View Full Version : Valonlapsesta mielipidettä!
Ajattelin julkisesti nyt kirjoittaa VALONLAPSESTA ja meidän kaupankäynnistä.
Hän tarjosi minulle puhelimestani 120e sis postit. Pääsimme hinnasta ymmärrykseen 125e sis postit.
Hän lupasi ostaa sen mutta kun soittelin hänellä niin sanoikin että on epävarmaa ostaako vaiko eikö osta.
Annoin miettimisaikaa päätökselle kun mikään kiire ei ollut.
VALONLAPSI pääsi päätökseen ja laittoi minulle viestiä että ostaa puhelimeni ja että ottaisin sen pois myynnistä koska hän ostaa sen 100% varmuudella.
Hän lupasi laittaa puhelimesta rahat tilille mutta seuraavana päivänä PERUI kaiken. Sanoi että hintaa on liikaa.
Puhelimen otin jo pois myynnistä luullen että hän sen ostaa mutta ei. Muilta ehdokkailta meni mahdollisuus ja kun kauppaa pidin varmana niin rahoilla jotka olisin saanut kaupasta niin ostin jo m-pyöräily kamoja.
Tämä varoittavana esimerkkinä VALONLAPSEN kanssa kaupantekemisestä jos hänelle meinaa jotain myydä.
"päätin muuttaa päätöstäni, ei oo järkeä ostaa noin kalliilla pelkkää puhelinta ja laturia, joko hintaa alaspäin tai sit kaivaa jostain se datakaapeli, kuulokkeet ym. puuttuvat osiot..
tänään viimeksi ostin 115e kaikilla alkuperäis tarvikkeilla olevan n73:n ja takuutakin 1/2 vuotta jäljellä..
Olen pahoillani siitä et meni aikaa hukkaan mut näin tää kauppa on mun näkökulmasta.."
"Ja kyllä me sunkin kanssa tehdään kaupat, voisit jo lähettää tilinumerosi ja laittaa kohteen myydyksi, makselen todennäköisesti huomenna sun tilille summa 125e, viimeistään perjantaina..."
---Tällaista kirjoitti kun päätti kaupat tehdä.
Pistää vihaksi tällaiset kusipää "ostajat"!
valonlapsi
14.03.08, 09:52
ensin omaan lompakkoon, sitten vasta sun vaatimuksiin rikkinäisestä puhelimesta..
Esitin pahoitteluni mut kauppa on tätä, ostan sieltä mistä saa halvimmalla =)
Lisäksi tein tarjouksen joka on hyvä siihen nähden mitä sinä myyt, takuuta ei, ei 100% toimivuus, katso itseäsikin peiliin..
Ehkä tuli epävarmaksi, että tekeekö nyt huonon kaupan kun oli jotenki niin rajalla? Harkinta-ajan jälkeen mikä on annettu olisi lupaus pidettävä ostamisen suhteen. Koska se voi pilata kaupan toisaalla. Myös ostajan tulisi tiedostaa tämä "sitoutuminen" ja tiedottaa siitä niin, että voit myydä muualle jos siltä tuntuu mut haluaa miettiä vielä. Tällöin ei "kuppi käänny" yhden suuntaan muille sanoen että ostaja jo on.
niinhän se on mutta paskamainen "ostaja" olet silti jota en kenellekään suosittele!
Ehkä tuli epävarmaksi, että tekeekö nyt huonon kaupan kun oli jotenki niin rajalla. Harkinta-ajan jälkeen mikä on annettu olisi lupaus pidettävä ostamisen suhteen.
Samaa mieltä minäkin olisin. Puhui budjettivajeesta mutta kun sai puhelimia myytyä niin sai rahaa ja päätti ostaa puhelimeni...
Olisi heti tuolloin perunut kaupat niin olisin ymmärtänyt eikä vasta yli päivän jälkeen päätöksestä.
ensin omaan lompakkoon, sitten vasta sun vaatimuksiin rikkinäisestä puhelimesta..
Esitin pahoitteluni mut kauppa on tätä, ostan sieltä mistä saa halvimmalla =)
Lisäksi tein tarjouksen joka on hyvä siihen nähden mitä sinä myyt, takuuta ei, ei 100% toimivuus, katso itseäsikin peiliin..
AI minun pitää katsoa peiliin??????
Kenenkähän pitää katsoa peiliin?!
Ps. ei tarvitse viestejä EDITOIDA! saa reilusti kirjoittaa uusia.
