PDA

View Full Version : Huijari vauhdissa nimellä JIMI LINDSTRÖM

SeamanJake
24.03.08, 02:42
Ostan mokkulan, esim huawei e220/E270

SeamanJake
28.03.08, 13:19
Vielä etsitään "mokkulaa" USB-väylään, esim HUAWEI E220. Joitain PCMCIA kortteja on tarjottu, niitä en halua kun ei voi käyttää mun koneessa.

Sähköposti gmail (jah3.photo@gmail.com)

sovelias
29.03.08, 10:59
Vielä etsitään "mokkulaa" USB-väylään, esim HUAWEI E220. Joitain PCMCIA kortteja on tarjottu, niitä en halua kun ei voi käyttää mun koneessa.
Otsikkoon kannattaa laittaa O: tai Ostetaan, niin erottuu jokapaikassa paremmin osto ilmoituksena.

Mutta jos käytettyä ei löydy niin kannattaa ehkä vilasta Option ICON 225 Globesurfer (http://www.puhelinkioski.fi/product_details.php?p=1125) palikkaan, palikan suurin puute tuntuu olevan se että on vain yksitaajuus 3G (*. Allekirjoittaneella ei käytännön kokemusta, mutta toimii ehkä jonkin näköisenä hinta vihjeenä.

(* yksitaajuus 3G taisit etsiäkkin

SeamanJake
29.03.08, 19:44
Otsikkoon kannattaa laittaa O: tai Ostetaan, niin erottuu jokapaikassa paremmin osto ilmoituksena.

Jaa, ajattelin että kun tämä on "osto" palsta niin asia olisi selkeä jo sillä?

...mutta mutta, tuollainen löytyikin jo ja kaupat siis sovittu. Noita huaweiE220 saa muuten netistä 95e hintaan uusia, jos jotakuta kiinnostaa.

6pakki
31.03.08, 00:42
Jaa, ajattelin että kun tämä on "osto" palsta niin asia olisi selkeä jo sillä?

...mutta mutta, tuollainen löytyikin jo ja kaupat siis sovittu. Noita huaweiE220 saa muuten netistä 95e hintaan uusia, jos jotakuta kiinnostaa.

Mistäpä tuohon hintaan? Kiinnostaisi hieman tuollaisen hankinta ja uudessa olisi puolensa..

SeamanJake
04.04.08, 18:43
No niin, kusetettiin meikäläistä mennen tullen sitten! HENKILÖ nimitiedoilla JIMI LINDSTRÖM sitten ilmoitti myyvänsä modeemin ja asialliseslta vaikutti, puhelimitse ja sähköpostilla pidettiin yhteyttä.
Piti lähettää seurantakoodi paketista ja tehtiin rahasiirto. Eipä ole kaverista kuulunut mitään eikä vastaa mihinkään yhteydenottoihin enää.

No maanantaina menen kyttikselle tekee ilmoituksen tuosta, mutta eipä taida rahoja näkyä ikinä enää nähdä mutta saapa kaveri sitten tuon kontollensa. On nimittäin muuallakin tarinaa tuosta hepusta ja hänen uhreista. Pitäkää huoli siitä ettei teitä kuseteta.

On ainakin esiintynyt nimimerkillä "JIMISIXX" jossakin ja on Turun tai Porin seudulta. Ilmoitettiin ylläpidolle kanssa asiasta, vaan eipä löydy näillä tiedoilla. Kaikista vinkeistä voi olla hyötyä ja jos jotakin on kusetettu niin tehkää ilmoitus hänestä.

jaakko
04.04.08, 20:06
Liippaako läheltäkään, mutta sama nimimerkki löytyy pokeri.netistä ja konsolifin.netistä. Muistaakseni eräs toinenkin nimimerkki samoilla ansioilla täällä on esiintynyt näillä kahdella muulla sivustoilla...

