla QWERTYn ansiosta. Ensimmäistä kertaa käytin textareita tehokkaasti ja PALJON, mutta mutta se näytön resoluutio ja netin nopeus.
Nyt käytössä E90, boottaa lähes päivittäin, on hieman hidas, MUTTA ominaisuuksien puolesta tällä hetkellä paras minulle. Hoituu sähköpostit, navigoinnit ja PALJON muutakin (turhaa?).
Eli E90 ehdottomasti!
Ehdottomasti Nokia 6300, joka nykyäänkin on käytössä. Mielestäni aikanaan hyvä hintasuhde tästä puhelimesta. Kamera on hyvä ja nettikin taittuu kätevästi.
Toisaalta eka kännykkä, Nokia 6150 oli kans aika kova sana, koska sillä pystyi pelaamaan matopeliäkin kahdestaan infrapunalla. Kyllä tuo uudempi mainitsemani silti voiton vie.
Kauan siinä menikin.
Tämä voi olla vähän asian vierestä, mutta ei paljon :) Kun ostin 1991 vai oliko 92 ? Ensimmäisen nmt puhelimen. Muistan millaisia reaktioita se ihmisissä herätti, yleensä ne olivat hyvin negatiivisia.Tyylin vit..n juppi, mitä helvettiä sä oikein leikit. Lehdissä pilkattiin matkapuhelimen käyttäjiä, ihmiset toitottivat mitä sellaisella tekee. Jos oli illalla ravintolassa, sai mennä suunnilleen piiloon puhumaan, ettei jokainen humalassa ollut tullut vitt..lemaan. Mentiin muutama vuosi eteenpäin ja kas puhelimet yleistyivät ja ne hyväksyttiin yleisesti. Ymmärrän, että kaikki uusi jännittää ja pelottaa osaa ihmisistä.
Tällä hetkellä Iphone näyttää aiheuttavan samanlaisia tuntemuksia, kun silloin -90 luvulla matkapuhelimien saapuessa Suomeen.Joku siinä on erilaista kun normi Nokiassa, joten se voi vähän jänskättää aluksi, ei huolta kyllä siihen vielä totutaan. Ymmärrän, että suuri osa tällä palstalla kirjoittavista ihmisistä ei muista aikaa ennen matkapuhelinta, joten heille vertaus voi olla huono.
Jottei ihan mene ot:ksi, niin paras nmt puhelin oli mielestäni Motorolan micro tac 2, pieni ja siro, miinuksena 10 tunnin valmiusaika.
N95 8GB, tuntuu että siinä on kaikki tarpeellinen. Ja toimivassa paketissa.
Nokia 5210 - kesti kayttoa ja pitkaan
HumanErection
28.07.08, 16:42
Siemens S55 oli aikansa ehdotonta aatelistoa.
Löytyi tarvittavat yhteydet ja erillinen kamera.
Oliko jopa ensimmäisiä värinäytöllisiä puhelimia Suomessa?
Täytyy myöntää että odotin ääniä enemmänkin noille vanhoille sotaratsuille kuten 2110i, 6110, 8110i jne... :)
Tässä on se ongelma, tai ainakin itse näkisin sen niin, että se nykyinen puhelin, varsinkin jos on kovin tuore ostos, on monen mielestä se paras. Itsekin sen olen havainnut, että asiat saa mittasuhteisiin vasta, kun on sen kapulan vaihtanut seuraavan. Eli mielenkiintosempi tämä olisi, jos nykyistä kapulaa ei sopisi mainita.
Tässä on se ongelma, tai ainakin itse näkisin sen niin, että se nykyinen puhelin, varsinkin jos on kovin tuore ostos, on monen mielestä se paras.
Näinhän se taitaa olla. Itse kyllä mietin kokonaisuutta ja hinta/laatu sekä mitä uudistuksia / ihmetyksiä aikaisemmissa puhelimissa on ollut. Kuten jo sanoin pidän tuota Nokia 6150 mallia parhaimpana menneistä puhelimista. Tietenkin uudempaakin mallia mietin, mutta nostalgiapisteidensä takia tuohon päädyttiin. Silloin pärjättiin kannettavalla CD-soittimella ja paperikartalla sekä nettiä selattiin vinkumodeemin avulla ;)
Näinhän se taitaa olla. Itse kyllä mietin kokonaisuutta ja hinta/laatu sekä mitä uudistuksia / ihmetyksiä aikaisemmissa puhelimissa on ollut. Kuten jo sanoin pidän tuota Nokia 6150 mallia parhaimpana menneistä puhelimista. Tietenkin uudempaakin mallia mietin, mutta nostalgiapisteidensä takia tuohon päädyttiin. Silloin pärjättiin kannettavalla CD-soittimella ja paperikartalla sekä nettiä selattiin vinkumodeemin avulla ;)
Itse taas nimenomaan valitsin 7710:n nimenomaan sen takia, koska se oli minulla oikeastaan ensimmäinen puhelin jossa oli navigaattorisofta, kunnon mp3-soitinmahdollisuus sekä nettiselain. Toinen vaihtoehto oli 8310, mutta kyllä 7710 oli silti aikaisempiin verrattuna enemmän "WOU!"-laite, kuin 8310.
oikeastaan 2 loistavaa löytyy. Nokia 880i (sama kuin 2110i)
erinomainen ja kestävä puhelin, toki isohko koko ja lyhyehkö akkukesto miinusta, mutta niinpä se oli siihen aikaan, tosin akkukesto oli huima verrattuna ensimmäiseen matkapuhelimeeni joka oli NMT900 Ericsson Hotline 1911 (toinen akku kesti 4h ja toinen 8h valmiustilassa)
Mutta ylivoimaisesti paras puhelimeni on edelleen käytössä oleva 6150 ostettu 1998, alkuperäinen li-ion akku kestää viikon vielä jos ei hirveästi tule puheluita (uskomaton suoritus) sopivan pieni koko ja järkevän kokoiset napit ja erittäin kestävä. valikot toimivat myös erittäin jouhevasti ja puhelin käynnistyy nopeasti.
Pahin ongelma on että enää ei saa varaosia helposti, oikeastaan tarvitsisin kohta uuden rungon, koska yksi akun kiinnitys kohdista lohennut irti, ja ainakaan oulusta viestimaalta ei löytynyt enää uutta runkoa tai edes etukuorta.
1. K750i.
2. Samsungin eräs pieni puh vuosien takaa jossa silloin melko harvinaisuutena oli 2 värinäyttöä(en muista mallia).
3. 6110.
Nokia 9210. Siinä on kaikki mahdollinen mitä vain itse tarvitsen. Hyvä näppäimistö, komean näköinen kapula itsessään ja loistava käyttöliittymä. Ja se oli siitä hyvä, että sen ollessa ensimmäinen kolmannen osapuolen softalle avoin Symbian-puhelin, olivat sormiansa maanisen innokkaasti tietokoneidensa näppäimistöille naputtelevat ohjelmistokehittäjät jo kerenneet tehdä aivan älyttömästi ohjelmia tälle puhelimelle ennen kuin koko puhelin oli edes tullut vielä markkinoille.
Tosin, juuri vähän aikaa sitten luopumassani 7710:ssa oli myös sitä jotain... Mahtava näyttö, Bluetooth-internet-mahdollisuus, todella hyvät kaiuttimet ja muutenkin musiikinkuunteluominaisuuksiltaan erinomainen, videosta puhumattakaan.
