View Full Version : Nokia 5610 ja 5310
Ajattelin tehdä näille oman ketjun kun tuossa toisessa on niin paljon muuta tavaraa, N95 8gb, N81, ovi... Olen uusi täällä foorumeilla ja en tunne sääntöjä niin hyvin joten tämä oli kai melko turha ketju. Mutta modet voi poistaa jos on tarttis ;)
Itseäni kiinnostaa tuo 5610 XpressMusic mutta julkaisupäivää ei kai vielä ole julistettu? Eikös tässä myös ole VGA 30fps videokuvaus? Sitä jo kelpaa katsella tietokoneen ruudulta :D
5610 XpressMusic tulee joulukuussa, viimeisellä neljänneksellä... joulukuu, on todennäköisin myynninkin kannalta. Myyntipäivää päivälleen mahdon vielä sanoa. Oletan alkukuuta.
Ostaisinko nyt Nokia 5700:en vai jouluna 5610:n?
5700:ssä erona S60 -käyttis, 5610:ssa S40.
Toisaalta tässä uudessa seuraajassa pitäisi olla reilusti pidempi akunkesto varsinkin musiikkikäytössä... Kumpi olisi järkevämpää? Kiire ei ole, joten voin yhtä hyvin odottaa 5610:aa, mutta onko S40:llä ja S60:llä ratkaisevaa eroa?
Eikös tässä myös ole VGA 30fps videokuvaus? Sitä jo kelpaa katsella tietokoneen ruudulta :D
Video recording in VGA 15 fps lukee tuoteselosteessa.
Kyllä itse ainakin odottelisin 5610 ilmestymistä. On paaljon tyylikkäämmän näköinen ja paremmalla kameralla ja akunkestolla.
Ostaisinko nyt Nokia 5700:en vai jouluna 5610:n?
5700:ssä erona S60 -käyttis, 5610:ssa S40.
Toisaalta tässä uudessa seuraajassa pitäisi olla reilusti pidempi akunkesto varsinkin musiikkikäytössä... Kumpi olisi järkevämpää? Kiire ei ole, joten voin yhtä hyvin odottaa 5610:aa, mutta onko S40:llä ja S60:llä ratkaisevaa eroa?
Kyllä on ero kuin yöllä ja päivällä. Riippuu tietysti paljon tarpeistasi tarvitsetko s60-käyttistä, etuina ovat esim. paljon laajempi muokattavuus, paremmat sovellukset, monia puhelimen omia toimintoja voi ajaa samaan aikaan, ... ∞
Oikeastaan kaikki on vähän parempaa s60:ssä, foorumiltakin (ja tietysti muualtakin internetin syvistä syövereistä) löytyy paljon tietoa noiden eroista, joita voit suhteuttaa omiin tarpeisiisi. Käytännössä kuitenkin, jos aiot tehdä puhelimella muutakin kuin kirjoitella viestejä, soitella puheluita, kuunella musiikkia ja tehdä muita perusjuttuja on valinta 5700.
Itse kuitenkin suosittelen s60:tä. (Muutenkin suosittelen hankkimaan sen 5700:n, itse en ole akkuunkaan ole ollut tyytymätön, etenkään musiikin osalta. [Tosin, kuten alta näet, hieman puolueellinen mielipide:]])
Tuossa saksanpuolella kun käväsin aikaisemmin niin siellä oli 5610:sta lappunen että tulossa "before november" joten tuleekohan ne suomeen myöhemmin kuin muualle eurooppaan?
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php
Tuolta sais jo tilattua 5310 hintaan 249 € ! Yllättävän halvalla lähtee. Tossa on kyllä mun seuraava puhelin, koska oon kyllästynyt kaikenlaisiin kuuloke-adaptereihin mitä joutuu puhelimien kanssa käyttämään.
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php
Tuolta sais jo tilattua 5310 hintaan 249 € ! Yllättävän halvalla lähtee. Tossa on kyllä mun seuraava puhelin, koska oon kyllästynyt kaikenlaisiin kuuloke-adaptereihin mitä joutuu puhelimien kanssa käyttämään.
Eikö tuo oikeastaan ole aika kallis... Ominaisuuksiin nähden ainakin.
Eikö tuo oikeastaan ole aika kallis... Ominaisuuksiin nähden ainakin.
No etsippä joku toinen puhelin tossa hintaluokassa jossa on 3,5mm kuulokeliitäntä (siis suoraan puhelimessa), Rds-radio, 2 Mpiks. kamera, bluetooth-stereotuki, 18 tunnin musiikintoisto ja 2 Gb muistikortti mukana. Ja kaikki noi ominaisuudet pakattuna 9,9 mm ohueen ja 70 grammaa painavaan pakettiin.
Eikä toi hinta ole mikään lopullinen kun sitä myydään vasta parissa kaupassa.
Rds-radioOnko Nokia vihdoin laittanut luuriinsa RDS radion?
Mitä RDS asioita se tukee?
Onko Nokia vihdoin laittanut luuriinsa RDS radion?
Mitä RDS asioita se tukee?
No mitä oon arvosteluista lukenut sen pitäs ettiä kanavat automaattisesti ja kanavien nimet tietysti näkyy.
No tuo 2 GB kortti oli mulle uutta. Silti noin 230€ tuntuu kohtalaisen paljolta. Toinen erikoisuus on aika pieni hintaero siihen parempaan 5610 -malliin. Sanokaapa joku Nokian normaali kännykkä (ei simpukka tms.) alle 200€, jossa olisi 240x320px näyttö, mielellään 2,5/3,5mm kuulokeliitäntä. Sisko osti 6131:n ja sen jälkeen ei tee mieli sitä huonomman reson näyttöä (160x128px?) katella :) Muuten 3500classic olisi käynyt.
Olisko tää 5610 sen väärtti että ihan omalla rahalla ostas? Menis kyllä kai ihan mp3 kuunteluun ja koululaisen itsetunnon pönkittämiseen.
Onko joku jo hankkinut jommankumman näistä? Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia. Itse ajattelin ensin ostaa 5610:n, mutta koska siinä ei ole 3.5 mm kuulokeliitäntää, päädyn luultavasti 5310:n.
tuleehan tossa 5610 mukana adapteri 3.5 mm. Ite kävin just kattoon viime viikon lopulla tommosta, käyn hakemassa huomenissa kyseisen luurin sitten kaupasta.
tuleehan tossa 5610 mukana adapteri 3.5 mm. Ite kävin just kattoon viime viikon lopulla tommosta, käyn hakemassa huomenissa kyseisen luurin sitten kaupasta.
Kävin juuri hiplaamassa 5310:sta - siihen menee 3.5mm suoraan ja on muutenkin aika siisti peli..
Prince19992
24.11.07, 21:16
Nyt tuli sellainen kysymys eteen kuin:
Nokian sivuilla lukee että tuossa 5610 olis wlan. Niin pitääkö tuo paikkaansa? Jos nimittäin on niin on suuri plussa kyseiselle luurille :)
Nokian sivuilla lukee että tuossa 5610 olis wlan. Niin pitääkö tuo paikkaansa? Jos nimittäin on niin on suuri plussa kyseiselle luurille :)
Ei ole wlania.
Prince19992
24.11.07, 21:34
ok :) ihme kyllä että nokian sivuilla se lukee. no mutta joo :D
Nokian sivuilla lukee että tuossa 5610 olis wlan.Aivan milenkiinnosta, onko linkkiä, en aivan pikaisesti löytänyt tuollaista "tietoa".
Prince19992
25.11.07, 16:54
menin vertailemaan 5310 ja 5610 ja sieltä liitettävyys ja siellä luki toi wlan juttu. Otin siitä screen shotin eli voin lähettää sen jos joku haluaa. Mut sieltä toi löyty. Elikkäs siin oli listattu liitettävyyksiä ja viimeisenä lukee WLAN ja siin lukee et kyllä. Tai jos joku tietää mitä toi meinaa niin olis kiva tietää.
Olisin kiinnostunut tuosta 5610 XpressMusic:sta. Voisitteko laittaa käyttökokemuksia puhelimesta? Miten hyvä kamera on? (jos on kännykällä otettuja kuvia niin niitäkin voi laittaa) Minkälainen musiikkisoitin on? Ja kertokaa kaikkea mitä päähän sattuu tästä puhelimesta, koska kaikki tieto on hyväksi. =D
Itse toissapäivänä 5610 ostin. Kapula tuntuu todella hyvältä, mutta jo nyt siinä on ilmennyt muutamia vikoja. Huomenna olisi tarkoitus kiikuttaa liikkeeseen takaisin.
Elikkä musiikki rätisee häiritsevästi ajoittain (n.30 sekunnin välein pieni risahdus, ei mikää hirveän iso vika, mutta häiritsee kuuntelua pahasti.) Sitten kesken musiikinkuuntelun puhelin jumitti niin että ruutuun tuli pelkkää valkoista ja sen jälkeen se sammui. Akkua oli vielä runsaasti jäljellä.
Sitten kamera ei yhtäkkiä suostunut käynnistymään, kuin vasta sen jälkeen kun puhelimesta käytin virtaa pois.
Mutta varmasti on hyvä puhelin jos vain nuo kyseiset viat saadaan korjattua. Näppäimet tuntuvat luonnolliselta ja viestinkirjoituskin on sujuvaa. Näyttö on mukavan kokoinen ja selkeä. Olisiko muilla mahdollisesti ollut samoja vikoja kuin tuossa minun kapulassa?
Muuten mukava puhelin, mutta tiedostojen siirto usb-kaapelilla on tuskastuttavan hidasta. Onko yleistä nokialaisten keskuudessa? Toinen harmittava seikka on äänenvoimakkuuden säätö joka on melko isolla porrastuksella. Sopivaa tasoa ei tunnu saavan kossin porta pro-kuulokkeilla..
Osaisiko joku sanoa, miten nopeaa on tiedostojen siirto bluetoothin kautta? Tossa 5610:ssähän on bluetooth 2.0...
ja tosiaan, ei ole ollut ylläolevia vikoja.
kävin eilen hakemassa 5610:n. Sulla sentään volume toimii, mulla ei tapahdu siitä nupista yhtään mitään. Mikä ihme siinä on, että aina kun ostan Nokian, puhelin on jo valmiiksi rikki. Käytin monta vuotta Samsungia juuri tästä syystä ja nyt päädyin Nokiaan, ja taas sama juttu.
Muuten kyllä tykkään puhelimesta, on hyvännäköinen, helkkarin hyviä kuvia tulee ja musiikkisoitin on jees, vielä kun saisi sitä volumea säädettyä :(
Joo itehän sain toisen samanlaisen kun kauppaan kävin kiikuttamassa. Musiikki rätisee siinäkin ja kerran se jämähti kesken kuuntelun. Nyt aikoivat toisen paikkakunnan liikkeestä tilata kolmannen puhelimen. Jos siinäkin musiikin laatu on yhtä surkeaa, taidan luovuttaa ja purkaa kaupat.
En tiedä onko ollut liian kiire pukata markkinoille, vai onko siellä joku harjoittelija koonnut nämä minun käteen sattuneet luurit, mutta joka tapauksessa tämä alkaa harmittamaan. Muuten olisi niin loistava.
Toivoisin enemmän kommentteja kyseisestä puhelimesta, kai useampi sen on itselleen jo hankkinut?
Muuten mukava puhelin, mutta tiedostojen siirto usb-kaapelilla on tuskastuttavan hidasta. Onko yleistä nokialaisten keskuudessa?
Kuinkas hidasta se on? Itsellä nyt esim. tuollainen 70-80 mt albumi siirtyy puhelimeen parissa minuutissa.
Viikon verran on 5610 ollut käytössä ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Entiseen 6280:aan verrattuna 5610 on huomattavasti jämäkämpi ja sulavamuotoisempi. Jos myöhemmin ehtisi kirjoittamaan tarkemmin puhelimen plussista ja miinuksista.
Joo itehän sain toisen samanlaisen kun kauppaan kävin kiikuttamassa. Musiikki rätisee siinäkin ja kerran se jämähti kesken kuuntelun. Nyt aikoivat toisen paikkakunnan liikkeestä tilata kolmannen puhelimen. Jos siinäkin musiikin laatu on yhtä surkeaa, taidan luovuttaa ja purkaa kaupat.
En tiedä onko ollut liian kiire pukata markkinoille, vai onko siellä joku harjoittelija koonnut nämä minun käteen sattuneet luurit, mutta joka tapauksessa tämä alkaa harmittamaan. Muuten olisi niin loistava.
Toivoisin enemmän kommentteja kyseisestä puhelimesta, kai useampi sen on itselleen jo hankkinut?
Otitko muistikortin ekasta luurista siihen uutee luurii?
Otitko muistikortin ekasta luurista siihen uutee luurii?
En ottanut, kaikki oli uutta. Eiku hetkinen, usb-piuha oli vanha, mutta ei kai sentään siitä voi johtua? Kun rätinä oli kuitenkin sen verran pientä ja kaiken muun siirtäminen onnistui moitteetta.
Onko slideri kuinka jämäkkä? Itse ostan todennäköisesti tammikuussa kyseisen puhelimen.
voiko volume-näppäin tosiaan olla rikki, en millään voi uskoa. Tässä 5610:ssa on samassa näppäimessä volume ja pikayhteys-näppäin. Aina jos sitä painaa, tulee tarjolle vain pika-yhteydet. Mistä puhelin voi tietää edes, haluanko pikayhteyttä vai säätää volumea? Onko mulla nyt jotkut asetukset pielessä, koska itse näppäin ei ainakaan ole viallinen, koska tuota pikayhteyttä (jolla en tee yhtään mitään) koko ajan tarjoilee.
Tiedän kyllä että voin mennä liikkeeseen kysymään asiaa, mutta jos kyseessä joku pikkuongelma, ei viitsisi mennä sinne itseään munaamaan ja väittämään puhelinta rikkonaiseksi.
Kuinkas hidasta se on? Itsellä nyt esim. tuollainen 70-80 mt albumi siirtyy puhelimeen parissa minuutissa.
Viikon verran on 5610 ollut käytössä ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Entiseen 6280:aan verrattuna 5610 on huomattavasti jämäkämpi ja sulavamuotoisempi. Jos myöhemmin ehtisi kirjoittamaan tarkemmin puhelimen plussista ja miinuksista.
Mä siirtelin eilen kanssa melkein gigan musiikkia puhelimeen ja monta tuntia siinä meni. Tosin itse siirtämisessä ei mennyt ikinä kuin viuhahdus, mutta mulla ainakin se ohjelma muunsi biisit toiseen muotoon ennen siirtoa ja se kesti. Suoraan levyiltä siirtelin, en tiedä muuntelisiko esim. mp3:ia.
