View Full Version : Saunalahden GPRS hinnat Ruotsissa????
dieselmies
27.05.08, 20:08
Olin tuossa 1kk sitten laivaristeilyllä Tku-Sto-Tku. Liittymänä vielä silloin Saunalahden ykkönen. Oli tietty unohtunut Sähköpostin otsikoiden automaattinen haku päälle. Nyt laskussa seisoo 9xgprs . Siirretty data 54kt, soittoaika yht. 2min 29sek, veloitus 9,89€. Lyhyellä laskutoimituksella megan hinta siis 183.15€/Mt. Melko kallista. Yritin 45min asiakaspalveluun ja pääsin läpi mutta eihän tyttö siellä pystynyt edes selvittämään mikä operaattori oli minua nyhtänyt. Onko vastaavia kokemuksia? Lupasivat ottaa ensi viikolla yhteyttä sähköpostilla selvitettyään mikä operaattori oli kyseessä jotta voin ITSE tarkistaa heidän roaming sopimuksensa. Tällaista 2000 luvulla.
http://saunalahti.fi/gsm/roaming_mvno.php?country=Ruotsi&find=Hae
Olin tuossa 1kk sitten laivaristeilyllä Tku-Sto-Tku. Liittymänä vielä silloin Saunalahden ykkönen. Oli tietty unohtunut Sähköpostin otsikoiden automaattinen haku päälle. Nyt laskussa seisoo 9xgprs . Siirretty data 54kt, soittoaika yht. 2min 29sek, veloitus 9,89€. Lyhyellä laskutoimituksella megan hinta siis 183.15€/Mt. Melko kallista. Yritin 45min asiakaspalveluun ja pääsin läpi mutta eihän tyttö siellä pystynyt edes selvittämään mikä operaattori oli minua nyhtänyt. Onko vastaavia kokemuksia? Lupasivat ottaa ensi viikolla yhteyttä sähköpostilla selvitettyään mikä operaattori oli kyseessä jotta voin ITSE tarkistaa heidän roaming sopimuksensa. Tällaista 2000 luvulla.
Unohdat itse otsikoiden haun päälle ja aiheutat laskusi. Sitten valitat Saunalahdesta. Mikä tässä on se juttu?
dieselmies
27.05.08, 20:26
http://saunalahti.fi/gsm/roaming_mvno.php?country=Ruotsi&find=Hae
Eli jos siellä seisoo:
GPRS, hinta/MB:
GPRS, huomioitavaa:
Huom! Mikäli GPRS-hintoja ei ole mainittu, emme takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta
niin veloitus voi olla esim 183€/Mt? Vaikka eivät takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta!
Eli jos siellä seisoo:
GPRS, hinta/MB:
GPRS, huomioitavaa:
Huom! Mikäli GPRS-hintoja ei ole mainittu, emme takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta
niin veloitus voi olla esim 183€/Mt? Vaikka eivät takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta!
Kaikkien ruotsinkäyjien iloksi yhteydethän näköjään toimii ;)
Eli jos siellä seisoo:
GPRS, hinta/MB:
GPRS, huomioitavaa:
niin veloitus voi olla esim 183/Mt? Vaikka eivät takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta!
Mut jos katsot ne kaksi muuta operaattoria, joiden hinnat on mainittu, eivät nekään halpoja ole. Ei voi syyttää kuin itseään.
dieselmies
27.05.08, 21:01
Unohdat itse otsikoiden haun päälle ja aiheutat laskusi. Sitten valitat Saunalahdesta. Mikä tässä on se juttu?
Valitat Saunalahdesta? Niin valitan ja syystä. Valitettavaa vaan on että eivät pysty edes selvittämään kenen verkkovierailusta maksan heidän laskullaan. Se tässä nyppii. Voisin sitten soittaa kyseiselle operaattorille ja varmistaa heidän hinnoittelunsa. Mutta ei onnistu.
