View Full Version : teran ulkoinen kovo 149
http://www.pixmania.com/fi/fi/894840/art/trekstor/ulkoinen-kovalevy-3-5-dat.html?tag=mail_fi_fi_2008-03-31_23084&srcid=3658
uskaltaakos tommosen ostaa? onko jotain kokemuksia, on ainaki niin halpa jo et kiinnostais
http://www.pixmania.com/fi/fi/894840/art/trekstor/ulkoinen-kovalevy-3-5-dat.html?tag=mail_fi_fi_2008-03-31_23084&srcid=3658
uskaltaakos tommosen ostaa? Jos Tera sontaa, millä ei niin välilä, niin mikä ettei....
Jos Tera sontaa, millä ei niin välilä, niin mikä ettei....
tulkitsen tuon siten et jätän ostamatta
tulkitsen tuon siten et jätän ostamattaKommentti ei ottanut kantaa etteikö voisi toimia vaativammassa käytössä. kommentoi lähinnä sitä että jos Tera tärkeää dataa, niin sitä ei kai varastoi nimettömään halppis purkkiin.
Jos se lainkaan toimii, niin hälläväliä kaman taltiointiin voi sopia, tai toissijaisten varmuuskopioden taltiomiseen.
Jos oletetaan ettei sisällä ole yhtä Teratavun levyä, vaan kaksi 500 GB levyä, niin aika edulliselta tuntuu, powerinkin pitäisi riittää, ja itse purkin hallita kahta levyä
no eipä mulla semmosia tiedostoja ole mistä itsarin teen jos kovo hajoaa :D
lähinnä musiikkia, elokuvia, jotain valokuvia tyyliin autoista.
11/2007 Pc Magazin on tuon arvostellut ja antanut arvosanaksi "Gut". Tuskin tuo mikään täysi pommi on. Taidan laittaa itsekin tilaukseen.
Tänään kuriiri toi kovon. Näyttää ulkoisesti ihan fiksulta jne. Ainut ongelma tällä hetkellä on se, että XP tunnistaa kovon 465 gigaseks. Pitää testata Vistassa, mitä se näyttää.
ite en sit lopulta uskaltanu tilata :D
Maksakoon vaikka vitosen, mutta eiks nää ulkoset levyt ole hitaita..ainakin oma on.
Tänään kuriiri toi kovon. Näyttää ulkoisesti ihan fiksulta jne. Ainut ongelma tällä hetkellä on se, että XP tunnistaa kovon 465 gigaseks. Pitää testata Vistassa, mitä se näyttää.
Mihin levyformaattiin se on formatoitu?
Maksakoon vaikka vitosen, mutta eiks nää ulkoset levyt ole hitaita..ainakin oma on.
Onhan ne hitaita sisäisiin levyihin verrattuna, mutta kyllä näillekin käyttötarkoituksensa on. Ja oman levyni (Lacie) nopeus riittää hyvin 720p-leffan toistamiseen suoraan levyltä, joten on täysin riittävä ainakin itselleni.
Onhan ne hitaita sisäisiin levyihin verrattuna, mutta kyllä näillekin käyttötarkoituksensa on. Ja oman levyni (Lacie) nopeus riittää hyvin 720p-leffan toistamiseen suoraan levyltä, joten on täysin riittävä ainakin itselleni.Verkkolevyt (halvat) ovat ainakin täyttä kuraa, mutta kyllä ulkositen, varsinkin FireWire levujen pitäisi yltää aika kivasti siihen mitä sisään tungettu levy tarjoilee, jos itse laatikko on kunnollinen.
Toki, varsinkin USB käytössä on sillä koneellakkin mihin sen tungee merkitystä.
Verkkolevyt (halvat) ovat ainakin täyttä kuraa, mutta kyllä ulkositen, varsinkin FireWire levujen pitäisi yltää aika kivasti siihen mitä sisään tungettu levy tarjoilee, jos itse laatikko on kunnollinen.
Toki, varsinkin USB käytössä on sillä koneellakkin mihin sen tungee merkitystä.
Tottahan tuokin. Mutta usein ulkoisia levyjä, oli sitten Firewire-, USB- tai verkkolevyjä, käytetään lähinnä tiedon varmuuskopiointiin, jolloin nopeudella ei niin hirveästi väliä ole.
Meikiksellä on joku 250 giganen "porssedisaign"..joka kerta kun klikkaan sille asemalle, niin se sanoo ensin "viuviuviuviuviuvivuvivuvivuviu", sitten vasta alkaa jotain tapahtua. Kun sammutan tietokoneen, niin se jää kuitenkin useimmiten päälle, joskus (erittäin harvoin) menee lepotilaan. Erittäin hidas tiedonsiirto, ja paska vekotin.
Meikiksellä on joku 250 giganen "porssedisaign"..joka kerta kun klikkaan sille asemalle, niin se sanoo ensin "viuviuviuviuviuvivuvivuvivuviu", sitten vasta alkaa jotain tapahtua. Kun sammutan tietokoneen, niin se jää kuitenkin useimmiten päälle, joskus (erittäin harvoin) menee lepotilaan. Erittäin hidas tiedonsiirto, ja paska vekotin.