Sinulla ei ole munaa edes pitää alkuperäisiä viestejä esillä!
valonlapsi
14.03.08, 10:02
paljon tärkeämpiäkin asioita kuin riidellä sun kanssa typeristä asioista, ole mitä mieltä olet, se on mulle melkolailla yhdentekevää...
Annan sinulle mahdollisuuden ostaa puhelin 117e sis postit. Jos kaupat teemme niin poistan aiheen...
Muuten aion pitää huolen että tämä kirjoitus esiintyy esim. vituttaa topicissa ja muuta jutustelua jne.
jonne tämä ehkä kuuluisi.
Ajattelin julkisesti nyt kirjoittaa VALONLAPSESTA ja meidän kaupankäynnistä.Tuota, siis ostaja perui reilun satasen kaupan seuraavana päivän?
Toki harmillista ja ilman muuta ns. negatiivisen palautteen arvoista, mutta jotenkin tuntuu että kärpäsestä on tullut härkänen omine ketjuineen. sentäs oli kanttia ilmoittaa nopeasti ettei pysty pitää sopimusta, eikä siis kadonnut bittiavaruuteen, saatika huijjannut rahaa/tai tavaraa.
Tuota, siis ostaja perui reilun satasen kaupan seuraavana päivän?
Toki harmillista ja ilman muuta ns. negatiivisen palautteen arvoista, mutta jotenkin tuntuu että kärpäsestä on tullut härkänen omine ketjuineen. sentäs oli kanttia ilmoittaa nopeasti ettei pysty pitää sopimusta, eikä siis kadonnut bittiavaruuteen, saatika huijjannut rahaa/tai tavaraa.
Nojoo, ilmoittihan "reilusti" että peruu kaupan. Kauppaa väännettiin viikon ajan hinnasta ja sitten päättää ostaa ja sitten peruukin joka ihmetyttää.
Pieni asia tämä loppujen lopuksi on mutta kun et ole opiskelija niin et voi tietää kuinka tiukkaa on yrittää elää opiskelijana...
100e opiskelijalle on iso raha, sinulle se on parin tunnin palkka joten en oleta että minua ymmärtäisit :)
pS. Huijaaminen ei olisi onnistunut koska sovittiin rahat tilille ja puhelin postiin...
Mun mielestä ei ole yhdentekevää jos on tekemässä kauppaa vaan suorastaan välinpitämätöntä suhtautumista. Asiat tietty ois voinu fiksumminkin hoitaa puolin ja toisin... Vastaisuuden varalle. Hyvä kauppa tarkoittaa sitä, että valmiiksi sovitusta ei tingitä enään. Se ei saa olla myyjän turhauttava murhe. Kaupan voi toki jättää tekemättä, mutta tyyli voisi olla toinen. Esim. siten, että ilmoittaa myyjälle, onko kuinka tosissaan kaupan kanssa itse. Periaatteessa, jos on lupautunu kaupan jo tekemään ja nyt yhtäkkiä peruu ilman näkyvää syytä, se on petosta., toisen pettämistä. Rahattomuus ei ole syy, myyjä ei sitä voi tietää. Ostajan on tiedostettava oma varallisuutensa tehdä kauppaa. Fiksua tosiaan olisi ollut sanoa, "voit yhä jatkaa tuotteen myymistä, mietin vielä" Myös ostaja voisi tätä kysyä, mutta valmiista kaupasta on selvä "näyttö" joten ei ole syytä epäillä edes.
Myyjän myyntiajan työtä ei pidetä asiakkaan näkökulmasta työnä, mutta se on sitä. Myyjällä on just tuollaisetkin riskit kannettavanaan, mutta jokin hyvitys tehdystä työstä olisi paikallaan. Miten ois edes kahvit pullineen? Parin euron juttu? Ehkä sitte ei harmittas puolin eikä toisin enään, tietysti se edellyttää, että joillakin on edes omatunto.
Ajattelin julkisesti nyt kirjoittaa VALONLAPSESTA ja meidän kaupankäynnistä...
...Muilta ehdokkailta meni mahdollisuus ja kun kauppaa pidin varmana niin rahoilla jotka olisin saanut kaupasta niin ostin jo m-pyöräily kamoja.
Pieni asia tämä loppujen lopuksi on mutta kun et ole opiskelija niin et voi tietää kuinka tiukkaa on yrittää elää opiskelijana...
100e opiskelijalle on iso raha, sinulle se on parin tunnin palkka joten en oleta että minua ymmärtäisit :)
Hähähä, moottoripyöräily on just semmoseten ihmisten harrastus, jotka joutuu todella kituuttamaan saadakseen leipää pöytäänsä. Vitsi vitsinä, mutta alko hitusen huvittaan tää. Jos on köyhä, ei kannata sytyttää sikareita seteleillä.
