View Full Version : Paras operaattori?
Mikä on mielestänne paras operaattori? Sonera? Telia? Radiolinja? DNA?
Kommentoikaa vapaasti...
Tuota, riippuu ihan siitä miten sen parhaan näkee. Palvelujen laatua mittaamalla väitän yhä ja edelleen Soneran olevan paras, mutta jos katselee taas vastaavasti hinnastoja, niin dna siltä kantilta.
Itse käytän noita molempia ja olen ollut kumpaankin loppupelissä tyytyväinen.
Palvelujen laatua mittaamalla väitän yhä ja edelleen Soneran olevan paras, mutta jos katselee taas vastaavasti hinnastoja, niin dna siltä kantilta.
Samoilla linjoilla.
Kuten todettu riippuu miltä kantilta asiaa katsoo.
Palveluita jos vertaa Sonera on ehdoton ykkönen!
mutta jos taasen vertailee hinnoittelua vie Telia mielestäni voiton.
Hinnoittelukin taasen riippuu todella paljon soittoprofiilista..itse soittelen lähes ainoastaan matkapuhelimiin joten Team Dual on edullisin.
Sonera tai Radiolinja ehdottomasti. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin pistäisin RL:n ykköseksi, koska se on (ainakin minun käytössäni) jonkin verran Soneraa edullisempi.
=Henkkis=®
10.07.02, 14:24
En ota kantaa, ku taas ruvetaan vittuilemaan mun mielipiteelle!
<--Edit: No näkeehän sen tosta viressä olevasta kuvasta!
Sonera. Palvelut ja HINNAT.
Turha inistä vastaan. Ei kiinnosta.
Ammattilainen
10.07.02, 14:53
Kyllä ne parhaat ovat Radiolinja ja Sonera. Molemmilla on laaja valikoima hyviä palveluita. Se kumpi tulee loppujen lopuksi halvemmaksi on ihan siitä kiinni mihin ja milloin soittelee. Jos ajatellaan, että soitellaan ja viestitellään eri operaattoreihin myös päiväsaikaan, on Radiolinjan Tandem Aina hyvä valinta. Selkeä hinnoittelu ja hyvä kuuluvuus. Ja jos tulee viestiteltyä runsaasti, valitaan Tandem Aina Tekstari..
En ota kantaa, ku taas ruvetaan vittuilemaan mun mielipiteelle!
Jokainen valitsee operaattorinsa omien tarpeiden mukaan, turha siitä kenenkään on alkaa vi*uilemaan.
Hintojen puolesta halvimmaksi on osoittautunut Telia Team Dual mutta sen kuuluvuus huononi aikalailla kortin vaihdossa. Dna hiukan kallis mutta gprs:n takia valintani. Palveluja en paljoa ole tarvinnut, joten niillä ei ole ollut merkitystä. Kuuluvuudesta pisteeni saa RL
Sonera: periaatteessa hyvä operaattori mutta maineensa monelta kantilta menettänyt, eikä koskaan ole ollut suosikkini. Liian kallis. Tylsät ja harhaanjohtavat radio- ja TV-mainokset.
Jippii ja muut Soneran alaiset: syvältä.
Radiolinja: ensimmäinen operaattorini, josta minulla ei huonoja kokemuksia ole, varsinkaan asiakaspalvelusta, joka ainakin edellistä liittymää sulkiessani oli ihan ystävällistä ja asiallista. Tandemin päivähinnat muihin kuin RL:ään ovat kyllä pöyristyttävät. Muuten ok, ja ihan hyvin liittymävaihtoehtoja. Kakkosliittymänä tällä hetkellä...
Dna:Asiakaspalvelua, kuuluvuutta ja paria muuta asiaa lukuun ottamatta loistava operaattori, joka on mulla se tärkein kolmesta liittymästäni. Liian järkevä tarjotakseen älyttömiä puheaikoja. Ja kunhan joskus mahdollisesti käytän GPRS:ää tai vastaavaa niin paras vaihtoehto siihen, mikäli ei kamalasti muuta suhtautumistaan.
Telia:Hinnoittelultaan hyvä operaattori (Team Dual), mikäli ei hirveästi soittele lankapuhelimiin. Menettänyt myös paljon mainettaan, mutta enköhän puhu sillä vielä vuoden puoli-ilmaiseksi.