En ottanut, kaikki oli uutta. Eiku hetkinen, usb-piuha oli vanha, mutta ei kai sentään siitä voi johtua? Kun rätinä oli kuitenkin sen verran pientä ja kaiken muun siirtäminen onnistui moitteetta.
Juu, ei se siitä sitten johdu... Kuulostaa vaan hieman uskomattomalta, että kahdessa uudessa luurissa olisi aivan samat ongelmat.
Juu, ei se siitä sitten johdu... Kuulostaa vaan hieman uskomattomalta, että kahdessa uudessa luurissa olisi aivan samat ongelmat.
Joo kolmas luuri onkin tulossa eri kaupungista, jos siinäkin on vikaa niin varmaan täytyy katsoa peiliin että teenkö itse siirrossa tai jossan virheitä. :D
Mä siirtelin eilen kanssa melkein gigan musiikkia puhelimeen ja monta tuntia siinä meni. Tosin itse siirtämisessä ei mennyt ikinä kuin viuhahdus, mutta mulla ainakin se ohjelma muunsi biisit toiseen muotoon ennen siirtoa ja se kesti. Suoraan levyiltä siirtelin, en tiedä muuntelisiko esim. mp3:ia.
Mp3 siirtäessä saa valita muuntaako tiedostot aac:ksi vai jättääkö mp3 muotoon. Siirtäminen oli kyllä mielestäni aika hidasta vaikka muuntamista ei tehnytkään. Niin ja itselläni ei ollut ongelmaa volumenapin kanssa, joten kyllä sinä varmaan voit käydä liikkeessä kysymässä, ilman että itsesi munaat. :)
Joo kolmas luuri onkin tulossa eri kaupungista, jos siinäkin on vikaa niin varmaan täytyy katsoa peiliin että teenkö itse siirrossa tai jossan virheitä. :D
Mp3 siirtäessä saa valita muuntaako tiedostot aac:ksi vai jättääkö mp3 muotoon. Siirtäminen oli kyllä mielestäni aika hidasta vaikka muuntamista ei tehnytkään. Niin ja itselläni ei ollut ongelmaa volumenapin kanssa, joten kyllä sinä varmaan voit käydä liikkeessä kysymässä, ilman että itsesi munaat. :)
Kai se sitten on mentävä :( WMA-muodossa siirtelin ja sitten se vaihtoi ne johonkin muotoon, ja hidasta juu oli. No nyt on sellainen paketti muistikortilla, ettei ihan äkkiä tarvi biisejä vaihdella.
Tänään tilasin cdon.comilta kaks biisiä koneelle ja piti siirtää ne puhelimeen, mutta herjasi ettei voi muuntaa koska on jo halutussa muodossa tms. mutta miks helkkarissa ei sitten siirtänyt.
Kai se sitten on mentävä :( WMA-muodossa siirtelin ja sitten se vaihtoi ne johonkin muotoon, ja hidasta juu oli. No nyt on sellainen paketti muistikortilla, ettei ihan äkkiä tarvi biisejä vaihdella.
Tänään tilasin cdon.comilta kaks biisiä koneelle ja piti siirtää ne puhelimeen, mutta herjasi ettei voi muuntaa koska on jo halutussa muodossa tms. mutta miks helkkarissa ei sitten siirtänyt.
Nokia PC suiten music managerin asetuksista löytyy muuntaminen välilehti, josta voi laittaa mieleiset asetukset.
Mutta miten sinulla musiikki muuten kuuluu? Onko minkäänlaista satunnaista rätinää ym.?
truu OPETH fan
11.12.07, 19:53
kertokaahan lisää tuosta puhelimesta. Saako tuohon puhelimeen liitettyä 3,5 mm kuulokkeita ja pärjääkö tämä puhelin musankuuntelussa tavalliselle mp3-soittimelle?
Nokia PC suiten music managerin asetuksista löytyy muuntaminen välilehti, josta voi laittaa mieleiset asetukset.
Mutta miten sinulla musiikki muuten kuuluu? Onko minkäänlaista satunnaista rätinää ym.?
Kiitos vinkistä. Siellä oli tosiaan automaattinen muunto ja kun valitsin ettei muunneta, sain siirrettyä.
Ja muuten kuuluu loistavasti eikä rätinöitä, paljon parempi kuin tuo mun Samsungin MP3-soitin. Ja tiedätkö mitä, mun volume-näppäinkin rupesi toimimaan äsken ihan itsestään. En tiedä onko mitään merkitystä sen kanssa, että tänään loppui akku, oliskohan uudelleenkäynnistyksen myötä ruvennut toimimaan. Aika isot portaat kyllä volumessa kuten joku kirjoittikin. Yks pykälä on liian hiljainen ja seuraava melkein liian kovalla, mutta onneksi vain melkein :)
Kyllähän siihen 3,5 kuulokkeet saa, kun mukana tulee adapteripiuha. Kyseinen piuha on kylläkin mielestäni epäkäytännöllinen pituutensa ja sen päässä olevan klipsin takia. Täytyneekin ostaa lyhyempi ja vähemmän hankala adapteri(piuha).
Tuo voluumiasteikon karkeus on kyllä ongelmallinen, porta pro:illa kuunnellessa sopiva taso jää juuri porrastuksen väliin, eli voluumi on joko liian kovalla tai hiljaisella.. Mahtaisikohan tähän saada apua päivityksellä tms?
Omalla kohdalla pc suitella siirrettäessä nopeus jää roimasti alle usb 2.0 nopeuden. Mahtaako vika olla laitteessa, vai asetuksissa? Voisiko olla mahdollista, että puhelimen mukana tuleva gigan kortti(saunalahden kytky) olisi noin hidas? Mikäli hitaus johtuu puhelimesta, niin pitänee hankkia kortinlukija ja siirtää suoraan siihen..
Omalla kohdalla pc suitella siirrettäessä nopeus jää roimasti alle usb 2.0 nopeuden. Mahtaako vika olla laitteessa, vai asetuksissa? Voisiko olla mahdollista, että puhelimen mukana tuleva gigan kortti(saunalahden kytky) olisi noin hidas? Mikäli hitaus johtuu puhelimesta, niin pitänee hankkia kortinlukija ja siirtää suoraan siihen..
No ei sen puhelimen väylät eikä prossu pysty edes millään käsittelemään USB:n maksiminopudella dataa. Tiedonsiirtotilassa tuo siirtäminen on silti paljon nopeampaa kuin PC-Suitella raskaampien protokollien kautta.
Tuo voluumiasteikon karkeus on kyllä ongelmallinen, porta pro:illa kuunnellessa sopiva taso jää juuri porrastuksen väliin, eli voluumi on joko liian kovalla tai hiljaisella
ei sellasta olekkaan kuin liian kovalla! Nupit kaakkoon! =)
mutta asiaan... tuo on kyllä todella outoja, ja olen tästä jo aiemmin puhunut että 5610:n "pikkuveli"-mallissa (5310) on tuo 3,5mm liitäntä ja tässä vain 2,5mm... harmillista, harmillista. täytyy metsästää joku toinen puhelin koska en kestä noita adaptereita.
No ei sen puhelimen väylät eikä prossu pysty edes millään käsittelemään USB:n maksiminopudella dataa. Tiedonsiirtotilassa tuo siirtäminen on silti paljon nopeampaa kuin PC-Suitella raskaampien protokollien kautta.
Luulisi, että tiedonsiirtotilassa yhteys olisi suoraan siihen korttiin ja siirto nopeampaa. En kyllä vaan itse huomannut mitään eroa. Noh, käynee adapterin kanssa kortinlukijan kautta vähintäänkin tyydyttävällä nopeudella. Vai mitenköhän nopeasti tollaselle microsd:lle siirtyy, osaako joku sanoa?
Mitä olette olleet muuten akun kestosta mieltä? Itse sain puhelimen käyttöön reilu viikko sitten ja olen ladannut jo kolme kertaa alkulatauksen lisäksi. Erikoista kun kuitenkin luvattiin 22 tuntia kuunteluaikaa. Olen kyllä tosin räveltänyt kameran ja videoiden parissa aika kiitettävästi... :)
Joops.. Ei mullakaan tuo akku ole kestäny. en kyllä tiedä mistä johtuu.. ^^
Mutta kertokaahan mitä ohjelmia olette asennellu ja miten toimivat ? ja miten leffat pyörii ?
kaaleppi112
03.01.08, 23:19
Video recording in VGA 15 fps lukee tuoteselosteessa.
Kyllä itse ainakin odottelisin 5610 ilmestymistä. On paaljon tyylikkäämmän näköinen ja paremmalla kameralla ja akunkestolla.
tuossa puhelimessa on 30kuvaa/s videokuvaus, melkein dvd laatua, siis tosi hyvä, oon käyttäny puhelinta jo 2,5 viikkoa
kaaleppi112
03.01.08, 23:28
kyseinen puhelin on todella hyvä, vaikka joissakin laitteissa olisikin tyyppivikoja,
koska 349 € ei ole paha hinta tämäntasoisesta puhelimesta
ominaisuuksiakin on vaikka lampaille syöttää mm.
# 3,2 mp kamera + autofocus
# 640x480(vga) tasoinen videokuvaus(30fps)
# kaksoisled-salama
# erillisen äänipiirin avulla äänentoisto on jopa parempi kuin joissain oikeissakin soittimissa
#katsele lähes dvd tasoista videokuvaa
ja en jaksa luetella lisää
ainoa vika minulla on ollut valmiustilan toimimattomuus(näytössä aina virrat päällä), mutta sekin saatiin huollossa kuntoon
s40 käyttis on ainakin nopeampi kuin s60
, joten kannatan itse nokia 5610
Dvd-tason sitä, Dvd-tason tätä. Sallikaa hekottaa =)
kaaleppi112
03.01.08, 23:34
Dvd-tason sitä, Dvd-tason tätä. Sallikaa hekottaa =)
no sehän ainakin pidentää ikää(siis nauraminen)
Itse sain nokian 5610 xpressmusic puhelimen jouluna käteen, nyt jo vajaassa viikossa tuli ongelmia. Laitoin musiikin soimaan, laitoin puhelimen pöydälle ja kun seuraavan kerran otin puhelimen käteen niin näyttö oli aivan pimeä. Puhelinta on sammuteltu muutamaan otteeseen ja akkuakin otettu irti mutta ei tunnu mikään auttavan. Kyllä sillä voi asiat hoitaa jos muistaa ulkoa käyttää puhelinta ;). Huoltoon meni ja siinäkin menee noin 2 viikkoa. Kyllähän toi helmi puhelin on kaikkiaan, mutta jää huono maku suuhun kun noin aikaisin menee hajalle.
XHTML-selain internet-sivujen selaamiseen
WAP 2.0 -selain
WML
wTCP/IP-yhteydet
WLAN Kyllä
Tarkoittaa...?
Eipä tuossa kyllä mitään wlania ole valitettavasti ja dvd-tasoisesta videokuvauksesta ei kyllä voi puhua. Ihan kohtalainen se tosin on, huomattavasti parempi kuin monissa digipokkareissa. Vaatii kumminkin aika paljon valoa samoin kuin still-kuvaus.
Videoiden katselu tuolla onnistuu kyllä oikein mainiosti, joskaan en ole kokeillut pitkillä videoilla. En ole huomannut vielä kertaakaan, että kuvanlaatu olisi heikentynyt puhelimen näytössä. pitää kuitenkin mainita että käyttöä hieman hankaloittaa pelkän .3gp-formaatin tukeminen. En ole ainakaan itse pikaisella etsimisellä löytänyt ilmaista kooderia, jolla videoiden kääntäminen tuohon formaattiin kävisi kätevästi.
Osaisiko joku neuvoa jonkun jipon, jolla tuota kaksoislediä voisi käyttää taskulamppuna?
Päivitin puhelimen ohjelman v 04.81:seen ja iloiseksi yllätykseksi volyymiporrastusta oli korjattu. Kannattaa siis päivittää.
kaaleppi112
04.01.08, 15:29
.3gp-formaatin tukeminen. En ole ainakaan itse pikaisella etsimisellä löytänyt ilmaista kooderia, jolla videoiden kääntäminen tuohon formaattiin kävisi kätevästi. .
puhelin tukee myös wmv ja mp4-tiedostoja
kaaleppi112
04.01.08, 17:30
Itse toissapäivänä 5610 ostin. Kapula tuntuu todella hyvältä, mutta jo nyt siinä on ilmennyt muutamia vikoja. Huomenna olisi tarkoitus kiikuttaa liikkeeseen takaisin.
Elikkä musiikki rätisee häiritsevästi ajoittain (n.30 sekunnin välein pieni risahdus, ei mikää hirveän iso vika, mutta häiritsee kuuntelua pahasti.) Sitten kesken musiikinkuuntelun puhelin jumitti niin että ruutuun tuli pelkkää valkoista ja sen jälkeen se sammui. Akkua oli vielä runsaasti jäljellä.
Sitten kamera ei yhtäkkiä suostunut käynnistymään, kuin vasta sen jälkeen kun puhelimesta käytin virtaa pois.
Mutta varmasti on hyvä puhelin jos vain nuo kyseiset viat saadaan korjattua. Näppäimet tuntuvat luonnolliselta ja viestinkirjoituskin on sujuvaa. Näyttö on mukavan kokoinen ja selkeä. Olisiko muilla mahdollisesti ollut samoja vikoja kuin tuossa minun kapulassa?
äsken kun kuuntelin musiikkia niin minullakin puhelin simahti ja näyttö meni valkoiseksi , mutta mitään välirisahduksia minulla ei kuulu
puhelin tukee myös wmv ja mp4-tiedostoja
Oletko saanut toimimaan? Minulla ei ainakaan toimi, eikä asiasta ole kyllä nokian sivuillakaan mainittu.
kaaleppi112
05.01.08, 08:30
Oletko saanut toimimaan? Minulla ei ainakaan toimi, eikä asiasta ole kyllä nokian sivuillakaan mainittu.
mun veli laitto sil pc suitella mulle tähän pari mp4 videota ja yhen wmv videon, mutta wmv videoilla ei tte yhtikäs mitään(huonolaatuisia). mp4 videot kyllä toimivat ja ne ovat kohtuu hyvälaatuisia
ai niin ja siellä käyttöohjeissa s40 lukee, mitä tiedostoja puhelin tukee.3gp muotoon sirtäminen on vaikeaa, mutta mp4 muotoon se kyllä onnistuu
kaaleppi112
08.01.08, 21:33
löysin muuten tässä selatessani ohjelman, joka kääntää videot 3gp muotoon, joten sekään ei ole enää http://www.google.fi/aclk?sa=L&ai=BNc2Dh8-DR7NiiP7AAbHPsesDx928EtO-uYYCy-ThlwegjQYIABABGAEghYjfBjgAUMTQ3Pv7_____wFg97HogtgJ qgE2QURCU2IrQURCU2FUNCtBREJTbEZJK0FEQlNmRkkrQURCU2 cyMDQrQURCU2hGSTIwNCsyTlJTyAEBgAIB2QNsZiWiYIwyYuAD AA&q=http://www.alivemedia.net/3gp-video-converter.htm&sig=AGiWqtwrXA4hNNdGGrYYdjtetvWrfWsj1Q
äsken kun kuuntelin musiikkia niin minullakin puhelin simahti ja näyttö meni valkoiseksi , mutta mitään välirisahduksia minulla ei kuulu
Joo itsellänikin on tuota tapahtunut, välirisahdukset eivät ole vieläkään lähteneet, vaikka on 3. kapula käytössä. Ehkäpä olen liian nirso äänenlaadun suhteen, mutta joka tapauksessa se on mielestäni heikompaa kuin halvassa mp3-soittimessani.
