PDA

View Full Version : Nokia 6500 Classic käyttökokemukset

Logan
04.02.08, 18:04
Avataan nyt tällekkin oma keskustelu. Itse odottelen vielä omaani verkkokauppa.comista. Olisi kiva kerätä tänne kokemuksia, ruusuja ja risuja.

Vaara
04.02.08, 21:30
Olipa tuollainenkin ihme vähän aikaa käytössä. Onhan se hienon näköinen ja softa nopea mutta muutamia ärsyttäviäkin asioita siitä löytyi kuten erittäin helposti naarmuntuva näyttö (ei mitään kovaa muovia suojana näytössä). Mun ääni kuulemma rutisi kaikille joille soittelin :)

LeMuerte
05.02.08, 11:12
Perjantaina sain tämän ja hyvin on pelannu ja toiminu kaikin puolin. Tosin ois saanu olla kokonaan metallinen, kun nyt tuo alaosa sekä näppäimet ovat muovia, ja natisevat painellessa. Laitoin palasen teippiä siististi akun ja takakuoren väliin ja sen jälkeen on narinakin loppunut. Pienet näppäimethän tuossa muutenkin on, että on ollut vähän opettelemista tuon E70:sen qwertyn jälkeen. Kamerakaan ei ole kovin kummoinen, mutta en ainakaan itse sen takia tuota ostanutkaan. On se sitä paitsi parempi kumminkin kuin E70:sen kamera.

Mutta kaikenkaikkiaan suosittelen lämpimästi.

e: Niin tosiaan Slidehän mulla oli ensalkuun hakusessa, mutta kun satuin halvalla käytännössä uutena saamaan tämän niin ostinpa sitten Classicin. Kuten sanottu niin en ole katunut.

Logan
06.02.08, 17:31
Noniin nyt on puhelin kotona. Ekana kun katsoin puhelinta niin näytössä näkyy jotain ihme viivoja en tiiä johtuuko näytöstä vai suojamuovista. Soittaessa toisen osapuolen on kuulema vaikea saada välillä selvää puheesta. Käyttis todella nopea ja miellyttävä. Oli myös jännä huomata miten paketti on pienentynyt kolmannekseen vanhasta.

Näyttö vikako? http://koti.mbnet.fi/vvv/IMG.jpg

Todella kaunis perusluuri.

+ Nopea käyttöliittymä
+ Helppo käyttää
+ Kaunis ulkonäkö
+ Ohut
+ Kevyt

- Muovinen takakansi(alumiini olisi ollu hyvä)
- Mikrofoni häikkä?
- Näytön viivat?
- Uusi laturi reikä

Vaara
07.02.08, 01:12
Toi uusi laturin reikä on kyllä todella huono. Etenkin autossa hankala käyttää puhelimen ollessa laturissa kun on tottunut että se piuha on siellä alapuolella eikä päällä. Muutenkin tuntuu todella heikolta tuo liitin. Mikrofoni-ongelmia tuntuu olevan enemmänkin liikkeellä.

LeMuerte
14.02.08, 09:31
Mikähän lie vikana kun määrittää omaksi profiiliksi sellaisen, missä pitäisi toimia pelkästään värinä eikä mikään muu ääni, niin silti päräyttää tuon ison viestiäänen aina kun viesti saapuu. Puhelun saapuessa kyllä älyää olla hiljaa, mutta tuosta viestistä ei tunnu saavan ääntä pois oikein mitenkään.

nolifer
14.02.08, 13:02
Aika vähän on kokemuksia luurista vielä, olen harkinnut E65 vaihtoa joko 6500c tai 6300/6301. Millaista akkukestoa tässä 6500c:ssä on "peruskäytöllä" (puhelinlaskut <20€/kk, ei pakettiliittymä)?

LeMuerte
14.02.08, 21:21
Aika vähän on kokemuksia luurista vielä, olen harkinnut E65 vaihtoa joko 6500c tai 6300/6301. Millaista akkukestoa tässä 6500c:ssä on "peruskäytöllä" (puhelinlaskut <20€/kk, ei pakettiliittymä)?

Mulla kestää normikäytössä joka päivä tekstaillen ja soitellen, sekä jonkin verran peliä pelaten semmosen kolme päivää akku. Oikeastaan tuo pelien sekä soittimen käyttö sitä akkua eniten syö, että varmaan jos pelkästään satunnaiseen puhumiseen ja tekstailuun käyttää niin neljä-viis päivää vois akku kestää.

j0ker
16.02.08, 04:55

Itse vaihdoin 6500c:n ykköspuhelimeksi e65:n jouduttua huoltoon kahdesti kuukauden sisällä. Ensin e65:n kuuloke/kaiutin hajosi ja pari päivää huollosta paluun jälkeen näyttö hajosi. Toisella huoltoon lähetyskerralla hankin 6500c:n, enkä ole katunut päivääkään. Tuo e65 on edelleen multi-sim:n päässä tarpeen tullessa.