Ei voi syyttää kuin itseään.
Siis eihän vika voi olla muussa kuin operaattorissa. Käyttäjähän tietämättömyyttään käyttää ja operaattorin pitäisi valvoa ettei palvelut toimi ettei vaan asiakkaalle kerry laskuja jottei operaattori saisi rahaa. Jossain kohtaa on myös otettu yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Näin se taitaa mennä. No tällä kertaa saatiin halpa opetus että kannattanee katsella niitä luurin asetuksia ja ohjelmia ennen kuin poistuu valtakunnan alueelta.
dieselmies
27.05.08, 21:06
Siis eihän vika voi olla muussa kuin operaattorissa. Käyttäjähän tietämättömyyttään käyttää ja operaattorin pitäisi valvoa ettei palvelut toimi ettei vaan asiakkaalle kerry laskuja jottei operaattori saisi rahaa. Jossain kohtaa on myös otettu yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Näin se taitaa mennä. No tällä kertaa saatiin halpa opetus että kannattanee katsella niitä luurin asetuksia ja ohjelmia ennen kuin poistuu valtakunnan alueelta.
Niin oma moka. Eikä maailma todellakaan kaadu 10 euroon. Tosin näin Saunalahti sai 4 entistä asiakasta kun eivät viitsineet selvittää minkä ruotsalaisen operaattorin maksua makselen.
Niin oma moka. Eikä maailma todellakaan kaadu 10 euroon. Tosin näin Saunalahti sai 4 entistä asiakasta kun eivät viitsineet selvittää minkä ruotsalaisen operaattorin maksua makselen.
Nämä ovat näitä asiakkaita, jotka eivät itse ole perehtyneet hinnastoon ja syyttää palveluntarjoajaa.
dieselmies
27.05.08, 21:16
Nämä ovat näitä asiakkaita, jotka eivät itse ole perehtyneet hinnastoon ja syyttää palveluntarjoajaa.
Mites perehdyt hinnastoon jos siellä lukee:
GPRS, hinta/MB:
GPRS, huomioitavaa:
ajantawarat
27.05.08, 21:24
Nämä ovat näitä asiakkaita, jotka eivät itse ole perehtyneet hinnastoon ja syyttää palveluntarjoajaa. Juuri noin.
Iha ku hiakkalaatikolla, mää ei leiki sun kaa ku....
kandeis tsiigaa peiliin....
dieselmies
27.05.08, 21:26
Juuri noin.
Iha ku hiakkalaatikolla, mää ei leiki sun kaa ku....
kandeis tsiigaa peiliin....
Niin. Samahan se on kunhan asiakkaalta saadaan rahat. Sama se on mitä olet myymässä. Sinäkin sen kauppiaana hyvin tiedät :)
Mites perehdyt hinnastoon jos siellä lukee:
GPRS, hinta/MB:
GPRS, huomioitavaa:
Kyllä tuolla Saunalahden hinnastossa minun mielestä hinnat näkyvät:
GPRS, hinta/MB: 8.28
GPRS, huomioitavaa: Minimiveloitus ja veloitusväli 10 kt
"Iso" laskuhan tuosta tulee, koska minimiveloitus ja veloituväli on tuo.
Onhan tuo ainakin aikalailla suuntaa-antava. Jos tarkempia tarvii, kannattaa tarkistaa roaming-yhteydet asiakaspalvelusta.
dieselmies
27.05.08, 22:01
Kyllä tuolla Saunalahden hinnastossa minun mielestä hinnat näkyvät:
GPRS, hinta/MB: 8.28
GPRS, huomioitavaa: Minimiveloitus ja veloitusväli 10 kt
"Iso" laskuhan tuosta tulee, koska minimiveloitus ja veloituväli on tuo.
Onhan tuo ainakin aikalailla suuntaa-antava. Jos tarkempia tarvii, kannattaa tarkistaa roaming-yhteydet asiakaspalvelusta.
