PDA

View Full Version : TeliaSoneralta ainutlaatuinen paketti langaton laajakaista PC

Masteri
28.08.07, 18:38
Lehdistötiedotteessa lisää tietoa uudesta sopimuksesta Dellin kanssa.

http://www.teliasonera.fi/externalarticlenm/?hier=13334&mainUrl=http%3A%2F%2Fwww.sonera.fi%2FpressProvider Web%2Fresources%2Fjsp%2FProvider%2FgetArticle.do%3 Flocale%3DFI%26articleId%3D295810%26year%3D2007

-MAH-
28.08.07, 18:44
Itse kun en mikään hirvittävän tekninen ihminen ole, niin selittäkääpäs viisaammat onko tässä "ainutlaatuisessa" tuotteessa mitään muuta hienoa kuin se, että SIM-kortti on integroitu tuohon koneeseen kiinni? Koska eihän tässä silloin ole minkään valtakunnan eroa esimerkiksi sellaiseen vaihtoehtoon että asiakas hommaa operaattorilta X mobiililaajakaistan ja sitten läppäriinsä tietoliikennekortin, esimerkiksi Elisa Paketin muodossa. Ok, onhan se tietysti näppärämpi kun ei ole erillistä tietoliikennekorttia koneessa kiinni mutta en minä nyt tässä näe mitään mullistavaa ominaisuutta kuitenkaan.

telco manager
28.08.07, 18:47
Itse kun en mikään hirvittävän tekninen ihminen ole, niin selittäkääpäs viisaammat onko tässä "ainutlaatuisessa" tuotteessa mitään muuta hienoa kuin se, että SIM-kortti on integroitu tuohon koneeseen kiinni? Koska eihän tässä silloin ole minkään valtakunnan eroa esimerkiksi sellaiseen vaihtoehtoon että asiakas hommaa operaattorilta X mobiililaajakaistan ja sitten läppäriinsä tietoliikennekortin, esimerkiksi Elisa Paketin muodossa. Ok, onhan se tietysti näppärämpi kun ei ole erillistä tietoliikennekorttia koneessa kiinni mutta en minä nyt tässä näe mitään mullistavaa ominaisuutta kuitenkaan.

joo, ei tuossa kyllä mitään ainutlaatuista ole. sinänsä varmaan ihan näppärä palvelu, mutta eipä kyllä meikäläiselle tuo mitään sen kummempaa lisäarvoa.

apache
28.08.07, 18:49
joo, vastaava (fujitsun kone) on jo Sonerallakin myynnissä -->

http://www.sonera.fi/Laajakaista/PC-paketit ja tuolta Mobiilikannettava

Celleri
28.08.07, 19:30

Lähinnä se lisäarvo / hienous taitaa tulla sopimuksen osapuolille markkinoinnissa, jossa kaksi isoa lyöttäytyy yhteen. Kummallekin siis lisää myyntiä tätä kautta.

Omatoiminen kuluttaja pärjää edelleen noilla jo yllä mainituilla toimilla, mutta esim. yritykset ja myös monet kuluttajat arvostavat "helppoutta" ja kokonaisratkaisuja. Tämä on sitä.

kimmo
28.08.07, 19:41
Lehdistötiedotteessa lisää tietoa uudesta sopimuksesta Dellin kanssa.

http://www.teliasonera.fi/externalarticlenm/?hier=13334&mainUrl=http%3A%2F%2Fwww.sonera.fi%2FpressProvider Web%2Fresources%2Fjsp%2FProvider%2FgetArticle.do%3 Flocale%3DFI%26articleId%3D295810%26year%3D2007

Itse en nyt oikein ymmärrä mitä ihmeellistä tässä on, jos/kun kerta Soneralla tällainen myynnissä. Vai eikö emoyhtiö tiedä mitä muualla tapahtuu..jotain tässä on mitä en ymmärrä.
Mielenkiinnolla kuitenkin odottelen hinnoittelua, varsinkin tuon 3,6Mbit/s kohdalta.
Tällä hetkellä 100Mt 2 megan nopeudella maksanee 37,85€, tuolla astetta nopeammalla vauhdilla se tulee melko äkkiä täyteen.

Hmm..Apachen linkissä "integroitu sim-korttipaikka"=mahdollista käyttää toista operaattoria?
Tuossa Teliasoneran tiedotteessa "integroitu sim-kortti",=toimii vaan Sonera-liittymällä?