Syitä miksi en ole katunut:
+ kokonsa puolesta ehkä paras 8310/6510:n jälkeen, jotka aikonaan oli parasta
+ pystyn käyttämään työpaikan sähköposti&kalenteripalveluita etänä aivan samalla tavalla
+ pystyn käyttämään henk.koht. sähköpostia aivan samalla tavalla
+ puhelimen dataominaisuudet (nopeus&verkot) riittävät minun käyttööni oikein hyvin, WLAN:n ominaisuutta en ole kaivannut (löytyy toki kakkosluurista, mutta harvoinpa tarvetta on)
+ ulkonäkö: tyylikkään näköinen, pieni ja eritoten ohut, herättää monen mielenkiinnon
+ käyttöliittymän&softan nopeus ihan eri luokkaa kuin viimeisimpien puhelinten: 9300i, n70, e60 ja e65

Toki olen joitakin kehityskohteita löytänyt:
- takakannen muovi selkeä epäonnistuminen
- muutaman kerran ihmetellyt värinän päälläoloa, vaikka profiilissa se ei ole päällä
- ajoittain tuntuu, että joutuu hakemaan puhelimella oikean asennon ennenkuin toisessa päässä ääni kuuluu kunnolla
- aluksi uusi laturi ärsytti paljonkin, mutta äkkiä oppinut elämään sen kanssa

Suosittelen kyllä kaikille, jotka ei huvin/työn takia tarvitse ylenpaljon erilaisia softia ja arvostavat pienikokoista, laadukasta sekä monipuolista puhelinta.

Akun kesto on itseasiassa yllättänyt. Puhun n. 2h päivässä, viestejä 10-15 ja akku kestää n.3-4 päivää. Datayhteyksien vaikutusta akunkestoon en niin tarkasti oo seurannut kun käyttö vaihtelee sen verran paljon.

nolifer
16.02.08, 10:35
Kiitos j0ker kommenteista :)

Vaikuttaa siltä että 6500c lähtee hankintaan heti kun tuon E65 saa laitettua eteenpäin.

K@rtsa
18.02.08, 12:11
Uusi softa: V 04.84
05-12-07 tiedä sitte onko ollut jo kaun saatavilla, latasin itse juuri

Logan
20.02.08, 11:14
Uusi softa: V 04.84
05-12-07 tiedä sitte onko ollut jo kaun saatavilla, latasin itse juuri

Kiitoksia tiedosta, päivitin omani.

LeMuerte
08.05.08, 10:23
Mitenkäs oletteko kokeillu laittaa mitään pelejä tähän? Meikäläinen ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta saamaan mitään uutta peliä laitettua noiden peruspelien lisäksi. Esim. tilt.tv:n pelikaupassa ei voi edes valita tätä puhelinmallia.

Ei siinä että tämän nyt mikään kummoinen pelipuhelin pitäis ollakkaan, mutta jotain ajantappoa vois vähän laitella...

Gabriel
12.05.08, 16:07
Heps. Ajattelin tähän malliin vaihtaa oman N73:n ja tulin miettineeksi että muuten ominaisuuksiltaan vaikuttais olevan mulle helvetin hyvä puhelin mutta minkälainen systeemi tossa mallissa on kuulokkeiden liitäntä? Ei kai se oo samanlainen löystyvä ja erittäin huono systeemi mikä esim N70:ssä ja N73:ssa + monessa muussa on? Jos on niin siinä tapauksessa jää ostamatta kun kuitenkin haluais musaa kuunnella ja toi nykyinen systeemi on ihan s**tanasta..

säätäjä86
12.05.08, 18:20
Heps. Ajattelin tähän malliin vaihtaa oman N73:n ja tulin miettineeksi että muuten ominaisuuksiltaan vaikuttais olevan mulle helvetin hyvä puhelin mutta minkälainen systeemi tossa mallissa on kuulokkeiden liitäntä? Ei kai se oo samanlainen löystyvä ja erittäin huono systeemi mikä esim N70:ssä ja N73:ssa + monessa muussa on? Jos on niin siinä tapauksessa jää ostamatta kun kuitenkin haluais musaa kuunnella ja toi nykyinen systeemi on ihan s**tanasta..

Ei tuossa puhelimessa ole muuta liitintä, kuin siinä puhelimen ylhäällä oleva micro-usb ja sen kautta hoituu kaikki. Eli lataaminen, kuulokkeen käyttö, datayhteydet jne..

http://europe.nokia.com/hs-82

Gabriel
12.05.08, 18:35
No kappas, kiitokset tiedosta. Ilmeisesti tuo on kuitenkin parempi kuin se vanha systeemi, ettei taskussa irtoa töissä heiluessa kuitenkaan yhtä helposti.... Taitaapa mennä luuri tilaukseen.

säätäjä86
12.05.08, 20:04
No kappas, kiitokset tiedosta. Ilmeisesti tuo on kuitenkin parempi kuin se vanha systeemi, ettei taskussa irtoa töissä heiluessa kuitenkaan yhtä helposti.... Taitaapa mennä luuri tilaukseen.

