View Full Version : P800 -käyttäjien ikä
personal jesus
25.01.03, 01:34
Tämän 7650:aa (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=7676) koskevan ketjun innoittamana avaan uuden melko turhan ketjun.
Eli jos olet P800:n käyttäjä, paljonko ikää ja ostitko omilla, isin vai firman rahoilla.
32v ja omilla ostettu.
24 myös ja omilla rahoilla myös ostettu, mikäli valtion opintotukea ei lastketa mukaan. Kuinka moni muuten on ajatellut ohjelmoida jotain puhelimellansa? Ainakin itsellä tuo ohjelmoitavuus oli yksi pääkriteereistä tuon puhelimen hankintaan.
19 ja omilla rahoilla ostettu
21 ja omilla rahoilla ostin.
19 vuotta ja omilla rahoilla ostettu.
Näin pikaisesti katsottuna näyttäisi siltä että P800'n käyttäjät ovat hieman vanhempia kuin 7650'n. Mistäkö tämä voisi johtua?
No katos tämä P800:n on vähän niinku MIESTEN puhelin =)
Mitä tuohon nyt sanoisi...
Näin pikaisesti katsottuna näyttäisi siltä että P800'n käyttäjät ovat hieman vanhempia kuin 7650'n. Mistäkö tämä voisi johtua?
Voisko olla niin, että vanhempana viisastuu? :P Eli osaavat valita laatutuotteita 7650:n sijaan? :) (no ei)
15 ja tietääkseni omilla ;)
40 v.
Firman rahoilla, mutta ko. firmaan olen itse jokaikisen pennin kasaan raapinut.
Tämä P800 on vasta lainassa / kokeilussa, mutta on sen verran hieno vehje, että taidan hankkia omankin myöhemmin.
7650 on jo toista kertaa huollossa enkä juuri kaipaa sitä takaisin enää.
t. tero (ja ikää oli 24 vee)
edit: ja ikäähän tässä kysittiinkin.
Moni saattaisi olla sitä mieltä, ettei "omista rahoista" voi puhua niin kauan kuin vanhemmat maksavat asumisen, liikkumisen, ruoan, vaatteet ja muun elämisen ja itse sitten pistää kesätyörahat ns. ylimääräiseen.
Ei minulla tietystikään ole tuota mitään vastaan, kunhan olen realisti raha-asioissa.
t. tero
personal jesus
25.01.03, 16:54
24 myös ja omilla rahoilla myös ostettu, mikäli valtion opintotukea ei lastketa mukaan.
Sehän on tuloa, mistä maksetaan veroa, siinä, missä palkkatulokin, joten sehän on silloin omaa rahaa. ;)
personal jesus
25.01.03, 16:56
7650 on jo toista kertaa huollossa enkä juuri kaipaa sitä takaisin enää.
Sepä ikävää. Odottelen vielä itsekin päivää, jolloin tulee tilanne, että puhelin täytyy kiikuttaa huoltoon muusta, kuin päivityksestä johtuen. (Worst case scenario) Kun on vaihtanut puhelimen tietokoneeseen, seuraavat myös tietokoneongelmat. :)
Ehkä siitä että P800 maksaa enemmän. Eli nuoremmilla on vähemmän rahaa kuin aikuisilla.
30 ja omilla rahoilla, tottamooses
Menee off-topic tästä ketjusta, mutta kun alkuun päästiin:
Sepä ikävää. Odottelen vielä itsekin päivää, jolloin tulee tilanne, että puhelin täytyy kiikuttaa huoltoon muusta, kuin päivityksestä johtuen.
Ikävämpää tämä huoltaminen Nokian kannalta taisi olla kuin minun. 7650 meni kaksi kertaa jumiin muistivian takia: ensimmäisellä kerralla vaihtui kokonaan uuteen (tuli avaamattomassa tuotepakkauksessa takaisin) ja toisella kertaa vaihtui kokonaan näyttö (oli vähän naarmuuntunut) ja päivittyi softa.
Kuvittelepa miten paljon ihmiset purnaisivat, jos Windows-kone pitäisi aina viedä huoltoon, kun Microsoftilta tulee service pack tai pienempi päivitys. Älypuhelimet alkavat olla enemmän tietokoneita kuin kännyköitä, joten uskoisin näiden päivitysominaisuuksien merkityksen lisääntyvän merkittävästi jatkossa.