Mutta näistä kahdesta valitsen ensimmäisen omistamani Symbian- ja samalla värinäytöllisen puhelimen, Nokia 9210:n.
Perus, ei modattu 1100 Nokia
Modatuista 6150 6110 Look:illa.
Sanoisin 6100, olen E61:stä ja E71:stä pitänyt kovasti sen jälkeen, mutta ne menevät silti erillailla vanhaksi. 6100 on edelleen hemmetin kova sana pieneksi peruspuhelimeksi, josta ei ihan Afrikkamallia ole kuitenkaan tullut
Koko, ulkonäkö, muotoilu, paino... kaikki funkkii. Onko Noksulta vieläkään mitään yhtä kompaktia tullut tähän tarkoitukseen?
6150 ja 8850 olisi myös kärkikahinoissa, mutta koska ei vakituisessa käytössä ole minulla kumpikaan ollut (olisiko ehkä viikko kumpaistakin käytetty), niin reiluuden nimissä jätetään kisasta pois. 1611 samasta syystä diskattu, mutta ansaitsee kunniamaininnan :)
ehdottomasti nokia 6310i miksi? Se sisälsi kaiken tarpeellisen bluutuuttia myäten,mutta oli vapaa turhista hilavitkuttimista.
Nokian 6510. Pieni, hyvä näppis sekä näyttö ja sisältää kaiken mitä puhelimelta oikeasti tarvitsen eli ok kalenterin, peruspuhelut ja sms. Voisin vieläkin hyvin palata tuon käyttäjäksi toisin kuin monen myöhemmän "teknolelun".
SE T68i, hyvänä kakkosena SE K750i.
Spectronic ts220 ja kuiteski nokia 6310i,ja,ja...dancall logic!!
[QUOTE=Juppe;dancall logic!![/QUOTE]
Oli se kyllä komea, aina muistan kun sen sain ensimmäistä kertaa käteen. Mukana tuli c-kasetti, jossa onniteltiin valinnasta. Tukeva ja hyvä puhelin.
Eli mielenkiintosempi tämä olisi, jos nykyistä kapulaa ei sopisi mainita.
Samaa mieltä, pelkästään se että luuri on en hetken teknistä huippua ei varmasti tee siitä pidemmässä jatkumossa mitenkään erityistä. Ja toisaalta teknisten ominaisuuksien pohjalta rankkaaminen ei ole millään muotoa mielenkiintoista, kaikki tietävät, että 99% ihmisistä high tech-ein laite on se nykyinen ykkösluuri.Lisäksi moni on varmasti tahtomattaankin puolueellinen kun on "kuherruskuukausi" menossa vielä uuden kiiltävän teknolelun kanssa.
Ewert Oktan
30.07.08, 07:41
Siemens SL45i, vaikka käyttölogiikka oli kaukana hyvästä ja Java usein todella hidas. Muotoilu ja tuntuma olivat kuitenkin rautaa.
tahratonteräs
30.07.08, 09:11
Samaa mieltä, pelkästään se että luuri on en hetken teknistä huippua ei varmasti tee siitä pidemmässä jatkumossa mitenkään erityistä. Ja toisaalta teknisten ominaisuuksien pohjalta rankkaaminen ei ole millään muotoa mielenkiintoista, kaikki tietävät, että 99% ihmisistä high tech-ein laite on se nykyinen ykkösluuri.Lisäksi moni on varmasti tahtomattaankin puolueellinen kun on "kuherruskuukausi" menossa vielä uuden kiiltävän teknolelun kanssa.
Näinhän se on. Siksi tekisi mieli sanoa että nykyinen luuri on paras eli Nokia E71. Mutta ähäkutti, enpä sanokaan. Kun aloin kaivella tuolta aivoistani (jaa mistä?) muistiani niin kovalevy raksuttaen vastaukseksi tuli Nokia 8210. Se oli aikanaan todella suosittu malli, eikä ihme. Olihan se silloin kaikkein pienin. Ja todella hyvännäköinen, varsinkin mustilla värikuorilla. Se oli niin pieni ja näppärä, mahtui taskuun kuin taskuun ja värinällä tunsi aina kun se soi, vaikka Ruisrockissa! Pidin siitä tosi paljon. Ja se palveli melko pitkään, ensin minulla pari vuotta ja sen jälkeen isälläni toiset mokomat. Eikä käynyt kertaakaan huollossa. Täyden kympin luuri oli.
Nokian 6510. Pieni, hyvä näppis sekä näyttö ja sisältää kaiken mitä puhelimelta oikeasti tarvitsen eli ok kalenterin, peruspuhelut ja sms.
Täysin samaa mieltä ja perustelutkin osuu hyvin kohdalle.
1st gen iPhone
Aivan ylivoimainen verrattuna muihin omistamiini kännyköihin.
6510, ainut puute oli että Bluetoothia piti käyttää donglen avulla.
nokia 8800
:o
Tämä kyllä yllätti mukavasti. ;)
:o
Tämä kyllä yllätti mukavasti. ;)
ainut luuri joka on kaduttanu et oon myyny pois, kultasena tarttis joskus varmaan hommailla takas...nimenomaan 8800, ei sirocco tms jälkeenpäin tulleista...ei ollu hanurista olevaa s60:ntä, eikä hidasta s40:stä, vaan pirun nopea s40 :D
ja muutenkin puhelin oli todella tyylikäs, laadukkaan oloinen ja mukava käyttää
ainut luuri joka on kaduttanu et oon myyny pois, kultasena tarttis joskus varmaan hommailla takas...nimenomaan 8800, ei sirocco tms jälkeenpäin tulleista...ei ollu hanurista olevaa s60:ntä, eikä hidasta s40:stä, vaan pirun nopea s40 :D
ja muutenkin puhelin oli todella tyylikäs, laadukkaan oloinen ja mukava käyttää
Tarvii sanoa että ehkäpä olen hiukan pervo tai muuten vaan mielenvikainen mutta kun sen luukun loksautan kiinni niin on se vain hieno ääni. Tätä mallia (8800) en nimennyt parhaaksi sen takia ettei tässä ollut mitään yllättävää perus s40 luuriin verrattuna. Laatu poislukien.
Aika paha, Noksun N susivitonen ja Sampan F480 tasoissa.
Siemens S55 oli aikansa ehdotonta aatelistoa.
Löytyi tarvittavat yhteydet ja erillinen kamera.
Oliko jopa ensimmäisiä värinäytöllisiä puhelimia Suomessa?
ei ollut ensimmäinen värinäytöllinen Siemens. En osaa varmuudella sanoa mikä oli, mutta S4:n jälkeen siirryin S10:een ja siinä oli värinäyttö (tosi kökkö tosin - 3 väriä!), seuraavassa puhelimessani S25 oli myöskin värinäyttö (ja aivan yhtä kökkö)
Vanhan liiton kunnon luureista ehdottomasti 6510, ja löytyy vieläkin pöytälaatikosta :) Toimittaa toisinaan varaluurin virkaa.
Uusista on tämä nykyinen E51 on kans kova sana.
Vanhan liiton kunnon luureista ehdottomasti 6510, ja löytyy vieläkin pöytälaatikosta :) Toimittaa toisinaan varaluurin virkaa.
Uusista on tämä nykyinen E51 on kans kova sana.
6510 oli kova :-)
Tosin oma suosikki olis varmaan 3650.. Sillon ton ominaisuudet oli niin hienoja.. Kamera, videokamera, muistikortti-paikka, ISO värinäyttö (ei mikään 3510:n näyttö) ja S60 softa johon sai hyvin ohjelmia..