Ei tuo kyllä kovin helposti irtoa. Pop-port liitin on kyllä aika fiasko mitä noissa vanhemmissa malleissa on. Mikä tahansa muu liitäntä on pitävyydeltään parempi.

Nereus
13.05.08, 21:23
V 06.61
26-03-08 RM-265
Muutoksista ei tietoa.

hessyy
10.06.08, 16:01
miksi mun puhelimessa ei näy nimi vaikka nimi ja numero muistissa? aina ei edes löydä osoitekirjasta nimeä etsi toiminolla. silti, ku selaan nimiä niin sieltä se etsimäni nimi löytyy, mut ei ole oikeassa paikassa.

SumuTorvi
18.06.08, 07:58
Nyt on muutaman päivän ollut 6500c käytössä ja olen kyllä tyytyväinen hankintaani.

Herätyskello kuitenkin säikäytti pahasti aamulla pärähtäessään soimaan... Soi aivan h**vetin kovaa. Mistäs tuota sais säädettyä, kun en meinaa mistään löytää.

EDIT: Just, herätysääntä siis ei ilmeisesti saa säädettyä?
http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=636531&postcount=270

minister
18.06.08, 11:44
Herätyskello kuitenkin säikäytti pahasti aamulla pärähtäessään soimaan... Soi aivan h**vetin kovaa. Mistäs tuota sais säädettyä, kun en meinaa mistään löytää.

EDIT: Just, herätysääntä siis ei ilmeisesti saa säädettyä?
http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=636531&postcount=270

Juu, kuten tuossa löytämässäsi viestissäni totesin: ei onnistu ei.
Se oli yksi niistä syistä miksi vaihdoin E51:een, koska käytän aktiivisesti siinä olevaa kelloa / kalenteria.
En ymmärrä miksi toimintoa, jossa ei ollut (verraten aiemmat luurini) mitään vikaa on pitänyt muuttaa...

Muitakin vikoja siinä oli...Puhelin oli mulla 5 päivää ja sen jälkeen yhteensä 2,5 viikkoa korjattavana ensin liikkeessä muutaman päivän ja sen jälkeen vielä Nokialla...Takaisin tuli samojen vikojen kanssa ja en huolinut uutta samanlaista enää tilalle, joten ei muuta kuin vaihtoon meni...

tabell82
18.06.08, 22:35
mikähän omassa luurissa on vikana kun ei yhden soittajan kohdalla näytä nimeä millään vaikka numero on nimellä tallennettu? kummallakin elisan liittymä ja puhelin kyllä kaikki numerot näyttää...?

säätäjä86
18.06.08, 22:58
mikähän omassa luurissa on vikana kun ei yhden soittajan kohdalla näytä nimeä millään vaikka numero on nimellä tallennettu? kummallakin elisan liittymä ja puhelin kyllä kaikki numerot näyttää...?

Tuplana kyseinen henkilö puhelimessa?

tabell82
19.06.08, 18:40
ei ole asian jo tarkistin pitää vielä yrittää tutkia

Mauski
24.06.08, 14:52
Ei kai kaverilla ole omassa luurissa asetukset niin, että ei näytä omaa numeroaan?
Vai oliko ongelma niin että näyttää kaverin numeron muttei nimeä??

tabell82
01.07.08, 15:31
ongelmanahan oli juuri set et näytti pelkkää numeroa...

unikeko
02.07.08, 22:44
Mulla on ollut tuo puhelin nyt muutaman viikon. Muuten olen tyytyväinen, mutta mutta...

Mulla on viestien välitystiedot käytössä. Puhelin näyttää viestin toimitusajaksi tuntia aikaisemman kellonajan kuin viesti on lähetetty. Puhelimen kello on oikeassa ajassa. Operaattorin kanssa on aiheesta juteltu, eivät keksi selitystä, eikä Nokian aspassakaan keksitty apuja. Puhelimen alkuperäisten asetusten palautus ei ole auttanut.

Ei ole merkitystä, minkä operaattorin liittymään viestin lähetän, aina sama juttu. Muuten kellonajat on oikein esim. puhelutiedoissa sekä saapuneissa viesteissä.

Pikku vika, mutta alkaa jo ärsyttää. :P

veppis
02.07.08, 22:48
Katso että aikavyöhyke (GMT+ tai -) on asetuksissa oikein. Tarvittaessa säädä käsin oikeaksi.

unikeko
02.07.08, 22:54
On oikea, käyty kaikki läpi Noksun setien kanssa. Oli alunperinkin kyllä jo oikea omilta jäljiltäni.

samumanu
03.07.08, 13:22
Joissakin S40 malleissa on tota ongelmaa ollu, tais 6270 olla eka.. Huollosta kysyin ni sanoivat et nokian antamien tietojen mukaan johtuu jostain verkkojen puuttuvasta päivityksestä mutta operaattorit ei sitä Suomessa oo ottaneet käyttöön, ja ei kai otakkaan ku aika pienestä viasta kyse. Toi vimonen pilkun jälkeen oli 100% mutuilua...

unikeko
06.07.08, 21:54
Viikko sitten sunnuntaina soitin puhelun siskolleni, mutta linjan auetessa siellä olikin venäjää puhuva mies. Hetken huutelin haloota (muutaman sekunnin), ja sitten puhelu poikki ja uusi yritys. Sain systerin kiinni. Hän sanoi kuulleensa sekä minun että miehen puheen, minä en kuullut systeriäni.

