PDA

View Full Version : siemens c55

srty
24.01.03, 20:18
Mistähän netistä sai imuroitua jonkun suomenkielisen softan tohon?tai edes t9...

creepy
28.01.03, 15:11
toinen kysymys siemens c55:sta?
toimiiko muilla wap.google.com dna wap-gprs liittymällä...
mikä mättää?? ei myöskään pysty lataamaan javasovelluksia gprs:llä vaikka CSD:llä pystyy?

onko tässä vika puhelimessa vai liittymässä?

nicke
28.01.03, 15:58
mulla ainakin toimii wap.google.com, vaikka mulla taitaakin olla "tavallinen" GPRS. Mitä eroa Wap-gerpsillä ja gprsllä?

creepy
28.01.03, 18:47
mulla ainakin toimii wap.google.com, vaikka mulla taitaakin olla "tavallinen" GPRS. Mitä eroa Wap-gerpsillä ja gprsllä?

wap-gprs:llä ei voi surffata tietokoneella vai puhelimella..

olioko sulla c55 ja dna? onko sulla siellä proxy asetuksissa mitään..

nicke
01.02.03, 22:27
Mulla on kyllä Sonera.

djj
02.02.03, 10:48
Mistähän netistä sai imuroitua jonkun suomenkielisen softan tohon?tai edes t9...

Siis ihan koko suomenkielisen ohjelmiston? Eipä taida onnistua... ja tuskinpa myös T9-ohjelmistoakaan netistä löydät.

nicke
02.02.03, 11:47
Milloinkohan fw18 tulee Helsingin liikkeisiin?
Tiedän, toinen paikka, missä kysyn, mutta jos vaikka tulis vastaus nopeammin xP

Jarpatus
02.02.03, 16:05
toinen kysymys siemens c55:sta?
toimiiko muilla wap.google.com dna wap-gprs liittymällä...
mikä mättää?? ei myöskään pysty lataamaan javasovelluksia gprs:llä vaikka CSD:llä pystyy?

onko tässä vika puhelimessa vai liittymässä?

Minullakin C55 ja DNA:n wap-grps ja hyvin toimii wap.google.com, joskin osoitteeksi taisi pitää määritellä "http://wap.google.com/wml". Javasovelluksia ei voi ladata wap-grps:llä, koska puhelin käyttää "oikeaa" nettiytheyttä niiden lataamiseen. Siksi CSD toimii kun se muodostaa "oikean" nettiyhteyden.

- Jari Eskelinen

nicke
19.02.03, 14:21

Siis ihan koko suomenkielisen ohjelmiston? Eipä taida onnistua... ja tuskinpa myös T9-ohjelmistoakaan netistä löydät.

kylläpäs onnistuu. http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FC5 5%252Fdanda_DAD,FF.html Tuolta, nelonen.

Jarpatus
19.02.03, 14:39

kylläpäs onnistuu. http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FC5 5%252Fdanda_DAD,FF.html Tuolta, nelonen.

Mahtavaa! En tiedä miten onnistuit nuo esiin kaivamaan kun ei ne "virallista" reittiä kulkiessa tuolla näy, mutta hieno homma jokatapauksessa. Onkos kukaan koittanut päivittää v18 softaa entisen v18:n päälle? Alaspäin päivitys siemenssissä on vähän hankalaa ja vaarallista ollut, mutta meneekö sama versio sisään ongelmitta? Entä mikäpä versio olisi se oikea, 180202 vissiinkin?

Edit: Nii joo taisitpahan tuon sanoakkin eli 180212 on oikea. Oman alkuperäisen puhelimen tiedoissa lukikin jotta Lang./T9: Ig2/12 joten täsmää tuon kanssa.

---
19.02.03, 14:54
Kyllä sen ihan virallisesti löytää rekisteröitymällä developer villageen(miten sitten ikinä kirjoitetaankaan...)

180202 vissiinkin?

Ei, 180212 on oikea. (Itselläni se, Suomi ja Suomi T9 löytyy)

nicke
19.02.03, 14:55
Kyllä sen kielen vaihtaminen pitäisi onnistua,http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=8657&postdays=0&postorder=asc&highlight=c55%20fw18%20kieli&start=20 tuolla lukee ^. Ja se TestC55-04 ON se oikea.
Linkin löysin (yllätys yllätys) samasta threadista.

Henri: Ei sieltä developer villagesta mittään salasanoja saa, ainakaan minä en ole saanut (siis sähköpostina).

Jarpatus
19.02.03, 15:23
Henri: Ei sieltä developer villagesta mittään salasanoja saa, ainakaan minä en ole saanut (siis sähköpostina).

Minä koitin eilen uudestaan rekisterröityä sinne ja kappas vaan, toimi. Muutama viikko sitten ei toiminut kirveelläkään. Mutta saakos sieltä developer villagesta suomenkielistä softaa "virallisesti"? En onnistunut löytämään.

Jarpatus
19.02.03, 20:43
Mahtavaa! En tiedä miten onnistuit nuo esiin kaivamaan kun ei ne "virallista" reittiä kulkiessa tuolla näy, mutta hieno homma jokatapauksessa. Onkos kukaan koittanut päivittää v18 softaa entisen v18:n päälle? Alaspäin päivitys siemenssissä on vähän hankalaa ja vaarallista ollut, mutta meneekö sama versio sisään ongelmitta? Entä mikäpä versio olisi se oikea, 180202 vissiinkin?

