PDA

View Full Version : LG Wiewty (LG-KU990)

slayer666
09.09.07, 15:28
tälläistä erittäin mielenkiintoista puhelinta varsinkin tuon kameran osalta olisi pukkaamassa ulos LG:ltä.

Puhelin Julkaistaan luultavasti marraskuussa. silloin viimeistään lisää asiaa...

eniten mikä tuossa kiinittää huomiota on tuo kamera (5,1mpix) ja varsinkin sen luvattu "huipputason" videokuvauslaatu (120fps)

http://www.puhelimeni.fi/uutiset/index.php?itemid=570

Finlander
10.09.07, 08:51
Tuosta videokuvauksesta sen verran, että puhelin ottaa VGA-reson kuvaa 30fps ja QVGA-reson kuvaa 120fps. Tuosta on juttua täällä --> http://www.gsmarena.com/lg_ku990_5_megapixel_hsdpa_phone-news-297.php
ja speksejä täällä --> http://www.gsmarena.com/lg_ku990_viewty-2070.php

veppis
10.09.07, 09:30
Näyttää ergonomian osalta lähinnä kameralta johon on väkipakolla ympätty puhelintoiminteet. Toivottavasti käytettävyys on parempi kuin mitä ulkoasu antaa ymmärtää.

t_makela
11.09.07, 08:22
Näyttää ergonomian osalta lähinnä kameralta johon on väkipakolla ympätty puhelintoiminteet. Toivottavasti käytettävyys on parempi kuin mitä ulkoasu antaa ymmärtää.

Mitä sie tarkotat tässä tapauksessa ergonomialla? Käyttiksen mukavuus vai fyysinen käyttömukavuus? Fyysinen käyttömukavuus on varmaan yhtä hyvä kuin missä tahansa näppäimettömässä eli täytyy kokoajan kattoa silmä kovana mihin tökkiä, kun ei ole feedbackia. Mua kiinnostaisi tietää millainen/mikä käyttis tossa masiinassa on? Onks siitä mihinkään? Speksit on aika herkulliset, jos ei 2gb muistia lasketa mukaan. Mut ei toi kyl vaikuta sen vertaa enempää "kameralta johon on väkipakolla ympätty puhelintoiminteet" kuin muutkaan puhelimet, joissa on kamera.

edit. Ihan ookoolta se käyttiskin vaikutti tässä videossa (se vähä mitä tossa näky): http://www.youtube.com/watch?v=AAjQUVwdmag
ainoo mikä hämäs oli se että puhelin tuppas värsinkin videon loppupuolella vaatimaan useamman kosketuksen, jotta se reagoisi kosketukseen.

veppis
11.09.07, 08:50
Mitä sie tarkotat tässä tapauksessa ergonomialla? Käyttiksen mukavuus vai fyysinen käyttömukavuus?

Fyysistä ergonomiaa tarkoitan, kyseisen luurin käyttöliittymää en ole nähnyt. Kameran objektiivin massivisuus ja siten yleisolemuksen hallinta ei voi olla vaikuttamatta siihen miten puhelin pidetään kädessä ja kuinka valikoita pystyy silloin käyttämään. Näin siis kun arvioin laitetta kuvien perusteella.

memasa
23.09.07, 10:20
Uutta tietoa Viewtystä: puhelin tukee DivX-formaattia.

http://www.slashphone.com/89/8385.html

Evangelion
30.11.07, 08:37
itse laitoin äsken viewtyn tilaukseen. ens viikol pitäs tul

rixa
30.11.07, 13:10
itse laitoin äsken viewtyn tilaukseen. ens viikol pitäs tul

Mistä tilasit?

hanz0
16.12.07, 14:56
Piti tulla Elisalle Paketteihin vkolla 50 mutta ei ole vielä varastoissa...

Mustis83
21.12.07, 18:54
Tällä viikolla on wiewtyä tullut Elisashopitteihin, muutamia kappaleita vain, joten ihan jokaisesta shopitista ei konetta vielä saa.

Itselläni on laite puntarissa ja parin päivän päästä voinee antaa jotain statementtia. Näin ensialkuun vaikuttaa ihan kivalta lelulta ja kosketusnäyttö toimii tarpeeksi sähäkästi. Lisää kommentteja myöhemmin

slayer666
22.12.07, 19:16
onko tuo pelkästään kytkynä myytävä vai ihan rahalla ostettavissa??
kiinnostaisi myös itseä tuo kyseinen luuri

Mustis83
22.12.07, 19:48
Ainakin elisashopittien luureja voi myydä myös ilman kytkyä

st_eros
28.12.07, 01:24
http://www.gsmarena.com/lg_ku990_viewty-review-167.php

spetke
02.01.08, 14:30
Pari tyhmää kysymystä tuli mieleen:
-Onko tuossa joku kosketuskynä mukana, ja sille joku paikka puhelimessa mihin se tökätään? vai tökitäänkö sormella?
-Ja kun tuo kerran toistaa DivX videot niin tarkoittaako se kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, että jos laitan esim muistikottille elokuvan joka on .avi video niin se näkyy puhelimella ilman mitään maksullisia lisä ohjelmia?
-Tajuaakohan toi sitten textityksistä mitään :D ?

oh1jty
04.01.08, 23:50
Pari tyhmää kysymystä tuli mieleen:
-Onko tuossa joku kosketuskynä mukana, ja sille joku paikka puhelimessa mihin se tökätään? vai tökitäänkö sormella?
-Ja kun tuo kerran toistaa DivX videot niin tarkoittaako se kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, että jos laitan esim muistikottille elokuvan joka on .avi video niin se näkyy puhelimella ilman mitään maksullisia lisä ohjelmia?
-Tajuaakohan toi sitten textityksistä mitään :D ?

Kyllä dvix muutamat versiot on täysin suoraan tuettua ilman säätöä, phelimessa on divx lisenssoitu playeri, xvidit ei ole sitten tuettu.

Erakko_
05.01.08, 00:02
Morosta!

Itse laitoin itselleni tommosen viewtyn tossa joulunalusviikolla. Tosi tyytyväinen oon ollut kameraan ja muutenkin puhelimen käytettävyyteen. Korttina 4gb, eli kuvia ja videoitakin viittii nyt kunnon kameralla näpsiä. Paremmat kuvat tulee kyllä kuin tolla N95:n rutkulla, jota taasen en itse tykkää henk. koht. käyttää juuri yhtään. Kosketuskynä tulee mukana, pidetään mukana ns. "kännykkäkoru" tyyliin.

Hyvä peli, pitäis vielä koettaa nuita divx:ä siirtää ja koettaa tekstityksien toimivuus. Ranskalaisten modinäyttö kiinnostais myös.

Ite oon Elisa Shopitissa töissä, löytyy viewtyä hyllystä. Suoran kaupan hinta 545€ ja muistaakseni 70min paketissa (jonka itselle tein) hinta oli 408€. Täytyy tarkistella huomenna töissä, etten täällä jauha tyhjää...

Edittiä: Pitäis varmaan vähän enempi välillä syventyä, niinkuin aikasemmin todettu, niin mullakin toi kortti tunnistuu 2gb:nä...

Erakko_
05.01.08, 11:12
Tarkistin hinnat, suositushinta suoralla kaupalla 545€, paketeissa 432€:stä alaspäin aina 336€ asti...

Näkyy löytyvän muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikista myymälöistä 1kpl.

spetke
07.01.08, 20:31
-Vielä lisää tyhmiä kysymyksiä :D
Vaantäisikö joku minulle oikein rautalangasta mikä on noiden DivX:ien ja Xvid:ien ero ? Ja mitä noi .avi videot sitten on? -Eli mitä kaikkea tuolla luurilla loppupeleissä näkyy. Itselläni on lähes kaikki videot mitä on tietokoneella niin .avi tai .mpg muodossa. Ihan pihalla kun tietsikalla kuitenkin näkyy kaikki mahdollinen BS playerilla :D

Ja mitä noi paketti hinnat meinaa, pitääkö ottaa joku tietty liittymä jotta saa luurin halvemmalla? Ja tarviiko sitä pitää tietty pakollinen aika? Vissiin eri asia kuin kytkypuhelimet?

matuu
08.01.08, 10:32
Eli xvid ja divx on 2 eri videocodecia. Tossa luurissa on vaan niistä toinen (divx) kun taas tietokoneelle voi asentaa kaikki tarvitsemansa codecit joten siinä kaikki videot pyörii. Tämä puhelin kun ei ole älypuhelin niin ei siihen voi mun tietääkseni asentaa erikseen codeceita niinkun S60 vehkeisiin.
Sitten se .avi on vaan tiedostopääte, se ei kerro millä codecilla video on pakattu jos nyt ylipäätään on pakattu.
Siispä tässä LG:ssä pyörii arviolta alle puolet sun .avi -päätteisistä videoista, koska xvid taitaa olla nykysin enemmän käytössä.