Soitin operaattorille pari päivää myöhemmin, ulkomaanpuhelu oli laskutettu.

Käytin pikavalintaa kummallakin kerralla (käytän aina), eli kun se mies vastasi ja kun systeri sitten vastasi.

Ja tänään taas kävi hassusti: mulle soitettiin ja vastasin. Taas siellä oli venäjää puhuva mies. Huutelin haloota pari kertaa ja sit linja poikki vaan. Soittaja ei kuullut minua eikä venäjää puhuvaa miestä, minä kuulin vain sen venäläisen.

Tuollaista ei ole tapahtunut koskaan ennen, siksi tuli mieleen, että vika on puhelimessa, joka tuli mulle 3vk sitten, mutta tiedä sitten mikä on totuus.

Ei olla lähelläkään itärajaa.

Ammattilainen
06.07.08, 22:04
Viikko sitten sunnuntaina soitin puhelun siskolleni, mutta linjan auetessa siellä olikin venäjää puhuva mies. Hetken huutelin haloota (muutaman sekunnin), ja sitten puhelu poikki ja uusi yritys. Sain systerin kiinni. Hän sanoi kuulleensa sekä minun että miehen puheen, minä en kuullut systeriäni.

Soitin operaattorille pari päivää myöhemmin, ulkomaanpuhelu oli laskutettu.

Käytin pikavalintaa kummallakin kerralla (käytän aina), eli kun se mies vastasi ja kun systeri sitten vastasi.

Ja tänään taas kävi hassusti: mulle soitettiin ja vastasin. Taas siellä oli venäjää puhuva mies. Huutelin haloota pari kertaa ja sit linja poikki vaan. Soittaja ei kuullut minua eikä venäjää puhuvaa miestä, minä kuulin vain sen venäläisen.

Tuollaista ei ole tapahtunut koskaan ennen, siksi tuli mieleen, että vika on puhelimessa, joka tuli mulle 3vk sitten, mutta tiedä sitten mikä on totuus.

Ei olla lähelläkään itärajaa.

Jotenkin on mennyt linjat ristiin. Itse törmäsin Venäjällä kerran tilanteeseen, jossa soittaessani suomalaiseen numeroon, puhelu yhdistyi Suomessa johonkin ihan muualle, kun piti. Soitin omasta puhelimesta samassa huoneessa olevaan vaimoni puhelimeen ja puhelin hälytti jossain päin Suomea ja siihen vastasi suomalainen nainen. Ja sama juttu vaimon puhelimesta, mutta puhelu meni eri paikkaan Suomessa. Eli ei välttämättä ole puhelimessa vika.

nolifer
12.07.08, 17:36
Tänään ostin bronze-version. Ihan kivalta vaikuttaa :)

MoLo
18.07.08, 18:37
"Bronze" versio tuli itsekkin haettua, tätä ei löytynyt ihan jokakaupasta. Muutaman kaupan myyjän mukaan luurin valmistus on lopetettu Heinäkuussa, varmaan vaikuttaa saatavuuteen.

Uimo
22.07.08, 23:20
Mitähän meinaa 6500c:n tapauksessa vierasverkko ja verkkovierailu? Siis sähköpostikansiota kun avaa, puhelin kysyy ensin, että "Puhelin vierasverkossa. Muodostetaanko yhteys postilaatikkoon X?" Ja sitten kun muodostaa yhteyden, puhelin sanoo homman nimeksi "Verkkovierailu." Siis periaatteessa tuon ymmärtäisin esim. WLAN:in yhteydessä, mutta miten puhelimella, jossa ei ole WLAN:ia, voisi ylipäätään ottaa yhteyden vaikkapa kotiverkkoon vierasverkon sijaan? Jotenkin tuntuu turhalta kysymykseltä tuo puhelimen verkkoutelu, kun ei vaihtoehtoja ole.

hiphei
23.07.08, 20:45
[...]miten puhelimella, jossa ei ole WLAN:ia, voisi ylipäätään ottaa yhteyden vaikkapa kotiverkkoon vierasverkon sijaan? Jotenkin tuntuu turhalta kysymykseltä tuo puhelimen verkkoutelu, kun ei vaihtoehtoja ole.
Esimerkiksi ulkomailla on hyvä varoitella käyttäjää mahdollisesti korkeammasta ja erilaisesta hinnoittelusta.
Jos kuitenkin olet ihan Suomessa, niin luultavasti operaattorisi on jokin suomalainen virtuaalioperaattori ja siten puhelin tulkitsee, ettet ole operaattorin omassa verkossa.