Siirretty data 54kt. Tekee siis 0.054x8.28€ = 0.44€
Siinä on vielä jonkinmoinen ero 9.89€ laskutukseen. AsiakasPALVELUSSA tyttö sanoi ettei oikein tiedä näistä tavuista ja biteistä. Ottavat sitten sähköpostilla yhteyttä tekniikan puolelta kun saavat ongittua ruotslaisen operaattorin nimen. Kummaa on että teleoperaattorin asiakaspalvelu ei voi ottaa puhelimella yhteyttä edustamaansa liittymän haltijaan.
ajantawarat
27.05.08, 22:02
Niin. Samahan se on kunhan asiakkaalta saadaan rahat. Sama se on mitä olet myymässä. Sinäkin sen kauppiaana hyvin tiedät :) Ei se ole sama, yritän itse neuvoa kykyjeni mukaan asiakkaalle jotta muistaa datan ja paketit + roamingin. Viimeksi tänään kun läppärin myin ja poka oli menossa hakemaan datapakettia. Toiset vain on niin itsetietoisia jotta tulee kuittaus kyll mää tiedän. Sitten tullaan jälkeenpäin itkemään uhuu.. Itse kun on jo vanha ja harva pää otan kaikki mahdolliset datansiirtymismahdollisuudet pois ulkomaille mennessä.
Kummaa on että teleoperaattorin asiakaspalvelu ei voi ottaa puhelimella yhteyttä edustamaansa liittymän haltijaan. Sehän vasta työllistävä juttu olis, alkaa soittelemaan asiakkaalle. Itse pyydän vastauksen eri rituaaleissa mailitse. Tällöin voi tutustua paljon seikkaperäisemmin vastaukseen kuin vastata jonkun soittoon kun on jotain tärkeää menossa sillä hetkellä. Kuten juuri riidellessäni Itellan kanssa hävinneestä kirjatusta kirjeestä.
Siinä on vielä jonkinmoinen ero 9.89€ laskutukseen. AsiakasPALVELUSSA tyttö sanoi ettei oikein tiedä näistä tavuista ja biteistä. Ottavat sitten sähköpostilla yhteyttä tekniikan puolelta kun saavat ongittua ruotslaisen operaattorin nimen. Kummaa on että teleoperaattorin asiakaspalvelu ei voi ottaa puhelimella yhteyttä edustamaansa liittymän haltijaan.
Jep.. mutta tässäkin se maagiset sanat ovat minimiveloitus ja veloitusväli. Jos operaattori laskuttaa megasta vaikka kympin ja veloitusväli on vaikka 500kt. Niin laskua tulee jokaisesta 1kt:n yhteydenmuodostuksesta 5 euroa. Duididutskii...
dieselmies
27.05.08, 22:08
Ei se ole sama, yritän itse neuvoa kykyjeni mukaan asiakkaalle jotta muistaa datan ja paketit + roamingin. Viimeksi tänään kun läppärin myin ja poka oli menossa hakemaan datapakettia. Toiset vain on niin itsetietoisia jotta tulee kuittaus kyll mää tiedän. Sitten tullaan jälkeenpäin itkemään uhuu.. Itse kun on jo vanha ja harva pää otan kaikki mahdolliset datansiirtymismahdollisuudet pois ulkomaille mennessä.
Itsekin olen jo sen verran iäkäs että olen tottunut saamaan palvelua ja yleensä se on onnistunutkin kun on asiallisesti liikkeellä. Nykyään aivan liian helpolla annetaan periksi. Kyseisessä tapauksessa myönnän kyllä virheeni, mutta sitä en käsitä että teleoperaattori ei pysty kertomaan minulle kenen ylihintaista maksua maksan. Nyt ei ole kyse rahasta vaan toimintatavasta joka mielestäni ei ole korrekti.
dieselmies
27.05.08, 22:12
Jep.. mutta tässäkin se maagiset sanat ovat minimiveloitus ja veloitusväli. Jos operaattori laskuttaa megasta vaikka kympin ja veloitusväli on vaikka 500kt. Niin laskua tulee jokaisesta 1kt:n yhteydenmuodostuksesta 5 euroa. Duididutskii...