Erakko_
09.01.08, 15:42
-Vielä lisää tyhmiä kysymyksiä :D
Ja mitä noi paketti hinnat meinaa, pitääkö ottaa joku tietty liittymä jotta saa luurin halvemmalla? Ja tarviiko sitä pitää tietty pakollinen aika? Vissiin eri asia kuin kytkypuhelimet?

Pakettihinnat meinaa just tuota, että mitä enemmän otat minuutteja puhepakettiin, sitä edullisempi on puhelin. En oo tän foorumin kaupankäyntisäännöistä ihan perillä, niin en tämän enempi rupee mainostamaan, mutta lähimmäässä Elisa Shopitissa varmasti kertovat.
LG:t ei oo operaattorilukittuja paketeissa... Eikä paketeissa sitouduta puhelimeen.

Justus76
13.01.08, 17:58
Tervehdys!
Onko tässä viewtyssä samanlaista ominaisuutta kuin esim. s60:ssä että päivän kalenterimerkinnät näkyvät näytöllä koko ajan?

Kives
13.01.08, 21:35
Miten Viewtyssä on hoidettu skandinäppäimistö?
löytyykö t9 moodia tai vastaavaa vaihtoehtoa?
Itsellä iPhone käytössä ja pakko todeta, että kaipaan kunnon näppäimistöä.
Tässä ä ja ö kirjaimet viiveellä aan ja oon alta, eikä viestin kirjoittaminen yhdellä kädellä onnistu kuin selvin päin ja keskittymällä.

Bustis
31.01.08, 01:10
Viewty ansaitsisi jo ehkä oikeinkirjoitetun otsikon, sillä siitä on tullut LG:n suurin menestys GSM-puhelinten saralla. Eilinen Kauppalehti uutisoi laitetta myydyn Euroopassa jo 550 000 kappaletta ja myyntiä vauhdittamaan on maaliskuussa tulossa hopeanharmaa väriversio.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=9536&sort=false

emmel
02.02.08, 22:31
Miten hyvin tuo tekstintunnistus toimii tässä Viewtyssä?

Yhtä hyvin kuin SE:n P-sarjalaisissa?

Muutoinkin lisää käyttäjäkokemuksia kaivattaisiin. Olisin juuri ostamaisillani tuollaisen, jos vähänkin kuulen kehuja siitä.

tjanne
03.02.08, 04:16
Miten hyvin tuo tekstintunnistus toimii tässä Viewtyssä?

Yhtä hyvin kuin SE:n P-sarjalaisissa?

Muutoinkin lisää käyttäjäkokemuksia kaivattaisiin. Olisin juuri ostamaisillani tuollaisen, jos vähänkin kuulen kehuja siitä.

no jos sen kynän kanssa sohii niin aika hyvin, jos kirjottaa edes sinne päin.. huutomerkki on aika vaikea :) qwerty:llä onnistuu aika hyvin kirjotus jopa sormilla.

Fartwell
03.02.08, 13:23
Tosi hyvä puhelin. Tuossa on pöydällä toukokuussa ostettu n95 ja jos siihen vertaa niin käytettävyys on paljon selvempää. Ei tartte joka päivä sammuttaakaan niinkuin nokiaa. Akun kesto on puolet parempi jos enempikin. Tekstiviestien vastaanotto ja lähetys selvempää. Paras puhelin mikä minulla on ollut. Ehkä iPhone sitten kun tulee ?

Täältä löytyy vaikka mitä

http://ku990.co.uk/forum/viewforum.php?f=14

Terpower
10.02.08, 07:45
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten saa asennettua noita softia/kuvia tohon puhelimeen?

Kun ei tossa PC Suitessakaan näytä olevan mitään tiedoston siirtoa ?

Ja ehkä toinen yhtä tyhmä kysymys, mutta mitä virkaa on puhelimen mukana tullut näytön suojuksella ?

Miten sitä tulee käyttää ? Pitää erikseen siinä päällä vai ?

emmel
10.02.08, 08:34
Ja ehkä toinen yhtä tyhmä kysymys, mutta mitä virkaa on puhelimen mukana tullut näytön suojuksella ?

Miten sitä tulee käyttää ? Pitää erikseen siinä päällä vai ?

Asiasta oikeasti tietämättä veikkaan että sen tarkoitus on suojata näyttöä naarmuuntumiselta. Laitetaan paikalleen ja vaihdetaan uuteen sitten kun/jos se naarmuuntuu. Se on helpompi vaihtaa kuin naarmuuntunut näyttö.

En siis oikeasti tiedä mikä se on, koska oma Viewty-pakettini on vielä jossain nettikaupan tilauslistoilla. Sitä odotellessani kommentoin tänne :)

Ja tässä sivussa kaipaisin edelleen käyttäjäkokemuksia ko. luurista.

harjoitus
26.02.08, 17:06
Tuli sitten tänään hankittua tällänen vekotin. Ihan alkuun vaan pari kysymystä, eli miten saan Elisan nettiasetukset tähän ku omistan jonku mobiililaajakaistan ja tuntuu että toi käyttää niitä wappi asetuksia, eli siis mitä pitäisi tehdä? (liian helposti et voi selittää, itse kun en ymmärrä näistä jutuista mitään:)

Lupaan kysyä vielä lisää heti kun keksin. ;)

Edit: tuolla http://ku990.co.uk foorumilla näyttää olevan paljon makeita teemoja, voisinko joku ystävällinen kertoa yksinkertaisesti että miten saan puhelimeeni tollaisen, kun tuo englannin kieli on aika retuperällä !

Jeepura
01.03.08, 14:07
Onko tässä suomenkieliset valikot?

Ja onko jossain jotain suomenkielistä arvostelua/esittelyä tästä kännykästä?

Onko kännykkä ostamisen arvoinen??

Raoulduke
05.03.08, 17:40
Tämä puhelin kiinnostaisi kovasti, varsinkin jos sen saisi toimimaan ison muistikortin (4-8gt) kanssa. Kysyin tätä asiaa LG:ltä maililla ja vastasivat että suurin mahdollinen kortti on 2gt. Onko joku saanut toimimaan tätä suuremmalla kortilla ja löytyykö netistä tietoa...kun en itse löytänyt. Olis aika jees jos tohon saisi 8 gt kortin.

Jack Bauer73
08.03.08, 22:01
Tuli hommattua kyseinen luuri ja nyt ihan maallikon ongelma. Osaisiko joku kertoa onkos tässä luurissa varoitusääntä akun tyhjenemisestä. Loppuu meinaan virta kesken puhelun yhtäkkiä. Jos joku tietää mistä asetuksista tämä toiminto löytyy vain löytyykö lainkaan. Kiitos jo etukäteen

Jeepura
08.03.08, 23:23
Onko tässä SUOMENKIELISET VALIKOT tarvitsen nopeata vastausta!!!

Jack Bauer73
09.03.08, 11:56
On suomenkieliset valikot

Raoulduke
09.03.08, 12:32
Tuli myös tilattua kyseinen puhelin. Maanantaina pitäis postista hakea. Liittymä täytyy myös päivittää, että saa 3g:n kunnolla käyttöön. Joku kiinteä hintainen netti ton kanssa on hommattava.

Raoulduke
10.03.08, 22:31
http://www.calumneilson.com/blog/2008/02/19/software-applications-for-the-lg-viewty/

Tuolta löytyy listaa softista ja applicationeista jotka toimii Viewtyssä.. Ihan päteviäkin joukossa.

Jeepura
10.03.08, 23:46
On suomenkieliset valikot

Kiitti tosi paljon tästä tiedosta!!

skippey
17.03.08, 20:36
Kävin gigantissa vähän käpälöimässä tuota luuria ja vaikutti ihan kivalta lelulta.
Käpälöintikappaleella ei kuitenkaan päässy nettiin ja kysymysmerkiksi jäi, että pystyykö tolla surffaileen vaaka-asennossa? Pystynäyttö on vähä ankea tekstin lukemiseen.

Jeepura
17.03.08, 22:40
Kyllä pystyy selaan vaaka-asennossa olen nähnyt juutuubissa monen monessa videossa...

jesse_1224
18.03.08, 01:07
Kuinka moni puhelimen omistajista suosittelee tätä mallia? Onko se tarpeeksi näppärä ja millainen on valikoiden nopeus verrattuna N70:een?

emmel
18.03.08, 17:41
Kuinka moni puhelimen omistajista suosittelee tätä mallia? Onko se tarpeeksi näppärä ja millainen on valikoiden nopeus verrattuna N70:een?

N70:een en voi verrata kun en ole sellaista käytellyt. Pari muuta huomiota kuitenkin.