Kommentoikaa vapaasti...
Sonera! Itselläni oli aikaan miekka ja kilpi RL:n liittymä ja kyllästyin "verkko varattu" -ilmoituksiin. Aikaa on kulunut ja RL toimii varmasti siinä missä Sonerakin, mutta jäi vaan niin p.ska maku RL:stä, että olen katsonut parhaaksi pysytellä toimivaksi havaitussa.
Kommentoikaa vapaasti...
Radiolinja ja DNA, ehkäpä tuossa järjestyksessä. Toistaiseksi kuitenkin käytän pääasiassa DNA:ta, GPRS:n takia.
Soneran hinnoittelusta on aina jäänyt mulle kusetuksen maku. Mainostetaan aina kuinka halpaakin on, vaikka aina kilpailijoilla on halvempaa. "Vain pakon edessä halvemmaksi". (ihan hyvä bisnekselle, ja kansahan on tyhmää ja ostaa tunnettua, mutta itseäni ei kiinnosta)
RL on omassa käytössä ehdottomasti ylivoimainen hinta/laatu-suhteessa, olen saanut heiltä myös hyvää palvelua eikä kuuluvuuskaan ole tuottanut pettymyksiä muutamaan vuoteen. Kakkosena dna, lähinnä edullisten lankaverkon päivähintojen ja parin palvelun takia. Sonerasta on hiukan ristiriitaisia kokemuksia, mutta pääsääntöisesti kuitenkin laadukasta palvelua. Telia oli joskus hyvä, mutta firman nykytyylillä eivät saa minusta ikinä enää asiakasta.
Kyllä se tällä hetkellä on minun mielestäni dna. Hinnoittelu ja palvelut ovat hyvää tasoa. Kuuluvuudessa ei itselläni ole ollut valittamista.
Kakkosena tulee Sonera. Kuuluvuus on ykkönen ja palvelutkin ensiluokkaisia, jos ei hinnoittelua oteta huomioon. Viime aikoina alkanut ärsyttää tarjousten panttaaminen oman verkon sisään ja mainostaminen tyylin suurimmalla osalla on Sonera, joten (riisto)hintamme tulevat (silti) halvemmaksi. Sonerahan aina laskee oman verkon sisäisen hintansa juuri ja juuri kipurajalle, jos kilpailija alentaa hintoja. Mielestäni eettisesti hieman kyseenalaista toimintaa määräävän markkina-aseman omistavalta yritykseltä.
RL lienee varmaan sitten kolmonen, jäi todella huono maku...kuuluvuus on mielestäni riittämätön eikä hinnoittelukaan ennen Tandem Aina -liittymää ollut mikään ihmeellinen.
DNA, koska ylivertainen kuuluvuus verrattuna soneraan (täällä itä-suomessa). Lisäksi wap pelaa paremmin (välillä menee päiviä, ettei soneran wap-sivuille pääse) ja myös tekstiviestit menee aina perille (mitä ei voi sanoa sonerasta).
DNA, koska ylivertainen kuuluvuus verrattuna soneraan (täällä itä-suomessa).
Ainahan niitä paikkoja on, missä löytyy vain yksi verkko. Vastaavasti löytyy paikkoja, missä kuuluu vain Sonera. Koko Suomea ajatellen tuskin Dna:n kuuluvuudesta voidaan puhua "ylivertaisena".
DNA, koska ylivertainen kuuluvuus verrattuna soneraan (täällä itä-suomessa).
Ainahan niitä paikkoja on, missä löytyy vain yksi verkko. Vastaavasti löytyy paikkoja, missä kuuluu vain Sonera. Koko Suomea ajatellen tuskin Dna:n kuuluvuudesta voidaan puhua "ylivertaisena".
Joo ja jossain ei löydy ensimmäistäkään verkkoa, tosin semmoiset "mustat aukot" ovat aika harvassa. Asun Itä-Suomessa ja kotonani sisällä ei toimi pätkimättä muu kuin Soneran verkko. Kokeiltu Nokian, Erkin ja Siemensin kapuloilla.