No se siitä ot:sta. Ei rehtiä valonlapselta, mutta ei nyt mikään katastrofaalisin mahollinen tilanne. Jos puhelimessa hinta on kohallaan, niin ei varmasti tuota ongelmia sitä jollekkin muulle tätä kautta myydä. Mutta myönnän, että itteekin sapettais moiset oharit. Toivottavasti luuri nyt menee kaupan, jollekin joka pitää lupauksensa.
Nojoo, ilmoittihan "reilusti" että peruu kaupan. .Nyt taisi lähteä mopo käsistä, olet tainnut spämmätä saman jutun neljään-viiteen muuhunketjuun, erikseen aloitetun lisäksi.
Vaikka kuinka olet pientä vääryyttä kokenut, niin tuolla tavalla haju tarttuu pian omaan käsiin.
Nyt taisi lähteä mopo käsistä, olet tainnut spämmätä saman jutun neljään-viiteen muuhunketjuun, erikseen aloitetun lisäksi.
Vaikka kuinka olet pientä vääryyttä kokenut, niin tuolla tavalla homma kaatuu pian omaan niskaan.
Miksi en saisi julkisesti kertoa kokemuksistani eri ketjuihin jotka liittyvät asiaan.
Olisi eri asia jos ketjut eivät liittyisi asiaan mutta kun ne LIITTYVÄT!
tiedä sitten siitä lähtikö mopo käsistä vai ei mutta minulla on oikeus postata näitä viestejä tänne kunhan noudatan sääntöjä joita en ole rikkonut :)
Ps. et kommentoinut edellistä viestiäni, sitä odotellen...
...kun kauppaa pidin varmana niin rahoilla jotka olisin saanut kaupasta niin ostin jo m-pyöräily kamoja...
...Pieni asia tämä loppujen lopuksi on mutta kun et ole opiskelija niin et voi tietää kuinka tiukkaa on yrittää elää opiskelijana...100e opiskelijalle on iso raha...
Varsinkin jos nekin vähät pistää moottoripyörään ;)
Tavallaan ymmärrän, siksi (pohtii) "vapaa sana" ketjussa.
Sinänsä harmittava tapaus varmasti. Mutta tässä ketjussa puhutaan ihan oikeista huijareista, jotka vievät rahat ja häipyvät. Valonlapsen kohdalla ei sentään kai ihan tämmöisestä ollut kyse? Ilmeisesti vain tökeröistä käytöstavoista.... Tälläsessä tilanteessa anteeksipyyntö olisi paikallaan, ellei sitä ole jo tehty.
Miksi en saisi julkisesti kertoa kokemuksistani eri ketjuihin jotka liittyvät asiaan.
Olisi eri asia jos ketjut eivät liittyisi asiaan mutta kun ne LIITTYVÄT!
tiedä sitten siitä lähtikö mopo käsistä vai ei mutta minulla on oikeus postata näitä viestejä tänne kunhan noudatan sääntöjä joita en ole rikkonut :)No ei taida spämmääminen olla kovasti sääntöjen mukaista.
Spämmääjät monesti luokitellaan, no jonnekkin syvälle.
Ei kannata mokata itseä, kuten allekirjoittanut ja JJ keskenään nokitellessa.
Ajattele asiaa omalle kohdallesi
Olet juuri saanut autosi myytyä 20te josta on kauppa varmana.
Päätät tilata uuden auton koska olet saanut entisen myytyä. Sitten autosi ostaja peruu kaupat jotka olivat 100% varmat.
Mitä tunnet siinä vaiheessa?
Kauppa on suullisenakin sitova kuten kirjallisenakin.
Kaupan peruutuksen tulee tapahtua samalla hetkellä kun tieto hyväksynnästä saapuu myyjälle. Tarkoittaa että samassa tilanteessa pitää kauppa purkaa.
Yksityisten kaupoilla sama juttu kuin B-C kaupoissakin
Siksi ehdotinkin pientä asiaa tuolla, se kun ei sillee iso asia tarttis edes olla jos toiselle tulisi parempi mieli edes.
Varsinkin jos nekin vähät pistää moottoripyörään ;)
Jotain iloa sentään saa olla, vai kuinka?