Kameran kuvanlaatu on hyvä. Sekä digikameran että videokameran. Lisäksi tuo "hidastettu" 120fps kuvaus on hauska. (kuriositeetti, mutta hauska) Musiikkiominaisuudet ovat loistavat, sekä radio että mp3:n kuuntelu.

Näytön tekstintunnistus on surkea verrattuna SE:n P800:n. Teksti tunnistuu hyvin mutta on niin hidas ettei sillä oikein mitään tee. Vastapainona qwerty-näppis on yllättävän toimiva. En ole oikein vielä osannut päättää onko tuo tekstinsyöttötapa hyvä vai ei. Käyttelin P800:sta niin kauan että tottumus painaa varmasti paljon vastaan.

Valikoiden nopeus on ihan siedettävä. Ei mikään loistava muttei surkeakaan.

Näytön tarkkuus ja etenkin koko on loistava. (240x400)

Muistion ja kalenterin rajoitukset häiritsevät, sekä ainakin toistaiseksi toimivan tekstintunnistuksen puute. Itselläni olisi noille todellakin tarvetta.

Voi olla että SE:n P1i tai W960 menee vielä hankintaan jos en pääse sinuiksi tämän kanssa. SE hanskaa kosketusnäytön huomattavasti paremmin, mikä mulle on kynnyskysymys. Täytyy nyt vielä koettaa. En kuitenkaan myy tätä pois, vaan mun Viewty siirtynee vaimolle käyttöön koska tässä on niin hyvä tuo videokuvausominaisuus.

Mun mielipiteeni kannattaa todellakin suhteuttaa siihen että olen käyttänyt vajaat 5 vuotta P800:sta, enkä esim. Nokialaisiin koskenutkaan tuollaiseen aikaan.

Jack Bauer73
18.03.08, 22:14
Kysytään nyt kertaalleen vielä tietäiskö joku onkos tässä mallissa varoitusääntä akun tyhjenemisestä, en ole ainakaan itse löytänyt ja tuppaa loppumaan yhtäkkiä kesken puhelunkin mitään ilmoittamati.

Koinonen
19.03.08, 10:35
Omaa käytellyt nyt sen reilu 2kk ja puhelin on toiminut luotettavammin kuin nokialainen. Tosin tuo ylempänä mainittu tekstintunnistus ja qwerty -näppäimistö, jossa tulee AINA lyötyä huteja. :) No, vähemmän tulee siltikin tekstiviestejä käytettyä joten kyllä sen kestää.

Akun loppumisesta itselläni tulee ainakin kaksi ilmoitusta n. puolen minuutin sisällä, jonka jälkeen akku loppuu samantien.

Toinen ärsyttävä piirre on akun kesto surffatessa selaimella. Kestääköhän vasta ladattu akku tuntiakaan?! Ainakin niillä paikkeilla omastani katoaa virta kuin salama kirkkaalta taivaalta..

Raoulduke
19.03.08, 12:21
Kyllä ainakin omassa LG:ssä on varoitusäänet toimineet kun akku loppuu. Ja Viewty kyseessä. Varoittelee jopa kauan edelliseen Siemensiin verrattuna, ja on ne varoitus piipitykset tulleet kesken puhelunkin.

emmel
19.03.08, 16:04
Toinen ärsyttävä piirre on akun kesto surffatessa selaimella. Kestääköhän vasta ladattu akku tuntiakaan?! Ainakin niillä paikkeilla omastani katoaa virta kuin salama kirkkaalta taivaalta..

Höh, Itse olen työpäivän mittaan kuunnellut musiikkia radiolla/soittimella n. 5h/päivä ja samalla surffaillut varmaan pari tuntia/päivä. Päivän päätteeksi on ollut 1-2 palkkia akkua jäljellä. Nämä siis siinä työn lomassa kun työt ovat antaneet hetken luppoaikaa.

edit: surffailun keskeydyttyä olen palannut työpöydälle ja laittanut näppislukon päälle (= ruutu mustaksi/valot pois) ettei virtaa kuluisi niin paljon.

skippey
19.03.08, 18:46
Kaupassa leikkimisen pohjalta olin kyllä tyytyväinen siihen käsialatunnistukseen, kun valitsee sen tilan jossa on kaksi laatikkoa johon kirjaimen voi kirjottaa.
Kun yhden kirjaimen on kirjoittanut toiseen laatikkoon, voi toista kirjainta aloittaa kirjoittamaan toiseen laatikkoon jolloin puhelimen vaatima tunnistusaika ensimmäiselle kirjaimelle ei vaikuta kirjoitusnopeuteen.

Jack Bauer73
19.03.08, 20:26
No onkos tietoo missä on sellainen valikko joko päällä tai poissa akun tyhjenemisen varoittamisesta,,,koko luuri nasetukset on kelattu moneen otteeseen läpi mut ei löydy.

Z50J
21.03.08, 16:40
Varmaan typerä kysymys, mutta kuinka tässä laitteessa saa valon päälle? Vai pystyykö tätä käyttämään edes taskulamppuna? Salaman allahan näyttäisi olevan ledi, mutta käyttöohjeessa ei mitään mainintaa valosta ja valikotkin selattu moneen kertaan tuloksetta läpi...

Jeepura
21.03.08, 23:16
Se "ledi" siinä salaman alla liittyy tarkennukseen ja on siis se punainen valo mikä on kaikissa "oikeissakin" digikameroissa.

Sain tämän kännykän muuten eilen ja parin tunnin käytön jälkeen tuli "yellow screen" eli keltainen ruutu ja vasemmassa yläkulmassa lukee refreshing ja huomenna palautan Verkkokauppa.comiin. EIKÄ KETUTA!!!

harjoitus
27.03.08, 00:42
Nyt joutuu kyllä ihan rehellisesti sanomaan että oon vähän pettynyt tähän kyseiseen luuriin. Etenkin jos vertaa tossa pöydällä olevaan iPhoneen.

Etenkin ärsyttää kun akku loppuu, niin se sitten loppuu ja ilman mitään varotuksia.

Jack Bauer73
27.03.08, 16:56
Älä muuta sano, olen jo moneen otteeseen koittanut muilta kysyä mistä tuon akun loppumisen varoittamisen saa päälle, kun muilla kuulemma varoittaa.

Jeepura
27.03.08, 21:50
Minullakin ainakin tulee että akku lähes tyhjä ilmoitus näytölle ja kuuluu ääni ja akkupalkki alkaa vilkkua... Eli varmaan jos on vanhempi ohjelmistoversio ei akkuvaroitusta tule koska sain puhelimeni eilen joten siinä on varmaankin aika uusi versio ;)

emmel
28.03.08, 00:39
Mulla simahti tänään akku hiukan yllättäen. Kuuntelin radiota ja selain oli auki puhelimen ollessa taskussa. Näytössä ei palanut valot ja akkua oli jäljellä kaksi palkkia. Tunnin päästä otin puhelimen pois taskusta ja totesin akun simahtaneen. Outoa. Ei se ole aiemmin tehnyt mulla noin vaan varoitellut virran vähyyttä.

Pari juttua tuli mieleen: en ollut buutannut puhelinta kuin ties koska viimeeksi. Joku prosessi oli jäänyt pyörimään puhelimeen joka haukkasi reilusti virtaa. Toinen juttu: Kenttä heittelee tuolla melkolailla. Selain yritti päivittää/ladata sivua huonossa kentässä tms.

-Jönis-
05.04.08, 19:35
Tällä hetkellä puhelin irtoaa 360€ pixmaniasta ilmeisesti ihan suomenkielisellä valikoilla, niin onko hintansa väärti. ?
käyttäjiltä kysyisin että miten tuo näytön kestävyys on, että miten tulee naarmuja jne. ? esimerkiksi eikös iphonessa ole todella vaikeaa saada näyttöä paskaksi.

Niin kiinnostais tälläin puhelin, mutta kannataiskohan ootella iphonen 3g versioo ja rantautumista suomen maalle. ? :)

harskali
08.04.08, 15:48
onkohan tässä wlan ja miten tarkka toi näyttö on kun ei oo värejä kuin sen 250 tuhatta mutta esim nokia n95 on 16,7 miljoonaa että onkos tuossa resoluutio millanen kumminkin 3" näyttö.. hinnan puolesta tämä on aika halpa :)

Raoulduke
09.04.08, 13:02
Wlania ei valitettavasti ole Viewty:ssä, mutta näyttö on ihan ok tuijotella =)

Zeppelin
15.04.08, 20:57
Pitääpä kysäistä nyt kun tuntuu tämä Viewty -keskustelu tyrehtyneen, niin tietääkö kukaan paljon tuossa Viewty:n prossussa on tehoja? Onkos tässä minkäänlaista 3D -piiriä? Onko mitenkään mahdollista, että esim LG antaisi firmware päivityksen joka toisi Viewtyyn myös .xvid tuen? Noihin tietoihin en ainakaan itse ole missään törmännyt... Tällä hetkellä itse odottelen kytkyn raukeamista kesäkuussa mutta eipä mulla toisaalta ole mikään kiire kun eivät vielä Verkkokauppa.comiinkaan ole saaneet ko. puhelinta esitteille...