Tai sitten molemmat ovat samoja ja minä taas kerran metsässä.

pellavalaavu
28.08.07, 19:43

Keksivät itse rattaan uudelleen :)

sovelias
28.08.07, 19:49
Omatoiminen kuluttaja pärjää edelleen noilla jo yllä mainituilla toimilla, mutta esim. yritykset ja myös monet kuluttajat arvostavat "helppoutta" ja kokonaisratkaisuja. Tämä on sitä.Dell + TeliaSonera + kuluttaja, mikä ei kuulu joukkoon?
Mielikuva voi toki olla väärä, ja todellakkin Sonera alkaisi "myymään" Dellin kannettavia kuluttajille, mutta ei se kuitenkaan ensimmäisenä tullut mieleen. vaikka tekstissä vilahtaa sana kuluttaja
sillä on merkitysta sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaille.

plehti
28.08.07, 20:06
joo, ei tuossa kyllä mitään ainutlaatuista ole. sinänsä varmaan ihan näppärä palvelu, mutta eipä kyllä meikäläiselle tuo mitään sen kummempaa lisäarvoa.

Perustuu Intelin täysin itsenäisesti suunnittelemaan ja tuottamaan ratkaisuun. Jatkossa tullaan näkemään useilla eri merkeillä entistä myöskin huomattavasti halvempia kannettavia, joissa on integroitu HSDPA-sovitin sisäänrakennettuna.

/ Panu.

apache
28.08.07, 20:07
Hmm..Apachen linkissä "integroitu sim-korttipaikka"=mahdollista käyttää toista operaattoria?

kyllä

Tuossa Teliasoneran tiedotteessa "integroitu sim-kortti",=toimii vaan Sonera-liittymällä?

en pääse nyt asiaa varmistamaan mutta itse tulkitsen samoin

eli löysit eron koneiden välillä, minä en :)

telco manager
28.08.07, 20:11
Perustuu Intelin täysin itsenäisesti suunnittelemaan ja tuottamaan ratkaisuun. Jatkossa tullaan näkemään useilla eri merkeillä entistä myöskin huomattavasti halvempia kannettavia, joissa on integroitu HSDPA-sovitin sisäänrakennettuna.

miten lainauksesi ja oma tekstisi liittyivät toisiinsa? tekeekö se kannettavista halvempia, jos niissä on integroitu HSxPA-siru?

plehti
28.08.07, 20:36
miten lainauksesi ja oma tekstisi liittyivät toisiinsa? tekeekö se kannettavista halvempia, jos niissä on integroitu HSxPA-siru?

Integroidun ratkaisun ansiosta ei tarvitse kantaa useita eri laitteita mukana. Tuotantomäärien kasvu tullee johtamaan myöskin HSDPA-sovittimien hintojen laskemiseen tulevaisuudessa. Osa laitevalmistajista on väläytellyt mahdollisuutta painaa tulevaisuudessa HSDPA/HSUPA-piirisarjojen hinnan 10-20 euron tietämille.

/ Panu.

Masteri
28.08.07, 22:55
Itse odotan, että kiinteä hinnoittelu myös ulkomailla(niissä maissa, joissa TeliaSonera on osakkaana). Aika näyttää. Ensi viikolla uusi tj aloittaa hommat. Mielenkiintoista, mitä alkaa tapahtumaan...Vai alkaako mitään ihmeellistä.

kimmo
28.08.07, 23:08
en pääse nyt asiaa varmistamaan mutta itse tulkitsen samoin

eli löysit eron koneiden välillä, minä en :)

Koitapa selvittää asia, niin saamme siitäkin tiedon.

Minä olenkin fiksu, sinä olet..olet...vaan töissä? Harmi vaan kun ei työnantajat tajua nerokkuuttani.

Ja täytyy kyllä kerrankin kiittää tuota nopeata toimintaa tuolla emoyhtiössä. Vasta reilut viikko sitten ehdin kirjoittaa näin (http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=587523) ja nyt jo on tuo läppäri lanseerattu. Liekö uusi toimitusjohtaja täällä käyttäjänä.

