View Full Version : Mitä teet kymmenen vuoden kuluttua?
YLEX radiossa kyseinen teema päällä joten kysellään nyt täälläkin. Eli missä näet itsesi kymmenen vuoden päästä?
Itsellä tulevaisuus näyttää siltä että nykyistä suutarin ammattia pidetään yllä omalla yrityksellä mestarin tutkinto seinällä. Rivitalopätkä rauhaisalla paikalla ja siellä asustaa vaimo sekä ainakin yksi penska. Oma jalkinemallistokin on varmaan pienimuotoisessa myynnissä ja tuotenimellä pyyhkii hyvin korjaus puolen tueksi.
Ehkä myös silloin osaan hoitaa taloutta. Ajokortti ja autokin varmaan omistuksessa on.
No katotaas miten äijän käy ;)
Haudan äärellä...jos en-lentelen silloin tällöin ja parannan mualimmoo...
10 vuoden kuluttua olen koulutusta vastaavassa työssä, omistan (pankki omistaa) rivitalonpätkän ja minulla on toivottavasti vaimon lisäksi myös jälkikasvua yksi tai kaksi. Melko perinteinen skenaario, siis.
Elämä on täynnä mahdollisuuksia, ja siksi saattan olla myös maanviljelijä.. Ja sen lisäksi vielä koulutusta vastaavissa töissä. Mistä sitä tietää.
No ihme on jos en olis kuollut.
Eli missä näet itsesi kymmenen vuoden päästä?
En tiedä, maailma ei riitä.
Vai että kymmenen vuoden kuluttua.
Noh, kai sitä jonkunnäköiset opinnot on suoritettu ja oman autoliikkeen kanssa pinnistellään. Tämä olisi suuri unelma ja toivotaan että toteutuisi, kovasti pitää tehdä töitä kyllä sen eteen.
Toivotaan kanssa, että perhekkin alkaa kasaantumaan ympärille, varmaan parin jälkikasvun kera.
En oo ainakaan enää Irlannissa silloin :-)
Kymmenen vuoden päästä on jo DI:n paperit ollut taskussa jo vähän aikaa ja vakipaikka jollakin Nokian softa-alihankkijalla hyvällä palkalla. Nykyisellä tyttöystävällä on sama sukunimi ja ainakin suunnittelemme omakotitalon rakentamista, kun ne pari lastakin jo tarvisi tilaa:)
Jos menee hyvin, niin talo on silloin jo maksettu ja nykyisissä hommissa jatketaan.
Tai sitten on myyty/pakkohuutokaupattu koko kiinteä omaisuus pois ja tehdään jotain muuta, tai sitten ei tehdä mitään.
On vähän outoa, että 10v tulevaisuuteen tuntuu edelleen varsin pitkältä ajalta, mutta sama aika menneisyyteen ei tunnukaan niin kaukaiselta asialta.
Ja en hel**tissä halua mitään rivarinpätkää ykkösasunnoksi.
Olettaen, että olen tuolloin vielä hengissä, niin olen virallisesti vanhuuseläkkeellä. Sen tarkemmin en tiedä enkä oikeastaan välitäkään tietää.
Rivitalossa olemme asuneet jo yli kaksikymmentä vuotta, eikä siinä mitään vikaa ole. Voi olla, että kymmenen vuoden päästä pitää jo muuttaa kerrostaloon.
Nykyisessä työssäni, nautiskelen pidemmistä, viiden viikon kesälomista ja odottelen lapsenlapsia. =)
kenopäänaali
27.05.08, 10:21
En tiedä, maailma ei riitä.
Eräässä Ylen paskanohjelmassa kyseltiin, että "kenet lähettäisit avaruuteen?". Minä lähettäisin sinut. Hyvin pitkälle. Ihan ylläolevan perusteella.
--kpn
Olen voittanut Lotossa päävoiton ja oikeilla sijoituskohteilla olen saanut voiton kasvatettua miljoonaomaisuudeksi. Asun isossa kartanossa PK-seudun kupeessa. Autotallini on täynnä mitä hienoimpia autoja eikä rahasta ole puutetta. Lapsilleni olen rakentanut mailleni omat talot.
Realistinen näkemys on, että työskentelen edelleen omalla alallani. Rivitalonpätkä tai hyvällä tuurilla omakotitalo pankkilainalla. Rahaa on kohtuullisesti niin, ettei tarvitse kituuttaa ja saa laskut maksettua.
Eräässä Ylen paskanohjelmassa kyseltiin, että "kenet lähettäisit avaruuteen?". Minä lähettäisin sinut. Hyvin pitkälle. Ihan ylläolevan perusteella.
--kpn
Kävelevä mielipideautomaatti on vastannut...
Äläs ny hei.. kukas sulle sitte vastailisi MPF:ssä?
kenopäänaali
27.05.08, 11:58
Äläs ny hei.. kukas sulle sitte vastailisi MPF:ssä?