Ilman räpläämistä en viitsi puhelinta ottaa, varsinkin kun muuten olen ehkä kallistumassa tuohon Noksun N81:een. Nämä 2 siis aivan erilaisilla vahvuuksilla. Noksuun saa paljon kaikkea ohjelmaa sun muuta ajanvietettä mutta toisaalta ajattelin, että jos vaikka ihastuisin tuohon kosketusnäyttöön ja olisihan se ihan kiva katsoa leffoja kun vaikka bussissa istuu työmatkalla.

Gsmarenan arvostelussa oli todettu tuo musiikkipuoli aika diskanttivoittoiseksi, ellen väärin muista... mites olette itse tuon kokeneet? vaikuttaako leffaelämykseen?

elektra_
28.04.08, 10:16
Muutama tyhmä kysymys..

Kannattaako viewtyyn laittaa heti näytönsuojus? Olen tottunut pitämään tehtaan suojakalvoa luureissa aina niin pitkään kuin ne pysyvät siisteinä, mutta olisiko nyt syytä vaihtaa virallinen suoja heti?

Toinen ongelma on nettiasetukset. En saa nettiä oikein toimimaan. Siis selainta, gmail-sovellus toimii hyvin. Asetukset pitäisi olla ok.. Olisiko ideoita?

Mikä yhteys on järkevin pitää päällä, nyt näyttäisi automaattisena olevan hsdpa (vaimikäseoli..), onko se paras valinta? Kannattaako verkon kaikki mahdolliset valinnat pitää automaatisina?

Ja mikä ihme on prioriteettilista, joka löytyy verkkoasetuksista?

Ihana puhelin, olen aivan ihastunut.. Nyt kun vielä pikkuhiljaa oppii käyttämään. :)

Raoulduke
28.04.08, 20:50
Itse pidin tehdaskalvoa päällä niin pitkään kuin se kesti/naarmuuntui. Se ei sitten ole hyvin suojaava se tehdaskalvo kun on ohut ja erilainen kuin nuo oikeat näytönsuojat. Tuo oikea näytönsuoja ei myöskään naarmuunnu ja näyttääkin paremmalta.
Nettiasetukset oli ainakin mulla ihan kohtalaisen kondiksessa sauniksen sim-kortilla. Jotain muistaakseni piti sorkkia... kun muistais.

Friday--
11.05.08, 20:45
Kertokaapas, minkä takia pitäisi ostaa Viewty iPhonen sijaan?

Himottaisi tuo iPhone erittäin tarkan näytön ja multi-touchin takia.

Mutta sitten taas iPhonessa on ne unlock ja jailbreak yms (jotka ei ole hirvittävän vaikeita tehdä)

iPhone näyttäisi toimivan nopeammin ja siinä olisi WLAN.

Viewtyssä olisi parempi kamera, mutta siihen se vissiin jääkin?

emmel
12.05.08, 21:54
Kertokaapas, minkä takia pitäisi ostaa Viewty iPhonen sijaan?

Himottaisi tuo iPhone erittäin tarkan näytön ja multi-touchin takia.

Mutta sitten taas iPhonessa on ne unlock ja jailbreak yms (jotka ei ole hirvittävän vaikeita tehdä)

iPhone näyttäisi toimivan nopeammin ja siinä olisi WLAN.

Viewtyssä olisi parempi kamera, mutta siihen se vissiin jääkin?

Ärsyttävää tuossa on softan pienet käytettävyyslapsukset, se ettei tuota voi synkata tietsikan kanssa (eli Macin ja Linuxin kanssa) ja huonosti toimiva tekstintunnistus. Jos se virtuaalinäppis olisi joka paikassa, se olisi toimiva. Yhdessä paikassa tarjotaan sitä ja toisessa taas huonosti toimivaa tekstintunnistusta. Ark. Logiikka hoi?

Viewtyssä on kuitenkin hyvä kamera. Sekä digikamera että videokamera. Niin hyvä että puhelin jää mulle, vaikka työkäyttöön onkin varmaan pikkuhiljaa katseltava SonyEricssonia.

Musiikkiominaisuudet ovat IMHO hyvät, kuten olen tuossa jo aiemminkin maininnut. Ostin työkäyttöön Nokian BT-luurit (BH-604 tms?) ja ne toimivat tuon Viewtyn kanssa mainiosti yhteen, lukuunottamatta sitä ettei niiden kanssa voi kuunnella radiota. Viewty käyttää antennina sitä piuhanpätkää kuulokkeille, ja kun se on kytketty puhelimeen, ei BT-luureja voi käyttää. Eh.

Eilen kuvasin videopätkän kun poika alkoi yht´äkkiä polkea kolmipyörällään ekaa kertaa ominpäin. 4 minuutin 640x480 -resoinen video on siihen vallan sopiva. Oikea videokamera olisi ollut sisällä akku puolityhjänä ja käytetty nauha sisällä. Täytyy sanoa että aiemmin katsoin viistoon koko ajatusta kännykällä kuvaamisesta. Enää en. Olen kuvannut aika monta kymmentä dv-kasetillista, enkä ole sitten viitsinyt ripata niitä koneelle ja editoida DVD-muotoon. Liian työlästä. DivX-muotoon suoraan pakkaava kamera on paljon käytönnöllisempi. Känny kulkee sen lisäksi mukana aina.

Tyylikäs vekotin tuo Viewty on, mutta aika keskeneräinen softaltaan. Siihen tuskin tulee muutosta LG:n politiikan huomioonottaen. Tuosta politiikasta johtuen sitten taas minä en enää katsele LG:n vehjeksiä.

Ai niin, toi mun luuri yhdistää hätäkeskukseen kun soittaa numeroihin 119 ja 118 (!? :S ) Kirjoittelinkin toisaalle asiasta. Kun yritin soittaa numerotiedusteluun, puhelu ohjautui hätäkeskukseen. Way to go LG :D

Niettä 2/5 tähteä.

Ja muista nyt vielä että edellinen puhelimeni oli SE:n P800 vuodelta 2002, joten mielipiteeni voivat olla myös vinoutuneita.

CXT2
13.05.08, 14:13
Viewty on ihan mukava perus puhelimena ja kamera käytössä(video ominaisuudet mukaanlukien).Yksi ominaisuus jota arvostan,on mahdollisuus hylätä tuntemattomat puhelut.Tietenkin myös tunnetut,mutta ne täytyy tallettaa johonkin ryhmään,joka sitten hylätään kokonaisuudessaan(löytyneekö muista luureista??).Tosin molemmat ei onnistu yhtäaikaa!Akku kestää hyvin,ainakin puhelin käytössä(itsellä 3-4vrk).Ja kun se akku sitten loppuu,kyllä se piipittää ja vilkkuu varoitukset sitä ennen.Kaikenkaikkiaan virkistävä puhelin 2v nokia jakson jälkeen

anzelmosm
26.05.08, 10:13
Nyt olis viimeinen ratkaiseva kysymys viewtyn suhteen: Pystyykö tuon viewtyn kautta surffaamaan esim. läppärillä netissä? Eli kun nokialaisen pistää piuhalla koneeseen kiinni niin koneen pystyy yhdistämään nettiin puhelimen kautta. Onnistuuko viewtyllä?

anzelmosm
29.05.08, 14:35
Piti oikeen lg:n asiakaspalveluun soittaa ja kysyä, kun ei näyttänyt tietoa mistään löytyvän. Eli kovasti kehuivat jotta PC:n pystyisi viewtyn kautta yhdistämään nettiin. Joten taisipa mennä viewty tilaukseen.

slayer666
01.06.08, 15:45
onkos tässä sitä vibra feedbackia kun näyttöön koskee???

emmel
01.06.08, 16:35
onkos tässä sitä vibra feedbackia kun näyttöön koskee???

Profiilien kautta löytyy. Se on ihan kätevä olemassa. Itse säädin customized-profiilin josta otin ne kaikki äänikilkatukset pois kun ruutua painelee, mutta vibrat tietysti päällä.

BTW: Toimiiko teillä Youtube suoriltaan? Mulla on Pixmanian kautta tilattu englanninkielinen, ja Youtubesta kun yritän videota katsoa, saan vain herjan "Connection failed". Muutoin netti toimii ok mutta tuo Youtube ei. Mitä/mistä pitäisi tunkata pystyyn?