Eeppis
04.04.08, 21:18
pikkasen vajaaälyistä nykyinen "nuoriso" luulevatko että kun et antavat tilinumeron ja pyytävät rahat etukäteen ja jättävät paketin lähettämättä, ettei siitä jäisi kiinni!
pankit käsittääkseni ovat velvollisia antamaan tilinumeron omistajan tiedot poliisille mikäli tapaukseen liittyy rikos!

kimmo
04.04.08, 21:44
pikkasen vajaaälyistä nykyinen "nuoriso" luulevatko että kun et antavat tilinumeron ja pyytävät rahat etukäteen ja jättävät paketin lähettämättä, ettei siitä jäisi kiinni!
pankit käsittääkseni ovat velvollisia antamaan tilinumeron omistajan tiedot poliisille mikäli tapaukseen liittyy rikos!

Tuskin nuo siitä ovat huolissaan. Nettipetoksia voi olla kymmeniä, silti selviää ehdollisella. Useat huijatut eivät edes vaivaudu rikosilmoitusta tekemään, saati että kävisivät oven takana rahojansa perimässä. En usko että toista maata löytyä palloltamme, missä olisi yhtä helppoa kusetus kuin täällä Suomessa. Olemme nössöä kansaa ja siksi jäämme.

SeamanJake
04.04.08, 21:47
Juu, näinhän se taitaa olla.
On pankkiyhteys Sampo ja OP ja Nordea ja nämä tiedot menee poliisille. Broidikin veti kauheat pultit asiasta ja alkoi sitten kavereiden kanssa etsii tätä tyyppiä ja taitaa terveiset mennä perille. Maanantaina sitten poliisille tämän asian kanssa.

Imppi12
04.04.08, 21:52
Kyllä siitä kiinni jää ja poliisi nuo tilitiedot saa haltuun, mutta juuri kävin tekemässä OLLI KALSOSTA rikosilmoituksen niin sanoivat siellä, että on muitakin samanlaisia huijauksia ja alkaa olla jo sellaista velliä ettei rahoja saa takaisin. Ei tälläisillä ole omaisuutta jne. Joten mistä saa rahat, ei mistään!

kimmo
04.04.08, 21:59
Juu, näinhän se taitaa olla.
On pankkiyhteys Sampo ja OP ja Nordea ja nämä tiedot menee poliisille. Broidikin veti kauheat pultit asiasta ja alkoi sitten kavereiden kanssa etsii tätä tyyppiä ja taitaa terveiset mennä perille. Maanantaina sitten poliisille tämän asian kanssa.

Ymmärrän veljeäsi hyvin, mutta suosittelen että käytätte vain yhtä tapaa. Joko siis koitatte oma-aloitteisesti etsiä kaverin/"pyytää" rahat takaisin, tahi sitten poliisille ja luotatte oikeuden tapahtuvan. Ei kuitenkaan molempia, siitä tulee vaan itselle hankaluuksia.
Virallista tietä taitaa olla vaikeata rahojen takaisin saanti, jos/kun kyse moninkertaisesta huijarista..omatoimisuudella saattaa päästä parempiin tuloksiin, jos osaa huijarille nätisti selittää asian ja saa hänetkin ymmärtämään rehellisyyden merkityksen elomme eri vaiheissa.

m0k0ttaja
05.04.08, 10:48
kiusa se on pienikin kiusa näille petkuttajille. Eli vaikkei rahoja takaisin saa, heti poliisille ilmoitus. Kerätään tarpeeksi juttuja, niin se linna aikanaan koittaa. Täälläkin vireillä kaveri, joka on uusija, ja sille nyt "avoinna" reippasti >10 petosta.

valonlapsi
05.04.08, 15:14
Kyllä siitä kiinni jää ja poliisi nuo tilitiedot saa haltuun, mutta juuri kävin tekemässä OLLI KALSOSTA rikosilmoituksen niin sanoivat siellä, että on muitakin samanlaisia huijauksia ja alkaa olla jo sellaista velliä ettei rahoja saa takaisin. Ei tälläisillä ole omaisuutta jne. Joten mistä saa rahat, ei mistään!

On siinä pieni mahdollisuus saada takaisin aiheutunut vahinko pitkän ulosotto käsittelyn jälkeen esim veronpalautuksista. Suomessa kun joutuu työttömyyspäivärahastakin verot maksamaan joten jossain vaiheessa niitä kirjataan myös palautuksiin.