Vai onko opiskelijoille ainut suotava ilo reuhata niillä 1e kaljoilla tiistaisin, torstaisin, perjantaisin, lauantaisin, sunnuntaisin...
joilla ei tule käytyä :)
No ei taida spämmääminen olla kovasti sääntöjen mukaista.
Spämmääjät monesti luokitellaan, no jonnekkin syvälle.
Ei kannata mokata itseä, kuten allekirjoittanut ja JJ keskenään nokitellessa.
Ei minulla ole tarvetta pitää kuvaustani putipuhtaana.
Saan olla eri mieltä asioista ja saan kirjoittaa niistä.
En osaa hakea sääntöjä joten voisitko näyttää kohdan jossa mainitaan että spämmääminen on sääntöjen vastaista.
Miten se sitten eroaa siitä että mainostaa jotain allekirjoituksessaan?
"spämmäähän" kirjoittaja tuolloin kaikkiin viesteihin saman asian...
Nyt taisi lähteä mopo käsistä, olet tainnut spämmätä saman jutun neljään-viiteen muuhunketjuun, erikseen aloitetun lisäksi.
Vaikka kuinka olet pientä vääryyttä kokenut, niin tuolla tavalla haju tarttuu pian omaan käsiin.
Täällä saakka haisee jo. :)
Modet vois tehdä välillä vähän oikeitakin töitä ja poistaa freeriderin ylimääräiset avautumisspämmit eri ketjuista.
*virtuaalihali* Freeriderille. Taatusti harmittaa, itsellenikin käynyt samoin. Nyt vaan kipin kapin luuri uudelleen myyntiin. :)
Mitä tunnet siinä vaiheessa?Sen verran oppinut että mikään ei ole varmaa ennenkuin eurot tilillä, eikä edes silloinkaan.
Sen verran kaikenmailman lupauksiin törmännyt etten sen takia nyt ihan heti ymmärrä että pitää netti spämmätä täyteen asiasta.
Kauppa on suullisenakin sitova kuten kirjallisenakin.
Kaupan peruutuksen tulee tapahtua samalla hetkellä kun tieto hyväksynnästä saapuu myyjälle. Tarkoittaa että samassa tilanteessa pitää kauppa purkaa.Toki sopimuksesta olisi pidettävä kiinni, ei siitä kukaan ole muuta väittänytkään.
Mutta et voi ketään pakottaa pitämään lupaustaan.
Ja noin yleisellä tasolla ei tapauksesi oli kovin ihmeellinen, kuin siinä että ostaja ilmoitti peruvansa, eikä vain kadonnut.
Jossain kimppaosto jutuissa tuollaiset perujat ovat ikäviä, jos joku pistää omat vähäiset rahat ja tilaa kamat jostain mailmalta ja sitten lupautuneet maksajat katoavat.
Yleensä näissä tilanteissa annetaan lyhyt asiallinen negatiivinen palaute.
Meinaatko vielä moneenkin paikkaan tämän saman viestin spämmätä? luulis nyt että yhdelläkin viestillä menee asia perille...
Ja tuo sun linkkis ei toimi...
En osaa hakea sääntöjä joten voisitko näyttää kohdan jossa mainitaan että spämmääminen on sääntöjen vastaista..Tuota, kannattaa lukea yleiset nettietiketti / netti ohjeet.
Sen jälkeen kannattaa lukea oman ISPn ohjeitukset.
Foorumin ohjeet (http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/faq.php) olet varmaan lukenut.
Ennen uuden viestiketjun aloittamista tarkista onko aiheesta jo meneillään keskustelu.
<clip>
Yritä noudattaa yleisiä käytöstapoja. Vältä kiroilua ja muiden foorumilaisten haukkumista jos haluat ettei viestiäsi ja/tai käyttäjätunnustasi poisteta (määräaikaisesti tai lopullisesti).
Allekirjoittanut menee tavaamaan kohtaa
pyri olemaan harhautumatta aiheesta
Eli oliko kyse tuosta rikkinäisestä N73sta? en yhtään ihmettele ettei syntynyt kauppoja, varsinkin jos kunnosta ollut vähän erilaisia näkemyksiä. ehkä Valonlapsen onni että perui kaupan.
Ajattelin julkisesti nyt kirjoittaa....
Ja heti viiteen (?) ketjuun. Menikö tämä nyt niin, että melkein sait huijattua jonkun maksamaan rikkinäisestä puhelimesta toistasataa euroa....
Itsellä valonlapsesta vain hyvää sanottavaa. Puhelinkaupat sujuivat enemmän kuin hyvin, ja tuote tuli minulle todella nopeasti. Plussat hänelle.