Uimo
24.07.08, 13:31
Suomessa mennään ja Saunalahti hoitaa liittymän virkaa. Joo, ulkomaillahan tuo toki onkin ihan järkevä juttu, jotta on vielä hieman enemmän aikaa harkita laskunsa kasvattamisen tarpeellisuutta.

Mauski
04.08.08, 13:16
ongelmanahan oli juuri set et näytti pelkkää numeroa...

Ootkos saanut selvyyttä mikä vikana?

unikeko
10.08.08, 15:51
Huoh, taas pari päivää sitten oli venäläinen linjoilla kun mulle tuli puhelu. Operaattori ei tiedä mikä mättää.

Ja lisää ongelmia samaisen puhelimen kanssa: mulla on soittoäänenä musiikkia, jota olen siirtänyt puhelimeen koneelta (ja koneelle cd-levyltä). Muutamat viikot meni hyvin, mutta nyt muutaman päivän ajan on kuulostanut samalta kuin joskus muinoin korvalappustereoiden aikaan kun paristot oli loppumassa, eli ääni veeennyy ja hidastuu. Varsinainen biisi toimii hyvin kun sitä haluaa kuunnella, mutta soittoäänenä tosiaan ei.

Tekstiviestin merkkiääni (puhelimen oma) tekee samaa, eli veeennyy tai sitten ääni vaihtuu itsekseen.

Entä saako puhelimen valon pysymään kauemmin päällä? Sammuu ihan liian nopeasti, eli muutamassa sekunnissa. En ole vielä löytänyt asetusta, josta valon kestoa voi säätää, edellisessä kännyssä sellainen oli.

moder
15.08.08, 18:49
Tuosta tekstiviestien aikaleimavirheestä. Kai sulla on asetuksissa "kesäaika +1h" , mulla oli sama ongelma , ja korjaantu tolla kesäaika-asetuksella.

säätäjä86
15.08.08, 23:06
Tuohon tekstiviestien väärään aikaan on jokaisessa puhelimessa missä siihen olen törmännyt auttanut se, että ajan automaattinen päivitys on päällä. Ja pitää siis olla se automaattinen eikä se, että se kysyy lupaa saako sitä tehdä.

tauros
18.09.08, 17:42
Itellä oli käytössä tuo kyseinen puhelin noin puoli vuotta.

+ Tyylikäs ja pienikokoinen
+ Toiminnot/ominaisuudet

- Hinta
- Näppäimet
- Akku (ei kestä kovin kauan)
- Kestävyys, meni kaksi kertaa huoltoon kerran puhelimen äänet lakkasivat toimimasta en kuullut jos joku soitti tai muitakaan ääniä, toisella kerralla näyttöön oli tietämättömästä syystä tullut naarmu, luvattiin että se menee takuuseen ja se oli siellä "korjattavana" reilu 3 viikkoa jonka jälkeen soitettiin että tämä ei menkkään takuuseen jos haluat että tutkitaan mikä siinä on vikana niin maksaa 20€ ja jos haluat että näyttö korjataan maksaa 60-80€. Hyvää palvelua..

Arvosana: 7½

Mauski
25.09.08, 13:46
Itellä oli käytössä tuo kyseinen puhelin noin puoli vuotta.

+ Tyylikäs ja pienikokoinen
+ Toiminnot/ominaisuudet

- Hinta
- Näppäimet
- Akku (ei kestä kovin kauan)
- Kestävyys, meni kaksi kertaa huoltoon kerran puhelimen äänet lakkasivat toimimasta en kuullut jos joku soitti tai muitakaan ääniä, toisella kerralla näyttöön oli tietämättömästä syystä tullut naarmu, luvattiin että se menee takuuseen ja se oli siellä "korjattavana" reilu 3 viikkoa jonka jälkeen soitettiin että tämä ei menkkään takuuseen jos haluat että tutkitaan mikä siinä on vikana niin maksaa 20€ ja jos haluat että näyttö korjataan maksaa 60-80€. Hyvää palvelua..

Arvosana: 7½

Miten puhelimeen voi tulla tietämättömästä syystä naarmu?
Ei suinkaan puhelin niitä itse tee :o
Joka tapauksessa, yleinen käytöntö melkein joka valmistajalla/huoltofirmalla tuo että tarkistusmaksu on erikseen ja sitten vielä korjaus erikseen.
Akun kesto ei ole maailman parhainta, sitä itse ehkä eniten jäin kaipaamaan, kestävämpää akkua.
Mutta kaikinpuolin tyylikäs ja ohut luuri, antaisin arvosanaksi 8+

tauros
27.09.08, 21:24
Siitä naarmusta niin:
En osaa sanoa että mistä se johtuu, otin puhelimen esiin taskusta tai laukusta en muista, niin näytössä oli muutaman millin paksuinen salaman muotoinen naarmu. Ehkä se on johonkin kolahtanut tai jotain, mutta jotenkin ihme juttu kun puhelimen kuorissa ei näy mitää jälkiä mistään kolhuista pelkkä näyttö on on mennyt "rikki".

säätäjä86
27.09.08, 22:46
Siitä naarmusta niin:
En osaa sanoa että mistä se johtuu, otin puhelimen esiin taskusta tai laukusta en muista, niin näytössä oli muutaman millin paksuinen salaman muotoinen naarmu. Ehkä se on johonkin kolahtanut tai jotain, mutta jotenkin ihme juttu kun puhelimen kuorissa ei näy mitää jälkiä mistään kolhuista pelkkä näyttö on on mennyt "rikki".