Oli siinä porukka ihmeissään kun koulussa hyppytunnilla katoin McGyveriä puhelimella :-)
Moni ei tosta tykänny näppiksen takia, mutta mua se ei haitannu.. Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä..
Edelleen löytyy 3650 hyllystä, mutta ei tuu käytettyä koska pitäis hankkia uudet kuoret.. Mutta edelleen akku toimii yllättävän hyvin. Ostin samantien kun tuli markkinoille, edelleen sama akku, mutta edelleen se toimii monta päivää...
hilirimpsis
01.08.08, 16:51
Moni ei tosta tykänny näppiksen takia, mutta mua se ei haitannu.. Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä..
Ei ole tosta jääpuikosta kokemusta.. ;) Eikös tosta tullu se malli missä oli ihan normaali näppis?
Ei ole tosta jääpuikosta kokemusta.. ;) Eikös tosta tullu se malli missä oli ihan normaali näppis?
No enpä oo itekään kokeillu jääpuikkoo, eikä oo ihan lähimmissä suunnitelmissa kokeilla :-D
Mutta juu, norminäppiksellä varustettu malli oli 3660, mutta sitä en ite ikinä hankkinu..
Oiskohan tuo sitten Nokia 6600. Oli pitkään käytössä ja olin siihen pirun tyytyväinen.
Ehdottomasti nykyinen ensimmäisen generaation iPhone. Kohta 5kk käytössä ja tyytyväinen olen ollut, todella. Myös E50 loisti käytössä. Mukava kapistus kaikinpuolin. Ei kyllä Symbiania kaipaa OS X:n jälkeen.
Minuun on kaikkein suurimman vaikutuksen tehnyt Nokia 7110.
Siinä on oikeastaan kaikki mitä tarvitsee. Näyttö oli aikanaan todella iso kilpailijoihin verrattuna ja navi roller, mikä oli mielestäni todella asiallinen. Harmi ettei sitä ole ollut missään myöhemmissä malleissa.
Puhelimessa oli myös suuri muisti. Ja se oli ensimmäinen WAP puhelin mitä oli markkinoilla. Myös kannen avaus mekanismi oli hieno (ja jousta virittämällä se avautui aivan samanlaisesti kuin Matrixissa).
Pari mallia mitkä tulivat mieleeni mietittyäni niin, nykyinen E90 ja historiasta T28. Kummassakin on tosin pahoja vikoja, E90 on liian iso ja T28:n ongelma oli onnettoman kokoinen näyttö. Luureja on ollut jos jonkinlaisia, samsungeja, motorolia, mutta nuo nyt tulivat päällimmäisinä mieleen. KRZR K1:n rakenteen laatu oli kyllä parasta mitä on tähän mennessä eteen tullut, tosin siinä oli sitten taas liuta muita ei niin hyviä juttuja ;).
Siemens S35 oli aika kova.. Oikein harmitti kun aikoinaan putos märkään betoniin ja kuuloke ym. otti itteensä. Siitä eteenpäin Siemens olikin yhtä alamäkeä.
Uusista luureista ei mikään ole tehnyt lähtemätöntä vaikutusta, Motorola V3i on ollut perusvarma laitos.
Saa nähdä miten uutukainen Nokian E66 vaikuttaa mielipiteeseeni Nokialaisista..
Itse tykkäsin SonyEricssonin Z800:sta kuin hullu puurosta, kunnes se alkoi hajoilemaan...
vaari_vaan
05.08.08, 11:28
Uusin tietysti paras ( E51 )
Mutta kyllä vanhatkin esim nokia 6151. Ja haikeana muistelen: 6230 enimmäinen puhelin jossa minulla oli muistikortti ja musaa tallennettuna. Sitten pollena soittelin sitä tutuille. Sitten vielä samasta puhelimesta i versio, jossa laadukkaampi näyttö.
Akun kestoltaan paras oli 1100, mutta sillähän vaan soiteltiin ja tekstailtiin.
Menneistä puhelimista paras ehdottomasti E70. Siinä oli kaikki kaikin puolin kohdallaan, eikä kokokaan hirvittänyt ominaisuuksiin nähden. Ainoat isot miinukset tulivat ohjaintatista ja pop port-liitännästä, joiden toimivuus katosi parissa kuukaudessa, sekä ainakin oman yksilöni satunnaisista, lievistä softabugeista. Ne olivatkin painavimmat syyt, joiden takia siitä luovuin vaihdettuani sen ensin takuussa uuteen yksilöön.
Aikansa parhaita oli erkki 688 tai joku sen tyylinen mallinumeroltaan. Tehoakulla kesti kovaakin käyttöä 3pv. Bugeja ei tuolloin tunnetttu aina toimi ja kolisi.
Sittemmin mieleisimpiä on olleet SE K750i ja K800i joka taitaa nytkin olla omistamistani puhelimista paras akunkestoltaan ja toimintavarmuudeltaan..
Symbian nokiat on tuntuneet aluksi hyvältä mutta kipukynnys ylittyy kun huomaat että taas se boottasi itsensä pöydällä,tai keskellä kaupunkia puhelin on lähtenyt verkonhakuun..
Siemens C55. WAV-soittoäänet, erinomainen piilotettu NetMonitor-toiminto ja aidot tcp/ip-yhteydet IRC-käyttöön. Kahden värin täysvärinäyttö, vaihtoehtoina keltainen/musta ja sininen/musta. Vaihdettavat CLIPit-kuoret suojaavat ja toimivat puskureina putoamistilanteissa.
Vakuudeksi vielä Supermoderaattorin ja Esan uunituoreet arviot vuodelta 2002:
http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=3743
- Suosittelen Siemens C 55:ttä. Omassa hintaluokassaan ykkönen. Tämän takaavat täysi GPRS-tuki, java ja polyfoniset soittarit.
- Minusta C55 on hintaluokkansa kiinnostavin laite, hyvä ominaisuuksien ja hinnan suhde, rationaalisen kuluttajan valinta, ihanteellinen "parempi peruspuhelin".
Toki kaikkien aikojen ensimmäinen Suomessa valmistettu puhelimeni, Nokia E71, on sekin ihan kelpo vehje.
Unohtui ihan tosiaan nuo siemenssit. . ME45 oli kyllä idioottivarma laite. Hemmetin hyvä puhelin, palveli minua ja muuta perhettä noin 4v..
Nokia 880 vuonna 1996 oli silloin mahtava silloisista puhelimista. Sen jälkeeen mikään ei ole ollut ihmeellinen, paitsi Nokia 6310i oli ihan kiva, mutta luulen parhaan ole E71
Aikansa parhaita oli erkki 688 tai joku sen tyylinen mallinumeroltaan. Tehoakulla kesti kovaakin käyttöä 3pv. Bugeja ei tuolloin tunnetttu aina toimi ja kolisi.
Joku bugi 688:sakin oli, koska muistaakseni 1997 vuonna kaikki perheen kapulat piti raahata päivitettäväksi Lauttasaareen.
Joku bugi 688:sakin oli, koska muistaakseni 1997 vuonna kaikki perheen kapulat piti raahata päivitettäväksi Lauttasaareen.
Ai jaa, itsellä oli noita parikin kpl:tta eikä niissä mitään vikoja ollut.
Vanhemmista malleista Nokian 8210.. Nykymalleista iPhone.
