View Full Version : Sony Ericsson P800 bugilista
Katselin tuolla http://www.allaboutsymbian.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6427 saitilla juttua, P800 bugeista. Siellä oli pari mitä minäkin olen huomannut. Mitäs te muut, onko ollut samoja vikoja?
1. virtuaalinäppäimistöä käynnistävä ikoni, sekoaa välillä eikä anna ottaa sitä käyttöön, ennenkuin käynnistät koneen uudelleen.
2. CommuniCam sekoaa (harvemmin) ja näyttää vain SE logoa, kuvan voit ottaa, mutta et tiedä mitä tähtäät, ennenkuin katsot tulosta Pictures sovelluksella.
3. Ollakseen USB väylä, tietoa siirtyy käsittämättömän hitaasti. Joku on sanonut IR sovittimen olevan nopeampi tapa hoitaa syncit yms.
3. Ollakseen USB väylä, tietoa siirtyy käsittämättömän hitaasti. Joku on sanonut IR sovittimen olevan nopeampi tapa hoitaa syncit yms.Onko kukaan kokeillut muuttaa ohjauspanelista kaaplein nopeutta, vaikuttaako asiaan?
Muuten kyllä nuo jutut tuttuja, mutta ei ylitsepääsemättömiä.
Enemmän ärsyttää käytetävyys jutut.
Itselläni lakkasi kokonaan toimimasta parin päivän käytön jälkeen (edelleen huollossa). www.allabouter6.com forumissa näyttää olevan muutamia samantyylisiä tapauksia.
Onko kukaan kokeillut muuttaa ohjauspanelista kaaplein nopeutta, vaikuttaako asiaan?
Itse asiassa en, mutta eikös siellä ole jo valmiiksi nopein mahdollinen, 460800Kb/s. ?
Niin ja sikäli ajattelin tuota siirtonopeutta, että Minidisc soittimeni USB siirto on jostain toiselta planeetalta, verrattuna tähän. Levyllinen kappaleita sujahtaa soittimeen alle 10~min.
1. ärsyttää tuo "paina 10sec virtanappulaa" koska se tulee melkein päivittäin imuroidessa. eli esim yön yli ei voi jättää latailemaan yksikseen. yleensä tavaraa on kerinnyt valua 5-10 megaa kunnes 800 tilttaa. normaali surffauksessa ja muussa käytössa kone pysyy pystyssä vuorokausitolkulla.
2.mielestäni puhelin on erinomaisen vaikea kohdistaa laitettaessa telakointiasemaan.
3.nettiselain on aivan liian raskas(hidas) avaamaan sivuja, ja se miettii pitkään myös avatessaan välimuistissa olevia sivuja.
4. kameran linssi on jo täynnä sormenjälkiä, vaikka olen kokeillut varoa uutta puhelinta(en kuitenkaan pidä sitä missään silkkipussukassa.
5.usb kaapeli tuntuu tosiaan olevan hitaan puoleinen(mutu)
1.ku ottaa yhteyden tietokoneeseen puhelimen kellonaika ja päivämäärä menee sekaisin...onko muilla?
2.akku kestää välillä 2vrk ja välillä 2tuntii...akussa vika?
1.ku ottaa yhteyden tietokoneeseen puhelimen kellonaika ja päivämäärä menee sekaisin...onko muilla?Sulla asetus että ottaa ajan PCltä.
2.akku kestää välillä 2vrk ja välillä 2tuntii...akussa vika?No en nyt noin pieneen aikaan törmännyt, kyllä se onlinenäkin kestää pidempään.
Käyttäjät auttakaa! Taas kerran sama kysymys, jos nyt vihdoin sais vastauksen! eli kun joku soittaa ja vastaa normaalisti läppä kiinni, normaalilla kuulokkeella, kuuluu vasta puolen puhe todella hiljaa, vaikka joggarilla on äänet laitettu täysiin!olen havainnut että Vastapuolen äänen saa kuuluumaan lujaa, kun laittaa sen kaiuttin puhelin ominaisuuden hetkeksi päälle ja ottaa pois, niin sitten vastapuelen äänet kuulu taas hyvin kuulokkeen kautta tai oikeastaan liian lujaa, koska äänet oli laitettu aikaisemmin joggarilla maximiin! Jos taas itse soitan niin silloin ei seuraavia ongelmia ole ilmennyt! onko muilla ilmennyt? Aika kummallinen juttu! bugi!!!!? meniskö softa päivityksellä pois! onko siel joku sellanen asetus! (tuskin)! mahtaisko puhelimen nollaus auttaa? ei viittis viedä huoltoon, kun kestää kuitenki niin kauan! kai se sitte on pakko viedä!