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message?board.id=phones&thread.id=29411
Tuolta lueskelin niin en näköjään olekkaan yksin tämän ongelman kanssa. :I
Niin ja se vielä piti kysyä, että miten tämän firmis päivitetään? Kun Nokia pc-suitella kokeilin niin sanoo että ei tue tätä puhelinta. Tarviiko siihen jonkin erilaisen johdon?
kaaleppi112
11.01.08, 19:04
Joo itsellänikin on tuota tapahtunut, välirisahdukset eivät ole vieläkään lähteneet, vaikka on 3. kapula käytössä. Ehkäpä olen liian nirso äänenlaadun suhteen, mutta joka tapauksessa se on mielestäni heikompaa kuin halvassa mp3-soittimessani.
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message?board.id=phones&thread.id=29411
Tuolta lueskelin niin en näköjään olekkaan yksin tämän ongelman kanssa. :I
Niin ja se vielä piti kysyä, että miten tämän firmis päivitetään? Kun Nokia pc-suitella kokeilin niin sanoo että ei tue tätä puhelinta. Tarviiko siihen jonkin erilaisen johdon?
pc-suiten voit heittää järveen
Oletko ladannut PC-Suiten uusimman version? Ei siinä muuta tarvitse kuin microUSB:n.
Lähti juuri punainen tilaukseen Veikon koneelta, vain 299€ Tuleeko suomessa mukana muuten 512mt vai 1gt kortti? Nyt lähti tilaukseen myös neljän gigan kortti ja Krusellin laukku.
Olen lukenut, että ainakin nokia 5610 xpress music puhelimessa on ongelmia soittimessa eli välillä kuuluu ylimääräisiä risahduksia. Huonoksi onnekseni huomasin, että myös ostamassani aivan uudessa nokia 5310 puhelimessa on samanlainen ongelma. Musiikkia kuunnellessa kuuluu välillä ärsyttävä risahdus. Omistaako kukaan teistä nokia 5310 xpress music puhelinta ja jos omistaa niin onko teillä samanlaisia ongelmia puhelimen soittimen kanssa kuin minulla? Toivottavasti tämä saadaan korjattua ohjelmistopäivityksellä.
löysin muuten tässä selatessani ohjelman, joka kääntää videot 3gp muotoon, joten sekään ei ole enää Linkki (http://www.google.fi/aclk?sa=L&ai=BNc2Dh8-DR7NiiP7AAbHPsesDx928EtO-uYYCy-ThlwegjQYIABABGAEghYjfBjgAUMTQ3Pv7_____wFg97HogtgJ qgE2QURCU2IrQURCU2FUNCtBREJTbEZJK0FEQlNmRkkrQURCU2 cyMDQrQURCU2hGSTIwNCsyTlJTyAEBgAIB2QNsZiWiYIwyYuAD AA&q=http://www.alivemedia.net/3gp-video-converter.htm&sig=AGiWqtwrXA4hNNdGGrYYdjtetvWrfWsj1Q)
Jatkossa linkit vähän mukavemmin esitettynä kiitos.
Kiitos vinkistä. Siellä oli tosiaan automaattinen muunto ja kun valitsin ettei muunneta, sain siirrettyä.
Ja muuten kuuluu loistavasti eikä rätinöitä, paljon parempi kuin tuo mun Samsungin MP3-soitin. Ja tiedätkö mitä, mun volume-näppäinkin rupesi toimimaan äsken ihan itsestään. En tiedä onko mitään merkitystä sen kanssa, että tänään loppui akku, oliskohan uudelleenkäynnistyksen myötä ruvennut toimimaan. Aika isot portaat kyllä volumessa kuten joku kirjoittikin. Yks pykälä on liian hiljainen ja seuraava melkein liian kovalla, mutta onneksi vain melkein :)
Pöh, olinpa tuolloin kk sitten kuuro. Eli kyllä mun kapulassa on sama vika kuin näköjään aika monessa muussakin. Eli kun musiikkia kuuntelee, tasaisin väliajoin kuuluu sellainen ärsyttävä räpsähdys. ei se nyt maailmoja kaada, mutta olis kiva tietää miksi niin tekee. Vaikka eihän sillä mitään merkitystä tosin ole. No enpähän ole yksin ongelmani kanssa.
Juu tossa 5610 ja 5310 on tosiaan tuo sama äänisiru ja molemmissa kuuluu näitä ärsyttäviä risahduksia. En sitten tiedä mikä on tuo "intermodulaatio särö" ja olisiko sillä tekemistä tämän rätinän kanssa, mutta ainakin se on hurjan korkea tässä 5310 puhelimessa http://www.mobile-review.com/review/nokia-5310-en.shtml#11
Lähti juuri punainen tilaukseen Veikon koneelta, vain 299€ Tuleeko suomessa mukana muuten 512mt vai 1gt kortti? Nyt lähti tilaukseen myös neljän gigan kortti ja Krusellin laukku.
Itse otin Saunalahdelta ja mukana seurasi gigan kortti.
Minkämerkkisen kortin tilasit? Itsellä ei toiminut tilaamani Kingstonin sdhc 4GB.. Sain onneksi palautettua, mutta harmittamaan jäi. Eikö puhelin sitten tue kuin Nokian omaa sdhc-korttia?
Ville Vainio
16.01.08, 07:22
luulisin kyllä että tukee muitakin kortteja, mutta mahtaako tukea noin isoa (4gb) korttia? Ettei maksimi ois kun 2gb, tosin se on aktiiviselle MP3 kuuntelijalle melko vähän. Kai?
luulisin kyllä että tukee muitakin kortteja, mutta mahtaako tukea noin isoa (4gb) korttia? Ettei maksimi ois kun 2gb, tosin se on aktiiviselle MP3 kuuntelijalle melko vähän. Kai?
Kyllä se 4gb on maksimi. Nokian sivuilta, "Valinnaiselle 4 Gt:n muistikortille mahtuu jopa 3000 kappaletta".
Pokasaha, minulla on SanDisk mutta puhelin ei ole vielä tullut. Tulee varmaan tänään, kerron myöhemmin lisää.
Kirjoitin tuosta muistikorttiasiasta nokialle kysymyksen ja sain aika epämääräisen vastauksen, "emme voi vahvistaa minkään kortin yhteensopivuutta tällä hetkellä". Ilmeisesti tarkoittavat kumminkin muita kortteja, kuin nokian omia..
Sen verran ehdin kokeilemaan tilaamallani kortilla, että totesin datan siirtyvän ihan yhtä hitaasti muistikortille suoraan kortinlukijan kautta, kuin datayhteydellä puhelimen kautta. Tästä on siis ilmeisesti pääteltävä, että korttimuodossa oleva flash-muisti on melko hidasta täyttää verrattuna mp3-soittimien muisteihin. Muistikuvieni mukaan esim. creativen zen v+ -soittimeen olisi data siirtynyt huomattavasti vilkkaammin.
Tunnisti 4gb kortin heti...
Kyllä se 4gb on maksimi.
nooo epäilen että se 4gb ei näissä s40 laitteissakaan maksimi ole.. driverit ja softa tukee lähes satavarmasti sen neljän gigan ylikin jos tukee ja toimii ylipäätään sen 4gb kanssa.
btw, en tiedä kuka sitä tietoa alko levittää että s60 laitteet (+ nuo linukka internet tabletit) ei tukis kuin 32gb asti.. fat32 filejärjestelmä tukee levykokoa 8 teraan asti ;)
infoa esim
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table
mutta en mene lupaamaan mitään kun näistä s40 laitteista ja softasta en mitään tiedä :)
Tunnisti 4gb kortin heti...
Mistäs ostit tuon kortin?
Mistäs ostit tuon kortin?
Data-Systemsistä, yhteensä 35.50€. Ja mukana tulee adapteri jolla saa kortin USB-tikkuun. Jos kamerassa laitetaan resot pienimmälle niin kortille mahtuu yli 1.2 miljoonaa kuvaa!
EDIT: Nyt on hinta halventunut, 26.10€ + toimituskulut.
http://www.data-systems.fi/?sivu=tuotteen_lisatiedot&link=mb&tuote_id=54559
Data-Systemsistä, yhteensä 35.50€. Ja mukana tulee adapteri jolla saa kortin USB-tikkuun. Jos kamerassa laitetaan resot pienimmälle niin kortille mahtuu yli 1.2 miljoonaa kuvaa!
Ohoh! Onpa halpa. Ihan vielä varmistukseksi, sinullahan oli nimenomaan 5610? Ei näkynyt yhteensopivuuslistassa 5610:ä, mutta luotan jos sinulla kerran toimii..
Ohoh! Onpa halpa. Ihan vielä varmistukseksi, sinullahan oli nimenomaan 5610? Ei näkynyt yhteensopivuuslistassa 5610:ä, mutta luotan jos sinulla kerran toimii..
Juu, unboxasin laatikon -> otin alkuperäisen kortin pois -> laitoin 4gb kortin sisään -> käynnistin puhelimen -> tunnisti heti. Eli voin vaikka maksaa korttisi jos ei toimi :D.
Laitoin eilen tilaukseen, kiitos vaan vinkistä. :)
Osaisko joku sanoa, saako tuota musiikkiliukunapin valon vilkkumista pois tai toimimaan pelkästään silloin kun on tullut puhelu/viesti? En huomannut ohjekirjassa mainintaa asiasta.
Osaisko joku sanoa, saako tuota musiikkiliukunapin valon vilkkumista pois tai toimimaan pelkästään silloin kun on tullut puhelu/viesti? En huomannut ohjekirjassa mainintaa asiasta.
Asetukset -> Valoasetukset -> Valotehosteet -> Ei käytössä
Tuossa on vain vaihtoehdot on/off. Olisi tosiaan hyvä ominaisuus, jos valon saisi vilkkumaan vain silloin kun puhelu/viesti on saapunut.
Miten puhelin menee virransäästötilaan? Puhelimessani on kokoajan taustavalaistus päällä vaikka on virransäästötila päällä ja pitäisi muutenkin näkyä digitaalinen kello. Ja onko muillakin yhtä löysä slideri kuin minulla? Kun slideri on auki ja painaa D-padin alapuolelta niin liikkuu pari milliä. On ärsyttävää kun puhelin narisee kun käyttää sitä auki :(.
Joo nyt pimeni tästä 5610 xpressmusicista toiseen kertaan vajaan kuukauden sisällä näyttö. Kerran vois vielä kattoo tuleeko mitään huollon jälkeen, tai sitten vaan voisi ihan suoraan vaihtaa puhelinta. Menee hermot kun ei voi tehdä niitä puhelimia edes senverran kestäviksi että normaalia käyttöä kestäisi...
Nytten on pakko kysyä, onkoi noilla classeilla paljon merkitystä? Tuossa Sandiskin kortissa on Class2, eli 2MB/s(?), toisin kuin kingstonin 6€ kalliimassa on Class4 eli 4MB/s (kingstonin sivun mukaan). Joten onko tuolla niin paljon merkitystä että kalliimpi kannattaisi ostaa?
Nytten on pakko kysyä, onkoi noilla classeilla paljon merkitystä? Tuossa Sandiskin kortissa on Class2, eli 2MB/s(?), toisin kuin kingstonin 6€ kalliimassa on Class4 eli 4MB/s (kingstonin sivun mukaan). Joten onko tuolla niin paljon merkitystä että kalliimpi kannattaisi ostaa?
Pokasahan 4GB Kingston ei toiminut, SanDisk toimii hyvin. Tukeekohan tämä vain class2?
Pokasahan 4GB Kingston ei toiminut, SanDisk toimii hyvin. Tukeekohan tämä vain class2?
Jaa'a, mutta kiitoksia tiedosta, tuollainen SanDisk lähteepi tilaukseen :)
Gmailin java-sovelluksen käyttö 5310:ssa tökkäisi sertifikaattiongelmaan. Netistä löytyi ratkaisu osoitteesta
http://www.kavinda.net/2006/11/27/GmailMobileAppCertificateError.aspx
ja sen mukaan toimivan sertifikaatin sai menemällä puhelimen selaimella osoitteeseen
"www.verisign.com/cgi-bin/support/rootcert/getrootcert.cer"
Tuolla tavalla Gmail-sovellus alkoi toimia. (Sovelluksen saa menemällä puhelimen selaimella osoitteeseen mail.google.com ja sivun yläreunasta "Hanki...")
Miten puhelin menee virransäästötilaan? Puhelimessani on kokoajan taustavalaistus päällä vaikka on virransäästötila päällä ja pitäisi muutenkin näkyä digitaalinen kello. Ja onko muillakin yhtä löysä slideri kuin minulla? Kun slideri on auki ja painaa D-padin alapuolelta niin liikkuu pari milliä. On ärsyttävää kun puhelin narisee kun käyttää sitä auki :(.
Kylläpähän tuo samalla tavalla liikkuu minullakin, mutta eipä tuo haittaa minua ainakaan, kun narinoita ei ole.
Korttikin tuli ja toimii loistavasti. :) Erittäin kätevä tuo usb-adapteri.
Miksei voi siirtää yli megan kokoisia sovelluksia puhelimeen? Voiko maksimirajaa vaihtaa?
Osaako joku sanoa, mistä sovelluksia ylipäätään on saatavilla? Ovatko kaikki yleensä maksullisia?
Miksei voi siirtää yli megan kokoisia sovelluksia puhelimeen? Voiko maksimirajaa vaihtaa?Mitä meinaat siirtää, megan kokoinen java kikkula alkaa tuntuun jo aika järkäleeltä.