Eli topickiin, minun käytössäni Sonera on paras. Kuuluvuus on tärkein. Hinnoittelu on toisarvoinen asia.
Eiköhän paras ole se liittymä, jonka saa työsuhde-etuna. :-) No ei, RL on siltikin ollut jo niin kauan eikä ongelmia ole ollut, joten en ole katsonut aiheelliseksi vaihtaa.
Paras liittymä minulle on dna. Kuuluvuus on aina riittänyt, aina olen pystynyt soittamaan, kun on nähnyt hieman vaivaa ;) (mennyt ulos tai ikkunan ääreen, noussut korkeammalle kohdalle). Hinnat ovat halvat ja sopivat minulle, lisäpalvelutkin riittävät. :)
Vaikehan sitä on mennä sanomaan, koska kaikilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Jos pakko on joku sanoa, niin Radiolinja. Ei Teliakaan huono ollu, mutta sen laskutus kusi.
=Henkkis=®
14.07.02, 22:07
Paras liittymä minulle on dna. Kuuluvuus on aina riittänyt, aina olen pystynyt soittamaan, kun on nähnyt hieman vaivaa ;) (mennyt ulos tai ikkunan ääreen, noussut korkeammalle kohdalle). Hinnat ovat halvat ja sopivat minulle, lisäpalvelutkin riittävät. :)
Mä en nää vaivaa, olin sitten minkä kiven sisässä mulla pitää olla verkkoa ja enkä itse halua liikkua. No poikkeuksiakin löytyy, esim. merellä ei sinne avomerelle mitään kelluvia mastoja voi pystyttää.
Vaihteeksi tällainen järkevä topic :P
Operaattorit voi pistää omien korvien välissä paremmuusjärjestykseen ja tyytyä siihen. Usein paras löytyy omia tarpeita ja laskuja katsellen.
Niin mitä tulee Soneran palveluihin.
ok - onhan niitä
Mutta tuo kotisoitto tms on kyllä susi.
(ei - en tarkoita edes sitä että tuohon ei saa kytkettyä kuin 4 numeroa - muilla operaattoreilla tuo on keskimäärin päälle 9)
Mutta sattuipa tylysti tänään kun minulle koetettiin soittaa kotisoittonumeroa käyttäen. Mutta kun puhelimesta oli akku loppu (ja soitonsiirto tehty siis kaverin puhelimeen - kylässä olin)
Kas vain - puhelu ei siirtynytkään. Alkuperäiselle soittajalle jäi vaan tööttäämään linja.
...minulle koetettiin soittaa kotisoittonumeroa käyttäen. Mutta kun puhelimesta oli akku loppu (ja soitonsiirto tehty siis kaverin puhelimeen - kylässä olin)
Kas vain - puhelu ei siirtynytkään. Alkuperäiselle soittajalle jäi vaan tööttäämään linja.
Tällä on haluttu estää halvoilla puheluilla kikkailu; soitonsiirto omasta toisen operaattorin liittymään ja omaan soittaminen esim. kotisoiton lankaliittymällä toisi ainakin pidemmissä puheluissa jonkinlaista säästöä.
Toisaalta aika ihme veto surinalta kun soitonsiirrot kotimaisiin lanka/kännyliittymiin ovat (vielä) maksuttomia.
Ja Sonera ei kuitenkaan tiettävästi ole yhtään mainostanut noita maksuttomia soitonsiirtoja - toisaalta ihan ymmärrettävää. Mutta jotain hyvää siinä Sonerassakin tosiaan on. Saa nyt nähdä kuinka kauan tuo maksuttomuus säilyy. Ei tosin koske minua koska
1. en käytä soitonsiirtoja
2. en käytä Soneraa
aivan herkullinen juupas eipäs topikki
surullista nähdä että kaikki pistävät operaattorit paremmuusjärjestykseen taksojen mukaan.
tässä kuitenkin omat perusteluni
Operaattorien kunkku on sonera, syynä paras kuuluvuus laajin palveluntarjonta, useimmiten kehityksen kärjessä, ei suosi erityistä asiakasryhmää
Hyvä kakkonen ja sparraaja on RL, jota ilman tele vielä virittäisi nmt-mastoja maastoon, mutta valitettavasti RL kärsii huonommasta kuuluvuudesta ruuhkaisesta verkosta ja huonommasta palveluntarjonnasta. Valitettavasti RL on selkeästi yritysliittymiä suosiva operaattori.