Siemens M50. Noksulaisia on tullut ja mennyt, mutta vanhus jaksaa ja toimii. Asiakkaiden luonakaan ei tarvitse selitellä kuvauskielto alueella puhelimen kanssa touhuamista, kun kamera on oma laitteensa. Huonoin luuri oli Kiinalainen "Siemens" ST60; ei toimi, on hankala, huonot näppäimet, kelvoton kamera, data ei toimi (GPRS modeemina läppärin kanssa) ja lopuksi hajosi heti takuuajan jälkeen.
Siemens M50. Noksulaisia on tullut ja mennyt, mutta vanhus jaksaa ja toimii.
Sama. Ostin tammikuussa 2003 puhekäytöön ja GPRS-modeemiksi, kun dna GPRS:ssä oli rajaton käyttö. Sittenhän taisi tulla 100 Mt rajoitus ja itselle tuli laajakaista. Sitten luuri lähti kiertoon faijalle (modeemi ja puhekäytössä) sekä systerille. Palautui noin vuosi sitten mulle varaluuriksi ja vain uusi akku on ostettu aikojen saatossa. Käytön jälkiä ON mutta toimii kuin uusi.
Mutta kyllä vanhatkin esim nokia 6151. Ja haikeana muistelen: 6230 enimmäinen puhelin jossa minulla oli muistikortti ja musaa tallennettuna. Sitten pollena soittelin sitä tutuille. Sitten vielä samasta puhelimesta i versio, jossa laadukkaampi näyttö.
Akun kestoltaan paras oli 1100, mutta sillähän vaan soiteltiin ja tekstailtiin.
Samaa mieltä et uusin paras, varsinkin kun yleensä tulee ihan kunnolla suunniteltua sitä uuden luurin ostamista ettei tuu pettymystä.
6230(i) yllätti kyllä positiivisesti monet ihmiset ja vielä monessa mielessä, itse tosin vaihdoin sen nopeasti älypuhelimeen (6630) koska halusin räpeltää enemmän puhelimen kaa :)
Vaikee... Sony Ericsson S700i:stä tykkäsin kovasti... Ei olis pitäny myydä.
Nykyiseen 6120 Classiciin asti ykkönen oli 3330.
Omistamistani paras on Nokia 6230i. Tyylikäs, helppo, pieni koko, erinomaiset näppäimet, monipuoliset toiminnot. Hieno puhelin.
Samaa mieltä et uusin paras, varsinkin kun yleensä tulee ihan kunnolla suunniteltua sitä uuden luurin ostamista ettei tuu pettymystä.)
Eiköhän suurimmalla osalla uusin oo paras..
Ite ainakin ymmärsin ketjun ideaksi enemmänkin sen mikä on ollut omistetuista puhelimista suosikki, tai eimerkiksi toiminut parhaiten..
Kyllähän se 6310i on. Usein se tulee vieläkin kaivettua kaapista käyttöön. Kaikki tarpeellinen mekaanisesti kestävässä paketissa, selkeä sininen näyttö, loistava kuuluvuus, akunkesto, kuulokkeen äänenvoimakkuus.. Täydellinen.
Ehdottomasti Nokian 7110. Navi-rulla ja liukukansi tuovat hyviä muistoja mieleen, noista huolimatta kesti yli vuoden intissä mukana.
Nokia 2110 oli sen aikansa legenda ja mahtava tapaus siihen aikakauteen..
Parhaat tähän asti olisivat Samsung SGH-E700, SE K750i ja edelleen käytössä oleva SE K800i
Tän hetkinen eli Nokia N73 ME!
Joko ensimmäinen kännyni Nokia 3210, tai SE W810i.
Nyt innolla odotan tätä uutta Diamondia ;)
Kyllä se taitaa olla tämä nykyinen N95 8gb.
Eiköhän suurimmalla osalla uusin oo paras..
Tuohan koskee vain tietämättömiä tai sitten niitä joita ei kiinnosta.
Kyseessä on nyt matkapuhelinforumilaiset jotka vähän enemmän miettii mitä ostaa ja mitä oikeastaan haluaa kapulaltaan.
Olisinhan minäkin muna pystyssä jos olisin tottunut käyttämään puhelinta jolla voi "vain soittaa" ja saisin yhtäkkiä käteeni iphonen vaikka se paskalta vaikuttaakin lukemieni perusteella.
Käytössä on N95 ja olen erittäin tyytyväinen. Selkeästi paras puhelin tähän mennessä. Ainoastaan N800 on ollut parempi ostos, mutta se ei ole luuri (valitettavasti...). Kuitenkin yksi asia mitä kaipaan on vanhojen noksujen kestävyyttä. Se väkivalta mitä 5110 sai päivittäin eikä ollut moksiskaan pilkkoisi ton N95n palasiksi. Ei kyllä tulisi mieleenkään avata kaljapulloja N95lla, kun taas 5110 availi niitä teinivuosina solkenaan.
Ehdottomasti 6510 (http://www.nokia.fi/A4313075).
Ei kyllä tulisi mieleenkään avata kaljapulloja N95lla, kun taas 5110 availi niitä teinivuosina solkenaan.
Siinähän vasta onki tyyliä kuluttaa 300+€ kännykän kuoria oluiden avaamiseen :)
Siinähän vasta onki tyyliä kuluttaa 300+€ kännykän kuoria oluiden avaamiseen :)
Ei tämäkään ihan viisasta touhua ole: http://www.youtube.com/watch?v=dSsuH6Qk88Q
1000€ luuri uutena, eikä vielä käytettynäkään mikään ihan halpa.
Sori OT.
Ehkä 2110 tai 8210. 2110:n jouduin ostaan vielä vanhoilla päivillä ko 8210 oli huollossa ja tarvin sijaispuhelinta. Jäi kauheat traumat ko en sitä nuorena saanu vaikka kuinka pitkään sitä kuolasin :) Myös 7650 oli hieno ko sen ensimmäisenä päivänä sai. Oli se ihmeellistä ko oli kameraki puhelimessa :)
Ehkä 2110 tai 8210. 2110:n jouduin ostaan vielä vanhoilla päivillä ko 8210 oli huollossa ja tarvin sijaispuhelinta. Jäi kauheat traumat ko en sitä nuorena saanu vaikka kuinka pitkään sitä kuolasin :) Myös 7650 oli hieno ko sen ensimmäisenä päivänä sai. Oli se ihmeellistä ko oli kameraki puhelimessa :)
Mua kyllä harmitti pitkään kun eivät laittaneet kännykkää kunnon kameraa ja kehtasivat markkinoida vielä "kamerapuhelimena" nykyäänhän alkaa löytyä ihan asiallisia kameroita.
samsung sgh-d900. helppo käyttää hyvät näppäimet ja näyttö, ainoo huono puoli on et akku tyjenee nopeesti
Ehdottamasti 1gen iPhone. Pidin S60 käyttistä hyvänä kun ei ollut paremmasta tietoa, nyt ei tee mieli katsoa nokialaisiin päin. Kaverin N95 puhelinta kun jouduin käyttämään päivän ajan meinasi itku tulla kuin "looginen" se onkaan.