Eihän siinä mitään ihmeellistä ole jos kuorissa ei jälkiä olr koska isku on tullut näyttöön eikä kuoriosiin ja siitä johtuen kuorissa ei mitään näykkään. Tuossa näytössä, kun ei mitään kovaa muovia ole päällä niin herkästi naarmuuntuu ja yllättäen tuommoiset näyttöjen naarmuntumiset eivät takuuseen kuulu. Sama koskee vaikkapa n95 missä ei myöskään ole näytöllä mitään suojaa paitsi 8gb mallissa.

moder
01.10.08, 15:20
Kaikin puolin olen tyytyväinen puhelimeen vieläkin. Sutjakka muotoilu ja tukeva rakenne. Ainut miinus onkin akkukesto. Ensikisi kuvittelin senkin olevan hyvä, mutta nyt kun aloin käyttämään paljon 3G:tä ja datayhteyksiä, hupenee akku hyvin nopeasti. No tämän "vian" syy on tietenkin puhelimen minimalistiset ulkomitat.

RayMay
21.10.08, 11:03
Hyvin vähän olen ehtinyt vielä tuota käyttää, joten plussat ja miinukset tulee vähän myöhemmin.

Sen sijaan heräsi kysymys että löytyykö mistään adapteria Micro USB:stä 3,5 mm kuulokeliittimeen? Olisi kiva käyttää normikuulokkeita tuon kanssa.

Gabriel
22.10.08, 19:27
Noniin, käytössä ollut muutamia kuukausia ja kaksi kertaa huollossa samasta asiasta. Kaiutin paskana, siis se josta kaikki soittoäänet yms tulee. Molemmilla kerroilla vika ilmeni samalla lailla, puhelin aivan normaalisti pöydällä ja tuli tekstiviesti jonka äänestä kuuli että nyt on jotain paskana. Särki ja oli n. miljoona kertaa korkeampi ääni kuin yleensä. Ei siis ollut puhelin ikuna kolissut yhtään mihinkään.. Ja eilen kun hain puhelimen tältä toiselta huoltokerraltaan niin kamerapa ei toimi, voi siis vitun vittu. Jurnuttaa mustaa hetken aikaa eikä suostu menemään päälle vaan ilmoittaa kohteliaasti että: "kamera valmiustilassa". Joopa joo, ja myyjä setäkin vielä kohteliaasti ilmoitti ettei kaupan purku onnistu (siis kun vein toista kertaa huoltoon), nyt kun kolmannen kerran puljuun meen niin kannattais se kaupan purku onnistua jos ei halua löytää trendipuhelinta perseestään.

säätäjä86
22.10.08, 23:07
Noniin, käytössä ollut muutamia kuukausia ja kaksi kertaa huollossa samasta asiasta. Kaiutin paskana, siis se josta kaikki soittoäänet yms tulee. Molemmilla kerroilla vika ilmeni samalla lailla, puhelin aivan normaalisti pöydällä ja tuli tekstiviesti jonka äänestä kuuli että nyt on jotain paskana. Särki ja oli n. miljoona kertaa korkeampi ääni kuin yleensä. Ei siis ollut puhelin ikuna kolissut yhtään mihinkään.. Ja eilen kun hain puhelimen tältä toiselta huoltokerraltaan niin kamerapa ei toimi, voi siis vitun vittu. Jurnuttaa mustaa hetken aikaa eikä suostu menemään päälle vaan ilmoittaa kohteliaasti että: "kamera valmiustilassa". Joopa joo, ja myyjä setäkin vielä kohteliaasti ilmoitti ettei kaupan purku onnistu (siis kun vein toista kertaa huoltoon), nyt kun kolmannen kerran puljuun meen niin kannattais se kaupan purku onnistua jos ei halua löytää trendipuhelinta perseestään.

Toimiiko puhelimen lataus kuitenkin ihan normaalisti? Lataus menee samaa kautta, kuin tuo kamerakin ja mikäli se flexi on huonosti kiinni niin kamera ei silloin toimi. Toki se voi olla rikkikin mennyt.

Ja se kaiuttimen hajoaminen johtuu niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin metallipölystä mitä sinne ihf:ään menee ja se aiheuttaa sen särinän.

Ja kauppaa tuskin tuommoisilla syillä ruvetaan purkamaan. Siihen kaiuttimen hajoamiseen voi ihan omalla käytöllään vaikuttaa. Itsestäään se puhelin ei sitä metallipölyä tee vaan jostain paikasta se on lähtöisin.