Mitä meinaat siirtää, megan kokoinen java kikkula alkaa tuntuun jo aika järkäleeltä.
Testasin vain paria ohjelmaa niin 7,3 meganen Java sovellus nimeltään "World Cities" ei suostunut asentumaan.
Osaako joku sanoa, mistä sovelluksia ylipäätään on saatavilla? Ovatko kaikki yleensä maksullisia?
En ole varma jos tämän sivun saa tänne postata mutta täältä (http://gallery.mobile9.com/c/softwares/1/) löytyy lähes kaikkea mitä tälle saa.
Minulla on noin viikon vanha 5310 ja siinä ohjelmistoversio 3.60. Mobile-reviewin sivuilla porukka kerto ladanneensa jo päivitystä 3.63 mutta kun yritin päivittää omaani niin vastaus oli, että uutta päivitystä ei ole saatavilla. Mikähän mättää ?
Tuli 5610 tuossa hommattua, ja on kyllä täysin joka euron arvoinen kapistus. Tässä on kaikki hyvää.
Näyttö, kamera, kaiuttimet, rakenne ja kaikki muu.
Yllätti todella positiivisesti tämä luuri. Suosittelen kaikille jotka ostoa miettivät.
On kyllä ihmeellisiä temppuja tehny tää 5610 xpressmusic. 2 kertaa näyttö menny pimeeks ja aina vaihdettu uusi näyttö ja tänään meinas taas lähtee huoltoon kun koitti asentaa ohjelmaa, painoin java ohjelmaa 2 kertaa ja sitten tuli näyttöön jotain että "pc suiten ja puhelimen yhteys katkesi, käynnistä puhelin uudelleen ja koita uudestaan". Tovin sain puhelinta ränkätä päälle ja auki kun pin koodi kohdassa pystyi numeroita laittamaan mutta "hyväksy" nappia ei millään pystynyt painamaan. Taidanpa olla asentamatta näitä ohjelmia kun tulee jos jonkinlaisia ongelmia. Huollossakin sanottiin että ei ole vielä tullut YHTÄÄN tätä mallia sinne huoltoon.. Muulta kuin minulta. Hienot maanantaikappaleet iskee kohdalle. Mikäs siinä sitten vain seuraavaa probleemaa odottelemaan. Ps. Kun nämä ongelmat saa karsittua pois niin siittä vaan ostoksille loistava puhelin =D
Minulla on noin viikon vanha 5310 ja siinä ohjelmistoversio 3.60. Mobile-reviewin sivuilla porukka kerto ladanneensa jo päivitystä 3.63 mutta kun yritin päivittää omaani niin vastaus oli, että uutta päivitystä ei ole saatavilla. Mikähän mättää ?
No itsellänikin on nokia 5310 ja ohjelmistoversio on 3.60 ja uusin olisi 3.63, mutta sitä uusinta ohjelmistoo ei ole toistaiseksi saatavilla tälle tuotekoodille: 0545809, joka löytyy ilmeisesti kaikista nokia 5310 puhelimista, jotka on ostettu Pohjoismaista.
No itsellänikin on nokia 5310 ja ohjelmistoversio on 3.60 ja uusin olisi 3.63, mutta sitä uusinta ohjelmistoo ei ole toistaiseksi saatavilla tälle tuotekoodille: 0545809, joka löytyy ilmeisesti kaikista nokia 5310 puhelimista, jotka on ostettu Pohjoismaista.
Ok. Mulla on tuotekoodi 0548675 ja Suomesta ostettu. Pitää sitten vaan odotella
Muuten on toiminut kyllä hyvin mutta iana tahtoisi tuon uusimman version saada
Olen ostamassa tuota 5610. Suositteletteko? Ainakin noita vikoja joillakin on paljon.
Ok. Mulla on tuotekoodi 0548675 ja Suomesta ostettu. Pitää sitten vaan odotella
Muuten on toiminut kyllä hyvin mutta iana tahtoisi tuon uusimman version saada
Jep. Itselläkin toimii tuo 5310 muuten hyvin, mutta musiikkia kuunnellessa kuuluu ärsyttäviä risahduksia(3-6 kertaa/kappale). Eipä ole auttanut vaikka olen kokeillut monia ääniformaatteja, bittinopeuksia ja kuulokkeita. Se tässä mielenkiintoista on kun ei ole tullut koskaan ennen kohdattua samanlaista ongelmaa minkään soittimen/puhelimen kanssa. Ja en sentään ole ainut, jolla on tämä ***** ongelma tässä 5310:ssä.
Olen ostamassa tuota 5610. Suositteletteko? Ainakin noita vikoja joillakin on paljon.
Osta mielummin N81, sen saat 299€:lla gigantista. Minun olisi pitänyt odottaa pari viikkoa niin 5610 olisi ollut 249€ ja N81 SD 299€, tein suuren virheen kun ostin tämän :(. No seuraava luurini tulee kuitenkin olemaan N78 tai 6220C :P
Kyllä suosittelen, ehdottomasti. Jämäkämpi rakenteeltaan kuin N81, sekä huomattavasti parempi kamera.
Itsellä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tämän kanssa.
Itse ostin N81:sen, melkein jo pelkästään WLANin takia.
5610:ssa EI OLE WLANia, VAIKKA NOKIAN SIVUJEN VERTAILU NIIN VÄITTÄÄKIN!!!
N81:sessä on myös kehuttu olevan Nokian paras äänenlaatu, ja mielestäni myös monipuolisin soitin, hiukan iPod-tyyppinen, eli listaa esittäjät, albumit jne. ja N81:sessä on myös navi-pyörä, siis iPod-selaus, se peukalon pyöritys-homma. Itse olen käyttänyt myös podcast-mahdollisuutta, tulee kaupungin ilmasella WLAN-verkolla nopeasti. (Häpeillen myönnän, että nopeammin kuin kodin 1Mbit-laajakaistalla.)
N81 hakkaa 5610:n mennen tullen, vaikka N81:stä moititaan "narinasta" jne. se koskee ilmeisesti vain sinisiä N81SD-malleja, N81SD silverit ja N81 8Gb:t ovat ilmeisesti turvassa. N81:n hyviä puolia 5610:iin nähden on:
-WLAN
-N-gage
-S60 (löytyy ihan hemmetisti ohjelmia ja pelejä)
-3,5mm-liitin suoraan puhelimen yläosassa
-Hold-tyyppinen näppäinlukko-kytkin, sekin yläosassa
-Jotkut tykkää navipyörästä
-Muistikorttituki SD-mallissa (jopa 8Gb:t toimii)
-Hinta, 5610 on pahimmillaan jopa yli 10€ kalliimpi (N81SD 299€, 5610 299-325€)
-Vielä kerran pakko mainita tuo GPRS-kuluja säästävä WLAN
Jasehän tässä aikalailla myös ratkaisee, että kumman haluaa. S40 vai S60 käyttiksen.
No ehkä sun kohalla. Itse noin 2v sitten ostin S40-puhelimen, kun S60-puhelimet oli minun lompakolle liian kalliita, veikkaan et moni ei ala maksaan 10€ siitä hyvästä että saa S40-puhelimen ilman WLANia eikä S60-puhelinta WLANilla.
Nokian support foorumilla on ollut keskustelua mm. tuosta äänen räksähdyksistä. Siellä ehdottivat muistikortin alustamista tietokoneessa.
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message?board.id=swupdate&thread.id=25161&view=by_date_ascending&page=1
"To get rid of crackling sounds, reformat your SD-card in your PC. FAT is the file system. The SD-cards are not formated good enough according to techies I've spoken to."
"I just reformated my 2GB Sandisk SD-microcard and all is for the better. Cracklings heavily reduced (but I think there still are somthing though...)"
Tiedä sitten onko tuosta todellista hyötyä?
Tekeekös kenenkään muun 5610 tota ärsyttävää kirjaston päivitystä jatkuvasti? Vaikka ei ole mitään päivitettävääkään. Varsinkin jos on kuunnellut useamman tunnin peräkkäin, niin saattaa pari kertaa peräkkäinkin päivittää. Se on raivostuttavaa, mutta en löytänyt mistä automaattisen päivityksen saisi pois päältäkään.
Nokian support foorumilla on ollut keskustelua mm. tuosta äänen räksähdyksistä. Siellä ehdottivat muistikortin alustamista tietokoneessa.
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message?board.id=swupdate&thread.id=25161&view=by_date_ascending&page=1
"To get rid of crackling sounds, reformat your SD-card in your PC. FAT is the file system. The SD-cards are not formated good enough according to techies I've spoken to."
"I just reformated my 2GB Sandisk SD-microcard and all is for the better. Cracklings heavily reduced (but I think there still are somthing though...)"
Tiedä sitten onko tuosta todellista hyötyä?
Jaa-a. Voisihan tuotakin muistikortin alustamista kokeilla, vaikka jotenkin tuntuu siltä, että ei tule auttamaan. Sitäpaitsi näitä risahduksia ei kuulu enää niin usein kuin aivan alkuvaiheissa kun hankin tän 5310. Tai sitten olen vain ajan mittaan "tottunut" näihin risahduksiin ja en "tajua" kuulla niitä.
No ehkä sun kohalla. Itse noin 2v sitten ostin S40-puhelimen, kun S60-puhelimet oli minun lompakolle liian kalliita, veikkaan et moni ei ala maksaan 10€ siitä hyvästä että saa S40-puhelimen ilman WLANia eikä S60-puhelinta WLANilla.
Miksi ihmeessä sinä yleistät hyvä ihminen ?!? Kyllä monikin varmasti maksaa 10 euroa ylimmäräistä puhelimesta, jossa on S40. Syitä on monia. Esimerkiksi Ei tarvitse wlania, ei pidä S60 käyttiksesta vaan haluaa simppelin S40 käyttiksen, pitää tätä kalliimmpaa S40 luuria tyylikkäämpänä/omaan makuun sopivampana kuin 10e halvempaa S60 luuria.. Tai ei vain halua N-sarjalaista. Piste.
Miksi ihmeessä sinä yleistät hyvä ihminen ?!? Kyllä monikin varmasti maksaa 10 euroa ylimmäräistä puhelimesta, jossa on S40. Syitä on monia. Esimerkiksi Ei tarvitse wlania, ei pidä S60 käyttiksesta vaan haluaa simppelin S40 käyttiksen, pitää tätä kalliimmpaa S40 luuria tyylikkäämpänä/omaan makuun sopivampana kuin 10e halvempaa S60 luuria.. Tai ei vain halua N-sarjalaista. Piste.
Tämä tuli kuin suoraan minun suustani. Näin se asia on.
Itte on tuohon rätisemiseen jo lähes tottunut, tai sitte se on loppunut. Alustin kortinkin, enkä ole rätinää huomannut enään lähellekkään niin voimakkaasti.
Alustamisen jälkeen whitescreeniäkään ei ole enää tullut, ainakaan vielä.
Itte on tuohon rätisemiseen jo lähes tottunut, tai sitte se on loppunut. Alustin kortinkin, enkä ole rätinää huomannut enään lähellekkään niin voimakkaasti.
Alustamisen jälkeen whitescreeniäkään ei ole enää tullut, ainakaan vielä.
Jep. Itse juuri alustin muistikortin ja tuntihan siinä meni yhteensä kun tiedot kopsi tämän kaapelin kautta ensin kortilta koneelle ja takasin kortille alustuksen jälkeen. Valitettavasti ainakin itellä nuo risahdukset raiskaavat yhä korvia, mutta kyllä sitä alkaa pikkuhiljaa tottua, vaikka ainahan se musiikki paremmalta kuulostaa ilman ylimääräisiä risahduksia. Tästä lähtien pitää olla varovaisempi kun alkaa näitä puhelimia musiikkikäyttöön hankkia. Jos olis tämän tiennyt niin olisi jäänyt puhelin hankkimatta.
Jep. Itse juuri alustin muistikortin ja tuntihan siinä meni yhteensä kun tiedot kopsi tämän kaapelin kautta ensin kortilta koneelle ja takasin kortille alustuksen jälkeen. Valitettavasti ainakin itellä nuo risahdukset raiskaavat yhä korvia, mutta kyllä sitä alkaa pikkuhiljaa tottua, vaikka ainahan se musiikki paremmalta kuulostaa ilman ylimääräisiä risahduksia. Tästä lähtien pitää olla varovaisempi kun alkaa näitä puhelimia musiikkikäyttöön hankkia. Jos olis tämän tiennyt niin olisi jäänyt puhelin hankkimatta.
Joo, tuskin itsekkään oisin hankkinut. Ja kun kytkyllä hankin, niin ei kuulemma kaupan purkaminenkaan onnistu. Vähän vihjailivat että ois itessä vikaa, kun ei kuulemma kukaan muu ei ole valittanut. Millä lie lp-soittimilla ovat tottuneet musiikkinsa kuulemaan kun eivät tuommoisia ratinoita huomaa :D
Joo, tuskin itsekkään oisin hankkinut. Ja kun kytkyllä hankin, niin ei kuulemma kaupan purkaminenkaan onnistu. Vähän vihjailivat että ois itessä vikaa, kun ei kuulemma kukaan muu ei ole valittanut. Millä lie lp-soittimilla ovat tottuneet musiikkinsa kuulemaan kun eivät tuommoisia ratinoita huomaa :D
Niin. Kyllä se vika ihan siinä itse puhelimessa on. On ainakin tuolla nokian keskustelufoorumeilla ollut mainintaa näistä risahduksista molempien 5310 ja 5610 osalta ja muuallakin. Ei vain kuulema nämä nokia care centerin henkilöt tiedä mitään asiasta kun jotkin ovat heille tästä maininneet.
Vaatikaa vaan sitkeästi huoltoja ja vaihtoja, mikäli ei auta risahduksiin. Minulla ei ole moisia esiintynyt, joten en usko tyyppivikaselityksiin.
Itse olen kyllä edelleen ollut pääasiallisesti tyytyväinen puhelimeen. Ainoat miinukset tulevat minulta käytettävyydeltään hieman puutteellisesta soittimesta ja videoformaattituesta. Soittimesta puuttuvat täysin helppokäyttöisyyttä edistävät pikanäppäimet jne. Vai enkö ole vaan löytänyt niitä? Olisi vähintäänkin hyvä ominaisuus jos vaikka artistien perusteella selatessa voisi hakea aakkosen mukaan numeronäppäimen avulla sen sijaan, että sitä z:lla alkavaa joutuu rullaamaan koko listan läpi.. toinen esimerkki on toistolistalle lisääminen, miksei sille ole pikanäppäintä? Aika tolkutonta, että joutuu jokaisen lisäyksen kohdalla selaamaan noin kolmen mutkan kautta ja vielä klikkaamaan erikseen "lisätty soittolistalle"-ilmoituksen pois ennen jatkamista.