DNA-TELIA no comments en tunne tarpeeksi hyvin ja se vähä mitä olen tutustunut ja mulle on tyrkytetty yksityis- ja yritysasiakkaana niin ratsastavat ainoastaan hinnalla ja tunnetusti halvalla ei hyvää saa. se joka näistä tykkää niin - tough shit hey
On se tunnustettava, että sonera ja rl ovat vielä parhaita palveluiltaan jne(ja vielä erityisesti tässä järjestyksessä). teliasta en mene sanomaan mitään kun ei ole kokemuksia mutta dna:sta voin sanoa sen , että tällä vauhdilla ei mene pitkään ennenkuin kärkikaksikko on saavutettu.
Sittenhän ei voi tehdä muuta kuin mennä ohi jos rahkeita vielä riittää :)
Mikäli katsotaan suoraan teknistätasoa, niin voiton vienee Sonera. Ainoa miinus Soneralla on hinnoittelussa. Muutamia ominaisuuksia hinnoittelussa en oikein ymmärrä. Eräs niistä on tuo duo- & kaksitaajuushinnoittelu.
Mikäli kuuluvuudesta hivenen tingitään ja hinnoittelurakennetta korostetaan on dna järkevä vaihto, myös uusi 'Telia liittymä' --liittymä varteenotettava vaihtoehto.
Radiolinja jää valitettavasti hinnoittelun takia vähän jälkoihin, toisaalta Radiolinjalla on joissakin tapauksissa vähän järkevämpi hinnoitelurakenne kuin Soneralla. Mutta joissakin ratkaisuissa tekninen taso saattaa olla vähän kehnompi kuin Soneralla, ehkä jopa dna:lla on parempi.
Tavalliselle kuluttajalle siis eniten ratkaisee se:
1. missä liikkuu
2. mihin verkkoon soitot pääsäämtöisest kohdistuu
3. milloin soittelee
4. millaista päätelaitetta haluaa käyttää
5. mitä palveluita haluaa liittymäänsä
Itselläni on pääliittymänä dna ja apurina Jippii+ ja Telia on edelleen päänsärkynä.
surullista nähdä että kaikki pistävät operaattorit paremmuusjärjestykseen taksojen mukaan.
...
tunnetusti halvalla ei hyvää saa.
Jep, yleisestihän on niin että laatu maksaa ja niin on tässäkin tapauksessa.
Ja mitä noista hinnoista, itselleni halvin on tällä hetkellä sonera.
aivan herkullinen juupas eipäs topikki
Ai kaikkiko?
Eli topickiin, minun käytössäni Sonera on paras. Kuuluvuus on tärkein. Hinnoittelu on toisarvoinen asia.
Eikä mulle Classic DUO ole edes läheskään kallein vaihtoehto. Ainakin Dna maraton, Privat DUO ja Jippii olisivat huomattavasti kalliimmat, todennäköisesti myös RL:n liittymät Ainaa lukuunottamatta.
Itse arvostan seuraavassa järjestyksessä:
1. Sonera (palvelut, aspa, toimivuus, omassa käytössä: hinnat, ykkösbonus)
2. RL (Menee ehkä telian ohi vielä toimivuudessa)
3. Telia (Halvahko)
4. Dna (Edullinen GPRS, mutta aspassa ja toimivuudessa on toivomisen varaa)
Eikä mulle Classic DUO ole edes läheskään kallein vaihtoehto. Ainakin Dna maraton, Privat DUO ja Jippii olisivat huomattavasti kalliimmat, todennäköisesti myös RL:n liittymät Ainaa lukuunottamatta.
Jippii ei juuri muuta tee kuin kuorii kerman päältä. Halpaa ainoastaan soittaa kaksitaajuuspuhelimella DUO -alueelta Jippiiseen, Soneraan ja lankaan. Muut sitten onkin jo aivan kirskurihintaa, siis nykyhinnoin. Itselläni dna Maratonista ei ole vielä apua, vaan normaaliliittymä on edullisempi.