Ei mene vieläkään minun matematiikkaani miten 9 yhteyttä datamäärältään yhteensä 54kt voi tehdä 9.89€? Voisitko selventää vai olenko vaan niin tyhmä etten vaan tajua? Sitten lukiot ja tekut ovat menneet aivan hukkaan :)
Sähköposti on siitäkin varsin oiva viestiväline, että siitä jää dokumentit molempiin päihin. Lisäksi sen voi tuikata laatikkoon silloin kun se tekniselle tuelle sopii.
Helppo kuvitella, että teknisen tuen heppu käyttää puoli päivää tuuttuutin kuunteluun jos asiakkaalla on puhelin unohtunut kotiin tai se on äänettömällä tai ei muuten vain huvita vastata.
Kaikki asiakaspalvelijathan ovat defaulttina laiskoja idiootteja. En minäkään niistä tykkää, kun mistään ei tiedetä ja juuta sanotaan muttei sitten ehkä jaata kun ei nyt juukaan ole ihan varmaa. Mutta siitähän me operaattoreille "maksetaan".
Ei mene vieläkään minun matematiikkaani miten 9 yhteyttä datamäärältään yhteensä 54kt voi tehdä 9.89€? Voisitko selventää vai olenko vaan niin tyhmä etten vaan tajua? Sitten lukiot ja tekut ovat menneet aivan hukkaan :)
Eli:
Operaattori laskuttaa x euroa per megatavu. Laskutus ei välttämättä mene kuitenkaan siirretyn kilotavun mukaan, vaan operaattorilla on jokin minimiveloitus ja laskutusväli. Esimerkiksi 100 kilotavua. Näin laskutus tapahtuu per alkanut 100 kilotavua. Kaikki data alle sadan kilotavun maksaa minimiveloituksen verran. Kymmenesosan megatavun hinnasta. Jos veloitusväli on myös 100kt niin kaikki data sadan ja kahdensadan kilotavun väliltä maksaa viidesosan megatavusta.
Näillähän nuo ruoming hinnat kipuaa tähtitieteelliseksi. Jos sähköpostiohjelma tarkastaa postit kerran tunnissa ja dataa siirtyy vain muutamia kilotavuja niin operaattori saattaa laskuttaa sadoista kilotavuista. Hinnat ovat niin hulluja, ettei tavan kadunmiehellä ole rahkeita käyttää mobiilinettiä ulkomailla.
Eli:
Operaattori laskuttaa x euroa per megatavu. Laskutus ei välttämättä mene kuitenkaan siirretyn kilotavun mukaan, vaan operaattorilla on jokin minimiveloitus ja laskutusväli. Esimerkiksi 100 kilotavua. Näin laskutus tapahtuu per alkanut 100 kilotavua. Kaikki data alle sadan kilotavun maksaa minimiveloituksen verran. Kymmenesosan megatavun hinnasta. Jos veloitusväli on myös 100kt niin kaikki data sadan ja kahdensadan kilotavun väliltä maksaa viidesosan megatavusta.
Näillähän nuo ruoming hinnat kipuaa tähtitieteelliseksi. Jos sähköpostiohjelma tarkastaa postit kerran tunnissa ja dataa siirtyy vain muutamia kilotavuja niin operaattori saattaa laskuttaa sadoista kilotavuista. Hinnat ovat niin hulluja, ettei tavan kadunmiehellä ole rahkeita käyttää mobiilinettiä ulkomailla.
Näinhän asia on. Ja olet mielestäni myös tajunnut jo alkaen. Hinnat tämmöisissä tapauksissa ovat kalliita ja jos se "on vahinko", se on asiakkaan itse valitettavasti maksettava. Sinä ne ehdot hyväksyt allekirjoituksellasi.