Ja se videotuki, onko kukaan löytänyt sellaisia codec-asetuksia, joilla kääntämällä saa tasaisesti rullaavan ja mahdollisimman hyvälaatuisen kuvan käännettyä? .3gp, .mp4(AAC) ja .mp4(AMR) olen kokeillut miltei kaikilla asetuksilla...
Muutenhan tämä puhelin on erittäin hyvä paketti erilaisia toimintoja, muokkausmahdollisuuksia, tyylikkyyttä, fyysistä helppokäyttöisyyttä ja laadukkuuden tuntua. Tuosta N81:sestä en kaipaa muita, kuin s60-os:ää ja wlania, ehkä sitä selauspyörätoimintoa. Mutta yleistuntumahan siinä puhelimessa on numeronäppäimistön huonoutta, liian pieniä selaus yms. näppäimiä ja muovista tuntumaa myöten aika paljon huonompi mielestäni.
Itselläkään ei oma 5610 pidä mitään rasahduksia tai muita ääniä musiikkia kuunnellessa.
Muutenkin puhelin toiminut aivan loistavasti tämän kuukauden, mitä se minulla on ollut. Erittäin hyvä luuri.
Mitähän tuota nyt tekis tämänkin 5310:n kanssa.. CyberPhotosta tilasin tämän kun silloin tätä ei vielä muualta edes saanut eli noin 1,5 kuukautta käytössä ollut. Ihan alussa kun musiikkia alkoi kuuntelemaan niin kuului 3-6 ärsyttävää risahdusta/kappale. Nykyään saattaa mennä jopa kokonainen levy parilla kolmella risahduksella.
Ihmettelin, että onkohan tämä puhelin jotenkin viallinen ja sitten tuli vähän tutkittua asiaa ja huomasin, että on aika monella muullakin tämä ongelma ja sen lisäksi joillakin tämä puhelin "kaatuilee" jatkuvasti. Joillakin tämä "kaatuminen" loppui kun päivittivät 3.63 ohjelmistoversioon ja joillakin taas ei. Jotkin saivat tämän "kaatuilun" loppumaan kun alkoivat käyttää mp3:n sijasta m4a:ta/aac:tä.
Noh. Omassa 5310:ssä ei ole muuta vikaa kuin nämä satunnaiset risahdukset. En tiedä, että kannattaisiko lähettää tämä puhelin takaisin sinne CyberPhotoon ja jotenkin pyytää uutta tilalle vai onkohan se liian myöhäistä? Toisaalta tiedän ainakin pari henkilöä, jotka ovat palauttaneet puhelimen ja saaneet uuden tilalle, mutta samat ongelmat ovat pysyneet niissä. Voisihan se olla mahdollista, että saisi sieltä vähän uudemman täydellisen yksilön tilalle tai sitten vain huonomman. Hittolainen......
Mitähän tuota nyt tekis tämänkin 5310:n kanssa.. CyberPhotosta tilasin tämän kun silloin tätä ei vielä muualta edes saanut eli noin 1,5 kuukautta käytössä ollut. Ihan alussa kun musiikkia alkoi kuuntelemaan niin kuului 3-6 ärsyttävää risahdusta/kappale. Nykyään saattaa mennä jopa kokonainen levy parilla kolmella risahduksella.
Ihmettelin, että onkohan tämä puhelin jotenkin viallinen ja sitten tuli vähän tutkittua asiaa ja huomasin, että on aika monella muullakin tämä ongelma ja sen lisäksi joillakin tämä puhelin "kaatuilee" jatkuvasti. Joillakin tämä "kaatuminen" loppui kun päivittivät 3.63 ohjelmistoversioon ja joillakin taas ei. Jotkin saivat tämän "kaatuilun" loppumaan kun alkoivat käyttää mp3:n sijasta m4a:ta/aac:tä.
Noh. Omassa 5310:ssä ei ole muuta vikaa kuin nämä satunnaiset risahdukset. En tiedä, että kannattaisiko lähettää tämä puhelin takaisin sinne CyberPhotoon ja jotenkin pyytää uutta tilalle vai onkohan se liian myöhäistä? Toisaalta tiedän ainakin pari henkilöä, jotka ovat palauttaneet puhelimen ja saaneet uuden tilalle, mutta samat ongelmat ovat pysyneet niissä. Voisihan se olla mahdollista, että saisi sieltä vähän uudemman täydellisen yksilön tilalle tai sitten vain huonomman. Hittolainen......
Laita ihmeessä meiliä kyseiseen yritykseen ja kerro saaneesi viallisen puhelimen. Vaikka eivät lupaisikaan takuuta tms. niin kuluttajansuojalaki takaa oikeutesi ehjään puhelimeen. Missään nimessä eivät voi kieltää vastuutaan, mikäli et ole omalla käytöllä aiheuttanut kyseistä vikaa.
Noniin nyt kuuntelin hiukan pidemmän aikaa musiikkia, ja kyllähän sieltä satunnaisia muutamia pätkäyksiä kuului. Nokialle lähti takaisin. Katsotaan miten käy kun parin viikon päästä tulee takaisin.
Nyt on sen aikaa vanha 7610 käytössä. Mikä luuri perhana =D
Kyllä kohta lähtee viimein omakin puhelin takaisin sinne mistä tulikin perhana. Mitäköhän nuokii nokian ääni-insinöörit oikein tunaroivat. Joo-o. Ainakin kun katselee näitä mobile-review.com:in äänenlaatutestejä niin ihan identtisiä nämä 5310 ja 5610. Tuo intermodulaatiosärö on vaan ihan hemmetin iso näissä molemmissa. Missään ennen noin korkeita lukemia nähnyt. En kyllä tiedä johtuisiko risahdukset niistä.
5310:http://www.mobile-review.com/review/nokia-5310-en.shtml#11
5610:http://www.mobile-review.com/review/nokia-5610-en.shtml#11
Olisiko nuo räsähdykset valmistussarjavika. Omassani (5310) ei ole noita esiintynyt, eikä kaikissa muissakaan, joten ei kai ole voi olla mikään tyyppivika/ominaisuus.
Täällä kanssa yks pätkijä 5310. Miten lie Nokian huollon asenne näitä kohtaan?
Myyjäliikeessä -suuri pohjoismainen kodinkoneliike- totesivat, että paska säkä, mut ei kuulle heille.
Ei nyt innostais lähettää muutamaksi viikoksi huoltoonkaan jos lopputulos on bumerangina takas ja kommenttia että ei siinä mitään vikaa ole..
Täällä kanssa yks pätkijä 5310. Miten lie Nokian huollon asenne näitä kohtaan?
Myyjäliikeessä -suuri pohjoismainen kodinkoneliike- totesivat, että paska säkä, mut ei kuulle heille.
Ei nyt innostais lähettää muutamaksi viikoksi huoltoonkaan jos lopputulos on bumerangina takas ja kommenttia että ei siinä mitään vikaa ole..
En minäkään kuitenkaan tuota omaa 5310:iä yrittänytkään laittaa huoltoon, koska vastaus olisi kuitenkin: "Ei siinä mitään vikaa ole. Taitaa vika olla itsessäsi" :D Ja menis pitkä aika siinä huollossa.
En minäkään kuitenkaan tuota omaa 5310:iä yrittänytkään laittaa huoltoon, koska vastaus olisi kuitenkin: "Ei siinä mitään vikaa ole. Taitaa vika olla itsessäsi" :D Ja menis pitkä aika siinä huollossa.
Eli ilmeisesti pystyt elämään viallisen laitteen kanssa? Jos käyttäjän mielestä laitteessa on vikaa ja huollosta tuommoisen tuomion saat niin on tietyt instanssit mihin kuuluu ottaa yhteyttä.
Noe iköhän Nokian musiikkipuhelimet ole jo nähty? Yhtäkään Nokian puhelinta en ikinä osta musiiikinkuunteluun tai en edes muutenkaan harkitse ostavani Nokiaa, Symbianit on surkeita, kaatuilee ja jumittaa koko ajan! (en silti väitä että Symbia on aivan pepusta) Mutta musiikkisoittimia ne ei ainakaan osaa tehdä! Itsellä oli viimeinen Nokia 3250 musiikkipuhelin joka ei todellakaan sopinut musiikin kuunteluun kun sihisi ja suhisi ja niksahteli ja räksähteli... Joten ostakaa Samsung icePower tai SonyErickson walkmanit mielummin! Se on oma mielipiteeni! Nokiaa en osta kuin vasta sitten jos ne nyt saavat tehtyä edes yhden puhelimen missä hinta-laatu on kohdallaan!
Noe iköhän Nokian musiikkipuhelimet ole jo nähty? Yhtäkään Nokian puhelinta en ikinä osta musiiikinkuunteluun tai en edes muutenkaan harkitse ostavani Nokiaa, Symbianit on surkeita, kaatuilee ja jumittaa koko ajan! (en silti väitä että Symbia on aivan pepusta) Mutta musiikkisoittimia ne ei ainakaan osaa tehdä! Itsellä oli viimeinen Nokia 3250 musiikkipuhelin joka ei todellakaan sopinut musiikin kuunteluun kun sihisi ja suhisi ja niksahteli ja räksähteli... Joten ostakaa Samsung icePower tai SonyErickson walkmanit mielummin! Se on oma mielipiteeni! Nokiaa en osta kuin vasta sitten jos ne nyt saavat tehtyä edes yhden puhelimen missä hinta-laatu on kohdallaan!
Niin no jokaisella oma mielipide.
5310:llä, 5610:llä ja s40:llä ei kylläkään ole mitään tekemistä Symbianin kanssa ja uusimmat Symbian alustalla pyörivät s60 3.1 ja s60 3.2 puhelimet ovat aivan eri luokkaa ainakin nopeuden osalta. Suosittelen kokeilemaan XD
Minä kans ostin 5310 Gigantista eilen ja heti tarkistannut paikan päälle ettei mitään ongelmia ääneen kans. Mutta sit kotona huomasin ettei 0-näppäin toimi kunnolla vaan on jumissa melko. Kun katselin niin ja näin kävi ilmi että päälikuori ei osunnut paikaleen. No kyllä asensin sen muttei istu enää kun väntynyt. Että sellaista Made in Unkari laatua ;-) Ei onneksi mitään äänessä ja kyllä kaatuillut 3x mutta tänään tein päivityksen 3.63 versioon ja erinomainen puhelin/soitin se on. Mobile-reviewilla oli sanottu että USBin kautta onnistuu myös lataus pitääkö paikansa?
Ja kyllä suoraan sanoen nyt alkaa vituttamaan itseäkin nokian touhu. Ensin ostaa 300€ musiikkipuhelimen, ja sitten saa vaan todeta, että musiikkipuolella hommat kusee pahasti.
Jumalauta. Taas on nokian "insinöörien" ansiosta puhelin maailmalla ainakin kolme viikkoa, ja takaisin tullessaan varmasti on naarmuuntunut, ja lappu mukana että mitään vikaa ei löydetty.
Toivottavasti nyt kuitenkin vaan suosiolla korjaavat, tai vaihtavat laitteen, että ei tarvitse jatkotoimenpiteisiin ruveta...
Minä kans ostin 5310 Gigantista eilen ja heti tarkistannut paikan päälle ettei mitään ongelmia ääneen kans. Mutta sit kotona huomasin ettei 0-näppäin toimi kunnolla vaan on jumissa melko. Kun katselin niin ja näin kävi ilmi että päälikuori ei osunnut paikaleen. No kyllä asensin sen muttei istu enää kun väntynyt. Että sellaista Made in Unkari laatua ;-) Ei onneksi mitään äänessä ja kyllä kaatuillut 3x mutta tänään tein päivityksen 3.63 versioon ja erinomainen puhelin/soitin se on. Mobile-reviewilla oli sanottu että USBin kautta onnistuu myös lataus pitääkö paikansa?
Ei pelitä usb lataus ee ainakaan itselläni. Tai en ole ainakaan huomannut, että latais.
Ja toivottavasti ei ala kuulumaan sulla niitä räsähdyksia "alkuinnostuksen" jälkeenkään.....
Ihankuin itselläni olisi vähentyneet ne risahdukset ajanmittaan, mutta ei todellakaan kokonaan. Meinasin, että iskis kapulan laturiin viikon ajaksi ja jättäs soittamaan musiikkia kuulokkeista 24/7 puolella äänenvoimakkuudella ja kuunnella sen jälkeen mitä on puhelin mieltä..... :D
Ja kyllä suoraan sanoen nyt alkaa vituttamaan itseäkin nokian touhu. Ensin ostaa 300€ musiikkipuhelimen, ja sitten saa vaan todeta, että musiikkipuolella hommat kusee pahasti.
Jumalauta. Taas on nokian "insinöörien" ansiosta puhelin maailmalla ainakin kolme viikkoa, ja takaisin tullessaan varmasti on naarmuuntunut, ja lappu mukana että mitään vikaa ei löydetty.
Toivottavasti nyt kuitenkin vaan suosiolla korjaavat, tai vaihtavat laitteen, että ei tarvitse jatkotoimenpiteisiin ruveta...
Niin.. Olisi edes kiva tietää se oikea syy, että miksi vitussa niin monesta 5310:stä ja 5610:stä kuuluu näitä "risahduksia" ja onko nämä kaikki varhaiset mallit jotenkin viallisia. Itsekin tuli sähköpostilla kysyttyä tätä Nokialta, mutta vastausta ei tullut.
Harmittaa vaan kun muutenhan tämä äänenlaatu olisi todella hyvä...
Niin.. Olisi edes kiva tietää se oikea syy, että miksi vitussa niin monesta 5310:stä ja 5610:stä kuuluu näitä "risahduksia" ja onko nämä kaikki varhaiset mallit jotenkin viallisia. Itsekin tuli sähköpostilla kysyttyä tätä Nokialta, mutta vastausta ei tullut.
Harmittaa vaan kun muutenhan tämä äänenlaatu olisi todella hyvä...
Tosiaan muuten ovat aivan loistavia puhelimia ja musiikkikapuloita, ja äänenlaatu on tosiaan aivan mahtavaa jopa nokian vakkiskuulokkeilla. Mutta tuo pätkiminen ja risahtelu kyllä pilaa täysin kuuntelunautinnon. Noh viikon päästä pitäisi tulla puhelimen takaisin nokialta, katsotaan mitä ovat tehneet. Jos ei asialle mitään ole tehty niin asia ei todellakaan jää siihen.
