View Full Version : 26" lcd tv
Eli tarkotuksena olis hommata 26" lcd telkkari, mutta kun en vaan tiedä että millanen olis hyvä. Digiviritintä ei ole pakko olla, eikä hintakaan saisi olla huimaava (max 700€). Paria scarttia ja hdmi liitäntää olis hyvä olla. Itse olen katsellut tätä: http://www.nokianpuhelimet.fi/index.php?act=viewProd&productId=653
Jos jollakin on kokemuksia tuosta telkkarista niin kertokaa ihmeessä. Yritin katella tuota paikallisista liikkeistä mutta ei ollut missään. Saa myös ehdotella muita 26" telkkareita. Tack :)
Eli tarkotuksena olis hommata 26" lcd telkkari, mutta kun en vaan tiedä että millanen olis hyvä. Digiviritintä ei ole pakko olla, eikä hintakaan saisi olla huimaava (max 700€). Paria scarttia ja hdmi liitäntää olis hyvä olla. Itse olen katsellut tätä: http://www.nokianpuhelimet.fi/index.php?act=viewProd&productId=653
Jos jollakin on kokemuksia tuosta telkkarista niin kertokaa ihmeessä. Yritin katella tuota paikallisista liikkeistä mutta ei ollut missään. Saa myös ehdotella muita 26" telkkareita. Tack :)
Eikö 32" telkkari käy, niitäkin saa alle 700 €:n
Eikö 32" telkkari käy, niitäkin saa alle 700 €:n
Muuten toki kävisi, mutta on vähän liian iso tänne. Rupee silmissä tuntumaan ilkeeltä.
26" on kyllä hyvin, hyvin pieni. Mikä on katseluetäisyytesi?
26" on kyllä hyvin, hyvin pieni. Mikä on katseluetäisyytesi?
1,5-2,5m. Harmittaa vaan jos ostaa liian ison ja hajoo pää kun kattoo :D
No väitän kyllä, että ennemmin harmittaa se, että ostit liian pienen. Itse katselen 42 tuumaista tuosta 2,5 metristä eikä ole liian iso.
Perussääntöhän olisi, et 10" ja metri olisi "ihanne" katseluetäisyys, eli tarkoittaen, että pikselit näkyvät vielä selkeinä, terävinä kuvassa(riippuu tietysti tv:stä ja ohjelmassa olevan kuvan laadusta). Täytyy kyllä sanoa, että itse kun hankin 37" LCD-TV:n ja katseluetäisyys on n.3m niin tuntuu kyllä, että olis kuitenkin saanut olla se 42"...=D
Jep jep. Kävin tuossa eilen kattomassa liikkeessä niin rupes tuntumaan se 26" melko pieneltä. Ajattelin tilata tämän: http://www.nokianpuhelimet.fi/index.php?act=viewProd&productId=658
vaari_vaan
26.08.07, 02:20
Hommaa vaan sellanen jossa on boxi sisällä. Aavistuksen kalliimpia mutta kannattaa. Toinen tärkeä väh 500 candelaa cd/m2. Siis tuota kirkkautta meinaan.
Hommaa vaan sellanen jossa on boxi sisällä. Aavistuksen kalliimpia mutta kannattaa.
? Kui?
...vaari_vaan...
TV ja boxi kuitenkin erikseen, eli ei integroituna. Kiinnostaisi tietää missä mielessä integroituna kannattaa hankkia ?
...vaari_vaan...
TV ja boxi kuitenkin erikseen, eli ei integroituna. Kiinnostaisi tietää missä mielessä integroituna kannattaa hankkia ?Ilman digiviritintä on kohta vaikea kutsua TV:tä TVksi, vaan silloin lähinnä monitori. En oikein keksi mitä lisäarvoa erillisenen Boxin varassa oleminen tuo, tallentavankaan kanssa TVn omasta digivirittimastä ei pahemmin haittaa.
Jep jep. Kävin tuossa eilen kattomassa liikkeessä niin rupes tuntumaan se 26" melko pieneltä.Lyhyellä katseetäisyydellä kannattaa ehdottomasta panostaa tuumia enemmän laatuun. jos normaaliin käyttöön, niin unohtaa HD höpinät ja keskittyä siihen kuinka hyvin se TV-kuva,normaali DVD jne. näkyy. scaalaus, tummat/vaaleat kohdat, liike jne.
Jos sisäistä Digiviritintä ei halua, niin selvittää kuinka nätisti toimii käytettävällä Boxilla, näyttö päälle, kun Boxi päälle, näyttö sammuu kun Boxi, kuva scaalautuaa, äänet jne.
En oikein keksi mitä lisäarvoa erillisenen Boxin varassa oleminen tuo, tallentavankaan kanssa TVn omasta digivirittimastä ei pahemmin haittaa.No ei tuosta tietenkään haittaa ole, vaikka vastaaottimessa mukana olisikin, tarkoitin vain, että mielestäni sitä ei kannata ostohetkellä asettaa vaatimuslistalle, riippuu tosin hieman paljonko siitä laskutetaan lisähintaa.