PLAGUE
02.06.08, 11:26
minulla sama vika että kun yrittää kattoa videota youtubesta niin se alkaa yhdistämään sinne ja sen jälkeen tulee että yhteys katkaistu niin voisko joku auttaa?

Ja mistä voisi saada lisävarusteita yms. tähän kännykkään esim. kaiuttimet?

manu91
08.06.08, 13:01
Olisi sellainen kysymys tuosta laitteesta, että tukeeko kyseinen laite 4gt ja 8gt microsd muistikortteja?

emmel
08.06.08, 13:37
Olisi sellainen kysymys tuosta laitteesta, että tukeeko kyseinen laite 4gt ja 8gt microsd muistikortteja?

Puolittain. Virallinen täysi tuki on 2Gt asti. Itselläni on 4Gt kortti. Sitä ei kannata/saa formatoida puhelimessa jos tahtoo koko 4Gt käyttöönsä. Puhelin näkee kortin koonkin virheellisesti, mutta 4Gt on silti käytettävissä. Itse laitoin musiikkia kortin lähes täyteen, niin puhelin näkee että ulkoisella muistilla on tilaa. Kun kortilla oli vähemmän dataa kuin tuo 2Gt (tämä 2Gt on veikkaus, en ole ihan varma paljonko siellä oikeasti oli dataa) puhelin luuli ettei kortilla ollut tilaa ja käytti videoiden ja valokuvien tallentamiseen vain puhelimen omaa muistia. Kun kortti sitten alkoi täyttyä, kuvatut videotkin alkoivat mennä suoraan kortille. Olen lukenut 8Gt kortteja käytetyn Viewtyssä myös.

Edelleen kaipaan neuvoja miten Youtube tunkataan pystyyn tuossa?

Nokialainen
19.06.08, 16:14
Täällä erittäin tyytyväinen Viewtyn omistaja! Ainoa vaan, en tiedä tekeekö muilla näin, mutta kännykkä sammuilee itsestään välillä, ei siis usein, mutta kuitenkin, päälle saa ainoastaan kun ottaa akun irti, ja laittaa taas takaisin. Olisiko päivitystä vailla, ja mistä osaisi etsiä?

Taski
24.06.08, 18:35
Edit: Pakkohan se oli ostaa kun sitä verkkokaupassa kävin hipelöitsemässä...

Nyt seuraakin pari kysymystä:

1. Miten ******* olette saaneet tuon näytön suojakalvon nätisti paikoilleen? itse koitin vaikka kuinka ja miten, mutta aina väliin jäi joku pölyhiukkanen joka aiheutti kuplan jota ei saanut millääntapaa pois

2. Niin ja saako näihin uusia akkuja? tai uusia varmasti löytyy, mutta esim nettisurffailussa tuo 1000mah akku ei montaa tuntia kyllä kestä, joten onko tehokkaampia saatavissa?

Jeepura
23.07.08, 02:00
Täällä erittäin tyytyväinen Viewtyn omistaja! Ainoa vaan, en tiedä tekeekö muilla näin, mutta kännykkä sammuilee itsestään välillä, ei siis usein, mutta kuitenkin, päälle saa ainoastaan kun ottaa akun irti, ja laittaa taas takaisin. Olisiko päivitystä vailla, ja mistä osaisi etsiä?

Minulla oli TÄSMÄLLEEN SAMA ONGELMA kuin sinulla ja vein verkkokaupan kautta huoltoon ja nyt se on siis huollossa... Kerron kun saan takaisin että mikä oli vikana...

Nokialainen
24.07.08, 12:21
Minulla oli TÄSMÄLLEEN SAMA ONGELMA kuin sinulla ja vein verkkokaupan kautta huoltoon ja nyt se on siis huollossa... Kerron kun saan takaisin että mikä oli vikana...
Kerros ihmeessä! Ois nimittäin kiva tietää, mistä tuo ajoittainen sammuilu vois johtua.

cel
08.08.08, 18:22
Karmeaa kännykuumetta tässä poden..:)
Kertokaas wiewtyn omistajat että onko tää puhelin ostamisen arvoinen?
Miten yleinen käyttö pelittää? Käyttiksen nopeus?
Voiko nettiä selata vaakatasossa, entä millainen nettiselain tässä on?
Tässä mallissa ei ilmeisesti voi kääntää näyttöä vaakatasoon kuin tietyissä sovelluksissa?
Kiitos!

emmel
09.08.08, 09:47
Karmeaa kännykuumetta tässä poden..:)
Kertokaas wiewtyn omistajat että onko tää puhelin ostamisen arvoinen?
Miten yleinen käyttö pelittää? Käyttiksen nopeus?
Voiko nettiä selata vaakatasossa, entä millainen nettiselain tässä on?
Tässä mallissa ei ilmeisesti voi kääntää näyttöä vaakatasoon kuin tietyissä sovelluksissa?
Kiitos!

"Ostamisen arvoinen" riippuu hinnasta. En tiedä mitä nämä nykyään maksavat.

Voi surffata vaakatasossa kun painaa vaan nappia näytöllä joka pyöräyttää selainta 90 astetta. Automaattista asennon tunnistusta tuossa ei ole. Lisäksi selaimesta saa ne napit piiloutumaan automaattisesti. Selaimen näyttöä voi zoomata sillä kameran ympärillä olevalla renkaalla. Valokuvia ja videoita voi katsella pysty- ja vaakasuunnassa. Muita sovelluksia ei nyt äkkiseltään tule mieleen, mitä voisi käännellä mielensä mukaan.

Tämä olisi loistava puhelin jos ne muutamat käytettävyysbugit olisi hinkattu kuntoon mutku ei. LG tuuppaa vaan uusia malleja markkinoille oletettavasti myös keskeneräisillä softilla/käyttöliittymillä.

Riippuu vähän omista tarpeista onko tämä hyvä. Ulkonäöltään tämä on yksi tyylikkäimmistä IMHO, mutta makuasioistahan voi kinastella.

jontteri
13.08.08, 20:19
Mites tässä kuulokeääni? Onko millainen.. Entäpä tuo viestittelypuoli. Toimiiko s.postit ja norm viestittely miten juoheasti?

Minkä verran sitä "paraslaatuista" videota voi kuvata 1G kortille?

ovaska1
14.08.08, 12:17
Onko kellään tietoa siitä miten saa youtuben videot näykmään? Kun avaan jonkun videon niin tulee joku valitus viesti ja sitten yhteys katkeaa ja palaa youtuben sivuille.

emmel
14.08.08, 22:11
Mites tässä kuulokeääni? Onko millainen.. Entäpä tuo viestittelypuoli. Toimiiko s.postit ja norm viestittely miten juoheasti?

Minkä verran sitä "paraslaatuista" videota voi kuvata 1G kortille?

Minusta kuulokeääni on ihan ok. En ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota siihen. Tekstiviestit voi näpytellä virtuaaliselta qwerty-näppikseltä joka niinikään toimii minusta hyvin. Ääkköset ovat vähän hankalasti saatavilla joten olen naputellut ilman niitä. Sähköpostia en ole kokeillutkaan kun olen normaalisti päivät tietokoneiden läheisyydessä.

Tuosta tsekkasin juuri videota: 5min 36s pitkä videonpätkä on kooltaan 101,8Mt sillä VGA-laadulla (640x480) Videoiden laatu vallan siedettävä. Videokuvauksen voi myös pysäyttää ja jatkaa hetken päästä, jos ei tahdo yhdellä otoksella ottaa kaikkea "purkkiin".

Älä kuitenkaan tee kuten minä ja pauseta videokuvausta hetkeksi, työnnä kännyä taskuun ja löydä se sieltä kahden tunnin päästä edelleen pausella akku lähes tyhjänä. :) Unohtui pauselle. Se "kuvaa" pausella ruudulle myös koko ajan, vaikkei kortille silloin tallennakaan, eli vie virtaa silloinkin.

jontteri
16.08.08, 20:57
Kiitosta vastauksista. Tuo videokuvausmoka on sattunut sd kortille kuvaavan pikku panasocin videokameran kanssa ;-)

Mites java sofat, tuntuuko pyörittävän sujuvasti?

ovaska1
19.08.08, 11:31
Youtube ongelma on ratkaistu. Tässä jokaiselle ohjeet miten videot saa toimimaan, jos tulee sellainen viesti että "yhteys katkaistu" jos yrittää katsoa youtubea.

Eli vikahan oli yhteydessä niinku arvelin, eli ne videot vaatii operaattorin Internet-asetukset päälle, ne ei pyöri Wap- tai GPRS-asetuksilla ollenkaan, vain Internet-yhteyksien asetuksilla. Ja ne asetuksethan saapi oman operaattorinsa asiakaspalvelusta.

Esimerkiksi jos on saunalahden operaattori niin kannattaa mennä osoitteeseen http://palsta.saunalahti.fi/wiki/KU970_SHINE. Sieltä löytyy internet asetukset millä saa videot toimimaan.