Tuollaisia ongelmia ei todellakaan saa päästä laadunvalvonnasta ja testauksesta läpi.
Ja toivottavasti ei ala kuulumaan sulla niitä räsähdyksia "alkuinnostuksen" jälkeenkään.. :D
No eipä tullut mitään räsähdyksiä 2:ssa vuorokaudessa, toisalta puhelin ei käynnistyy enää joten vaihdoin sen tänään DOA:lla ja uusi puhelin vielä parempi. D-pad pehmeämpi ja muuten näppis toimii paremmin. Eli ilmeisesti juuri mulle osunnut "maanantai"-kappale :-)
Tosiaan muuten ovat aivan loistavia puhelimia
..ja äänenlaatu on tosiaan aivan mahtavaa jopa nokian vakkiskuulokkeilla. Mutta tuo pätkiminen ja risahtelu kyllä pilaa täysin kuuntelunautinnon
aivan! olen jopa myymässä oman E51 tarpeettomana :-)
No nyt se toinen kappale pätkii ja "kompastuu" ihan kunnolla joten tervehtikaa uhria. Minun villi arvio asiasta: kortti on yhteläistä näissä tai kortinlukija mikä tekee sen (huoltomiehen kokemuksesta)
Tuollaisia ongelmia ei todellakaan saa päästä laadunvalvonnasta ja testauksesta läpi.
Eikä kukaan päästänyt puhelimija virhellisenä ulos vaan kortteissa on eroa, eikä näitä tarkasteta. Minä uskon että vika korjantuu softalla viimeisin vaihtamalla puskuripiirin lukijassa. Mutta jaksan siihen saakka koska puhelin on pikku ihme, siro ja nätti.
No nyt kuunneltu sama kappaletta, joka pätkii, monta kerta, eikä enää mitään tätä ongelma. Siirsin sen kappalen 11mb, puhelimeen muistiin ja se oli soitettu sieltä. Eli jos jokainen teistä tekee saman temppun ja tulokseena hyvä soundi sit voimme vaatia ainakin muistikortin vaihtamista tai kirjoittamaan aivan samanlainen valituskirjen Nokialle.
Eli mun tapauksessa muistikortit oli heti alustettu FATtin PC:lla ja vielähän puhelimissa on ollut v3.63 softa. Tä versio muuten nopeampi käyttöliittymässä ainakin.
Todella mahtava puhelin muuten on juu. Käytettavyys aivan loistavaa, ei nitise ja natise, eli on jämäkkä. Näyttö aivan mahtava, ja S40 5th on kuin minua varten tehty =)
Nuo musiikkiongelmat kun nyt saa korjattua niin kaikki on täydellistä.
Nyt kopsasin takaisin muistikortille sama kappale eikä enää mitään rysähdyksiä eikä pätkimista? Outoa. Olen jo yli 2 tuntia kuntelemassa (työ suosii :-) Kotona kokeilen 4Gb HighSpeed kortin, mitenkäs sen kans käy. Anyway hieno laite enkä haluasin mitään SonyEricsson töttörön- kokoista liitintä kylkeen :-))
Kylläpä vaan tulee itselläni (5310) rutinoita ihan entiseen malliin vaikka kopioin muistikortilta puhelimen muistiin, tiedä sitten..
Kylläpä vaan tulee itselläni (5310) rutinoita ihan entiseen malliin vaikka kopioin muistikortilta puhelimen muistiin, tiedä sitten..
Kyllä minullakin kuuluu vieläkin välillä näitä posahduksia. Voi kun tietäs sen oikean syyn miksi näitä risahduksia kuuluu....Niin ja itsellänikin on 5310:ssä se uusin ohjelmitoversio 3.63
No sit vika on softassa ellei muutu mihkään ääneen laatu, odotan uusinta softa Nokialta. Niin ja omalla konella kopsattuen biisien kans ei ole mitään ongelmia käytän aina max. bit rate 320kbps mutta silloin kun VBR pakkaus käytössä aina tulee jotain.
No sit vika on softassa ellei muutu mihkään ääneen laatu, odotan uusinta softa Nokialta. Niin ja omalla konella kopsattuen biisien kans ei ole mitään ongelmia käytän aina max. bit rate 320kbps mutta silloin kun VBR pakkaus käytössä aina tulee jotain.
Jees. No saas nähdä tuleeko enää uutta softaa ja korjaako mitään. Ja luulenpa, että se vika ei johdu tuosta muistikortin ominaisuudesta. Kuuntelin ihan testimielessä kaikki nämä puhelimen muistissa olevat nokian valmiit soittoäänet ja eipä siitäkään puhelin ilman risahduksia suoriutunut :( No ei niitä tainnut kuulua kuin 2-3, mutta kuitenkin kuului siinä kappaleiden keskelläkin.
Kyllä se vika on siinä nokian paljon mainostamassa "erillisessä musiikkipiirissä". Se kun vain näistä puhelimistä löytyy ja näissä sitä vikaa on. Eli sille pitäisi jotain tehdä.
no kai sama piiri on muuissa ei Nokian laiteissa, ja toimii hyvin?
no kai sama piiri on muuissa ei Nokian laiteissa, ja toimii hyvin?
No tämä "musiikintoistoon suunniteltu" aic-33 äänipiiri on oman tietoni mukaan tällä hetkellä pelkästään nokian puhelimista 5700, 5310 ja 5610. En kyllä tiedä miten n91:ssä ja n81:ssa on toteutettu tämä äänipuoli. Jospa se vika olis paskassa kuulokevahvistimessa...empähän tiedä.
Onko kokemuksia, miten luonnehtisitte Nokia 6267 vs. 5310 oleellisimpia eroja nimenomaan musiikkisoitinkäytössä?
Puhelimet ovat toki fyysisestikin eri mallisia, mutta molemmissa on musiikkinäppäimet, S40 5th Edition ja ne ovat suunnilleen saman hintaisia. Nokia 6267:ssa olisi kuitenkin myös 3G ja VGA-tason videokuvaus..
Edit: äänenlaadussa on oletettavasti eroja 5310:n hyväksi (ainakin paperilla), mutta puurokorvana olen kiinnostuneempi soittimen käytön helppoudesta, ominaisuuksista ym.
Ville Vainio
16.03.08, 14:40
Onko muilla ollut 5610:in läpän aukeemisessa onkelmia? Tiedä mikä on kun läppä aukeaa tahmeesti ja jää mihin tahansa kohtaan jumiin. Ellei käsin työnnä loppuun asti.
Onko muilla ollut 5610:in läpän aukeemisessa onkelmia? Tiedä mikä on kun läppä aukeaa tahmeesti ja jää mihin tahansa kohtaan jumiin. Ellei käsin työnnä loppuun asti.
Mekanismissa sinulla sitten jotain häikkää, tai paskaa välissä. Huoltoon vaan.
Pakko nyt kysyä täältä tästä Nokia 5610:stä, kun alkaa itseäni ihmetyttämään tämä ongelma videokuvauksen kanssa. Muuten olen varsin tyytyväinen puhelimeen ollut mutta:
Kun ottaa videokuvausta parhaimmalla resolla (640x480), niin jostain syystä kuva muuttuu välillä 'pikselimössöksi'... No ei siinä mitään, olisin varmaan puhelimen vienyt jo kauan sitten vaihtamaan uuteen, mutta kun se tekee tätä n. joka toinen kerta vain. En osaa nyt selittää paremmin, mutta pistin sampleksi videon että jokainen tietää mistä on kyse -> http://qmi.siika.fi/Video018.3gp
Tekeekö kellään muulla tätä? Olen päivitellyt aina uusimpaan softaversioon mutta ei ole tuonut muutosta tähän.
Sitten vielä pikkukysymys, eli pystyykö tuota videopuhelukameraa käyttämään ilman videopuhelua?
Noniin, oma puhelin tuli huollosta risahtelun takia. Nokialla puhelin oli kolme viikkoa.
Mitä he vialle tekivät, eivät mitään...
Eivät muka mitään sellaista siitä löytäneet.
Voi jeesuksen perkele tätä nokian touhua. Toista kertaa en ala enää puhelinta sinne lähettämään, kun ei jaksa taas ikuisuuksia odottaa.
Niin monta kertaa jo nämä huoltohommat nokian kanssa kussut, että ei jaksa enää tapella. Tämän jälkeen tuskin enään nokialaista ostan. Sen verran mennyt usko kyseiseen firmaan.
Pura kauppa?
Niin monta kertaa jo nämä huoltohommat nokian kanssa kussut, että ei jaksa enää tapella. Tämän jälkeen tuskin enään nokialaista ostan. Sen verran mennyt usko kyseiseen firmaan.
Toissapäivänä tuli itelläki hankittua 5310 gigantista hintaan 199,- Ensivaikutelma ihan ok. Isoin miinus soittimen "risahduksista". Muutoin varsin kompaktin kokonen ja yllättävän tyylikäs.
Ei viitsi alkaa purkamaan kauppoja. Luurinetistä kun ostin.
Ja ei nuo risahdukset minua oikeastaan haittaa. Se oli vain pointti, että alkaa meneen hermot tuohon nokian huoltopolitiikkaan.
Muutenhan tämä on aivan mahtava luuri. Kaikki tässä on hyvää. Paitsi siis nuo risahdukset musiikinkuuntelussa.
Toissapäivänä tuli itelläki hankittua 5310 gigantista hintaan 199,- Ensivaikutelma ihan ok. Isoin miinus soittimen "risahduksista". Muutoin varsin kompaktin kokonen ja yllättävän tyylikäs.
Joo kyllähän tuota arvasin, että siellä nokialla sanoovat ettei laitteessa mitään vikaa ole, koska nämä "risahdukset" ovat ominaisuus juuri näissä puhelinmalleissa, vaikka ihan kaikki ei tunnu niitä huomaavan.
Voi vittu jos tällaisia musiikkipuhelimia alkaa nokialta tulevaisuudessa tulla. Sen voin jo sanoa, että olen erittäin huolestunut kun näin n96 ja n78 arvostelut mobile-review.com:issa, mutta enpähän sano tästä asiasta enempää. Se on nokian häpeä. Noh tuskimpa kovin moni niillä musiikkia kuuntelee.
Formatoinpas tuossa originaalin gigan kortin, ja laitoin musiikkia täyteen. Ei minkäänläisiä risahduksia. wtf. Ota tästä selvä =D
Pääasia että nyt toimii niinkuin haluaa. Ihme touhua.
Eipä ole minulla edelleenkään risahduksia kuulunut, vaikka todellakin laadukkailla kuulokkeilla kuuntelen.
Ainoa miinus soittimen ääneen liittyen on edelleen liian iso porrastus äänenvoimakkuuden säädössä. Mihinköhän voisi laittaa kehitysehdotuksia siten, että ne otettaisiin huomioonkin..
Formatoinpas tuossa originaalin gigan kortin, ja laitoin musiikkia täyteen. Ei minkäänläisiä risahduksia. wtf. Ota tästä selvä =D
Pääasia että nyt toimii niinkuin haluaa. Ihme touhua.
Hmm, auttaisikohan tuo mullakin? Itellä tuli mukaan tuo 2 giganen läpyskä.
Hmm, auttaisikohan tuo mullakin? Itellä tuli mukaan tuo 2 giganen läpyskä.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla =)
Kun ottaa videokuvausta parhaimmalla resolla (640x480), niin jostain syystä kuva muuttuu välillä 'pikselimössöksi'... No ei siinä mitään, olisin varmaan puhelimen vienyt jo kauan sitten vaihtamaan uuteen, mutta kun se tekee tätä n. joka toinen kerta vain. En osaa nyt selittää paremmin, mutta pistin sampleksi videon että jokainen tietää mistä on kyse -> http://qmi.siika.fi/Video018.3gp
Tekeekö kellään muulla tätä? Olen päivitellyt aina uusimpaan softaversioon mutta ei ole tuonut muutosta tähän.
Auttakees nyt miestä hädässä, tekeekö kellään muulla tätä? Jos ei niin tiedän lähettää puhelimen huoltoon.
Ei ainakaan itsellä kyllä tuollaista ole tehnyt, mitä muutamia videoita on tullut otettua.
Voisko joku kertoa miten tuo muistikortti formatoidaan, kun olen noob.
Voisko joku kertoa miten tuo muistikortti formatoidaan, kun olen noob.
Valikkoon - -> Galleria - ->muistikortin kohdalle/Valinnat - -> Alusta muistikortti.
Osaako joku sanoa miksi 5310 toimii niin että viestin äänimerkki kuuluu läpi vaikka puhelin on äänettömässä tilassa. sama juttu vaikka tekisi myös oman äänettömän profiilin?!? Muuten äänetön profiili toimii niinkuin pitääkin.
Osaako joku sanoa miksi 5310 toimii niin että viestin äänimerkki kuuluu läpi vaikka puhelin on äänettömässä tilassa. sama juttu vaikka tekisi myös oman äänettömän profiilin?!? Muuten äänetön profiili toimii niinkuin pitääkin.
Näkyyhän sulla siinä valmiustilassa siellä ylhäällä sen tekstin äänetön ja virtapalkin välissä punainen nuotti? Jos ei niin valikko> asetukset> profiilit> äänetön> muokkaa ja sieltä viestin merkkiääni äänettömäksi. Muuta ei nyt keksi.
Hetkinen .. Meinasin huomenna mennä ostamaan tämän kun 199e ei ole paha hinta tästä, mutta kansainväliset foorumit sanoo että tämä ei tue 3G:tä? Pitääkö paikkansa?
Hetkinen .. Meinasin huomenna mennä ostamaan tämän kun 199e ei ole paha hinta tästä, mutta kansainväliset foorumit sanoo että tämä ei tue 3G:tä? Pitääkö paikkansa?
Hinnasta päätellen olet ostamassa 5310? Ei ole 3g:tä tässä.
Hinnasta päätellen olet ostamassa 5310? Ei ole 3g:tä tässä.
No juuripa se.
Tuskin sittenkään tuon puuttumisella on väliä, kun en ole vanhalla luurillakaan nettiä käyttänyt kertaakaan.
Haussa on vain litteä puhelin, jolla voi joskus kuunnella musiikkia ja jolla voi soittaa ja tekstata --> kauppaan.
Totaalijumittuman seurauksena kävi oma 5310 huollossa saaden tuliterää softaa sisäänsä, taas toimii ja pikaisen testin perusteella ylimääräiset äänetkin näyttäs kadonneen..
Totaalijumittuman seurauksena kävi oma 5310 huollossa saaden tuliterää softaa sisäänsä, taas toimii ja pikaisen testin perusteella ylimääräiset äänetkin näyttäs kadonneen..
Jeps. Minkäpä softaversion laittoivat?