Jos Nokialla olisi kännykän softan päivityspalvelu verkossa, olisivat nämä kaksi 7650:n huoltokeikkaa säästyneet kokonaan. Sony Ericssoniltahan on ollut puhetta, ettei P800:aa täytyisi enää jatkossa päivittää viemällä laitetta huoltoon. On kiinnostavaa nähdä mikä valmistaja aloittaa päivitysten verkkojakamisen laajamittaisesti ensimmäisenä, jos mikään.
t. tero
Ikävämpää tämä huoltaminen Nokian kannalta taisi olla kuin minun. 7650 meni kaksi kertaa jumiin muistivian takia: ensimmäisellä kerralla vaihtui kokonaan uuteen (tuli avaamattomassa tuotepakkauksessa takaisin) ja toisella kertaa vaihtui kokonaan näyttö (oli vähän naarmuuntunut) ja päivittyi softa.
--------
Jos Nokialla olisi kännykän softan päivityspalvelu verkossa, olisivat nämä kaksi 7650:n huoltokeikkaa säästyneet kokonaan.
En vain ymmärrä miksi valitat, jos a) olet saanut uuden puhelimen, b)seuraava huoltokeikka toi uuden näytön naarmuuntuneen tilalle..... ?
26 - omilla vähillä rahoilla - ostettu eilen
Jos ja kun ostan niin omilla rahoilla, 20v.
Ei viitti työpuhelimeks ottaa kun on sentää suht arvokas..
Commander Keen
13.03.03, 21:38
23v on ikää, ja omilla rahoilla on tullut ostettua
omilla? käytkö töissä vai mistä tuossa iässä saa _omaa_ rahaa?
Koska tulee 45v ja vanhempien rahoilla? Tai lasten :)
Ihan omilla rahoilla ostin. Raakalla työnteolla hankituilla. Ikää 19v.
nokiapower
04.04.03, 18:12
Itse en omista puhelinta, mutta olen nähnyt n. 10v pojan, jolla oli OMA P800 kädessä. Varmaan isi joku "bisnesmies" ja ostanu lapselleen leikkikalun ku ei oo omaa aikaa :O
Olin suuresti hämmentynyt.. mitä noin nuori tekee tollasella ??
Toihan on selvää p800 hukkakäyttöä..pitääkin etsiä tää poika ja ostaa sille T100 kun on pienempi ja itselleni siltä p800..eihän se ole varastamista vain vaihtamista..eikä edes hyväksikäyttöä.. ;)?
Hämmästyttävän moni ostelee näitä omilla rahoilla. Ettekö te ole töissä, vai onko muuten vaan huono työsopimus. Minä ostin sen tietenkin firman piikkiin ja sinnehän ne laskutkin menee. :-)
Vielä hauskempaa oli, kun perjantaina kävin Vehossa...
19 ikää, ja omilla rahoilla ostettu (ostettu, mutta ei vielä saatu...)
19 ikää, ja omilla rahoilla ostettu (ostettu, mutta ei vielä saatu...)
Gigantissa niitä oli hyllyssä, 795e, ja saa siis heti.
Maranello|8
06.04.03, 08:33
2kk päästä 14 ja pian on luuri kädes.omilla reippaasti yli puolet maksan ja isä maksaa loput.
Maksaispa munki ukko yhtää mun puhelimista...jos maksas ni mul ois varmaa viis p800 :P
Maranello|8
06.04.03, 11:54
mä oon tehny pikkasen töitä ja saan siitä palkaksi ton p800.pitää vaan odottaa myyjältä vielä vastaus niin ens viikolla pitäis olla jo p800 kädessä.
P800 on niinku SE:n kunkku. Aivan kuin SL45i oli Siemenssin =)
Ikää on 19 ja firma maksaa, tottakai.