Jos ei löydä oman operaattorinsa asetuksia niin kannattaa soittaa asiakaspalveluun.

Äksjiiärrä
19.08.08, 13:36
Tilasin Pixmaniasta puhelimen kun sain olevinaan halvalla. Eilen se sitten viimein saapui, ihmetystä herätti kun malli olikin KU990R. Erona KU990 malliin näyttäs olevan objektiivin suojus, mikä on hyvä asia, mutta vastaavasti suomea ei löydy valikkokieleksi. Englannin kanssa kyllä pärjää valikoissa se ei sinällään ole ongelma mutta tekstiviestien/ sähköpostien kirjoitukseen en löydä ääkkösiä ollenkaan. Jostain englantilaiselta foorumilta lueskelin että tähän malliin kielien lisääminen ei onnistuisi.
Onkos muilla kokemusta vastaavasta mallista ja oletteko saaneet suomenkieltä tai ainakin ääkkösiä toimimaan? PCsuiten kanssa en ole vielä ehtinyt kikkailemaan, josko sieltä löytyisi apua.

Äksjiiärrä
19.08.08, 18:25
Jatketaan vielä tästä uudesta lelusta.
Onkos joku saanut puhelimen toimimaan modeemina tietokoneen kanssa?
Itse tässä illan näpertänyt ja ei ota onnistuakseen, kun pcsuitessa pistää että muodosta yhteys tulee herja että modeemi ei toimi.

Edittiä: Kyse olikin loppujen lopukis näppihäiriöstä. Hyvin pelaa modeeminakin.

TheManFromTallahassee
19.08.08, 20:23
Tilasin Pixmaniasta puhelimen kun sain olevinaan halvalla. Eilen se sitten viimein saapui, ihmetystä herätti kun malli olikin KU990R. Erona KU990 malliin näyttäs olevan objektiivin suojus, mikä on hyvä asia, mutta vastaavasti suomea ei löydy valikkokieleksi. Englannin kanssa kyllä pärjää valikoissa se ei sinällään ole ongelma mutta tekstiviestien/ sähköpostien kirjoitukseen en löydä ääkkösiä ollenkaan. Jostain englantilaiselta foorumilta lueskelin että tähän malliin kielien lisääminen ei onnistuisi.
Onkos muilla kokemusta vastaavasta mallista ja oletteko saaneet suomenkieltä tai ainakin ääkkösiä toimimaan? PCsuiten kanssa en ole vielä ehtinyt kikkailemaan, josko sieltä löytyisi apua.

Minuakin kiinnostaisi ostaa puhelin Pixmaniasta, kun halvalla saa. Oletko varma, ettei ole ääkkösiä? Tuolla edellisellä sivulla nimittäin nimimerkki emmel kertoo ostaneensa samasta kaupasta ja ääkköset löytyy.

Äksjiiärrä
20.08.08, 08:13
Minuakin kiinnostaisi ostaa puhelin Pixmaniasta, kun halvalla saa. Oletko varma, ettei ole ääkkösiä? Tuolla edellisellä sivulla nimittäin nimimerkki emmel kertoo ostaneensa samasta kaupasta ja ääkköset löytyy.

Niin käsittääkseni KU990R on päivitetty versio KU990:sta, olisiko minun ja Emmelin tilauksen välissä Pixmanian varastossa vaihtunut malli. Ainakin jossain britti foorumilla väiettiin että KU990 mallista löytyy oletuksena enemmän kieliä. Mutta toisaalta tuossa R:ssä on sitten objektiivin suojus ja toivottavasti jotain bugejakin lienee korjattu käyttiksestä. Soittelin eilen Suomen LG:n tekniseen tukeen ja sieltä neitokainen kertoi että halutessaan suomenkielen saa käyttämällä huollossa ja maksamalla kasan euroja. Sinällään jännä juttu että ainakin qwerty-näppiksestä löysin ö:n mutta en ä:tä, tai sitten en vaan osaa.

Mutta parin päivän käytön perusteella en lähde puhelinta vaihtamaan, kirjoittelen sitten vaikka ilman ääkkösiä ja ennakoivaa tekstinsyöttöä. Tuoennakoiva tekstinsyöttökin olisi puhelimessa täysin turha kunhan aina pystyisi käyttämään näppistä.

emmel
20.08.08, 22:37
Soittelin eilen Suomen LG:n tekniseen tukeen ja sieltä neitokainen kertoi että halutessaan suomenkielen saa käyttämällä huollossa ja maksamalla kasan euroja. Sinällään jännä juttu että ainakin qwerty-näppiksestä löysin ö:n mutta en ä:tä, tai sitten en vaan osaa.

Kertoivatko paljonko se kielenvaihto kustantaisi?

Ja ryhdyin nyt sitten tsekkaamaan tarkemmin niitä ääkkösiä. Todentotta: ö löytyy mutta ä:tä ei. On kaikenlaisia kenoja a-kirjaimen päällä mutta ei rehellistä ä-kirjainta. Olin joskus vaan vilkaissut että tuolla nuo näyttäisi olevan, liian hankalaa. En kayta.

Mutta parin päivän käytön perusteella en lähde puhelinta vaihtamaan, kirjoittelen sitten vaikka ilman ääkkösiä ja ennakoivaa tekstinsyöttöä. Tuoennakoiva tekstinsyöttökin olisi puhelimessa täysin turha kunhan aina pystyisi käyttämään näppistä.

Joo se näppis joka paikkaan olisi toimiva, missä kirjoittaa tarvitsee. Mutku ei. Jossain on sitten valikoiden rullaus tehtävissä sormella pyyhkäisemällä näyttöä, ja toisessa paikassa samannäköinen valikko pitää rullata sieltä oikealta siitä palkista. Lapsuksia softassa.

Kuten jo aiemmin sanoin, pystyin P800:ssa kirjoittamaan samalla tavoin kuin muistikirjaan oikealla kynällä: vaivattomasti ja nopeasti. Tässä on tämä tekstintunnistus aika keskeneräinen. Kunhan sellaisen saisi toimivaksi se olisi myös nopea tapa syöttää tietoa kapulaan. Tosin siinä tarvitaan kynää tai jotain muuta saatavilla olevaa tikkua.

Äksjiiärrä
21.08.08, 08:50
Kertoivatko paljonko se kielenvaihto kustantaisi?

...

Kuten jo aiemmin sanoin, pystyin P800:ssa kirjoittamaan samalla tavoin kuin muistikirjaan oikealla kynällä: vaivattomasti ja nopeasti. Tässä on tämä tekstintunnistus aika keskeneräinen. Kunhan sellaisen saisi toimivaksi se olisi myös nopea tapa syöttää tietoa kapulaan. Tosin siinä tarvitaan kynää tai jotain muuta saatavilla olevaa tikkua.

Enpä älynnyt kysyä ohjelmistopäivityksen hintaa, enkä ole varma olisinko tuolta sitä saanutkaan koska LG:n huollot hoitaa kuulemma joku firma jonka nimen olen jo unohtanut.
Itse kokeilin kanssa tuota tekstintunnistusta mutta en minä saanut sillä mitään järkevää aikaiseksi.
Mutta näitä pikkupuutteita lukuunottamatta ihan toimiva pelihän tuo tuntuu olevan.

TheManFromTallahassee
21.08.08, 19:01
Taitaa kohta lähteä Viewty tännekkinpäin tulemaan, on se sen verran kiinnostava puhelin mielestäni. Ja kai sitä voisi alkaa vaikka á tai â kirjoittamaan ä:n sijaan:)

ovaska1
27.08.08, 09:33
Mojes. Tietääkö kukaan voiko viestejä mitenkään poistaa kaikkia kerrallaan, vai täytyykö jokainen merkitä ja poistaa erikseen?

T:Ovaska

Äksjiiärrä
27.08.08, 10:55
Mark/unmark toiminnolla voit valita kaikki viestit ja sitten deletoida ne.

ovaska1
29.08.08, 09:07
Mark/unmark toiminnolla voit valita kaikki viestit ja sitten deletoida ne.

Eli merkitse/poista toiminto? Olen sillä poistanutkin mutta jokainen viesti täytyy valita erikseen, tai valita ja sitten poistaa. Kiva kun on 300viestiä niin niistä jokainen täytyy merkitä erikseen ja poistaa sitten.

jontteri
29.08.08, 09:25
Ylinpään ruksi niin poistuu kaikki kerralla.

Äksjiiärrä
29.08.08, 14:31
Ylinpään ruksi niin poistuu kaikki kerralla.

Juuri näin, tuo minun antama ohje oli vähän puutteellinen.

ianpoulter
03.09.08, 16:22
Olen ostamassa kyseistä puhelinta, niin haluaisin kysyä että onko järkevä ostos? onko jotain tyyppivikaa, mikä on ilmennyt monissa? Naarmuuntuuko näyttö helpolla?