Noniin nyt olisi ainakin omalle tuotekoodille 0545809 saatavilla
uusi softaversio 05.81. Pitääpä piakkoin asennella ja katsoa mitä puhelin on mieltä.
5310 nyt toista päivää käytössä ja ei nyt pahempia nillityksen aiheita ole. No, kamera saisi olla nopeampi .. se nyt tuli mieleen.
Musiikkisoitin on ihan jees tuollaiseen työmatkalla kuunteluun.
Herätyskello aiheutti päänvaivaa kun se pentele alkaa soimaan heti niin pirun kovalla, pystyisikö tätä säätämään jostain?
Noniin. Nyt on uusin softaversio puhelimessa(05.81). Aluksi huomasin kun puhelimen käynnistin, että kaiuttimesta lähtee paljon kovempi ääni kuin aikaisemmin. Säikäytti nimittäin kunnolla kun käynnistin puhelimen päivityksen jälkeen kun tuo käynnistysääni kuului :D Taajuuskorjain on nyt paljon herkempi. Esimerkiksi kun säätää bassoa yhdellä pykälällä niin eron huomaa heti. Aikaisemmin ei huomannut. Hyvä homma. Toistaiseksi ei ole kuulunut yhtään risahdusta kuuntelun aikana. Hyvä homma sekin. Lisäksi huomasin, että on tullut uusi hieno näytönsäästäjä(digitaalinen kello).
Kamera on kylläkin vielä aika hidas, mutta sitä on tullut käytettyä ehkä kerran parissa viikossa.
5310 nyt toista päivää käytössä ja ei nyt pahempia nillityksen aiheita ole. No, kamera saisi olla nopeampi .. se nyt tuli mieleen.
Musiikkisoitin on ihan jees tuollaiseen työmatkalla kuunteluun.
Herätyskello aiheutti päänvaivaa kun se pentele alkaa soimaan heti niin pirun kovalla, pystyisikö tätä säätämään jostain?
Eipä taida voimakkuutta pystyä muuttamaan. Sen hälytysäänen voi tietysti muuttaa.
Jeps. Minkäpä softaversion laittoivat?
Noniin nyt olisi ainakin omalle tuotekoodille 0545809 saatavilla
uusi softaversio 05.81. Pitääpä piakkoin asennella ja katsoa mitä puhelin on mieltä.
Juurikin tuo sama 5.81.
Jep, ohjelmistopäivityksen myötä puhelimesta tuli erinomainen. Suosittelen.
Jep, ohjelmistopäivityksen myötä puhelimesta tuli erinomainen. Suosittelen.
Todellakin voin itsekin olla vihdoin erittäin tyytyväinen puhelimeen kun tuo uusin softaversio poisti vihdoin nuo räsähdykset/posahdukset soittimesta.(saattaa tässä vielä jotain aivan pientä olla mitä tuskin huomaa ja hyvin hyvin hyvin harvoin, mutta ei häiritse kuuntelua). Siis aivan erilaista kuunnella musiikkia kuin ennen ohjelmistopäivitystä. Meinasi jo toivo mennä puhelimen kanssa. Nyt voi jopa suositella muillekin tätä puhelinta, jotka haluavat hyvän musiikkipuhelimen.
Kertokaas millä ohjelmalla kannattaa konvertata videoita 3GP. muotoon? Kokeillu muutamia ohjelmia, mutta jostakin syystä videot eivät näy, vain äänet kuuluvat.
Hmm onko tuo 5.81 softaversio vain 5310:lle? Itselläni on 5610 v. 4.81 ja sanoo että ei löydy uudempia versioita...
http://qmi.siika.fi/Video018.3gp: Tähän videokuvausongelmaan en ole vieläkään löytänyt mitään parannuskeinoa, ei kai siinä auta kun pyytää uutta takuusta.
Hmm onko tuo 5.81 softaversio vain 5310:lle? Itselläni on 5610 v. 4.81 ja sanoo että ei löydy uudempia versioita...
http://qmi.siika.fi/Video018.3gp: Tähän videokuvausongelmaan en ole vieläkään löytänyt mitään parannuskeinoa, ei kai siinä auta kun pyytää uutta takuusta.
Pelkästään 5310:lle se on. Pitää odottaa, jos sieltä tulisi 5610 ohjelmistopäivitys.
Itsellänikin on nyt tuo mahtava puhelin nimeltä 5310. :D Olen oikein tyytyväinen. En vaan vieläkään oikein tiedä, mistä sitä lähtisi liikkeelle. Olen asetuksia säädellyt ja jotain muutakin, mitä nyt olen kiireiltäni tässä ehtinyt näperrellä. Eli en ole tehnyt juurikaan mitään.
Ehkä pitäisi vaan herätä jumittamasta ja siirtää musiikkia ja muuta mukavaa koneelta muistikortille, sillä kännykän mukana tullut tarjonta ei juuri minua miellyttänyt.
Pitäisi asetuksia vielä hieman tutkiskella ja säädellä, tutustua ominaisuuksiin, tehdä nimille ryhmiä, äänikomentoja ja pikavalintoja, sitten voisin synkronoida puhelimen ja sitten vasta siirtää musiikkia ja mitä nyt ikinä koneelta löytyy.
On tuossa kännykässä harmittaviakin puolia. Se on taas sitä hitsin inhottavaa kiiltävää mustaa muovia, joka kerää kaiken mahdollisen sormenjäljistä pölyyn. Minulla on vielä tehtaan näyttösuojatarra kiinni. Pian vaihdan sellaiseen parempilaatuisempaan kalvoon, sillä tuosta kalvosta en saa millään irti niitä sormenjälkiä.
Harmillista, että näppäimistökin on sitä ärsyttävää materiaalia, niin siihen vasta sontaa kerääntyykin.
Hieman rasittavaa, mutta en halunnut sen takia jättää hyvää puhelinta ostamatta. Huomasin juuri laitteessa muovin haittavaikutuksia, joka ilmenee siinä, että takakansi narisee hieman jos sitä puristaa lujemmin oikeasta reunasta. Metallikuoret olisivat olleet ihan hyvä juttu, mutta suotta tässä valitan. Laite on kuitenkin unelmakevyt ja -ohut.
Enköhän minä pian innostu hyödyntämään tuon kännykän hienouksia. Mp3-ominaisuuksiahan minä katsoin tarkalla silmällä, niin pian voisin siirtää musat vanhasta soittimesta tuohon uuteen. :)
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen.
On tuossa kännykässä harmittaviakin puolia. Se on taas sitä hitsin inhottavaa kiiltävää mustaa muovia, joka kerää kaiken mahdollisen sormenjäljistä pölyyn. Minulla on vielä tehtaan näyttösuojatarra kiinni. Pian vaihdan sellaiseen parempilaatuisempaan kalvoon, sillä tuosta kalvosta en saa millään irti niitä sormenjälkiä.
Harmillista, että näppäimistökin on sitä ärsyttävää materiaalia, niin siihen vasta sontaa kerääntyykin.
Mielenkiintoista. Itsellä ollut kyseinen puhelin yli 2 kuukautta reilusti ja ei ole ainakaan paskaa kerännyt muuta kuin tuo valoisuudentunnistin on pölyn peitossa. Vain hieman sormenjälkiä näppäimistö ja näyttö joskus keräävät, mutta ne saa pyyhittyä helposti pois. Takakansikaan ei heilu yhtään, vaikka on joutunut useaan kertaan irrottamaan sen ja laittamaan takaisin. Itsellä ei ole ollut näytössä minkäänlaista suojakalvoa ja se on säilynyt naarmuuntumattomana.
Muutenkin on jämäkkä rakenne ja tähän mennessä ylivoimaisesti parhain rakennuslaatu mitä on omistamissani viidessä Nokiassa ollut.
OK. No omasta mielestäni, jos pitäisi jotakin valittamista keksiä rakennuslaadusta, niin tuosta aivan puhelimen yläosasta kun painaa etukantta ja takakantta toisiiaan kohti niin kuuluu natinaa, mutta mitäpä sitä nyt paineleemaan :D
Kertokaapas 5310:llan omistajat pari seikkaa..
Kaiutinhan tässä on sijoitettu takakuoreen, mitenkä paljon ääni vaimenee kun puhelin makaa pöydällä ja puhelin soi? SE W200i:ssä ainakin huomaa eron onko puhelin ilmassa vaiko pöydällä. Entäs kajarin laatu, ohuesta puhelimesta ei kovin suurta ääntä sovi odottaa mutta nokian luureissa yleisesti ottaen ollut "vahvempi" kaiutinääni kuin SE:n vastaavissa (Erkeissä ohut soundi).
Sitten vielä akkukestosta ja RDS-radion kuuluvuudesta. Rätiseekö, kuuluuko mikään missään stereona kahta sekuntia pidempään?
Nyt kokemuksia. Harkitsen kyseisen luurin hommaamista.
Kertokaapas 5310:llan omistajat pari seikkaa..
Kaiutinhan tässä on sijoitettu takakuoreen, mitenkä paljon ääni vaimenee kun puhelin makaa pöydällä ja puhelin soi? SE W200i:ssä ainakin huomaa eron onko puhelin ilmassa vaiko pöydällä. Entäs kajarin laatu, ohuesta puhelimesta ei kovin suurta ääntä sovi odottaa mutta nokian luureissa yleisesti ottaen ollut "vahvempi" kaiutinääni kuin SE:n vastaavissa (Erkeissä ohut soundi).
Sitten vielä akkukestosta ja RDS-radion kuuluvuudesta. Rätiseekö, kuuluuko mikään missään stereona kahta sekuntia pidempään?
Nyt kokemuksia. Harkitsen kyseisen luurin hommaamista.
Eipä nuo kaiuttimen reiät pääse peittymään kokonaan, koska takakuoreen on tarkoituksella tehty tuollaiset pikkupalikat mitkä pitävät takakuoren kaiuttimien kohdalta irti alustalta eli ei vaimene ainakaan, jos puhelin on kovalla alustalla.
Akkukesto on ihan hyvä. Oliskohan tuota tullut 2-3 päivän välein ladattua omassa käytössä. Ehkä neljäkin päivää kestänyt. Ei ole ainakaan itsellä mitään valittamista sen kestosta.
Kajareista lähtee aika kova ääni tuolla uusimmalla softaversiolla, mutta se laatu ei ole mikään mahtava. Ei ole mikään ilo kuunnella puhelimen kaiuttimilla.
Radiota ei ole tullut käytettyä.
mistä löytyy muistikortin paikka 5610:stä?
mistä löytyy muistikortin paikka 5610:stä?
Löytyy tuolta takakannen alta, puhelimen yläosasta.
Muistikortin paikan löydät, kun avaat takakannen. Se on muistaakseni siinä vasemmassa alareunassa tavallaan sim-kortin paikan alapuolella. (EDIT: Siis 5310-mallissa. Luin väärin kysymyksesi.)
Mielestäni puhelimessa on siinä mielessä todella hyvät kaiuttimet, sillä niistä saa todella lujaa ääntä irti verrattuna muihin puhelimiin. En tiedä muita puhelimia, joissa on kolme kaiutinta. Äänenlaatukin on mielestäni parempaa kuin monissa muissa puhelimissa.
Musiikkia kuitenkin kuuntelee mielellään ihan kuulokkeilla ja kaiuttimilla silloin, kun haluaa soittaa musaa ystävien kesken.
Itse olen tyytyväinen puhelimen radioon. Muistaakseni se kuuluu koko ajan stereona. Aluksi aattelin sen olevan taas sellainen pyllystä revitty niin kuin esimerkiksi Nokia 6101:ssa. Hämmästyin erittäin paljon, kun huomasin, ettei radio pätkinyt minulla yhtään sisätiloissa ja se löysi mukavasti kanaviakin.
Täytyy vielä testata tuota radiota. Saattoihan se olla vain hetkellistä hurmaa...
Akkukesto on mukavan pitkä, joskin rankemmassa käytössä (videokuvaaminen, musiikin kuuntelu täysillä kajareista, pelaaminen, netissä surffaaminen, jne.) akku kuluu muutamassa päivässä.
Kamerassa minua harmittaa eniten yökuvausominaisuuden puute. Vai löytyykö sellainen jostain?
Itse olen todella tyytyväinen puhelimeen. Eikä sekään niin paljoa haittaa, vaikka puhelimen etukuoren kiiltävät pinnat menee helposti törkyiseksi.
Miten muuten puhelimen rakosista saisi helposti hiekanmuruset pois? Puhelin nimittäin tippui hiekkaan, rähmäkäpälä kun olen.
Osaisiko joku neuvoa, miten saisi jatkuvan muistikortin ja yhteyden käyttämisluvan kyselyn pois päältä? Häiritsevää, kun sovelluksia käytettäessä ohjelma kyselee jatkuvasti lupaa lukea muistikortilta tietoa ja sama homma gprs:n käytön kanssa.
En tiedä muita puhelimia, joissa on kolme kaiutinta.
No jos nyt aivan tarkkoja ollaan niin puhelimessa on vain 2 kaiutinta. Takaa katsottuna oikealla ja alhaalla. Vasemmalla olevalla kaiuttimen reiällä ei ole muuta virkaa kuin ulkonäön parantaminen symmetrisyydellä. Ja saada ihmiset uskomaan, että puhelimessa on 3 kaiutinta XD
kiitos kun kerroitte minulle lisää matskua :)
No jos nyt aivan tarkkoja ollaan niin puhelimessa on vain 2 kaiutinta. Takaa katsottuna oikealla ja alhaalla. Vasemmalla olevalla kaiuttimen reiällä ei ole muuta virkaa kuin ulkonäön parantaminen symmetrisyydellä. Ja saada ihmiset uskomaan, että puhelimessa on 3 kaiutinta XD
Noouh! Minua on huijattu! Kiitti vaan Nokia...
5310 ostettu kaksi viikkoa sitten, muuten olen erittäin tyytyväinen mutta:
- Menunäppäimet ovat rispautuneet jo tehtaalla, pitävät ikävää natinaa ja kynnen saa ujutettua niiden alle siten että ne voisi vaikka vääntää pois. Tatsi on kadoksissa, ei oikein tiedä koska nappia on painanut.
- Säädän puhelun äänenvoimakkuuden täysille, sitten asetan herätyskellon soimaan ja voilá - äänenvoimkkuus on jälleen oletustasolla puolivälissä kun herätyskellon soinnin on kuitannut
- Akun kesto on noin kolmannes luvatusta 300 tunnista keveällä käytöllä, tämä tosin taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus..
Ei muuta kuin luuri takuuhuoltoon, 1,5vko päästä pitäisi olla takaisin. Innolla odottelen tekevätkö muuta kuin päivittävät softan...