Gabriel
23.10.08, 10:45
Toimiiko puhelimen lataus kuitenkin ihan normaalisti? Lataus menee samaa kautta, kuin tuo kamerakin ja mikäli se flexi on huonosti kiinni niin kamera ei silloin toimi. Toki se voi olla rikkikin mennyt.

Ja se kaiuttimen hajoaminen johtuu niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin metallipölystä mitä sinne ihf:ään menee ja se aiheuttaa sen särinän.

Ja kauppaa tuskin tuommoisilla syillä ruvetaan purkamaan. Siihen kaiuttimen hajoamiseen voi ihan omalla käytöllään vaikuttaa. Itsestäään se puhelin ei sitä metallipölyä tee vaan jostain paikasta se on lähtöisin.

Lataus toimii ihan normaalisti ja kaikki muutkin toiminnot mitä keksiä saattaa.

Metallipölyä puhtaalla pöydällä ollessa? Älä nyt viitsi. Romu mikä romu, maanantaikappale.

säätäjä86
23.10.08, 12:14
Lataus toimii ihan normaalisti ja kaikki muutkin toiminnot mitä keksiä saattaa.

Metallipölyä puhtaalla pöydällä ollessa? Älä nyt viitsi. Romu mikä romu, maanantaikappale.

Tuskin sitä puhelinta koko aikaa siinä pöydällä kuitenkaan olet pitänyt? Sitä en tiedä mistä se metalllipöly tulee, kun jokainen tuskin on metallisorvari, mutta se on kuitenkin yleisin tuon vian aiheuttaja. Ja ei se metallipöly välttämättä heti sitä kaiutinta hajota vaan voi viedä oman aikansa. Toki sinne puhelimeen on voinut jäädä sitä pölyä silloin, kun siihen se kaiutin on vaihdettu ellei sitä kunnolla ole puhdistettu ja yllättäen se kaiutin, kun on magneetti niin vetää puoleensa ne pienetkin metallihiput.

Jos lataus kerta toimii niin voi olla, että se fleksi on hajonnut osittain.

Gabriel
23.10.08, 13:59
Tuskin sitä puhelinta koko aikaa siinä pöydällä kuitenkaan olet pitänyt? Sitä en tiedä mistä se metalllipöly tulee, kun jokainen tuskin on metallisorvari, mutta se on kuitenkin yleisin tuon vian aiheuttaja. Ja ei se metallipöly välttämättä heti sitä kaiutinta hajota vaan voi viedä oman aikansa. Toki sinne puhelimeen on voinut jäädä sitä pölyä silloin, kun siihen se kaiutin on vaihdettu ellei sitä kunnolla ole puhdistettu ja yllättäen se kaiutin, kun on magneetti niin vetää puoleensa ne pienetkin metallihiput.

Jos lataus kerta toimii niin voi olla, että se fleksi on hajonnut osittain.

No oli mikä hyvänsä niin saa joka tapauksessa liike ottaa puhelimen takaisin, joko hyvällä tai pahalla. Mä en ala joka viikko yhden vitun puhelimen takia ravaamaan liikkeessä ja kikkailemaan lainapuhelimella. Miltähän valmistajalta sitä löytäisi luotettavan ja ominaisuuksiltaan tätä päivää olevan puhelimen? Tuskin miltään.

unikeko
06.11.08, 11:48
Toi on kyllä raivostuttava vekotin. Vaihtaa itsekseen tekstariäänen noin joka kymmenennellä kerralla. Sen yhden kerran tulee siis väärä ääni, sitten taas se mun valitsemani palautuu. Lisäks vaihtaa ittekseen päivämäärää. Kellonaika sentään on pysynyt oikeana.

Nyt on sitten alkanut vaihtaa myös herätyskellon äänen toiseksi ittekseen.

Aneanon
12.11.08, 21:08
Saako mitenkään Flash Litea Nokia 6500c:een?

sovelias
12.11.08, 21:12
Saako mitenkään Flash Litea Nokia 6500c:een?Jos en väärin muista niin ainakin jotenkin tuettuna on Flash lite 2.x
Kyse s40 koneesta, joten tuollaiset falsh tuet ovat laitteen firmwaren mukana tulevia, ei erikseen asennettavia.

unikeko
18.11.08, 20:11
Eiku pahenee. Vaikka laitan tekstariäänen äänettömäksi, niin eipä hiljene.

moder
18.11.08, 21:41
Mulla on kans vähän alkanu toi kaiutin oikuttelee. Soittaa satunnaisesti kaikki äänet jotenkin "täysillä" ja säristen. Joskus taas on normaali. Putsailin sitä sen verran, mitä puhelinta purkamatta on mahdollista, auttoi jonkin verran, nyt "särinän" esiintymistiheys on harvempi.

Imperial
18.11.08, 22:02
Eiku pahenee. Vaikka laitan tekstariäänen äänettömäksi, niin eipä hiljene.