Äksjiiärrä
04.09.08, 09:24
Olen ostamassa kyseistä puhelinta, niin haluaisin kysyä että onko järkevä ostos? onko jotain tyyppivikaa, mikä on ilmennyt monissa? Naarmuuntuuko näyttö helpolla?

No enpä tuosta vielä muutaman viikon kokemuksella hirveitä vikoja ole löytänyt. Näytössä on vielä kiinni tehtaalla laitettu suojakalvo eli naarmuuntumisesta ei ole tietoa. Kun tuo kalvo alkaa repsottamaan aion kyllä liimata paikalleen paketissa tulleen suojakalvon. Tähän mennessä tosiaan ainoat ongelmat/ viat olleet tuo ä:n puuttuminen (Pixmaniasta ostettu) ja eilen huomasin bussiaitauluja katsellessa että sivun valikot ei toiminut puhelimen selaimella mutta Opera minillä toimi.

Jay_S
05.09.08, 13:12
Mistä lg edullisesti pääkaupunkiseudulta huomenna lauantaina?
Verkkokaupan 370e on hieman suolainen hinta joten vinkkiä mistä saisin puhelimen huomenna edullisesti. Giganteissa tuota ei ainakaan vielä ole...

uhkapaha
05.09.08, 16:56
Morjesta!

Onko kellään tietoa että mitä tuo nuoli ja R - kirjain (vierekkäin ja erillainen nuoli kun soitonsiirrossa) tarkoittaa tuossa puhelimen ylälaidassa? Ohjekirjassa lukee vain että "verkkovierailu".. En saa sitä millään ilveellä pois siitä, eikait se missään netissä sitten ole jatkuvaan?

Jay_S
06.09.08, 16:20
No kerrankun kukaan ei mitään sanonut niin hain juuri puhelimen verkkiksestä vaikka siitä vähän enemmän joutuikin maksamaan. Nyt sitten hypistellään ja ihmetellään. Saako viesteissä kirjoitettua qwerty:stä Ä kirjainta nopeasti? Ettei tarvitse aina tuota valikkoa selata ja sieltä etsiä...
Ja samaa kysyisin että miten käsinkirjoituksessa saa Ä ja Ö kirjaimen kirjoitettua. En ymmärtänyt tuota ohjekirjan selitystä että lisää aksenttimerkki nuolen yläpuolelle. En vain saa ä ja ö aikaseksi :/

laeski
10.09.08, 08:46
Miten iso muistikortti tulee vakiona? Kuulokkeet? Ja millaiset musiikkiominaisuudet verrattuna sonyn walkmanpuhelimiin?

Äksjiiärrä
11.09.08, 07:59
Ainakaan Pixmaniasta ei tule mitään muistikorttia mukana. Musiikki ominaisuuksia en osaa verrata tuohon Sonyyn koska siitä ei ole mitään kokemusta ja itse olen käyttänyt puhelimesta vain radiota muutaman kerran lenkillä ollessa. Kuulokkeet tuntuvat sopivan aika hyvin ainakin minun korvaan mutta tämä on tietenkin yksilöllinen asia. Tosin itse ostin toiset kuulokkeet joiden johdon lyhensin n. 20cm mittaiseksi, minusta on mukavampi kun se vastausmokkula on kuitenkin jossain kauluksessa kiinni että ei ei ole pitkää johtoa siitä kuulokkeisiin.

Taski
14.09.08, 19:23
Musiikkiominaisuudet ovat isolla muistikortilla muuten hyvät, mutta minkäänsortin EQ:ta en ole vielä löytänyt, jotenka varsinkin halvemmilla kuulokkeilla ääni jää väistämättä hiukan tunkkaiseksi. Tähän asiaan on onneksi parannuskeino, ja se on tuo 3,5mm plugin paikka jo vakiona johon voi kytkeä vaikka minkälaiset kuulokkeet. Esim noilla uusilla sonyn vastamelukuulokkeilla tuon ääni ja äänenvoimakkuus vastaa jo lähes mitä tahansa normaalihintaista mp3 soitinta. Akkuakaan ei tuo mp3:sten kuuntelu tunnu rasittavan juuri ollenkaan.

Äksjiiärrä
15.09.08, 20:16
Mistäs Taski ostit nuo Sonyn vastamelukuulokkeet ja minkämalliset?
Itse olen ajatellut vastaavia mutta en ole täältä susirajalta (Joensuu) löytänyt mistään moisia hypisteltäviksi. Ainostaan Prismassa näkyi olevan Philipsin jotkut hintaan 49,90€.

Jay_S
16.09.08, 13:48
Kellään tietoa miten saisi viestimäärän suuremmaksi, tosiaan kun tulee tekstattua vähän enemmän niin tuo 300 viestin raja menee vähän turhan nopeasti :/
Vanhassa sampassa ei ollut rajaa ollenkaan, siinä sitten viestejä onkin tallessa tuhansia. Tästä en mitään asetusta tuolle kuitenkaan löytänyt!

LeLLe
17.09.08, 23:06
Miten saan saan laitettuu sillee et ku tulee bluetoothin kans jotai sisäl, niin tallentais sen suoraa muistikortil eikä puhelimen muistiin ?

wezaa
20.09.08, 12:37
Olen ollut ihan tyytyväinen kyseiseen puhelimeen. Yksi ilta vain yllätyin kyn laturi oli ollut tunnin seinässä kiinni sen jälkeen kun olin jo puhelimen ottanut siitä pois, niin alkoi käryämään ja muoviosathan siitä laturin päästä olivat sulaneet metallin päälle. Eli siis se pää mikä tökätään puhelimeen kiinni, oli sulanut ja mennyt käyttökelvottomaksi. Mielestäni paloturvallisuusriski. Kenellä tässä nyt sitten on vastuu? Minulla kun olin jättänyt laturin seinään kiinni kun olin jo puhelimen ladannut vai valmistajalla joka on tehnyt viallisen laturin...? LG:n vastausta odotellessa...

ocram
02.10.08, 11:21
Onko joku kokeillu omaan viewtyynsä tota iphone themeä tai windows vista themeä? Aika hyvältä näyttävät.

http://www.youtube.com/watch?v=G3X_Zj8oPTQ&feature=related

Oon ajatellu hankkia kyseistä luuria, mutta kui hyvin se kosketusnäyttö reagoi kosketukseen? oon youtubesta kattellu videoita ja jossaikin videoissa on näyttäny siltä, että pitää jokusen kerran painella, että on reagoinu..

t434
02.10.08, 17:15
Onko tämä puhelin kuinka nopea jotta tiedän mitä odottaa KC910:n osalta?

UusiRipe
03.10.08, 21:28
Niin minkälainen Wiewty on musiikkipuhelimena? Eli kuinka helposti saa esim kappaleen vaihdettua, kun puhelin on taskussa? Ei taida olla erillisiä musiikkinäppäimiä? Niin ja onko 3,5mm:n kuulokeliitäntää?

difiCa
16.10.08, 15:07
Niin ja onko 3,5mm:n kuulokeliitäntää?
Ei taida olla, ainakin google-haulla löytyi tuohon luuriin 3.5mm plugin adaptereita, joten tuskin löytyy plugia valmiina.

ocram
17.10.08, 14:07
Tulipas sitten hankittua Viewty luuri. Todella tyytyväinen oon tähän mennessä ollu puhelimeen vaikka vain pari päivää on ollu käytössä.

Onko joku kokeillu tota Theme manageria Viewtyssä? Ite ajattelin jonkun ajan päästä kokeilla kyseistä ohjelmaa. On nii hienoja themejä valittavissa. pitää ny ensiks räpläillä vakio asetuksilla luuria ku vasta pari päivää ollu käytössä. Saa nähdä sitten kuinka luurin käy ku alkaa theme managerilla sählään :)

ProBale
26.10.08, 23:06
Mikäköhän lie ongelmana kun puhelimessa on 4gb kortti ja kun siirtää n. 150 kpl musiikkia kerrallaan tuon p*skan LG PC SUITE musiikkiohjelman kautta, niin puhelin kaatuilee vähän väliä? Onko tälle LG PC SUITElle mitään vaihtoehtoa tiedostojen siirtelyyn?

slayer666
27.10.08, 03:17
Mikäköhän lie ongelmana kun puhelimessa on 4gb kortti ja kun siirtää n. 150 kpl musiikkia kerrallaan tuon p*skan LG PC SUITE musiikkiohjelman kautta, niin puhelin kaatuilee vähän väliä? Onko tälle LG PC SUITElle mitään vaihtoehtoa tiedostojen siirtelyyn?

muistikortinlukija

Äksjiiärrä
27.10.08, 08:36

Vaihda puhelin massamuisti tilaan ja siirrä suoraan resurssienhallinnan kautta. Et tarvitse ollenkaan PC-suitea.