Qwertyi
05.04.08, 17:03
On siinä pieni mahdollisuus saada takaisin aiheutunut vahinko pitkän ulosotto käsittelyn jälkeen esim veronpalautuksista. Suomessa kun joutuu työttömyyspäivärahastakin verot maksamaan joten jossain vaiheessa niitä kirjataan myös palautuksiin.

No jospa arvioidaan että huijari on huijannut vaikkapa 10 ihmistä niin kyllä aikaa kuluu ja pressa vaihtuu varmaan toistamiseen ennen kuin rahat takaisin ulosoton kautta saa.

sovelias
06.04.08, 09:12
ja tehtiin rahasiirto.Uteliaisuutta, paljonko siirty?

SeamanJake
06.04.08, 18:29
85e

Sateenkaari
26.04.08, 20:46
No niin, kusetettiin meikäläistä mennen tullen sitten! HENKILÖ nimitiedoilla JIMI LINDSTRÖM sitten ilmoitti myyvänsä modeemin ja asialliseslta vaikutti, puhelimitse ja sähköpostilla pidettiin yhteyttä.
Piti lähettää seurantakoodi paketista ja tehtiin rahasiirto. Eipä ole kaverista kuulunut mitään eikä vastaa mihinkään yhteydenottoihin enää.

No maanantaina menen kyttikselle tekee ilmoituksen tuosta, mutta eipä taida rahoja näkyä ikinä enää nähdä mutta saapa kaveri sitten tuon kontollensa. On nimittäin muuallakin tarinaa tuosta hepusta ja hänen uhreista. Pitäkää huoli siitä ettei teitä kuseteta.

On ainakin esiintynyt nimimerkillä "JIMISIXX" jossakin ja on Turun tai Porin seudulta. Ilmoitettiin ylläpidolle kanssa asiasta, vaan eipä löydy näillä tiedoilla. Kaikista vinkeistä voi olla hyötyä ja jos jotakin on kusetettu niin tehkää ilmoitus hänestä.

Onko asia edennyt? Tehkää tuosta juttu. On harmia aiheuttanut muuallakin. Tiedän ko.henkilön nimen ja nimimerkin takaa.

opaa
18.09.08, 11:17
80e menetin taivaan tuuliin, kitarapedaalia yritin ostaa. Rikosilmoituksen mielelläni tekisin, mutta mulla ei ole muuta todisteita, kuin lyhyet tekstiviestikeskustelut kaupankäynnistä. Tiedä sitten, onko puhelinnumerokaan hänen. Se on ainakin salattu tai pre-paid, ei löydy findista. Rahat meni tilille henkilölle Jimi Henrik Lindström. Ei löydy puhelinluetteloista eikä muualtakaan.

Sen tiedän, että kaveri soittaa bändissä nimeltä Wärtzilä. Bändillä on keikkakin tulossa Turussa 3.10, mielelläni menisin 'tervehtimässä' kaveria paikan päällä. Käykää bändin nettisivuilla, jos tuo bändi aikoo keikkailla jatkossakin, niin tuota kautta voi päästä kaveriin kiinni face to face. Mä odotan innolla, että tulevat valloittamaan pääkaupunkiseutua bändillään.

Pomppa
18.09.08, 11:33
Eipä siihen juuri muuta tarvi kun tilinumero niin henkilö kyllä selviää. Kannattaa kiikuttaa poliisille myös esim. teksitiviesti keskustelu ja vaikka paperilla pieni selostus mitä on tapahtunut. Omassa tapauksessani tuli juuri syyttämättä jättämis päätös kun kaveri ei suostunnu sovitteluun. Aika hauskaa tosiaan, että jos rahasumma ei ole esim. satoja euroja niin huijari kun ei suostu sovitteluun, homma jää siihen.

mabo
18.09.08, 11:54
Sen tiedän, että kaveri soittaa bändissä nimeltä Wärtzilä.

Taitaa nuo jannut soitella kaverin bändin kanssa samoilla treeniksillä. Voin laittaa kiitoskortin.

Mäksä
18.09.08, 12:00
onko varmasti sama jannu? tuntuu jotenkin hullulta et ton vert tunnetun bändin jäsen tekis tommosta kun tietää et jää helposti kiinni....omiin suosikki bändeihinkin kuuluu kyllä :)

valonlapsi
18.09.08, 12:24
Pitäs varmaan perustaa huijari topic johon vois koota näitä jotka vie rahat mut mitään muuta ei tapahdukkaan, vois estää edes osan huijauksista!