Masteri
28.08.07, 23:18
Hmm täällä mielenkiintoinen juttu aiheesta http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=12&news_id=200720813

Jutussa mainitaan, että Soneran langaton laajakaistaliittymä maksaa halvimmillaan 14 euroa kuukaudessa.

kimmo
28.08.07, 23:26
Hmm täällä mielenkiintoinen juttu aiheesta http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=12&news_id=200720813

Jutussa mainitaan, että Soneran langaton laajakaistaliittymä maksaa halvimmillaan 14 euroa kuukaudessa.

Jos nykyistä hinnoittelua katsoo, niin tuohon 14€n hintaan ei varmasti sisälly tiedonsiirto. :)
No joo, mutta melko utopistiselta kuulostaa näiden nykyisten hintojen valossa, tai sitten on tiputettava kaikkia ja rajusti.

rutinof
28.08.07, 23:52
No eihän se sitten ole kuin reilut 40% kalliimpi kuin muilla.

Slotte
29.08.07, 00:00
Minä en ole promotoinut Dell-tietokoneita. En myöskään Intel & AMD -suorittima. Allekirjoituksessani oli tämän vuoden alkupuoliskon aikana (en muista mistä lähtien) ja kesän aikan että mulla on Dell 1280*1024 litteä näyttöpääte - sen ostin käytettynä ja siitä on aikaa. Runko siinä näyttöpäätteessä on lujaa tekoa. En olettakaan että kukaan huomasi tuolloin allekirjoitukseni, en ollenkaan oleta/väitä. Tarkoitan vaan että näyttöpäätteet ovat hyviä - muilta osin minulla on hiemn toisenlaiset ratkaisut kuten tästä viestistäni voi todeta.

Sun -kokonaisuus on valttia - siinä software, käyttis ja hardware tekevät esim sen että mm. Sun StarOffice toimii todella nopeasti - laski sitten miten päin vain - nimen omaan taloudenkin kannalta edullisin ratkaisu on Sun SPARC-tyyppinen suoritin ja StarOffice. Esim tällä hetkellä SunBlade 100 tai 150 vaikuttaa olevan OK, tai sitten sitä uudenaikaisempi/kehittyneempi Sun:ilta.

Läppäri-puolta en ole kerennyt tutkia niin tarkkaan vielä. Periaatteessa kylläkin omasta mielestäni akku läppäreissä kuluu suorittimen gigahertzien takia - mikä ei Sun SPARC -suorittimissa ole yhtä suuri ongelma yhtämittaisessa käytössä vaikka ei olisikaan Sun:illa virransäästö-ominaisuutta (en ole kerennyt/tarvinnut tarkistaa onko).

Enkä ymmärrä millä tavalla läppärin käyttö ei olisi yhtämittaista - jos sitä jaksaa kantaa kai sitä on tarkoitus käyttää?

Käyttiksestä versio 10 on uudenaikainen, mutta versio 9:llä pärjää myös hyvin.

Näin en sanoisi ellein minulle henkilökohtaisesti yksi ohjelmointi-opettaja sekä yksi Suomen parhaita Unix-käytön&ohjelmoinnin -asiantuntijoita, olisi nimen omaan suositellut.

Se, että mihin tämä perustuu, siitä minun ei tarvitse väitellä mikäli minulta ei kysytä kiinnostuneita älykkäitä kysymyksiä.

http://www.sun.com/software/star/starsuite/specs.jsp
-SPARC -edition.

http://www.sun.com/software/solaris/9
-SPARC platform edition

Taloudellisessa mielessä kanattaa huomioida:
Jos ostaa käytetyn Sun -tietokoneen jossa on kaksi tai enemmän rinnakkaista SPARC-suoritinta niin on suositeltavaa että kauppaan sisältyy käyttis.

Uusi kahden suorittimen käyttis-lisenssi on maksullinen. Neljän suorittimen maksa vielä enemmän, j.n.e...

Yhden suorittimen lisenssi on ilmainen henkilökohtaiseen harjoittelu-luonteiseen käyttöön tai muuhun oman tarpeen käyttöön, ... mutta asennus-opas e-kirjoissa lukee että on suositeltavaa ensikertalaisena asentaa SPARC-suoritin koneelle.
Voi olla että olisiko käyttis liiketoiminnalliseen/kaupalliseen/julkiseen/..jne. -käyttöön myöskin ilmainen - itse en ole vain tarkistanut onko niin vai ei.

tonttu
29.08.07, 09:40
No eihän se sitten ole kuin reilut 40% kalliimpi kuin muilla.