Ajattele miten helppoa sulla olis? Ei olis digibokseja, eikä vittuilevia kelan ämmiä. Eikä muitakaan ämmiä. Eikä Ylen masentavia ohjelmia ja lasihärdellejä. Maito ois jauheena, ei tartteis tapella maitopurkkien kanssa. Ei tartteis tilata jenkeistä mitään, eikä kestää tyhmiä hammaslääkärin vastaanottoapulaisia. Ei tartteis kytätä keskellä yötä pusikoissa, et kuka kattoo euroviisuja, eikä avata ovee tv-maksutarkastajille. Ei tartteis miettiä, et millä ihmeellä kaataa puut naapurin tontilta, tai kelle nakittaa pysäköintimaksut. Tää lista on loputon. Ei tartteis reissata joka viikko Venäjälle, että voi haistattaa paskat valtiovallalla. Ei tartteis murehtia joka päivä, kun VALTIO TIENAA. Tai sitä, et vittumaiset lääkärit ei anna niitä lääkkeitä mitä haluat, eikä sitä, miten juopoille jaetaan sossusta rahaa. Kyllä avaruus ois just niin sun paikkas.
Eikä sun musta tartte huolehtia, mä kyllä voin horista yksinänikin täällä.
--kpn
tahratonteräs
27.05.08, 12:25
En tiedä, en ole koskaan miettinyt. Päivä kerrallaan. Näin vakavasta sairaudesta selvinneenä...
Eikä sun musta tartte huolehtia, mä kyllä voin horista yksinänikin täällä.
--kpn
Vaikea uskoa koska 98,2 % viesteistäsi koostuu pelkästä paskan jauhamisesta vastauksena JJ:n viesteihin. :D
En usko ja samalla myöskin toivon, ettei tämä elämä tästä ihmeemmin muuttuilisi 10 vuoden aikana mihinkään. Kulunut 10 vuotta on ollut enemmän ja vähemmän kiireistä aikaa ja muutoksia toistensa perään, mutta nyt on asiat hyvin ja saavutettu taso pyritään pitämään. :)
En halua miettiä niin pitkälle, elän päivän kerrallaan. Mut toivottavasti elän hieman varakkaammin ja olen päässyt kaikista veloista eroon.
Luen matkapuhelinfoorumia
E: Olinpas hätäinen. Olen tietenkin tanssija! (http://www.mol.fi/paikat/Job.do?jobID=6981087&lang=fi&pv=true)
Luen matkapuhelinfoorumia
E: Olinpas hätäinen. Olen tietenkin tanssija! (http://www.mol.fi/paikat/Job.do?jobID=6981087&lang=fi&pv=true)
tuolle en ainakaan ala tekstiviestejä lähettään mistään työpaikoista :D
Enpä ole tarkemmin miettinyt. Ehkä olen viemässä markkinataloutta (=riistämässä) jotain Kauko-idän maata, joka on siirtymässä pois kommunismin masentavasta kourasta. Vietnamin ovet aukeavat raha-ahneille riistäjille todennäköisesti lähiaikoina. Ehkä tienaan silmittömät summat rahaa, ja perustan Kehittyneen H:gin yhdistyksen ja rahoitan itselleni hallituspuolueet, jotka sitten poistavat Suomesta yritysveron köyhien kustannuksella. Sen jälkeen järjestelen kaikille isompaakin isommille korporaatioille jopa Irlantiakin paremman rahankierrätyspaikan. Ajattelin myös syväjäädyttää Salma Hayekin, jotta saisin karsittua ikäeroamme 10-20 vuotta. Rivarin pätkä olisi myös jees!
Rivarin pätkä olisi myös jees!
Epäilen, että tämä tulee toteutumaan.
Visainen pulma. Uskoisin olevani naimisissa, kenties isä, uraputkessa ja asuntovelallinen. Sitä asuuko Suomessa ei voi tietää.
Odottelen Elisan 3G-verkon rantautumista kotikulmilleni.
Toivottavasti olisi löytynyt mukava nainen, asunto ja vakituinen työpaikka. Lapsia voisi olla tai voisi olla tulemassa. Uskoisin, että urheilun parissa vielä touhuan ja varmaankin vielä lätkän parissa tavalla tai toisella.
Visainen pulma. Uskoisin olevani naimisissa, kenties isä, uraputkessa ja asuntovelallinen. Sitä asuuko Suomessa ei voi tietää.
Sama, mutta luulen kyllä asuvani Suomessa. Lisäksi haluaisin asua jossain Lapissa, mutta se jää nähtäväksi sitten :)
Pyöräilen kun polttonesteet maksavat liikaa..
Sen verran voisin vielä itsestäni lisätä, et vähän paremmin pystyn sanomaan vuoden parin päästä. Haaveena ainakin on, etten asu suomessa enää, mut saa nyt sitten nähdä...
10v päästä olen luultavasti kusessa lainojeni kanssa.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.