Mäksä
18.09.08, 12:25
Pitäs varmaan perustaa huijari topic johon vois koota näitä jotka vie rahat mut mitään muuta ei tapahdukkaan, vois estää edes osan huijauksista!

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=14167

semmonen ketju on jo ^

Nomadic
18.09.08, 13:38
Eipä siihen juuri muuta tarvi kun tilinumero niin henkilö kyllä selviää. Kannattaa kiikuttaa poliisille myös esim. teksitiviesti keskustelu ja vaikka paperilla pieni selostus mitä on tapahtunut. Omassa tapauksessani tuli juuri syyttämättä jättämis päätös kun kaveri ei suostunnu sovitteluun. Aika hauskaa tosiaan, että jos rahasumma ei ole esim. satoja euroja niin huijari kun ei suostu sovitteluun, homma jää siihen.

Itse olen saanut oikeudelta päätöksen minun puolelleni 25 eurosta ja 40 eurosta, että saisin ne korkoineen takaisin. Tietenkin se saattaa käytännössä olla mahdotonta, koska ei näillä kavereilla ikinä rahaa oikeasti ole, mutta periaatteessa ainakin saan ehkä rahat joskus takaisin.

Pomppa
18.09.08, 15:55
Veitkö jutun ihan oikeuteen asti siis?

Nomadic
18.09.08, 16:16
Veitkö jutun ihan oikeuteen asti siis?

No tein rikosilmoituksen, ja siinä oli muutama muukin asianomistaja molemmissa jutuissa, niin menivät sitten joukkokanteena tjsp. oikeuteen asti.

opaa
18.09.08, 20:09
[onko varmasti sama jannu? tuntuu jotenkin hullulta et ton vert tunnetun bändin jäsen tekis tommosta kun tietää et jää helposti kiinni....omiin suosikki bändeihinkin kuuluu kyllä :)]

Ehdottomasti sama jannu, siitä olen varma.

[Taitaa nuo jannut soitella kaverin bändin kanssa samoilla treeniksillä. Voin laittaa kiitoskortin. ]

Se olisi hienoa. Tai vielä parempaa, jos voisit sen reeniksen osoitteen välittää mulle, henkilökohtaiset kiitokset sanat voisin käydä heittämässä.

Ja kyllä mä varmaan poliisille kiikutan kaikki tiedot mitä vaan mulla löytyy tekstareita myöten.

valonlapsi
19.09.08, 12:02
Huomasinpa mielenkiintoisen seikan, foorumille oli rekistöröitynyt joku nimenomaan tolla Jimi Lindstrom nimimerkillä ja sit vielä näijn sen tarkastelevan tätä viestiketjua, oisko alkanu polttamaan tekosensa ja kiinnostaa ketkä on tulossa ovikelloa soittelemaan ;)

Tai sit vaan tosi outo sattuma...