Samanlainen Porssedisain täältäkin löytyy, mutta olen kyllä itse ainakin ihan tyytyväinen tuohon. Ei pidä mitenkään erikoisen kovaa ääntä ja hakuaikakin ihan kohtuullinen.
Tuo on kyllä ärsyttävää, että jää päälle vaikka koneen sammuttaa, mutta siitä selviää kun napsauttaa boksin takaa virrat pois koko levystä.
Mihin levyformaattiin se on formatoitu?
Taisi olla Fat32.
Olisiko niin, että tuo pitäisi osioida kahteen 500 gigan osioon? Levyn hallinnan kautta kurkattuna kovo kyllä näkyy terasena, mutta oman tietokoneen kautta katsottuna 465 gigasena.
Minulla on kolme noita porsseja ja yksi joku muu, mutta ajattelin laittaa nuo ulkoiset myyntiin ja laittaa kaikki tieto tähän yhteen kovoon. Minun käytössä uskoisin kovon toimivan ihan ok, koska kyse on tavaran säilömisestä.
*wink:jos joku haluaa ostaa 500gigan/250gigan ulkoisia kovoja (2xusb ja 2xfirewire), niin yksityisviestiä tulemaan ;)*
Meikiksellä on joku 250 giganen "porssedisaign"..
<clip> Kun sammutan tietokoneen, niin se jää kuitenkin useimmiten päälle, joskus (erittäin harvoin) menee lepotilaan. Erittäin hidas tiedonsiirto, ja paska vekotin.Sun kone (käyttis) ei vaan osaa virranhalintoja, kyllä nuo Laciet virransäätöjä tukee.
Sun kone (käyttis) ei vaan osaa virranhalintoja, kyllä nuo Laciet virransäätöjä tukee.
Minulla ei yksikään kolmesta Laciesta sammu samalla, kun koneen sammuttaa.
Minulla ei yksikään kolmesta Laciesta sammu samalla, kun koneen sammuttaa.Windows XP?
Taisi olla Fat32.
Olisiko niin, että tuo pitäisi osioida kahteen 500 gigan osioon? Levyn hallinnan kautta kurkattuna kovo kyllä näkyy terasena, mutta oman tietokoneen kautta katsottuna 465 gigasena.
Menee nyt vähän mutulta, mutta muistelisin että Fat32 ei osaa ihan terasia osioita. Ntfs taas pitäisi osata nekin.
Sun kone (käyttis) ei vaan osaa virranhalintoja, kyllä nuo Laciet virransäätöjä tukee.
Minulla ei yksikään kolmesta Laciesta sammu samalla, kun koneen sammuttaa.
Windows XP?
Xp kyseessä ja välillä sammuu kovalevy kun koneen sammuttaa, useimmiten ei.
250nen lacie kyseessä, omalla ohjelmalla ei voi kuin tallettaa backupit.
Windows XP?
Kyl.
Mutta samanlailla ei Vista-koneessakaan kovot sulkeudu, vaikka koneen sulkee.
Ja eipä XP/Vista tajua, että kovo on teranen. 465gt vaan seisoo kovon kokona.
Ettei olisi ihan vaan niin että siihen on tehty vain puolikkaan limpun kokoinen osio ja jätetty loput osioimatta?
Vistassahan pystyy suurentamaan osioita lennosta kunhan vapaata tilaa vaan löytyy osion jälkeen.
Ewert Oktan
13.04.08, 12:38
465gt vaan seisoo kovon kokona.
Tämä sekä laitteen fyysiset mitat huomioiden, veikkaisin kotelossa olevan kaksi kovalevyä. Miksi toinen sitten ei näy? Onko se alustamatta, kaputt vai kuun asento väärä?
Tämä sekä laitteen fyysiset mitat huomioiden, veikkaisin kotelossa olevan kaksi kovalevyä. Miksi toinen sitten ei näy? Onko se alustamatta, kaputt vai kuun asento väärä?
Ohjauspaneelin kautta kovon koko oli 931gt
Tämä sekä laitteen fyysiset mitat huomioiden, veikkaisin kotelossa olevan kaksi kovalevyä.Jep, 1TB (edit G-T) levyjä on aika nihkeesti saatavilla.
Vistassahan pystyy suurentamaan osioita lennosta kunhan vapaata tilaa vaan löytyy osion jälkeen.Eikä niiden tarvitse yhdessä osiossa olla.
Jep, 1GB levyjä on aika nihkeesti saatavilla.
No varmasti onkin, niitä on myyty kai joskun 90-luvun puolivälissä viimeksi;) Saahan noita teran limppuja jo melkein lähiSiwastakin.
Eikä niiden tarvitse yhdessä osiossa olla.
Jaa-a, mitähän tämä taas tarkoittaakaan...