Saunalahden sivun mukaan:
Telenor Sverige AB
GPRS, hinta/MB: 4.5
GPRS, huomioitavaa: Minimiveloitus ja veloitusväli 250 kt
Pikainen laskutoimitus:
250kt käyttö (ja minimi laskutus) maksaa siis 1.0987€ ja jos niitä yhteyksiä oli siis 9kpl niin kuin ensimmäisessä viestissä mainitsit niin se tekee yhteensä 9.89€
Hinnat tämmöisissä tapauksissa ovat kalliita ja jos se "on vahinko", se on asiakkaan itse valitettavasti maksettava. Sinä ne ehdot hyväksyt allekirjoituksellasi.
Asian ytimessä olet. Vaikka kaikkia hintoja ei hinnastossa olisikaan niin käyttäjähän sen laskun tekee.
Kannataisiko sitten ruveta valittamaan jos sun laskuasiaa ei selvitetä? Aika hyvin jos lupaa selvittää, edes...
Kuinka vihainen olisit jos aspan muikkeli olisi jotain hatusta heittänyt ja ne olisikin ollut pirun paljon alle sen mitä oikeasti olisi? Minusta on hyvää asiakaspalvelua, että myönnetää se että ei tiedetä mutta otetaan selvää.
Kyllähän se on operaattoreiden typeryyttä jos veloitetaan 45 kilotavun datasiirrosta 10 euroa. Kyllä siinä kusevat ihan omaan taskuun, tämmöisten tapausten jälkeen ihmiset pitävät tarkasti huolta ettei dataa käytetä ulkomailla ollenkaan. Enemmän rahnaa kilahtaisi operaattoreiden kassaan jos siirtomaksut ulkomaillakin olisivat järjellisiä ja niitä uskaltaisi käyttää.
Eli varmaan maksuvelvoite on olemassa ja "operaattori on toiminut ihan oikein", mutta ymmärrän että asiakasta vituttaa.
Itseäni vituttaa täällä foorumilla muiden kommentoijien "lällällää, mitäs läksit" asenne, mutta nämä taitavat olla jotain v*tun puhelinyhtiön poikia tai muuten oma lehmä ojassa.
=Henkkis=®
28.05.08, 10:15
"GPRS, hinta/MB: 4.5
GPRS, huomioitavaa: Vodafone-kumppaneiden verkossa Saunalahden 3G-palvelupakettiasiakkaille hinta on 1,50 e/MB. Minimiveloitus ja veloitusväli 250 kt"
9 kertaa ottanut siis yhteyttä, eli pikaisesti laskettun 8yhteyttä x 250kt = 2000kt eli hinnaksi tulee 9e, toisin yhdeksättä kertaa en osaa sanoa. Mutta jos 8 kertaa otettu yhteyttä vodafonen verkossa ja 1 kerta jossain muussa verkossa, esim tossa jossa laskutus väli on vain 10kt/kerta. Eikös SLän kortti koita automaattisesti hakeutua vodafonen verkkohin ulkomailla. Laivalla kun on niin verkkojen kuuluvuudet vaihtelee, joten voi olla hyvinkin pompannut muun kuin vodafonen verkkoon. Joten homma rarkaistu, oliko se näin vaikeaa?
E: joku muukin tämän hokasi, en lukenut ihan alusta loppuun. Eilen luin, yön aikana tullut siis ratkaisu.
Itseäni vituttaa täällä foorumilla muiden kommentoijien "lällällää, mitäs läksit" asenne, mutta nämä taitavat olla jotain v*tun puhelinyhtiön poikia tai muuten oma lehmä ojassa.