Jokaiselle soveltuu eri liittymä sen mukaan missä asuu, mitä tekee laskun eteen tai muuten ja siksi on hyvä että operaattoreita on enemmän kuin yksi. Itselläni on Sonera joka soveltuu ehkä parhaiten tarpeisiini.
Jippii ei juuri muuta tee kuin kuorii kerman päältä. Halpaa ainoastaan soittaa kaksitaajuuspuhelimella DUO -alueelta Jippiiseen, Soneraan ja lankaan. Muut sitten onkin jo aivan kirskurihintaa, siis nykyhinnoin.
Mutta Jippiillä on ilmaiset soitonsiirrot. Paljon puhuvalle kaupunkilaiselle joka jaksaa/haluaa käyttää siirtoja Jippiin GSM+ lienee yksi edullisimmista vaihtoehdoista ellei jopa edullisin. Ja toisaalta erittäin vähän puhuvalle kaupunkilaiselle Jippiin perusliittymä on hyvä vaihtoehto - jopa ilman soitonsiirtokikkailuja.
Suomessa ei yhdenkään operaattorin palvelut sovellu täysin minule. Sonera olisi muuten ok, mutta eivät halua ihmisten käyttävän gerpsiä kuin wappailuun, joten on oltava Dena kakkosliittymänä. En voi käyttää Soneraa gerpsiin, koska dataa siirtyy sen verran paljon, ettei työnantaja sellaisia maksa (syystä!).
Tämä harmittaa, koska kakkosliittymä on pidettävä omaan laskuun. Ainoaksi liittymäksi Dena ei kelpaa, koska olen vähintään 3-4 kertaa vuodessa ulkomailla viikon tai pari eri puolilla maailmaa Aasiasta USA:han. Haluan siis lititymän toimivan vaikka Punta Canassa Dominikaanisessa tasavallassa tai Mambajamba-saarilla Mikamikämaassa.
Sonera häviää, koska en käytä heidän kauttaan gerpsiä nyt siis lainkaan, vaikka työsuhdeliittymä onkin. Minä häviän, koska maksan Denalle kk-maksua liittymästä ja gerpsistä sekä joudun välillä vaihtelemaan kortteja luurista toiseen. Denakin taitaa hävitä, koska ymmärtääkseni pelkkänä gerpsin hevijuuserina olen heille tappiollinen asiakas.
t. tero
P.S. Järjellä ajateltuna koko ketju on tietysti aika naiivi, koska "paras" riippuu täysin käyttäjästä. Täällä on kännykän käyttäjiä kodin ja koulun ympäristössä pysyttelevistä lapsista kännykän kanssa ympäri maailmaa matkustaviin työläisiin, joiden maksukyky ja tarpeet ovat taatusti erilaisia.
Mä laskin aikanaan laskusta että imkä liittymä olisi mulle halvin, ja RL AIna "voitti" tuon vertailun. Myöskään minkäänlaisia teknisiä tai kuuluvuusongelmia ei ole ollut (nojoo, tutun mökillä täyty mennä ikkunan viereen puhumaan), ehkä asiaan myös vaikuttaa Benefonin hyvä kuuluvuus. Verkko varattu viestin olen joskus nähnyt, mutta en nyt muista oliko se RL:n verkossa :).
Tosin tuo NMT privat vetää iltahinnoittelussaan pointsit kotiin nykyisellään :D, sitä tulee vielä jonkin verran iltaisin ja viikonloppuisin käytettyä.
Esa Isopahkala
28.07.02, 22:29
Vaikea sanoa, koska en tiedä minkä operaattorin leivistä itseni kohta löydän. Kaikki ovat toinen toistaan parempia ;).
Onko ketjussa saatu muuten minkäänlaista suuntaa, että mikä on paras operaattori?
Onko ketjussa saatu muuten minkäänlaista suuntaa, että mikä on paras operaattori?
Ei, koska kysymykseen ei ole yhtä vastausta, vaan riippuu jokaisen yksilöllisistä tarpeista.