Tuollaiseen ongelmaan auttoi puhelimen uudelleenkäynnistys. Virrat pois, virrat päälle. Kyseessä tosin äidin 6555, mutta ihankun se jotenkin erilainen olisi.

unikeko
24.11.08, 14:51
Tuollaiseen ongelmaan auttoi puhelimen uudelleenkäynnistys.
Auttaahan se hetkeksi joo, mutta tarkoitus olis, että äänetön on äänetön koko ajan.

emomursu
24.11.08, 17:57
Olen varmasti aivan hemmetin tyhmä, mutta en millään onnistu saamaan akkua pois puhelimestani (6500C). Juuri ostin ja heti ongelmia akun poiston kanssa...Auttakaa hädässä olevaa...

edit.Ongelma ratkaistu, liian lyhyet kynnet :)

moder
28.11.08, 20:24
Nyt alkaa tympiä toi kaiutin.
En oo ikinä käyttäny mitään puhelinta huollossa, joten voikos luurin viedä tommoseen kaiutinelementin vaihtoon ilman pelkoa että numerot/viestit/muistiinpanot/kuvat häviää muistista ?

Ja kauankohan tommonen korjaus kestää? saisko sen ns. odottaessa. (=samana päivänä)

säätäjä86
28.11.08, 20:50
Nyt alkaa tympiä toi kaiutin.
En oo ikinä käyttäny mitään puhelinta huollossa, joten voikos luurin viedä tommoseen kaiutinelementin vaihtoon ilman pelkoa että numerot/viestit/muistiinpanot/kuvat häviää muistista ?

Ja kauankohan tommonen korjaus kestää? saisko sen ns. odottaessa. (=samana päivänä)

Jossain huollossa voi onnistua samana päivänäkin. Varmaankin niissä pienemmissä huolloissa. Isommissa on laitteita jo kuitenkin aina muutamaksi päiväksi jonossa odottamassa korjausta.

Huoltoon viedessä ilmoitat vain ettet halua laitteeseen ohjelmistopäivitystä. Järkevää olisi kyllä pitää puhelimen tiedoista koneella varmuuskopiota mikäli tärkeitä ovat. Entäs sitten jos puhelin hajoaa niin, että se on pakko päivittää, että lähtee toimimaan?

Ja mikäli laitteen kaiutin on täynnä metallipölyä niin silloin ei periaatteessa ole takuuseen kuuluva vika kyseessä.

moder
29.11.08, 17:06
No taidampa sitten tilata kaiutinelementin ja vaihtaa itse...

säätäjä86
29.11.08, 20:37
No taidampa sitten tilata kaiutinelementin ja vaihtaa itse...

Tuo malli ei sitten ole helpoimmasta päästä avata. Se kameran linssi ja puhelimen yläkuori menevät vaihtoon, kun laitteen avaa.

Tuossa voi todella helposti rikkoa puhelimessa olevia osia mikäli ei koskaan tuota ole avannut. Itsekkin olen muutaman kerran onnistunut rikkomaan latausliittimen flexissä olevia komponentteja ja silloin menee se koko av-flex vaihtoon. Samaan sisältyy myös kameraosa.

moder
29.11.08, 21:29
Se kameran linssi ja puhelimen yläkuori menevät vaihtoon, kun laitteen avaa.

Perustele ? aattelin ehkä samalla tilata uuden kuorisatsin, mutta ilmeisesti ne on pakko myös tilata ?

Entä miten oot AV-FLEXIN hajalle saanu ?
Paljon kaikennäkösiä laitteita on tullu korjailtua, mutta nykypuhelimia en vielä yhtäkään.

Purkuohje näytti ainakin simppeliltä :D

säätäjä86
29.11.08, 23:54
Perustele ? aattelin ehkä samalla tilata uuden kuorisatsin, mutta ilmeisesti ne on pakko myös tilata ?

Entä miten oot AV-FLEXIN hajalle saanu ?
Paljon kaikennäkösiä laitteita on tullu korjailtua, mutta nykypuhelimia en vielä yhtäkään.

Purkuohje näytti ainakin simppeliltä :D

Se kameran linssiosa on liimattuna 2-puolisella teipillä ja se ei yleensä avauksen jälkeen pysy kasassa. Ei maksa osa paljoa. Samoiten se top cover. Mikäli et ole tuota koskaan avannut niin erittäin suurella todennäköisyydelle menee ne klipsit huonoon kuntoon/poikki ja ei enään pysy kiinni kunnolla. Sekään ei paljoa maksa.

Ja se av-flex on liimattuna siihen peltiin 2-puoleisella teipillä ja sitä peltiä poistettaessa on olemassa pieniriski, että siinä flexissä olevia pintaliitoskomponetteja irtoaa. Siinä pellissä on leikattu aukko niitä komponentteja varten ja jos sillä pellillä vahingossa huitaisee niihin komponentteihin niin irtoavat.

Ja se miten nokia ohjeissaan suosittelee jotain tiettyä avaustoimenpidettä niin se ei välttämättä kuitenkaan ole se paras/helpoin vaihtoehto. On tullut se nimittäin todettua käytännössä monta kertaa.