Positiivisempaan suuntaan sekin on Soneran asiakkuuden omaaville.

telco manager
29.08.07, 09:56
Minä en ole promotoinut Dell-tietokoneita. En myöskään Intel & AMD -suorittima...

Sun -kokonaisuus on valttia - siinä software, käyttis ja hardware tekevät...

Läppäri-puolta en ole kerennyt tutkia niin tarkkaan vielä. Periaatteessa kylläkin omasta mielestäni akku läppäreissä kuluu suorittimen gigahertzien...

Näin en sanoisi ellein minulle henkilökohtaisesti yksi ohjelmointi-opettaja sekä yksi Suomen parhaita...

Se, että mihin tämä perustuu, siitä minun ei tarvitse väitellä mikäli minulta ei kysytä kiinnostuneita älykkäitä kysymyksiä.

hei, voitko lopettaa tämän naurettavan ja 100 % turhan PASKAN JAUHAMISEN? jooko?

espenleka
29.08.07, 09:57

Minkähänlaista tekniikkaa TeliaSonera & Dell -akseli mahtavat suunnitella käyttävänsä, jotta saavat "pätkimättömän ratkaisun"? Delliltä tulossa niin ultimaalista tekniikka, joka ei koskaan petä ja/tai TeliaSoneralta tulossa joku ennennäkemättömän stabiili mobiiliyhteys? ;)

"Dell ja TeliaSonera vannovat toimivan langattomuuden nimiin. Yhtiöt ovat julkistaneet pätkimättömän ratkaisun liikkuville Dell-kannettavien
käyttäjille Pohjoismaissa."

Slotte
29.08.07, 10:17
Sori, oletin että suuri osa foorumilaisista käyttää jo UNIX:ia jossain muodossa.

Tosiaan se yks on Suomen parhaita UNIX -asiantuntijoita. En voi nimetä kuka, mutta tienaa hyvin todennäköisesti enemmän palkkaa kuin kukaan foorumilainen.

hei, voitko lopettaa tämän naurettavan ja 100 % turhan PASKAN JAUHAMISEN? jooko?

Sonic
29.08.07, 10:28
No, UNIX ei ole täällä huudossa. Tämä on MATKAPUHELIN -aiheinen foorumi. Mene vaikka Muropakettiin meuhkaamaan tuosta Unixin ylivertaisuudesta. Sieltä löytyy varmasti ainakin yksi sinun kaltainen perseilijä.

Hienoa, että se yksi on Suomen parhaita UNIX-asiantuntijoita. Hienoa, että hän tienaa enemmän kuin kukaan meistä. Ihqudaa.

Slotte
29.08.07, 11:16
En käytä käsittämättömiä lyhenteitä: Ihqudaa. Se on minulle aivan samantekevää mitä se tarkoitta, jos edes tarkoittaa, annat itsestäsi lapsellisen vaikutelman. Siis sillä lyhenteellä.

En ole tarvinnut meuhkailla mistään. Puhuin varsin asiallisella äänensävyllä.

telco manager ja Sonic ylireagoivat

Mitä se minulle kuuluu kuka ärsyyntyy mistäkin? Minähän kirjoitin selkeästi että en halua epä-älykkäitä vastauksia.

Sen kyllä jo oletan että kukaan ei poista viestejään.

Sonic
29.08.07, 11:23
Ja sinä annat näillä jutuillasi peikon kuvan itsestäsi. Harvoin on oikeasti asiaa juuri sinun kirjoituksissasi, yleensä vain diibadaabaa jostain Unixin versiojärjestelmistä ja kondensionsiedoista.

Slotte
29.08.07, 11:26
Mikä on muille samantekevää on toisille ammatissa todettu minimi-välttämättömyys
Jos se on omalla kohdallasi noin et ilmeisesti tee mitään läheskään yhtä vaativaa kuin minä nimen omaan näiden seikkojen suhteen.

Sonic
29.08.07, 11:28
Ooh. Voi olla. Mutta entäs sitten? Sekö oikeuttaa sinut kirjoittamaan järjetöntä asiaa täysin ohi aiheesta? Se, että sinä tunnet jonkun Unix-järjestelmän?

Minä voisin kirjoittaa jokaiseen säikeeseen täyteen työeläkelakijärjestelmää.