N8850 oli sen ajan mielenkiintoisin puhelin vaikkei ominaisuuksia paljon ollutkaan. Kevyt ja nätti puhelin vaikka baariin <3
Nokialaisista katosi helppous ja hauskuus > http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/08/13706
ericssonin gh688 lienee ehkä paras, pieni koko ja tukeva alumiinirunko, kaipaa edelleen sitä mallia.... ainoo miinus ehkä akunkesto, muutoin perrrfect :)
superweasel
19.08.08, 00:10
ericssonin gh688 lienee ehkä paras, pieni koko ja tukeva alumiinirunko, kaipaa edelleen sitä mallia.... ainoo miinus ehkä akunkesto, muutoin perrrfect :)
Täysin samaa mieltä. Itsellä muinoin ko. kampe oli varsin pitkään, T28s oli taas ns. täysi paska.
Ericssonien jälkeen olikin vaikeuksia tottua nokian rimpulaan olemukseen, 8210 (sinällään erittäin hyvä puhelin) jo selvästi rimpulampi kuin 688 ruotsin ihme. 8850 aikanaan kun oli myös, jäi mieleen hyvänä kamppeena. Jatkossa sitten Ericssonnit ei ainakaan meikäläistä ole houkuttaneet suuresti, ja käytössä ollut Nokian kampetta, 6210, 6310i (voi antaa extra kehut..) 6100.. (kehuja tällekin) 70 (ei kehuja) ja nyt E90. E90 tietyin varauksin passeli kampe, myös E51 oli omaan makuuni.
Viimeisin, N95 8GB
Paljon ominaisuuksia, joita kaikkia käytän jos en päivittäin niin ainakin viikottain.
Antanut ehkä yhtä paljon iloa kun aikanaan ensimmäinen luurini Nokia 8110.
Samat ominaisuudet mutta kosketusnäytöllä, microSD-korttipaikalla, DVB-H:lla ja alta+sivusta liukuvalla qwerty-näppäimistöllä, niin ei paremmasta olisi väliä tällä hetkellä realistisesti ajateltuna (mikä siis on kohtuullisella hinnalla mahdollista). N96 on pettymys, kun siinä on 3D-kiihdytys poissa ja pienempi akku.
Täysin samaa mieltä. Itsellä muinoin ko. kampe oli varsin pitkään, T28s oli taas ns. täysi paska.
Ericssonien jälkeen olikin vaikeuksia tottua nokian rimpulaan olemukseen, 8210 (sinällään erittäin hyvä puhelin) jo selvästi rimpulampi kuin 688 ruotsin ihme. 8850 aikanaan kun oli myös, jäi mieleen hyvänä kamppeena. Jatkossa sitten Ericssonnit ei ainakaan meikäläistä ole houkuttaneet suuresti, ja käytössä ollut Nokian kampetta, 6210, 6310i (voi antaa extra kehut..) 6100.. (kehuja tällekin) 70 (ei kehuja) ja nyt E90. E90 tietyin varauksin passeli kampe, myös E51 oli omaan makuuni.
täysin samaa mieltä :)
T28s:n kanssa Ericsson teki todella ison sukelluksen, ei mitn käsitystä miten ne onnistu mokaamaan sillä kohtaa niin pahasti...
(tyhmä tietty itsekin kun menin moisen ostamaan =D)
Samoin Noksujen suhteen olen samaa mieltä myös, aika samanlaista kaavaa oma puhelinhistoria noudattaa Ericssonin jälkeisiä masiinoita...
6210:aa on hieman ikävä, sekin oli aika jees kaikinpuolin :)
dieselmies
08.09.08, 14:57
Ericsson R310s.
Nimim: 3 puhelinta mereen pudoittanut
Paras mitä on ollut niin N82. Aivan täydellisen nopea luuri ja paras kamera mikä puhelimessa on vastaan tullut.
samaa mieltä.
ainoa mikä harmittaa on luurin väri.
minulla on se alkuperäinen hopea ja se musta vaan on niin nätti.
olisi pitänyt odottaa.
Vielä viikko sitten olisin vastannut, että Nokia 6130, mutta kyllä toi E71 vie voiton siitäkin! Akkukesto taas kohdallaan.
Älkää nyt naurako, mutta mutta..
Nokia N-Gage QD. Sattui käteen paremmin kuin mikään muu, tosin meni vähän hyötyä ohi kun ei tullut pelailtua juurikaan. Uskollinen loppuun asti.
tahratonteräs
23.09.08, 08:11
Vielä viikko sitten olisin vastannut, että Nokia 6130, mutta kyllä toi E71 vie voiton siitäkin! Akkukesto taas kohdallaan.
Sama vika rahikaisella. Tiedän että monet on sitä mieltä että uusin on paras. No, mun kohdalla se ei välttämättä ole ollut niin. Varsinkin kun muistelee esim Nokian 8210 tai 2110i -malleja. Tosin voi olla että aika kultaa muistot. Kun oikein muistelin niin taisi nuokin molemmat käväistä aikanaan huollossa. Mutta nyt on pakko sanoa että E71 on vaan on niin jumalattoman hyvä luuri että menee kyllä kaikkien aikojen ykköseksi, ja ihan reilulla marginaalilla.
Älkää nyt naurako, mutta mutta..
Nokia N-Gage QD. Sattui käteen paremmin kuin mikään muu, tosin meni vähän hyötyä ohi kun ei tullut pelailtua juurikaan. Uskollinen loppuun asti.
Mitäs siinä on nauramista, makuasiota kun ovat..
Itse taas voisin sanoa että tuo N-Gage QD on selvästi huonoin minkä olen omistanut :D
Ericsson T68. Tänään taas tuli vahingossa nähtyä netissä kuvia tästä luurista ja ihan oikeasti tuli ihan kauhea ikävä kyseistä mallia. Mielestäni maailman kaunein luuri ja aikanaan oli aikaansa edellä vuosikausia. Kaikki oli tuossa loistavaa. Sellaisen haluaisin vielä joku päivä löytää loistokuntoisena, mutta taitaa olla toiveajattelua. :)
Nokia N73 (paras käyttämäni :) )
Hyvä näyttö kaikki tarvittava ja hyvä äänenlaatu ja kamera.
Jos ihan perus puhelin, niin nokia 1100.
Ericsson T68. Tänään taas tuli vahingossa nähtyä netissä kuvia tästä luurista ja ihan oikeasti tuli ihan kauhea ikävä kyseistä mallia. Mielestäni maailman kaunein luuri ja aikanaan oli aikaansa edellä vuosikausia. Kaikki oli tuossa loistavaa. Sellaisen haluaisin vielä joku päivä löytää loistokuntoisena, mutta taitaa olla toiveajattelua. :)
Mulla löytyy, uudenveroinen. Paljonko maksat? Samaa mieltä puhelin on hieno ja oli aikaansa edelä aikoinaan, olisi aktiivikäytössä muuten täysin vieläkin, mutta kun ei löydy MP3 soittareita tosta niin on jäänyt laatikkoon
Mielestäni paras (omistamani) kännykkä on helposti Nokia 6500 Slide (jatkossa sanon tätä vain slideksi). Kyseessä on tuote, jota harvoin kohtaan: kaikki, siis käytännössä kaikki, ominaisuudet ja design ovat kohdallaan.
Otetaanpa ensin käsittelyyn design ja ergonomia. Slide on todella mukava kädessä. Se on tarpeeksi ohut kadotakseen helposti taskuun, muttei yhtä ohut kuin Samsungin Ultralaiset, jotka kyseisen seikan takia tuntuvat paitsi huonolta kädessä niin myös heiveröisiltä. Koska materiaaliana on käytetty enimmäkseen metallia, on Slide vankkarakenteinen (pudonnut useamman kerran jo yli metristä jäälle ja/tai asfaltille eikä ole tullut muuta kuin pari huomaamatonta naarmua) eikä nitise tai natise kuten monet muut luurit. Slide on erittäin tyylikäs ja kevyesti parhaimman näköinen luuri mitä olen koskaan nähnyt. Monen designluurin perusongelma on huono näppäimistötuntuma, mutta Slidessa se on erinomainen.