Jimi Lindstrom
21.09.08, 17:01
Tein tunnukset tänne jo perjantaina ennen kuin lähdin vähän lataamaan akkuja ja nyt pääsin koneelle vasta selvittämään asiaa.
Ensinnäkin minulla on juuri havaittu vakaviamieliala ongelmia joita olen tainnut sairastaa jo kauan mutta jostain syystä ne ovat jääneet huomaamatta.
olen itse todella pihalla tällä hetkellä ja on vaikeaa käsittää mitä on tapahtunut.Kärsin vakavista muistikatkoista joten en edes ole tietoinen mitä kaikkea on tapahtunut.Kirjoitan nyt tänne koska haluan saada asiat selvitettyä mahdollisimman nopeasti , itse en ole täysin kykenevä selvittämään asiaa joten minulla on tukihenkilöitä jotka auttavat asiassa jotta jokainen saa omansa pois mahd pian.
Sen myös haluan tehdä selväksi että en ikinä tekisi mitään tälläista täysissä järjissä , niinkuin joku on jo maininnutkin niin olen itse muusikko ja levyttäneessä bändissä toiminut joten en ikinä haluaisi pilata nimeäni saati tulevaisuuttani tälläisen takia ja jos haluaisin rikoksilla rahaa tehdä niin tekisin sen varmasti aivan muilla keinoilla kun tämän kaltaisilla asioilla joista vielä jää takuuvarmasti kiinni. Mulla on ollu päässä jonkun lainen toinen persoonallisuus josta ei vielä ihan täysin olla selvillä koska olen aloittanut terapiat ja mieliala lääkityksen vasta nyt.Harmi homma että asia on huomattu vasta näin myöhään ja olen suunnatoman pahoillani kaikille joille olen aiheuttanut harmia.
Tällä viestillä en todellakaan odota saavani ymmärystä tai sääliä asiaan koska jos itse olisin teidän housuissanne olisin varmasti todella vihainen ja haluaisin saada omani vain pois.
Asian laajuudesta ei ole tosissaan tietoa vielä koska asiaa on alettu vasta selvittämään mutta laitan tämän viestin loppuun maili osoitteen jonne jos voitte ystävällisesti laittaa summia ja muita tietoja tapahtuneesta jolloin asia saadaan nopeammin hoidettua pois .Toivon ettei kukaan maailmassa joutuisi ikinä kokemaan mitään tälläista , on kuin olsi pahassa unessa ja ei oikein tiedä mikä on totta mikä ei , kuinka kaus muistaa muistoja jotka on totta tai valhetta.Painotan tässä nyt että jokainen saa rahansa pois mahd nopeasti ja kotijoukot on jo aloittaneet yhteyden otot osalle teistä ja jokunen juttu on jo hoidettu poiskin eli jokainnen saa varmasti omansa pois se on 100% varmaa.
Teille joilta on jonkin sortin uhkailua tullut voin myöskin sanoa että ymmärän täysin ja itsekkin varmasti tekisin samoin mutta uhkailut ei tässä nyt auta asiaan yhtään ja toivon että niitä ei tulisi lisää sillä ne voivat vain pitkittää asiaa.Laitan myös näihin foorumeihin lisää infoa aina kun asiaa selviää enemmän..Toivon että tämä viesti auttaa teitä tajuamaan että haluan asiat hoitaa kuntoon ja selvittää asian.Koska jos en niin haluaisi tehdä niin varmaankin lähtisin maasta tai tappaisin itseni mutta näin ei asia ollenkaan ole.
Tulen kantamaan täysin vastuuni asiasta vaikka sairas olenkin ja toivon että tämä helvetti on joku päivä ohitse.Anteeksi vielä kerran .

terv. Jimi Lindström

tässä emaili osoite jonne voi laittaa viestiä ja yhteystietoja

jimfromfin@hotmail.com

eralumi
21.09.08, 17:06
harvinaista, että joku selvittää sotkunsa.
Jos tosiaan tuo kirjoittamasi pitää paikkansa, ja jokainen rahansa menettänyt saa ne takaisin, niin täytyy sanoa että sussa on miestä. Vaikka on ihminen sekaisin ja siitä "toipuessa" tajuaa tehneensä virheitä, niin harva lähtee sotkujansa selvittämään.

Toivotaan että tilanne kääntyy kaikkia osapuolia kohtaan hyväksi. Tosin silti ymmärrän, että niiltä joilta rahat lähti, niin ottaa päähän vaikka ne nyt jälkikäteen saakin takaisin. Tämä kuitenkin myös rahansa menettäneiden paras vaihtoehto, tapahuijareilta kun hyvin harvoissa tapauksissa saa rahojansa takaisin.

Nomadic
21.09.08, 17:20
Jotenkin kovasti haisee trollilta... Mutta mutuiluahan se vain on.

JPW™
21.09.08, 17:46
Jotenkin kovasti haisee trollilta... Mutta mutuiluahan se vain on.

Tuli samanlainen fiilis tosta viestistä, mutta mutuilua kyllä myös...

eralumi
21.09.08, 17:49
Trolli voi olla, mutta toivotaan niiden puolesta ketkä rahojansa on menettänyt, että Jimi nyt yrittää ihan oikeasti hyvittää ongelmansa niille jotka ovat kärsineet.