Eli oliko kyse tuosta rikkinäisestä N73sta? en yhtään ihmettele ettei syntynyt kauppoja, varsinkin jos kunnosta ollut vähän erilaisia näkemyksiä. ehkä Valonlapsen onni että perui kaupan.
Siitäpä hyvinkin. Kunnon olen hänelle kertonut ja sanoi että ymmärtää sen täysin.
Miksi ihmettelet ettei kauppoja syntyny?
No et ole kuitenkaan puhelinta lähettänyt, joten sikäli sua kai ei ole kusetettu. Tietty harmillista jos valmiiksi sovitut jutut menee puihin. Mitä jos sitten ottaisit esim. YV:llä yhteyttä niihin muihin ostajaehdokkaisiin niin saat puhelimen menemään.
Täällä saakka haisee jo. :)
Modet vois tehdä välillä vähän oikeitakin töitä ja poistaa freeriderin ylimääräiset avautumisspämmit eri ketjuista.
*virtuaalihali* Freeriderille. Taatusti harmittaa, itsellenikin käynyt samoin. Nyt vaan kipin kapin luuri uudelleen myyntiin. :)
No sitten täytyy muotoilla asiani joka ketjuun toisella tavalla. Eipähän sitten ole enää spämmejä vaan kirjoitusta eri muodossa ja eri tavalla.
Olisikos se sitten parempi? Sama se minulle. Minä kyllä jaksan tästä jutusta kirjoitella, sen verran paljon tämä pistää kuitenkin vihaksi vaikka pieni asia onkin...
Teen tässä selväksi valonlapselle että minun kanssa sovitut asiat pitävät. Itse toimin niin ja toivon kauppaa minun kanssa tekevien toimivan samalla tavalla...
Itsellä valonlapsesta vain hyvää sanottavaa. Puhelinkaupat sujuivat enemmän kuin hyvin, ja tuote tuli minulle todella nopeasti. Plussat hänelle.
Niinpä, myyjänä on varmasti toimii mutta ostajana on todella PIIPmäinen.
Tämä ei ollut edes ensimmäinen kerta kun hänen kanssaan kauppoja yritän tehdän.
Edellisellä kerralla hän hävisi tuhkatuuleen tosin silloin kaupat eivät olleet näin pitkällä.
Kaikkiin asianomaisiin viestiketjuihin tämän meinaan laittaa!
Ps. linkki toimii, ainakin minulla :)
No et ole kuitenkaan puhelinta lähettänyt, joten sikäli sua kai ei ole kusetettu. Tietty harmillista jos valmiiksi sovitut jutut menee puihin. Mitä jos sitten ottaisit esim. YV:llä yhteyttä niihin muihin ostajaehdokkaisiin niin saat puhelimen menemään.
No kusetukseksi voi kaiketi tällaisen laskea. Sama periaatehan tässäkin on.
Toinen lupaa jotain muttei pidä lupauksiaan.
Miksi ihmettelet ettei kauppoja syntyny?Kuvauksen perusteelle ja tätä avautumista lukiessa alkaa vaan tuntumaan että no...
Ja tulen sen kirjoittamaan kaikkiin asianomaisiin viestiketjuihin!
Haluatko selventää kirjoitustasi?
"Menikö tämä nyt niin, että melkein sait huijattua jonkun maksamaan rikkinäisestä puhelimesta toistasataa euroa.... "
Rikkinäinen ja rikkinäinen, kaikki toimii mutta ajallaan!
Ja onko sinusta nokian N73 120e liian kova hinta?
Harmittaahan tuollainen, mutta niinkuin jo sanottu, tällä spämmäämisellä et saa kuin haittaa itsellesi.
Mietippä nyt ihan ajatuksen kanssa, kumpi tässä tekee itsensä idiootiksi?
Itselläni tulee näiden sun viestien jälkeen tunne, että teen mieluummin kauppaa valvonlapsen kanssa kuin sun kanssa, jos jaksat noinkin pienestä asiasta riehua ja tapella tähän malliin.
Kuvauksen perusteelle ja tätä avautumista lukiessa alkaa vaan tuntumaan että no...
Jaa, nytkö sinä mua rupeat syyttelemään?
Ihme häiskä se sinäkin olet, tosin sen olenkin jo huomannut aiemminkin!
Sinä se osaat kääntää asiat toisinpäin...
Propsit siitä sulle, kaikki eivät siihen pysty!
Harmittaahan tuollainen, mutta niinkuin jo sanottu, tällä spämmäämisellä et saa kuin haittaa itsellesi.