Sliden ominaisuudet ovat kattavat: 3G:t, Bluetoothit, erinomaiset kamerat, lähes kaikki mahdollinen löytyy. Heti alkuun pitää tehdä se selväksi, että kyseisessä luurissa on siis Symbian 40, mikä on nostattanut myös negatiivista palautetta. Symbian 60 on varmasti hyvä luurissa, mutta mielestäni S40 on yksinkertaisempi käyttää, ja Slide ei muutenkaan ole tähdätty ihan samalla kohderyhmälle kuin vaikkapa monet Nokian N-sarjalaiset.
Oikeastaan edustan itse täydellisesti Sliden kohderyhmää. Olen kuluttaja, joka haluaa itselleen astetta paremman tason luurin, jossa on kattavat ominaisuudet, jota on mukava käyttää ja joka näyttää pirun hyvältä. Slidessa nämä kaikki yhdistyvät, ja kun hintakin on nykyään alle 300 euroa, niin kyseessä on aika lailla mielestäni täydellinen matkapuhelin, jollaisen ostaisin samantien toisen, jos tämä vanha menisi rikki. Esimerkiksi 6600 Slide on mielestäni etenkin designiltaan askel taaksepäin Nokialta.
Tietenkin mielipiteitä on monia, mutta minusta täm on hienoa, että enää ei välttämättä edes tarvi pysyä ajan tasalla kännyköissä, jos joskus uutta luuria hankkii. Tiedän automaattisesti liikkeeseen mennessä mikä on minulle täydellinen malli, sillä en oikein näe enää miten Slidea parempaa luuria voi tehdä -- ellei sitten luoda uusia luuristandardeja yms.
Mielestäni paras (omistamani) kännykkä on helposti Nokia 6500 Slide (jatkossa sanon tätä vain slideksi). Kyseessä on tuote, jota harvoin kohtaan: kaikki, siis käytännössä kaikki, ominaisuudet ja design ovat kohdallaan.
Ominaisuuksista en tiedä, mut tyylikäs puhelin kyllä on. Oli joskus tarkoitus hankkia kyseinen puhelin, mut tulin kuitenkin viime hetkellä toisiin ajatuksiin, kun en halunnut luopua s60 3rd käyttiksestä.
Mielestäni paras (omistamani) kännykkä on helposti Nokia 6500 Slide
Ehdottomasti samaa mieltä. Eri puhelimia on elinaikana ollut todella paljon, mutta tämä on minulle ollut täydellinen. Käytettävyys. Valmistusmateriaalit. Käyttis ja design ovat kaikki kohdallaan. Tähän vielä päälle hyvä akkukesto, niin eipä sitä muuta tarvitse.
Jos tämä puhelin nyt jostain syystä hajoaisi, olisi selvä asia, että samanlainen tulisi tilalle.
Mun mielestä paras kännykkä on Nokian E71, mutta käytössä on myös Apple iphone 3g, mutta ei se vielä ihan yllä ominaisuuksiltaan Nokian tasolle, mun mielestä.
Siksi Nokia onkin työkäytössä ja Apple vapaa-ajan puhelimena....
Hankin juuri itselleni N73:n seuraajan Nokia N79:n. Tämä känny aiheuttaa kyllä kädessä pienen ahaa elämyksen. Pidin kyllä N73:kin mutta tämä on taas astetta parempi. Ohut ja hieno puhelin. Ainut miinus on tuo mukana tullut hadsfree joka on todella syvältä! :-(
Toistaiseksi, iPhone 3G 16gb.
Siemens ME45.
Kestävä, karun tyylikäs, hyvä käteen ja kaikki tarvittavat ominaisuudet mitä normaali puhelimelta vaaditaan.
SE P990i.
Hyvä, läppä auki-tilassa toimiva kosketusnäyttö, kamera puhelinten parhaimmistoa, toimiva näppäin-qwerty, herkkä RDS, helppo mp3-soitin, Exchange ActiveSync, hyvä kalenteri (no, parempi kuin S60), ei liian pieni kooltaan eikä näytön merkeiltään, WLAN ym.
Siinäpä syitä että esim E71 jää vielä hyllyyn.
Miinusta ulkonäöstä, pienestä muistista ja ulkoisesti tarvittavasta gps-mokkulasta, tosin eipähän ole viemässä akkua.
Paras puhelin ehdottomasti iPhone 2G Toimi kuin junan vessa, oli todella nopea verrattuna 3g versioon joka on selvästi hitaampi.
Ja tuntui muutenkin tukevemmalta puhelimelta.(käyttis kyllä parhaimmistoa)
Testailija
29.10.08, 23:01
Omana aikanaan Nokia 3210.
Olisin toivonut että olisin voinut vasta n96 mutta kyllä on niin buginen puhelin taas että morjesta. parhaimmisto jakaantuu täten kahden puhelimen kesken iphone 2g ja nokia e71. vois melkein vaihtaa tän n96 tohon 2g iphoneen :/
N82, aivan mahtava luuri!
n95...siin o vaa kaikki ominaisuudet mitä mä tarvitten:)
Kaikki Nokiani 3210:sta eteenpäin ovat olleet hyviä luureja. 3210 oli aivan paska. Myös molempien Samppojen kanssa on ongelmia ollut, m300 kävi kerran huollossa. Kunniamaininta Nokian 6510:lle. Tykkäsin siitä pirun paljon. Vähän on ikäväkin...
Ehdottomasti: iPhone 2g ja 8800 sarja etenkin 8800 Sapphire arte on kyllä niin hyvin viimeistelty jämäkkä slideri, istuu käteen ja todella tyylikäs nahka korostaa pitoa...
Nokian 1100. Oli kyl huippu puhelin aikanaan.
8210. Tuon jälkeen käyttöliittymät ja kestävyys ovat menneet Nokialla alaspäin. Oli myös kooltaan sopivan pieni.
"Nykypuhelimista" ehdottomasti E61i, eli varmaankin myös E71 on aika kova luu..
ehdottomasti nokia 6310i miksi? Se sisälsi kaiken tarpeellisen bluutuuttia myäten,mutta oli vapaa turhista hilavitkuttimista.
Näin juuri. Itsellänihän on se vielä tallessa ja käytän toisinaan, vahinko vaan että akku kestää niin pitkään ettei sitä jaksa käyttää millään loppuun :D
Eräässä firmassa Etelä-Pohjanmaalla joku teki aikoinaan viisaan ratkaisun ja osti 6310i-varaston joltain suuremmalta liikkeeltä kerralla pois. Siellä niitä on varastossa vieläkin, odottamassa että edelliset vastaavat hajoaisi..
Mutta vakavasti, siinä on tuote viimeisen päälle kuosissa, hyvä kuuluvuus, ominaisuudet, käyttömukavuus, käytettävyys ja aika järkyttävän hyvä laatu. Huonoa bisnestä Nokialta myydä noin erinomaisia tuotteita..
Edit: joku mainitsi T68 Ericssonin. Ehkä old-school foorumilaiset muistaa avautumiseni tuosta 4000 markkaa maksaneesta paskakasasta. Kolme eri yksilöä oli ja kuusi keikkaa huoltoon, viimeisimmän myin suoraan huollosta käsin pois..