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
5310 ostettu kaksi viikkoa sitten, muuten olen erittäin tyytyväinen mutta:
- Menunäppäimet ovat rispautuneet jo tehtaalla, pitävät ikävää natinaa ja kynnen saa ujutettua niiden alle siten että ne voisi vaikka vääntää pois. Tatsi on kadoksissa, ei oikein tiedä koska nappia on painanut.
- Säädän puhelun äänenvoimakkuuden täysille, sitten asetan herätyskellon soimaan ja voilá - äänenvoimkkuus on jälleen oletustasolla puolivälissä kun herätyskellon soinnin on kuitannut
- Akun kesto on noin kolmannes luvatusta 300 tunnista keveällä käytöllä, tämä tosin taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus..
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Ei ole minun 5310:ssä mitään valittamista rakennuslaadusta. Tammikuun puolivälistä lähtien ollut käytössä. Näppäimet ovat hemmetin hyvät ja jämäkät eikä ne natise. Eikä ole naarmuja ja maalitkin ovat pysyneet.
Tuosta äänenvoimakkuudesta en osaa mitään sanoa.
Akkukesto on mielestäni melko hyvä sillä sen verran jo tottunut näihin nykyajan puhelimiin, joissa ominaisuuksia riittää. Ja eihän nuo ilmoitetut ajat pidä yleensäkään paikkaansa.
osaatteko puhelimen omistavat henkilöt että mikä on puhelimes parasta?! minun mielestäni tässä on kamera ja soitin tai no oikeastaan kaikki
Ostin tuon 5310 joku päivä sitten ja puhelimen soitin toimii minulla ainakin erinomaisesti ilman mitään katkoksia ja häiriöitä. Kuva on näytössä kirkas ja kameran hitaus ei haittaa, sillä sitä en koskaa varmaan tule paljoa käyttämään. Muussakaan ei ole ollut suurempaa valittamista lukuun ottamatta yhtä, mielestäni melko olennaista asiaa: kaiuttimista tulevan äänen laatu on aivan ala-arvoinen. Se särisee todella paljon ja on epäselvää; oikein sattuu korviin kun sitä yrittää kuunnella. Kuulokkeilla ääni on erittäin puhdas ja mielyttävä, mutta ilman niitä nuo musiikit ja soitto- ja merkkiäänet ovat sietämättömiä. Edes nokia tune klassikkoa ei kaiuttimista tullessa meinaa tunnistaa. Kaikki ovat kehuneet puhelimen äänenlaatua, joten oletteko te tarkoittaneet sitä kuulokkeista tulevaa, vai onko tämä minun puhelimeni ainoa yksilö tällaisella ongelmalla? En viitsisi lähettää sitä korjaamolle jos ongelma on kaikissa puhelimissa.
kaiuttimista tulevan äänen laatu on aivan ala-arvoinen. Se särisee todella paljon ja on epäselvää; oikein sattuu korviin kun sitä yrittää kuunnella. Kuulokkeilla ääni on erittäin puhdas ja mielyttävä, mutta ilman niitä nuo musiikit ja soitto- ja merkkiäänet ovat sietämättömiä. Edes nokia tune klassikkoa ei kaiuttimista tullessa meinaa tunnistaa. Kaikki ovat kehuneet puhelimen äänenlaatua, joten oletteko te tarkoittaneet sitä kuulokkeista tulevaa, vai onko tämä minun puhelimeni ainoa yksilö tällaisella ongelmalla? En viitsisi lähettää sitä korjaamolle jos ongelma on kaikissa puhelimissa.
Kuulokkeista tulevaa ääntä ollaan kehuttu ja kaiuttimista lähtevä ääni ei todellakaan ole mikään mahtava verrattuna vaikka nyt esim 6290 kaiuttimiin. Omassa 5310:ssä ei se ääni sentään rätise niissä kaiuttimissa kuin joskus silloin kun aivan täysillä huudattaa. Jos oikeasti ei tunnista edes nokia tunea, niin sitten on puhelin syytä viedä korjattavaksi.
Mitä tarkoittanee asetuksissa valoasetukset? En keksi mitä eroa onko ne päällä tai pois? Päällä ollessa ei näyttäisi vaikuttavan tuleviin puheluinhin tai musiikin soittamiseen mitenkään.
Ostin tuossa perjantaina 5310 ja tähän asti ainaki tyytyväinen. Soittimen ääni on parempi kuin odotin ja kännykkä sopivan kokoinen kantaa taskussa. 3.5mm plugi aivan huippu, ja muutenkin nopea ja edullinen S40 luuri. Kamera tosin todella hidas ja laatukaan ei päätä huimaa. Sarjakuvatilaa en saanut päälle vaikka kuinka yritin, tosin eipä ole tarvettakaan, kunhan olisin testannut. Eipä tule varmaan hirveästi kameralle käyttöä johtuen hitaudesta ja aina joltakin se digikamera löytyy matkasta :) Satunnaisia illanviettokuvia saattaa tulla räpsittyä.
Omalla kohdalla kännykkä täytti odotukset. Haettiin ohutta ja kevyttä puhelinta hyvällä soittimella korvaamaan mp3-soittimen ja tähän asti ei ainakaan valittamista.
Mitä tarkoittanee asetuksissa valoasetukset? En keksi mitä eroa onko ne päällä tai pois? Päällä ollessa ei näyttäisi vaikuttavan tuleviin puheluinhin tai musiikin soittamiseen mitenkään.
Mahtaa olla sen liukunäppäimen valot kyseessä. Vilkuttaa aina säännöllisin väliajoin niitä. Joku voisi jopa ihmetellä että mikähän ihmeen funktio silläkin on..
Mahtaa olla sen liukunäppäimen valot kyseessä. Vilkuttaa aina säännöllisin väliajoin niitä. Joku voisi jopa ihmetellä että mikähän ihmeen funktio silläkin on..
Mysteeri selvinnyt valojen suhteen; kun virransäästötila käytössä, vilkkuu valo aika ajoin radio ja soitin vivun päissä. Ikäänkuin merkkinä että puhelin päällä, vaikka näyttö pimeänä. Ja olen havainnut, että jos vastaamaton viesti/puhelu, niin silloin valot ei vilkahtele. Mielestäni hyvä keksintö.
Akku tuntuu kestävän tosi hyvin kun tuo virransäästötila käytössä.
Ja ei kuitenkaan välky niin voimakkaana että yöllä häirisee.
Onko kenelläkään kokemusta siitä, että toimiiko 8 gigan muistikortti 5310:ssä ilman ongelmia? 4 gigan korttihan se virallisesti on tähän maksimi, mutta luulisi nyt tukevan niitä SDHC kortteja, oli tallennuskapasiteetti mikä tahansa.
Kiitos vastauksista, jos niitä nyt tulee : )
Onko kenelläkään kokemusta siitä, että toimiiko 8 gigan muistikortti 5310:ssä ilman ongelmia? 4 gigan korttihan se virallisesti on tähän maksimi, mutta luulisi nyt tukevan niitä SDHC kortteja, oli tallennuskapasiteetti mikä tahansa.
Kiitos vastauksista, jos niitä nyt tulee : )
samaa kyselisin itsekkin
Hra. Perunapää
21.06.08, 11:26
Missäköhän vanhemmassa Nokian mallissa on samankokoinen näyttö kuin 5610:ssä?
Tarkoituksena olisi tilata DealExtremestä näytönsuojakalvoa. Ja ei ole ainakaan vielä tullut suoraan kyseiselle mallille tarkoitettua kalvoa.
Tarkoituksena olisi tilata DealExtremestä näytönsuojakalvoa. Ja ei ole ainakaan vielä tullut suoraan kyseiselle mallille tarkoitettua kalvoa.
6500 Slide (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6680)
Osta tuolta http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=5610+screen+protector&_sacat=See-All-Categories
Oma 5610 lopetti kahden viikon käytön jälkeen akun lataamisen. Muuten toimii aivan normaalisti, mutta akkua on turha kokeilla latailla. Saa nähdä mitä huollossa sanotaan...
Oma 5610 lopetti kahden viikon käytön jälkeen akun lataamisen. Muuten toimii aivan normaalisti, mutta akkua on turha kokeilla latailla. Saa nähdä mitä huollossa sanotaan...
Kokeillut toisella laturilla?
Kokeillut toisella laturilla?
Liikkeessä kokeiltiin toisella laturilla, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Huoltoon se lähti ja sieltäpähän sitten kai selviää.
Latausliitin ja joku sulake meni vaihtoon.
samaa kyselisin itsekkin
luin jostain että toimii. voin kertoa vielä kunhan kortti saapuu että toimiiko varmasti
Tietääkö kukaan onko 5310:ssa huonompi vai parempi kuvanlaatu kuin nokia N70. Itelläni eilen hajosi omasta N70:stä näyttö niin ostan varmaan tuon 5310:n tai 5610:n. Kumpaa suosittelette kun täällä 5310 maksaa 185e ja 5610 249e? Kumpi siis kannattaisi ostaa? Ja vastatkaa myös tuohon kuvanlaatu kysymykseen :D Ja kuinka hias se kamera on ja meinaatteko, että kun painaa nappia että ottaa kuvan kestää jonkin aika ennekuin se ottaa sen kuvan? Ja Onko ääni kaiuttimista paljonkin huonompi kuin N70:ssä? Tulipa paljon kysymyksiä, mutta kiitän jo etukäteen niille jotka vastaavat näihin. Kiitos.
Ostan varmaa nton 5310 ku se 5610 vähän liian kallis. Mutta vastatkaa noihin kysymyksiini.
Tietääkö kukaan onko 5310:ssa huonompi vai parempi kuvanlaatu kuin nokia N70. Itelläni eilen hajosi omasta N70:stä näyttö niin ostan varmaan tuon 5310:n tai 5610:n. Kumpaa suosittelette kun täällä 5310 maksaa 185e ja 5610 249e? Kumpi siis kannattaisi ostaa? Ja vastatkaa myös tuohon kuvanlaatu kysymykseen :D Ja kuinka hias se kamera on ja meinaatteko, että kun painaa nappia että ottaa kuvan kestää jonkin aika ennekuin se ottaa sen kuvan? Ja Onko ääni kaiuttimista paljonkin huonompi kuin N70:ssä? Tulipa paljon kysymyksiä, mutta kiitän jo etukäteen niille jotka vastaavat näihin. Kiitos.
Itse ottaisin noista kahdesta ehdottomasti 5610.
Parempi kamera
Isompi näyttö
Hemmetisti parempi kaiutin
5610 kaiutin pieksee kevyesti N70 kaiuttimen.
5310:ssä on huonompi kuvanlaatu kun vertaa N70 otettuihin kuviin. Itsellä on ollut nyt 3 puhelinta missä tuo 2 megapikselin kamera ja melkeinpä ylivoimaisesti huonoimmat kuvat on otettu 5310:llä. Kamera on todella hidas. Kun kuvan on ottanut, niin siinä kestää noin 10 sekuntia ennen kuin sitä otettua kuvaa voi katsoa. En kyllä ole käyttänyt koko kameraa juuri ollenkaan, koska ei ole käyttöä ja hidashan se on, mutta sillä ei ole itselle oikeastaan mitään merkitystä.
Kaiuttimista nyt en osaa sanoa, että onko paremmat kuin N70, mutta ei mikään mahtava ääni lähde niistä, kun parempaan tottunut :D
Riippuu ihan mihin käyttöön puhelinta haluat. Jos musiikin kuunteluun pelkästään, niin 5310 on parempi vaihtoehto ja onhan se nyt HUOMATTAVASTI pienempi ja kevyempi kuin 5610. 5310:ssä on suoraan puhelimessa 3.5mm liitäntä. 5610:ssä joutuu sen sovittimen kanssa leikkimään, koska siinä on 2.5mm kuulokeliitäntä. Jos haluaa kohtuu hyvän kameran ja hieman isomman näytön, niin sitten 5610.
Näytön koolla ei ole niin väliä ja en rupea paremmasta kamerasta 65 euroa enempää maksamaan :D Ja tuollahan varmaan sitten soitan,tekstaan ja kuuntelen musiikkia ja otan jtn random kuvia hauskoista tilanteista tai vaikka mopostani. Mutta jos painan sitä nappia niin ottaahan sen kuvan heti kun painan mutta sitten kestään ennekuin voin katsella sitä jos pitää äkkiä vaikka ottaa jostain elukasta ta ijpostain kuva että se ei kerkeä liikahtaa.Jos uuden kännykän ostan niin varmaan tuon 5310 Ja enemmän varmaan sitten kuulokkeilla sitä musiikkia kuuntelen ponko se ääni silloin hyvä?
Noh pitää viel kattoo kumman ostan päivä vasta käyn ostaa melko varmaan ton 5310 haluttas kyl toi 5610 mut muori valittaa että liian kallis. Sano että entä sitten ku seki hajoo viikon päästä... Ja vitja mulla oli toi n70 1.5 vuotta
Näytön koolla ei ole niin väliä ja en rupea paremmasta kamerasta 65 euroa enempää maksamaan :D Ja tuollahan varmaan sitten soitan,tekstaan ja kuuntelen musiikkia ja otan jtn random kuvia hauskoista tilanteista tai vaikka mopostani. Mutta jos painan sitä nappia niin ottaahan sen kuvan heti kun painan mutta sitten kestään ennekuin voin katsella sitä jos pitää äkkiä vaikka ottaa jostain elukasta ta ijpostain kuva että se ei kerkeä liikahtaa.Jos uuden kännykän ostan niin varmaan tuon 5310 Ja enemmän varmaan sitten kuulokkeilla sitä musiikkia kuuntelen ponko se ääni silloin hyvä?
Siis ottaa se sen kuvan heti kun nappia painaa ja kameran saa päälle nopeasti, mutta se tallentaminen kestää noin 10 sekuntia eli kauan saa odottaa, että seuraavan kuvan voi ottaa.
Ääni on kuulokkeilla on kyllä mahtava, mutta on siinä vielä jotain häikkää äänessä(jotai epämääräisiä risahduksia, mutta ne on uusimman softapäivityksen jälkeen niin olemattomia ja tapahtuu hyvin harvoin) ja tuskin kaikki edes niitä havaitsee ja ei ne haittaa sitä kuuntelua juurikaan.
Korkeat taajuudet kuuluu vähä huonosti, mutta taajuuskorjaimella diskantit melkein täysille niin jo alkaa kuulostamaan paremmalta. Tämä nyt riippuu ihan käyttäjästä.
Niin ja ainakaan oma 5310 ei natise vaan on jämäkkä rakenteeltaan.