Mietippä nyt ihan ajatuksen kanssa, kumpi tässä tekee itsensä idiootiksi?
Itselläni tulee näiden sun viestien jälkeen tunne, että teen mieluummin kauppaa valvonlapsen kanssa kuin sun kanssa, jos jaksat noinkin pienestä asiasta riehua ja tapella tähän malliin.
Kiitosta, ei tämä spämmääminen minua haittaa yhtään. Ei minun elämäni pyöri tällä foorumilla joten ei väliä.
Tahdon tälle tapaukselle "julkisuutta" jotta muut osaisivat vastaisuudessa olla hieman varoivaisia etenkin kun ovat myymässä valonlapselle jotakin...
Sinulla on vapaus valita kenen kanssa kauppaa teet, onneksi niin minullakin ja tulen vastedes boikotoimaan valonlasta.
Jaksan riehua tästä asiasta niin pitkään kuin tänne tulee näitä kommentteja...
Ja se auttaa tässä sun asiassa millä tavalla? Sillä, että teet itsestäsi täysin naurettavan...
Se auttaa minua siinä että tapaus saa "julkisuutta" ja muut osaisivat vastaisuudessa olla varovaisempia kun kauppaa tekevät valonlapsen kanssa etenkin kun ovat hänelle jotain myymässä!
Voihan tämä olla naurettavaa mutta ei minua kiinnosta mitä porukka minusta ajattelee. Elämäni ei katsos pyöri ainoastaan tämän foorumin ympärillä toisin kuin eräiden...
Huomenna saatan istua viereisessä kahvipöydässä kanssasi jutellen mukavia etkä tunnista minua ja pidät minua mukavana heppuna. Joten who cares jos jokin käyttäjätunnus leimataan naurettavaksi...
Ehkä tässä oli sulle Freerider ihan hyvä opetus kaupanteosta. Kaupat on syntynyt vasta sitten kun on rahat vaihtaneet omistajaa. Eri asia on esim. asuntokaupoissa, joissa ostaja joutuu maksamaan tietyn prosentin kauppahinnasta jos peruu kaupat. Ja ihan perusjuttuna.. kannattaa käyttää ne rahat vasta kun ne olet saanut. Eihän tuo ostoskäytös nyt "valonlapselta" mitenkään esimerkillistä ole tässä tapauksessa, mutta kuitenkin aika pikku juttu ja tämän perusteella ei kannata alkaa ketään leimaamaan "nettikauppahuijariksi".
On minultakin joskus netissa joku luvannut ostaa jotain ja olen poistanut myynnistä.. sitten ostaja on perunut kaupat. Ei siinä sen kummempaa kun pistää uudestaan myyntiin ja sillä selvä.
Olen pitänyt valonlasta luotettavana kauppakumppanina jolta en osannut tällaista odottaa.
Se siinä eniten harmittaa kun luotettaviinkin kauppiaisiin joutuu nykyään pettymään mutta en yleistä tätä kaikkiin vain ainoastaan kyseisiin ostajaan.
Asiaa pahentaa vielä se että hän huopasi tätä kauppaa sen viikon verran ja sitten peruu kaiken...
valonlapsi
14.03.08, 13:27
sanoa oman näkökantani ja olla sen jälkeen kommentoimatta yhtään mitään..
Ensinnäkin freerider ilmoittaa et kauppaa olisi käyty jo viikon ajan, tämähän ei pidä paikkaansa kuten jokainen voi sen katsoa =), sunnuntaina on koko ilmoitus laadittu!! vaan hän lähetti minulle vaihtoehdotuksen maanantaina joka kuitenkin kaatui, oliko edes todellista vaihto halua sen tietää yksin hän itse!!
Tiedustelin myös vikaa ja sen luonnetta ja olisiko mahdollisesti osaa kenties kosteus vaurioilla, tähän kysymykseen en koskaan saanut vastausta ja se oli ylivoimaisesti ratkaisevin asia!!
Ilmoitin myös viikolla etten ole enää kiinnostunut koko puhelimesta mut yhä vain tulee tarjousta hiukan alennetulla hinnalla, ikäänkuin olisin jo siinä vaiheessa ollut velvollinen ostamaan puhelimen..
Aion jatkossakin käydä kauppaa ja toivonkin ettei tämä suuremmin vaikuta siihen vaan katsoo kuinka on muissa kohteissa käynyt..
Myönnän et tein pienehkön virheen ilmoittaessani Freeriderille kaupoista mut jokainen meistä tekee niitä, kuka isompia kuka pienempiä..