1. Ericsson T68 (oi niitä aikoja)
2. Sony Ericsson W850 (toiimi ja kolisi)
3. Nokia 8210 (tämän jälkeen lähti Nokia tapapakkia)
Businessteini94
21.11.08, 16:18
Jaa.
Ehkä Sony Ericsson K810i? Eihän se älypuhelin ole, mutta hyvä kamera ja helppokäyttöinen, lisäksi java-peleihin loistava puhelin. Tota saa muuten markantalon verkkokaupasta 210e... mää maksoin siitä 420e n. vuosi sitten... Muotoilunkin osalta paras, nokiat ei niin nättejä. Kunniamaininta myös 6310i:lle!
Urdu Mörhaër
22.11.08, 15:22
ericsonin t10s oli aikoinaan varsin miellyttävä tuttavuus samoin kuin nokian 6170
aiFöyn three zee.
zee? Joku speciaali versio käytössä vai?
zee? Joku speciaali versio käytössä vai?
Olisiko iPhone 3G (3G=zee) iföyn vai mikä se oli (iPhone). :D
Olisiko iPhone 3G (3G=zee) iföyn vai mikä se oli (iPhone). :D
Jep jep. Jäi tuo vinkkaava hyöiö viestistä pois ;) Zee kun nyt ei vastaa geetä ;)
space.lord
15.12.08, 18:29
Kyllä mä sanoisin, että tämä paras kännykkä kisa on ratkennut. E71 voi käydä noutamassa pokaalin neuvonnasta.
Vempaimessa ei ole oikeastaan kuin yksi puute, ja se on tuo kuulokeliitäntä. Ominaisuudet paikallaan, softa vakaa, ja kaikki tarpeellinen on saatu mahdutettua yhteen pakettiin.
Varmaankin tuo SE K800i. Kyllähän siinä se kameranappi takkusi aina kun sitä tarvitsi ja kun lataukseen laittoi niin vähän piti katsoa että ne alapään liittimet yhsistää, hands-freetä oli turha ajatellakkaan käyttävänsä. Mutta noi oli pikkuvikoja, vieläkin vituttaa kun menin sen myimään ja ostamaan nokialaisen.
Nokia 7110 ykkösenä huolimatta pulmistaan, siinä nyt on jotain hivelevää :)
SE T68i jakaa kyllä ykkössijan, melkoinen kasa ominaisuuksia kasattuna pieneen ja näppärään pakettiin.
Ehkä Nokia 8600 Luna
Kaikki tarvittavat toiminnot (oli silloin...) ja todella tukeva, toisin kuin monet muut puhelimet.
Ehdottomasti Nokia 3310. Tuli uitettua ties missä, kesti mitä vaan. Vaihdettuani alkuperäisen akun lithium-akkuun, niin ei juurikaan tarvinnut edes ladata. Toimiva käyttis, mukavat näppäimet ja ihan hyvät pelit. Kuoret oli helppo irrottaa, joten näytön ja kuoren suojamuovin välisen pölyn pystyi helposti poistamaan. Kaikin puolin oli huomattavasti parempi kuin esim. 3210 tai 6110. Hyvä peruspuhelin jonka kanssa ei koskaan tullut mitään ongelmia.
Kyllä SE K700i taitaa olla se paras omistamani puhelin. Harmi kun aikoinaan suutuspäissäni nakkasin sen lattiaan nii näyttö meni sökös :/
SE K750i on kohta ollut käytössä kolme ja puoli (3,5) vuotta, ja ainoa valituksen aihe on joystick. Muuten aivan mainio puhelin, joka ei tietysti nykyään enää pärjää ominaisuuksillaan. Kameraa pidän tosin yhä erittäin laadukkaana kännykamerana.
Olisin toivonut että olisin voinut vasta n96 mutta kyllä on niin buginen puhelin taas että morjesta. parhaimmisto jakaantuu täten kahden puhelimen kesken iphone 2g ja nokia e71. vois melkein vaihtaa tän n96 tohon 2g iphoneen :/
Mielipide muuttui taas uuden iphone 3g myötä, välissä ollut kasa nokioita, mutta aina vaan niiden käyttö on yhtä helvettiä ja näin ollen pakko palata tuttuun iluuriin :)
SE K750i on kohta ollut käytössä kolme ja puoli (3,5) vuotta, ja ainoa valituksen aihe on joystick. Muuten aivan mainio puhelin, joka ei tietysti nykyään enää pärjää ominaisuuksillaan. Kameraa pidän tosin yhä erittäin laadukkaana kännykamerana.
Aika monta SE-puhelinta käyttäneenä sanoisin, että hyviä ovat. K750:n isoveli K800i on kyllä yliveto ja kestävä ollut. Joystickin saa loppujen lopuksi "kulumaan" tasaisesti kulmastaan ja näyttää siksi ihan uudelta vieläkin 21/2 vuoden käytön jälkeen. Z1010 olisi ehkä vielä parempi, tykkäsin kovasti. Mutta kaikki ovat jääneet vuosi sitten hankitun LG KS20 varjoon. Kaikki muut tuntuvat leluilta tämän rinnalla. Kevyt 92g, ohut, jämäkkä, joystick umpimetallinen. Äänenlaatu ylittämätön. Unelmanäyttö. Piti tilata netistä tosin.
Jostain syystä ei näkynyt suomalaiskaupoissa kaiketi?
http://www.puhelinvertailu.com/vertaa.cfm?p1=lg_ks20
Nokia3120classic
19.12.08, 23:30
Ehdottomasti toinen puhelimeni, Nokia 3510 i. Kännykkä vaan toimii ja toimii, ei siinä kyllä mitään hienoja ominaisuuksia ole, mutta se silti toimii ja toimii...
Jos yksi täytyy valita niin ehdottomasti iPhone (3G).
Muita oman aikakatensa väristyksen aiheuttajia ovat olleet Nokia 8310 (perkeleen nätti, hyvä käyttää), Siemens SL45 (MP3-soitin ja vielä hyvällä äänenlaadulla, lisäksi i-malli toi mukanaan Java-pelit), Nokia 7650 (iso värinäyttö, polyfoniset soittoäänet, kamera, kuvaviestit jne.).
Kamalin luuri on ollut ehdottomasti Motorolan Timeport! Toinen jos täytyy nimetä niin Siemensin SX1.
Aluksi mainittava Legendaarinen Banaani eli 8110i, siinä oli sitä jotain, mutta Nokian parhaimmistoa ovat olleet nämä seuraavat mallit:
1. Nokia 9210i Communicator, jos tähän olisi saanut tuoreemmat kartat ja nopeamman datan, se olisi käytössä vieläkin. Mahtava puheaika ja toimivuus.
2. Nokia 7110, upea muotoilu, riittävä muisti (kalenteri ja puhelinmuistio), oli aikaansa edellä, tosin ensimmäiset firmikset melko heikkoja...
3. Nokia 8310, radio puhelimessa WOW, edelleen mukana joillain ajoreissuilla 2-pyöräisellä. Yksi nokian luotettavimpia kapuloita.
#. Jokerina Nokia 6100, siinä on kaikki tarvittava pienessä paketissa ja puhelimen päivystys- sekä toiminta-ajat erinomaiset!
Näiden jälkeen eli Nokian älypuhelimien myötä, akkujen irroitukset sun muut rituaalit ovat tulleet tutuiksi . . .