Samaa mieltä! Kyllä Saunalahden tulisi olla hyväntekijä ja maksaa asiakkaan aiheuttamat kustannukset ulkomaalaiselle operaattorille. Lisäksi Saunalahti voisi tarjota kaikki muutkin palvelunsa ilmaiseksi tai oikeastaan maksaa niistä asiakkaille. Onhan se nyt ihan tyhmää kun joutuu maksamaan kaikenmaailman puheluista ja jopa tekstiviesteistä.
Samaa mieltä! Kyllä Saunalahden tulisi olla hyväntekijä ja maksaa asiakkaan aiheuttamat kustannukset ulkomaalaiselle operaattorille. Lisäksi Saunalahti voisi tarjota kaikki muutkin palvelunsa ilmaiseksi tai oikeastaan maksaa niistä asiakkaille. Onhan se nyt ihan tyhmää kun joutuu maksamaan kaikenmaailman puheluista ja jopa tekstiviesteistä.
Ongelma on datasiirron kohdalla siinä että yhteydet pätkii, ja katkeamisen jälkeen muodostetaan yhteys uudestaan.
Toki maassa maan tavalla, mutta nyt ollaan liittovaltion alueella, eikä missään pohjoiskoreassa. Joten kai voi toivoa että operaattorit tekisivät sellaisia sopimuksia että ne olisivat kohtuullisia myös asiakkaille.
Toki maassa maan tavalla, mutta nyt ollaan liittovaltion alueella, eikä missään pohjoiskoreassa. Joten kai voi toivoa että operaattorit tekisivät sellaisia sopimuksia että ne olisivat kohtuullisia myös asiakkaille.
Kyllähän EU ohjaa alaa siihen suuntaan.
Datansiirto ei vaan ilman pakkoa tule kovin helposti halpenemaan, kun roaming puhelunhinnatkin pakotettiin alas. Jostain ne katteetkin on vedettävä.
ajantawarat
28.05.08, 13:07
Joo nuo operaattorit maksaaa hyvää provikaa noista mielipiteistä öööö..
Ajattelukaan ei ole kiellettyä ennen suun avausta!
Datansiirto ei vaan ilman pakkoa tule kovin helposti halpenemaan, kun roaming puhelunhinnatkin pakotettiin alas. Jostain ne katteetkin on vedettävä.Katetta pitää saada, vierailijana tietenkin toivoo että ne se nyittäisiin omilta-asiakkailta... :)
Mutta en kommentoinut hintatasoa vaan lähinnä sitä että asiakkaan on vaikea hallita kustannuksia tuon aloitusmaksun takia. ja kaikki suomalaiset operaattorit eivät käytä tuota menetelmää säännön mukaisesti roaminghinnoittelussa, josta toki tulee pohdittua että kuka sen aloitusmaksun loppujen lopuksi ottaa taskuunsa.
Tuon korjauksen jälkeen sitten hintoja laskemaan,..
(aloitusmaksunlla tarkoitan hinnoittelu jossa syntyy jonkinlainen minimi hinta per yhteydenmuodostus)
Tämä taitanee olla näitä ketjuja jotka jatkuvat juupas eipäs idiootti tyylisin viestein hamaaseen tulevaisuuteen.
Osalta porukasta on mennyt ohi se että puhutaan minimi veloituksesta. Kyseessä on minimi ja yllätys yllätys, lasku voi ollakkin suurimpi vaikkei sitä erikseen olisi euro määränä mainittukkaan. Minimi ja maksimi veloitukset kun ovat ääripäät ja siihen väliin mahtuu paljon kaikenlaista.
Tämä taitanee olla näitä ketjuja jotka jatkuvat juupas eipäs idiootti tyylisin viestein hamaaseen tulevaisuuteen.
Osalta porukasta on mennyt ohi se että puhutaan minimi veloituksesta. Kyseessä on minimi ja yllätys yllätys, lasku voi ollakkin suurimpi vaikkei sitä erikseen olisi euro määränä mainittukkaan. Minimi ja maksimi veloitukset kun ovat ääripäät ja siihen väliin mahtuu paljon kaikenlaista.