Jaa-a, mitähän tämä taas tarkoittaakaan...Niin tarkoitin että jos on isojen osioiden kanssa ongelmia, niin tekee useamman osion. Jos sattuu myöhemmin käyttämään useammassa koneessa niin voi olla ihan paikallaan olla yksi pienempikin FATina.
Ohjauspaneelin kautta kovon koko oli 931gt
Oletko kokeillut Partition Magicilla esim. alustaa uudelleen tuota?
Niin tarkoitin että jos on isojen osioiden kanssa ongelmia, niin tekee useamman osion. Jos sattuu myöhemmin käyttämään useammassa koneessa niin voi olla ihan paikallaan olla yksi pienempikin FATina.
Ahaa, juu aivan totta.
Eihän tuo vajaa tera vielä NTFS:n kanssa tokikaan ole mikään ongelma.
Miksi ihmeessä ostaa maksullinen softa kun se Windowsin oma Levynhallinta osaa tehdä ihan saman asian?
Ja pienen tutkimisen jälkeen todettakoon että siellä on 2kpl 500Gt limppuja, 8Mt kakulla/levy.
En ostaisi, reilulla 150€:lla saa jo ihan oikean teratavun levyn.
En ostaisi, reilulla 150€:lla saa jo ihan oikean teratavun levyn.Kotelolla ja powerilla? tai no onhan niitä halpoja koteloita, kuten varmaan tuo ketjun tapaus.
En tiedä kuinka osaava tuo boxi on, mutta raidituki ei varmaan olisi haitaksi.
No boxin ostaja vetää nyt herneen nenää ja hakee siihen kaksi gigasta levyä....
Miksi ihmeessä ostaa maksullinen softa kun se Windowsin oma Levynhallinta osaa tehdä ihan saman asian?
Partition Magicista on olemassa maksuton kokeiluversiokin, ja on se paljon monipuolisempi kuin Windowsin Levynhallinta.
Kotelolla ja powerilla? tai no onhan niitä halpoja koteloita, kuten varmaan tuo ketjun tapaus.
No vaikka Seagate Freeagent.
Irtolevyjähän saa jo myös reilulla 150€:lla, jos haluaa valita itse levyn&kotelon.
Partition Magicista on olemassa maksuton kokeiluversiokin, ja on se paljon monipuolisempi kuin Windowsin Levynhallinta.
Mistä sen saa? Meinaan vaan kun ei ainakaan Nortonin trialwarevalikoimasta löydy.
Monipuolisempi se kyllä on, mutta noin yksinkertaiseen operaatioon tuiki tarpeeton.
Softpediasta (http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/Partition-Magic.shtml) näköjään ainakin löytyy.
Softpediasta (http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/Partition-Magic.shtml) näköjään ainakin löytyy.
"This program is distributed under a CommercialWare-Like license.
Therefore, it cannot be downloaded for evaluation purposes.
It can only be obtained as a full version and only by purchasing."
"This program is distributed under a CommercialWare-Like license.
Therefore, it cannot be downloaded for evaluation purposes.
It can only be obtained as a full version and only by purchasing."
Tjaah, olen ymmärtänyt sitten jotain väärin. Itsellä on tuosta täysversio (ostettu kirpputorilta 10e:llä:D) joten ei ole ollut tarvetta vähään aikaan ilmaisversiolle, mutta näköjään eivät enää jakele mitään versiota tuosta ilmaiseksi.
No vaikka Seagate Freeagent.Verkkokaupassa näky olevan vielä tulossa listalla, ja hinta 200e nurkilla, muualla toki jotain muuta, Mutta siinä saa myös FireWire liitännän, jota kannattaa kyllä arvostaa, en tiedä mitkä levyt ketjun aiheen laatikossa, mutta tuossa Seagetissä 7200RPM levy.
Mutta tuolta ei saa, ja toki 30% kalliimpi.
Mutta ei mielestäni 150e Terasta ulkoista tallennustilaa tässä vaiheessa ole paha raha, joka viikkohan nämä hinnat tuntuu muuttuvan.
No ei kai kukaan enää Verkkokupasta mitään osta;)
150e terasta on paljon kun ottaa huomioon että takuu toimii _hitaasti_ ja merkki on mitä on. Itse ostin teran Western Digital My Book Office Editionin Verkkokaupasta, n. 200e, 36kk takuuta. Liitäntöjä löytyy: eSata, FireWire ja tietty USB 2.0. Home editionin saa alle 200e samoilla liitännöillä.
WD toimii nopeasti, käynnistyy ja sammuu samalla kuin kone, automaattisesti.
Ainakin joskus tuo Partition Magicin kokeiluversio oli täysin hyödytön. Se siis näytti tekevän kaiken kuten täysi versio, eli toimenpiteet menivät listaan odottamaan, esim formatoi ensin kovalevy, sitten osioi kahteen osaan, PM näyttää "2 operations pending" ja näiden suorittaminen täytyy vahvistaa painamalla Apply. Trial versiossa itse toiminnallisuutta ei ollut ollenkaan vaan Apply alkoi vain kitisemään rekisteröinnistä.
Onko nykyisissä versioissa toisin?
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.