Eli toi bugi on minun P800 vaivannut! ja löysin sen mikä sen aiheutti! ja se oli se, kun minulla oli 7650 nauhoitettu wav soittoäänenä! en tiedä tekevätkö kaikki wav äänet sen! mutta en testaakkaan kun nyt toimii! kun on midi soittoäänenä!
Edit: niin se ei ollut Wav vaan AMR
kun minulla oli 7650 nauhoitettu wave soittoäänenä! en tiedä tekevätkö kaikki wavet sen!
Niin siis sehän on wav, ja ei 7650:lla voi nauhoittaa waveja.
joonas kirjoitti:
kun minulla oli 7650 nauhoitettu wav soittoäänenä! en tiedä tekevätkö kaikki wavet sen!Niin siis sehän on wav, ja ei 7650:lla voi nauhoittaa waveja. Joo sori siis se oli AMR nauhoitus
...2.akku kestää välillä 2vrk ja välillä 2tuntii...akussa vika?
Käyttänyt luuria ulkona? Li-ion/Li-Pol-akut eivät pidä kylmästä.
Läpän numeroita käyttäessä keskellä ylhäällä olevat C- ja paluu-näppäin eivät toimi.
Läpän numeroita käyttäessä keskellä ylhäällä olevat C- ja paluu-näppäin eivät toimi.oletko kokeillut palauttaa näytön tehdas asetuksia! saataa auttaa!
oletko kokeillut palauttaa näytön tehdas asetuksia! saataa auttaa!
miten? koko puhelimen resetointi?
miten? koko puhelimen resetointi?Kokeile ajaa näytönkohdistus ohjelma.
Käytännön pila kaverin koneella on kohdistaa kosketus näyttö pieleen.
miten? koko puhelimen resetointi?EI vaan ensin Control panel valikkoon sieltä Display ja sitte sieltä alhaanta caliprate ja sitte paina jogdialia, että palauttaa tehdas asetukset! auttoko?
Control panel valikkoon sieltä Display ja sitte sieltä alhaanta caliprate ja sitte paina jogdialia, että palauttaa tehdas asetukset! auttoko?Tarkka hyvä ohje, mutta miksi tätä kutsutaan tehdas asetusten palauttamiseksi?
jes! palautin näytön asetukset ja nyt toimii. Olin puhelimen saatuani innoissani käynyt kalibroimassa asetuksen hiukan pieleen.
Joo, ei siinä näytön kosketuskalibroinnissa pitäisi olla mitään vikaa, tehdasasetusten jäljiltä. Pojat.. ne leikkii kaikella mikä näyttää pyöreältä, ja tuntuu pehmeältä..
Kaikkien näiden "linssissä on sormenjälkiä" ja "minulla on vaikeuksia asettaa puhelin laturiin" tyyppisten bugien lisäksi taisin löytää yhden aika v-maisen vian. Bugi löytyy näin (en suosittele suorittamaan):
1. Aseta jonkun kontaktin puhelinnumero speed dialiin.
2. Poista kyseinen numero kontaktilta. Kys. speed dial häviää, kuten on oletettavissa.
3. Uuden speed dial numeron asettaminen kyseiseen kohtaan ei ole mahdollista. Joten ko. paikassa on nyt pysyvästi "empty" :-(
Ratkaisuehdotuksia?
Edit: Huomasin juuri, että jonkin tyyppiset kontaktit suostuvat speed dialiksi vaikka kyseinen paikka on kokenut kohdan 2.
oli pakko kokeilla!ja kyllä mun P800 antaa laittaa siihen uuden kontaktin ja ihan minkä vaan! klikkaa vaan sitä emptyä ja lisää siihen uuden!
oli pakkokokeilla!ja kyllä mun P800 antaa laittaa siihen uuden kontaktin ja ihanminkä vaan! klikkaa vaan sitä emptyä ja lisää siihen uuden!Juuh, olet yrittänyt aika pirun monta kertaa. Ongelma tuli esiin, kun siirtelin ihmisten puhelinnumeroita listassa. Kun olin käynyt kontakteja läpi, kolme SD:tä oli kadonnut, joten yritin asettaa niitä uusiksi. Kahteen puhelin ei ota vastaa mitään numeroa ja yhteen se ottaa vastaan vain kolme numeroa, joilla ei näyttäisi olevan mitään yhteistä.