Saahan asiakas olla maksamatta laskua hänelle erityneistä kuluista. Jos lasku kuitenkin on oikein, näkevät sen myös mahdolliset muut laskuttajat yms. muut Asiakastiedon tietokannasta (Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen). Tämän jälkeen on sitten asiakkaan yleisestiottaen maksettava käteisellä kaikki.
Saahan asiakas olla maksamatta laskua hänelle erityneistä kuluista. Jos lasku kuitenkin on oikein, näkevät sen myös mahdolliset muut laskuttajat yms. muut Asiakastiedon tietokannasta (Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen). Tämän jälkeen on sitten asiakkaan yleisestiottaen maksettava käteisellä kaikki.
Eli vastasit niin kuin monet muutkin tässä ketjussa. Kuluttaja maksakoon laskunsa kun sen on itse aiheuttanut laitteinensa. Se vielä puuttuisi että alettaisiin Nokiaa syyttämään ettei fiksu laite ilmoittanut "tyhmälle" käyttäjälle että nyt kertyy laskua. Tämä ketju oli jo syntyjään näitä ketjuja jotka vain paisuvat paisumistaan ja aihe unohtuu täysin.
Nytkin munauksen tekijä vaihtaa operaattoria mutta tuskin se auttaa asiaa seuraavallakaan ruottin reisulla jollei niitä asetuksia osaa luuristaan itse säätää.
Jatkettakoon ketjua mutta tosiasiasta ei päästä eroon.
Saunalahden sivun mukaan:
Telenor Sverige AB
GPRS, hinta/MB: 4.5
GPRS, huomioitavaa: Minimiveloitus ja veloitusväli 250 kt
Pikainen laskutoimitus:
250kt käyttö (ja minimi laskutus) maksaa siis 1.0987€ ja jos niitä yhteyksiä oli siis 9kpl niin kuin ensimmäisessä viestissä mainitsit niin se tekee yhteensä 9.89€
Saunalahden sivujen mukaan Telenorin kohdalla
Vodafone-kumppaneiden verkossa Saunalahden 3G-palvelupakettiasiakkaille hinta on 1,50 e/MB. Minimiveloitus ja veloitusväli 250 kt
En minä keksi miten yhdeksästä yhteydestä saadaan yhdeksän euroa, vaikka jokaisessa siirettäisiin se kokonais määrä mitä aloituksessa mainittiin. Kumppani verkossa, pakettiasiakkaalle 9x1,5e*0,250 on alle 4e.
Kallein TeliaSonera, eli 8.28 * ,054 * 9, eli niukasti yli neljäeuroa.
En minä keksi millä 9,89€ on nykäisty, aloittajan mukaan ei sitä tiedä operaattorikaan.
Toki jos tuo kohdan pakttiasiakkaiden minimi veloitus koskee myös normi asiakkaita, ja aloittajalla ei ole pakettia
En minä keksi miten yhdeksästä yhteydestä saadaan yhdeksän euroa, vaikka jokaisessa siirettäisiin se kokonais määrä mitä aloituksessa mainittiin. Kumppani verkossa, pakettiasiakkaalle 9x1,5e*0,250 on alle 4e.
Kallein TeliaSonera, eli 8.28 * ,054 * 9, eli niukasti yli neljäeuroa.
En minä keksi millä 9,89€ on nykäisty, aloittajan mukaan ei sitä tiedä operaattorikaan.
Toki jos tuo kohdan pakttiasiakkaiden minimi veloitus koskee myös normi asiakkaita, ja aloittajalla ei ole pakettia
Niinno hiän sano ensimmäisessä viestissä, että liittymä olisi saunalahden ykkönen. Ei ykkönen 3g. 4,5e/mega. Siitä alkaa jo kertymään.
Ja operaattorin asiakaspalvelun tyttö ei osannut sanoa ja oli reilusti kertonut siitä. Lisäksi oli ilmoittanut että teknisestä tuesta ottaisivat yhteyksiä sähköpostilla.