Oletan, että ymmärrät näin yksinkertaisen asian ja kommenttisi olikin vain sitä paljon puhuttua sarkasmia.
t. tero
Mie huvittaa opiskella landella sisäoppilaitoksessa & avata sinne mahdollisimman kallis lankaliittymä (vaikka vastaanottoa varten on jo ilmainen numerolla varustettu lankaliittymä jonka joutuvat kytkemään pois). Vaik mul ei oo rahaa ees opistolle, mut entäs sitten, en mä osaa hillitä matkapuheluja, en soita muualle ku denoihin & kaukopuheluita, ku kerran oon Oululaine.
Käyntikortissani se on näyttävää & se että mulla myös on Hesalainen 09-numero, Elisa Citypuhelinliittymiä, 3€ kk-maksu, voi yhä avata, eikä tarvi olla suomalainen eikä Suomessa henkikirjoilla.
En ymmärtänyt tuosta Haapalan tekstistä kyllä yhtään mitään. Meniköhän aamulla siniset ja punaiset pillerit sisään väärässä järjestyksessä?
Minulla ei ole ollut lankaliittymää kotona vuodesta 1999 eikä koskaan takaisin tulekaan. Vaikkei lankaliittymässä kuukausimaksua olisikaan, joka siinä aina on, tällainen numero saattaa myös kerätä puhelinmyyjien, kerjääjien ja muiden häiriköiden soittoja. Kaikki tuttavat ja kaverit kuitenkin soittavat kännykkään, kun eivät tiedä mistäpäin maailmaa kulloinkin minut saa kiinni.
t. tero
mobiilisti
29.07.02, 10:24
Tulee mieleen 90-luvun alku kun puhelin piti sisällä jättää aina ikkunalaudalle jotta olisi edes jonkun verran löytynyt kenttää ;) Ja monesti oli soitettaessa lähdettävä ulos hakemaan kuuluvuutta, voi niitä aikoja, huoh!
Ette arvanneet lainkaan!!
Avaan lankaliittymän & pidän sen vain väliaikaisesti. Lisäksi mulla on erillinen puhelinvastaajan suora lankanumero, niitä kun saa alueellisiinkin Citypuhelinliittymiin.
Minuthan tavoittaa juuri niin nopeasti kuin voi, mua ei haittaa tarkistaa puhelinvastaajaviestit useasti päivässä silloin kun mulla löytyy aikaa puheluihin.
Matkailen silloin tällöin yhtäkkiä tapaamaan kihlattuani enkä halua ihmisten tiedustelevan matkan aikana mitään ku kerran en kaukaa pysty kuitenkaan auttamaan ketään.
Mä oon kyllä kokeillu citypuhelua, mulla oli parhaat Cityliittymät, käytin järkevästi. Ekax tuli satoja puheluja & parisataa SMS kuukaudessa. Siitä mä innostuin liikaa, eli sitä seuraavana kuukautena tulitin ite parisataa puhelua & 600 tekstiviestiä.
Minulla ei ole ollut lankaliittymää kotona vuodesta 1999 eikä koskaan takaisin tulekaan. Vaikkei lankaliittymässä kuukausimaksua olisikaan, joka siinä aina on, tällainen numero saattaa myös kerätä puhelinmyyjien, kerjääjien ja muiden häiriköiden soittoja.
Hmph, ei se numero kerää itsessään käytännössä yhtään häirikkösoittoa ellet niin halua. Mulla on ollut useamman vuoden lankaliittymä, jopa erittäin helpolla numerolla oleva sellainen, mutta häirikkösoittoja on tainnut tulla tasan yksi. Sekin jonkun humalaisen väärä numero. :) Ja miksi näin, siihen on kaksi syytä: numeroani ei ole luettelossa ja toisekseen en ole levitellyt numeroa laajemmin (esim. mihinkään kilpailukuponkeihin tms).
Minulla ei ole ollut lankaliittymää kotona vuodesta 1999 eikä koskaan takaisin tulekaan. Vaikkei lankaliittymässä kuukausimaksua olisikaan, joka siinä aina on, tällainen numero saattaa myös kerätä puhelinmyyjien, kerjääjien ja muiden häiriköiden soittoja. Kaikki tuttavat ja kaverit kuitenkin soittavat kännykkään, kun eivät tiedä mistäpäin maailmaa kulloinkin minut saa kiinni.