Ja olen myös esittänyt pahoitteluni hänelle mut ei mikään riitä..
Viimeisinpänä hän kiristyksen uhalla kauppasi puhelintaan lupaamalla poistaa tämän viestiketjun, luonnollisestikkään en suostunut moiseen ehdotukseen vaan katson löytäväni huomattavasti parempia kohteita joita ostaa..
Laita vaan luuri uudelleen myyntiin, julkkisarvoa sillä ainaskin on enemmän kuin keskiverto luureilla *piste* =)
Vittu mitä valitusta, sanon minä.
Rikkinäinen ja rikkinäinen, kaikki toimii mutta ajallaan!
Ja onko sinusta nokian N73 120e liian kova hinta?
Jos uutena saa 168 eurolla ja toi on jäätävän hidas, niin kyllä, sinä se huijari olet.
Jos joku tekee tietoisen ostoksen, ei sitä ole huijattu. Maksakoot vaikka 300e. Tietty eriasia jos on valehdeltu, mutta en usko että tässä siitä ois kyse ollut.? Ei voi tietää ihmisten motiivia miksi joku haluaa ostaa kalliina tavaroita.Tietysti jos haluaa itse pitää vain varmana että saa kovimman mahdollisen hinnan eikä välitä vaikka kuka olisi ostajana, ei se tarkota sitä että kenenkään tyytyväinen ostoksesta olisi tarvinut olla. Silti en kävisi feikkaanmaan osto-myyntipalstalla ja tekemään ohareita.
Toisaalta kritisoin kirpputoreilla ja torilla olevien tavaroiden ja elintarvikkeiden hintoja. Ennen moni haluasi päästä vain eroon tavaroista, nyt kaikki haluaa tienata.
Komppaan. Eiköhän tästä opittu nyt kuitenkin se, että älä osta mitään "kaupasta saaduilla rahoilla" jos ne eivät ole vielä itselläsi. Varmaahan se on vasta silloin, kun rahat kourassa ja tuote on vaihtanut omistajaa.
Liityn klubiin,oikeesti kuka nyt jaksais tämmösestä jutusta vääntää oman ketjun? :)
Valonlapsen kanssa olen ollut tekemisissä ja olen saanut semmosen kuvan hänestä että hän on sekä mukava että luotettava kaveri...
//Simppa
Mahtaa vaan vit***aa, kun ei saanutkaan viallista tuotetta kaupaksi(eikä koskaan kannata luottaa sihen, että vastapuoli varmasti tuotteen ostaa ja menee jo hankkimaan niillä tulevilla varoilla uuden tuotteen).Omaa tyhmyyttä, sanoisin. Ja kosteusvaurio saattaa olla hyvinkin todennäköinen, jos jokin näppäin ei pelitä kunnolla. Asiakkaalla on kuitenkin aina oikeus perua kaupat, jos tuleekin katuma päälle. Itse en olisi ollut moksiskaan, vaan sitä vastoin laittanut tuotteen heti uudelleen myyntiin.
Muistaakseni tein yhdet kaupat valonlapsen kanssa. Suijuivat hyvin. Sata euroa on opiskelijalle iso raha. Ymmärrän veetutuksen.
Ajattele asiaa omalle kohdallesi
Olet juuri saanut autosi myytyä 20te josta on kauppa varmana.
Päätät tilata uuden auton koska olet saanut entisen myytyä. Sitten autosi ostaja peruu kaupat jotka olivat 100% varmat.
Kauppa ei ole varma ennen kuin rahat ovat kädessäsi, eivätkä välttämättä silloinkaan.
Tältä foorumilta löytyy kauppamiehiä, joiden sanaan voi luottaa. On myös kauppiaita jotka sanovat myyn xxx-tavaran 100€..joku sen tarjoo, mutta siltikin päättää vielä odottaa, jos toinen tarjoaisi enemmän.
Itse yritän niin ostajana kuin myyjänä pitää sovitusta kiinni ja kaikenlainen venkoilu kauppojen yhteydessä suututtaa, riippumatta siitä kummassa ominaisuudessa itse olen.
Suosittelen tekemään kauppoja sellaisten ihmisten kanssa, joilla jonkunlainen historia tällä foorumilla, kenties nimi löytyy muutamaan kertaan "foorumin luotettavat kauppakumppanit"-ketjusta jne.
Periaatteessa puolellasi, mutta liian pitkään tätä asiaa jauhaessasi, teet vain hallaa itsellesi ja annat lapsellisen vaikutelman.