-En kai mä omista rahoista näin kallista vehjettä hankkis.. :b
Maranello|8
07.04.03, 17:09
huomenissa ono oma luuri taskussa
Tässä http://my-symbian.com/forum/ P800:n käyttäjien ikäjakauma:
15 and below
0% [ 0 ]
16 to 20
16% [ 30 ]
21 to 30 PRIVATE use
46% [ 86 ]
21 to 30 BUSINESS use
10% [ 20 ]
31 to 40 PRIVATE use
11% [ 22 ]
31 to 40 BUSINESS use
8% [ 16 ]
41 to 50 PRIVATE use
2% [ 5 ]
41 to 50 BUSINESS use
2% [ 5 ]
50 + PRIVATE use
0% [ 1 ]
50 + BUSINESS use
0% [ 1 ]
Total Votes : 186
Huomenna saan, kuutisentoista ikää. Omilla rahoilla tsietysti :)
Maranello|8
08.04.03, 22:11
aaah tänään tuli luuri postiin ja oon rämplänny jo 10h.pikkasen hyvä luuri.
21 vuotta, firman kautta, mutta omasta palkasta pois. Eikä kaduta tippaakaan!
Nemesis-88
26.11.03, 23:27
15 ja rahat olivat omia.
Hämmästyttävän moni ostelee näitä omilla rahoilla. Ettekö te ole töissä, vai onko muuten vaan huono työsopimus. Minä ostin sen tietenkin firman piikkiin ja sinnehän ne laskutkin menee. :-)
Firmalta on jo puhelin (Tuo commari) joten Px00 menee ihan omista rahoista omaan yksityiseen käyttöön =) Ja ikää oli 23,5 =)
27 ja Bangkokista ostin omilla rahoilla..oli 300€ halvempi kuin suomessa aikanaan :)
hieman asiaan koseva eli p900:sta
ite ostin (maksoin tosin vasta, puhelimen tulosta ei oo viel tietoo :) ja ikää on 17v, maaliskuus 18 ja omista kesätöistä maksoin
Olin 18 kun ostin se omilla rahoilla. Nyt 19 ja puhelin edelleen sama. Kyllä se on totta että vanhempana viisastuu. Itsellä oli 7650 taskussa kuukauden ilmestymisen jälkeen, 3650 samalla viikolla ja p800 muutaman kuukauden viiveellä.
Olin 18 kun ostin se omilla rahoilla. Nyt 19 ja puhelin edelleen sama. Kyllä se on totta että vanhempana viisastuu. Itsellä oli 7650 taskussa kuukauden ilmestymisen jälkeen, 3650 samalla viikolla ja p800 muutaman kuukauden viiveellä.
Mites ois 6600:n aika? (Tai P900:n , miten vaan)
Koska tulee 45v ja vanhempien rahoilla? Tai lasten :)
Ikäkriteeri täyttynee, koska olen 51 v, mutta ikävä kyllä en saanut rahaa vanhemmiltani enkä lapsiltani, joten omillahan se oli pakko ostaa kuten kaikki muukin mitä joutuu hankkimaan :-)
Frankille: tässä maailmassa on paljon sellaisia työpaikkoja, joissa ei ole olemassa minkäänlaista puhelinetua tai puhelinta firman puolesta. Moni tekee sellaista hommaa, jossa ollaan samassa työpaikassa koko ajan eikä työnantajalla ole varaa hommailla kännyköitä porukalle. Minäkin olen ollut jo yli 20 vuotta saman työnantajan palveluksessa, mutta työ on sen laatuista, ettei sitä millään kännykällä voi tehdä.
38 v ja oman firman rahoilla.
Kaipa tää nyt koskee P900-käyttäjiä myös eli olen 29v ja ihan omilla rahoilla maksoin puhelimeni...
17 vuotta ikää ja omilla rahoilla ostettu.
Iih. 24, P900, omilla rahoilla
saako lähettää lärveisiä? ihq hali pus :x
Mites ois 6600:n aika? (Tai P900:n , miten vaan)
Koska Nokia on Nokia niin seuravaksi on tulossa P900. Tosin en sitä armeijassa tarvitse :( joten hankinta siirtyy vuodella.
Huomenna n. klo 10 postin setä tuo minulle p800:n, jonka maksan tietysti täysin omilla rahoillani. Ikää on 18 vuotta.
Ikää on 16v. ja omilla rahoilla ostettu.
19v ja omilla ostettu. Ompahan armeijassa jotain räplättävää..
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.