Kuten Bird jo sanoikin, ei niitä häirikkösoittoja juurikaan tule, jos numeroa ei kenellekkään anna. Meillä on ainoastaan lankaliittymä nettiä varten. Ilman puhelinliittymää kun ei saa ADSL:ää :(
Ilman puhelinliittymää kun ei saa ADSL:ää :(
Minulla on ADSL, ilman puhelinliittymää.
Näin on, ei ADSL edellytä puhelinliittymää.
joillakin alueilla ADSl liittymä edellyttää lankaliittymää
Näin on, ei ADSL edellytä puhelinliittymää.
Noni, oli jo soittamassa Soneralle, että mitä pirua mua on huiputettu, mutta kuten Jobori sanoi, taitaa siihen joillakin alueella tarvita lankaliittymä :( Menee turhaa vaan lankaliittymän kk-maksuihin rahaa.
joillakin alueilla ADSl liittymä edellyttää lankaliittymää
joop, näin on. se on ihan alueesta kiinni, vaaditaanko adsl:ään lankaliittymää vai ei. lisäksi kuvittelisin monen paikallisen puhelinyhtiön vaativan lankaliittymän ihan vain asiakkaidensa kiusaksi -- ja tehokkaan rahastuksen vuoksi. eiköhän kupari ole tätä nykyä vedetty jo lähes jokaiseen (taajama)talouteen suomessa.
täällä lahdessakin adsl-hinnat putosivat roimasti ja puhelinliittymää lakattiin vaatimasta adsl:ää varten heti, kun sonera tuli mukaan kuvioihin.
jottei menisi aivan täysin offtopiciksi, todettakoon että jippii palveli (soneran verkossa) erinomaisesti, kunnes vaihdoin liittymäni dna:han. tähän mennessä olen ollut sangen tyytyväinen - etenkin ottaen huomioon, kuinka nopeasti dna:n käyttämä suomen 2g:n verkko on saatu pykättyä pystyyn. odotan tulevaisuutta mielenkiinnolla, jospa ikinumerotkin tulisivat pian ja antaisivat meidän valita operaattorimme puhtaasti palveluiden ja ominaisuuksien perusteella.
Noni, oli jo soittamassa Soneralle, että mitä pirua mua on huiputettu, mutta kuten Jobori sanoi, taitaa siihen joillakin alueella tarvita lankaliittymä :( Menee turhaa vaan lankaliittymän kk-maksuihin rahaa.Tietääkseni millään Soneran alueella ei Sonera vaadi lankaliittymää ADSL kanssa. Jos näin on kuitenkin ollut , kannattaa tarkistaa Soneralta, ja sen jälkeen mennä mutiseen liittymän myyjälle.
Samaa mieltä soveliaan kanssa adsl:sta, millään Soneran alueella ei pitöisi ola lankapuhelinpakkoa, tamperelainen Soon on niitä harvoja jotka ovat pakkoa pitäneet ja sielläkin taitaa homma pikkuhiljaa muuttua..
Radiolinja on ainakin osaltaan halvempi, kuin Telia ja Sonera, mutta toisaalta hiukan kalliimpi, kuin DNA. Radiolinjaan olen kuitenkin tyytyväinen ja se pysyy minulla vuosia jos ei vaan hinnat kallistu tai muuta vastaavaa. Kuuluvuus on hyvä ja kuuluu jo huisan korvessakin asti suht hyvin. Eniten palveluita tarjoaa kuitenkin edelleen se Sonera. Radiolinja on itselleni paras operaattori vaihtoehto täällä kotimaassa.
Hmph, ei se numero kerää itsessään käytännössä yhtään häirikkösoittoa ellet niin halua.
---------------------------
numeroani ei ole luettelossa ja toisekseen en ole levitellyt numeroa laajemmin (esim. mihinkään kilpailukuponkeihin tms).
Mulla on lanka- ja kännynumero luettelossa alekkain. Ei ongelmia häirikkösoitoista. Joskus tulee jotain puhelinmyyntiä yms. mutta niistäkin pääsee nopeasti eroon ilman, että tarvii lyödä luuria korvaan tai haistattelemalla myyjälle. Känniset soittajat tietysti erikseen, mut sattuuhan niitä;-)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.