Onko kenelläkään rautalankaa....?
4,5e/mega. Siitä alkaa jo kertymään.Toinsessa esimerkissä laskin kalleimman mukaan (yli 8e megatavu) sekään ei yltänyt lähellekkään veloitettua.
Hinnasto on vähän epäselvä tuon Telenor veloitus välin ja minimiveloituksen osalta, sen minimiveloitus on mainittu yhdessä, 3G-palvelupakettiasiakkaille, halvemman megatavu hinnan kanssa. joten sitä on ehkä vaikea liittää tuohon kalliimpaa megatavuhintaan. Allekirjoittaneella jäi sellaine mielikuva että 3G datapakettin halvemmat kumppani verkkohinnoittelut toivat nimenomaan niihin tuon korkean "sykäyskoot".
Jos sen on firman asiakaspalvelijalle vaikeaa, niin turha siinä asiakkaana olevaa ketjunaloittaajaa ainakaan on tyhmäksi syyttää.
Toinsessa esimerkissä laskin kalleimman mukaan (yli 8e megatavu) sekään ei yltänyt lähellekkään veloitettua.
Onko muka kallein (54kt), jos minimiveloitus on 10kt? Onko mun laskutaidoissa nyt jotain parantamisen varaa? Kyllä se on tuo toinen, jossa minimiveloitus on 250kt.
Onko muka kallein (54kt), jos minimiveloitus on 10kt? Onko mun laskutaidoissa nyt jotain parantamisen varaa? Kyllä se on tuo toinen, jossa minimiveloitus on 250kt.Jos 1,50 e/MB, ja minimi 250kt, niin aika samaa luokkaa, eli alle neljä euroa, TS taisi mennä yli neljäeuroa. 4,5e/MB * 54KB on taasen muutaman kymmenen senttiä.
Jos Vodafone/Telenorin normaalihinnoittelussa käytetään alehinnoitelun mukaista minimiveloitusta niin sitten toki se on kallein (yli kympin), hinnastosta se ei välttämättä tule kaikille mieleen. vaan asiakas voi olettaa sen olevan kilotavupohjainen.
Kommentoin taustalla oli se että ketjunaloittaja leimattiin liki tyhmäksi.
Jos asiakaspalvelia, siis ammattilainen, ei pysty hinnoittelu selittään, niin voiko epäselvää hinnastoa käyttää asiakkaan tappioksi, ei häntä ainakaan aivan tyhmäksi voi sanoa, oli sitten väärässä tai ei.
Jos Vodafone/Telenorin normaalihinnoittelussa käytetään alehinnoitelun mukaista minimiveloitusta niin sitten toki se on kallein (yli kympin), hinnastosta se ei välttämättä tule kaikille mieleen. vaan asiakas voi olettaa sen olevan kilotavupohjainen.
[I][B]
Tuo kohta hinnastossa on hieman epäselvä, siinä pitäisi olla erikseen, niin kuin puheluiden osalta, sarake veloitusväli / minimiveloitus niin olisi paljon selvempi
Jos asiakaspalvelia, siis ammattilainen, ei pysty hinnoittelu selittään, niin voiko epäselvää hinnastoa käyttää asiakkaan tappioksi, ei häntä ainakaan aivan tyhmäksi voi sanoa, oli sitten väärässä tai ei.
Eikö ole parempi että asiakaspalvelija myöntää suoraan että ei tiedä juuri tuota asiaa? Ja olihan aloitusviestissä maininta että asiakaspalvelija pyytää jotakuta asiasta tietävää ottamaan yhteyttä jotta asia selviää asiakkaalle.
Eikö ole parempi että asiakaspalvelija myöntää suoraan että ei tiedä juuri tuota asiaa? Ilman muuta, enkä asiakaspalveliaa henkilönä huonoksi tarkoittanut haukkua, pahoillani siitä.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.