Melko pitkään on tosin ongelmaa ollut, kun on viestejä Jimistä huijarina löytyi tämän vuoden Maaliskuulta asti.
http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=617778&postcount=598

Qwertyi
21.09.08, 18:23
Siis onko kusettaminen nykyään sairaus? Ei maar. Trolli tai ei niin toivon kyllä et kaverin asiat järjestyy. Onhan sitä nykyään kaikenlaista "vaivaa". Harmi vaan et muut kärsii.

opaa
22.09.08, 16:06
Mä oon nyt ollut Jimin kanssa yhteydessä kännykällä sekä sähköpostilla, kyllä voin vahvistaa, että Jimi on itse tuon selvityksen ja anteeksipyynnön kirjoittanut. Kannattaa kaikkien asianomaisten ottaa sähköpostilla yhteyttä.

opaa
28.09.08, 14:15
Noniin, rahat on palautettu ja asiat selvinnyt mun osalta. Toivottavasti mahdollisimman moni asianomainen huomaa ottaa yhteyttä, Jimi tosiaan haluu hoitaa asiat kuntoon.

reppana
29.09.08, 21:57
Hah....olipa tarina.
Ehkä täällä joku saa rahansa takaisin. Varmaan huijattuja löytyy muualtakin.
Jos Jimillä on ollut "vintti"pimeenä niin mikäs sinne on valot yhtä äkkiä sytyttänyt?

vtormane
29.09.08, 23:52
Hah....olipa tarina.
Jos Jimillä on ollut "vintti"pimeenä niin mikäs sinne on valot yhtä äkkiä sytyttänyt?

Ehkä kaveri on päässyt hoitoon kuten kertoi tuossa?

Ottamatta kantaa että onko tarina tosi vai ei niin varmasti suurin osa huijareista on psyykkisesti sairaita jollain tapaa. Itseäni kyllä enemmän säälittää nää muutaman kympin huijarit. Toivottavasti kaverit pääsee hoitoon ennen kuin mitään vakavampaa sattuu.
Kenenkään huijatun elämä ei varmaan kaadu muutamaan kymppiin tai sataseen vaikka eihän se kivaa ole menettää rahaa. Asioissa on aina kaksi puolta...

J.J-75
30.09.08, 10:13
Ompa kyllä erikoinen tilanne. Neuvon tätä Jimiä laitamaan puhelinnumeronsa YV:llä asianosaisille tai maililla. On parempi selvittää asiat, vaikka olisikin sairas, joku voi todella polttaa päreensä ja siitä on leikki kaukana.

Koittakaa selvittää tilanne myös omalta kohdaltanne jotka on tulleet "huijatuksi". Selvitys poliisin kautta olisi varmaan fiksua myös.

shadow
30.09.08, 20:43
Aivan sivullisena satuin viestin lueskelemaan ja ihme tapaukselta kuulostaa, mutta onkohan kukaan muu kuin OPAA ottanut yhteyttä Jimiin ja saanut rahoja takaisin, vai onko hän ainoa? Pisteet Jimille jos oikeasti rahat aikoo palauttaa.

reppana
25.10.08, 21:13
Kuinkas moni on saanut rahat takaisin....vai onko asia jo unohdettu?

Mik
11.11.08, 14:32
Mitä ilmeisimmin on unohdettu. Taktinen viesti asioiden viivytykseen ?

Lightfoot
12.11.08, 22:54
Hah....olipa tarina.
TV:ssa on juuri meneillään ohjelma "Inhimillinen tekijä". Siinä on mukana Kristian Meurman joka kertoo maanis-depressiivisyydestään. Kyllä hänkin kertoo kuinka oli "hukassa" ennenkuin sairaus diagnosoitiin ja saatiin lääkityksellä kuriin. Jos tässä on Jimillä "kotijoukot" mukana, niin eiköhän nuo asiat hoidu. Itse en ole asianosainen, sattumalta vaan löysin tämän viestiketjun. En nyt muista saiko tänne laittaa mitään linkkejä, mutta täältä löytyy Jimi:
http://www.wartzila.fi/www/index.cfm?fuseaction=content.content&contentid=0005EDF2-27AF-1088-9805341F3E49586E&CFID=10272665&CFTOKEN=36350725