Jees eli juuhrikin äsken tuuppasin 180212 softan puhelimeen sisään entisen 180101 tilalle ja hyvin pelittää. Suomenkieliset valikot ja T9 löytyy ja java-lockkia ei ole suomenkielisessäkään versiossa.

Meinasi muuten päivitysprosessissa vähän kylmä hiki nousta pintaan, kun päivitys keskeytyi Windows 2000:n USB-väylän kaatumiseen. Perkele, yhden digitaalikameran samasta syystä hajotin (tai no sain sen kyllä vaikealla tavalla tooimimaan taas), mutta onneksi Siemenssin puhelimet tuntuu saavan hyvin henkiin vaikka firmware menisikin vituiksi. Softa vain kysyi että puhelinta ei tunnistettu, valitse käsin portti ja paina on/off namiskaa ja jopa lähti uudestaan pyörimään. Uuden päivityksen ajaksi otnkin sitten USB-hiiren tilalle PS/2 rotan ja toimi.

Spaca
20.02.03, 08:43
Tämähän on suorastaan loistava juttu! Pitääpä polttaa illalla uusin fw puhelimeen. Eipä tarttee vaivautua huoltoon...

nicke
20.02.03, 08:43
ai siinä ei ole java-lokkia.. hmm, no miksi mulla sitten ei vaan toimi tuo dataexchangesoftware, vaikka laittaa oikean Com -portin asetuksista ja kaikki pitäisi olla oikein, mutta se vaan ilmoittaa että "Ei yhteyttä.." Sitäpaitsi, tuntuu että dataexchangesoftware käy aina jollain tavalla automaagisesti muuttamassa asetuksista Com3 portista Com1seen....
Hassua kyllä, vissie toimii, mutta sehän on sharewarea, ja en viitsisi ruveta 10€ maksamaan semmosesta, jonka saa ilmaisenakin.

Jarpatus
20.02.03, 13:05
ai siinä ei ole java-lokkia.. hmm, no miksi mulla sitten ei vaan toimi tuo dataexchangesoftware, vaikka laittaa oikean Com -portin asetuksista ja kaikki pitäisi olla oikein, mutta se vaan ilmoittaa että "Ei yhteyttä.." Sitäpaitsi, tuntuu että dataexchangesoftware käy aina jollain tavalla automaagisesti muuttamassa asetuksista Com3 portista Com1seen....

Jaa ken tietää, oletkos koittanut 180101 softalla sitten? Itse olen tuota Data Exchangea koittanut kolmella koneella joista yhdellä se ei toiminut lainkaan, yhdellä toimi hyvin ja kolmannella toimii vähän miten sattuu. Taitaa olla siis koodissa jotain mätää...

---
20.02.03, 13:20
Jaa ken tietää, oletkos koittanut 180101 softalla sitten? Itse olen tuota Data Exchangea koittanut kolmella koneella joista yhdellä se ei toiminut lainkaan, yhdellä toimi hyvin ja kolmannella toimii vähän miten sattuu. Taitaa olla siis koodissa jotain mätää...

No sitähän ei ole C55:ttä vaten koodattu alkuunkaan.

Spaca
20.02.03, 16:30
Tämähän on suorastaan loistava juttu! Pitääpä polttaa illalla uusin fw puhelimeen. Eipä tarttee vaivautua huoltoon...

Päivitys onnistui helposti usb-kaapelilla! Ensivaikutelmana sanotaanpas, että soittoäänet ovat todellakin nyt voimakkaampia ja alkavat heti "täysillä", eli eivät voimistu pikkuhiljaa. Hyvä juttu puhelimen käyttäjiä on kuunneltu!

nicke
20.02.03, 16:52
niinpä, ovathan ne voimakkaampia.. Mutta, miksi aina kun laittaa soittoäänen voimakkuuden täysille, puhelin "varoittaa" "Älä pidä puhelinta korvalla kun se soi"..
Ä-R-S-Y-T-T-Ä-V-Ä-Ä, tosin eihän niitä volumeita kovin usein tarvitse säädellä, mutta silti.

stnz
05.03.03, 12:35

Päivitys onnistui helposti usb-kaapelilla! Ensivaikutelmana sanotaanpas, että soittoäänet ovat todellakin nyt voimakkaampia ja alkavat heti "täysillä", eli eivät voimistu pikkuhiljaa. Hyvä juttu puhelimen käyttäjiä on kuunneltu!

Tuota tuota, alkavat heti täysillä? Onkohan tuo jostakin asetuksesta tms kiinni, samalla tavalla voimistuvat mulla kuin ennenkin, voimakkuus taisi hieman nousta mutta edelleen esimerkiksi viestin ääni aivan liian hiljainen, ilmeisesti kiitos tuon voimistumisen ja lyhyen äänen. Softaversiona nyt tuo 180212.

Smirre
06.03.03, 12:43
hmm, no miksi mulla sitten ei vaan toimi tuo dataexchangesoftware, vaikka laittaa oikean Com -portin asetuksista ja kaikki pitäisi olla oikein, mutta se vaan ilmoittaa että "Ei yhteyttä.."

Laitoin kaapelin kiinni koneen takana olevaan com2-porttiin, mutta ohjelma ei löytänyt mitään samasta portista. Muistaakseni piti valita ohjelmasta com3 tai com4 portti, että ohjelma löyti sen koneen takana olevasta com2-portista ;-)