Et voi juuri tehdä muuta kuin pistää valonlapset ostokieltoon omien tavaroittesi suhteen ja laittaa luurin uudestaan myyntiin. N73sen luulisi tuolla hinnalla menevän kaupaksi. Itsekin voisin tuolla rahalla ostaa, jos en haluaisi eroon näistä vanhoistakin.
Kyllä se siitä.
Ja ketjua pitemmälle lukiessa, alkaa omatkin "sympatiani" karista kohdallasi. Näyttääkin siltä että luurissasi saattaa olla jotain pahempaakin vikaa ja ostaja tämän vuoksi perääntyi. Omien puheittensa mukaan esittänyt pahoittelunsa..mielestäni pelkkä toteamus kaupankäynnin sujumattomuudesta olisi pitänyt riittää, ei netin "täyttäminen" valitusvirsillä.
Valonlapsen kanssa on kaupat sujuneet mutkattomasti ja yhteydenpito oli hyvä. Aika rohkee veto pistää tälläsestä oma ketju..
Ymmärrän kyllä senkin että ottaa päähän kun jo varmana pidetty kauppa peruuntuu, mutta mikään ei ole varmaa ennenkun on rahat tilillä?
Vuoden 2008 Itkijä Palkinto on jo tässä vaiheessa vuotta ratkennut
ketjun aloittajalle, onnea kovasti kuopioon!
Toivottavasti ketjun aloittaja nyt jo vihdoinkin ymmärtäisi missä vika on ettei tällaista soopaa tarvi enää vatvoa.
Esa Isopahkala
14.03.08, 23:53
Bannansin freerider-tunnuksen 14 päiväksi, syy spammaus: sama viesti useaan viestiketjuun (parhaiten olisi sopinut Luotettavat kauppakumppanit -ketjuun). Siirsin ylimääräisiä viestejä pois. Valonlapsi jäi vielä toistaiseksi bannaamatta.
Sinänsä harmittava tapaus varmasti. Mutta tässä ketjussa puhutaan ihan oikeista huijareista, jotka vievät rahat ja häipyvät. Valonlapsen kohdalla ei sentään kai ihan tämmöisestä ollut kyse?
No mikä sai sinut postaamaan tähän ketjuun, kun ei mitään yllä kuvailemaasi ollut tapahtunut?
Ilmeisesti vain tökeröistä käytöstavoista.... Tälläsessä tilanteessa anteeksipyyntö olisi paikallaan, ellei sitä ole jo tehty.
Jos/kun olet varmasti näitä juttuja täällä lukenut, niin ymmärtääkseni valonlapsi on kertonut lähettäneensä pahoittelunsa myyjälle ja hänelle kertonut syynsä miksi ei luuria loppujen lopuksi ostanutkaan.
Vaikka itse sitä mieltä, että luvatuista/sovituista asioista pidettävä kiinni, niin jossain kohtaa on ostajallakin oltava se raja, missä kohtaa saa/voi kieltäytyä jo sovituista kaupoista. Omasta mielestäni se tulee ainakin siinä kohtaa, kun myyjä ei suostu kaupankohteena olevasta tavarasta tarkemmin kertomaan.
Pitemmittä höpötyksistä, olet aikuinen nainen, sinua ei huijattu, et ollut kohteena..ei kannata murehtia tätä asiaa. Koirasi tarvitsevat sinua enemmän kuin freerider, tahi valonlapsi..pistä sinne suuntaan ylimääräistä energiaasi. Ja jos kovasti liikaa, niin saahan kimmollekin laittaa spostia. Tässä iässsä naiselta saadussa postissa on sellaista jännitettä, mitä siellä ei olekaan.
Jos olisin valonlapsi, niin laittaisin vielä kerran oman selvitykseni tapahtumasta sopivaan ketjuun.
t.kimmo
Mielestäni aivan selvä tapaus tämä freerider vs valonlapsi. Voisi verrata huutonettiin. Huudat kohteen ja jätät sen lunastamatta. Negatiivista paukkuu että heilahtaa. Mitkään selitykset eivät auta sen jälkeen. Huudettu mikä huudettu. Tässä tapauksessa on luvattu ostaa tuote ja sitten yllättäen peruttukin lupaus. Selvä negan paikka.
Toisin sanoen negatiivisen palautteen jättäminen olisi pitänyt riittää. Ihan turhaa vuodatusta tämä tälläinen. Jotenkin pääsi mopo karkaamaan käsistä kaverilla. Kaikkea sattuu ja tapahtuu.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.