Slotte
29.08.07, 11:35
Liittyi aiheeseen siten että en usko että ko Dell:in läppäri vie sen verran vähän akkua että se olisi edistysaskel.

Joten, pointti on se että kannettavissa tietokoneissa akku kuluu paljon. Siten langaton yhteys tulee maksamaan enemmän kuin €14 kuukaudessa. Tämä siis huomautuksena - ei tarkkana mittaustuloksena - joten suuruusluokkaa miten se vaikuttaa kustannuksiin en niin tarkkaan tiedä.

kieran
29.08.07, 12:04
Liittyi aiheeseen siten että en usko että ko Dell:in läppäri vie sen verran vähän akkua että se olisi edistysaskel.

Joten, pointti on se että kannettavissa tietokoneissa akku kuluu paljon. Siten langaton yhteys tulee maksamaan enemmän kuin €14 kuukaudessa. Tämä siis huomautuksena - ei tarkkana mittaustuloksena - joten suuruusluokkaa miten se vaikuttaa kustannuksiin en niin tarkkaan tiedä.

Miten akun kesto vaikuttaa laajakaistan hintaan? Ei mulla ainakaan hintaa peritä akun keston perusteella vaan laajakaistan nopeuden

Juzt
29.08.07, 21:28

Mitenkään aikaisempiin juttuihin kantaa ottamatta tämä alkaa kyllä olemaan vuoden aasinsilta.

Suonenjoella on muuten kuulemma paikallinen poppaukko kertonut että sammakonloikkien pituudesta päätellen tänä vuonna tulee huono sienivuosi.

Liittyi aiheeseen siten, että kun suppilovahveroiden (jotka ovat muuten tuntemani sieniasiantuntijan mielestä karvarouskuihin verrattuna paljon parempia ruokasieniä, varsinkin jos paistaa ne voissa) hinta nousee jää meille sienensyöjille vähämmän rahaa, joten jäljelle jääviin varoihin suhteutettuna tuo Soneran laajakaista maksaakin nyt enemmän kuin tuon 14€. Tämä kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon kun harkitsee tuota Dellin tarjousta.

Celleri
29.08.07, 22:36
Mitenkään aikaisempiin juttuihin kantaa ottamatta tämä alkaa kyllä olemaan vuoden aasinsilta.

Suonenjoella on muuten kuulemma paikallinen poppaukko kertonut että sammakonloikkien pituudesta päätellen tänä vuonna tulee huono sienivuosi.

Liittyi aiheeseen siten, että kun suppilovahveroiden (jotka ovat muuten tuntemani sieniasiantuntijan mielestä karvarouskuihin verrattuna paljon parempia ruokasieniä, varsinkin jos paistaa ne voissa) hinta nousee jää meille sienensyöjille vähämmän rahaa, joten jäljelle jääviin varoihin suhteutettuna tuo Soneran laajakaista maksaakin nyt enemmän kuin tuon 14€. Tämä kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon kun harkitsee tuota Dellin tarjousta.
Voisin kuvitella ollakseen ainutlaatuinen tullaan näkemään yksi maksu ja käytössä koko TeliaSoneran verkko, myös roamattaessa datasiirto menee yhteen ja samaan maksuun ;) Saas kattoo mitä sieltä putoaa kun on ajankohtaista.

polle
29.08.07, 23:49
En ole tarvinnut meuhkailla mistään. Puhuin varsin asiallisella äänensävyllä.

telco manager ja Sonic ylireagoivat

Mitä se minulle kuuluu kuka ärsyyntyy mistäkin? Minähän kirjoitin selkeästi että en halua epä-älykkäitä vastauksia.

Sen kyllä jo oletan että kukaan ei poista viestejään.
Kirjoitat siis sittenkin viestejäsi tosissasi? Voi veljet, tämä on todella surullista. Pidin sinua huumoriveikko provoilijana :-(

Telco manager & Sonic, yhdyn kantoihinne.

tonttu
30.08.07, 09:36
Kirjoitat siis sittenkin viestejäsi tosissasi? Voi veljet, tämä on todella surullista. Pidin sinua huumoriveikko provoilijana :-(

Telco manager & Sonic, yhdyn kantoihinne.

Kannattaako vastailla jos kaveri on bannilla?

Tulee mieleen tilanne jossa mykältä väkisin tivataan suullista vastausta.....