Ehkä tämä on kiinni siitä, millaisen kontaktin numero poistetaan. Eli onko kontaktilla yksi vai useampia numeroita, onko kys. numero ensimmäisenä numerolistalla tms.
Jahas, unohtakaa koko juttu, minulla taitaa olla puhelimen muisti kontaktien osalta sekaisin. Nyt en enää pysty edes muuttamaan joidenkin kontaktien tietoja. Se siitä ja sitten resettiä...
dr_netwizard
18.01.03, 13:45
Tässä omat toistaiseksi havaisemani kököt p800 sessa.
Äänen laatu puhelimessa puhuttaessa toiselle huonompi kuin
nokia 6510.
Helposti laittaa kätensä luurissa mikrofonin eteen ja toinen
sanoo nyt kuuluu hiljaa.
Bluethoot Jabra bt200 headsetti= ääni hiljainen, pätkii.
itse kuulen loistavasti toinen osapuoli hiljaa pätkien.
Vempain lähtee takasin, käyttökelvottomana.!
Sama pelaa loistavasti t681 kanssa.
Siis onko p800 BT susi!!!!
Joku muukin on valitellut erkin headsetillä pätkimistä?
Onko muilla BT headset kokemuksia?
Täytynee kyllä itse vielä testailla erkin headsettejä ovatko parempia
ao. luurin kanssa.
E-maili systeemissä salasanat 100%oikein..gprs yhteys (dna) ei wap
ottaa konffun servuihin ja herjaa...check username and passwords.
Toistaiseksi en ole saanut maileja luettua kännykkään.
T dr_netwizard
Äänen laatu puhelimessa puhuttaessa toiselle huonompi kuin nokia 6510.Taitaa olla yksilö eroja tai sitten vaihtelee, Välillä tuntuu että äänen laatu on hyvä ja välillä ei.
No, sanokaas yhteenvetona kumpi voittaa P800ssa?
Hyödyt vai haitat? Olen nähkääs hankkimassa uutta luuria vanhan 3310 tilalle ja ajattelin pistää priimaa heti päälle. Nokia 7650 verrattuna mielestäni P800 voittaa (vaikka olenkin ennen ollut anti-erik poika) muistin määrällä ja paremmalla tuella ja uudemmalla käyttiksellä.
Onko puhelin helppo päivittää? Löysin Ericssonin sivuilta jo muutaman Patchin mutta en sitten enempää jäänyt tutkimaan. Käsittääkseni suomen kieltä ei ole valittavana (ei ole ongelma, englanti sujuu kympisti), mutta sellainen olisi tulossa?
Mitä kaikkea puhelimen mukana tulee, kuin suojapussi. Käsittääkseni "erikoiskynä", jolla sitten kosketusnäyttöä käsitellään. Tietääkseni puhelimessa on vakiona 16mbit muistia, josta 12mb on omistajan käytössä, ja lisämuistikorttipaikkaan voi tunkaista vaikka 128mbitin kortin? Tuleeko tässä mukana muistikorttia, puhelinkioskin sivuilla lukee: "Kiinteä muisti 12 MB ja laajennettavana muistina Memory Stick Duo (vakiona 16 MB, laajennettavissa 128 MB asti)". Tarkoittaako tämä että mukana tulee 16mb:n kortti?
Kuinka paljon musiikkia mahtuu kortille, se nähtävästi menee siihen ARM -muodossa, eikä mp3sina tai waveina? Kiitokset kaikille auttajille/vastaajille.
- Jerico
Hyödyt voitta aiwan päivänselvästi.. P800:ssa on 12mb sisäistä muistia ja mukana tulee 16mb memory stick duo, joka on hyvä asia , koska kun näitä ohjelmia latailee tarpeeksi ja ottaa päälle mp3:sia niin johan alkaa muisti täyttyä. Mp3:set soi kuulokkeilla erinomaisesti ja kauttimessakin musa on ihan OK kun ajattelee, että kyseessä on loppujen lopuksi kuitenkin puhelin.. Eli osta hyvä mies ihmeessä P800!!
Juu, ostan P800:n 80% varmuudella, odottelen ensin, että se halpenee.
BTW teen nettisivuja, ihan kunnollisia sellaisia, jos jollakin on tarvetta, ja valmiita maksamaan hyvästä työstä, niin lähettää privaa.
Muutamia töitäni:
http://www30.brinkster.com/hekstenet/bef
http://www30.brinkster.com/hekstenet/project2002
http://www30.brinkster.com/hekstenet (tein koululle nämä sivut, voitettiin Fujin kilpailussa Fujin digitaalikamera :) )
Ym. ym.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.