Jonskuu
27.10.08, 19:18
Rupesi kovasti kiinnostamaan tämä puhelin. Saako tähän irc clienttiä? Entäpä voiko siihen vielä kirjoittaa virtuaalisella qwerty näppäimistöllä, onko semmoista edes tekstiviestejä varten tässä?

Edit: No tilasin nyt sitten kuitenkin. :D

ProBale
28.10.08, 22:10
Vaihda puhelin massamuisti tilaan ja siirrä suoraan resurssienhallinnan kautta. Et tarvitse ollenkaan PC-suitea.

Kiitos, tätä kaipasin juurikin!

marcot
30.10.08, 22:52
Pari kysymystä ko. puhelimesta..

Onko osoitekirja toimiva (voiko sitä skrollailla kuten iPhonessa)?

Miten qwertyllä kirjoittaessa saa ä:n ja ö:n?

Onko suomenkielisessä ohjelmistossa käännösvirheitä (kuten esim. samsungin puhelimissa?)

Jonskuu
01.11.08, 13:33
Mistähän tähän saisi Saunalahden internet asetukset? Wap asetukset kyllä toimivat, mutta internet asetukset kun laitan tulee "Yhteys epäonnistui". :|

Toisenkin ongelman huomasin, vai onko tämä ominaisuus. Videoita kun kuvaan niin ne nykivät joskus. http://vimeo.com/2124202 Tuossa esimerkiksi. Saisiko tuota korjattua mitenkään? Kuitenkin videoita meinasin paljon kuvata tällä. :| Vai täytyykö sitten hommata joku toinen puhelin?

puuhapete74
14.11.08, 22:30
Voi pyhä jysäys, että viewtyssä oli raivostuttavia "ominaisuuksia"/vikoja. Ensinnäkin äänet, joita ei saa pois/äänettömälle, kun otat valokuvia tai videota!!! Tosin poistin ne mobyexplorerilla.

Toisex, kameran käyttö pimeässä oli jotain aivan pepusta. Välillä käytti salamaa, välilä ei. Baarissa kuvat epäonnistui lähes 100%:sti kun niistä tuli tärähtäneitä, pikselöityneitä tai alivalottuneita. Salama vaan on niin onnettoman tehoinen. Tosin, hakkaa kaikki ledisalamat mennen tullen.

Kolmanneks, ei tue yli 2Gt muistikortteja.

Neljänneks, hämärässä kun kuvaa videoita muistikortille niin puhelin ei ehdi pakata videoita vaan alkaa nykimään ja taas menee koko idea aivan perseelleen eli vain puhelimen muistiin tallennettaessa kuvaus onnistuu ongelmitta. Tosin, eihän puhelimen muistiin sovi kuin muutama minuutti ja on jumissa.

Viimeinen niitti oli, että en onnistunut tuntien ponnistelujen jälkeen sillä pääsemään nettiin käyttäen puhelinta kannettavan ulkoisena modeemina. Käytin PC-Suitea ja kokeilin bluetooth sekä usb-yhteydellä, mutta ei.

Mutta löytyy myös siitä hyvääkin.
-Videon kuvanlaatu oli erinomainen valoisassa ja pimeässäkin (tallennettaessa puhelimen muistiin).
-Mielestäni valikot ja puhelin toimii nopeasti eli ei varsinaisesti jumittele tai mieti (ainakaan minulla).
-Näppäinlukon idea on toimiva
-Netin selailu oli miellyttävää

Lopputulos, mielestäni ku990 ei ole niin hyvä itselleni tärkeissä ominaisuuksissa kuin SonyEricsson K800i. Esim. erkissä onnistuu kuvat vaikka olisit kuinka kännissä ja kuvaisit pilkkopimeessä baarissa. PC-Suitella tumpelokin saa K800i:sen toimimaan välittömästi ulkoisena modeemina(mokkulana). Ainut mitä jäin kaipaamaan oli se netin selailu ison kosketusnäytön kera.

Ja vielä mitä tulee kosketusnäytöllisiin puhelimiin omien kokemuksien perusteella. Normaalit näppäimet olisivat kyllä aivan pakolliset jos meinaa yhtään kirjoittaa tekstiviestejä tai maileja!

ProBale
22.11.08, 15:13
Kolmanneks, ei tue yli 2Gt muistikortteja.

Itselläni ei ainakaan oo mitään valittanu vaikka sisässä on 4gt muistikortti.

Mutta nyt on pari kk ollut puhelin ja onko normaalia, että katkasee itsestään puheluita joskus montakin kertaa peräkkäin ja, että kun laittaa mp3-tiedostoja soittoääniksi niin se silti soittaa sen oman rimputusmidin?

Urdu Mörhaër
23.11.08, 00:13
oonko vaan puusilmä vai eikö tässä oikeasti ole nokialaisista tuttua "piippaus"-hälytystapaa ollenkaan?

Urdu Mörhaër
23.11.08, 00:15
Miten saan saan laitettuu sillee et ku tulee bluetoothin kans jotai sisäl, niin tallentais sen suoraa muistikortil eikä puhelimen muistiin ?

puhelimen asetukset - muistin hallinta - ensisijainen tallennusasetus?

^^JuZZe
23.11.08, 16:19
Olis suunnitelmissa tollanen viewty. Onkos porukalla puhelin tippuillu ollenkaa, aattelin vaan että hajooko kuinka helposti? Naarmuuntuuko kuoret helposti? Ja kamera, vastaako kuvat laadultaan edes 3,2mpix digikameraa? Video kuvaus taitaa hyvä olla kännykkään mutta jostain luin että pätkii välillä, pitääkö paikkansa? Löytyyköhän näitä vielä kuukauden päästä gigantin hyllyltä?

t434
23.11.08, 18:33
Ja kamera, vastaako kuvat laadultaan edes 3,2mpix digikameraa?

Ei tietenkään, edes 8 mp kännykamerat eivät vastaa.

Urdu Mörhaër
23.11.08, 20:17
helkatin helposti tulee ainakin tärähtäneitä kuvia ja kamera näyttäisi käyttävän jotain "smart blur" tyyppistä filtteriä kohinan poistoon

^^JuZZe
25.11.08, 18:25
Ok.. Mut ilmeisesti tulee kumminkin paljo parempia kuvia kun N73? Toikin mulle jo melki riittää niin eiköhän viewtynki.. Mut mites ton kestävyyden suhteen? Onko paljonkin herkempi kun joku esim. liukukansi samsung (esim. U900)? Mites viestien kirjottelu, eikös tossa oo se virtuaalinen qwerty? Onko sillä nopee kirjottaan viestejä? Himottas kosketusnäyttöllinen puhelin mut sitten taas huolestuttaa miten toimii perus käytössä :D

Edit: Missä olis viewty halvin tampereen seudul?

Urdu Mörhaër
26.11.08, 16:52
ainakin yhtä hyviä kuvia mielestäni kuin tuolla mun n93:lla, optinen zoomi tosin viekin sitten 6-0 tuon kisan
kyllä tuo qwerty toimii varsinkin styluksella käytellen. nopeampi sillä on näpyttää viestiä kuin numeronäpäimiltä

^^JuZZe
26.11.08, 19:38
No hyvä.. Enään onkin sitten kysymyksenä toi kestävyys. En siis todellakaan luule että tää mikään iskunkestävä oo mutta ettei oo sellanen että kerran tipahtaa niin o palasina..

lappe
27.11.08, 13:04
voiko tolla ku990 yhistää netin kannettavaa??

Urdu Mörhaër
27.11.08, 14:14
pitäisi onnistus, ei ole omaa kokemusta, mutta pc-suitessa ainakin ko. toiminto on

^^JuZZe
27.11.08, 17:54
Tänään kävin hipelöimässä gigantissa ja näyttö oli just sopivan herkkä kosketukselle. Muutenki oli hyvä.. Enään kysymysmerkkinä toi kestävyys.

Äksjiiärrä
28.11.08, 07:50
voiko tolla ku990 yhistää netin kannettavaa??

Näin olen itse surffaillut viimeisen parikuukautta. Toimii ihan OK, tuon PC-suiten sijaan tein itse Windowsiin modeemiyhteyden ja raahasin siitä pikakuvakkeen työpöydälle. Eipä tarvii PC-suitea käynnistää ollenkaan.

lappe
28.11.08, 17:10
kyllähän tämä piti hakea verkkokaupasta ku halvalla sai :D

^^JuZZe
28.11.08, 18:10
Luurinetissä 20e halvempi viel ;) Ite haen sieltä luultavasti :) Onkos siis kellään ollu vikoja lg:ssä?