Lähinnä tuo "Aavistuksen kalliimpia mutta kannattaa" väite häiritsi, sillä onhan erillislaitteet aina edullisempaa päivittää uudempiin/parempiin.
Jepulis. Päädyinki sitte tähän: http://www.autohifikeidas.fi/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1610/Products/2007831
Pitää tänään tilailla :)
E: Niin ja tosiaan mielummin otan sellaisen missä ei ole digiviritintä. Liitän erillisen boksin, jota on sitten kätevä päivitellä uudempaan kuten arivikin sanoi.
http://www.jimmspc.fi/tuote/DTL-632E500
tuommonen 32 tuumanen tuli tilattua... tulee maksamaan mulle 400€ pintaan alv.0 ja viideltä käyttäjältä hyviä kokemuksia. Tietokoneen toiseksi näytöksi sängyn päätyyn seinälle. Ihan ok. kuva. 3 vuoden takuu ja noin. Eipä häviä juuri mitään jos vaihtaakin sen parin vuoden päästä pois.
tallentavankaan kanssa TVn omasta digivirittimastä ei pahemmin haittaa.
Itse hommasin uuden taulutelevision vasta sitten kun alkoi saada kunnollisia kaapelivirittimellä varustettuja televisioita, vaikka tallentava boksi on ollut jo pitkään. Onhan se jo energiansäästön kannalta parempi, ettei tarvitse boksia aina käynnistää katsoakseen jotain ohjelmaa. Televisiohan on kuitenkin katsottaessa päällä, joten pieni säästö se on tuokin.
http://www.jimmspc.fi/tuote/DTL-632E500
tuommonen 32 tuumanen tuli tilattua... tulee maksamaan mulle 400€ pintaan alv.0 .Siis sen vajaa 500e Alvilla? vai yritätkö kertoa että myyvät ilman alvikuittia 400e pintaan? vai Taxfreenä ulkomaille ostat? vai muuten vain aloit Alvittomia hintoja ilmoitteleen.
Siis sen vajaa 500e Alvilla? vai yritätkö kertoa että myyvät ilman alvikuittia 400e pintaan? vai Taxfreenä ulkomaille ostat? vai muuten vain aloit Alvittomia hintoja ilmoitteleen.
-22% hinnasta pois, jotaa 400 se silloin on. Tarttee työkäytössä muutenkin isompaa näyttöä. Firman piikkiin tietysti, ei siitä muuten alveja pois saa.
-22% hinnasta pois, jotaa 400 se silloin on. Tarttee työkäytössä muutenkin isompaa näyttöä. Firman piikkiin tietysti, ei siitä muuten alveja pois saa.
Tv menee siis tietokoneen näyttönä verottajalta lävitse? Hyvä tietää:-) Tallentava boxi menee sit varmaan valvontakameran kiintolevynä. Sitä pitääkin kokeilla, siirtää vain Procasterin kuitin toiseen mappiin:-))
...Tietokoneen toiseksi näytöksi sängyn päätyyn seinälle...
...Tarttee työkäytössä muutenkin isompaa näyttöä...
Käsitöissä? Hymiö.
Tuo menee aika asiattomaksi jo, kun ei kerran hymiöitäkään ole...
Tuo menee aika asiattomaksi jo, kun ei kerran hymiöitäkään ole...
Anteeksi, lisätty. Ihan vain ohi aiheen, mutta mikä on sellainen työtehtävä, jota tehdään sängyn päädyssä olevalla 32" LCD-näytöllä ja jonka vielä verottaja hyväksyy?
Anteeksi, lisätty. Ihan vain ohi aiheen, mutta mikä on sellainen työtehtävä, jota tehdään sängyn päädyssä olevalla 32" LCD-näytöllä ja jonka vielä verottaja hyväksyy?
Se mistä palkkaa saa ja liittyy tulonhankintaan ja niistä koituviin kuluihin. Jokanen voi vähentää omassa verotuksessaan ja varsinkin firmat saa ne kätevästi 0 alvilla. Ei kukaan töitä myös kotona kiellä tekemästä, ja niin usein teenkin. Tietty ne eriasioita on, mut tämä varmaan selvä.
Aika moni voisi vaikka omassa henk.koht. verotuksessaan vähentää vaikka just tietokoneen osia, mutteivät tee sitä. Niistä kandee ottaa oppia ja saada itsekin hyöty. Jos vain keksit mikä vaikka omassa työssäsi on semmosta. Mulle riittää kun tarttee katsoa mailit aamulla. Jos sulla työnantaja semmosta velvottaa, niin sitte se käy. Jos joku alkaisi, mikä epätodennäköistä mulle, mussuttamaan et se on televisio, niin sanon et entäs sitte. Tietokoneen näyttönä itse pidän, mutta samallalailla tietokoneen näytöstäkin tv:n näkee jos haluaa. Maksaa vaan hemmetisti enemmän.
Verottajalle ilmotetaan vaan ja kuitit säilytetään. Jos teet sen oman verotuksen kautta...
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.