T28 on ollut kova, ostin vuonna 2001 stockalta 690mk, ollut edelleen satuinnaisesti käytössä, pudonnut veteen jne, mutta toimii. Muutenkin pidän mallista edelleen tänäpäivänä, ei näytä ikäiseltään, jos vertaa muihin sen ajan luureihin.
Toinen hyvä oli mpx200, vaikka muutama tärkee juttu puuttui, jotka sitten mpx220 oli, mutta se oli vähän halvemman tuntuinen.
K750i oli aivan loistava, kamera vaikutti silloin huikean hyvältä ja muut omniasuudet myös, loppuaikana joikkari, kuulokeliitäntä ja pieni näyttö vähän harmitti.
Katotaan millanen viharakkaussuhde tähän omniaan nyt syntyy:)
Kyllä nämä Sony Ericssonit ovat hyviä laitteita. Tällä hetkellä käytössä K810i. C702 olisi suunnitelmissa.
Parhaimmat puhelimet mielestäni ovat olleet Motorolan V3 ja SE:n w910i. Ihmettelenkin miksi vaihdoin Samsungiin. :/
Siemens ME45. Parasta siinä oli kolhuja kestävä kotelo ja kunnon näppäimet joissa kunnon tunto. Silti koko oli pieni ja muotoilu hyvä ja käytännöllinen. Pienen asettelun jälkeen sen käyttö oli erittäin nopeaa eikä toimintoja tarvinnut surffailla monen valikon kautta.
Käyttäisin sitä varmaan vieläkin mutta akku ei enää pidä varausta ja osasta näppäimiä merkinnät ovat kuluneet pois.
Sivumennen sanoen eräs kaverini joka näki sen totesi samaa että kyseinen puhelin oli paras mitä hänellä on ikinä ollut.
Miinuksena sanoisin että jos tekstareissa tarvitsi erikoismerkkejä, niin niitä ei ikinä meinannut löytää. Niiden löytyminen ei mennyt koskaan selkäytimeeni.
Kyl Apple iPhone 3g vie voiton ihan 6 - 0!:)
Kyl Apple iPhone 3g vie voiton ihan 6 - 0!:)
Sen suurin vika on se että sitä saa vain kytkynä Soneran kanssa. Sen takia en edes harkitse sitä, muuten voisin tutustua siihen paremmin ja harkita ostoa.
Nokialainen
03.01.09, 13:31
Ehkä nykyinen puhelin, mutta toisaalta taas "paras omistamani kännykkä"-tittelistä tiukasti kamppailee myös Nokia 6100 ehdottomasti.
Itse asiassa kaikki puhelimeni ovat palvelleet todella hyvin omistajaansa aikanansa, joten... :D
Footerista otettua:
itse ostamani puhelimet.Mocoma arp-150 Nokia: 2110,3110,6110,7110,3310,3100,3210,2100,2300,3120, 7200,5140i,6210,8850,9210i,8910,6100,Qd,3650,6820, 6101,E70. E50,8800,E65,6300,9300,9300i,2630,E50mb Ericsson: T66,T600, T65 T28, R380,T39. Siemens: c55, c110.
Motorola: micro tac 2 razor v3. Dancall:logic. Samsung: E330, sgh-x820, Iphone 3g.
Miten ja miksi jollain voi olla noin paljon puhelimia? Minulla on ollut neljä eri puhelinta joista vain yhden olen ostanut itse - ja siitäkin maksoin peräti yhden euron kun käytettynä ostin. Ja minä olen sentään työni puolesta ollut tekemisissä jonkin verran puhelintekniikan kanssa.
HumanErection
03.01.09, 14:53
Footerista otettua:
Miten ja miksi jollain voi olla noin paljon puhelimia? Minulla on ollut neljä eri puhelinta joista vain yhden olen ostanut itse - ja siitäkin maksoin peräti yhden euron kun käytettynä ostin. Ja minä olen sentään työni puolesta ollut tekemisissä jonkin verran puhelintekniikan kanssa.
Eihän siqsta selviä nykyisestä omistus-suhteesta, vain että on maksanut kyseisistä malleista.
Löytyyhän myös omasta historiikista lähes 50 eri puhelinta, mutta vanhan olen aina laittanut kiertoon.
Footerista otettua:
Jotkut tykkää muuten vaan vaihdella, kun kyllästyy tai haluu testata kaikkia puhelimia.
Itsekin olen sen verran puhelin friikki, että jos varaa olisi, niin varmasti kymmeniä puhelimia olisi tullut ajan saatossa käyteltyä.
10v. aikana ollut 14 puhelinta, nykyinen mukaan luettuna, joten keskimäärin se vajaa vuosi ollut aina puhelin, ja vaihtoon. Ja kaikki siis omalla rahalla hankittua.
Toiset kerää postimerkkejä ja toiset pullonkorkkeja. Eräät sitten keräävätkin kulutuselektroniikkaa. Meitä hulluja ja hurahtaneita on moneen menoon.
Jotkut tykkää muuten vaan vaihdella, kun kyllästyy tai haluu testata kaikkia puhelimia.
Itsekin olen sen verran puhelin friikki, että jos varaa olisi, niin varmasti kymmeniä puhelimia olisi tullut ajan saatossa käyteltyä.
10v. aikana ollut 14 puhelinta, nykyinen mukaan luettuna, joten keskimäärin se vajaa vuosi ollut aina puhelin, ja vaihtoon. Ja kaikki siis omalla rahalla hankittua.
Samoin täällä. Vuosien saatossa on puhelimia ollut monia. Tykännyt kanssa vaihdella mielialan mukaan. Välillä liukuläppää, välillä simpukkaa, välillä mitä milloinkin. Kaikki myöskin omalla rahalla ostettuja. 1 puhelin yleensä ollut kerrallaan, vanha tullut myytyä uuden tieltä. Nytkin taas uutta puhelinta mieli tekee. Ei sen takia että nykyinen olisi huono vaan ihan vaihtelun vuoksi. Haluaa uutta.
Toiset kerää postimerkkejä ja toiset pullonkorkkeja. Eräät sitten keräävätkin kulutuselektroniikkaa. Meitä hulluja ja hurahtaneita on moneen menoon.
Mä kerään näköjään taas villakoiria. Pitäisi ottaa imuri esiin.
Jos joku kerää kulutuselektroniikkaa, niin mä voisin myydä hänen kokoelmiinsa ikivanhan Saloran. Sillä alkaa kohta olla jo museoarvoa. Kuva on sen verran huonontunut, että on kohta pakko ostaa uusi TV. En mä sitä oikeasti tarvitse, kun olen sen verran hullu ja hurahtanut, että vietän paljon enemmän aikaa tietokoneen ääressä kuin TV:n ääressä, vaikka TV:stä tulee joskus jopa fiksuja keskusteluohjelmia. (Ihan kuin täälläkin keskustelut ovat joskus fiksuja.)
Eipä suutarin lapsilla ole kenkiä, sanoo ex ammattielektroniikan suunnittelija.
2. Nokia 7110, upea muotoilu, riittävä muisti (kalenteri ja puhelinmuistio), oli aikaansa edellä, tosin ensimmäiset firmikset melko heikkoja...
Toi on huonoin puhelin jonka olen koskaan omistanut....
Softa täysin susi, kaijutin särisi (no huolto auttoi kolmannella kerralla), mikki täysin susi (edes huolto ei tähän auttanut). Se "navi"-rulla oli täysin p**ka ja joutui vaihtoon, no saihan ne sen toimimaan mutta silti...
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.